PRAVILNIK
O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE UREĐENJA ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA U AP VOJVODINI U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 11/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, korisnici, visina i način dodele sredstava, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje atarskih puteva i otresišta u AP Vojvodini u 2023. godini, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2023. godini ("Službeni list APV", br. 54/2022), u daljem tekstu - Program.

Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat), putem nadležnog sektora, zadužen je za njegovu realizaciju.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 2

Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za sufinansiranje radova na uređenju nekategorisanih atarskih puteva sa izradom završnog sloja od čvrstih kompaktnih materijala - najmanje do nivoa tucanika ili struganog asfalta i uređenje otresišta.

- pod atarskim putem podrazumeva se saobraćajna površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a koja doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta;

- pod otresištem podrazumeva se površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta s javnim putem, a koja je uređena tako da se na njoj uklone sve nečistoće s vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja;

- namena sredstava za sufinansiranje jesu troškovi radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni radovi, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.

U okviru uređenja atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom, asfaltom, betonom i metodom stabilizacije hidrauličnim vezivom.

U okviru uređenja otresišta sufinansiraće se izrada rebrastog otresišta od armiranog betona, asfalta, od druge tvrde podloge ili sa istim kolovoznim zastorom kao i javni put sa kojim se ukršta, odnosno na koji se priključuje, u širini od najmanje 5 metara i u dužini od najmanje 40 metara za državni put I reda, 20 metara za državni put II reda i 10 metara za opštinski put i ulicu, računajući od ivice kolovoza javnog puta.

Konkurs je otvoren do 11.04.2023.

Visina i način dodele sredstava

Član 3

Ukupan iznos bespovratnih sredstava, koji se dodeljuje po ovom konkursu, jeste 400.000.000,00 dinara.

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi jeste do 40.000.000,00 dinara.

Sredstva se - kao bespovratna - dodeljuju korisnicima do 70% od ukupno prihvatljivih troškova (bez PDV-a). Preostali iznos obezbeđuje korisnik sredstava. PDV plaća korisnik sredstava.

Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u jednim dnevnim novinama sa kojima Pokrajinski sekretarijat ima zaključen ugovor o objavljivanju akata, na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".

Korisnici sredstava

Član 4

Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine), koje se nalaze u AP Vojvodini.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 5

Korisnici mogu da podnesu jednu prijavu s pregledom atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu

Član 6

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu:

1. Kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem; ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave dužan da uz njega dostavi i kopiju aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja, gde su nekategorisani putevi - koji su predmet apliciranja na konkurs - jasno navedeni i određeni; potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;

2. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;

3. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele 1 koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata);

4. Izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća; ukoliko navedena sredstva nisu obezbeđena, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će se ista obezbediti najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora;

5. Saglasnost nadležnog organa lokalne samouprave za izdavanje građevinskih dozvola sa vrstom i sadržajem tehničke dokumentacije koja je potrebna za realizaciju radova na uređenju atarskih puteva za koje lokalna samouprava konkuriše. Saglasnost obavezno treba da sadrži:

• Naziv tehničke dokumentacije na koju se daje saglasnost;

• Naziv subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju;

• Broj i datum pod kojim se tehnička dokumentacija vodi kod subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju;

• Naziv akta kojim se odobrava vršenje radova i

• Broj i datum akta kojim se odobrava vršenje radova (dostavlja se ukoliko je akt kojim se odobrava vršenje radova već ishodovan).

6. Izvod iz tehničke dokumentacije za koju je dobijena Saglasnost iz tačke 5 ovog člana. Izvod treba da sadrži:

• Prvu stranicu tehničke dokumentacije sa nazivom subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju, brojem i datumom tehničke dokumentacije i

• Predmer i predračun potrebnih radova i materijala.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Konkursna dokumentacija se ne vraća.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 7

Za podnosioce nepotpunih prijava, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Kriterijumi za ocenu prijava:

Član 8

Kriterijumi za ocenu prijava:

Kriterijumi

Način bodovanja

Bodovi

Ukupan broj bodova

115

Stepen obezbeđenosti vlastitih sredstava

30%

5

30,1-40%

10

40,1-50%

15

Preko 50%

20

Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave

≤ 4

5

5-9

10

≥ 10

20

Lokacija izvođenja radova

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova

5

Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto

10

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine više od 50% ukupne vrednosti radova

15

Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)

˃100 %

5

81-100%

10

61-80%

15

˂60 %

20

Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta

Nizak

10

Srednji

20

Visok

40

Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijave koji su ostvarili manje od 35 bodova.

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 9

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

U zapisnik se unosi:

- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,

- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,

- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.

Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.

Član 10

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Pojedinačna rešenja

Član 11

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.

Pravo žalbe

Član 12

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Izmena odluke

Član 13

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Pravdanje ugovorenih sredstava čini:

1. Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača. Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova i opreme koja se nabavlja i ugrađuje (bez formulacija "ili odgovarajuće");

2. Ugovor sa stručnim nadzorom, sa odgovarajućom licencom;

3. Avansni račun izvođača radova za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu;

4. Privremene situacije i Okončana situacija sa obračunom izvršenih radova - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova. Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, naziv proizvođača, komercijalni naziv, model/tip, kataloški broj i serijski broj isporučenih dobara;

5. Obračunski listovi građevinske knjige, ispravno popunjeni i overeni - sa tačnim podacima o vrstama i količinama stvarno izvedenih radova i ugrađene opreme (precizno uneta vrsta i proizvođač opreme) po odgovarajućim stavkama iz predmera i predračuna i služi kao dokaz za obračun i naplatu radova (bez formulacija "ili odgovarajuće" i "ili slično");

6. Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi sa narativnim izveštajem, kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova i da li je izvršena proba ugrađene opreme, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, Odgovornog izvođača radova i Stručnog nadzora;

7. Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču;

8. Interni obračun PDV-a, sa poreskom prijavom za PDV i specifikacijom računa (ukoliko je račun ili okončana situacija izdat bez PDV-a);

9. Izvod o plaćenom PDV-u;

10. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke;

11. Akta kojim se odobrava vršenje radova u skladu sa Zakonom, dostavlja se ukoliko nije dostavljen u trenutku podnošenja prijave na konkurs;

12. Ostala dokumentacija koja je u funkciji pravdanja sredstava, koja se dostavlja po zahtevu Pokrajinskog sekretarijata.

Pokrajinski Sekretarijat može putem nadležnog sektora da naloži nadležnoj Poljoprivrednoj stručnoj i savetodavnoj službi da utvrdi činjenično stanje na terenu foto dokumentacijom.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 15

Isplata bespovratnih sredstava:

1. sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno;

2. sredstva u vrednosti 50% od dodeljenog iznosa biće preneta nakon potpisivanja ugovora, a u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine; ostatak sredstava biće isplaćivan po pravdanju uplaćenog avansa i sopstvenog učešća korisnika sredstava, a po ispostavljenim privremenim situacijama i okončanoj situaciji, u srazmeri koja je utvrđena ugovorom;

3. korisnik sredstava u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava;

4. korisnik sredstava dužan je da pokrene postupak javne nabavke u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - odluku o sprovođenju postupka javne nabavke sa podacima o sastavu komisije i javni poziv o pokretanju postupka javne nabavke;

5. u slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja;

6. konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Pokrajinski sekretarijat i korisnik utvrdiće se nakon sprovedenog postupka javne nabavke i zaključenog ugovora, sa izvođačem radova ili nakon dostavljanja overene okončane situacije u slučajevima kada se vrednost izvedenih radova razlikuje od ugovorene vrednosti;

7. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava;

8. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava, konačan iznos sredstava koje obezbeđuju Pokrajinski sekretarijat i korisnik sredstava utvrđuje se ugovorenim procentualnim učešćem obe ugovorne strane;

9. rok za realizaciju ugovorenih radova je do 15.12.2023. godine;

10. korisnik je u obavezi da obezbedi svu neophodnu tehničku dokumentaciju kao i sve neophodne dozvole od nadležnih organa u vezi projekta (po Zakonu o putevima ili/i Zakonu o planiranju i izgradnji).

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 16

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija.

Pokrajinski sekretarijat ima pravo da vrši uvid u realizaciju ugovorenih aktivnosti.

U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.

Završne odredbe

Član 17

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".