ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 61/2022)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom Odlukom se uređuje pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, broj članova saveta mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesnih zajednica, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Užica.

Seoske i gradske mesne zajednice

Član 2

Ovom odlukom obrazuju se seoske i gradske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 3

Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa lokalnog stanovništva u selima i gradskim naseljima.

Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela, a na teritoriji gradskog područja za deo Grada.

Statut mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svoj statut.

Statutom Mesne zajednice uređuje se: broj članova saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Statut mesne zajednice donosi savet mesne zajednice većinom od ukupnog broja članova saveta.

Pravni status

Član 5

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom Grada i ovom odlukom.

Račun mesne zajednice, kao indirektnog korisnika budžeta, uključen je u konsolidovan račun trezora grada Užica i vodi se kod Uprave za trezor.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 6

Predsednik saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Mesna zajednice ima pečat.

Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija - Grad Užice - naziv mesne zajednice.

Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Imovina mesnih zajednica

Član 8

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

U skladu sa odlukom Grada, mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada Užica.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada, ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Mesne zajednice na teritoriji grada Užica

Član 9

Na teritoriji grada Užica obrazuju se sledeće gradske mesne zajednice:

1. Mesna zajednica Centar

Područje mesne zajednice Centar obuhvata: istočna granica ove mesne zajednice ide Ulicom Desanke Maksimović, Romanijskom, Josifa Pančića i Nikole Tesle do raskrsnice sa Vojvođanskom, obuhvata levu stranu Vojvođanske ulice do raskrsnice sa Kursulinom, levu stranu Kursuline ulice do raskrsnice sa Slanuškom, desnu stranu Trg Svetog Save do raskrsnice Dimitrija Tucovića i Obilićeve. Dalje granica nastavlja Obilićevom ulicom do raskrsnice sa Omladinskom, prelazi preko mosta na Đetinji, obuhvata Ulicu Veliki park u delu do mosta preko Đetinje, prelazi preko mosta i pruge, Ulicom Zlatiborska do Ulice Branka Radičevića (obuhvata desnu stranu), zatim ide iznad Velikog parka, granicom sa MZ Krčagovo do tromeđe MZ Krčagovo, Ljubanje, Centar, odnosno zapadnom i jugozapadnom granicom kat. parcela broj 12710/1 KO Užice, zapadnom granicom kat. parcele broj 12716, 12717, 12728, 12729, severnom granicom kat. parcele broj 12747, 12746, 12749, 12750, 12751/1, 12752/2, 12581, 12582/1, za tim granicom sa naseljenim mestom Ljubanje. obuhvata Ulicu Ljubiše Samardžića do brojeva 7 i 10, celu levu stranu i desnu stranu Ulice Đorđa Stanojevića do broja 32, Ulicu Višnje Prljević, levu stranu Ulice Olivere Marković do broja 17, preko Velikog Zabučja se spušta granicom naseljenih mesta Drijetanj i Užice, granicom naseljenih mesta Turica i Užice do Reke Đetinje. Obalom Đetinje ide do železničkog mosta na Đetinji, obuhvata Ulicu Obala Nikole Tesle kao i Ulicu Međaj, do mosta Momčila Rakića na Đetinji u Međaju. Granica ide dalje prema severu Ulicom Strahinjića Bana i Ulicom Marije Mage Magazinović, obuhvatajući njihove desne strane, dolazi na raskrsnicu ulice Marije Mage Magazinović, Vidovdanske i Beogradske, produžava Ulicom Vidovdanska uz Uremovački potok, obuhvatajući celu ovu ulicu do granice građevinskog reona na severu i ovom granicom dolazi do krajnje severne tačke do Ulice Desanke Maksimović, gde zatvara krug.

2. Mesna zajednica Carina

Područje mesne zajednice Carina obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od krajnje severne tačke Ulice Romanijska i obuhvata desne strane Ulica Romanijska, Josifa Pančića i Nikole Tesle, ide do raskrsnice sa Vojvođanskom, zatim desnom stranom Vojvođanske ulice do raskrsnice sa Kursulinom, dalje obuhvata desnu stranu Kursuline ulice do raskrsnice sa Slanuškom, levu stranu Ulice Slanuška, levu stranu Ulice vojvode Demira. Preko Rakijske pijace nastavlja levom stranom Ulice Dobrile Petronijević i Ulicom Karađorđeva do raskrsnice sa Ulicom Alekse Šantića. Obuhvata područje levo od Ulice Alekse Šantića do raskrsnice sa Ulicom Nemanjina i Sarića Osoje. Dalje se nastavlja levom stranom Ulice Sarića Osoje, do raskrsnice sa Lokvom. Nastavlja Ulicom Sarića Osoje prateći granicu naseljenog mesta Duboko sve do krajnje severne tačke Ulice Romanijska gde se zatvara krug.

3. Mesna zajednica Lipa

Područje mesne zajednice Lipa obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od Ulice Zlatiborska, ide Ulicom Branka Radičevića do česme Dobroslava Ružića, obuhvatajući i Veliki park, preseca Đetinju kod česme Dobroslava Ružića, nastavlja Ulicom Banjička i desnom stranom Ulice Dovarje, do spomenika na Dovarju, odakle nastavlja delom Ulice Karađorđeva, od raskrsnice sa Ulicom Njegoševa, zatim Ulicom Borislava Pekića obuhvatajući parne brojeve ove ulice i istom silazi do Rakijske pijace, koju preseca, pa nastavlja Ulicom vojvode Demira i Slanuškom do Ulice Trg Svetog Save, obuhvatajući njihove unutrašnje strane, zatim Ulicom Trg Svetog Save do Ulice Dimitrija Tucovića, preseca Ulicu Dimitrija Tucovića i nastavlja Obilićevom ulicom, obuhvatajući unutrašnje strane ovih ulica, prelazi Đetinju preko mosta, ka autobuskoj stanici i izlazi na Ulicu Zlatiborska, gde zatvara krug.

4. Mesna zajednica Rosulje

Područje Mesne zajednice Rosulje obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od raskrsnice Ulica Strahinjića Bana i Dimitrija Tucovića, prolazi raskrsnicu Strahinjića Bana i Omladinske, prelazi most na Đetinji, a onda prolazi Đetinjom i Ulicom kneza Lazara do raskrsnice sa Ulicom Dimitrija Tucovića. Dalje obuhvata desnu stranu Ulice Dimitrija Tucovića do raskrsnice sa Kurlaginom i Užičke republike. Dalje granica obuhvata desnu stranu Ulice Užičke republike do Koštičke krivine - Užičke republike 108, potom se proteže na sever, ostavljajući van obuhvata Koštičku ulicu sve do broja 16, a potom obuhvata desnu stranu Koštičke ulice do broja 28. Severna granica MZ Rosulje poklapa se sa granicom naseljenog mesta Buar, sve do granice sa MZ Centar, odnosno do Vidovdanske ulice, kod broja 99A, odakle obuhvata levu stranu ulice sve do raskrsnice sa Ulicom Marije Mage Magazinović i Strahinjića Bana sve do raskrsnice sa Ulicom Dimitrija Tucovića, gde zatvara krug.

5. Mesna zajednica Terazije

Područje mesne zajednice Terazije obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od raskrsnice Ulica kneza Lazara i Dimitrija Tucovića, Ulicom kneza Lazara spušta se do reke Đetinje, južnom granicom kat. parcela reke ide do hidroelektrane "Pod gradom" na reci Đetinji, klisurom reke Đetinje obilazi Stari grad, a potom granicom kat. parcele broj 7749 KO Užice dalje, nastavlja do Šarganske ulice (obuhvata neparne brojeve) do raskrsnice Ulice Radničkog bataljona, nastavlja Ulicom Radničkog bataljona obuhvatajući parne brojeve do Dubokog potoka, odakle ide granicom između naseljenih mesta Buar i Užice sve do kat. parcele broj 770 KO Užice, odakle prati kat. parcele broj 12050/4 KO Užice-parcela Koštičkog potoka sve do Koštičke krivine. Odatle nastavlja Ulicom užičke republike obuhvatajući neparne brojeve, sve do raskrsnice sa Ulicom Dimitrija Tucovića. Obuhvatajući parne brojeve ove ulice, granica ide do raskrsnice Ulice kneza Lazara i Dimitrija Tucovića, gde zatvara krug.

6. Mesna zajednica Turica

Područje mesne zajednice Turica obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od tačke gde Ulica Radničkog bataljona preseca granicu naseljenih mesta Volujac i Buar, nastavlja Ulica Radničkog bataljona do jugozapadne granice mesne zajednice Terazije i nastavlja ovom granicom do stare hidrocentrale na reci Đetinji, dalje ide železničkom prugom Beograd-Bar, do železničkog mosta kod male brane na reci Đetinji, nastavlja rekom Đetinjom do granice sa naseljenim mestom Stapari, zatim nastavlja istočnom granicom naseljenog mesta Stapari i naseljenog mesta Užice do Ulice Radničkog bataljona, gde zatvara krug.

7. Mesna zajednica Krčagovo

Područje mesne zajednice Krčagovo obuhvata: naselje Krčagovo i graniči se sa zapadne strane mesnim zajednicama Lipa i Carina, a sa istočne strane sa gradskom opštinom Sevojno, obuhvatajući Adu, Orlovac i Vrela.

Na teritoriji grada Užica obrazuju se sledeće seoske mesne zajednice:

1. Mesna zajednica Buar

Područje mesne zajednice Buar obuhvata područje naseljenog mesta Buar (izuzev dela područja koje obuhvata mesna zajednica Turica).

2. Mesna zajednica Duboko

Područje mesne zajednice Duboko obuhvata područje naseljenog mesta Duboko.

3. Mesna zajednica Ljubanje

Područje mesne zajednice Ljubanje obuhvata područje naseljenih mesta Ljubanje i Zbojštica.

4. Mesna zajednica Krvavci

Područje mesne zajednice Krvavci obuhvata područje naseljenog mesta Krvavci, Potočanje i Potpeće.

5. Mesna zajednica Gorjani

Područje mesne zajednice Gorjani obuhvata područje naseljenog mesta Gorjani.

6. Mesna zajednica Zlakusa

Područje mesne zajednice Zlakusa obuhvata područje naseljenog mesta Zlakusa.

7. Mesna zajednica Karan

Područje mesne zajednice Karan obuhvata područje naseljenih mesta Karan i Lelići.

8. Mesna zajednica Trnava

Područje mesne zajednice Trnava obuhvata područje naseljenog mesta Trnava.

9. Mesna zajednica Ribaševina

Područje mesne zajednice Ribaševina obuhvata područje naseljenih mesta Ribaševina i Gubin Do.

10. Mesna zajednica Gostinica

Područje mesne zajednice Gostinica obuhvata područje naseljenog mesta Gostinica.

11. Mesna zajednica Lunovo Selo

Područje mesne zajednice Lunovo Selo obuhvata područje naseljenih mesta Bjelotići, Dobrodo, Kamenica i Ponikovica.

12. Mesna zajednica Kačer

Područje mesne zajednice Kačer obuhvata područje naseljenih mesta Drijetanj i Kačer, osim delova koji čine mesnu zajednicu Bela Zemlja.

13. Mesna zajednica Bioska

Područje mesne zajednice Bioska obuhvata područje naseljenih mesta Bioska, Pear i Keserovina.

14. Mesna zajednica Stapari

Područje mesne zajednice Stapari obuhvata područje naseljenog mesta Stapari.

15. Mesna zajednica Vrutci

Područje mesne zajednice Vrutci obuhvata područje naseljenog mesta Vrutci.

16. Mesna zajednica Volujac

Područje mesne zajednice Volujac obuhvata područje naseljenog mesta Volujac.

17. Mesna zajednica Kremna

Područje mesne zajednice Kremna obuhvata područje naseljenih mesta Kremna, Šargan, Vitasi, Raduša i Strmac.

18. Mesna zajednica Mokra Gora

Područje mesne zajednice Mokra Gora obuhvata područje naseljenih mesta Mokra Gora, Kotroman, Kršanje i Panjak.

19. Mesna zajednica Ravni

Područje mesne zajednice Ravni obuhvata područje naseljenog mesta Ravni sa zaseokom Koliševica, odnosno istočna, južna i jugozapadna granica mesne zajednice poklapa se sa granicom opštine, zatim se nastavlja granicom sa naseljenim mestom Nikojevići do kat. parcele broj 3447 KO Skržuti, poklapa se sa jugozapadnom i severozapadnom granicom ove parcele, zatim ide severozapadnom granicom kat. parcela broj 3449/2, 3451, 3452/1, severnom granicom kat. parcela broj 3454/2, 3454/1, 3400, severozapadnom granicom kat. parcele broj 3397, severnom granicom kat. parcela broj 3401/1, 3401/2, 3394/2, 3394/1, 3389, 3388, 3387, 3338, 3337/2, 3337/1, 3333, 3332, 3331, 3330, severozapadnom granicom kat. parcela broj 3325, 3324, 3323/2, 3324, potom se pruža na sever duž kat. parcele broj 3044 (parcele potoka) do severne granice kat. parcele broj 1276/1, zatim duž kat. parcele broj 14 077 ka jugu do kat. parcele broj 1454 čijom južnom granicom ide na sever, zatim duž kat. parcele broj 14 63 do istočne granice 1476, zatim istočnom granicom 1481, zapadnom granicom kat. parcele broj 1480, jugozapadnom granicom kat. parcele broj 1543, južnom granicom kat. parcele broj 1543, 3246, zapadnom granicom kat. parcele broj 3234, 3235, severozapadnom granicom kat. parcela broj 3237, 3239, južnom granicom kat. parcele broj 3239, nastavlja kat. parcelom broj 4083 (parcela potoka), severnom granicom kat. parcela broj 3223, 3219, 3217, 3198, 3195, 3199, 3207, istočnom granicom kat. parcela broj 3207, 3206, 3204/1, južnom granicom kat. parcela broj 3208, 3187, zapadnom granicom kat. parcele broj 3173, jugoistočnom granicom kat. parcela broj 3170, 3171, zatim se pruža na j ug duž kat. parcele broj 3159, dalje jugozapadnom stranom kat. parcele broj 3140 do kat. parcele broj 4087 (parcela reke Prištavice), do granice sa naseljem Ravni.

20. Mesna zajednica Drežnik

Područje mesne zajednice Drežnik obuhvata područje naseljenog mesta Drežnik.

21. Mesna zajednica Nikojevići

Područje mesne zajednice Nikojevići obuhvata područje naseljenog mesta Nikojevići.

22. Mesna zajednica Skržuti

Područje mesne zajednice Skržuti obuhvata područje naseljenog mesta Skržuti, sa zaseokom Vrane a bez zaseoka Koliševica.

23. Mesna zajednica Bela Zemlja

Područje mesne zajednice Bela Zemlja obuhvata: područje dela naseljenog mesta Drijetanj i dela naseljenog mesta Kačer i to u granicama:

Najseverniju tačku granice MZ Bela Zemlja predstavlja kamenolom u Surduku, odakle granica ide granicama naseljenih mesta Drijetanj i Užice kao i Drijetanj i Ljubanje nastavljajući granicom naseljenih mesta Kačer i Mačkat, potom preseca Ulicu kralja Aleksandra Karađorđevića kod broja 14 (zapadna granica kat. parcele broj 1376/8 KO Kačer) odakle nastavlja granicama kat. parcela u KO Kačer: zapadnom stranom počev od javnog puta broj 1666/1, zapadnom granicom kat. parcela broj 1373/2, 1373/1, južnom granicom kat. parcela broj 1373/1, 1372/3, istočnom granicom kat. parcele broj 1372/4, zatim severnom granicom kat. parcela broj 1376/12, 1485/3, 1485/2, zatim na sever zapadnom granicom kat. parcele broj 1494, zatim severnom granicom kat. parcele broj 1498, zapadnom granicom kat. parcela broj 1490/1, 1490/4, 1489, severnom granicom kat. parcela broj 1492, 1491, zatim na sever, severozapadnom granicom kat. parcela broj 1470/1, 1470/3, 1470/4, pa nastavlja na zapad južnom granicom kat. parcele broj 1472, pa ide na sever zapadnom granicom kat. parcela broj 1472, 1473, 1474, 1475, severnom granicom kat. parcela broj 1476/2, 1476/1, odakle na sever nastavlja granicom između naseljenih mesta Kačer i Drijetanj sve do raskrsnice Ulica Vaska Pope i IV puka. Odatle granica na sever nastavlja zapadnom granicom kat. parcela broj 1011/3, 1011/2, 1011/1, 1390, 1013/2, 1014, 1015/2, 1015/1, 1020, 1023/21, 1024/1, 1024/2, severnom granicom kat. parcela broj 1122, 1124/2, 1157/1, 1158/5, 1158/3, zatim nastavlja zapadnom granicom kat. parcela broj 1153/8, 1153/11, 1153/3, severozapadnom granicom kat. parcela broj 1153/3, 1153/4, 1153/ 5, 1153/9, severnom granicom kat. parcele broj 1153/10 sve KO Drijetanj pa okreće prema jugu i to: istočnom stranom kat. parcela broj 1153/9, 1153/2, severnom granicom kat. parcele broj 1152/1. Na sever granica nastavlja istočnom granicom kat. parcele broj 1501, severozapadnom granicom kat. parcela broj 1186, 1199, 1200/1, 1524, 145/1, severozapadnom i severnom granicom kat. parcele broj 146/1, severnom granicom kat. parcela broj 145/1, 145/2, 144, zapadnom stranom kat. parcele broj 1504/1 sve KO Drijetanj, do najsevernije tačke MZ Bela Zemlja koja se nalazi u kamenolomu u Surduku, gde se krug zatvara.

Obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice

Član 10

Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika ili Gradsko veće.

Broj birača iz stava 1. ovog člana se utvrđuje u odnosu na broj birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, prema poslednjem zvanično objavljenom rešenju o zaključenju biračkog spiska za izbor odbornika Skupštine grada.

Nova mesna zajednica se može obrazovati spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Skupštini grada, a ako su predlagači birači, odnosno jedna trećina odbornika, predlog se upućuje Gradskom veću, na mišljenje.

Savetodavni referendum

Član 11

Skupština grada ako smatra da je predlog iz člana 10. stav 1. ove odluke opravdan, raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije grada na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana usvajanja predloga.

Savetodavni referendum se raspisuje radi pribavljanja mišljenja građana o podnetom predlogu.

Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.

U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.

Prilikom utvrđivanja predloga odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.

Odluku iz stava 6. ovog člana Skupština grada donosi većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 12

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;

- organizovanjem javnih rasprava i javnih slušanja u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i ovom odlukom;

- isticanjem akata koje donosi savet mesne zajednice na oglasnoj tabli mesne zajednice;

- i na drugi način utvrđen statutom i aktima saveta mesne zajednice.

U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od sela.

Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža

Član 13

U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa tog područja.

Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.

Zvanične internet prezentacije i stranice na društvenim mrežama, mesna zajednica može otvarati uz saglasnost gradske uprave, koja se stara o objavljivanju informacija i obaveštenja iz stava 1. i 2. ovog člana.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 14

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Nadležnost saveta mesne zajednice

Član 15

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice, uz saglasnost Gradskog veća;

2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:

- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,

- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i opštinskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

- sarađuje sa organima opštine na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,

- zaštite i unapređenje životne sredine,

- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,

- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,

- snabdevanje i zaštitu potrošača,

- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,

- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa opštine;

7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama po pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

9) može obrazovati komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom, odlukama Skupštine i statutom mesne zajednice;

10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanjanja i ublažavanja posledica;

11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;

13) konstatuje prestanak mandata članu saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 69. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novih članova saveta mesne zajednice kada se stvore uslovi propisani članom 70. stav 3. ove odluke;

14) donosi Poslovnik o svom radu;

15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom Grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 16

Odlukom Skupštine Grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava i uslova.

Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika te mesne zajednice.

Broj članova Saveta mesne zajednice

Član 17

Savet mesne zajednice može imati najmanje 5, a najviše 15 članova.

Broj članova Saveta utvrđuje se Statutom mesne zajednice pri čemu se vodi računa o broju birača mesne zajednice i efikasnosti rada Saveta.

Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Izbor članova saveta

Član 18

Članovi Saveta gradskih mesnih zajednica biraju se po teritorijalnom principu.

U gradskim mesnim zajednicama broj članova saveta koji se bira određuje se za svako biračko mesto, utvrđuje se izborna lista po delovima, a glasački listić se određuje za svako biračko mesto.

U seoskim mesnim zajednicama utvrđuje se jedinstvena izborna lista, a članovi saveta mesne zajednice se biraju na jedinstvenom glasačkom listiću.

Raspisivanje izbora

Član 19

Izbore za savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.

Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u savet mesne zajednice.

Za člana saveta mesne zajednice, može biti izabran građanin sa biračkim pravom, koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice, u kojoj je predložen za člana saveta mesne zajednice, odnosno na teritoriji biračkog mesta koje se nalazi na teritoriji gradske mesne zajednice, za koje se bira.

Kandidat za člana saveta mesne zajednice ne može biti odbornik Skupštine grada Užica, gradonačelnik grada Užica, ni član Gradskog veća.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 20

Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Odluka o raspisivanju izbora za članove saveta mesne zajednice objavljuje se u "Službenom listu grada Užica" i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za savete mesnih zajednica, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 1. ove odluke.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za odbornike Skupštine grada, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Izborne komisije grada Užica o angažovanju biračkih odbora i za izbore za savete mesnih zajednica, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 1. ove odluke.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta mesne zajednice

Član 21

Kandidata za člana saveta mesne zajednice predlažu građani i to najmanje:

- 10 građana u seoskim mesnim zajednicama

- 20 građana u gradskim mesnim zajednicama.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta seoske mesne zajednice ima građanin sa biračkim pravom i prebivalištem na području seoske mesne zajednice na čijem području i predloženi kandidat ima prebivalište, u skladu sa statutom mesne zajednice.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta gradske mesne zajednice ima građanin sa biračkim pravom i prebivalištem na istom biračkom mestu na čijem području i predloženi kandidat ima prebivalište, u skladu sa Statutom mesne zajednice.

Građani bi trebali da prilikom predlaganja članova za savete mesnih zajednica vode računa o rodnoj ravnopravnosti i predlaganju kandidata manje zastupljenog pola.

Građanin može predložiti samo jednog kandidata za člana saveta mesne zajednice.

Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.

Izabrani kandidati

Član 22

Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju u seoskoj mesnoj zajednici, odnosno na određenom biračkom mestu, u skladu sa Statutom gradske mesne zajednice.

Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, tako da bi broj izabranih kandidata bio veći od broja kandidata koji se bira, ponavlja se glasanje samo za te kandidate.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Organi za sprovođenje izbora

Član 23

Izbore za članove saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica na teritoriji grada Užica (U daljem tekstu: Izborna komisija), birački odbor i Drugostepena izborna komisija.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta Grada, odredaba ove odluke i statuta mesnih zajednica.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije Grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Jedno lice može biti član samo jednog organa za sprovođenje izbora.

Član 24

Izborna komisija može imenovati radno telo za obavljanje određenih poslova.

Sastav i nadležnost radnog tela propisuje se odlukom Izborne komisije.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 25

Nadležna Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih odbora.

Izborna komisija

Član 26

Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština Grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada.

Nijedna odbornička grupa ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština Grada, na predlog predsednika Skupštine i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar Izborne komisije imaju zamenike.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici su građani koji imaju biračko pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Izborna komisija imenuje se na period od 4 godine.

Nadležnost Izborne komisije

Član 27

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta u skladu sa odlukom Izborne komisije grada Užica, s tim što se može promeniti samo u delu koji se odnosi na adresu biračkog mesta;

3) imenuje birački odbor i sprovodi obuku biračkih odbora;

4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;

8) proglašava kandidate;

9) utvrđuje izbornu listu za svaku mesnu zajednicu;

10) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

11) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

12) podnosi izveštaj Skupštini Grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica;

13) donosi druga akta kojima se bliže uređuje postupak i druga pitanja u vezi sa izborima za članove za savete mesnih zajednica, koja nisu regulisana ovom odlukom.

Birački odbor

Član 28

Birački odbor čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Birački odbor, za svako biračko mesto, imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za članove Saveta mesne zajednice.

Članovima biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u biračkim odborima kad prihvate kandidaturu za člana saveta mesne zajednice.

Predlaganje članova biračkog odbora

Član 29

Predsednici biračkih odbora, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih odbora imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini Grada.

Ukoliko neka od odborničkih grupa ne dostavi predloge u predviđenom roku, predloge dostavlja načelnik nadležne Gradske uprave u roku od 24 časa, od proteka roka koji je predviđen za dostavljanje predloga Odborničkih grupa.

Nadležnost biračkog odbora

Član 30

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.

Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračkog odbora određuje Izborna komisija donošenjem i objavljivanjem Uputstva, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

Ograničenja u imenovanju članova biračkog odbora

Član 31

Isto lice ne može istovremeno da bude član dva biračka odbora, niti može biti kandidat za člana Saveta u Mesnoj zajednici odnosno biračkom mestu u gradskim mesnim zajednicama u kome je imenovan za člana biračkog odbora.

Zamenici članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Zamena člana biračkog odbora

Član 32

Zamenu člana biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije 48 časova pre dana održavanja izbora, na predlog ovlašćenog predlagača.

Član 33

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije ili za odbornike Skupštine grada, za imenovanje članova biračkih odbora ne primenjuju se član 27. stav 1. tačka 3. i čl. 28-32. ove odluke.

Drugostepena izborna komisija

Član 34

Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.

Rešenja Drugostepene komisije su konačna.

Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

U pogledu predlaganja članova Drugostepene izborne komisije, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Rad Drugostepene izborne komisije

Član 35

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.

Član 36

Izborna komisija i drugostepena izborna komisija u svom radu koriste pečat i štambilj Izborne komisije grada Užica.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 37

Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

Obrazac prijave kandidata

Član 38

Kandidat za člana saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresu stanovanja, kontakt telefon i potpis kandidata.

Uz prijavu se podnosi izjava birača koja sadrži ime i prezime birača, JMBG, prebivalište, adresu stanovanja i potpis birača da podržava predlog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Autentičnost potpisa birača iz stava 2. ovog člana, svojim potpisom potvrđuje kandidat za člana saveta mesne zajednice.

Kandidat za člana Saveta mesne zajednice, uz prijavu iz stava 1. ovog člana podnosi i: kopiju lične karte, odnosno očitanu ličnu kartu, potvrdu o biračkom pravu i potvrdu o prebivalištu.

Obrazac za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija.

Nedostaci u prijavi kandidata

Član 39

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata nije potpuna odnosno sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće u roku od 24 časa od prijema prijave kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja kandidata.

Proglašenje kandidata

Član 40

Izborna komisija proglašava kandidata odmah po prijemu prijave, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema potpune prijave.

Rešenje o proglašenju kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja izborne liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 41

U slučaju da se u jednom ili više biračkih mesta na teritoriji gradske mesne zajednice odnosno u seoskoj mesnoj zajednici za izbore za članove saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi rešenje o obustavljanju postupka izbora članova za savet te mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na rešenje o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine Grada, koji je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja raspiše izbore u toj mesnoj zajednici.

VI IZBORNA LISTA

Sadržina izborne liste

Član 42

Izborna lista za izbor članova saveta mesne zajednice, sadrži sve proglašene kandidate, sa ličnim imenima i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu, a u gradskim mesnim zajednicama se pored toga upisuje naznaka koji kandidati se biraj u na kojim biračkim mestima, u skladu sa statutom mesne zajednice.

Redosled biračkih mesta se na izbornoj listi utvrđuje prema statutu gradske mesne zajednice.

Redosled kandidata na izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija utvrđuje izbornu listu za članove saveta mesne zajednice i objavljuje u "Službenom listu grada Užica", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija je dužna da izbornu listu objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada, u roku od 24 časa, od njenog donošenja.

VII GLASAČKI LISTIĆ

Član 43

U seoskim mesnim zajednicama glasački listić je jedinstven za celu teritoriju mesne zajednice i sadrži: naziv izbora, naziv mesne zajednice, dan i vreme održavanja izbora, redni broj, imena i prezimena kandidata u skladu sa izbornom listom i napomenu koliko se članova Saveta bira u toj mesnoj zajednice.

U gradskim mesnim zajednicama glasački listić se štampa za svako biračko mesto i sadrži: naziv izbora, naziv mesne zajednice, dan i vreme održavanja izbora, naziv i broj biračkog mesta, redni broj, imena i prezimena kandidata i napomenu koliko se članova Saveta bira sa tog biračkog mesta.

VIII BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 44

Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Užica" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora, a u skladu sa predlogom saveta mesne zajednice.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa nadležnom gradskom upravom.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija u skladu sa saglasnošću iz člana 20. stav 5. ove odluke.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za odbornike Skupštine grada, izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Izborna komisija grada Užica, u skladu sa saglasnošću iz ove odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 45

Savet mesne zajednice, posebnom odlukom, predlaže biračka mesta na teritoriji mesne zajednice.

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje sa kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

Nakon potvrđivanja biračkih mesta od strane Izborne komisije, biračka mesta se unose u Statut mesne zajednice.

Glasanje birača

Član 46

Na izborima za člana saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.

U seoskim mesnim zajednicama glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja kandidata koji se biraju u toj mesnoj zajednici.

U Gradskim mesnim zajednicama glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata na određenom biračkom mestu i to najviše do broja kandidata koji se biraju sa tog biračkog mesta.

IX BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 47

Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora.

Naknadne promene u biračkom spisku mogu se vršiti isključivo prema rešenju nadležne gradske uprave.

Ako se izbori koordinirano sprovode sa drugim izborima, primenjuju se rokovi za zaključenje biračkog spiska predviđeni za izbore koji se sprovode.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 48

Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Užica" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici, 24,00 časa pre održavanja izbora.

Ukoliko je bilo naknadnih promena, rešenja o naknadnim promenama Izborna komisija dostavlja biračkim odborima, najkasnije do otvaranja biračkog mesta.

X OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 49

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši nadležna gradska uprava dostavljanjem obaveštenja poštom najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

XI IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 50

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i nadležna gradska uprava za svaki birački odbor, u skladu sa Uputstvom.

Upotreba jezika i pisama

Član 51

Akta koja se donose u izbornom procesu štampaju se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

XII PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana saveta mesne zajednice

Član 52

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje novi, a glasanje se na tom biračkom mestu poništava.

Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Pravo na zaštitu izbornog prava

Član 53

Svaki birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenim ovom odlukom.

Prigovor Izbornoj komisiji

Član 54

Birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneto rešenje, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Rok za odlučivanje po prigovoru

Član 55

Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće rešenje ili radnju.

Prigovor protiv rešenja Izborne komisije

Član 56

Protiv odluke Izborne komisije iz člana 55. ove odluke, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji, preko Izborne komisije, u roku od 24 časa od dostavljanja.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.

Rešenje Drugostepene izborne komisije

Član 57

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće rešenje ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporeno rešenje treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojim rešenjem meritorno rešiti izborni spor ili vratiti Izbornoj komisiji na ponovno odlučivanje.

Rešenje Drugostepene izborne komisije kojim meritorno odlučuje u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja, u roku od 5 dana od dana sprovođenja ponovljenih izbora.

XIII UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA

Utvrđivanje preliminarnih rezultata izbora po mesnim zajednicama

Član 58

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 5 dana donosi rešenje o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.

Izuzetno, od odredbe stava 1. ovog člana, u slučaju koordiniranih izbori Izborna komisija donosi rešenje o rezultatima izbora u roku od 7 dana od zatvaranja biračkih mesta.

Rešenje o rezultatima za svaku mesnu zajednicu sadrži, datum i vreme održavanja izbora, imena i prezimena, prebivalište i adresu svih kandidata sa brojem glasova koji su osvojili, od najvišeg broja, ka najmanjem broju osvojenih glasova.

Rezultati izbora se objavljuju u "Službenom listu grada Užica", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

XIV DODELA MANDATA ČLANOVIMA SAVETA

Član 59

Nakon donošenja Rešenja o konačnim rezultatima izbora, a po proteku rokova za zaštitu izbornog prava, Izborna komisija dodeljuje mandate članovima saveta svake mesne zajednice.

XV NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 60

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 61

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje organa za sprovođenje izbora, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XVI SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 62

Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju iz budžeta Grada i koriste se za:

- nabavku, štampanje i deljenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Izborne komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije,

- naknade za rad članova biračkih odbora,

- naknade za rad zaposlenima u gradskim upravama koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, odnosno Drugostepene izborne komisije za naknadu iz stava 1. alineja 3. ovog člana.

XVII KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Konstituisanje Saveta mesne zajednice

Član 63

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice

Član 64

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini u propisanom roku, sednicu saziva najstariji novoizabrani član saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice bira savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti

Član 65

Predsednik saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa sredstava sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje novoizabranom predsedniku u roku od 15 dana od dana stupanja na dužnost.

Angažovanje članova Saveta mesne zajednice

Član 66

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Raspuštanje Saveta mesne zajednice

Član 67

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukama Grada.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.

Poverenik

Član 68

Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice iz člana 67. stav 2. ove odluke.

XVIII PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu saveta mesne zajednice

Član 69

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) ako nastupi smrt člana saveta mesne zajednice;

6) podnošenjem ostavke;

Ostavka člana saveta mesne zajednice

Član 70

Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu saveta prestao mandat i o tome, kao i o drugim razlozima za prestanak mandat a iz člana 69. stav 1. tačke 2) do 5) ove odluke odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.

Ako jednoj trećini članova saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 69. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova saveta, u roku od 15 dana od prijema poslednjeg obaveštenja iz stava 2. ovog člana, na osnovu koga je mandat prestao najmanje jednoj trećini članova.

Mandat članovima saveta izabranim u skladu sa stavom 3. ovog člana, traje do isteka mandata Saveta.

XIX STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 71

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

XX SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 72

Sredstva za rad mesne zajednice, raspoređuju se finansijskim planom a obezbeđuju se iz:

1. Budžeta Grada;

2. Sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

3. Donacija i poklona;

4. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

5. drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Sredstva koja Grad prenosi mesnoj zajednici obezbeđuju se u budžetu Grada posebno za svaku mesnu zajednicu, po namenama:

- sredstva za rad organa mesne zajednice za tekuće troškove;

- sredstva za obavljanje poslova koji su povereni mesnoj zajednici;

- sredstva za sufinansiranje programa samodoprinosa, koji je uveden za područje ili deo područja mesne zajednice;

- sredstva za sufinansiranje programa izgradnje komunalne infrastrukture u kome građani učestvuju sa najmanje 33% sredstava, a za javnu rasvetu sa najmanje 50% sredstava.

Finansijski plan i završni račun

Član 73

Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada uz saglasnost Gradskog veća.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i mesne zajednice.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 74

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je preneo Grad.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše nadležna gradska uprava, kao i budžetska inspekcija Grada.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 75

Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa Grada, savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi nadležna gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.

XXI SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 76

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi savet mesne zajednice uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Saradnja sa Gradom i institucijama Grada

Član 77

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i organima Grada, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije Grada.

Saradnja sa udruženjima

Član 78

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

XXII NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice

Član 79

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan sa Ustavom ili zakonom, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Užica".

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Ukazivanje savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera

Član 80

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Užica".

Gradsko veće, predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XXIII ORGANIZOVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA U MESNOJ ZAJEDNICI I OBAVLJANJE POSLOVA MESNE ZAJEDNICE

Organizovanje rada gradskih uprava u mesnoj zajednici

Član 81

Nadležne gradske uprave pružaju pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad uprave u mesnim zajednicama, obrazovanjem kancelarije gradske uprave.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika gradskih uprava.

Sekretar mesne zajednice

Član 82

Administrativno - tehničke poslove odnosno poslove sekretara mesne zajednice, u jednoj ili više mesnih zajednica, obavlja radnik gradske uprave, raspoređen na obavljanju poslova u kancelariji gradske uprave.

Sekretar prima i zavodi poštu i predstavke, zahteve, predloge i dopise građana ili organizacija i čuva dokumentaciju u arhivi mesne zajednice.

Sekretar zadužuje pečat mesne zajednice.

XXIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Pravni kontinuitet mesnih zajednica

Član 83

Saveti mesnih zajednice nastavljaju sa radom i dužni su da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade svoje statute sa ovom Odlukom.

Sprovođenje novih izbora za savete mesnih zajednica

Član 84

Naredni izbori za savete mesnih zajednica sprovešće se u skladu sa odredbama ove odluke.

Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama

Član 85

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama na teritoriji grada Užica I Broj: 020-6/19 od 17.12.2019. godine ("Službeni list grada Užica", broj 44/19).

Stupanje na snagu

Član 86

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".