ODLUKAO OSNIVANJU NACIONALNOG KOORDINACIONOG TELA ZA OLAKŠANJE TRGOVINE("Sl. glasnik RS", br. 98/2017, 55/2019 i 27/2023) |
1. Ovom odlukom osniva se Nacionalno koordinaciono telo za olakšanje trgovine (u daljem tekstu: Nacionalno koordinaciono telo) radi obuhvatnijeg i delotvornijeg olakšanja spoljne trgovine Republike Srbije i koordinacije rada nadležnih organa, organizacija, poslovne zajednice i drugih učesnika u sistemu spoljne trgovine.
2. Zadaci Nacionalnog koordinacionog tela su da:
1) razmatra, usmerava i koordinira sprovođenje obaveza u vezi sa olakšanjem trgovine koje su rezultat procesa pristupanja Svetskoj trgovinskoj organizaciji, primene Sporazuma o olakšanju trgovine Svetske trgovine organizacije i ostalih međunarodnih trgovinskih sporazuma;
2) učestvuje u pripremi i predlaganju mera i aktivnosti u cilju unapređenja i olakšanja spoljne trgovine, razmatra i učestvuje u pripremi predloga planova olakšanja spoljne trgovine i otklanjanja barijera u trgovini, koje dostavljaju stručne radne grupe Nacionalnog koordinacionog tela, nadležna ministarstva, kao i predstavnici poslovne zajednice;
3) usmerava saradnju ministarstava i drugih nadležnih organa i organizacija u pogledu politike olakšanja spoljne trgovine i koordinira razmenu podataka u vezi sa izvozom, uvozom i tranzitom robe;
4) obaveštava javnost, a naročito poslovnu zajednicu, o planovima i inicijativama za olakšanje spoljne trgovine, pruža informacije o nadležnostima i kontakt podacima organa državne uprave koji donose propise i sprovode kontrole prilikom izvoza, uvoza i tranzita robe;
5) usmerava i koordinira druge aktivnosti u cilju olakšanja spoljne trgovine, u skladu sa dobrom međunarodnom praksom i potrebama poslovne zajednice.
3. U Nacionalno koordinaciono telo imenuju se:
- za predsednika:
Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine;
- za zamenika predsednika:
Snežana Karanović, pomoćnik ministra finansija;
- za sekretara:
Tatjana Dinkić, rukovodilac grupe u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine;
- za zamenika sekretara:
Vladimir Ilić, načelnik odeljenja u Ministarstvu finansija - Upravi carina;
- za članove:
1) Dragan Stevanović, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture;
2) Nebojša Milosavljević, direktor Uprave za zaštitu bilja u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;
3) Duško Marinković, vršilac dužnosti pomoćnika direktora - koordinatora Uprave carina u Ministarstvu finansija;
4) Goran Stamenković, vršilac dužnosti pomoćnika ministra zdravlja;
5) Nebojša Ivanović, pukovnik policije, zamenik načelnika Službe za granicu u Upravi granične policije u Direkciji policije u Ministarstvu unutrašnjih poslova;
6) Milka Živanović, načelnik odeljenja u Ministarstvu finansija;
7) Sandra Lazić, načelnik odeljenja u Ministarstvu zaštite životne sredine;
8) Maja Nikolić, načelnik odeljenja u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravi za veterinu;
9) Milanka Davidović, šef odseka u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;
10) Ana Blagojević, rukovodilac grupe u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine;
11) Zoran Bakić, rukovodilac grupe u Ministarstvu privrede;
12) Branko Paunović, Agencija za lekove i medicinska sredstva Srbije;
- za zamenike članova:
1) Ivan Tomašev, načelnik odeljenja u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravi za zaštitu bilja;
2) Aleksandra Tadić, načelnik odeljenja u Ministarstvu finansija - Upravi carina;
3) Mirjana Veljković, načelnik odeljenja u Ministarstvu zdravlja;
4) Saša Đorović, pukovnik policije, načelnik odeljenja u Upravi granične policije u Direkciji policije u Ministarstvu unutrašnjih poslova;
5) Branislav Marković, šef odseka u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravi za veterinu;
6) Marina Milojević, šef odseka u Ministarstvu zaštite životne sredine;
7) Ivan Marković, rukovodilac grupe u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine;
8) Tamara Đuričanin, samostalni savetnik u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;
9) Aleksandar Simić, samostalni savetnik u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine;
10) Jelena Simić, samostalni savetnik u Ministarstvu finansija;
11) Dejan Popović, samostalni savetnik u Ministarstvu privrede;
12) Branislav Vujović, rukovodilac administrativnog sektora u Agenciji za lekove i medicinska sredstva Srbije.
Predsednik Nacionalnog koordinacionog tela rukovodi njegovim radom, usklađuje rad članova, saziva i vodi sastanke Nacionalnog koordinacionog tela.
Predsednika, članove i sekretara Nacionalnog koordinacionog tela, za vreme njihove odsutnosti ili sprečenosti, zamenjuju njihovi zamenici.
Na sastanke Nacionalnog koordinacionog tela mogu biti pozvani rukovodioci i predstavnici drugih državnih organa, institucija, kao i drugih organizacija koje mogu uticati na olakšanje spoljne trgovine; predstavnici poslovne zajednice, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova i druga lica koja nisu članovi Nacionalnog koordinacionog tela, kada se raspravlja o temama iz njihovog delokruga.
4. Nacionalno koordinaciono telo obrazuje stručne radne grupe čiji su zadaci da razmatraju pojedinačna pitanja i učestvuju u predlaganju rešenja u cilju olakšanja spoljne trgovine, otklanjanja barijera u trgovini, ubrzanja i modernizacije carinskog postupka i sprovođenja kontrola prilikom izvoza. uvoza i tranzita robe, pojednostavljenja i smanjenja formalnosti, uz aktivno učešće i prisustvo zainteresovanih članova poslovne zajednice, komora i drugih asocijacija, drugih imalaca javnih ovlašćenja, predstavnika naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija koje mogu uticati na olakšanje spoljne trgovine.
5. Stručnu i administrativno-tehničku podršku radu Nacionalnog koordinacionog tela pruža ministarstvo nadležno za poslove spoljne trgovine u saradnji sa Upravom carina.
6. Nacionalno koordinaciono telo doneće poslovnik o radu u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
7. Nacionalno koordinaciono telo se sastaje po potrebi, a najmanje dva puta godišnje.
8. Nacionalno koordinaciono telo podnosi Vladi redovni godišnji izveštaj o svom radu najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu i, po potrebi, vanredne izveštaje.
9. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".