PRAVILNIKO NAČINU I SADRŽAJU IZVEŠTAVANJA O BROJU ZAPOSLENIH KOD KORISNIKA SREDSTAVA BUDŽETA LOKALNE VLASTI U 2023. GODINI("Sl. glasnik RS", br. 21/2023) |
Ovim pravilnikom propisuju se način i sadržaj izveštavanja lokalne vlasti o broju zaposlenih kod direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta lokalne vlasti (u daljem tekstu: korisnici budžeta) u 2023. godini.
Lokalna vlast podnosi Ministarstvu finansija izveštaj o broju zaposlenih na neodređeno i određeno vreme, saglasno članu 44. stav 4. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2023. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 138/22), na obrascu Pregled broja zaposlenih kod korisnika budžeta lokalne vlasti (u daljem tekstu: Obrazac 1).
Obrazac 1 odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
U zaglavlju Obrasca 1 popunjavaju se sledeći podaci: oznaka trezora, pri čemu se automatski popunjava naziv jedinice lokalne vlasti (opština, grad, autonomna pokrajina), broj zaposlenih u mesecu za koji se dostavlja izveštaj i naziv akta kojim su planirani rashodi za plate - Odluka o budžetu za 2023. godinu ili Odluka o privremenom finansiranju za 2023. godinu.
U Obrazac 1 podaci se unose prema grupama, odnosno kategorijama korisnika budžeta, koji su navedeni u koloni 1, na sledeći način:
1) u kolonu 2 unosi se podatak o broju izabranih lica kod korisnika budžeta čije se plate finansiraju iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta u mesecu za koji se dostavlja izveštaj;
2) u kolonu 3 unosi se podatak o broju imenovanih i postavljenih lica kod korisnika budžeta čije se plate finansiraju iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta u mesecu za koji se dostavlja izveštaj;
3) u kolonama 4-8 unose se podaci o broju zaposlenih na neodređeno vreme u mesecu za koji se dostavlja izveštaj, i to:
(1) u kolonu 4 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u potpunosti ili delimično finansirale iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta;
(2) u kolonu 5 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika;
(3) u kolonu 6 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 05-08;
(4) u kolonu 7 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 09-12;
(5) u kolonu 8 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 13-17;
4) u kolonama 9-13 unose se podaci o broju zaposlenih na određeno vreme u mesecu za koji se dostavlja izveštaj, i to:
(1) u kolonu 9 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u potpunosti ili delimično finansirale iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta;
(2) u kolonu 10 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika;
(3) u kolonu 11 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 05-08;
(4) u kolonu 12 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 09-12;
(5) u kolonu 13 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 13-17;
5) u kolonu 14 ne unose se podaci, već ona automatski sabira broj zaposlenih iz kolona 2-13;
6) u kolone 15 i 16 unosi se obračunski period za koji je isplaćena plata zaposlenima tako što se bira oznaka prvog i poslednjeg dela plate isplaćenog u izveštajnom periodu (npr. za izveštavanje u februaru u koloni 15 bira se opcija "januar_01_Prvi deo plate", a u koloni 16 "januar_01_Konačna isplata").
U slučaju kada je u izveštajnom periodu isplaćen samo jedan deo plate ili je plata isplaćena u jednom delu, bira se opcija samo u koloni 15.
U slučaju kad su određeni podaci navedeni u kolonama 15 i 16 različiti za pojedine korisnike budžeta u okviru grupa, odnosno kategorija iz kolone 1, podaci se iskazuju na osnovu pretežnog stanja za grupu, odnosno kategoriju.
Podatak o broju zaposlenih na određeno vreme kod korisnika budžeta navodi se bez zaposlenih na određeno vreme koji se angažuju radi zamene odsutnog zaposlenog (zbog bolovanja i dr.).
Gradovi dostavljaju konsolidovane izveštaje na Obrascu 1 za korisnike sredstava budžeta grada i budžeta gradskih opština.
Popunjeni Obrazac 1, u skladu sa ovim pravilnikom, dostavlja se do 15. u mesecu za prethodni mesec.
U elektronskom obliku Obrazac 1 preuzima se sa sajta Ministarstva finansija.
Popunjeni Obrazac 1 dostavlja se Ministarstvu finansija elektronskim putem na adresu jls@mfin.gov.rs. Potpisani i skenirani obrasci dostavljaju se Ministarstvu finansija elektronskim putem na adresu jls@mfin.gov.rs.
Korekcije popunjenog Obrasca 1 prihvataju se u periodu od dva meseca nakon isteka izveštajnog perioda za određeni mesec.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PREGLED BROJA ZAPOSLENIH KOD KORISNIKA BUDŽETA LOKALNE VLASTI |
||||||||||||||||
|
Oznaka trezora - Naziv opštine (grada) |
|
|
Planirana sredstva za plate: |
Period za koji je izvršena isplata u mesecu za koji se dostavlja izveštaj |
|||||||||||
|
Mesec |
|
2023 |
|
|
|||||||||||
|
|
Broj zaposlenih |
||||||||||||||
Pozicija |
Naziv grupe, odnosno kategorije korisnika |
Izabrana lica |
Imenovana i postavljena lica |
Zaposleni na neodređeno vreme |
Zaposleni na određeno vreme |
Ukupan broj zaposlenih |
||||||||||
|
|
izvor 01 |
izvor 01 |
izvor 01 |
izvor 04 |
izvor 05-08 |
izvor 09-12 |
izvor 13-17 |
izvor 01 |
izvor 04 |
izvor 05-08 |
izvor 09-12 |
izvor 13-17 |
Od: |
Do: |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 (2-13) |
15 |
16 |
1 |
Skupština opštine/Skupština grada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Predsednik opštine/Gradonačelnik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Opštinsko veće/Gradsko veće |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Opštinsko pravobranilaštvo/Gradsko pravobranilaštvo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Opštinska uprava/Gradska uprava |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Mesne zajednice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Ustanove kulture |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Predškolske ustanove |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Ustanove socijalne zaštite |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Ostale ustanove iz oblasti javnih službi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Nove ustanove i organi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U __________________ _____ 2023. godine |
M P |
Potpis ovlašćenog lica |
|
|
_________________________________ |