PRAVILNIK
O ORGANIZACIJI I NAČINU OBAVLJANJA POSLOVA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI OD STRANE SLUŽBE ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE I KONTROLU NABAVKI I UTVRĐIVANJU SPISKA PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI

("Sl. list grada Beograda", br. 88/2020 i 20/2023)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju organizacija i način obavljanja poslova centralizovanih javnih nabavki od strane Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: Služba) i utvrđuje Spisak predmeta centralizovanih javnih nabavki koje sprovodi Služba.

II USLOVI ZA SPROVOĐENJE POSTUPKA

Član 2

Služba može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu;

2) da su naručioci, za čije potrebe Služba sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni u Spisku naručilaca, koji donosi gradonačelnik grada Beograda (u daljem tekstu: naručioci);

3) da su naručioci čije su potrebe unete u Plan centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu, dostavili Službi, izjave odgovornih lica o opredeljenim finansijskim sredstvima koja su potrebna naručiocu za nabavku dobara i usluga, koji su predmet centralizovane javne nabavke.

Obaveze koje naručioci preuzimaju ugovorom o javnoj nabavci moraju biti ugovorene u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem, odnosno raspolaganje finansijskim sredstvima.

Izrada i donošenje plana centralizovanih javnih nabavki

Član 3

Služba pre početka postupka prikupljanja potreba za predmetima centralizovanih javnih nabavki, svim naručiocima dostavlja instrukcije za planiranje i iskazivanje potreba.

Instrukcijama se unificira i standardizuje iskazivanje potreba za dobrima i uslugama.

Naručioci sačinjavaju predlog potreba, u skladu sa instrukcijama Službe i potrebe unose u softversku aplikaciju Službe za elektronsko iskazivanje potreba.

Po potrebi, na zahtev Službe naručioci dostavljaju predlog potreba Službi u pisanom obliku, u roku navedenom u zahtevu.

Naručioci mogu dostavljati Službi na razmatranje predlog za dopunu ili izmenu artikala navedenih u softverskoj aplikaciji za elektronsko iskazivanje potreba.

Služba može zahtevati dodatna objašnjenja i izmene unetih ili dostavljenih predloga potreba, a u cilju unifikacije i standardizacije potreba u centralizovanoj javnoj nabavci.

Naručioci usklađuju predlog potreba sa preporukama Službe i na osnovu uređenog predloga potreba sačinjavaju plan javnih nabavki na nivou naručioca, u skladu sa Zakonom, u kojem posebno označavaju centralizovane javne nabavke.

Nakon usvajanja plana javnih nabavki na nivou naručilaca, ovlašćeno lice naručioca vrši verifikaciju potreba unetih u aplikaciju Službe za elektronsko iskazivanje potreba.

Član 4

Plan centralizovanih javnih nabavki priprema Služba na osnovu usvojenih planova javnih nabavki svih naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode preko tela za centralizovane nabavke. Naručioci su dužni da izvode iz planova javnih nabavki dostave Službi, u roku definisanom u instrukcijama za planiranje i iskazivanje potreba, odnosno izvode iz privremenih planova najkasnije pet dana od dana donošenja.

Služba u roku od 15 dana od dana prijema izvoda iz planova javnih nabavki, odnosno 10 dana od dana dostavljanja izvoda privremenih planova, dostavlja predlog plana centralizovanih javnih nabavki na saglasnost gradonačelniku grada Beograda.

Nakon dobijanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda, Služba donosi Plan centralizovanih javnih nabavki, koji u roku od 10 dana objavljuje na Portalu javnih nabavki i na svojoj internet stranici.

Planom centralizovanih javnih nabavki, izuzetno za određenu godinu za koju se plan donosi, može biti obuhvaćen manji obim dobara ili usluga koji se u toj godini mogu sprovoditi kao centralizovane javne nabavke, ako na to upućuju opravdani razlozi na koje Služba nije mogla da utiče.

Član 5

Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.

U naročito opravdanim slučajevima, usled hitnosti ili postojanja specifičnih potreba naručilaca za dobrima i uslugama koje se ne mogu standardizovati prema potrebama ostalih naručilaca, zbog čega se ne može ostvariti ekonomska efikasnost centralizovanog sprovođenja, naručilac može sprovesti samostalno odgovarajući postupak javne nabavke za predmete centralizovanih javnih nabavki iz Spiska predmeta centralizovanih javnih nabavki koje sprovodi Služba, uz pisanu saglasnost Službe datu na osnovu obrazloženog zahteva naručioca.

III POKRETANJE POSTUPKA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE

Član 6

Služba donosi odluku o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke, na osnovu Zahteva za pokretanje postupka, potpisanog i overenog od strane rukovodioca Službe.

Odluka o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke sadrži podatke o sastavu komisije za javnu nabavku.

Zahtev za pokretanje postupka centralizovane javne nabavke sačinjava unutrašnja jedinica Službe, koja u skladu sa aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi, obavlja poslove koji se odnose na prikupljanje potreba naručilaca, vrši unapređenje tehničkih specifikacija predmeta centralizovanih javnih nabavki i upravlja softverom za centralizovane javne nabavke (u daljem tekstu: podnosilac zahteva za pokretanje postupka).

U zahtevu za pokretanje postupka se određuje predmet javne nabavke, procenjena vrednost, količina, opis i tehničke specifikacije dobara ili usluga, tehnički propisi i standardi koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja usluge ili mesto isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok i drugi bitni podaci za sprovođenje postupka i realizaciju nabavke, a na način da se ne koriste diskriminatorski uslovi.

U slučaju da Služba ne poseduje stručna znanja o predmetu javne nabavke, može se obratiti naručiocu koji poseduje stručna znanja iz oblasti koja je predmet javne nabavke, za sačinjavanje tehničkih specifikacija predmeta centralizovanih javnih nabavki.

Sastavni deo odluke o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke su izjave odgovornih lica naručilaca, o opredeljenim finansijskim sredstvima koja su potrebna za realizaciju predmeta centralizovane javne nabavke.

Način imenovanja članova komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 7

U postupcima centralizovanih javnih nabavki imenuje se komisija od najmanje pet članova, od kojih su najmanje dva člana iz Službe, a ostali članovi zaposleni kod naručilaca, koji imaju stručna znanja u vezi sa predmetom centralizovane javne nabavke, ukoliko je to potrebno.

Komisija preduzima sve radnje u postupku, a naročito priprema oglase o javnoj nabavci, konkursnu dokumentaciju, vrši stručnu ocenu ponuda i prijava, priprema izveštaje o postupku javne nabavke, obavlja potrebnu komunikaciju u postupku centralizovane javne nabavke i preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava.

Komisija može izvršiti izmene tehničkih specifikacija navedenih u zahtevu za pokretanje postupka, uz prethodno pribavljeno mišljenje podnosioca zahteva za pokretanje postupka. U slučaju iz člana 6. stav 5. ovog pravilnika, podnosilac zahteva za pokretanje postupka se može obratiti za mišljenje naručiocu koji poseduje stručna znanja iz oblasti koja je predmet javne nabavke.

Komisija ima mogućnost da od podnosioca zahteva za pokretanje postupka zatraži izjašnjenje o uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom.

Član komisije je dužan da se izuzme iz postupka javne nabavke ukoliko u bilo kojoj fazi tog postupka dođe do saznanja o postojanju sukoba interesa.

Nakon otvaranja ponuda članovi komisije potpisuju izjavu o postojanju ili nepostojanju sukobu interesa u predmetnoj javnoj nabavci.

IV NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 8

Služba sprovodi postupke propisane članom 51. zakona, izuzev pregovaračkog postupka sa objavljivanjem javnog poziva i dužna je da centralizovane javne nabavke sprovede na način da obezbedi pristup tržištu malim i srednjim preduzećima, uvek kada je to moguće.

U postupku centralizovane javne nabavke, Služba donosi odluku o zaključenju okvirnog sporazuma ili odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o obustavi postupka centralizovane javne nabavke.

Član 9

Služba pre objavljivanja konkursne dokumentacije dostavlja model okvirnog sporazuma i model ugovora, u slučaju da konkursna dokumentacija sadrži i model ugovora, Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda, na mišljenje o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa pojedinačnim okvirnim sporazumom, odnosno ugovorom.

U cilju pribavljanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda na zaključenje okvirnog sporazuma, Služba uz predlog zaključaka dostavlja sledeću dokumentaciju: odluku o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke, mišljenje Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa okvirnim sporazumom, model okvirnog sporazuma, izveštaj o postupku javne nabavke, odluku o zaključenju okvirnog sporazuma i drugu odgovarajuću dokumentaciju shodno predmetu konkretne centralizovane javne nabavke.

Nakon dobijanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda, a pre zaključenja okvirnog sporazuma, Služba dostavlja okvirni sporazum na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Služba je dužna da okvirni sporazum dostavi ponuđaču kojem je sporazum dodeljen u roku od deset dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Ukoliko izabrani ponuđač odbije da zaključi okvirni sporazum Služba može da zaključi okvirni sporazum sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem, u skladu sa zakonom.

Za postupanje u rokovima za zaključenje okvirnog sporazuma, odgovorni su Služba, Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda, Sekretarijat za finansije i gradonačelnik.

Član 10

Nakon zaključenja okvirnog sporazuma, Služba postavlja u softversku aplikaciju za elektronsko iskazivanje potreba, instrukciju i dokumentaciju iz postupka potrebnu za zaključenje ugovora na osnovu okvirnog sporazuma.

Na osnovu okvirnog sporazuma, koji je zaključen sa jednim ponuđačem, naručioci zaključuju ugovor na osnovu uslova predviđenih okvirnim sporazumom. Ako je okvirni sporazum zaključen sa više ponuđača, ugovor o javnoj nabavci na osnovu okvirnog sporazuma može se zaključiti u skladu sa članom 67. zakona.

Pre zaključenja ugovora, direktni korisnici budžetskih sredstava sačinjavaju tekst ugovora i predlog zaključka koji dostavljaju Sekretarijatu za finansije na nadležno postupanje i gradonačelniku grada Beograda radi dobijanja saglasnosti.

Nakon dobijanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda, naručilac dostavlja tekst ugovora na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Naručioci su dužni da kontrolišu izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma.

Radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da postave u softversku aplikaciju za elektronsko iskazivanje potreba i unesu zahtevane podatke koji se odnose na isti.

V POMOĆNI POSLOVI JAVNIH NABAVKI

Član 11

Služba, kao telo za centralizovane javne nabavke, može da obavlja pomoćne poslove javnih nabavki u skladu sa zakonom.

VI SPISAK PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI KOJE SPROVODI SLUŽBA

Član 12

Predmeti javnih nabavki koje sprovodi Služba su:

(1) kolonijalna roba;

(2) mleko i mlečni proizvodi;

(3) sveže meso;

(4) mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi;

(5) smrznuto voće i smrznuto povrće;

(6) smrznuta riba;

(7) kancelarijski materijal;

(8) sredstva za održavanje higijene;

(9) pribor za održavanje higijene;

(10) papirna galanterija za održavanje lične higijene;

(11) računari;

(12) microsoft licence;

(13) usluga mobilne telefonije;

(14) putnička vozila;

(15) sanitetska vozila;

(16) pogonska goriva za motorna vozila (izuzev nabavki koje se sprovode prema članu 16. Zakona o javnim nabavkama);

(17) energenti - ulja za loženje i gasno ulje ekstra lako Evro el (izuzev nabavki koje se sprovode prema članu 16. Zakona o javnim nabavkama);

(18) električna energija;

(19) Univerzalni prsluci sa obeležjem grada Beograda.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki i utvrđivanju spiska predmeta centralizovanih javnih nabavki ("Službeni list Grada Beograda", broj 8/19).

Postupci centralizovanih javnih nabavki koji su započeti pre dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se po odredbama propisa koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog propisa.

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".

 

Samostalni član Pravilnika o izmeni i dopuni
Pravilnika o organizaciji i načinu obavljanja poslova centralizovanih javnih nabavki od strane Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki i utvrđivanju spiska predmeta centralizovanih javnih nabavki

("Sl. list grada Beograda", br. 20/2023)

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".