PRAVILNIK

O NAČINU I SADRŽAJU IZVEŠTAVANJA O BROJU ZAPOSLENIH KOD KORISNIKA SREDSTAVA BUDŽETA LOKALNE VLASTI U 2023. GODINI

("Sl. glasnik RS", br. 21/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se način i sadržaj izveštavanja lokalne vlasti o broju zaposlenih kod direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta lokalne vlasti (u daljem tekstu: korisnici budžeta) u 2023. godini.

Član 2

Lokalna vlast podnosi Ministarstvu finansija izveštaj o broju zaposlenih na neodređeno i određeno vreme, saglasno članu 44. stav 4. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2023. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 138/22), na obrascu Pregled broja zaposlenih kod korisnika budžeta lokalne vlasti (u daljem tekstu: Obrazac 1).

Obrazac 1 odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 3

U zaglavlju Obrasca 1 popunjavaju se sledeći podaci: oznaka trezora, pri čemu se automatski popunjava naziv jedinice lokalne vlasti (opština, grad, autonomna pokrajina), broj zaposlenih u mesecu za koji se dostavlja izveštaj i naziv akta kojim su planirani rashodi za plate - Odluka o budžetu za 2023. godinu ili Odluka o privremenom finansiranju za 2023. godinu.

Član 4

U Obrazac 1 podaci se unose prema grupama, odnosno kategorijama korisnika budžeta, koji su navedeni u koloni 1, na sledeći način:

1) u kolonu 2 unosi se podatak o broju izabranih lica kod korisnika budžeta čije se plate finansiraju iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta u mesecu za koji se dostavlja izveštaj;

2) u kolonu 3 unosi se podatak o broju imenovanih i postavljenih lica kod korisnika budžeta čije se plate finansiraju iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta u mesecu za koji se dostavlja izveštaj;

3) u kolonama 4-8 unose se podaci o broju zaposlenih na neodređeno vreme u mesecu za koji se dostavlja izveštaj, i to:

(1) u kolonu 4 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u potpunosti ili delimično finansirale iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta;

(2) u kolonu 5 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika;

(3) u kolonu 6 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 05-08;

(4) u kolonu 7 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 09-12;

(5) u kolonu 8 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 13-17;

4) u kolonama 9-13 unose se podaci o broju zaposlenih na određeno vreme u mesecu za koji se dostavlja izveštaj, i to:

(1) u kolonu 9 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u potpunosti ili delimično finansirale iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta;

(2) u kolonu 10 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika;

(3) u kolonu 11 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 05-08;

(4) u kolonu 12 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 09-12;

(5) u kolonu 13 unose se podaci o broju zaposlenih čije su se plate u celini finansirale iz izvora 13-17;

5) u kolonu 14 ne unose se podaci, već ona automatski sabira broj zaposlenih iz kolona 2-13;

6) u kolone 15 i 16 unosi se obračunski period za koji je isplaćena plata zaposlenima tako što se bira oznaka prvog i poslednjeg dela plate isplaćenog u izveštajnom periodu (npr. za izveštavanje u februaru u koloni 15 bira se opcija "januar_01_Prvi deo plate", a u koloni 16 "januar_01_Konačna isplata").

U slučaju kada je u izveštajnom periodu isplaćen samo jedan deo plate ili je plata isplaćena u jednom delu, bira se opcija samo u koloni 15.

U slučaju kad su određeni podaci navedeni u kolonama 15 i 16 različiti za pojedine korisnike budžeta u okviru grupa, odnosno kategorija iz kolone 1, podaci se iskazuju na osnovu pretežnog stanja za grupu, odnosno kategoriju.

Podatak o broju zaposlenih na određeno vreme kod korisnika budžeta navodi se bez zaposlenih na određeno vreme koji se angažuju radi zamene odsutnog zaposlenog (zbog bolovanja i dr.).

Član 5

Gradovi dostavljaju konsolidovane izveštaje na Obrascu 1 za korisnike sredstava budžeta grada i budžeta gradskih opština.

Član 6

Popunjeni Obrazac 1, u skladu sa ovim pravilnikom, dostavlja se do 15. u mesecu za prethodni mesec.

Član 7

U elektronskom obliku Obrazac 1 preuzima se sa sajta Ministarstva finansija.

Popunjeni Obrazac 1 dostavlja se Ministarstvu finansija elektronskim putem na adresu jls@mfin.gov.rs. Potpisani i skenirani obrasci dostavljaju se Ministarstvu finansija elektronskim putem na adresu jls@mfin.gov.rs.

Korekcije popunjenog Obrasca 1 prihvataju se u periodu od dva meseca nakon isteka izveštajnog perioda za određeni mesec.

Član 8

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PREGLED BROJA ZAPOSLENIH KOD KORISNIKA BUDŽETA LOKALNE VLASTI

 

Oznaka trezora - Naziv opštine (grada)

 

 

Planirana sredstva za plate:

Period za koji je izvršena isplata u mesecu za koji se dostavlja izveštaj

 

Mesec

 

2023

 

 

 

 

Broj zaposlenih

Pozicija

Naziv grupe, odnosno kategorije korisnika

Izabrana lica

Imenovana i postavljena lica

Zaposleni na neodređeno vreme

Zaposleni na određeno vreme

Ukupan broj zaposlenih

 

 

izvor 01

izvor 01

izvor 01

izvor 04

izvor 05-08

izvor 09-12

izvor 13-17

izvor 01

izvor 04

izvor 05-08

izvor 09-12

izvor 13-17

Od:

Do:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14 (2-13)

15

16

1

Skupština opštine/Skupština grada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Predsednik opštine/Gradonačelnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Opštinsko veće/Gradsko veće

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Opštinsko pravobranilaštvo/Gradsko pravobranilaštvo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Opštinska uprava/Gradska uprava

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Mesne zajednice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Ustanove kulture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Predškolske ustanove

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Ustanove socijalne zaštite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Ostale ustanove iz oblasti javnih službi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Nove ustanove i organi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

UKUPNO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U __________________ _____ 2023. godine

M P

Potpis ovlašćenog lica

 

 

_________________________________