ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 57/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao lokalne samouprave, utvrđuju se nadležnost, organizacija i način rada Gradske uprave grada Prokuplja (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

Član 3

Gradska uprava obavlja poslove iz svog delokruga rada u skladu s Ustavom, Zakonom i Statutom grada Prokuplja.

Član 4

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, podložan kritici i kontroli građana u skladu sa zakonom i Statutom grada Prokuplja.

Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući zakonito, efikasno i blagovremeno ostvarivanje prava i interesa građana.

Član 5

U Gradskoj upravi zabranjeno je osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih organizacionih oblika.

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno i politički neutralno i da svakome omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Član 6

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Prokuplja.

Pored poslova iz izvorne nadležnosti Gradskoj upravi Republika Srbija može zakonom poveriti obavljanje pojedinih poslova iz svoje nadležnosti.

Za obavljanje poverenih poslova Republika Srbija obezbeđuje sredstva.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava:

1) Priprema propise i druge akte koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6) vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom održavanju;

7) obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

8) pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova;

9) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada, po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

10) donosi druge opšte i pojedinačne akte za koje je ovlašćena zakonom, Statutom ili odlukom Skupštine grada.

Član 8

Gradska uprava u obavljanju upravnog nadzora može:

1) naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;

2) izreći mandatnu kaznu;

3) podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4) izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;

5) obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi, za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;

6) preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom ili opštim aktom.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA GRADSKE UPRAVE

Član 9

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.

Osnovne organizacione jedinice su Odeljenje i Stručne službe.

Zbog prirode i obima posla, unutar Odeljenja obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i to: odseci i grupe.

Član 10

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave su:

Odeljenja:

1. Odeljenje za budžet i finansije;

2. Odeljenje lokalne poreske administracije;

3. Odeljenje za privredu, poljoprivredu i lokalni ekonomski razvoj,

4. Odeljenje za društvene delatnosti;

5. Odeljenje za opštu upravu;

6. Odeljenje za inspekcijske poslove;

7. Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo; i

8. Odeljenje komunalne milicije.

Stručne službe:

1. Služba za upravljanje ljudskim resursima i

2. Služba za javne nabavke.

U okviru osnovne unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave a prema vrsti poslova koji zahtevaju neposrednu organizacionu povezanost mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: odseci i grupe koji će biti bliže određeni aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

Član 11

Radna mesta budžetskog inspektora sistematizuju se u okviru Gradske uprave kao samostalna izvršilačka mesta izvan organizacionih jedinica.

Član 12

Služba za internu reviziju grada Prokuplja obrazovana je odlukom Gradonačelnika, i ista je sastavni deo objedinjenog Pravilnika. Radom Službe rukovodi rukovodilac koga postavlja Gradonačelnik. O pravima i obavezama iz radnog odnosa rukovodioca odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima internih revizora i zaposlenih odlučuje rukovodilac Službe.

Član 13

Odeljenje za budžet i finansije

Odeljenje za budžet i finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: pripremu budžeta kroz uputstvo za pripremu finansijskih planova budžetskih korisnika; izradu nacrta budžeta u skladu sa budžetskim kalendarom; pripremu i izradu nacrta rebalansa budžeta; realizaciju zahteva za plaćanje i transfer sredstava prema budžetskim korisnicima u skladu sa odobrenim kvartalnim planovima izvršenja budžeta; praćenje priliva sredstava i upravljanje sredstvima na Konsolidovanom računu trezora i primanja od zaduživanja; evidentiranje prihoda i rashoda u poslovnim knjigama; izrada finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom; izradu završnog računa i konsolidovanog izveštaja Grada; izveštavanje prema ministarstvima o namenskom trošenju sredstava i povraćaj neutrošenih budžetskih sredstava; prijem i likvidaturu računovodstvenih isprava za organe Grada; evidentiranje poslovnih promena; pripremu zahteva za plaćanje; obavlja poslove platnog prometa - elektronskog plaćanja iz budžeta grada po osnovu akta naredbodavca, fakturisanje/zakup poslovnog prostora, učešće u troškovima; prijem i likvidatura računovodstvenih isprava za fondove; obračun zarade za organe i službe Grada, popis imovine, obaveza i potraživanja, usaglašavanje potraživanja i obaveza pre pripreme finansijskih izveštaja; vođenje Dnevnika, pomoćnih knjiga/kupaca, dobavljača, osnovnih sredstava i ostale pomoćne evidencije; zaključivanje poslovnih knjiga i arhiviranje; pripremu i izradu: normativnih akata vezanih za budžet, rebalans budžeta i završni račun; pripremu i izradu rešenja o angažovanju tekuće i stalne budžetske rezerve, rešenja o promeni i otvaranju aproprijacija; priprema i izrada nacrta drugih odluka, rešenja i ugovora, prati realizaciju programskih/projektnih aktivnosti i ostvarenje učinka u skladu sa programima, prati realizaciju kapitalnih projekata i projekte grada koji se realizuju preko posebnih računa, prati stanje prihoda i primanja, rashoda i izdataka mesnih zajednica, prati realizaciju finansijskih planova, usklađivanje sa odlukom o budžetu i praćenje sredstava, amortizaciju osnovnih sredstava i kontaktira predsednike mesnih zajednica, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 14

Odeljenje lokalne poreske administracije

Obavlja poslove koji se odnose na: prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije u skladu sa propisima; naplatu i kontrolu svih izvornih lokalnih javnih prihoda koji obuhvataju porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknade koje se odnose na gradsko građevinsko zemljište, komunalnu taksu, boravišnu taksu i dr., kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primenu jedinstvenih standarda definicija i klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka, primenu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda i izveštavanje u skladu sa obavljanjem poslova odeljenja, pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima pri primeni poreskih propisa, priprema simulacija i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta LPA, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 15

Odeljenje za privredu, poljoprivredu i lokalni ekonomski razvoj

Odeljenje za privredu, poljoprivredu i lokalni ekonomski razvoj obavlja upravne poslove iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede (donošenje rešenja o pretvaranju poljoprivrednog zemljišta u građevinsko; donošenje rešenja o priključivanju građana na seoski vodovod; izdavanje vodoprivrednih uslova, saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za izgradnju i rekonstrukciju seoskih vodovoda; donošenje rešenja o određivanju muških priplodnih grla za kontrolisano prirodno parenje-licenciranje) i poslove izdavanja raznih vidova potvrda i uverenja iz ovih oblasti; obavlja poslove vezane za organizaciju i funkcionisanje službe za protivgradnu zaštitu; prati rad zadruga, poljoprivrednih preduzeća i gazdinstava, investicije i korišćenje podsticajnih sredstava za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje; obavlja poslove vođenja postupka promene namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište; obavlja poslove izrade godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i sprovođenja istog; sprovođenje postupka davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izrade opštih i operativnih planova zaštite od elementarnih nepogoda; izveštava o poljoprivrednoj proizvodnji (setva, žetva i jesenji radovi), informisanje individualnih poljoprivrednih proizvođača i registrovanih poljoprivrednih gazdinstava o aktuelnostima vezanih za poljoprivredu, utvrđivanju vodoprivrednih uslova na teritoriji grada, izdavanje vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte i radove u skladu za zakonskim ovlašćenjima; obavlja poslove prikupljanja podataka o agrometeorološkim uslovima sa terena, obrađuje ih, formuliše agrotehničke mere i povratno ih prosleđuje poljoprivrednim proizvođačima; obavlja prijem zahteva građana i obrađivanje predmeta u vezi utvrđivanja šteta od elementarnih nepogoda, koordinira rad sa drugim organima i službama i izvršava operativne radnje, procene štete, operativno pokriva i prati poslove iz oblasti poljoprivrede (voćarstvo, stočarstvo, ratarstvo itd.) vrši izradu izveštaja, informacija i analiza za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća i drugih organa iz navedenih oblasti; obavlja poslove iz oblasti odbrane, izrada plana odbrane organa grada, organizacija sprovođenja mera pripravnosti, mobilizacije, uvođenja radne i materijalne obaveze, funkcionisanje subjekata značajnih za odbranu čiji je osnivač grad; ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada i drugi poslovi iz ove oblasti; obavlja poslove iz oblasti bezbednosti na radu i zaštite od požara; vrši edukaciju poljoprivrednih proizvođača i prati sve promene i trendove koji se dešavaju u svim granama poljoprivrede (voćarstvo, stočarstvo, ratarstvo i td.); obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja; obavlja poslove koji se odnose na podsticanje preduzetništva, malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada; davanje informacija i pružanje tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji projekata, državnih subvencija i kredita; obavljanje administrativnih poslova za Agenciju za privredne registre i pružanje pomoći lokalnim privrednicima u registraciji i preregistraciji organizacionih oblika; izrada baze podataka, praćenje, analiza i davanje izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji grada; izradu projekcije budućih kretanja i predlaganje strategije za dalji razvoj; uspostavljanje privrednih kontakata i staranje o privlačenju novih investitora u gradu; obavljanje stručnih administrativnih, tehničkih i drugih poslova na vođenju, koordiniranju i servisiranju poslova iz oblasti ekonomskog razvoja grada; predstavljanje mogućnosti uslova za ulaganje u gradu; organizaciju učešća grada na raznim promotivnim manifestacijama, sajmovima i privrednim izložbama; održavanje redovnih kontakata sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija; predstavljanja grada na regionalnom državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj; kreiranje i organizaciju trening programa u skladu sa potrebama privrede, saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; uspostavljanja kontakata sa međunarodnim organizacijama i donatorima; istraživanjima mogućnosti za finansiranje razvojnih programa, pripremanje, upravljanje i realizacija razvojnih projekata i kapitalnih investicija u oblasti javne infrastrukture, praćenje rada javnih preduzeća, društva kapitala kojima je grad osnivač ili suosnivač ili kojima je povereno obavljanje komunalne delatnosti i davanje mišljenja o njihovim izveštajima o radu; praćenje rada javnih preduzeća, javnih agencija, društva kapitala kojima je grad osnivač ili suosnivač u oblasti grana privrede i davanje mišljenja o njihovim izveštajima o radu, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 16

Odeljenje za društvene delatnosti

Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove koji se odnose na: praćenje rada ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač Grad i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, informisanja, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite, zaštitu prava pacijenata, zaštitu i pomoć interno raseljenim i izbeglim licima, poslove na ostvarivanju prava na promeni mesta boravka i prestanku statusa izbeglih i raseljenih lica i poslove vezane za migrante i lica u readmisiji; upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti, praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima, praćenje sprovođenja propisa, izrada nacrta odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja, donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda, utvrđivanje prava na studentske stipendije i regresiranje školarine i drugih troškova talentovane dece, pripremu predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa Grada, finansijsku podršku porodici sa decom u skladu sa zakonom i proširena prava u ovoj oblasti u skladu propisanim aktima Grada na osnovu obezbeđenih sredstava; vođenje upravnog postupka o pravu na roditeljski dodatak, dodatak na decu, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi određenoj kategoriji korisnika, priznanje troškova prevoza i smeštaja učenika u domove (internate) specijalnih škola, priprema dokumentacije za isplatu priznatih prava, stvaranje uslova za obezbeđenje ličnog pratioca deci sa smetnjama, poslove koordiniranja radom zajedničke interresorne komisije utvrđivanje kategorije korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga, poslove vezane za odlučivanje o sticanju statusa energetski ugroženog kupca električne energije u skladu sa zakonom, sprovođenje aktivnosti koje se odnose na sportske organizacije, udruženja, klubove i saveze iz oblasti sporta, sprovođenje konkursa za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata: nevladinih organizacija i udruženja koja su od javnog interesa za Grad Prokuplje, osoba sa invaliditetom, kulture, informisanja, crkava i verskih zajednica, studentskih stipendija, konkursa za realizaciju lokalnog akcionog plana za mlade, lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja starih lica i za realizaciju lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja Roma; obavlja poslove prosvetne inspekcije - nadzor u osnovnim, srednjim, specijalizovanim školama, obrazovnim i vaspitnim ustanovama (predškolskim), ispunjenost uslova za obavljanje obrazovno-vaspitne delatnosti, pripremljenost škola i ustanova za školsku godinu, odnosno planski period, sprovođenje postupka verifikacije za proširenje delatnosti i uvođenje novih obrazovnih profila, nadzor nad radom i postupanjem ustanova, kontrolu ostvarivanja zaštite prava deteta, učenika, roditelja i zaposlenih od zlostavljanja, zanemarivanja, diskriminacije, stranačkog organizovanja i delovanja i drugo; priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 17

Odeljenje za opštu upravu

Odeljenje za opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na: pripremu nacrta Odluke o Gradskoj upravi, uređenje poslova prijemne kancelarije, pisarnice, arhive, kontrolu nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi, praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, vođenje upravnog postupka u oblasti matičnih knjiga, ličnog imena i porodičnih odnosa, vođenje i ažuriranje dela jedinstvenog biračkog spiska za područje Grada Prokuplja (upis, promene, ispravke, brisanje), kao i posebnih biračkih spiskova nacionalnih manjina, izdaje potvrde o biračkom pravu, službene upotrebe jezika, izradu pečata i štambilja, kao i njihovu evidenciju, odlučuje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca; neposredni prijem podnesaka građana, preuzimanje i otvaranje pošte, zavođenje predmeta u osnovne evidencije i njihovu predaju u rad organizacionim jedinicama, otpremanje i ekspediciju pošte, prijem i čuvanje arhiviranih predmeta, vođenje arhivske knjige i druge evidencije, izdaje arhivirane predmete ili pojedine njihove delove i vrši izlučivanje bezvrednog arhivskog materijala, izrađuje nacrte svih odluka i drugih akata iz svoje nadležnosti, izdaje uverenja i druge isprave vezane za ostvarivanje prava građana na privremenom radu u inostranstvu; vodi postupak i odlučuje o upravnim stvarima iz oblasti ličnog statusa građana i promene ličnog imena, vrši ispravke, naknadne upise i obnovu upisa u matičnim knjigama i knjigama državljana, vodi matične knjige za matično područje i izdaje izvode i uverenja iz tih knjiga, obavlja poslove vezane za obezbeđenje objekta i poslovnih prostorija, poslove dostave i umnožavanja materijala za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća, Gradske uprave prevoz motornim vozilima službenih lica, održavanje čistoće poslovnih prostorija unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera; obavlja adaministrativno-tehničke poslove za potrebe mesnih zajednica, pruža pravnu i drugu pomoć građanima u ostvarivanju njihovih prava, pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast, obavlja sve pripremne i organizacione poslove za sprovođenje referenduma i ličnog izjašnjavanja građana za područje Grada ili pojedinih naseljenih mesta i naselja na teritoriji Grada, predlaže raspored i utvrđivanje biračkih mesta za lokalne i parlamentarne izbore i obavlja stručne i administrativne poslove vezane za sprovođenje izbora u skladu sa zakonom, stručne i administrativne poslove vezane za sprovođenje izbora za organe mesnih zajednica učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada; obavlja poslove koji se odnose na stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i njihovih radnih tela kao i za potrebe Gradske uprave; stručne i organizacione poslove koji se odnose na: pripremu, organizovanje i održavanje sednica, obradu i čuvanje svih izvornih akata o radu organa grada; obavljanje stručnih poslova koji se odnose na predstavke i predloge građana, uređenje i izdavanje Službenog lista grada Prokuplja; koordinaciju, pripremu i ažuriranje akata Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća; pruža stručnu pomoć odbornicima i odborničkim grupama u izradi predloga akata koje podnose Skupštini i njenim telima; pribavlja odgovore na postavljena odbornička pitanja i daje obaveštenja odbornicima na njihovo traženje, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 18

U okviru navedenog odeljenja za vršenje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave i radi stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana obrazuju se mesne kancelarije za sledeća područja: Mesna kancelarija Džigolj, Donja Rečica, Velika Plana, Mala Plana, Beloljin, Kruševica i Žitni Potok.

Mesne kancelarije obrazuju se za sledeća područja:

1. Mesna kancelarija Džigolj, sa sedištem u Džigolju, za naseljena mesta: Džigolj, Petrovac, Klisurica, Mikulovac, Bajčince, Gornje Kordince, Donje Kordince, Balinovac i Novo Selo.

2. Mesna kancelarija Donja Rečica, sa sedištem u Donjoj Rečici, za naseljena mesta: Donja Rečica, Gornja Rečica, Belogoš, Babotinac, Jugovac, Gornja Trnava, Bulatovac i Pašinac.

3. Mesna kancelarija Velika Plana, sa sedištem u Velikoj Plani, za naseljena mesta: Velika Plana, Mršelj, Gornja Bresnica, Donja Bresnica, Krnjigrad, Prekopuce i Zdravinje.

4. Mesna kancelarija Mala Plana sa sedištem u Maloj Plani, za naseljena mesta: Mala Plana, Končić, Resinac, Drenovac, Potočić, Bresničić, Merovac, Donja Toponica, Gubetin, Miljkovica, Gornja Toponica, Donja Bejašnica i Smrdan.

5. Mesna kancelarija Beloljin sa sedištem u Beloljinu, za naseljena mesta: Beloljin, Gornja Konjuša, Piskalje, Đušnica, Bresnik, Grabovac, Gornja Bejašnica, Prekašnica, Pločnik, Tulare, Bace, Viča, Kaludra, Donja Konjuša, Mađare, Kondželj, Gojinovac, Prekadin i Šišmanovac.

6. Mesna kancelarija Kruševica sa sedištem u Kruševici, za naseljena mesta: Kruševica, Arbanaška, Vlasovo, Obrtince, Pestiš, Bukoloram, Rgaje, Tovrljane, Široke Njive i Trnovi Laz.

7. Mesna kancelarija Žitni Potok sa sedištem u Žitnom Potoku za naseljena mesta: Žitni Potok, Bregovina, Bublica, Glasovik, Dragi Deo, Zlata, Jabučevo, Kožince, Mačina, Staro Selo, Stari Đurevac, Ševiš, Gornji Statovac, Donji Statovac, Rankova Reka, Bogujevac, Novi Đurevac i Mrljak.

Član 19

Odeljenje za inspekcijske poslove

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima, shodno Zakonu o inspekcijskom nadzoru, iz oblasti: građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom objekata za koje dozvolu izdaje Grad u okviru objedinjene procedure, da li se objekat gradi prema odobrenoj dokumentaciji i standardima, poštovanje propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, utvrđivanje da objekat predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi, pokretanje postupka po pokrenutoj inicijativi podnosilaca na osnovu procene rizika po službenoj dužnosti i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja, naređuje rešenjem zatvaranje gradilišta, izvršava rešenje o uklanjanju objekta, sačinjava program uklanjanja objekata i odgovara za njegovo izvršenje i drugo; komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, poštovanja komunalnog reda, seče stabala, održavanje stambenih zgrada, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta, neposredno sarađuje sa komunalnom policijom i drugo; inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto-taksi prevoza, parkiranja, kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, opštinskim putevima i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcije, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrolu nad ispravnošću horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; inspekcije za zaštitu životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita voda od zagađivanja, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, kontrola sprovođenja studija o proceni uticaja, postupanja sa naročito opasnim hemikalijama, zaštita od nejonizujućeg zračenja, izdavanja mera i uslova za objekte za koje nije potrebna procena uticaja, izdavanje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje delatnosti proverom na lokaciji i za obavljanje energetske delatnosti i drugo; izvršenja rešenja - pripremne radnje za sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja Odeljenja za inspekcijske poslove i Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti, sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja prinudnim putem nakon sprovođenja postupka javne nabavke za te usluge, pribavljanje dokumentacije za donošenje zaključka o troškovima izvršenja rešenja, dostavljanje podataka Gradskom pravobranilaštvu i Odeljenju za poresku administraciju radi naplate troškova od izvršenika u sudskom i poreskom postupku, izriče novčane kazne kao prinudno sredstvo pre administrativnog izvršenja i drugo; staranje o zaštiti životne sredine - planiranje i koordinacija, informisanje i edukacija, kao i nalaganje mera zaštite životne sredine, donošenje programa korišćenja i zaštite prirodnih dobara i programa za zaštitu životne sredine, ocenjivanje i davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja određenih projekata na životnu sredinu, davanje mišljenja i saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni uticaja, izdavanje dozvola o integrisanoj kontroli i sprečavanju zagađenja, izdavanje dozvola za upravljanje neopasnim otpadom, izdavanje dozvola za promet i korišćenje naročito opasnih hemikalija, izdavanje mera i uslova zaštite od buke, vođenje lokalnog registra zagađivača, izdavanje saglasnosti i dozvola za rad određenih postrojenja za obavljanje aktivnosti, donošenje lokalnih akcionih i sanacionih planova, izrada i praćenje realizacije Lokalnog programa zaštite životne sredine i drugih planova, programa i projekata, izrada predloga za utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređivanje životne sredine, izrada predloga Programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine, poslovi upravljanja budžetskim Fondom za zaštitu životne sredine, praćenje i kontrola stanja životne sredine, određeni poslovi praćenja i kontrole kvaliteta vazduha i voda, nivoa komunalne buke i drugih pokazatelja kvaliteta životne sredine, evidentiranje i obrada podataka i obaveštavanje javnosti o stanju kvaliteta životne sredine, izveštavanje nadležnog ministarstva i Agencije za zaštitu životne sredine o izdatim dozvolama i stanju životne sredine i drugo; poslove energetskog menadžera - sprovođenje energetske politike i uspostavljanje energetskog planiranja na lokalnom nivou, donošenje plana razvoja potrebe za energijom na području Grada, utvrđivanje uslova i načina obezbeđivanja neophodnih energetskih kapaciteta u skladu sa državnom strategijom, dostavljanje podataka nadležnom ministarstvu u cilju izrade energetskog bilansa i druge poslove, u skladu sa zakonom, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 20

Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo

Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: prostorno i urbanističko planiranje - pripremu (razmatranje inicijative za izradu planskih dokumenata; pripremanje odluke o izradi planskih dokumenata i donošenje rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu planskog dokumenta) i donošenje: prostornog plana Grada i urbanističkih planova: generalnog urbanističkog plana, planova generalne i planova detaljne regulacije; administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije za planove Grada Prokuplja; sprovođenje postupka kontrole i potvrđivanja urbanističkih projekata i projekata parcelacije i preparcelacije; vođenje registra investitora i objedinjene procedure; izdavanje informacije o lokaciji za određene objekte; zakonom poverene poslove sprovođenja objedinjene procedure izdavanja: lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, privremenih građevinskih dozvola; prijavu radova; izmene rešenja zbog promene investitora ili promena u toku građenja za određene objekte; izdavanje upotrebnih dozvola; pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu; pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekate, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole za određene objekte, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i upisa prava svojine na izgrađenom objektu; donošenje rešenja o uklanjanju objekata i o dozvoli za uklanjanje za određene objekte; ozakonjenje određenih objekata koji su izgrađeni ili rekonstruisani bez građevinske dozvole; normativne poslove u oblasti komunalnih delatnosti; upravne poslove u oblasti komunalnih delatnosti (vođenje upravnih postupaka i izdavanje različitih vrsta upravnih i drugih akata za zauzeće javnih površina: postavljanjem manjih montažnih objekta, raskopavanjem, održavanjem prezentacija i promocija, izvođenjem radova na uređenju i održavanju javnih zelenih površina i drugih akata iz oblasti komunalne higijene); praćenje poslovanja javnih preduzeća čiji je osnivač Grad (poslovi vezani za davanje saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća, izveštaje o poslovanju, statute i ostala normativna akta u skladu sa zakonom); vođenje registra stambenih zgrada; vođenje upravnih postupka iseljenja bespravno useljenih lica u stanove; izvorne i poverene poslove iz oblasti: saobraćaja i putne privrede, parkiranja, javnog prevoza putnika i tereta; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; vrši poslove koji se odnose na upravljanje stvarima u javnoj svojini Grada Prokuplja: oblast građevinskog zemljišta: utvrđivanje prava na pretvaranje prava korišćenja građevinskog zemljišta u pravo svojine uz naknadu, određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata, evidentiranje građevinskog zemljišta, utvrđivanje i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta, poslovi prestanka prava svojine, pribavljanje neizgrađenog zemljišta u javnu svojinu, uspostavljanje režima javne svojine Grada, davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, eksproprijaciju, administrativni prenos nepokretnosti, zaključenje sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, uvođenja u posed u postupcima eksproprijacije i administrativnog prenosa, deeksproprijacija; poslove iz oblasti komasacije, poslovi iz oblasti vraćanja oduzetog zemljišta; poslove evidencije i popisa objekata u javnoj svojini Grada, odnosno na kojima Grad ima posebna svojinska ovlašćenja, poslovi koji se odnose na upis prava korišćenja, odnosno upis prava javne svojine Grada na nepokretnostima i to prikupljanje odgovarajuće dokumentacije i podnošenje zahteva za njihov upis u javne knjige, formiranje jedinstvene GIS baze, elektronska evidencija nepokretnosti u javnoj svojini Grada Prokuplja i nepokretnosti koje koriste javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad Prokuplje, pribavljanje dokumentacije za ozakonjenje objekata na kojima će se Grad Prokuplje upisati kao nosilac prava javne svojine, praćenje rešenja i ostalih odluka vezanih za pravni status nepokretnosti kao i preduzimanje mera radi eventualnog ulaganja pravnih lekova na iste, raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini -davanje stvari na korišćenje, davanje stvari u zakup, prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine, sa naknadom ili bez naknade, pribavljanje, razmena, oduzimanje prava korišćenja, kontrola korišćenja i upravljanja i održavanja stvari u javnoj svojini Grada, otuđenje nepokretnosti javnim oglašavanjem i neposrednom pogodbom, pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, zasnivanje hipoteke na nepokretnostima, ulaganje u kapital, inicijativa za pokretanje postupka rušenja objekata u javnoj svojini Grada, sprovođenje mera za zaštitu stvari u javnoj svojini Grada u saradnji sa Gradskim pravobranilaštvom, otuđenje i zalaganje pokretne stvari; poslove iz oblasti stambenog i poslovnog prostora: priprema nacrte rešenja, ugovora i aneksa ugovora o otkupu i zakupu stanova u javnoj svojini, pokretanje postupaka za otkaz ugovora o zakupu i raskid ugovora o otkupu stana u javnoj svojini, prenos prava zakupa i zamene stanova, podnošenje zahteva za upis hipoteke u postupku otkupa stana na rate do njegove isplate u celini, vođenje evidencije o stanovima datim u zakup, o otkupljenim stanovima i stanovima u postupku otkupa na rate i evidenciju o zaključenim ugovorima i aneksima ugovora, kontrolu korišćenja stambenog prostora kojim raspolaže Grad, poslove upisa javne svojine, pokretanje postupka iseljenja bespravnih korisnika stanova useljenih lica, vodi registar stambenih zajednica na teritoriji Grada Prokuplja i izdaje rešenja o registraciji stambenih zajednica i druga akta u vezi promene podataka u registru i izboru upravnika, određivanje prinudnog upravnika u skladu sa zakonom, upravljanje poslovnim prostorom čiji je nosilac prava javne svojine Grad, vođenje evidencije poslovnog prostora u javnoj svojini Grada, poslove u vezi davanja u zakup, odnosno korišćenje poslovnog prostora; dostavljanje podataka o zakupcima poslovnog prostora odeljenju nadležnom za finansije, kontrola korišćenja poslovnog prostora, poslove u vezi davanja saglasnosti zakupcu za izvođenje radova koji imaju karakter tekućeg i investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti i priznanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora poslove na izradi predloga za davanje u zakup, izrada teksta javnog oglasa po zaključku Gradskog veća, izrađuje zapisnik i predlog odluke komisije, izjašnjava se na eventualne prigovore, izrađuju nacrt konačne odluke i ugovora o zakupu, sačinjava zapisnik o uvođenju u posed zakupaca a kod otkaza ugovora o preuzimanju poseda poslovnog prostora; u slučaju neplaćanja zakupnine i drugih obaveza iz zakupa, kao i kršenja ugovornih obaveza (promenom namene ili izdavanjem u podzakup), izrađuje opomene, otkaza i inicijative za utuženje; u toku trajanja parnice, dostavljanje podataka i izjašnjenja Gradskom pravobranilaštvu na navode, prigovore, odgovore i žalbu tuženog, a kod izvršnog sudskog postupka i aktivno učestvovanje u sprovođenju izvršenja; u postupku za vraćanje imovine i obeštećenje, dostavljanje podataka i izjašnjenja Agenciji za restituciju RS, prisustvovanje uviđaju i drugo; izdavanje rešenja za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene (kiosci, bašte ugostiteljskih objekata, tezge, mobilijar i drugi manji montažni objekti), poslovi u vezi postavljanja garaža i garažnih mesta na površinama javne namene i zaključenja ugovora o zakupu; obavlja poslove iz oblasti komunalnog uređenja po odredbama odluka Grada Prokuplja; preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka, saradnja sa nadležnim inspekcijskim službama, preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka koje u ime Grada obavlja Gradsko pravobranilaštvo, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Odeljenja.

Član 21

Odeljenje Komunalne milicije

Odeljenje Komunalne policije vrši poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata; kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; pružanje podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; pružanje pomoći - asistencije nadležnim organima Grada, odnosno Gradske opštine, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka; preduzimanje hitnih mera zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; pripremu i izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga, izricanje mera za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima, izdaje prekršajne naloge, podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti, održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti odeljenja, kao i druge poslove iz svog delokruga odeljenja.

Član 22

Služba za upravljanje ljudskim resursima

Služba za upravljanje ljudskim resursima vrši stručne, operativne i administrativno tehničke poslove u ostvarivanju nadležnosti i ovlašćenja načelnika Gradske uprave i organa Grada Prokuplja, a koji se odnose na poslove upravljanja ljudskim resursima i to: koordinaciju poslova koji se odnose na izradu akata o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi načelnik Gradske uprave, poslove koji su vezani za kadrovska pitanja, socijalnu i zdravstvenu zaštitu zaposlenih i saradnju s drugim organima; oglašava konkurs za popunu radnih mesta u skladu sa zakonom i drugim propisom, obavlja stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, priprema predlog Kadrovskog plana i stara se o pravilnom sprovođenju donešenog Kadrovskog plana, organizuje stručno usavršavanje službenika, procenu efekata sprovedenih obuka, analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, priprema predlog godišnjeg programa stručnog usavršavanja službenika i predlog finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, sačinjava analizu rezultata i vrši praćenje efekata ocenjivanja službenika, vodi kadrovske evidencije i personalna dosijea zaposlenih, kao i ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika, obavlja stručno-tehničke i administrativne poslove za Žalbenu komisiju Grada Prokuplja, obavlja poslove prijave, promene i odjave zaposlenih na obavezno socijalno osiguranje, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti Službe, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Službe.

Član 23

Služba za javne nabavke

Služba za javne nabavke vrši poslove koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki, pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama, obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki, sprovođenje postupaka javnih nabavki za direktne korisnike budžetskih sredstava po proceduri propisanoj zakonom, sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom, objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije i Plana javnih nabavki na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca, pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama, vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti, sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama i sprovedenim postupcima, pripremu i dostavljanje navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki, obavlja poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskih propisa kojima se uređuje oblast javnih nabavki, preduzimanje radnji u skladu sa zakonom u postupku zaštite prava i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavke, priprema nacrte odluka i drugih akata iz nadležnosti Službe, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz delokruga rada Službe.

Član 24

Pored poslova navedenim u članovima 13. do 22. ove odluke, Gradska uprava obavljaće i druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i opštim aktima Skupštine grada, Gradskog veća i načelnika Gradske uprave.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Unutrašnja organizacija

Član 25

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi uređuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi usvaja Gradsko veće grada Prokuplja, na predlog načelnika Gradske uprave.

V DELOKRUG POSEBNE ORGANIZACIONE JEDINICE-KABINET GRADONAČELNIKA

Član 26

U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet Gradonačelnika.

Kabinet Gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova, poslova za odnose s javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika mogu se postaviti najviše 3 pomoćnika Gradonačelnika za pojedine oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Radni odnos u kabinetu Gradonačelnika zasniva se na određeno vreme najduže dok traje dužnost Gradonačelnika (pomoćnici gradonačelnika kao i druga lica koja zasnivaju radni odnos na radnim mestima u Kabinetu).

Radni odnos se zasniva bez javnog konkursa.

VI RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 27

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave, kao službenik na položaju. Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću.

Član 28

Načelnika Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnik Gradske uprave postavlja se na osnovu javnog konkursa, koji raspisuje Gradsko veće, na pet godina.

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik Gradske uprave.

Član 29

Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Gradske uprave, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa. Izuzetno, vršilac dužnosti može biti postavljen i radi zamene službenika na položaju koji odsustvuje sa rada duže od 30 dana, najduže do njegovog povratka na rad.

Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.

Po isteku roka iz st. 3. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja i nastavlja da ostvaruje pravo na platu koju je imao na tom radnom mestu.

Član 30

Načelnik Gradske uprave predstavlja upravu, rukovodi, organizuje, koordinira, usmerava i nadzire rad Gradske uprave, usklađuje rad unutrašnjih organizacionih jedinica i obezbeđuje njeno funkcionisanje, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, donosi opšta i pojedinačna akta koja se odnose na rad Gradske uprave i ostvarivanja prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih.

Član 31

Radom osnovnih i užih unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:

- Odeljenjem - rukovodilac odeljenja

- Službom - šef službe

- Odsekom - šef odseka

- Grupom - koordinator grupe.

Rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave u skladu sa opštim aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Za svoj rad i rad uže organizacione jedinice kojom rukovode, rukovodioci užih organizacionih jedinica neposredno su odgovorni načelniku Gradske uprave i rukovodiocu odeljenja, u čijem sastavu je unutrašnja organizaciona jedinica.

Član 32

Radom Kabineta Gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef kabineta.

Šef kabineta i zaposleni na radnim mestima u kabinetu zasnivaju radni odnos na određeno vreme-dok traje dužnost Gradonačelnika.

Šef Kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

Član 33

Načelnik i zamenik načelnika Gradske uprave, rukovodioci odeljenja i rukovodioci užih organizacionih jedinica ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenja.

VII ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću

Član 34

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je obavezna da Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad ovih organa.

Član 35

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Član 36

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt Gradske uprave koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada, Gradsko veće ili Gradonačelnik.

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine grada, Gradskog veća ili Gradonačelnika u roku određenim tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje opšteg akta.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 37

Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje odgovarajućih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 38

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, i da odgovori na iste, ako podnosilac zahteva odgovor.

Član 39

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuje se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

3. Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica

Član 40

Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi grada Prokuplja zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Unutrašnje organizacione jedinice dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

VIII JAVNOST RADA

Član 41

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informativnog glasila grada, organizovanjem konferencija za štampu vezano za obaveštavanje javnosti o promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada i drugim promenama, elektronskim putem (internet), stvaranja uslova za dostupnost informacija građanima o radu Gradske uprave u skladu sa zakonom.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave a može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.

Gradska uprava uskratiće davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave ili zamenik kada ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti odnosno sprečenosti.

IX OVLAŠĆENJA I PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 42

Svi akti Gradske uprave moraju biti saglasni sa Ustavom, Zakonom, Statutom grada i opštim aktima Skupštine grada.

Član 43

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 44

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa i akata radi njihovog izvršavanja.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim stvarima i drugim pojedinačnim pitanjima u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i preduzeća, ustanova i organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.

Zaključkom se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima o kojima se ne odlučuje rešenjem.

Član 45

Pravilnike, rešenja, zaključke, naredbe i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja i zaključke donose rukovodioci odeljenja.

Član 46

Za vođenje upravnog postupka može biti ovlašćen zaposleni koji ispunjava zakonom propisane uslove.

X RADNI ODNOS U GRADSKOJ UPRAVI

Član 47

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona i drugih propisa koji važe za sve zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.

Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, raspoređivanje i premeštaj zaposlenih, utvrđuju se posebnim aktima u skladu sa propisima koji se primenjuju na prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

1) Pripravnici

Član 48

Gradska uprava može u skladu sa kadrovskim planom i visinom obezbeđenih sredstava primiti u radni odnos na određeno vreme pripravnika, radi osposobljavanja za samostalan rad u struci, odnosno samostalno obavljanje posla, pod uslovima i na način predviđen zakonom.

Pripravnik je lice koje poslodavac prima u radni odnos na određeno vreme radi osposobljavanja za samostalni rad u struci odnosno samostalno obavljanje poslova.

Poslodavac može zasnovati radni odnos sa pripravnicima ukoliko postoji slobodno radno mesto u skladu sa kadrovskim planom i ukoliko lice sa kojim zasniva takav radni odnos ima obrazovanje koje je propisano kao uslov za rad na tom radno mestu.

Član 49

Svojstvo pripravnika može steći lice koje nije bilo u radnom odnosu, kao i lice koje je provelo na radu vreme kraće od vremena utvrđenog za pripravnički staž s tim stepenom obrazovanja.

Vreme provedeno u radnom odnosu kod drugog poslodavca odnosno na radu van radnog vremena, ne uračunava se u pripravnički staž ukoliko poslovi koje je to lice obavljalo ne odgovaraju stepenu i vrsti stručne spreme za koji se pripravnički staž sprovodi.

Pripravnik zasniva radni odnos na određeno vreme, posle sprovedenog javnog konkursa.

Član 50

Pripravnički staž za pripravnike sa visokim obrazovanjem stečenim na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, traje jednu godinu.

Pripravnički staž za pripravnike sa visokim obrazovanjem stečenim na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju od tri godine, traje devet meseci.

Pripravnički staž za pripravnike sa stečenim srednjim obrazovanjem u četvorogodišnjem trajanju, traje šest meseci.

Pripravniku koji iz opravdanih razloga odsustvuje s rada duže od jednog meseca produžava se pripravnički staž onoliko koliko je trajalo odsustvo.

Za vreme trajanja pripravničkog staža pripravnik ostvaruje prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.

Član 51

Pripravnik je dužan da položi državni stručni ispit do okončanja pripravničkog staža.

Pripravniku koji ne položi državni stručni ispit, prestaje radni odnos.

Kad položi državni stručni ispit, pripravnik može da nastavi rad na neodređeno vreme ukoliko su ispunjeni drugi, propisima ispunjeni uslovi.

2) Probni rad

Član 52

Probni rad je obavezan za sva lica koja nisu zasnivala radni odnos u organu lokalne samouprave ili državnom organu.

Probni rad za radni odnos zasnovan na neodređeno vreme traje šest meseci.

Za radni odnos na određeno vreme, probni rad je obavezan samo ako je radni odnos zasnovan na duže od šest meseci, i traje dva meseca.

Probnom radu ne podležu službenici na položaju i lica koja rade na radnim mestima u kabinetu izabranog lica u opštini, dok traje dužnost tog izabranog lica i radi učešća u pripremi i realizaciji određenog projekta.

Član 53

Probni rad službenika prati njegov neposredni rukovodilac, koji posle okončanja probnog rada poslodavcu daje pismeno mišljenje o tome da li je službenik zadovoljio na probnom radu.

Službeniku koji ne zadovolji na probnom radu prestaje radni odnos.

Član 54

Službenik na probnom radu koji je radni odnos zasnovao na neodređeno vreme polaže državni stručni ispit do okončanja probnog rada.

Službeniku iz st. 1. ovog člana, koji ne položi državni stručni ispit, prestaje radni odnos.

Odredbe ove odluke o probnom radu odnose se i na nameštenike, osim obaveze polaganja državnog stručnog ispita.

3) Premeštaj službenika

Član 55

Načelnik Gradske uprave može, zbog potrebe rada, u skladu sa zakonom, da službenika privremeno ili trajno da rasporedi na drugo odgovarajuće radno mesto.

4) Zaštita prava zaposlenih

Član 56

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa odlučuje Žalbena komisija.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće na pet godina u skladu sa zakonom.

Žalbena komisija primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 30 dana od dana njenog prijema, ako zakonom nije drugačije određeno.

Protiv odluke Žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.

Žalbena komisija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću.

Član 57

O platama zaposlenih u Gradskoj upravi posebnim aktom odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 58

Puno radno vreme iznosi četrdeset časova nedeljno.

Raspored radnog vremena zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XI REŠAVANJE SUKOBA NADLEŽNOSTI

Član 59

Gradsko veće rešava sukobe nadležnosti između Gradske uprave i preduzeća, ustanova i drugih organizacija kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave.

XII IZUZEĆE SLUŽBENIH LICA U GRADSKOJ UPRAVI

Član 60

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenih lica rešava načelnik Gradske uprave.

XIII KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 61

Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu.

XIV SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 62

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni su prihod budžeta grada Prokuplja.

Raspored sredstava za finansiranje Gradske uprave vrši se Odlukom o budžetu grada Prokuplja i Finansijskim planom Gradske uprave grada Prokuplja.

Načelnik Gradske uprave je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza poslodavca prema zaposlenim u Gradskoj upravi.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje načelnik Gradske uprave ili lice koje ga u slučaju sprečenosti ili odsutnosti zamenjuje.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 63

Na predlog načelnika Gradske uprave, Gradsko veće usvaja akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi nakon stupanja na snagu ove odluke.

Zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Gradskoj upravi.  

Član 64

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad gradske uprave.

Član 65

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Prokuplja ("Službeni list grada Prokuplja", br. 2/2018 i 45/2021).

Član 66

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".