ODLUKAO STIPENDIRANJU STUDENATA SA TERITORIJE GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 27/2017, 35/2021 i 37/2022) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi, kriterijumi i postupak dodele stipendija studentima sa teritorije Grada Subotice iz sredstava budžeta Grada Subotice i izvori finansiranja dodele stipendija.
Davalac stipendije po ovoj odluci je Grad Subotica (u daljem tekstu: davalac stipendije).
Davalac stipendije dodeljuje godišnje 100 stipendija.
U cilju stvaranja mogućnosti za podršku u finansiranju školovanja i usavršavanja studenata sa teritorije Grada Subotice u vidu stipendija, Grad je obrazovao Fond za stipendiranje studenata sa teritorije Grada Subotice (u daljem tekstu: Fond).
Stipendije po ovoj odluci dodeljuju se za školsku godinu, a isplaćuju se u deset jednakih mesečnih rata, do 5-tog u mesecu za prethodni mesec.
Visina mesečne rate stipendije po studentu određuje se najviše do visine iznosa stipendije na koji se ne plaća porez na dohodak građana po Zakonu o porezu na dohodak građana.
II USLOVI, KRITERIJUMI I POSTUPAK DODELE
Pravo na stipendiju iz ove odluke može ostvariti student visokoškolske ustanove pod sledećim uslovima:
- da je državljanin Republike Srbije,
- da ima prebivalište na teritoriji Grada Subotice, najmanje godinu dana pre raspisivanja konkursa,
- da upisuje prvi put bilo koju godinu studija prvog stepena (osnovne akademske studije, osnovne strukovne studije), ili studije drugog stepena (master akademske studije, specijalističke strukovne studije, specijalističke akademske studije na visokoškolskim ustanovama čiji je osnivač Republika Srbija i
- da je upisao tekuću školsku godinu na teret budžeta Republike Srbije.
Pravo na stipendiju iz ove odluke nema student:
- koji ima status apsolventa ili je u produženom statusu
- koji je u radnom odnosu,
- ako u toku školske godine napusti školovanje,
- ako je navršio 26 godina života,
- ako je korisnik druge stipendije.
Stipendije se dodeljuju putem konkursa.
Za obavljanje poslova koji se odnose na realizaciju ciljeva Fonda i konkursni postupak obrazuje se Komisija za dodelu stipendija (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika i šest članova.
Predsednika i članove Komisije imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.
Zadaci Komisije su da:
- izradi obrazac prijave,
- raspiše konkurs za dodelu stipendija,
- sprovede postupak za dodelu stipendija primenom kriterijuma za dodelu stipendija u skladu sa čl. 11-15. ove odluke,
- sačini rang listu,
- sačini predlog Gradonačelniku za donošenje Odluke o dodeli stipendije i
- vrši i druge poslove vezane za sprovođenje ove odluke.
Komisija raspisuje konkurs za dodelu stipendija za svaku školsku godinu tokom oktobra meseca tekuće godine.
Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.
Uz Konkurs se objavljuje lista deficitarnosti zanimanja - studijskog programa - smera.
Prijava na konkurs vrši se popunjavanjem obrasca prijave, koja se preuzima u Gradskom uslužnom centru Grada Subotice, odnosno sa zvanične internet stranice Grada Subotice.
Uz popunjeni obrazac prijave student podnosi i sledeću dokumentaciju:
- kratku biografiju;
- uverenje o upisu na visokoškolsku ustanovu ili o upisu u narednu godinu studija;
- uverenje o prosečnoj oceni tokom svih prethodnih godina studija, a za studenta koji upisuje prvu godinu osnovnih studija - fotokopiju svedočanstva o uspehu u svim razredima srednje škole;
- fotokopiju lične karte ili potvrdu MUP- a o prebivalištu,
- potvrdu Nacionalne službe za zapošljavanje o nezaposlenosti ili Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje o nezaposlenosti - izjavu dva svedoka o broju članova domaćinstva i
- uverenje o prihodima izdato od strane Sekretarijata za opštu upravu i zajedničke poslove Gradske uprave Grada - Službe za opštu upravu i zajedničke poslove.
Za ostvarivanje bodova po kriterijumu socijalno-ekonomskog statusa, student bez roditeljskog staranja i/ili korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć uz prijavu dostavlja i:
- fotokopiju Rešenja o smeštaju u drugu porodicu,
- fotokopiju Rešenja o priznavanju prava na novčanu socijalnu pomoć, odnosno fotokopiju socijalne anamneze izdate od strane Centra za socijalni rad Grada Subotice.
Prijava na konkurs dostavlja se Komisiji predajom u Gradski uslužni centar Grada Subotice ili poštom.
Student kome je dodeljena stipendija dužan je da, po konačnosti Odluke o dodeli stipendija Sekretarijatu Gradske uprave Grada Subotice nadležnom za društvene delatnosti (u daljem tekstu: nadležni sekretarijat) dostavi overene fotokopije dokumenata navedenih u stavu 2. i 3. ovog člana (osim fotokopije lične karte).
Komisija sačinjava rang listu studenata bodovanjem na osnovu sledećih kriterijuma:
1. deficitarnost zanimanja - studijskog programa - smera,
2. postignuti uspeh
3. stepen obrazovanja (strukovne i akademske studije) i
4. socijalno-ekonomski status.
Bodovanje na osnovu deficitarnosti se vrši na osnovu:
- izveštaja nacionalne službe za zapošljavanje o deficitarnim zanimanjima- studijskim programima - smerovima,
- predloga Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine, Nacionalnog saveta hrvatske nacionalne manjine i Nacionalnog saveta bunjevačke nacionalne manjine o zanimanjima - studijskim programima - smerovima koji su sa stanovišta i utvrđenih potreba te nacionalne manjine deficitarne i
- potreba Grada, utvrđenim od strane Saveta za zapošljavanje Grada Subotice.
Savet za zapošljavanje Grada Subotice traži podatke od organa iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana i na osnovu obrade dostavljenih podataka i potrebe Grada sastavlja listu bodovanja deficitarnosti, na osnovu koje Komisija utvrđuje deficitarnost zanimanja - studijskog programa - smera za tekuću školsku godinu.
Kategorije deficitarnosti struka su:
- I kategorija - struke za kojima je iskazana potreba od strane sva tri organa iz stava 1. ovog člana;
- II kategorija - struke za kojima je iskazana potreba od strane dva organa iz stava 1. ovog člana;
- III kategorija - struke za kojima je iskazana potreba od strane jednog organa iz stava 1. ovog člana.
Bodovanje studenata po osnovu deficitarnosti struke vrši se prema sledećoj tabeli
Kategorija deficitarnosti |
Broj bodova |
I kategorija |
30 bodova |
II kategorija |
20 bodova |
III kategorija |
10 bodova |
Bodovanje studenata prema postignutom uspehu vrši se:
1) za studente koji upisuju I godinu osnovnih studija - po uspehu postignutom u svim razredima srednjih škola, prema sledećoj tabeli:
Uspeh postignut u svim razredima |
Broj bodova |
dobar uspeh od 3,00 do 3,49 |
20 bodova |
vrlo dobar uspeh od 3,50 do 4,49 |
50 bodova |
odličan uspeh od 4,50 do 4,99 |
70 bodova |
odličan uspeh 5,00 i Vukova diploma |
80 bodova |
2) za studente koji upisuju II, III, IV, V, VI godinu studija i studije drugog stepena - po uspehu postignutom tokom svih prethodnih godina studija, prema sledećoj tabeli:
Uspeh postignut tokom svih |
Broj bodova |
prosečna ocena od 6,00 do 6,49 |
20 bodova |
prosečna ocena od 6,50 do 6,99 |
25 bodova |
prosečna ocena od 7,00 do 7,49 |
35 bodova |
prosečna ocena od 7,50 do 7,99 |
55 bodova |
prosečna ocena od 8,00 do 8,49 |
70 bodova |
prosečna ocena od 8,50 do 8,99 |
80 bodova |
prosečna ocena od 9,00 do 9,49 |
90 bodova |
prosečna ocena od 9,50 do 10,00 |
100 bodova |
Prosečnom ocenom u smislu ove odluke, smatra se ocena ostvarena u prethodnim godinama studija prema dokumentu izdatom od strane visokoškolske ustanove.
Bodovanje studenta u zavisnosti od vrste studija koje upisuju odnosno pohađaju vrši se prema sledećoj tabeli:
Stepen obrazovanja |
Broj bodova |
Strukovne studije |
0 |
Akademske studije |
10 |
Bodovanje studenata prema socijalno-ekonomskom statusu vrši se:
1) studentima bez roditeljskog staranja - 30 bodova;
2) studentima korisnika prava na novčanu socijalnu pomoć - 30 bodova;
3) do 45% prosečne zarade bez poreza i doprinosa po zaposlenom u Republici Srbiji - 10 bodova;
Socijalno-ekonomski status porodice iz tačke 3) stava 1. ovog člana utvrđuje se na osnovu proseka ukupnih mesečnih prihoda po članu porodice studenta za prethodna dva meseca.
Prosečna zarada iz stava 1. ovog člana računa se prema podacima republičkog organa uprave nadležnog za poslove statistike.
U slučaju da studenti po sva četiri kriterijuma ostvare isti broj ukupnih bodova, prednost ima student koji je na osnovu bodovanja po kriterijumu postignutog uspeha ostvario veći broj bodova.
U slučaju da studenti ostvare isti broj ukupnih bodova i po stavu 1. ovog člana prednost ima student koji je na osnovu bodovanja po kriterijumu socijalno - ekonomskog statusa ostvario veći broj bodova.
Odluku o dodeli stipendija donosi Gradonačelnik na osnovu rang liste sačinjene od strane Komisije.
Gradonačelnik izuzetno može doneti posebnu Odluku o dodeli stipendija većem broju studenata predviđenim članom 2. stav 2. ove odluke, u skladu sa rang listom i raspoloživim sredstvima.
O broju stipendija iz stava 2. ovog člana, ukupnom iznosu opredeljenih sredstava za ove namene i razlozima povećanja broja dodeljenih stipendija, Gradonačelnik donosi posebno Rešenje.
Odluka o dodeli stipendija i rang lista se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Subotice.
Student kome nije dodeljena stipendija ima pravo žalbe Gradskom veću Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana objavljivanja Odluke o dodeli stipendija.
Odluka Gradskog veća po žalbi je konačna.
Po konačnosti Odluke o dodeli stipendija sa studentom - korisnikom stipendije zaključuje se ugovor o stipendiranju.
Student kome se dodeljuje stipendija ima obavezu da u prvih šest meseci po završetku studija traži zaposlenje na teritoriji Grada Subotice.
Student - korisnik stipendije prilikom prvog zapošljavanja dužan je da o tome obavesti nadležni sekretarijat.
Ukoliko se student - korisnik stipendije u roku od godinu dana od dana prijema poslednje rate stipendije, ne javi davaocu stipendije sa potvrdom iz stava 3. ovog člana, ili sa potvrdom Nacionalne službe za zapošljavanje da se vodi kao nezaposleno lice, nastaje mu obaveza da vrati celokupan iznos stipendije davaocu stipendije.
Student - korisnik stipendije je u obavezi da vrati celokupan iznos stipendije davaocu stipendije u roku od mesec dana od dana prijema obaveštenja o nastaloj obavezi.
Obaveštenje o nastaloj obavezi iz stava 5. ovog člana upućuje nadležni sekretarijat.
Student - korisnik stipendije gubi pravo na stipendiju u toku školovanja u slučaju da Komisija utvrdi da je prilikom konkurisanja dao lažne ili neistinite podatke o sebi ili svom statusu, te je dužan da stipendiju u celosti vrati u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja sa razlozima raskida ugovora potpisanog od strane Gradonačelnika.
Student - korisnik stipendije gubi pravo na stipendiju i u slučaju kada se u toku školske godine ispiše sa studija ili iz drugih razloga izgubi status studenta.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, student - korisnik stipendije dužan je da o tome obavesti davaoca stipendije u roku od pet radnih dana od dana prestanka statusa studenta.
Stipendiju koju student - korisnik stipendije primi nakon prestanka statusa studenta, dužan je da vrati davaocu stipendije u roku od 30 dana.
Ukoliko student-korisnik stipendije u toku primanja stipendije ostvari pravo na drugu stipendiju, dužan je da u roku od 8 dana od dana prijema druge stipendije o tome pismeno obavesti davaoca stipendije.
Po prijemu obaveštenja iz stava 1. ovog člana studentu - korisniku stipendije obustavlja se dalja isplata stipendije.
U slučaju da nadležni sekretarijat utvrdi da student-korisnik stipendije prima drugu stipendiju, a o istoj nije obavestio davaoca stipendije, isplata stipendije se obustavlja i student-korisnik stipendije je u obavezi da primljenu stipendiju vrati u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja od nadležnog sekretarijata.
Davalac stipendije obrazovao je Fond za stipendiranje studenata sa teritorije Grada Subotice (u daljem tekstu: Fond) kao budžetski fond Grada Subotice.
Fond je obrazovan u cilju stvaranja mogućnosti za podršku u finansiranju školovanja i usavršavanja studenata sa teritorije Grada Subotice.
Fond je obrazovan na neodređeno vreme.
Za upravljanje Fondom odgovoran je nadležni sekretarijat.
Fond se finansira iz sledećih izvora:
1. aproprijacija obezbeđenih u okviru budžeta Grada za tekuću godinu i
2. namenskih primanja budžeta.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Fonda obavlja nadležni sekretarijat.
Za izvršenje odluke Gradonačelnika o dodeli stipendija nadležan je sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za poslove finansija.
Komisija za dodelu stipendija obrazovana Rešenjem o razrešenju i imenovanju predsednika i članova Komisije za dodelu stipendija broj II-021-101/2016 od 21.9.2016. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 44/16) nastaviće sa radom do isteka mandata na koji je imenovana.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o stipendiranju studenata sa teritorije Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 27/13, 34/14 i 44/16).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o stipendiranju studenata sa teritorije Grada Subotice
("Sl. list grada Subotice", br. 37/2022)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".