PRAVILNIK

O USLOVIMA ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA BRAČNIM PAROVIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE ZA KUPOVINU SEOSKIH KUĆA SA OKUĆNICOM ZA 2023. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2023)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi i postupak za dodelu bespovratnih sredstava bračnim parovima na teritoriji AP Vojvodine za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom iz budžeta Zavoda za ravnopravnost polova (u daljem tekstu: Zavod) i izbor bračnih parova, odnosno vanbračnih partnera (u daljem tekstu: Učesnici konkursa) kojima će biti dodeljena bespovratna sredstva za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom na teritoriji AP Vojvodine za 2023. godinu.

Svi termini koji se koriste u ovom Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni ženski i muški pol lica na koje se odnose.

Član 2

Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava bračnim parovima na teritoriji AP Vojvodine za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom za 2023. godinu (u daljem tekstu: Konkurs), raspisuje se na osnovu odluke direktora Zavoda i objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i na internet stranici Zavoda.

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

1. ukupan obim sredstava koja se dodeljuju;

2. rok za podnošenje prijave na Konkurs.

Član 3

Uslovi za dodelu bespovratnih sredstava bračnim parovima na teritoriji AP Vojvodine za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom iz člana 2. ovog Pravilnika odnose se na utvrđivanje ispunjenosti uslova Učesnika konkursa.

Učesnici konkursa mogu biti bračni parovi i vanbračni partneri koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:

1. da jedan od supružnika/vanbračnih partnera nije stariji od 40 godina života u momentu podnošenja prijave na Konkurs;

2. da imaju prebivalište na teritoriji AP Vojvodine;

3. da su supružnici u bračnoj zajednici, odnosno vanbračni partneri sa trajnijom zajednicom života (u skladu sa Zakonom), u momentu podnošenja prijave na Konkurs;

4. da nisu vlasnici ili suvlasnici bilo kakve nepokretnosti na teritoriji Republike Srbije i da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;

5. da je barem jedan od supružnika, odnosno vanbračnih partnera u radnom odnosu. Ukoliko je Učesnik konkursa u radnom odnosu na određeno vreme, radni odnos mora da traje najmanje do isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs;

6. da nisu u krvnom, tazbinskom ili srodstvu po usvojenju sa potencijalnim prodavcem nepokretnosti;

7. da Učesnici konkursa u momentu podnošenja prijave nemaju neizmirenih dospelih obaveza po osnovu poreza i doprinosa u skladu sa propisima Republike Srbije.

Učesnici konkursa mogu aplicirati samo sa jednom prijavom, a visina traženih sredstava ne može biti veća od 1.800.000,00 dinara.

Građevinska vrednost nekretnine koja se predlaže za kupovinu, ne sme biti veća od 2.400.000,00 dinara.

Učesnici konkursa ne mogu da otuđe nepokretnost u narednih 5 godina, a ostala pitanja u vezi sa sredstvima obezbeđenja nepokretnosti biće detaljno regulisana ugovorom.

Nepokretnost koju Učesnici konkursa predlažu za kupovinu može da se nalazi na području svih naseljenih mesta na teritoriji AP Vojvodine, osim gradskih i opštinskih administrativnih centara/sedišta.

Nepokretnost koju Učesnici konkursa predlažu za kupovinu mora biti bezbedna i uslovna za stanovanje.

Nepokretnost može biti u suvlasništvu više lica kada se svi suvlasnici pojavljuju kao prodavci svojih suvlasničkih delova.

Ne smeju postojati nerešeni imovinsko-pravni odnosi na nepokretnosti, ne sme biti upisan bilo kakav teret na listu nepokretnosti, a nepokretnost i delovi okućnice moraju biti izgrađeni u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji.

Nepokretnost stečena dodelom bespovratnih sredstava ne može biti predmet hipoteke ili zaloge, radi obezbeđenja izvršenja obaveze iz ugovora o kreditu u roku od 5 godina od dana zaključenja ugovora o kupoprodaji sa prodavcem nepokretnosti.

Član 4

Utvrđivanje ispunjenosti uslova iz člana 3. ovog Pravilnika, osim uslova navedenog u stavu 2. tačka 6. navedenog člana, sprovodi Komisija za dodelu bespovratnih sredstava.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova da je nepokretnost koju Učesnici konkursa predlažu za kupovinu bezbedna i uslovna za stanovanje obavlja pravno lice (privredno društvo ili preduzetnik) koje raspolaže stručnim kadrovskim kapacitetima, odnosno inženjerima odgovarajuće struke.

Pravno lice iz stava 2. ovog člana je dužno da Komisiji za dodelu bespovratnih sredstava dostavi izveštaj o stanju nepokretnosti utvrđenom prilikom obilaska nepokretnosti koje su Učesnici konkursa predložili za kupovinu.

Ukoliko stručno lice iz stava 2. ovog člana nakon obilaska nepokretnosti koje su Učesnici konkursa predložili za kupovinu utvrdi da predmetna nepokretnost nije bezbedna i/ili uslovna za stanovanje, takva prijava će biti odbijena.

Radi pružanja usluga iz stava 2. ovog člana Zavod zaključuje ugovor sa pravnim licem koje raspolaže stručnim kadrovskim kapacitetima, odnosno inženjerima odgovarajuće struke.

Učesnici konkursa koji ispunjavaju uslove se rangiraju dodelom odgovarajućeg broja bodova i to prema sledećim kriterijumima:

1. za svakog zaposlenog Učesnika konkursa - po 10 bodova;

2. a svakog zaposlenog Učesnika konkursa koji ima sopstveni posao (samozapošljavanje) u trajanju od najmanje godinu dana od dana objavljivanja Konkursa - po 10 bodova;

3. za svakog Učesnika konkursa koji ima:

- do 1 godine staža osiguranja - 1 bodova,

- od 1 do 3 godine staža osiguranja - po 2 boda,

- od 3 do 5 godina staža osiguranja - po 4 boda,

- od 5 do 7 godina staža osiguranja - po 6 bodova,

- od 7 do 10 godina staža osiguranja - po 8 bodova,

- preko 10 godina staža osiguranja - po 10 bodova;

4. za svakog Učesnika konkursa koji ima srednju školu po 5 bodova;

5. za svakog Učesnika konkursa koji ima završene strukovne studije u trajanju od tri godine - po 10 bodova;

6. za svakog Učesnika konkursa koji ima završene osnovne, master ili specijalističke akademske studije - po 15 bodova;

7. za svakog Učesnika konkursa koji ima doktorat - po 20 bodova.

U situaciji kada dva ili više Učesnika konkursa imaju isti broj bodova, rangiranje tih Učesnika konkursa će se vršiti primenom sledećih rezervnih kriterijuma i to prema navedenom redosledu:

1. broj dece Učesnika konkursa i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji imaju veći broj dece;

2. razvijenost opštine i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa čija se predložena nepokretnost nalazi na teritoriji opštine sa statusom nedovoljno razvijene i nerazvijene (u skladu sa Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014));

3. redosled prijema prijave i dokumentacije u Zavod i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji su ranije podneli prijavu i dokumentaciju na Konkurs.

Član 5

Ispunjenost uslova za učešće na Konkursu navedenih u ovom Pravilniku Učesnici konkursa dokazuju dostavljanjem sledeće dokumentacije:

1. popunjen i potpisan obrazac prijave na Konkurs (preuzima se na internet stranici Zavoda);

2. potvrda obrazovne institucije/ustanove o stepenu obrazovanja;

3. dokaz o državljanstvu Republike Srbije (ne stariji od 6 meseci od dana objavljivanja Konkursa);

4. dokaz o bračnoj zajednici (izvod iz matične knjige venčanih Učesnika konkursa, ne stariji od mesec dana od dana objavljivanja Konkursa), a kao dokaz o vanbračnoj zajednici overena izjava oba partnera o vanbračnoj zajednici, uz potpis dva svedoka. Overena izjava o vanbračnoj zajednici mora biti sačinjena nakon raspisivanja Konkursa;

5. dokaz o radnom odnosu Učesnika konkursa (prijava na penzijsko-invalidsko osiguranje - M obrazac i fotokopija ugovora o radu). Ukoliko je Učesnik konkursa u radnom odnosu na određeno vreme, radni odnos mora da traje najmanje do isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs;

6. dokaz o stažu osiguranja Učesnika konkursa, i to potvrda izdata od strane nadležne organizacione jedinice Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje u okviru koje je naveden ukupno ostvaren penzijski staž;

7. overenu izjavu Učesnika konkursa da na teritoriji Republike Srbije ne poseduju u vlasništvu/suvlasništvu nepokretnost (stambeni objekat, građevinsko zemljište ili poljoprivredno zemljište) i da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;

8. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da nije bilo prenosa prava vlasništva ili suvlasništva na ime Učesnika konkursa;

9. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da je Učesnik konkursa izmirio dospele poreze i doprinose;

10. potvrdu izdatu od strane RGZ - Služba za katastar nepokretnosti o neposedovanju nepokretnosti Učesnika konkursa;

11. izvod izdat od strane RGZ - Služba za katastar nepokretnosti za nepokretnost koju Učesnici konkursa predlažu za kupovinu;

12. izjavu potencijalnog prodavca da je prihvatio uslove Konkursa uključujući i sadržinu Obaveštenja o obradi podataka o ličnosti i da je saglasan sa istim;

13. potvrdu o prebivalištu Učesnika konkursa izdatu od strane MUP;

14. overenu izjavu Učesnika konkursa da će stanovati u predmetnoj kući i da istu neće otuđiti u periodu od 5 godina od dana potpisivanja ugovora;

15. overenu izjavu Učesnika konkursa da oni i prodavac nepokretnosti međusobno nisu krvni srodnici u pravoj liniji do bilo kog stepena, a u pobočnoj zaključno sa drugim stepenom, kao ni u tazbinskom srodstvu ili srodstvu po usvojenju;

16. izjava da učesnici konkursa nisu u postupku odobravanja sredstava za iste namene (bespovratna sredstva/ subvencije/krediti za kupovinu nepokretnosti).

Potvrde, uverenja i izvodi nadležnih organa iz stava 1. tačka 6), 8), 9), 10), 11) i 13) ovog člana moraju biti izdate nakon raspisivanja Konkursa.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Neće se razmatrati prijave koje su:

1. Neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u tekstu konkursa);

2. Nedopuštene (prijave podnete od strane lica koja nisu predviđena konkursom, odnosno na koja se ciljevi konkursa i namena sredstava ne odnose);

3. Nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi i dokumentacija, nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, poslate faksom ili elektronskom poštom i koje sadrže nerazumljive ili nečitke podatke).

Član 6

Nepokretnost za čiju kupovinu se dodeljuju bespovratna sredstva u skladu sa ovim Pravilnikom mora kumulativno da ispunjava sledeće uslove:

- da se radi o nepokretnosti koja je upisana u Katastar nepokretnosti, odnosno u zemljišne knjige, na ime prodavca, bez tereta;

- da prodavac nepokretnosti i Učesnici konkursa nisu krvni srodnici u pravoj liniji do bilo kog stepena, a u pobočnoj zaključno sa drugim stepenom, kao ni u tazbinskom srodstvu ili srodstvu po usvojenju;

- da ne postoje nerešeni imovinsko-pravni odnosi na nepokretnosti;

- da je bezbedna i uslovna za stanovanje, poseduje infrastrukturu - kanalizaciju ili septičku jamu, vodu, struju i da postoji pristup do iste preko tvrdog puta;

- nepokretnost predlažu Učesnici konkursa;

- da je nepokretnost, kao i svi delovi okućnice koji se nalaze na katastarskoj parceli na kojoj je i nepokretnost, izgrađena u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju, odnosno da ne postoji zabeležba da je nepokretnost ili deo okućnice izgrađena bez dozvole.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu dokaza navedenih u članu 5. stav 1. tačka 11) ovog Pravilnika, kao i na osnovu izveštaja pravnog lica iz člana 4. stav 2. ovog Pravilnika.

Član 7

Stručne poslove u postupku po Konkursu obavlja Komisija za dodelu bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju obrazuje i imenuje direktor Zavoda za konkursni rok, uz saglasnost Upravnog odbora.

Komisija ima 3 člana od kojih jedan član mora biti diplomirani pravnik.

Članovi Komisije ne mogu u isto vreme biti primaoci sredstava koja se dodeljuju po osnovu Javnog konkursa.

Član 8

Komisija je dužna da:

- donese Poslovnik o svom radu, na prvoj sednici;

- razmotri podnete prijave po objavljenom Konkursu za dodelu bespovratnih sredstava, a radi utvrđivanja da li su blagovremene i potpune;

- za sve blagovremene i potpune prijave utvrdi ispunjenost uslova iz člana 3. ovog Pravilnika, osim uslova iz člana 3. stav 2. tačka 6. ovog Pravilnika;

- da na osnovu izveštaja podnetog od strane pravnog lica iz člana 4. stav 2. ovog Pravilnika konstatuje ispunjenost uslova koji se odnosi na bezbednost i uslovnost stanovanja nepokretnosti predloženih za kupovinu;

- da sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju sredstva (u daljem tekstu: Korisnici sredstava) i da ga dostavi direktoru Zavoda radi odlučivanja.

Komisija zadržava pravo da zatraži i svaku drugu dokumentaciju od učesnika Konkursa i njima povezanih lica, kao i da naloži da se izvrši terenska kontrola koja bi uticala na donošenje predloga odluke u smislu ostvarivanja ciljeva Konkursa.

Član 9

Korisnici sredstava se obavezuju da će stanovati u predmetnoj nepokretnosti.

Troškove prenosa vlasništva i ustanovljavanja tereta na nepokretnosti koja je predmet Konkursa snose Korisnici sredstava.

Član 10

Komisija je dužna da u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju sredstva i dostavi ga direktoru Zavoda.

Odluku o dodeli sredstava Zavoda donosi direktor Zavoda na predlog Komisije i uz saglasnost Upravnog odbora u roku od 15 dana od dana dobijanja predloga liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju sredstva.

Član 11

Odluka o dodeli sredstava objavljuje se na internet stranici Zavoda.

Učesnici konkursa mogu u roku od 3 dana od dana objave odluke o dodeli sredstava da izvrše uvid u dokumentaciju koju su podneli na Konkurs.

U roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava, Korisnici sredstava zaključuju ugovor sa Zavodom i ugovor sa prodavcem nepokretnosti sledećim redosledom: Zavod i korisnici, zatim korisnici i prodavac.

Zavod će sredstva preneti na račun Korisnika sredstava u banci koju izabere Korisnik sredstava, a Korisnik sredstava je dužan da u roku od 3 dana sredstva prenese na račun prodavca u banci i izvod iz banke dostavi Zavodu.

Učesnici konkursa kojima su odlukom dodeljena sredstva dužni su da nekretninu, na osnovu zaključenog ugovora, upišu u katastar nepokretnosti/zemljišne knjige u po 1/2 suvlasničkih delova nepokretnosti i da u list nepokretnosti upišu hipoteku za buduće i uslovno potraživanje u korist AP Vojvodine.

Član 12

Prijava na Konkurs podnosi se na propisanom obrascu.

Prijava na Konkurs podnosi se neposredno Zavodu lično ili putem pošte PREPORUČENOM pošiljkom na adresu: Pokrajinski zavod za ravnopravnost polova, Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina 6, sa naznakom "Konkurs - dodela kuća za 2023. godinu - NE OTVARATI", sa punim nazivom i adresom pošiljalaca na poleđini koverte.

Prijave koje nisu podnete na gore predviđen način, neće se razmatrati.

Član 13

Pitanja koja se odnose na zaštitu podataka o ličnosti Učesnika konkursa i Korisnika sredstava su regulisana Obaveštenjem o obradi podataka o ličnosti, koje čini sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 14

Pravilnik o uslovima za dodelu bespovratnih sredstava bračnim parovima na teritoriji AP Vojvodine za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom za 2022. godinu ("Službeni list APV", broj 11/2022), se stavlja van pravne snage.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".