ODLUKA
O OSNIVANJU APOTEKARSKE USTANOVE SUBOTICA

("Sl. list grada Subotice", br. 3/2023)

Član 1

Odlukom Skupštine opštine Subotica o preuzimanju osnivačkih prava nad ustanovom Apoteka "Subotica" broj: I-011-69/2006 ("Službeni list Opštine Subotica", br. 34/06) i Odlukom Skupštine grada Subotice o Izmenama i dopunama Odluke o preuzimanju osnivačkih prava nad ustanovom Apoteka "Subotica" broj: I-00-011-22/2013 ("Službeni list Grada Subotice", br. 4/13) preuzeta su osnivačka prava nad ustanovom Apoteka "Subotica" Subotica, koja je organizovana Odlukom o izdvajanju Apoteke iz sastava Zdravstvenog centra u Subotici i organizovanja samostalne zdravstvene ustanove Apoteka "Subotica", donetom od strane Skupštine opštine Subotica pod brojem I-011-38/93 od 11. juna 1993, godine i nad kojom je Republika Srbija vršila osnivačka prava aktom broj 110-002-471/97-01 od dana 19. maja 1998. godine.

Apoteka "Subotica" je kod trgovinskog suda u Subotici upisana u registarski uložak 5-123.

Član 2

Ovom odlukom osnivanje i rad Apotekarske ustanove Subotica usklađuje se sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", br. 25/19) i Uredbom o planu mreže zdravstvenih ustanova ("Službeni glasnik RS", br. 5/20, 11/20, 52/20, 88/20, 62/21, 69/21, 74/21 i 95/21).

Član 3

Osnivač Apotekarske ustanove Subotica (u daljem tekstu: Ustanova) je Grad Subotica, sa sedištem u Subotici, Trg slobode 1 (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština).

Član 4

Naziv Ustanove je:

Apotekarska ustanova Subotica

Patekarska ustanova Subatica

Szabadkai Gyógyszertár Intézmény

Ljekarnička ustanova Subotica.

Sedište Ustanove je u Subotici, Matije Gupca 26.

Član 5

Ustanova je zdravstvena ustanova sa svojstvom pravnog lica.

Član 6

Ustanova obavlja apotekarsku delatnost na primarnom nivou zdravstvene zaštite, na teritoriji Grada, u skladu sa Zakonom i Uredbom.

Član 7

Apotekarska delatnost Ustanove u smislu Zakona i ove odluke obuhvata:

1) snabdevanje stanovništva, zdravstvenih ustanova, privatne prakse i drugih pravnih lica lekovima i medicinskim sredstvima, u skladu sa zakonom;

2) sprovođenje preventivnih mera za očuvanje, zaštitu i unapređenje zdravlja stanovništva, odnosno promociju zdravlja, prevenciju bolesti i zdravstveno vaspitanje;

3) izdavanje lekova i medicinskih sredstava, uz davanje saveta o njihovom čuvanju, roku upotrebe, primeni, neželjenim reakcijama i interakcijama, pravilnoj upotrebi i odlaganju;

4) unapređivanje farmakoterapijskih mera i postupaka u racionalnoj primeni lekova i medicinskih sredstava i pružanje informacija opštoj i stručnoj javnosti o lekovima i medicinskim sredstvima, u skladu sa zakonom;

5) učešće u izradi i sprovođenju farmakoterapijskih protokola;

6) prijavljivanje neželjenih događaja i neželjenih reakcija na lekove i medicinska sredstva, odnosno falsifikovanih lekova i medicinskih sredstava, u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i zakonom kojim se uređuju medicinska sredstva;

7) praćenje ishoda terapije, u cilju optimizacije terapije i poboljšanja ishoda lečenja, praćenjem određenih parametara;

8) ukazivanje na moguće interakcije lekova sa drugim lekovima, hranom i dr., kao i izbegavanje neželjenog terapijskog dupliranja primene lekova;

9) izradu i izdavanje magistralnih, odnosno galenskih lekova;

10) povlačenje, odnosno povraćaj lekova i medicinskih sredstava iz prometa na malo u skladu sa zakonom i smernicama dobre prakse u distribuciji;

11) upravljanje farmaceutskim otpadom, u skladu sa propisima kojima se uređuje upravljanje otpadom;

12) saradnju sa drugim zdravstvenim radnicima u vezi sa primenom lekova i medicinskih sredstava;

13) druge farmaceutske usluge i poslove apotekarske delatnosti, u skladu sa zakonom.

Delatnosti Ustanove su:

47.73 Trgovina na malo farmaceutskim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama - apotekama kao pretežna delatnost a ostale delatnosti su:

21.20 Proizvodnja farmaceutskih preparata

47.29 Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama

47.72 Trgovina na malo obućom i predmetima od kože u specijalizovanim prodavnicama

47.74 Trgovina na malo medicinskim i ortopedskim pomagalima u specijalizovanim prodavnicama

47.75 Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama

47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta

82.92 Usluge pakovanja.

Član 8

Sredstva kojima posluje Ustanova su u javnoj svojini.

Član 9

Ustanova stiče sredstva za rad u skladu sa Zakonom.

Član 10

Ustanova u korišćenju, upravljanju i raspolaganju sredstvima i imovinom u javnoj svojini ima prava, obaveze i odgovornosti utvrđene Zakonom.

Član 11

U pravnom prometu sa trećim licima Ustanova za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom u skladu sa Zakonom.

Član 12

U pogledu obavljanja delatnosti Ustanove osnivač ima prava i obaveze utvrđene Zakonom.

Član 13

Ustanova je dužna da:

- u ostvarivanju delatnosti postupa u skladu sa Zakonom,

- za promenu ili proširenje delatnosti kao i za promenu sedišta traži prethodnu saglasnost Skupštine,

- po zahtevu Skupštini podnosi godišnji izveštaj o radu i ostvarivanju delatnosti, a po potrebi i druge izveštaje i

- traži saglasnost na Statut Ustanove (u daljem tekstu: Statut) od Skupštine.

Član 14

Organi Ustanove su:

- direktor,

- Upravni odbor i

- Nadzorni odbor.

Organe Ustanove imenuje i razrešava Skupština u skladu sa Zakonom i Statutom.

Član 15

Direktor Ustanove organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Ustanovu i odgovoran je za zakonitost rada Ustanove, u skladu sa zakonom.

Za stručno-medicinski rad Ustanove, ako direktor Ustanove nema završene integrisane akademske studije zdravstvene struke, odgovoran je zamenik direktora.

Direktor Ustanove podnosi Upravnom i Nadzornom odboru pismeni tromesečni izveštaj o preuzetim finansijskim obavezama i izvršenju finansijskog plana.

Direktor Ustanove podnosi Upravnom odboru pismeni šestomesečni izveštaj o poslovanju Ustanove.

Direktor Ustanove prisustvuje sednicama i učestvuje u radu Upravnog odbora, bez prava odlučivanja.

Direktor Ustanove ima prava i obaveze utvrđene Zakonom i Statutom.

Član 16

Upravni odbor je organ upravljanja Ustanove.

Upravni odbor ima tri člana, od od kojih je jedan član iz Ustanove a dva člana su predstavnici osnivača.

Upravni odbor Ustanove imenuje se na period od četiri godine.

Mandat svih članova Upravnog odbora Ustanove prestaje istekom mandata Upravnog odbora Ustanove, bez obzira na promene pojedinih članova Upravnog odbora.

Lice može biti član Upravnog odbora Ustanove najviše u dva mandata.

Član 17

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi statut Ustanove, uz saglasnost osnivača;

2) donosi druge opšte akte Ustanove, u skladu sa zakonom;

3) odlučuje o poslovanju Ustanove;

4) donosi program rada i razvoja Ustanove;

5) donosi predlog finansijskog plana Ustanove u postupku pripreme budžeta i to po svim izvorima finansiranja i dostavlja ga Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje na saglasnost;

6) usvaja godišnji finansijski izveštaj Ustanove, u skladu sa zakonom;

7) usvaja godišnji izveštaj o popisu imovine i obaveza;

8) daje saglasnost na završni račun Ustanove;

9) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Ustanove;

10) odlučuje o korišćenju sredstava Ustanove, u skladu sa zakonom;

11) u slučaju gubitka u poslovanju Ustanove bez odlaganja obaveštava osnivača;

12) raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora Ustanove;

13) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom Ustanove.

Član 18

Nadzorni odbor ima tri člana, od od kojih je jedan član iz Ustanove a dva člana su predstavnici osnivača.

Nadzorni odbor Ustanove imenuje se na period od četiri godine.

Mandat svih članova Nadzornog odbora Ustanove prestaje istekom mandata Nadzornog odbora Ustanove, bez obzira na promene pojedinih članova Nadzornog odbora.

Lice može biti član Nadzornog odbora Ustanove najviše u dva mandata.

Član 19

Nadzorni odbor Ustanove obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.

Nadzorni odbor Ustanove odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Nadzorni odbor Ustanove podnosi osnivaču izveštaj o svom radu, najmanje dva puta godišnje.

Izveštaj iz stava 3. ovog člana obuhvata, između ostalog, izveštaj o nadzoru nad radom direktora i Upravnog odbora Ustanove, koji uključuje realizaciju finansijskog plana na osnovu godišnjeg finansijskog izveštaja Ustanove, završni račun Ustanove, godišnji izveštaj o radu i poslovanju Ustanove, izveštaj o korišćenju sredstava Ustanove u skladu sa zakonom, kao i druga pitanja koja su od značaja za finansijsku održivost Ustanove.

Član 20

Direktor Ustanove obavljaće dužnost direktora do isteka mandata utvrđenog Rešenjem o imenovanju direktora Apoteke Subotica broj: I-00-021-42/2019 od 10.10.2019. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 27/19).

Član 21

Upravni odbor Ustanove nastavlja sa radom do isteka mandata utvrđenog Rešenjem o razrešenju i imenovanju predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora Apoteke Subotica broj: I-00-022-255/2020 od 2.10.2020. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 46/20).

Nadzorni odbor Ustanove nastavlja sa radom do isteka mandata utvrđenog Rešenjem o imenovanju predsednika i članova Nadzornog odbora Apoteke Subotica broj: I-00-022-389/2020 od 23.12.2020. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 46/20).

Član 22

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o preuzimanju osnivačkih prava nad ustanovom Apoteka "Subotica" ("Službeni list Opštine Subotica", br. 34/06 i "Službeni list Grada Subotice", br. 4/13).

Član 23

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".