ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. list grada Subotice", br. 37/2022) |
Ovom Odlukom uređuju se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) u Gradu Subotici (u daljem tekstu: Grad).
Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi Grada izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti, plaćaju se takse po odredbama ove Odluke i u iznosima propisanim Tarifom lokalnih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove Odluke (u daljem tekstu: Tarifa).
Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno lice kome se izdaju spisi, odnosno u čijem interesu se vrše radnje propisane Tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.
Ako Tarifom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:
1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;
2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje;
3) za radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.
Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva koji imaju isti pravni osnov, a donosi se jedno rešenje, taksa se plaća za svaki pojedinačni zahtev, ako Tarifom nije drugačije određeno.
Taksa se plaća u novcu.
Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.
Taksa se plaća u propisanom iznosu.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava sa da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.
Ako obveznik koji je dužan da plati taksu, neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva ili podneska i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.
Ako netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odnosno drugi spis stigne poštom, odgovorno lice organa nadležnog za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.
Ako obveznik uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev, odnosno podnesak od početka uredno taksiran.
Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Taksa se uplaćuje na propisani uplatni račun lokalnih javnih prihoda.
V OSLOBOĐENJA OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1) organi i organizacije Republike Srbije, Autonomne pokrajine Vojvodine i Grada Subotice;
2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
3) ustanove osnovane od strane Republike Srbije, Autonomne pokrajine Vojvodine i Grada Subotice;
4) Crveni krst Srbije;
5) diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti i
6) mesne zajednice.
Ne plaća se taksa za:
1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2) spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4) prijave i priloge uz njih za utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja lokalnih javnih prihoda;
5) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;
6) spise i radnje koji služe za ostvarivanje prava u skladu sa propisima kojima se uređuje finansijska podrška porodici sa decom.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.
U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenu, koje se izdaje bez plaćanja takse mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobođenja od plaćanja takse.
Za spise i radnje u upravnim stvarima i za druge spise i radnje organa za taksene obaveze koje su nastale, a nisu plaćene do dana 31. decembra 2022. godine, taksa se plaća u skladu sa odlukom koja je bila na snazi u vreme nastanka taksene obaveze, ako je to povoljnije za obveznika.
Dana 1. januara 2023. godine prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list Grada Subotice", br. 3/12 - prečišćeni tekst, 55/12 i 37/17).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", a primenjuje se od 1. januara 2023. godine.
TARIFA
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
Tarifni brojevi |
iznos takse u dinarima |
1. Za zahtev, predlog, obrazac, prijavu, molbu, predstavku, obaveštenje, saopštenje i druge vrste pisanog obraćanja stranke organu, ako taksenom tarifom nije drugačije propisano |
150,00 dinara |
2. Za uzimanje zahteva stranke na zapisnik, po stranici |
150,00 dinara |
1. Za žalbe i prigovore |
200,00 dinara |
1. Za uvid u arhivirane predmete po započetom satu |
350,00 dinara |
2. Za izdavanje overene fotokopije etažnog plana i dela projektne dokumentacije iz arhiviranog predmeta |
2.000,00 dinara |
3. Za izdavanje overene fotokopije projektno-tehničke dokumentacije iz arhiviranog predmeta: |
|
1) do 35 strana lista formata A4 |
4.000,00 dinara |
2) više od 35 strana lista formata A4 |
6.500,00 dinara |
4. Za izdavanje overene fotokopije ostalih akata iz arhiviranih predmeta nastalih u radu organa Grada i Gradske uprave |
350,00 dinara |
1. Za sva rešenja i zaključke koje donosi Gradska uprava, ako ovom tarifom nije drugačije određeno |
400,00 dinara |
2. Za izdavanje uverenja i drugih isprava shodno članu 29. i članu 30. Zakona o opštem upravnom postupku |
200,00 dinara |
3. Za žalbe protiv rešenja koja donose organi Grada, iz izvorne nadležnosti, ako ovom tarifom nije drugačije određeno |
150,00 dinara |
1. Za overu projekta preparcelacije odnosno parcelacije, zavisno od broja parcela koje nastaju preparcelacijom odnosno parcelacijom |
2.000,00 dinara |
2. Za potvrdu da urbanistički projekat nije u suprotnosti sa važećim planskim dokumentom, kada su planirani: |
|
1) stambeni objekti od 200 m2 bruto površine |
1.800,00 dinara |
2) stambeni objekti bruto površine od 201 do 1000 m2 |
2.000,00 dinara |
3) stambeni objekti bruto površine preko 1.000 m2 |
4.000,00 dinara |
4) stambeno-poslovni i poslovni objekti bruto površine do 500 m2 |
2.600,00 dinara |
5) stambeno-poslovni i poslovni objekti bruto površine od 501 m2 do 2.000 m2 |
5.000,00 dinara |
6) stambeno-poslovni i poslovni objekti bruto površine preko 2.000 m2 |
7.500,00 dinara |
7) ostali objekti |
2.000,00 dinara |
1. Za davanje informacije o lokaciji |
|
1) o mogućnostima i ograničenjima gradnje na katastarskim parcelama |
2.500,00 dinara |
2) o mogućnostima i ograničenjima parcelacije i preparcelacije |
1.500,00 dinara |
2. Za izdavanje lokacijskih uslova i izmene lokacijskih uslova i to: |
|
1) za poslovni objekat |
2.200,00 dinara |
2) za individualni stambeni objekta |
1.500,00 dinara |
3) za stambeni i stambeno-poslovni objekat sa više od 4 stana |
3.600,00 dinara |
4) za objekat u funkciji poljoprivredne proizvodnje |
1.400,00 dinara |
5) ostali objekti |
1.200,00 dinara |
Za akta kojima se odlučuje po zahtevu za: |
|
1. zauzimanje javne površine radi držanja građevinskog materijala |
350,00 dinara |
2. odobrenje za raskopavanje javne površine |
350,00 dinara |
3. izdavanje odobrenja za vađenje i orezivanje stabala |
210,00 dinara |
4. izdavanje odobrenja za ulazak u pešačku zonu: |
|
1) za jedan dan |
230,00 dinara |
2) za mesec dana |
1.200,00 dinara |
3) za tri meseca |
2.300,00 dinara |
4) za šest meseci |
4.000,00 dinara |
5) za godinu dana |
6.000,00 dinara |
5. izdavanje odobrenja za ulazak teretnih vozila preko 3,5 tona do 7,5 tona u zaštićeno gradsko jezgro: |
|
1) za jedan dan |
600,00 dinara |
2) za mesec dana |
2.300,00 dinara |
3) za tri meseca |
4.600,00 dinara |
4) za šest meseci |
8.600,00 dinara |
5) za godinu dana |
13.700,00 dinara |
6. izdavanje odobrenja za ulazak teretnih vozila preko 7,5 tona u naseljeno mesto Subotica: |
|
1) za jedan dan |
1.200,00 dinara |
2) za mesec dana |
3.500,00 dinara |
3) za tri meseca |
8.000,00 dinara |
4) za šest meseci |
14.500,00 dinara |
5) za godinu dana |
23.000,00 dinara |
1. Za donošenje akata kojima se utvrđuju vodoprivredni i drugi uslovi i daje vodoprivredna i druga saglasnost |
650,00 dinara |
1. Za izlazak van službenih prostorija: |
|
1) radi zaključivanja braka od strane matičara |
20.000,00 dinara |
2) radi zaključivanja braka od strane matičara u slučaju kada se radi o starijim ili bolesnim licima |
300,00 dinara |
1. Za overu reda vožnje u linijskom saobraćaju (u lokalnom saobraćaju) |
410,00 dinara |
2. Za tehnički pregled vozila (taksi vozilo) |
3.400,00 dinara |
3. Za izdavanje uverenja o polaganju ispita iz poznavanja grada |
2.200,00 dinara |
1. Za sastavljanje ugovora ili aneksa ugovora o otkupu stana |
450,00 dinara |
2. Za zahtev za izdavanje brisovne dozvole |
450,00 dinara |
3. 3a prijavu na konkurs za učešće u javnom nadmetanju za davanje u zakup poslovnog prostora, korišćenje javne površine i otuđenje građevinskog zemljišta |
1.500,00 dinara |
1. Za zahtev za davanje saglasnosti na upotrebu imena Grada Subotice u poslovnom imenu: |
|
1) privrednog društva |
24.500,00 dinara |
2) preduzetnika |
12.500,00 dinara |
3) ustanove i drugih oblika organizovanja |
6.500,00 dinara |