PRAVILNIK

O DODELI SREDSTAVA ZA PODSTICANJE PROGRAMA ILI NEDOSTAJUĆEG DELA SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE PROGRAMA OD JAVNOG INTERESA KOJI SU ZNAČAJNI ZA ZAŠTITU I SPASAVANJE OD POŽARA U 2023. GODINI A KOJE REALIZUJU UDRUŽENJA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 12/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koji su značajni za zaštitu i spasavanje od požara u 2023. godini a koje realizuju udruženja (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena sredstava, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju tačke II podtačka 1.5. Pokrajinske skupštinske odluke o programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji APV u 2023. godini ("Službeni list APV", broj 54/2022).

Visina, način dodele i namena bespovratnih sredstava

Član 2

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po ovom konkursu je 20.000.000,00 dinara.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupne vrednosti investicije, za prijave podnete od strane dobrovoljnih vatrogasnih društava.

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi iznosi do 600.000,00 dinara.

Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu na konkurs.

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za nabavku:

1. Radne zaštitne uniforme-radna zaštitna jakna i pantalone koje moraju obezbediti adekvatnu zaštitu vatrogasaca pri intervencijama na otvorenom. Radne zaštitne uniforme moraju se razlikovati od radnih zaštitnih uniformi koje u svom radu koriste vatrogasci spasioci u Sektoru za vanredne situacije.

2. Nabavka druge opreme definisane Pravilnikom o uslovima u pogledu materijalno-tehničke i kadrovske opremljenosti dobrovoljnih vatrogasnih jedinica ("Službeni glasnik RS", broj 90/2019) i nabavka opreme za održavanje iste.

Sredstva se dodeljuju na osnovu Konkursa koji se objavljuje u jednim dnevnim novinama sa kojima Pokrajinski sekretarijat ima zaključen ugovor o objavljivanju akata, portalu e-Uprave, na zvaničnom sajtu Pokrajinskog sekretarijata i u "Službenom listu APV". (u daljem tekstu: Konkurs).

Konkurs je otvoren do 18.04.2023. godine.

Sredstva koja se dodeljuju namenjena su za realizaciju programskih aktivnosti opremanja nadležnih službi opremom za gašenje poljskih požara na poljoprivrednom zemljištu.

Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje sredstava, neće se priznavati aktivnosti realizovane pre 1. januara 2023. godine.

Bespovratna sredstva, koja se dodeljuju po Konkursu, ne mogu se koristiti za:

• poreze;

• troškove uvoza, carine i špedicije;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije;

• promet između povezanih lica;

• novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;

• troškove bankarske provizije;

• troškove za kupovinu polovne opreme i materijala;

• doprinose u naturi.

Korisnici sredstava

Član 3

Dobrovoljna vatrogasna društva sa sedištem u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa koji su od javnog interesa iz ove oblasti, koje ispunjava uslove propisane Zakonom o dobrovoljnom vatrogastvu, i koje je kao takvo upisano u Registar udruženja.

Dobrovoljno vatrogasno društvo mora biti osnovano najkasnije 2020. godine.

Dobrovoljno vatrogasno društvo mora imati minimum 9 (devet) članova.

Dobrovoljno vatrogasno društvo ne može biti u postupku likvidacije, stečajnom postupku ili pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti.

Dokumentacija koja se podnosi na konkurs

Član 4

Dokumentacija koju na konkurs dostavljaju dobrovoljna vatrogasna društva:

1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca prijave;

2. čitko popunjen obrazac - "Lista članova udruženja" sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca prijave;

3. očitana/fotokopija lične karte odgovornog lica;

4. program/projekat dobrovoljnog vatrogasnog društva koji se podstiče/finansira, koji sadrži mere i ciljeve u oblasti zaštite od požara na koji je saglasnost dao Vatrogasni savez Vojvodine;

5. saglasnost Vatrogasnog saveza Vojvodine na program/ projekat dobrovoljnog vatrogasnog društva koji se podstiče/finansira;

6. spisak opreme koja se nabavlja (u spisku opreme je potrebno taksativno navesti opremu po vrsti, količini i ceni). Spisak treba da bude potpisan od strane odgovornog lica i overen pečatom;

7. predračun potencijalnog dobavljača opreme sa cenama sa za opremu koja se nabavlja;

8. izjavu podnosioca prijave u kom Registru i pod kojim brojem je dobrovoljno vatrogasno društvo registrovano, da bi Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti mogao da pribavi rešenje o upisu u registar;

9. fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;

10. potvrda banke o žiro računu udruženja i fotokopija kartona deponovanih potpisa (za račun banke);

11. uverenje Poreske uprave o tome da je podnosilac prijave izmirio poreske i druge javne dažbine zaključno sa 31.12.2022. godine;

12. fotokopija Statuta dobrovoljnog vatrogasnog društva koju je overila Agencija za privredne registre;

13. izjava podnosioca prijave da po istom osnovu nije ostvario podsticaj od drugog davaoca sredstava, odnosno da ista namena sredstava nije predmet drugog postupka korišćenja podsticaja u 2023.godini;

14. izjava podnosioca prijave o nepostojanju sukoba interesa i

15. interni akt o antikorupcijskoj politici.

Podnosilac prijave na obrascu izjave treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju pod tačkom 11. pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Pokrajinski sekretarijat, po službenoj dužnosti.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Postupanje s prijavama

Član 5

Podnosioci nepotpunih prijava biće pozvani da dopune dokumentaciju u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva. Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju prijava će biti odbačena kao nepotpuna. Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom.

Komisija neće uzimati u razmatranje prijave:

• koje su podnete pre objave Konkursa;

• koje su podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom;

• koje su podnela lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu;

• svaku narednu prijavu istog podnosioca u tekućoj kalendarskoj godini;

• poslate faksom ili elektronskom poštom;

• koje su podnete od strane udruženja koja su koristila podsticajna sredstva ovog sekretarijata i Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, a nisu opravdala namensko i zakonito korišćenje tih sredstava.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 6

Sve prijave podnete od strane dobrovoljnih vatrogasnih društava Komisija će bodovati prema sledećim kriterijumima za ocenu prijava:

Kriterijumi

Način bodovanja

Bodovi

Aktuelni broj članova DVD - a

9 - 12 članova

10

13 - 16 članova

15

≥ 17

20

Dužina registracije DVD-a u nadležnoj instituciji do trenutka objavljivanja konkurs

5-15 godina

10

16-25 godina

25

preko 25 godina

30

Održivost programa/projekta

Neodrživost programa/projekta

0

Niska održivost programa/projekta

10

Srednja održivost programa/projekta

20

Visoka održivost programa/projekta

30

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 7

Podnete prijave razmatra Komisija, koju je imenovao pokrajinski Pokrajinski sekretar.

Po potrebi, članovi Komisije mogu biti i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 3. ovog člana.

Komisija zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatne informacije u vezi s podnetom dokumentacijom, koje su neophodne za odlučivanje.

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista vrednovanja i rangiranja objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata i na portalu e-Uprave.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri (3) radna dana od dana objavljivanja liste.

Učesnici konkursa imaju pravo prigovora na listu vrednovanja i rangiranja u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

O prigovoru rešenjem odlučuje Pokrajinski sekretar u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Odluku o opredeljivanju sredstava Pokrajinski sekretar donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata i na portalu e-Uprave.

Odlukom o dodeli sredstava, utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva, a podnosiocima prijave kojima nisu odobrena sredstva navešće se razlozi odbijanja/odbacivanja.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 8

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: utvrđen predmet programa, rok u kome se program realizuje, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze-predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 9

Bespovratna sredstva isplaćivaće se u skladu sa sledećom dinamikom:

- 100% nakon zaključenja ugovora, u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, uz dostavljanje od strane korisnika menice i menično ovlašćenja za izvršenje obaveza po Ugovoru.

Izveštaj o namenskom utrošku sredstava treba da dostave najkasnije do 01.09.2022. godine, sa sledećom dokumentacijom:

• original račun za nabavku predmetne investicije. Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);

• otpremnica za nabavku predmetne investicije za koju je u skladu, sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;

• dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod overen od strane banke.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 10

Realizaciju ugovora Pokrajinski sekretarijat prati u skladu sa Uredbom o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja ("Sl. glasnik RS", br. 16/2018).

Praćenje realizacije podrazumeva obavezu udruženja da obaveštava Pokrajinski sekretarijat o realizaciji programa u skladu sa rokovima određenim ugovorom, pregledanje izveštaja od strane nadležnog organa, obavezu udruženja da omogući predstavnicima Pokrajinskog sekretarijata da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa, monitoring posete predstavnika Pokrajinskog sekretarijata, dostavljanje periodičnih i završnih narativnih i finansijskih izveštaja u rokovima predviđenim ugovorom, i dr.

U cilju praćenja realizacije programa Pokrajinski sekretarijat može organizovati monitoring posete, koje podrazumevaju posetu udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika Pokrajinskog sekretarijata sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena i nenajavljena.

Za programe čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe koji traju duže od godinu dana, Pokrajinski sekretarijat organizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa, odnosno najmanje jednom godišnje, o čemu se sačinjava izveštaj u roku od 10 dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja Pokrajinski sekretarijat može izdati i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Ako se prilikom praćenja realizacije programa utvrdi nenamensko trošenje sredstava Pokrajinski sekretarijat raskinuće ugovor sa udruženjem, uz zahtev za povraćaj prenetih sredstava sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava do dana raskida ugovora.

Pokrajinski sekretarijat izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini, koji se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Sukob interesa kod korisnika sredstava

Član 11

Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti Pokrajinski sekretarijat o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Pokrajinski sekretarijat posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Pokrajinski sekretarijat će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.

Ne smatra se sukobom interesa kada korisnik sredstava sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Preraspodela odobrenog iznosa sredstava

Član 12

Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od nadležnog organa radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.

Završne odredbe

Član 13

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".