ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA LESKOVCA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 2/2017, 29/2017, 31/2021 i 5/2023) |
Odlukom o Gradskoj upravi grada Leskovca uređuju se organizacija i delokrug rada Gradske uprave grada Leskovca (u daljem tekstu: Gradska uprava), način rukovođenja Gradskom upravom, javnost rada, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave.
Gradska uprava obavlja izvorne poslove Grada Leskovca kao jedinice lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima.
Gradska uprava obavlja i zakonom poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije.
Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom građaninu obezbedi jednak položaj i jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava, obaveza i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.
Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom i Statutom grada.
Gradska uprava:
1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
2. izvršava Odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće i
7. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.
III ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava je jedinstveni organ.
U okviru Gradske uprave obrazuju se organizacione jedinice za obavljanje srodnih poslova koje mogu biti osnovne, posebne i uže organizacione jedinice.
Za vršenje srodnih, upravnih, stručnih i drugih poslova u Gradskoj upravi obrazuju se odeljenja kao osnovne organizacione jedinice.
Odeljenja se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim vršenjem se obezbeđuje efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.
Posebne organizacione jedinice se obrazuju za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, kao i poslove koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost.
Ako to priroda i obim poslova nalažu, unutar osnovnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: odseci, a unutar odseka grupe.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, realizacijom politike za mlade, lokalnim razvojem, mogu se unutar osnovne organizacione jedinice obrazovati kancelarije.
1. OSNOVNE ORGANIZACIONE JEDINICE
U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće osnovne organizacione jedinice:
1. Odeljenje za finansije,
2. Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove,
3. Odeljenje za društvene delatnosti i lokalni razvoj,
4. Odeljenje za urbanizam,
5. Odeljenje za komunalno-stambene poslove, saobraćaj i infrastrukturu,
6. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove i imovinu,
7. Odeljenje za inspekcijske poslove,
8. Odeljenje za privredu i poljoprivredu,
9. Odeljenje za zaštitu životne sredine,
10. Odeljenje za javne nabavke,
11. Odeljenje za poslove Skupštine grada i Gradskog veća,
12. Odeljenje komunalne milicije.
ODELJENJE ZA FINANSIJE - obavlja:
• izradu nacrta Odluke o budžetu grada Leskovca, nacrta Odluke o izmeni i dopuni Odluke o budžetu grada Leskovca i nacrta Odluke o završnom računu grada Leskovca;
• pripremu i dostavljanje korisnicima budžeta uputstva za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta;
• pripremanje i utvrđivanje kvota i aproprijacija za direktne i indirektne korisnike sredstava;
• analizu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenosti sa uputstvom;
• poslove vezane za odobrenje (rešenja) o preusmeravanju aproprijacija;
• pripremu nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve;
• izradu periodičnih izveštaja o izvršenju budžeta; budžetsko izveštavanje;
• pripremu propisa iz oblasti finansija, koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
• kontrolu zahteva za plaćanje i namensko korišćenje sredstava; praćenje izvršenja budžeta grada;
• finansijsko planiranje, upravljanje gotovinom, upravljanje finansijskim informacionim sistemom i kontrola rashoda;
• finansijsko-materijalne i knjigovodstvene poslove budžeta, fondova, računa posebnih namena i mesnih zajednica;
• obračun zarada, naknada zarada i drugih primanja zaposlenih;
• praćenje propisa iz oblasti javnog duga i upravljanje javnim dugom;
• izradu konsolidovanog završnog računa, vođenje evidencija o investicijama grada i izveštavanje;
• kontrolu obrazaca za isplatu zarada javnih i javno komunalnih preduzeća;
• otvaranje podračuna dinarskih sredstava korisnika javnih sredstava i posebnih namenskih dinarskih računa korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora;
• poslove vezane za bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna konsolidovanog računa trezora; izveštavanje o korišćenju sredstava;
• poslove vezane za staranje o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštavanje Uprave za trezor;
• vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga;
• praćenje priliva prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta;
• usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima;
• pripremu i izvršavanje plaćanja;
• vođenje evidencija o osnovnim sredstvima;
• pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast;
• donošenje rešenja o utvrđivanju lokalnih javnih prihoda;
• poslove kontrole zakonitosti i pravilnosti obračunavanja i plaćanja lokalnih javnih prihoda;
• rešavanje u prvom stepenu po zahtevima i žalbama izjavljenim od strane poreskih obveznika na rešenja o utvrđenim poreskim obavezama;
• donošenje planova redovne i vanredne kontrole lokalnih javnih prihoda, planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda i praćenja njihovog izvršenje;
• poslove obezbeđenja naplate poreskog duga ustanovljavanjem založnog prava na pokretnim stvarima i nepokretnostima poreskih obveznika;
• donošenje rešenja o prinudnoj naplati i sprovođenje postupka prinudne naplate lokalnih javnih prihoda iz pokretnih stvari, gotovog novca, novčanih i nenovčanih potraživanja poreskih obveznika;
• sprovođenje postupaka po zahtevima za odlaganje plaćanja lokalnih javnih prihoda;
• poslove u postupku izrade poreskog završnog računa, obrade i sastavljanja izveštaja za potrebe organa lokalne samouprave;
• poslove prijave poreskog potraživanja za slučaj pokretanja stečaja ili otvaranja postupka likvidacije poreskih dužnika;
• podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka;
• vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode iz svoje nadležnosti i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA OPŠTU UPRAVU I ZAJEDNIČKE POSLOVE obavlja:
• poslove vezane za organizaciju i unapređenje rada odeljenja Gradske uprave;
• pripremanje nacrte odluka i drugih opštih akata iz svog delokruga rada;
• vođenje upravnog postupka u oblasti matičnih knjiga, ličnog imena i porodičnih odnosa;
• vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana;
• vođenje upravnog postupka u oblasti matičnih knjiga, ličnog imena i porodičnih odnosa za opštine Uroševac, Kačanik, Štimlje i Štrpce;
• vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana za opštine Uroševac, Kačanik, Štimlje i Štrpce;
• ažuriranje dela jedinstvenog i posebnog biračkog spiska za područje grada Leskovca;
• izdavanje potvrda o izbornom ili biračkom pravu;
• pružanje informacija građanima i pravnim licima o načinu i postupku ostvarivanja njihovih prava pred organima Gradske uprave;
• pružanje stručne pomoći strankama prilikom popunjavanja obrazaca i sastavljanja podnesaka;
• kancelarijsko poslovanja organa Grada i Gradske uprave;
• organizovanje rada pisarnice i arhive gde se obavljaju poslovi kancelarijskog poslovanja organa Grada i Gradske uprave, u skladu sa Zakonom, Uredbom i Uputstvo o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave;
• prijem podnesaka i dokumentarnog materijala iz nadležnosti organa Grada i Gradske uprave, digitalizovanje podnesaka i drugog dokumentarnog materijala, kreiranje potvrde o prijemu, evidentiranje predmete, združivanje materijala, odlaganje dokumentarnog materijala primljenog u papirnom obliku, dostavljanje predmete u rad;
• dostavu akta i drugog dokumentarnog materijala organa Grada i Gradske uprave elektronskim putem, neposredno u pisarnici organa ili putem poštanskog operatora, odnosno kurira i stavljanje predmeta u status "Arhiviran";
• odlaganje i čuvanje predmeta u elektronsku arhivu Pisarnice nakon dodele statusa "Arhiviran", ažuriranje arhivske knjige i prenos arhiviranog dokumentarnog materijala kome nije istekao rok čuvanja u eArhiv;
• kreiranje Lista arhivske građe i dokumentarnog materijala sa rokovima čuvanja;
• kreiranje Lista bezvrednog dokumentarnog materijala kome je istekao rok čuvanja, dostavljanje Istorijskom arhivu Leskovac i po dobijanju potvrde od Istorijskog arhiva uništavanje bezvrednog dokumentarnog materijala;
• izdavanje uverenja i potvrda na osnovu podataka o kojima se ne vodi službena evidencija kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom;
• obaveštavanje pravnih i fizičkih lica o dugovanjima na osnovu poreza na imovinu, firmarine, eko takse upit stanja lokalne poreske administracije;
• izdavanje poreskih uverenja;
• podnošenje zahteva koji ne podležu postupku sprovođenja objedinjene procedure elektronskim putem (informacija o lokaciji, potvrda projekta parcelacije/preparcelacije, uslovi za izradu projekta parcelacije, potvrda projekta ispravke granica susednih parcela);
• pružanje informacija o načinu podnošenja građevinske dozvole elektronskim putem;
• poslove Jedinstvenog upravnog mesta i poslove pružanja usluga građanima (Uslužni centar);
• postupanje po zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja i izrada izveštaja za potrebe Poverenika;
• poslove servisa "Virtuelni matičar" ;
• poslove servisa "Edijaspora";
• poslove servisa "48 sati" - praćenje i izrada izveštaja o radu "Sistema 48 sati;
• poslove telefonskog centra;
• poslove upravljanja informacionim sistemom, stručne koordinacije, saradnje, organizacije i rada na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za organe Grada i Gradsku upravu;
• poslove administracije servera, radnih stanica i računarskih mreža;
• izradu i održavanje web sajtova, servisa i aplikacija;
• izradu aplikacija za potrebe Gradske uprave, i čuvanje baza podataka;
• pružanje pravne i besplatne pravne pomoći građanima za ostvarivanje njihovih prava;
• izradu Planova odbrane koji su sastavni deo Planova odbrane Republike Srbije, preduzimanje mera za usklađivanje priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz svoje nadležnosti i Plana odbrane Republike Srbije, preduzimanje mera za funkcionisanje lokalne samouprave u ratnom ili vanrednom stanju, sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom ili vanrednom stanju;
• stručne, operativne, planske i organizacione poslove zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za grad Leskovca;
• poslove vezane za učestvovanje u zaštiti ljudi, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine na teritoriji grada od elementarnih nepogoda, udesa i katastrofa, u skladu sa Odlukom o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Leskovca;
• stručno-administrativne i operativne poslove za potrebe Štaba za vanredne situacije grada Leskovca;
• sprovođenje propisa kojima su regulisani položaj i prava mesnih zajednica na teritoriji grada Leskovca i priprema nacrta opštih akata iz ove oblasti;
• unapređivanje organizacije rada mesnih zajednica;
• stručne i administrativne poslove za potrebe mesnih zajednica i njenih organa;
• stručne i administrativne poslove za izbor organa mesnih zajednica;
• poslove ekonomata;
• tekuće i investiciono održavanje i obezbeđenje poslovnih zgrada, pratećih objekata, uređaja i opreme, uređivanje i zagrevanje prostorija i protivpožarnu zaštitu;
• poslove vezane za upotrebu, održavanje, servisiranje i garažiranje vozila;
• kurirske poslove, dostavu materijala, održavanje čistoće i druge pomoćnotehničke poslove;
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
Radi obavljanja pojedinih poslova iz nadležnosti gradske uprave osnivaju se mesne kancelarije za sledeća područja:
1. Barje, za područje: Barja, Vine, Kaluđerca, Crcavca, Oruglice, Ravnog Dela, Gaginca i Melova;
2. Belanovce za područje: Belanovca, Milanova, Karađorđevca, Petrovca i Dušanova;
3. Brestovac za područje: Brestovca, Lipovice, Kutleša, Šarlinca, Draškovca, Donjeg Brijanja i Međe;
4. Bogojevce za područje: Bogojevca i Navalina;
5. Bunuški Čifluk za područje: Bunuškog Čifluka, Gornje Bunuše, Donje Bunuše, Radonjice i Todorovca;
6. Vinarce za područje: Vinarca, Priboja, Zalužnja, Podrimca i Donjeg Stopanja;
7. Vučje za područje: Vučja, Brze i Žabljana;
8. Veliko Trnjane za područje: Velikog Trnjana, Presečine i Rudara;
9. Velika Grabovnica za područje: Velike Grabovnice, Male Grabovnice, Zagužana, Zoljeva i Tulova;
10. Velika Kopašnica za područje: Velike Kopašnice, Male Kopašnice, Padeža i Slatine;
11. Grdelica za područje: Grdelica (varoš), Grdelica (selo), Bojišine, Boćevice, Velike Sejanice, Veljeg Kola, Dedine Bare, Kozara, Kovačeve Bare, Nesvrte, Oraovice (kod Grdelice), Palojca, Tupalovca, Dobrotina i Bistrice;
12. Donja Jajina za područje: Donje Jajine, Šišinca, Kukulovca, Gornje Jajine i Palikuće;
13. Drćevac za područje: Drćevca, Gornje Lokošnice, Goleme Njive, Crkovnice i Oraovice (kod Crkovnice);
14. Guberevac, za područje: Guberevca, Gornjeg Bunibroda, Donjeg Bunibroda, Žižavice i Badinca;
15. Jašunja za područje: Jašunje, Donje Kupinovice, Zlokućana i Grajevca;
16. Manojlovce za područje: Manojlovca, Velike Biljanice, Male Biljanice, Donje Slatine, Gornje Slatine, Donjeg Krajinca, Gornjeg Krajinca, Kumareva, Mrštana, Rajnog Polja, Jelašnice, Zloćudova i Nomanice;
17. Miroševce za područje: Miroševca, Gorine i Bukove Glave;
18. Orašac za područje: Orašca, Gornje Kupinovice, Jarsenova, Stupnice, Piskupova i Gradašnice;
19. Pečenjevce za područje: Pečenjevca, Brejanovca, Čufluka Razgojnskog, Kaštavara, Čekmina i Živkova;
20. Predejane za područje: Predejane (varoš), Predejane (selo), Bričevlja, Graova, Koraćevca, Krpejca, Ličnog Dola, Mrkovice, Suševlja, Crvenog Brega i Novog Sela;
21. Razgojna za područje: Razgojne, Donje Lokošnice, Grdanice, Smrdana i Babičkog;
22. Strojkovce za područje: Strojkovca, Nakrivnja, Čukljenika, Belog Potoka i Šainovca;
23. Slavujevce za područje: Slavujevca, Drvodelje i Igrišta;
24. Turekovac za područje: Turekovca, Gornjeg Sinkovca, Gornjeg Trnjana, Svirca, Vlasa i Donjeg Trnjana;
Mesne kancelarije su u sastavu Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove.
Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na:
• prijem podnesaka za gradsku upravu;
• vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana za naseljena mesta koja pokriva mesna kancelarija;
• prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska;
• overu potpisa, rukopisa i prepisa;
• uzimanje izjava od građana po zamolnicama nadležnih organa;
• izdavanje uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi evidencija kod gradske uprave, kada je dokazivanje tih činjenica propisano Zakonom;
• prikupljanje i dostavljanje podataka za potrebe državnih organa i Gradske uprave;
• prijem, zavođenje i ekspediciju pošte i
• druge poslove koji su im Zakonom, Statutom i drugim aktima Skupštine grada povereni.
Mesne kancelarije obavljaju poslove prema stručnim uputstvima i pod nadzorom Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove i odeljenja gradske uprave iz čije nadležnosti obavljaju poslove.
ODELJENJE ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI I LOKALNI RAZVOJ obavlja:
• praćenje i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj delatnosti u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite;
• upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz, gore navedenih, oblasti;
• nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima čiji je osnivač Grad;
• praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova u oblasti društvenih delatnosti čiji je osnivač Grad;
• poslove izgradnje i održavanja zgrada i objekata, projektnog planiranja i opremanja zgrada i objekata ustanova u oblasti društvenih delatnosti;
• predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima;
• praćenje sprovođenja propisa, stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti gradske uprave;
• predlaganje odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja;
• donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite;
• predlaganje i praćenje programa prevencije bolesti zavisnosti i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju;
• poslove koordinacije Interresorne komisije i Komisije za ocenu stepena ometenosti dece i priznavanju prava na odsustvo radi posebne nege deteta;
• poslove zaštite izbeglih i prognanih lica;
• poslove prosvetnog nadzora i druge poslove iz ove oblasti;
• poslove u oblasti učeničkog i studentskog standarda;
• utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine;
• pripremu predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa Grada;
• poslove vođenja upravnog postupka o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada radi posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica;
• odlučivanje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca;
• pripremu i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, društvene brige o deci, kulture, fizičke kulture i sporta, socijalne zaštite i primarne zdravstvene zaštite;
• obradu, kontrolu i upućivanje na realizaciju pojedinačnih zahteva za plaćanje;
• raspoređivanje sredstava korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija i kvota;
• praćenje izvršenja finansijskih planova;
• predlaganje promena u aproprijaciji i izmenu finansijskih planova korisnika budžeta iz oblasti društvenih delatnosti;
• poslove na pripremi, sprovođenju i praćenju realizacije programa i projekata koji se finansiraju/ sufinansiraju putem javnog konkursa u oblasti socijalne zaštite, kulture i javnog informisanja;
• pripremu nacrta odluka i drugih opštih akata iz svog delokruga i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
Kancelarija za lokalni razvoj obavlja sledeće poslove:
• identifikaciju, predlaganje načina finansiranja i pripremu razvojnih projekata od interesa za grad i kapitalnih investicija u oblasti infrastrukture;
• praćenje, upravljanje i realizaciju razvojnih projekata od interesa za grad i kapitalnih investicija u oblasti infrastrukture;
• saradnju sa međunarodnim organizacijama i donatorima u pronalaženju mogućnosti za finansiranje razvojnih programa;
• pružanje informacija i tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji projekata;
• koordiniranje razvojnih aktivnosti sa javnim, privatnim i nevladinim sektorom u funkciji projektnog centra;
• pripremu, izradu i praćenje realizacije strateških razvojnih dokumenata grada i strateških dokumenata od značaja za lokalni razvoj;
• ocenu usklađenosti programa rada javnih i javno-komunalnih preduzeća i ustanova sa strateškim dokumentima grada;
• praćenje i obezbeđivanje uslova za razvoj i sprovođenje politike iz oblasti ekonomskog razvoja;
• unapređenje i razvoj instrumenata lokalne razvojne politike kojima se podstiče privlačenje ulaganja;
• informisanje potencijalnih investitora i postojećih privrednika o uslovima za poslovanje, mogućnostima za ulaganje, raspoloživim programima podrške i podsticajima na lokalnom i nacionalnom nivou;
• praćenje postojećih ulaganja i njihovo proširenje, broja i ukupne vrednosti ulaganja i kvaliteta ulagača;
• primenu standarda povoljnog poslovnog okruženja i predlaganje odluka o merama za podsticanje konkurentnosti grada u privlačenju ulaganja (Sertifikacija gradova sa povoljnim poslovnim okruženjem);
• kontakte, direktnu podršku, identifikaciju potreba i pomoć pri rešavanju problema lokalne poslovne zajednice radi unapređenja konkurentnosti i podsticanja razvoja;
• poslove pružanja pomoći u uspostavljanju poslovne saradnje privrednika sa inostranstvom, prezentaciju i promociju privrednih potencijala u zemlji i inostranstvu;
• predlaganje stimulativnih mera za otvaranje novih malih i srednjih preduzeća i privlačenje stranih investicija;
• saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja, pripremu Akcionog plana zapošljavanja i sprovođenje programa proisteklih iz Akcionog plana;
• podsticanje i staranje o razvoju turizma, verskog turizma, starih zanata, i ostalih privrednih grana;
• podsticanje preduzetništva, malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada;
• prikupljanje, praćenje i analiza podataka koji se odnose na nabavku, transformaciju i potrošnju energije u javnim komunalnim preduzećima, javnim zgradama, ostalim sistemima koji spadaju u objekte javne potrošnje, kao i ostalim objektima na strani potražnje energije;
• redovno periodično izveštavanje odbora za energetiku Grada o prikupljenim podacima, uz prikaz potrošnje energije i troškova kao i ostalih relevantnih podataka, kao i neposredna saradnja sa odborom za energetiku u pripremi izveštaja za nadležno ministarstvo, predlaganju mera i pripremi projekata;
• izradu energetskog bilansa grada u skladu sa propisanom metodologijom nadležnog ministarstva, kao i pripremu energetskog plana i programa energetske efikasnosti lokalne samouprave u skladu sa propisanom metodologijom;
• identifikaciju tehničkih mogućnosti za uštedu energije u javnim komunalnim preduzećima, javnim zgradama i ostalim sistemima koji spadaju u objekte javne potrošnje, kao i u ostalim objektima na strani potražnje energije;
• identifikaciju mogućnosti korišćenja obnovljivih izvora energije na teritoriji Grada, a posebno u javnim komunalnim preduzećima, javnim zgradama i ostalim sistemima koji spadaju u objekte javne potrošnje;
• pripremu projekata za uštedu energije ili korišćenje obnovljivih izvora energije, kao i izradu potrebnih tehničkih i ekonomskih analiza;
• praćenje realizacije javnih nabavki energenata, relevantne opreme i radove za tekuće i investiciono održavanje javnih komunalnih preduzeća i javnih zgrada;
• pružanje informacija i tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji državnih subvencija i kredita;
• pružanje podrške osnivanju poslovnih i strukovnih udruženja;
• promociju investicionih potencijala grada (organizovano nastupanje na prezentacijama, izložbama i sajmovima u zemlji i inostranstvu) - internet marketing, priprema i izrada promotivnih materijala;
• predstavljanje Grada na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj;
• saradnju i komunikaciju sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija;
• izdavanje licence za obavljanje energetskih delatnosti: proizvodnja, distribucija i snabdevanje toplotnom energijom;
• vođenje registra izdatih licenci;
• vođenje evidencije proizvođača toplotne energije snage od 0,1 MW do 1 MW.
Kancelarija za mlade obavlja:
• poslove koji se odnose na nagrađivanje učenika i studenata;
• izradu i praćenje lokalne omladinske politike;
• iniciranje pripremanja projekata za učešće Grada u programima i projektima za mlade;
• poslove kojima se vrednuju dostignuća mladih;
• neformalno obrazovanja mladih;
• podsticanja stvaralaštva mladih.
ODELJENJE ZA URBANIZAM obavlja:
• pokretanje postupaka za izradu akata za pripremanje i donošenje prostornih i urbanističkih planova (Prostorni plan, Generalni urbanistički plan, planovi detaljne regulacije, urbanistički projekti);
• poslove u postupku donošenja planskih dokumenata: izrada predloga Odluke o izradi plana, sazivanje Komisije za planove, pripremanje materijala za rad Komisije za planove, oglašavanje ranog javnog uvida i oglašavanje javnog uvida, objavljivanje nacrta planskog dokumenta, sakupljanje primedbi u toku ranog i javnog uvida, pribavljanje uslova i saglasnosti javnih i javno-komunalnih preduzeća, imaoca javnih ovlašćenja i institucija na nacrt planskog dokumenta i u toku ranog javnog uvida, izrada predloga odluke o donošenju plana i overavanje plana;
• praćenje realizacije planske dokumentacije;
• poslove objavljivanja prostornih i urbanističkih planova i urbanističkih projekata u elektronskom obliku na sajtu grada;
• izdavanje potvrde projekta parcelacije odnosno preparcelacije;
• izdavanje potvrde urbanističkog projekta;
• izdavanje informacija o lokaciji;
• izdavanje uverenja o etažnosti objekata;
• izdavanje uverenja o vremenu gradnje i dr;
• sprovođenje postupaka ozakonjenja objekata (izrada izveštaja o mogućnosti ozakonjenja, kontrola i overa tehničke dokumentacije, izdavanje potvrda o privremenom priključku na komunalnu infrastrukturu, izrada obaveštenja o taksi za ozakonjenje, izrada rešenja o ozakonjenju i dostavljanje rešenja RGZ-u radi upisa prava svojine na osnovu ozakonjenja objekta);
• izdavanje rešenja o uklanjanju objekata po čl. 168. Zakona o planiranju i izgradnji;
• izdavanje rešenja o uklanjanju privremenih objekata;
• stručne i administrativne poslova za gradskog urbanistu;
• poslove vođenja registra planske dokumentacije;
• sprovođenje postupka objedinjene procedure elektronskim putem;
• izdavanje lokacijskih uslova;
• pribavljanje uslova za projektovanje i priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu;
• izdavanje građevinske dozvole;
• izdavanje privremene građevinske dozvole;
• potvrđivanje prijave radova;
• potvrđivanje prijema prijave završetka izrade temelja;
• prijem izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu;
• pribavljanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara;
• obezbeđivanje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu;
• izdavanje upotrebne dozvole;
• pokretanje postupka upisa prava svojine na izgrađenom objektu, odnosno posebnim delovima objekta i izdavanje rešenja o kućnom broju;
• izdavanje odobrenja za izvođenje radova po članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji (izgradnja pomoćnih i ekonomskih objekata, zidane ograde, adaptacije, sanacije, rekonstrukcije, promena namene objekta i dr.);
• pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole;
• izmenu akata koji se pribavljaju u objedinjenoj proceduri elektronskim putem;
• izdavanje potvrde o pravnosnažnosti akata;
• vođenje registra objedinjenih procedura kroz centralni informacioni sistem;
• podnošenje prekršajne prijave protiv imaoca javnih ovlašćenja tokom sprovođenja objedinjene procedure ako tokom sprovođenja objedinjene procedure ne postupa u rokovima propisanim Zakonom o planiranju i izgradnji;
• izradu mesečnih izveštaja o izdatim građevinskim dozvolama za potrebe Republičkog zavoda za statistiku;
• izdavanje obaveštenja u vezi izgradnje objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA KOMUNALNO-STAMBENE POSLOVE, SAOBRAĆAJ I INFRASTRUKTURU obavlja:
• pripremanje odluke na osnovu Zakona o komunalnim delatnostima za poslove za koje je nadležan Grad iz komunalne i stambene oblasti;
• izradu godišnjeg plana i programa investicija i komunalnog održavanja za potrebe grada;
• zaključivanje ugovora za izvođenje radova, nabavku dobara i vršenje usluga, praćenje izvršavanja ugovornih obaveza, overu računa, privremenih i okončanih situacija na investicijama i komunalnom održavanju za potrebe grada;
• finansijske poslove iz oblasti investicije i komunalne delatnosti;
• pribavljanje odgovarajućih dokumentacija i stručnih mišljenja za potrebe investicija i komunalnog održavanja za potrebe grada (eksproprijacija, kopija plana, informacije o lokaciji i drugo);
• poslove praćenja rada javnih i javno komunalnih preduzeća u komunalnoj oblasti i drugih subjekata kojima su poverene komunalne delatnosti kroz analizu rada i mišljenje o izveštajima o radu sa predlogom mera;
• poslove u vezi postavljanja manjih montažnih objekata na površinama javne namene;
• poslove u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti;
• izdavanje odobrenja o zapremanju javnih površina;
• izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih panoa;
• vođenje postupka o određivanju naziva ulica kao i promena naziva ulica;
• vođenje evidencije o izdatim rešenjima o odobrenju za korišćenje prava i usluga prema odluci o komunalnim taksama;
• vođenje evidencije o vršenju kontrole naplate po izvršnim rešenjima;
• stambene poslove iz nadležnosti grada: iseljenja bespravno useljenih lica u stanove pravnih lica, prikupljanje zahteva za dodelu gradskih stanova i pripremanje materijala za rad Gradske stambene komisije, iseljenja iz zajedničkih prostorija, izdavanje uverenja o izboru predsednika Skupštine stanara;
• administrativne, tehničke, pravne i finansijske poslove u vezi stanova solidarnosti;
• poslove po osnovu već zaključenih ugovora o dodeli stanova solidarnosti i isplate istih;
• finansijsko slaganje stanja sa korisnicima u vezi stanova solidarnosti;
• izdavanje potvrda o isplati stana u celosti, nakon završenog otplatnog perioda u vezi stanova solidarnosti;
• administrativne, tehničke, pravne i finansijske poslove u vezi stanova iz stanarskog prava;
• poslove po osnovu već zaključenih ugovora o otkupu i isplate stanova iz stanarskog prava;
• finansijsko slaganje stanja sa korisnicima u vezi stanova iz stanarskog prava;
• izdavanje potvrda o isplati stana u celosti, nakon završenog otplatnog perioda u vezi stanova iz stanarskog prava;
• prijem zahteva za otkup stana kojima raspolaže grad Leskovac;
• utvrđivanje uslova za otkup stana kojima raspolaže grad Leskovac u skladu sa Zakonom;
• poslove sačinjavanja predloga Ugovora o otkupu stana kojima raspolaže grad Leskovac;
• poslove vođenja evidencije zahteva i Ugovora o otkupu stana kojima raspolaže grad Leskovac;
• poslove vođenja evidencije o otkupljenim stanovima;
• pripremu i izradu nacrta propisa iz nadležnosti obavljanja komunalnih delatnosti;
• poslove u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i nadzor nad njihovim izvršavanjem;
• poslove za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Leskovca;
• poslove koji se odnose na linijski prevoz putnika na teritoriji grada Leskovca;
• poslove u vezi sa održavanjem opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva na teritoriji grada Leskovca;
• određivanje autobuskih stajališta, parkirališta i obezbeđivanje stajališta za auto-taksi prevoza putnika;
• poslove u vezi izdavanja odobrenja za raskopavanje javnih površina;
• poslove u vezi sa tehničkom regulacijom saobraćaja;
• poslove iz oblasti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE I IMOVINU obavlja:
• eksproprijaciju i administrativni prenos nepokretnosti;
• poseban postupak sporazumnog određivanja naknade po osnovu eksproprijacije;
• konverziju prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu;
• postupak utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta;
• utvrđivanje prava korišćenja na građevinskom zemljištu u postupku ozakonjenja objekata;
• izdavanje potvrda i uverenja o činjenicama o kojima organ vodi službenu evidenciju;
• administrativno izvršenje rešenja iz svoje nadležnosti i rešenja Skupštine grada i Gradskog veća iz oblasti imovinsko pravnih odnosa;
• stručne i administrativne poslove u vezi sa vraćanjem zemljišta oduzetog po osnovu Zakona o načinu i uslovima priznavanja prava i vraćanju zemljišta koje je prešlo u društvenu svojinu po osnovu poljoprivrednog zemljišnog fonda i konfiskacijom zbog neizvršenih obaveza iz obaveznog otkupa poljoprivrednih proizvoda;
• stručne i administrativne poslove u vezi sa vraćanjem utrina i pašnjaka selima na korišćenje;
• stručne i administrativne poslove u vezi davanja u zakup i otuđenja građevinskog zemljišta iz javne svojine vlasniku postojećeg objekta radi ozakonjenja objekta;
• stručne i administrativne poslove u vezi davanja u zakup i otuđenja građevinskog zemljišta iz javne svojine radi ispravke granice susednih katastarskih parcela;
• stručne i administrativne poslove u vezi sa prometom nepokretnosti kojima raspolaže grad;
• geodetske poslove vezane za upravni postupak u oblasti imovinsko pravnih poslova;
• pružanje stručne i administrativne pomoći korisnicima, odnosno nosiocima prava korišćenja na nepokretnostima u vođenju posebne evidencije nepokretnosti;
• pribavljanje dokumentacije za upis prava javne svojine na nepokretnostima na kojima je grad upisan kao korisnik u javnim knjigama;
• vođenje jedinstvene evidencije o stanju i kretanju nepokretnosti u javnoj svojini grada;
• vođenje i dostavljanje zbirnih podataka o nepokretnostima u javnoj svojini grada sa stanjem na dan 31. decembar prethodne godine republičkoj direkciji za imovinu RS u pisanoj formi i elektronskim putem i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE obavlja:
Građevinska i saobraćajna inspekcija obavlja sledeće poslove:
• kontrolu nad radom investitora, izvođača radova i ostalih učesnika u izgradnji;
• kontrolu primene propisa, tehničkih normativa i standarda o izgradnji objekata;
• pregled projektne dokumentacije i proveru da li se objekat gradi prema odobrenju za gradnju i glavnom projektu;
• otkrivanje, evidentiranje i kontrolu bespravno započetih objekata;
• vođenje upravnog postupka i donošenje odgovarajućih rešenja;
• nadzor nad korišćenjem objekata i nalaže izdavanje upotrebne dozvole;
• preduzimanje mera u slučaju opasnosti i bezbednosti korišćenja objekata;
• kontrolu da li izvođači radova na gradilištu vode građevinski dnevnik i knjigu inspekcije;
• podnošenje prijave za učinjeno krivično delo, privredni prestup i prekršaj kada utvrdi povredu propisa kod izgradnje objekta i preuzima druge Zakonom propisane mere;
• poslove na ozakonjenju građevinskih objekata;
• inspekcijski nadzor nad stanjem opštinskih i nekategorisanih puteva i ulica i sprovodi mere zaštite;
• inspekcijski nadzor nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom opštinskih i nekategorisanih puteva i ulica;
• kontrolu tehničke i druge dokumentacije za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje puteva, njihovih delova i putnih objekata;
• nadzor nad primenom zakona i drugih propisa koji se odnose na održavanje, zaštitu opštinskih i nekategorisanih puteva kao i ulice u naseljima na teritoriji grada Leskovca;
• inspekcijski nadzor nad pravilnim održavanjem opštinskih i nekategorisanih puteva po tehničkim i drugim propisima kojima se osigurava sposobnost puta za bezbedan i neometan saobraćaj;
• inspekcijski nadzor u pogledu primene tehničkih propisa i normativa prilikom izvođenja radova pri izgradnji, rekonstrukciji, raskopavanju i održavanju puteva i ulica;
• naređuje otklanjanje nedostataka na opštinskih i nekategorisanim putevima kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;
• izricanje mere zabrane upotrebe puta ako se ne ispunjavaju zakonom propisane mere;
• naređuje rušenje ili uklanjanje cevovoda, instalacija, deponija, otpada, zasada drveća, natpisa, ograda postavljenih u zaštitnom pojasu puta suprotno zakonskim merama;
• podnošenje prekršajne prijave, kada utvrdi povredu propisa iz Zakona i odluka donetih na osnovu Zakona i preuzima druge Zakonom propisane mere;
• kontrolu gradskog i prigradskog prevoza putnika;
• kontrolu vanlinijskog prevoza stvari i putnika;
• kontrolu prevoza za sopstvene potrebe;
• kontrolu auto-taksi prevoza;
• donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje auto-taksi prevoza;
• zabranjuje prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se isti obavlja suprotno propisima;
• isključuje vozilo, oduzima saobraćajnu dozvolu i registarske tablice ukoliko se javni prevoz, odnosno prevoz za sopstvene potrebe, obavlja protivno odredbama zakona;
• podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka kada utvrdi povredu propisa iz Zakona i odluka donetih na osnovu Zakona i preuzima druge Zakonom propisane mere.
Komunalna inspekcija obavlja sledeće poslove:
• kontrolu održavanja čistoće na javnim površinama, uređenje i zaštitu istih od deponovanja komunalnog smeća i drugog otpada, smeštaja građevinskog i ogrevnog materijala, robe, ambalaže i drugih stvari, bacanja otpadaka, izlivanja otpadnih voda, pranja i servisiranja vozila, ostavljanja neregistrovanih ili havarisanih vozila, spaljivanja smeća, testerisanja ili cepanja drva, razbijanja uglja ili drugog materijala, uklanjanje snega i ledenih naslaga;
• kontrolu uređenja, održavanja, zaštite i korišćenja površina javne namene i površina u javnom korišćenju i spoljnih delova zgrada postavljanjem firmi, bilborda, reklamnih oznaka, video bima i sl, žardinjera i drugih posuda sa biljnom dekoracijom, klupa, zaštitnih i usmeravajućih ograda, stubića i drugih vrsta zapreka za vozila, objekata za potrebe održavanja kulturnih, sportskih i drugih manifestacija, javnih časovnika, poštanskih sandučića i telefonskih govornica, parkinga držača za bicikle, slobodnostojećih i zidnih vitrina, uličnih i drugih otvora, terena i opreme za igru, sport i rekreaciju, javnih toaleta, javnih česmi i fontana, korpi za otpatke, đubrijera i kontejnera, uređenje i održavanje ograda i površina oko zgrada, uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada i izloga poslovnih prostorija, postavljanje klima uređaja, tendi, građevinskih skela, namenskih montažnih objekata, manjih montažnih objekata - kiosaka, letnjih bašti, rashladnih uređaja, pokretnih tezgi i aparata, utovar ili istovar ogreva, raskopavanje površina javne namene i površina u javnom korišćenju;
• kontrolu uređenja i održavanja parkova, zelenih i rekreacionih površina i zaštitu istih od zaustavljanja i parkiranja i vožnje bilo kojom vrstom vozila, nenamenskog korišćenja travnjaka, raskopavanja, oštećenja drveća i drugih zasada, staza, klupa, korpi za otpatke i drugih elemenata uređenja i opremanja javnih zelenih površina;
• održavanje pijace i kontrolu poštovanja pijačnog reda, zaštitu pijačnog prostora od prodaje robe van pijačnog prostora;
• kontrolu uslova za držanja domaćih životinja, način postupanja sa napuštenim psima i mačkama i uklanjanje njihovih leševa sa javnih površina, prodaju domaćih životinja izvan registrovane stočne pijace ili otkupnog mesta;
• kontrolu uslova i načina za nesmetano korišćenje javne vodovodne i kanalizacione mreže i zaštitu istih od neovlašćenog korišćenja i oštećivanja;
• kontrolu poštovanja propisanog radnog vremena ugostiteljskih objekata i objekata zabavnog karaktera;
• kontrolu uslova i načina korišćenja grobalja i sahranjivanja i zaštitu grobalja od neovlašćenog korišćenja;
• kontrolu uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom i zaštitu od neovlašćenog korišćenja;
• kontrolu vršenja obaveznih i neobaveznih dimničarskih usluga;
• kontrolu održavanja kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama;
• kontrolu i način korišćenja javnih parkirališta i zaštitu od nenamenskog korišćenja istih;
• nalaže rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;
• nalaže rešenjem uklanjanje stvari, predmeta i vozila sa površina javne namene ako su ostavljeni suprotno propisima;
• zabranjuje rešenjem odlaganje otpada na mestima koja nisu određena za tu namenu i uništavanje zelenih površina, ograda, klupa i drugih komunalnih objekata;
• izdaje prekršajni nalog i podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo;
• inspekcijski nadzor i preduzima mere po pitanju oglašavanja na javnim površinama;
• poslove inspekcijskog nadzora i preduzimanja mera u skladu sa ovlašćenjima utvrđenim Zakonom o stanovanju i održavanju zgrade;
• preduzima druge mere utvrđene zakonom i podzakonskim aktima i
• preduzima mere propisane zakonima i podzakonskim propisima u skladu sa utvrđenim ovlašćenjima.
Inspekcija za poslove trgovine i turizma obavlja sledeće poslove:
• kontrolu isticanja i poštovanja propisanog radnog vremena na prodajnom mestu;
• kontrolu isticanja podataka o trgovcu, pružaocu usluge na prodajnom mestu;
• kontrolu obavljanja trgovine na malo ličnim nuđenjem;
• kontrolu obavljanja trgovine na malo na prodajnom mestu;
• kontrolu ispunjenosti propisanih uslova i načina obavljanja ugostiteljske delatnosti u objektima domaće radinosti, seoskom turističkom domaćinstvu i hostelu;
• kontrolu izdatog rešenja o određivanju kategorije objekata domaće radinosti, seoskog turističkog domaćinstva i hostela;
• kontrolu boravišne takse (naplata i uplata, isticanje u računu i dr.);
• kontrolu isticanja i poštovanja radnog vremena ugostiteljskih objekata i objekata zabavnog karaktera;
• kontrolu obavljanja ugostiteljske delatnosti pružanja usluga smeštaja u kućama, apartmanima, sobama, stanovima i drugim prostorima za koje nije izdato rešenje o kategorizaciji;
• druge poverene poslove u skladu sa Zakonom o trgovini i Zakonom o ugostiteljstvu, kao i drugim zakonima i podzakonskim propisima koji regulišu ove oblasti;
• preduzima druge mere u skladu sa zakonskim ovlašćenjima.
Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja sledeće poslove:
• vrši kontrolu mera za zaštitu od buke od izvora koji se stavljaju u promet;
• vrši kontrolu zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja iz stacionarnih postrojenja;
• vrši kontrolu i nalaže mere zaštite zdravlja ljudi i zaštite životne sredine od štetnog dejstva nejonizujućih zračenja u korišćenju izvora nejonizujućih zračenja;
• vrši inspekcijski nadzor nad aktivnostima sakupljanja, transporta, skladištenja i tretmana neopasnog otpada;
• nalaže izradu studija o proceni uticaja na životnu sredinu za projekte propisane uredbom Vlade RS, za koje odobrenje izdaje Grad;
• vodi upravni postupak i donosi rešenja;
• podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka kada utvrdi povredu propisa iz Zakona i preduzima druge zakonom propisane mere i
• vrši kontrolu ispunjenosti propisanih uslova za početak obavljanja delatnosti, privrednih društava i preduzetnika u pogledu zaštite životne sredine.
Poslovi izvršenja izvršnih rešenja nadležnih inspekcija su:
• rešenja o rušenju ili uklanjanju objekata, odnosno njegovog dela, uklanjanja predmeta i stvari sa javnih površina;
• pregled objekata radi utvrđivanja načina izvršenja;
• procena radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja;
• izrada programa izvršenja i utvrđivanje dinamike izvršenja;
• sačinjavanje zapisnika o izvršenom rušenju ili uklanjanju objekta odnosno njegovog dela, uklanjanju predmeta i stvari i vođenje evidencije o tome;
• utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i dr.);
• saradnja sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja i obezbeđivanje prisustva pripadnika MUP radi omogućavanja sprovođenja rešenja o rušenju ili uklanjanja objekta odnosno njegovog dela, ili uklanjanja predmeta i stvari;
• podnošenje zahteva Gradskom pravobranilaštvu za sudsko izvršenje novčanih potraživanja kod prinudnog izvršenja rešenja od izvršenika i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA PRIVREDU I POLJOPRIVREDU obavlja:
• poslove praćenja svih statusnih promena u oblasti privatnog preduzetništva u skladu sa zakonom (zanatstvo, trgovina, ugostiteljstvo, turizam, saobraćaj, izdavačka delatnost, zdravstvo);
• poslove praćenja stanja i razvoja privatnog preduzetništva i ukupnog privrednog razvoja grada;
• poslove staranja o unapređenju opšteg okvira za privređivanje;
• poslove vezane za obrazovanje, smeštaj i snabdevanje robnim rezervama;
• poslove vezane za racionalno korišćenje i zaštitu poljoprivrednog zemljišta;
• donošenje programa zaštite, korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta i staranje o njegovom sprovođenju;
• određivanje erozivnih područja i staranje o korišćenju pašnjaka i privođenju pašnjaka drugoj kulturi;
• sanaciju štete od elementarnih nepogoda, preduzimanje mera na unapređivanju stočarstva, zaštite bilja, lova i ribolova;
• određivanje bližih uslova za držanje i zaštitu domaćih životinja i utvrđivanje uslova za njihovo sahranjivanje;
• staranje o sprovođenju osnovnih radova u poljoprivredi (setva, žetva itd.); podsticanje razvoja zadrugarstva i sela;
• izdavanje vodnih uslova, vodne saglasnosti, vodnih dozvola za objekte lokalnog značaja;
• stručne i administrativne poslove Komisije za komasaciju;
• učestvuje u izradi programa razvoja delatnosti za koje je nadležan Grad i programa lokalnog ekonomskog razvoja i njihovo usklađivanje sa programom razvoja Republike Srbije;
• predlaganje strategije i politike razvoja Grada;
• izradu kratkoročnih i dugoročnih prognoza o uslovima i mogućnostima razvoja grada;
• predlaganje mera razvojne i lokalne ekonomske politike grada;
• izradu bilansa i projekcije razvoja grada;
• stručno-analitičke poslove u vezi sa utvrđivanjem i realizacijom politike cena iz nadležnosti grada, praćenje dejstva mera ekonomske politike na cene i troškove života;
• praćenje i predlaganje mera radi otklanjanja poremećaja u kretanju cena iz nadležnosti Grada;
• pripremanje i predlaganje gradskih propisa o cenama i drugih informativno-analitičkih materijala za potrebe organa upravljanja Grada;
• izdavanje svetlećih auto-taksi oznaka;
• izradu statističkog biltena i drugih publikacija;
• poslove od zajedničkog interesa iz oblasti cena za sve opštine Jablaničkog okruga;
• izradu Elaborata o opravdanosti otuđenja građevinskog zemljišta ispod tržišne vrednosti, odnosno bez naknade;
• obezbeđivanje podrške za funkcionisanje sistema odbrane od grada na teritoriji grada;
• izradu Programa korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta na teritoriji grada Leskovca;
• izradu Programa korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za korišćenje mineralnih sirovina i geotermalnih resursa;
• preduzimanje mera za otklanjanje negativnih posledica i nastalih šteta od elementarnih nepogoda na poljoprivrednim kulturama i učešće u proceni štete od elementarnih nepogoda u poljoprivredi;
• izradu i realizaciju Operativnog plana odbrane od poplava za vode drugog reda na teritoriji grada Leskovca;
• stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede na teritoriji grada Leskovca;
• promenu namene korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta;
• izradu programa razvoja turizma;
• boravišne takse;
• kategorizaciju ugostiteljskih objekata za smeštaj: kuće, apartmani, sobe i seoska turistička domaćinstva;
• stručne i administrativno-tehničke poslove u delu subvencija na republičkom i lokalnom nivou i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE obavlja:
• kontrolu i praćenje stanja životne sredine i obezbeđivanje uslova za razvoj u oblasti zaštite životne sredine (vazduh, buka, površinske i podzemne vode, zemljište, otpad);
• postupak procene uticaja, procene uticaja zatečenog stanja i ažuriranje studije o proceni uticaja na životnu sredinu;
• postupak strateške procene uticaja planova, programa, strategija i osnova na životnu sredinu;
• organizovanje i sprovođenje javnih uvida i javnih prezentacija;
• postupak izdavanja dozvole, potvrde i upravljanje inertnim i neopasnim otpadom;
• integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja (izdavanja integrisane dozvole, revizija izdatih integrisanih dozvola);
• delatnost prometa i korišćenja naročito opasnih hemikalija;
• postupak izdavanja saglasnosti i dozvole za rad određenih postrojenja i obavljanje aktivnosti;
• pripremanje, donošenje i realizaciju programa, planova, akcionih i sanacionih planova i projekata u oblasti zaštite životne sredine;
• izradu Izveštaja o stanju životne sredine u skladu sa Zakonom;
• vođenje registra, javnih knjiga i evidencije iz oblasti praćenja stanja, kontrole kvaliteta i drugih poslova zaštite životne sredine i dostavlja podatke Agenciji i Ministarstvu u skladu sa Zakonom;
• poslove zaštite prirode (biljni i životinjski svet, kontrola njihove populacije), korišćenja obnovljivih i alternativnih izvora energije, zaštitu javnih zelenih površina, očuvanje, korišćenja i razvoj prirodnih resursa i dobara;
• obaveštavanje javnosti i objavljivanje podataka i informacija o stanju i kvalitetu životne sredine, prirode i prirodnih vrednosti i o preduzimanju mera zaštite i unapređenja;
• organizaciju i sprovođenje opštih mera zaštite stanovništva od zaraznih bolesti u oblasti suzbijanja štetnih organizama (komarci, krpelji, glodari);
• stručne i administrativne poslove za potrebe budžetskog Fonda za zaštitu životne sredine i utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine;
• pripremanje i sprovođenje edukativnih aktivnosti za jačanje svesti o potrebi zaštite životne sredine i saradnju sa udruženjima i organizacijama civilnog društva, stručnim i naučnim institucijama i organizacijama u cilju razmene iskustava i informacija;
• pripremanje nacrta propisa i drugih akata iz oblasti zaštite životne sredine i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
ODELJENJE ZA JAVNE NABAVKE obavlja:
• poslove na osnovu iskazanih potreba za nabavkom dobara, usluga ili radova svih organa grada i Gradske uprave, na sačinjavanju predloga Plana nabavki i javnih nabavki za narednu godinu i isti dostavlja Odeljenju za finansije, istovremeno sa dostavljanjem finansijskog plana;
• poslove u cilju utvrđivanja procenjene vrednosti svake konkretne javne nabavke i vrši istraživanje tržišta;
• pripremu odluka o pokretanju postupka javne nabavke i obrazuje komisiju za sprovođenje postupka javne nabavke;
• koordiniranje rada Komisije prilikom pripremanja konkursne dokumentacije;
• primanje prijava, odnosno ponuda i postupa sa njima u skladu sa načelima javne nabavke;
• sprovođenje potrebnih radnji, odnosno donošenje odgovarajućih odluka po zahtevu za zaštitu prava ponuđača;
• donošenje odluke o obustavi postupka, odnosno zaključivanje okvirnog sporazuma ili dodeljivanje ugovora najpovoljnijem ponuđaču i zaključivanje ugovora sa izabranim ponuđačem za slučaj da se predmet javne nabavke u celosti finansira iz budžeta grada, po sprovedenom postupku javne nabavke;
• pružanje stručne pomoći indirektnim korisnicima budžetskih sredstava iz oblasti javnih nabavki;
• sprovođenje postupaka nabavki dobara, usluga ili radova na koje se zakon ne primenjuje, a shodno načelima javnih nabavki i internog akta;
• dostavljanje kvartalnih i godišnjih izveštaja o sprovedenim postupcima javnih nabavki Republičkoj upravi za javne nabavke;
• praćenje izvršenja ugovora zaključenih po sprovedenom postupku javne nabavke;
• čuvanje dokumentacije o sprovedenim postupcima javnih nabavki;
• pružanje traženih informacija o sprovedenim postupcima javnih nabavki shodno Zakonu o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja;
• sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa Zakonom;
• davanje ovlašćenja drugom naručiocu za sprovođenje postupka javne nabavke u slučaju ukazane potrebe;
• sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca koji su indirektni korisnici budžetskih sredstava;
• vođenje evidencije o svim sprovedenim postupcima javnih nabavki i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
Kao telo za centralizovane javne nabavke jedini je naručilac za organe Grada i Gradsku upravu
ODELJENJE ZA POSLOVE SKUPŠTINE GRADA I GRADSKOG VEĆA obavlja:
• stručne, analitičke, informatičke, organizacione i administrativno-tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih radnih tela, rad gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, predsednika Skupštine, zamenika predsednika Skupštine i sekretara Skupštine;
• poslove vezane za sva imenovana i izabrana lica;
• obradu i čuvanje izvornih akata o radu Skupštine, Gradskog veća, gradonačelnika i njegovog zamenika, kao i predsednika Skupštine, njegovog zamenika i sekretara Skupštine;
• stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana;
• poslove postupanja po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja uz kompletnu primenu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja i Zakona o zaštiti podataka o ličnosti;
• uređenje i izdavanje Službenog glasnika grada;
• koordinaciju, pripremu i ažuriranje informacija za potrebe internet prezentacije Grada;
• praćenje propisa i zakonitosti odluka i akata koje usvaja Skupština grada i organi skupštine;
• pripremu informacija i zvaničnih saopštenja;
• poslove koji se odnose na pravilnu primenu Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije;
• štampanje materijala za organe Grada;
• poslove protokola za potrebe Skupštine, Gradskog veća, gradonačelnika i predsednika Skupštine;
• poslove video i audio prenosa sednica;
• održavanje sistema u salama za održavanje sednica;
• poslove razvoja i održavanja aplikacija elektronske uprave;
• stručne, organizacione, administrativne i tehničke poslove za potrebe Radne grupe za regulatornu reformu;
• administraciju Elektronskog registra administrativnih postupaka;
• razvoj, administraciju i održavanje internet prezentacije grada Leskovca;
• poslove vezane za stručnu pomoć odbornicima i ostalim izabranim, imenovanim i postavljenim licima;
• izradu akata iz nadležnosti Skupštine grada i Gradskog veća, Gradonačelnika i predsednika Skupštine;
• poslove u oblasti ostvarivanja saradnje sa drugim gradovima i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
(Brisan)
ODELJENJE KOMUNALNE MILICIJE obavlja sledeće poslove:
1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;
2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;
3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima jedinice lokalne samouprave;
4) zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za jedinicu lokalne samouprave;
5) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u jedinici lokalne samouprave, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;
6) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja;
7) druge poslove, u skladu sa zakonom. Održavanjem reda iz stava 1. tačka 1) ovog člana smatra se održavanje reda, naročito, u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.
Poslovi iz stava 1. tačka 2) i stava 2. ovog člana ne odnose se na nadležnosti inspekcije utvrđene zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i zakonom kojim se uređuju putevi.
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom drugih jedinica lokalne samouprave, razmenjuje podatke i obaveštenja i ostvaruje druge oblike zajedničkog rada u okviru uzajamnog pružanja stručne pomoći.
Poslovi komunalne milicije obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije.
2. POSEBNE ORGANIZACIONE JEDINICE
1. Kabinet Gradonačelnika.
2. Služba za upravljanje kadrovima.
KABINET GRADONAČELNIKA
Kabinet gradonačelnika obavlja savetodavne i protokolarne poslove, poslove odnosa sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su od značaja za rad Gradonačelnika.
U Gradskoj upravi, gradonačelnik postavlja najviše pet pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti od značaja za Grad, i to za:
• ekonomski razvoj i finansije;
• komunalne delatnosti i urbanizam;
• primarnu zdravstvenu zaštitu i brigu o porodici;
• obrazovanje, kulturu, sport i omladinu;
• poljoprivredu, zaštitu i unapređenje životne sredine,
kao i za druge oblasti od značaja za Grad koje će se utvrditi Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene ovom odlukom i Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Za svoj rad pomoćnici gradonačelnika odgovaraju gradonačelniku.
SLUŽBA ZA UPRAVLJANJE KADROVIMA obavlja:
• poslove praćenja i sprovođenja zakona iz oblasti radnih odnosa;
• poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih;
• prijavu i odjavu nadležnim Fondovima, izradu pojedinačnih akata o pravima, i obavezama iz radnih odnosa za zaposlene;
• poslove na izradi Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;
• stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata;
• pripremu predloga Kadrovskog plana;
• organizaciju stručnog usavršavanja službenika;
• procenu efekata sprovedenih obuka;
• analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika;
• pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja;
• analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika;
• vođenje kadrovske evidencije zaposlenih i personalnih dosijea;
• ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika;
• poslove radi pravilne primene Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, Zakona o zaštiti uzbunjivača, Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja i
• druge poslove iz ove oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
IV RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog konkursa, na pet godina.
Za načelnika Gradske uprave, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnik Gradske uprave usklađuje rad Gradske uprave i obezbeđuje funkcionisanje Gradske uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja Skupštini grada, Gradonačelniku, Gradskom veću i radnim telima Skupštine grada o nacrtima propisa, kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta o radnim odnosima zaposlenih u Gradskoj upravi, vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi, rešava o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.
Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika uprave, kao i kad načelnik Gradske uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Načelnik Gradske uprave obrazuje kolegijum rukovodilaca organizacionih jedinica u cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave.
Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.
Prema potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druge zaposlene da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave ne može vršiti nikakvu javnu ili drugu dužnost koja je nespojiva sa njegovim položajem i ovlašćenjima.
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- šef Odeljenja - radom Odeljenja, osim Odeljenja komunalne milicije kojim rukovodi načelnik komunalne milicije.
Radom užih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- šef Odseka - radom Odseka,
- šef Kancelarije - radom Kancelarije
- rukovodilac Grupe - radom Grupe.
Šef Odeljenja odlučuje, donosi, potpisuje akte i odgovora za zakonitost akata iz nadležnosti organizacione jedinice kojom rukovodi, organizuje rad, stara se o rasporedu i izvršavanju poslova, ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih i obavlja druge poslove koje utvrde Skupština grada, gradonačelnik, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave.
Šef Odeljenja odgovoran je gradonačelniku i načelniku Gradske uprave za blagovremeno i zakonito vršenje poslova u organizacionoj jedinici kojom rukovodi.
Šefove Odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Šefove Odseka i rukovodioce Grupa raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog šefa Odeljenja.
Radom posebnih organizacionih jedinica rukovode:
- šef Kabineta - radom Kabineta gradonačelnika,
- šef Službe - radom Službe za upravljanje kadrovima.
Šefa Kabineta gradonačelnika i zaposlene u Kabinetu raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog gradonačelnika.
Šefa Službe za upravljanje kadrovima raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Informacije iz stava 1. ovog člana može davati načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.
Gradska uprava ne može davati informacije iz člana 40. ove Odluke čija sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
VI ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, ovom Odlukom i drugim aktima. Gradska uprava priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.
Gradska uprava obavezna je da Skupštinu grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine grada.
Gradska uprava najmanje jednom godišnje dostavlja izveštaj o radu na izvršenju poslova iz izvorne nadležnosti Grada i poverenih poslova.
Odnos Gradske uprave prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.
Gradska uprava priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Gradonačelnik i izvršava akte koje donosi Gradonačelnik.
Gradonačelnik, u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za rad.
Gradska uprava, po potrebi, a najmanje jednom godišnje dostavlja Gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova.
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave. U postupku nadzora nad radom Gradske uprave, na zahtev Gradskog veća, Gradska uprava podnosi izveštaj o svom radu jednom godišnje.
Gradsko veće može ukinuti ili poništiti akte Gradske uprave kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, utvrdi da navedeni akti nisu u skladu sa zakonom, propisom donetim na osnovu zakona, odnosno odlukom Skupštine grada, sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa važećim propisima.
Ukoliko se ne postupi po nalogu iz stava 5. ovog člana, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodioca i zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju spornog akta.
Gradsko veće rešava po žalbama izjavljenim protiv prvostepenih akata Gradske uprave donetih u okviru izvornih poslova grada, osima ako zakonom nije drugačije određeno.
U vršenju prava nadzora nad radom Gradske uprave, Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće mogu da preduzmu odgovarajuće organizacione, kadrovske i druge mere utvrđene zakonom radi obezbeđenja efikasnijeg izvršavanja zadataka i poslova Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica dužni su da postupe po merama iz stava 1. ovog člana.
VII MEĐUSOBNI ODNOSI ORGANIZACIONIH JEDINICA
Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, ovom odlukom i drugim propisima.
Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.
VIII ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:
- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa, daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,
- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,
- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom i postupe po njima, kao i da predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i da o tome obaveste građane,
- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama i
- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koji imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđena su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada i drugim propisima.
Lice može biti primljeno u radni odnos u Gradskoj upravi ako pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.
Položaj se popunjava postavljenjem.
O pravima i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.
O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa odlučuje Žalbena komisija.
Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće.
Žalbena komisija primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Protiv odluke Žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.
KADROVSKI PLAN I PRAVILNIK O ORGANIZACIJI I SITEMATIZACIJI RADNIH MESTA
Kadrovski plan je akt koji prikazuje broj zaposlenih u Gradskoj upravi prema radnim mestima i zvanjima, broj zaposlenih sa radnim odnosom na neodređeno vreme koji su potrebni u godini za koju se donosi kadrovski plan, broj pripravnika čiji se prijem planira i broj zaposlenih čiji se prijem u radni odnos na određeno vreme planira zbog povećanja obima posla.
Nacrt kadrovskog plana priprema načelnik Gradske uprave u skladu sa budžetskim kalendarom, tako da bude usaglašen sa sredstvima obezbeđenim budžetom. Kadrovski plan usvaja Skupština grada, istovremeno sa Odlukom o budžetu grada Leskovca.
Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi zasniva se na kadrovskom planu.
Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi određuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta (u daljem tekstu: Pravilnik).
Pravilnikom se utvrđuju opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrste i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svako radno mesto.
U postupku pripreme Pravilnika, poslodavac pribavlja mišljenje reprezentativnog sindikata.
Pravilnik na predlog načelnika Gradske uprave usvaja Gradsko veće.
Radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad u Gradskoj upravi mogu se primiti pripravnici pod uslovom utvrđenim zakonom i aktom o sistematizaciji.
Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno. Radna nedelja traje pet radnih dana.
Radni odnos zaposlenih u gradskoj upravi prestaje pod uslovima i način utvrđen zakonom i drugim propisima.
X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se iz budžeta Grada i budžeta Republike
Srbije za poverene poslove, kao i iz ostalih prihoda ostvarenih dopunskim aktivnostima Gradske uprave. Visina sredstava za pojedine namene utvrđuje se u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje finansiranje organa Grada.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet Grada.
Raspored sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se na osnovu operativnih mesečnih i tromesečnih planova koje donosi načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.
Za zakonito i namensko korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana odgovoran je načelnik Gradske uprave i šef Odeljenja za finansije.
Zahteve za plaćanje i druga akta za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana, potpisuje načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa Grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnog odnosa.
Naredbom se radi izvršenja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima Grada.
Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim rešenjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupaka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupaka, a o kojima se ne odlučuje rešenjem.
Akti koje donosi Gradska uprava u vršenju poslova iz nadležnosti Grada overavaju se pečatom Gradske uprave.
Broj, izgled, sadržinu i način čuvanja i rukovanja pečatom Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
XII KANCELARIJSKO POSLOVANJE GRADSKE UPRAVE
Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje Gradske uprave.
Kancelarijsko poslovanje obuhvata; primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.
Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 64
Načelnici Gradskih uprava Grada Leskovca za pojedine oblasti, kojima je stupanjem na snagu ove Odluke položaj ukinut imaju ista prava i dužnosti kao službenik kome je proteklo vreme na koje je postavljen ili koji je podneo ostavku na položaj u skladu sa Zakonom.
Zaposleni u Gradskim upravama za pojedine oblasti nastavljaju sa radom na poslovima koje su obavljali u tim upravama do raspoređivanja po novom Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad postojećih gradskih uprava za pojedine oblasti preuzeće Gradska uprava Grada Leskovca.
Predlog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi biće dostavljen na usvajanje Gradskom veću Grada Leskovca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnik Gradske uprave izvršiće raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika iz člana 65. ove Odluke.
Konkursi koji su od strane pojedinih Gradskih uprava i Službi raspisani a nisu završeni do početka primene ove Odluke završiće se u okviru jedinstvene Gradske uprave.
Na pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad Gradske uprave.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Leskovca ("Službeni glasnik grada Leskovac", br. 15/08, 6/09, 8/09, 11/09, 18/09, 10/10, 3/12, 10/13 i 13/13).
Redakcija je zadržala numeraciju članova kako je objavljeno u "Sl. glasniku grada Leskovca", br. 2/2017.