PRAVILNIK

O POSTUPKU DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA LOKALNIM SAMOUPRAVAMA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI ZA SUFINANSIRANJE RAZVOJA SAOBRAĆAJA I PUTNE INFRASTRUKTURE U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 12/2023)

Član 1

Opšte odredbe

Ovim Pravilnikom propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za postupak dodele bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u 2023. godini.

Sredstva se obezbeđuju u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

I. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izvođenja radova i to za:

1. sufinansiranje postavljanja tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja na ulasku u naseljena mesta;

2. sufinansiranje postavljanja brzinskih displeja na ulasku u naseljena mesta;

3. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica;

4. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) pešačkih prelaza.

II. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izrade tehničke dokumentacije i to za:

5. tehničko regulisanje saobraćaja na državnim putevima u naseljenim mestima (definisani odlukom skupštine JLS - član 6, stav 5 Zakona o javnim putevima);

6. opremanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica;

7. opremanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) pešačkih prelaza.

Tehnička dokumentacija za namene iz grupe II se izrađuje na jedan od sledećih načina:

Za namenu II-5:

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja - saobraćajni projekat

Napomena:

Lokalna samouprava je u obavezi, da za izabrani državni put izradi projekat koji obuhvata sva naseljena mesta na njenoj teritoriji, kroz koja prolazi definisani državni put.

Za namene II-6 i II-7:

- Idejno rešenje, idejni projekat, projekat za izvođenje ili

- Idejno rešenje, studija opravdanosti sa idejnim projektom, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje ili

- Idejno rešenje, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje.

III. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izrade tehničke dokumentacije i izvođenja radova i to za:

8. Sistem video nadzora saobraćaja sa automatskom detekcijom prekršaja (izrada tehničke dokumentacije i uspostavljanje sistema video nadzora, sistema za automatsko prepoznavanje tablica, sistema za merenje brzine vozila i/ ili prolaska preko crvenog svetla i monitoring centra).

Sistem video nadzora saobraćaja sa automatskom detekcijom prekršaja mora da ispuni minimum sledeće uslove:

• Izrađuje se tehnička dokumentacija: idejno rešenje, idejni projekat ili projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje.

• Sistemom se omogućava uspostavljanje: sistema video nadzora, sistema za automatsko prepoznavanje tablica, sistema za merenje brzine vozila i/ili prolaska preko crvenog svetla i monitoring centra sa integracijom navedenih sistema u jednu platformu.

• Sistem se sastoji od minimum 1 kamere i monitoring centra.

9. Nadogradnja-proširenje postojećeg sistema video nadzora saobraćaja sa automatskom detekcijom prekršaja (izrada tehničke dokumentacije i uspostavljanje novih kamera sa neophodnom infrastrukturom za automatsko prepoznavanje tablica i merenje brzine vozila i/ili prolaska preko crvenog svetla, kompatiblinih sa postojećim sistemom nadzora i monitoring centrom).

Sistem video nadzora saobraćaja sa automatskom detekcijom prekršaja mora da ispuni minimum sledeće uslove:

• Izrađuje se tehnička dokumentacija: idejno rešenje, idejni projekat ili projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje.

• nadogradnjom-proširenjem sistema se omogućava uspostavljanje: dodatnih kamernih mesta kompatibilnih sa postojećim sistemom video nadzora i integracija kamere/a u sistem za automatsko prepoznavanje tablica, sistem za merenje brzine vozila i/ili prolaska preko crvenog svetla i monitoring centar.

• nadogradnja-proširenje sistema se sastoji od minimum 1 kamere i neophodne infrastrukture za integraciju u postojeći sistem.

Član 3

Ciljevi sufinansiranja

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, imaju za cilj povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju i smanjenje broja saobraćajnih nezgoda u naseljenim mestima u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Član 4

Konkurs za dodelu sredstava

Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psegs.vojvodina.gov.rs/ kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi konkursa su:

1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;

1. maksimalan iznos sredstava po namenama koji se dodeljuje za realizaciju projekta;

2. namena sredstava;

3. ciljevi projekata;

4. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs;

5. rok za prijavu na konkurs;

6. način apliciranja;

7. postupak odlučivanja po konkursu;

8. drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.

Član 5

Uslovi za učešće na konkursu

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Jedna jedinica lokalne samouprave može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu.

Jedna jedinica lokalne samouprave može podneti prijave za najviše 4 namene.

Član 6

Potrebna dokumentacija

Za sve namene:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (obrazac prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

2. Popunjeni obrazac u "xls" formatu o osnovnim podacima prijave-projekta ("xls" obrazac prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

3. Karta puteva lokalne samouprave sa označenim lokacijama planiranih radova (L1,L2,...) i kategorijom puteva na kojima se planira investicija (Lok, Drž II, Drž I);

4. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;

5. Ovlašćenje za zastupanje jedinice lokalne samouprave (fotokopija kartona deponovanih potpisa);

6. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

7. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

8. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

9. Izjava podnosioca zahteva (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):

a) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;

b) da će Sekretarijatu dostavljati izveštaje u skladu sa ugovornim obavezama.

Za namene iz grupe I:

Tehnička dokumentacija sa predmerom i predračunom, na osnovu koje se može pristupiti izvođenju radova. Ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta tj. izvod iz projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava. Tehnička dokumentacija treba da je izrađena u skladu sa važećim Zakonom o planiranju i izgradnji, Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, kao i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Pod tehničkom dokumentacijom se podrazumeva, u zavisnosti od namene prijave:

- idejni projekat

- saobraćajni projekat

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja (ili izvod iz projekta tehničkog regulisanja saobraćaja) ili

- tehnička dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu ili za rešenje o odobrenju izvođenja radova.

Tehnička dokumentacija mora da sadrži predmer i predračun radova sa PDV-om, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci. Dokument obavezno sadrži datum izrade.

Za namene iz grupe II i III:

Mišljenje nadležnog organa za poslove urbanizma da postoji planski osnov za radove za koje se izrađuje tehnička dokumentacija (izuzev za namenu II-5).

Za namenu II-5 se podnosi odluka skupštine jedinice lokalne samouprave (shodno članu 6, stav 5 Zakona o javnim putevima), u kojoj je definisan državni put, a za koji se izrađuje tehnička dokumentacija - saobraćajni projekat.

Za sve namene:

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Član 7

Podnošenje prijava

Prijave na Konkurs podnose se putem konkursnih obrazaca (koji se mogu preuzeti sa sajta Sekretarijata) i sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, 21101 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, sa naznakom na licu koverte:

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA I-1", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA I-2", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA I-3", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA I-4", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA II-5", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA II-6", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA II-7", ili

- Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA III-8", ili

- Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2023. godini - "NAMENA III-9".

Popunjeni obrazac u "xls" formatu o osnovnim podacima prijave-projekta ("xls" obrazac prijave se može preuzeti sa sajta Sekretarijata) podnosi se snimljen na "CD" kao deo prijave, koja se podnosi poštom.

Član 8

Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokumenti, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu i koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Sekretarijatu finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.

Član 9

Odlučivanje o dodeli sredstava

Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija vrši pregled i bodovanje pristiglih prijava, formira rang listu na osnovu bodovanja i sastavlja zapisnik.

Pokrajinski sekretar na osnovu zapisnika i rang liste Komisije donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravno sredstvo.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.

Član 10

Kriterijumi za dodelu sredstava

1. Razvijenost jedinica lokalne samouprave1

četvrta grupa - stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka i treća grupa - stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

10

druga grupa - stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka

8

prva grupa - stepen razvijenosti iznad republičkog proseka

6

2. Dosadašnje korišćena sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine

Nisu korišćena sredstva

10

Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din.

8

5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din.

6

Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din.

4

3. Učešće lokalne samouprave u odnosu na ukupnu vrednost investicije (sa PDV-om)

50% i više

10

40% ≤ Učešće < 50%

8

30% ≤ Učešće < 40%

6

20% ≤ Učešće < 30%

4

Učešće < 20%

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-1 Visina traženih sredstava od Sekretarijata po lokaciji

Tražena sredstva ≤ 250.000,00 din.

10

250.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

8

300.000,00 < Tražena sredstva ≤ 350.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 350.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-2 Visina traženih sredstava od Sekretarijata po brzinskom displeju

Tražena sredstva ≤ 250.000,00 din.

10

250.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

8

300.000,00 < Tražena sredstva ≤ 350.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 350.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-3 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 2.500.000,00 din.

10

2.500.000,00 < Tražena sredstva ≤ 3.000.000,00 din.

8

3.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 3.500.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 3.500.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-4 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 1.600.000,00 din.

10

1.600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.800.000,00 din.

8

1.800.000,00 < Tražena sredstva ≤ 2.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 2.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-5 Visina traženih sredstava od Sekretarijata za projektovanje po 1 km

Tražena sredstva ≤ 80.000,00 din.

10

80.000,00 < Tražena sredstva ≤ 100.000,00 din.

8

100.000,00 < Tražena sredstva ≤ 120.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 120.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-6 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 600.000,00 din.

10

600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 800.000,00 din.

8

800.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 1.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-7 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

10

400.000,00 < Tražena sredstva ≤ 500.000,00 din.

8

500.000,00 < Tražena sredstva ≤ 600.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 600.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: III-8 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 3.600.000,00 din.

10

3.600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 4.200.000,00 din.

8

4.200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 4.800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 4.800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: III-9 Visina traženih sredstava od Sekretarijata po kamernom mestu

Tražena sredstva ≤ 1.200.000,00 din.

10

1.200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.350.000,00 din.

8

1.350.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.500.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 1.500.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

5. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja mladih (15-30 godina) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2019. do 2021. godine2

vrlo visok:

JR > 212

10

visok:

165 < JR ≤ 212

8

srednji:

117 < JR ≤ 165

6

nizak:

70 < JR ≤ 117

4

vrlo nizak:

JR ≤ 70

2

6. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja pešaka po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2019. do 2021. godine2

vrlo visok:

JPR > 194

10

visok:

148 < JPR ≤ 194

8

srednji:

103 < JPR ≤ 148

6

nizak:

57 < JPR ≤ 103

4

vrlo nizak:

JPR ≤ 57

2

7. Očekivani ciljevi-efekti koji se postižu realizacijom projekta

stepen unapređenja bezbednosti saobraćaja u odnosu na postojeće stanje

maksimalno 25 bodova

Objašnjenje:

1 UREDBA O UTVRĐIVANJU JEDINSTVENE LISTE RAZVIJENOSTI REGIONA I JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE ZA 2014. GODINU ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
2 Podaci Agencije za bezbednost saobraćaja (www.abs.gov.rs)

JPR=(R1*LTP+R2*TTP+R3*POG) / broj stanovnika*10.000; javni ponderisani rizik stradanja
LTP - broj lako povređenih
TTP - broj teško povređenih
POG - broj poginulih
R1, R2 I R3 - koeficijenti pridruženi lakim povredama, teškim povredama i smrtnim posledicama

Član 11

Ugovor o dodeli sredstava

Odlukom o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora su:

• podaci o korisniku sredstava

• iznos dodeljenih sredstava

• namena za koju se dodeljuju sredstva

• period na koji se zaključuje ugovor

• obaveze korisnika sredstava

• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu

• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti

Član 12

Praćenje izvršavanja ugovora

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i sopstvenih sredstava jedinice lokalne samouprave, potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.

Član 13

Kontrola korišćenja sredstava

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Korisnici sredstava dužni su da omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 14

Obaveze korisnika prilikom javnih publikacija

Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja aktivnosti u vezi realizacije projekta koji se sufinansira po javnom konkursu navedu da je u sufinansiranju iste učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.

Član 15

Završne odredbe

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".