ZAKLJUČAKO USVAJANJU METODOLOGIJE OBRAČUNA STANDARDNIH TROŠKOVA ZA IZRADU PLANSKIH DOKUMENATA I PROPISA("Sl. glasnik RS", br. 34/2023) |
1. Usvaja se Metodologija obračuna standardnih troškova za izradu planskih dokumenata i propisa, koja je odštampana uz ovaj zaključak i čini njegov sastavni deo.
2. Preporučuje se svim ministarstvima i posebnim organizacijama da pri izradi svojih planskih dokumenata i propisa, koriste standardne troškove obračunate po metodologiji iz tačke 1. ovog zaključka.
3. Zadužuje se Republički sekretarijat za javne politike da ažurira podatke standardnih troškova po metodologiji iz tačke 1. ovog zaključka, nakon svake promene cena roba i usluga, a najmanje jedanput godišnje i da ih objavi na svojoj internet stranici.
4. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
METODOLOGIJA OBRAČUNA
STANDARDNIH TROŠKOVA ZA IZRADU PLANSKIH DOKUMENATA I PROPISA
Utvrđivanje troškova za izradu planskih dokumenta i propisa neophodan je korak u sprovođenju ex-ante i ex-post analize efekata sprovođenja planskih dokumenata i propisa.
Utvrđivanje troškova donosiocima:
1) obezbeđuje informacije o visini sredstava potrebnih za sprovođenje planiranih promena u oblastima koje su predmet planskog dokumenta ili propisa;
2) omogućava blagovremeno planiranje javnih sredstava (budžeta) kako bi se omogućilo nesmetano sprovođenje planiranih promena i ostvarivanje utvrđenih ciljeva;
3) omogućava efikasno upravljanje ograničenim resursima;
4) pruža informacije o planiranim izvorima finansiranja predloženog planskog dokumenta ili propisa;
5) ukazuje na eventualni nedostatak finansijskih sredstava koji može ugroziti sprovođenje planiranih mera i aktivnosti i ostvarivanje utvrđenih ciljeva;
6) obezbeđuje informacije koje se koriste u određivanju cene javnih dobara i usluga.
Trošak, u smislu ove metodologije, predstavlja novčanu vrednost resursa (ljudskih, roba i usluga i investicija) angažovanih za sprovođenje mera, odnosno aktivnosti i postizanje utvrđenih ciljeva. Trošak se utvrđuje množenjem cene i količine resursa angažovanih za proizvodnju određene količine javnih dobara i pružanje javnih usluga. Za potrebe utvrđivanja optimalne javne politike neophodno je precizno utvrditi svaki od pojedinačnih troškova.
Resursi su sredstva koje je neophodno angažovati kako bi se proizvela javna dobra ili pružile javne usluge i tako ostvarili ciljevi utvrđeni u planskim dokumentima i propisima, u predviđenim rokovima.
Resurse, u smislu ove metodologije, možemo podeliti u tri kategorije:
1) ljudski - zapošljavanje novih službenika;
2) roba i usluga - konsultantske usluge, kancelarijski materijal, zakup prostorija, publikacije, informativne kampanje itd.;
3) investicije - zgrade, oprema, softver, subvencije itd.
Cena, u smislu ove metodologije, je iznos koji se plaća da bi se nabavio resurs neophodan za sprovođenje mere ili aktivnosti. Takođe, cena je iznos koji javna uprava naplaćuje za pruženu robu ili uslugu. U odnosu na tržišne cene, cena koju Vlada određuje za javna dobra i usluge bazira se na trošku pružanja tog dobra ili usluge.
Za kvantifikovanje pojedinih troškova javnih politika mogu se koristiti standardne cene/troškovi. U cilju standardizacije i lakšeg obračuna troškova, sa jedne strane, i potrebe da se horizontalno obezbedi uporedivost troškova za slične ulazne resurse (npr. troškovi nabavke kancelarijske opreme, troškovi izrade publikacija, troškovi konsultantskih usluga i sl.), preporučuje se upotreba standardnih cena/troškova.
Međutim, važno je napomenuti da se ne mogu svi troškovi standardizovati, pa u slučaju da organ za određeni tip ulaznog resursa (npr. angažovanje eksperata za konsultantske usluge i sl.) koristi cene koje su različite od standardnih, ali odgovaraju realnom stanju - u tom slučaju koristi te realne cene.
Standardizacija iskazivanja jediničnih troškova za okvirnu procenu finansijskih sredstava po planiranim aktivnostima (npr. obuka državnih službenika, nabavka kompjuterske opreme i sl.) se može izvršiti nalaženjem cene po jedinici ulaznog resursa (određenog proizvoda/usluge) i množenjem sa planiranim brojem takvih jedinica.
U nastavku dokumenta dat je prikaz metodološkog okvira za utvrđivanje i obračun standardnih troškova za izradu planskih dokumenata i propisa po vrsti troška. Za svaku vrstu posmatranih troškova utvrđeni su koraci potrebni za njihov obračun.
Troškovi su izraženi u dinarima i evrima.
Lista standardnih cena/troškova za izradu planskih dokumenata i propisa, data je u Prilogu koji je odštampan uz ovu metodologiju i čini njen sastavni deo.
Podaci u Listi standardnih cena /troškova za izradu planskih dokumenta i propisa ažuriraju se nakon svake promene cena roba i usluga, a najmanje jedanput godišnje i objavljuju se na sajtu Republičkog sekretarijata za javne politike.
OBRAČUN TROŠKOVA ZA IZRADU PLANSKIH DOKUMENATA I PROPISA PO VRSTI TROŠKA
TROŠKOVI PLATA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I TROŠKOVI PREVOZA
Troškovi plata državnih službenika i troškovi prevoza utvrđeni su kao prosečna bruto mesečna plata državnih službenika i troškovi prevoza na mesečnom nivou:
Tabela 1. Prosečne bruto mesečne plate državnih službenika i troškovi prevoza
|
RSD |
EUR |
Državni službenici na položaju |
|
|
Državni službenici sa visokim obrazovanjem |
|
|
Državni službenici sa srednjim obrazovanjem i nameštenici |
|
|
Osnovna plata državnih službenika (uračunavaju se i porezi i doprinosi koji se plaćaju iz plate) u Republici Srbiji utvrđena je Zakonom o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka, 115/06 - ispravka, 101/07, 99/10, 108/13, 99/14, 95/18 i 14/22). Visina prosečne plate (bez dodatka na platu) državnih službenika na mesečnom nivou izračunata je množenjem odgovarajućeg koeficijenta sa osnovicom (utvrđena zakonom o budžetu Republike Srbije) za obračun i isplatu plata. Vrednosti su izračunate u bruto iznosima, korišćenjem formule neoporezivog iznosa zarade umanjenog za stopu poreza na zarade/koeficijenta za korigovanje zarade sa neto na bruto iznos i izražene su u dinarima i evrima.
Kategorizacija zaposlenih državnih službenika:
- državni službenici na položaju (I-V platna grupa; postavljena lica i lica na položaju),
- državni službenici sa visokim obrazovanjem (VI-IX platna grupa; zaposleni na izvršilačkim radnim mestima: viši savetnik, samostalni savetnik, savetnik i mlađi savetnik),
- državni službenici sa srednjim obrazovanjem (X-XIII platna grupa; zaposleni na izvršilačkim radnim mestima: saradnik, mlađi saradnik, referent i mlađi referent) i nameštenici.
Tabela 2. Koeficijenti platnih grupa i platnih razreda
Naziv zvanja |
Platna grupa |
Platni razred |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
Prva grupa položaja |
I |
9,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Druga grupa položaja |
II |
8,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Treća grupa položaja |
III |
7,11 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Četvrta grupa položaja |
IV |
6,32 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Peta grupa položaja |
V |
5,62 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Viši savetnik |
VI |
3,96 |
4,15 |
4,36 |
4,58 |
4,81 |
5,05 |
5,30 |
5,57 |
Samostalni savetnik |
VII |
3,16 |
3,32 |
3,49 |
3,66 |
3,85 |
4,04 |
4,24 |
4,45 |
Savetnik |
VIII |
2,53 |
2,66 |
2,79 |
2,93 |
3,08 |
3,23 |
3,39 |
3,56 |
Mlađi savetnik |
IX |
2,03 |
2,13 |
2,23 |
2,34 |
2,46 |
2,58 |
2,71 |
2,85 |
Saradnik |
X |
1,90 |
1,99 |
2,09 |
2,19 |
2,30 |
2,42 |
2,54 |
2,67 |
Mlađi saradnik |
XI |
1,65 |
1,73 |
1,87 |
1,91 |
2,00 |
2,10 |
2,21 |
2,32 |
Referent |
XII |
1,55 |
1,63 |
1,71 |
1,79 |
1,88 |
1,98 |
2,07 |
2,18 |
Mlađi referent |
XIII |
1,40 |
1,47 |
1,54 |
1,62 |
1,70 |
1,79 |
1,88 |
1,97 |
Nameštenici |
|
1,20 |
1,38 |
1,71 |
1,96 |
2,03 |
2,53 |
|
|
Naknada troškova prevoza za dolazak na rad i odlazak s rada utvrđena je na osnovu Uredbe o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 98/07 - prečišćen tekst, 84/14, 84/15 i 74/21).
Tabela 3. Prosečna naknada troškova prevoza za dolazak na rad i odlazak s rada, na mesečnom nivou
Naziv troška |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Naknada troškova prevoza za dolazak na rad i odlazak s rada |
|
|
Državnom službeniku i namešteniku naknađuju se troškovi prevoza za dolazak na rad i odlazak s rada u visini cene mesečne pretplatne karte u gradskom, prigradskom, odnosno međugradskom saobraćaju. Iznos troška je neoporeziv do visine cene mesečne prevozne karte u javnom saobraćaju, odnosno do visine stvarnih troškova prevoza, a najviše do iznosa predviđenog zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana. Preko ovog iznosa plaća se porez od 10%. Za obračun troška korišćena je cena mesečne prevozne karte u Beogradu. Trošak je iskazan po zaposlenom na mesečnom nivou.
Tabela 4. Naknada troškova prevoza za dolazak na rad i odlazak s rada, po zonama
Zona |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
1 |
|
|
1 i 2 |
|
|
1, 2 i 3 |
|
|
1, 2, 3 i 4 |
|
|
3 |
|
|
3 i 4 |
|
|
4 |
|
|
Ukupni troškovi održavanja obuke u zemlji predstavljaju zbir sledećih troškova:
- najma prostora,
- naknade za rad realizatora obuka,
- priprema obuke i sprovođenje testiranja,
- pripreme i štampe materijala (po osobi u proseku deset stranica materijala),
- posluženja (hrana i piće),
- smeštaja i puta.
Prosečan trošak organizovanja obuka u zemlji (bez putovanja) po učesniku je utvrđen korišćenjem sledeće formule:
Trošak najma prostora po danu+Naknada za rad trenera po danu+Trošak pripreme obuke i sprovođenje testiranja+((Trošak pripreme i štampe materijala za obuku po osobi+Trošak posluženja po osobi)*Broj učesnika obuke) / Broj učesnika obuke
Trošak jedne obuke (u trajanju od jednog dana) iskazan je po osobi.
Tabela 5. Troškovi obuka u zemlji (bez putovanja)
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, bruto (RSD) |
Cena, bruto (EUR) |
Troškovi obuka u zemlji (bez putovanja) |
osoba/obuka/dan |
|
|
Prosečan trošak organizovanja obuka u zemlji (sa putovanjem) po učesniku je utvrđen korišćenjem sledeće formule:
Trošak najma prostora po danu+Naknada za rad realizatora programa obuke po danu+Trošak pripreme obuke i sprovođenje testiranja+((Trošak pripreme i štampe materijala za obuku po osobi+Trošak posluženja po osobi+Trošak puta po osobi+Trošak smeštaja po osobi+Trošak dnevnice po danu)*Broj učesnika obuke)/Broj učesnika obuke
Tabela 6. Troškovi obuka u zemlji (sa putovanjem)
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, bruto (RSD) |
Cena, bruto (EUR) |
Troškovi obuka u zemlji (sa putovanjem) |
osoba/obuka/dan |
|
|
Trošak najma prostora je ustanovljen na osnovu prosečne cene prostora (sala) koje se iznajmljuju na dnevnom nivou.
Tabela 7. Trošak najma prostora
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Najam prostora |
po danu |
|
|
Za potrebe utvrđivanja ukupnog troška obuke u zemlji po osobi koristi se sledeća formula:
Trošak obuke u zemlji po danu*Broj dana održavanja obuke
Realizatori programa obuka (predavač, mentor, kouč, drugi realizatori programa obuka) su lica koja obučavaju državne službenike. Prema Uredbi o akreditaciji, načinu angažovanja i naknadama realizatora i sprovodilaca programa stručnog usavršavanja u javnoj upravi ("Službeni glasnik RS", br. 90/18 i 71/19) kao sat obuke se računa 60 minuta obuke bez pauza, a dan obuke podrazumeva maksimalno 6 sati efektivnog angažovanja realizatora bez pauze. Trošak je izražen u bruto iznosu po satu. Za potrebe utvrđivanja troška rada realizatora programa obuke po danu koristi se sledeća formula:
Prosečna naknada za rad realizatora programa obuke po satu
*Broj sati efektivnog angažovanja realizatora programa obuke bez pauze
Prosečna naknada za rad realizatora programa obuke po satu je prosek četiri vrste neto naknada za realizatore programa obuka: za predavača, mentora, kouča i druge realizatore pomnožen sa koeficijentom konverzije neto u bruto iznos.
Tabela 8. Obračun troškova naknade za rad realizatora programa obuke
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, bruto RSD |
Cena, bruto EUR |
Naknada za rad realizatora programa obuke |
po satu |
|
|
|
|
Cena, neto RSD |
|
Naknada za rad realizatora programa obuke |
prosek po satu |
|
|
1) predavač |
po satu |
|
|
2) mentor |
po satu |
|
|
3) kouč |
po satu |
|
|
4) drugi realizatori programa obuke |
po satu |
|
Trošak pripreme obuke i sprovođenje testiranja po obuci predstavlja zbir naknada koje čine sastavni deo realizacije obuke. U ove troškove spadaju:
- naknada za pripremu obuke - obračunava se neto u iznosu polovine naknade za planiranu realizaciju obuke, odnosno u neto iznosu predviđenim u programu stručnog usavršavanja,
- naknada za pripremu testova - obračunava se u neto iznosu od četiri sata efektivne obuke,
- naknada za sprovođenje testiranja - obračunava se u neto iznosu od četiri sata efektivne obuke.
Tabela 9. Obračun troškova pripreme obuke i sprovođenja testiranja
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, bruto RSD |
Cena, bruto EUR |
Trošak pripreme obuke i sprovođenja testiranja |
po obuci |
|
|
1. Naknada za pripremu obuke |
po obuci |
|
|
2. Naknada za pripremu testova |
po obuci |
|
|
3. Naknada za sprovođenje testiranja |
po obuci |
|
|
Trošak pripreme i štampe materijala obuhvata aktivnosti koje je neophodno sprovesti pre otpočinjanja procesa štampanja (prelom i unos teksta) i sam proces štampanja. Trošak je uspostavljen na bazi sledeće kalkulacije:
Trošak pripreme za štampu i dizajna po stranici + Trošak štampanja po stranici
Trošak pripreme i štampe materijala iskazan je po stranici.
Tabela 10. Obračun troškova pripreme i štampe materijala
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Priprema za štampu, dizajn |
po strani (prosek troškova) |
|
|
Prelom teksta |
po strani (prosek troškova) |
|
|
Unos teksta |
po strani (prosek troškova) |
|
|
Štampa |
po strani (prosek troškova) |
|
|
Štampa crno belo |
po strani |
|
|
ŠTAMPA kolor |
po strani |
|
|
U cilju utvrđivanja ukupnog troška pripreme i štampe materijala, po osobi, koristi se sledeća formula:
Trošak pripreme i štampe materijala po stranici * Broj stranica materijala za štampu po osobi
Trošak posluženja (hrane i pića) je određen na osnovu standardne prakse u posmatranim ugostiteljskim i hotelijerskim objektima. Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 11. Trošak posluženja
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Posluženje (hrana i piće) |
po osobi |
|
|
Trošak puta (prevoza) u zemlji dobijen je kao prosek cena autobuskih karata na sledećim relacijama: Beograd - Novi Sad, Beograd - Kragujevac i Beograd - Niš. Kao izvor podataka korišćene su prosečne cene karata autobuskog prevoznika Lasta. Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 12. Cene povratnih autobuskih karata u zemlji
Naziv troška |
Destinacija |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Cena povratnih autobuskih karata |
Novi Sad |
po osobi |
|
|
Cena povratnih autobuskih karata |
Kragujevac |
po osobi |
|
|
Cena povratnih autobuskih karata |
Niš |
po osobi |
|
|
Tabela 13. Troškovi puta (prevoza) u zemlji
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Prosečan trošak puta (prevoza) u zemlji |
po osobi |
|
|
Trošak smeštaja u zemlji dobijen je na osnovu prosečne cene noćenja u hotelima sa 3* u Beogradu i Novom Sadu. Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 14. Troškovi smeštaja u Beogradu (hoteli sa 3*)
Naziv hotela |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Jugoslavija |
Noćenje po osobi |
|
|
Slavija Garni |
Noćenje po osobi |
|
|
Garni |
Noćenje po osobi |
|
|
Orašac |
Noćenje po osobi |
|
|
Srbija |
Noćenje po osobi |
|
|
Tabela 15.Troškovi smeštaja u Novom Sadu (hoteli sa 3*)
Naziv hotela |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Vojvodina |
Noćenje po osobi |
|
|
Duga |
Noćenje po osobi |
|
|
Garden |
Noćenje po osobi |
|
|
Aurora |
Noćenje po osobi |
|
|
Zenit |
Noćenje po osobi |
|
|
Tabela 16. Trošak smeštaja u zemlji
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Smeštaj u zemlji |
Noćenje po osobi |
|
|
Trošak dnevnice državnih službenika i nameštenika za službena putovanja u zemlji je definisan Uredbom o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 98/07 - prečišćen tekst, 84/14, 84/15 i 74/21). Trošak je iskazan po danu.
Tabela 17. Trošak dnevnica za službena putovanja u zemlji
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Dnevnica |
po danu |
|
|
Trošak obuka u inostranstvu je utvrđen na osnovu sledeće formule:
Trošak kotizacije po osobi + Trošak puta (prevoza) po osobi+Trošak smeštaja po osobi+Trošak dnevnice po danu
Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 18. Troškovi obuka u inostranstvu
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Troškovi obuka u inostranstvu |
Osoba/obuka |
|
|
Trošak kotizacije na obuci je utvrđen na bazi prakse održavanja obuka od strane OECD. Trošak je iskazan po obuci za jednog učesnika.
Tabela 19.Trošak kotizacije za učešće na obuci u inostranstvu
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Kotizacija |
Osoba/obuka |
|
|
Trošak puta (prevoza) u inostranstvo je dobijen kao prosek cena avionskih karata na sledećim relacijama: Beograd - Pariz, Beograd - Beč i Beograd - Brisel. Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 20. Obračun troškova puta (prevoza) u inostranstvo
Naziv troška |
Avio prevoznik |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Prosečan trošak puta (prevoza) u inostranstvo |
|
po osobi |
|
|
Povratna karta do Pariza |
Air France |
po osobi |
|
|
Povratna karta do Pariza |
Air Serbia |
po osobi |
|
|
Povratna karta do Beča |
Air Serbia |
po osobi |
|
|
Povratna karta do Brisela |
Lufthansa |
po osobi |
|
|
Povratna karta do Brisela |
LOT Polish Airlines |
po osobi |
|
|
Trošak smeštaja u inostranstvu dobijen je na osnovu prosečne cene noćenja u hotelima sa 3* u Parizu, Beču i Briselu. Trošak je iskazan po osobi.
Tabela 21. Troškovi smeštaja u inostranstvu (hoteli sa 3*)
Naziv hotela |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Pariz |
Noćenje po osobi |
|
|
Beč |
Noćenje po osobi |
|
|
Brisel |
Noćenje po osobi |
|
|
Tabela 22. Trošak smeštaja u inostranstvu
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Smeštaj u inostranstvu |
Noćenje po osobi |
|
|
Trošak dnevnice državnih službenika i nameštenika za službena putovanja u inostranstvo je definisan Uredbom o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 98/07 - prečišćen tekst, 84/14, 84/15 i 74/21). Trošak je iskazan po danu.
Tabela 23. Trošak dnevnica za službena putovanja u inostranstvo
Dnevnice državnih službenika |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Dnevnica |
po danu |
|
|
TROŠKOVI KONSULTANTSKIH USLUGA
\Trošak angažovanja domaćih eksperata je utvrđen na osnovu prakse realizovanih projekata koje finansiraju: Evropska unija (u daljem tekstu: EU), Agencija SAD za međunarodni razvoj (u daljem tekstu: USAID), Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (u daljem tekstu: SDC) i Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (u daljem tekstu: GIZ). Trošak je iskazan u bruto iznosu po danu.
Tabela 24. Trošak angažovanja domaćih eksperata (konsultanata)
Troškovi angažovanja konsultanata |
Jedinica mere |
Cena, bruto RSD |
Cena, bruto EUR |
Domaći junior ekspert |
po danu |
|
|
Domaći senior ekspert |
po danu |
|
|
Tabela 25. Praksa angažovanja domaćih eksperata na projektima EU, USAID, SDC, GIZ
Naziv organizacije |
Vrsta konsultanta |
Iznos, bruto EUR |
|
od |
do |
||
EU |
senior |
|
|
junior |
|
|
|
USAID |
senior |
|
|
junior |
|
|
|
SDC |
senior |
|
|
junior |
|
|
|
GIZ |
senior |
|
|
junior |
|
|
Trošak angažovanja stranih eksperata je utvrđen na osnovu prakse realizovanih projekata koje finansiraju: Svetska banka (u daljem tekstu: WB), SDC, USAID, GIZ. Trošak je iskazan u bruto iznosu po danu.
Tabela 26. Trošak angažovanja stranih eksperata (konsultanata)
Troškovi angažovanja konsultanata |
Jedinica mere |
Cena, bruto RSD |
Cena, bruto EUR |
Međunarodni junior ekspert |
po danu |
|
|
Međunarodni senior ekspert |
po danu |
|
|
Tabela 27. Praksa angažovanja stranih eksperata na projektima WB, SDC, USAID, GIZ
Naziv organizacije |
Iznos, bruto EUR |
|
od |
do |
|
WB |
|
|
SDC |
|
|
USAID |
|
|
GIZ |
|
|
TROŠKOVI KANCELARIJSKOG MATERIJALA I OPREME
Ovu grupu troškova čine:
- troškovi kancelarijskog materijala,
- troškovi kancelarijske opreme,
- trošak komunalnih usluga (električna energija, grejanje voda, usluge čišćenja, telefona),
- trošak zakupa prostorija,
- troškovi kompjuterske opreme.
Napomena: ovi troškovi obračunavaju se samo u slučaju formiranja nove organizacione jedinice ili institucije.
Kancelarijski materijal predstavlja potrošan materijal koji državni službenici koriste prilikom obavljanja svakodnevnih poslova na svom radnom mestu. Sastavni delovi kancelarijskog materijala su: fotokopir papiri, fascikle, olovke, sveske, registri, heftalice, rokovnici, markeri i makaze. Trošak kancelarijskog materijala je zbir vrednosti kancelarijskog materijala na godišnjem nivou iskazan po zaposlenom.
Tabela 28. Trošak kancelarijskog materijala
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Kancelarijski materijal |
zaposlen/godišnje |
|
|
Tabela 29. Obračun godišnjih troškova kancelarijskog materijala
Kancelarijski materijal |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Broj komada godišnje |
Cena, RSD godišnje |
Cen, EUR godišnje |
Fotokopir papir |
po pakovanju |
|
|
|
|
|
Fascikla |
po komadu |
|
|
|
|
|
Olovka |
po komadu |
|
|
|
|
|
Sveska |
po komadu |
|
|
|
|
|
Registar |
po komadu |
|
|
|
|
|
Heftalica |
po komadu |
|
|
|
|
|
Rokovnik |
po komadu |
|
|
|
|
|
Marker |
po komadu |
|
|
|
|
|
Makaze |
po komadu |
|
|
|
|
|
Kancelarijska oprema predstavlja sredstva koja čine radno okruženje svakog državnog službenika. Sastavni delovi kancelarijske opreme su: kancelarijski sto, kancelarijska stolica, zidna polica i čiviluk. Trošak kancelarijske opreme je zbir vrednosti kancelarijskog nameštaja na godišnjem nivou iskazan po osobi.
Tabela 30. Trošak kancelarijske opreme
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Kancelarijska oprema |
osoba/godišnje |
|
|
Tabela 31. Obračun godišnjih troškova kancelarijske opreme
Kancelarijska oprema (nameštaj) |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Kancelarijski sto |
po komadu |
|
|
Kancelarijska stolica |
po komadu |
|
|
Zidna polica |
po komadu |
|
|
Čiviluk |
po komadu |
|
|
Troškovi komunalnih usluga predstavljaju stalne troškove rada svakog organa državne uprave. Elementi koji čine ove troškove su: troškovi električne energije, troškovi grejanja, troškovi vode, troškovi usluga čišćenja i troškovi telefona. Troškovi komunalnih usluga preuzeti su iz Standardne metodologije iskazivanja jediničnih troškova za okvirnu procenu finansijskih sredstava po aktivnostima iz Akcionog plana za Poglavlja 22 i 23 iz 2014. godine. Trošak se ažurira godišnje u skladu sa indeksom potrošačkih cena (prosek perioda) i iskazan je po zaposlenom na godišnjem nivou.
Tabela 32. Trošak komunalnih usluga
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Komunalne usluge |
zaposlen/godišnje |
|
|
Trošak zakupa prostorija za potrebe rada organa državne uprave je utvrđen na osnovu sledeće kalkulacije:
(Trošak najma prostora*Broj kalendarskih dana u godini) |
||
(Prosečan broj zaposlenih u državnom organu) |
U obračunu troškova zakupa prostorija korišćen je standard da je broj kalendarskih dana u godini 360 i da je prosečan broj zaposlenih u državnim organima 100 (za trošak najma prostora videti tabelu 7). Trošak je iskazan po zaposlenom na godišnjem nivou.
Tabela 33. Trošak zakupa prostorija
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Zakup prostorija |
zaposlen/godišnje |
|
|
Trošak kompjuterske opreme se sastoji od nabavke (kupovine) računara i amortizacije (gubitka vrednosti tokom vremena).
Trošak prosečnog kompjutera za kancelarijsko poslovanje bez specijalnih tehničkih specifikacija utvrđen je na osnovu prodajnih cena posmatranih kompanija. Trošak je iskazan po komadu (jedinici računara).
Tabela 34. Trošak nabavke (kupovine) računara
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Prosečan kompjuter za kancelarijsko poslovanje bez specijalnih tehničkih specifikacija |
komad |
|
|
Trošak održavanja kompjutera predstavlja prosečan iznos amortizacije na godišnjem nivou i dobija se pomoću sledeće formule:
Prosečan kompjuter za kancelarijsko poslovanje bez tehničkih specifikacija*Stopa amortizacije kompjutera
Stopa amortizacije kompjutera je utvrđena na osnovu Pravilnika o načinu razvrstavanja stalnih sredstava po grupama i načinu utvrđivanja amortizacije za poreske svrhe ("Službeni glasnik RS", br. 116/04, 99/10, 104/18 i 8/19). Trošak je izražen po komadu (jedinici računara) na godišnjem nivou.
Tabela 35. Trošak amortizacije
Naziv troška |
Jedinica mere |
Iznos, RSD |
Iznos, EUR |
Prosečan iznos amortizacije (održavanje kompjutera) |
komad/godišnje |
|
|
U cilju utvrđivanja troškova neophodno je izvršiti podelu automobila prema sledećim klasama:
- viša srednja klasa,
- srednja klasa,
- niža srednja klasa,
- niža klasa.
Ovakva podela je učinjena na osnovu prakse nabavke automobila od strane organa državne uprave.
Tabela 36. Putnički automobili, po klasama (prikazane cene uključuju i PDV)
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Putnički automobil - viša srednja klasa |
vozilo |
|
|
Putnički automobil - srednja klasa |
vozilo |
|
|
Putnički automobil - niža srednja klasa |
vozilo |
|
|
Putnički automobil - niža klasa |
vozilo |
|
|
U ovu grupu troškova moguće je uvrstiti i troškove nabavke putničkog kombija.
Tabela 37. Putnički kombi (prikazane cene uključuju i PDV)
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Putnički kombi |
vozilo |
|
|
Sastavni delovi troškova publikacija su:
- troškovi pripreme za štampu i dizajna,
- troškovi štampe,
- troškovi prevoda,
- troškovi angažovanja grafičkog dizajnera,
- trošak lekture i korekture teksta.
Trošak pripreme za štampu i dizajna predstavlja prilagođavanje teksta koje je neophodno pre otpočinjanja procesa štampanja publikacije. Za obračun troška koristi se sledeća formula:
Prelom teksta po strani+Unos teksta po strani
Trošak pripreme za štampu i dizajna iskazan je po strani.
Tabela 38. Trošak pripreme za štampu i dizajna
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Priprema za štampu i dizajn |
po strani |
|
|
Trošak štampanja obuhvata izradu publikacije u papirnoj formi i utvrđuje se kao prosek cene štampanja u koloru i crno-belo. Trošak je iskazan po strani.
Tabela 39. Trošak štampanja
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Štampa |
po strani |
|
|
Trošak angažovanja prevodioca obuhvata cenu usluga prevodioca po stranici teksta. Trošak je utvrđen na osnovu prakse angažovanja prevodioca.
Tabela 40. Trošak angažovanja prevodioca
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Prevod |
po strani |
|
|
Trošak angažovanja grafičkog dizajnera predstavlja usluge pružanja grafičkog (vizuelnog) rešenja u cilju izrade publikacije. Trošak je iskazan po satu.
Tabela 41. Trošak angažovanja grafičkog dizajnera
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Angažovanje grafičkog dizajnera |
ekspert/sat |
|
|
Trošak lekture i korekture se sastoji od lekture teksta (ispravljanje gramatičkih, pravopisnih i stilskih grešaka) i korekture teksta (ispravljanje štamparskih grešaka). Trošak je iskazan po strani (jednu stranu teksta čini 1.800 karaktera sa proredom).
Tabela 42. Trošak lekture i korekture teksta
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Lektura i korektura teksta |
Po strani |
|
|
Troškovi promotivnih spotova predstavljaju prosečnu cenu emitovanja ekonomsko-propagandnog programa (u daljem tekstu: EPP) na Javnoj medijskoj ustanovi "Radio televizija Srbije" (JMU RTS) po sekundi. Kao izvor podataka korišćen je cenovnik emitovanja EPP JMU RTS.
Tabela 43. Trošak promotivnih spotova
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Promotivni spotovi |
Prosečno po 1 sekundi (cenovnik EPP JMU RTS) |
|
|
TROŠKOVI ORGANIZACIJE KONFERENCIJA, JAVNIH RASPRAVA I DRUGIH DOGAĐAJA
Ovu grupu troškova čine:
- troškovi najma prostora,
- troškovi posluženja (hrana i piće),
- troškovi simultanog prevoda,
- troškovi ozvučenja,
- troškovi prezentacione opreme,
- troškovi promo seta (fascikla, olovka, sveska),
- troškovi kupovine banera.
Trošak najma prostora - videti tabelu broj 7.
Trošak posluženja - videti tabelu broj 11.
Simultani prevod podrazumeva direktan prevod razgovora sa jednog jezika na drugi, u isto vreme dok se i odvija. Trošak je iskazan po danu.
Tabela 44. Trošak simultanog prevoda
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Simultani prevod |
Po danu |
|
|
Ozvučenje obuhvata audio opremu neophodnu za zvučnu pokrivenost prostora. Trošak je iskazan po danu.
Tabela 45. Trošak ozvučenja
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Ozvučenje |
Po danu |
|
|
Prezentaciona oprema označava opremu koja je potrebna za vizuelni prikaz sadržaja. Sastoji se od troškova nabavke platna i projektora. Trošak je iskazan po danu.
Tabela 46. Trošak prezentacione opreme
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Prezentaciona oprema |
Po danu |
|
|
Trošak promo seta obuhvata izdatke potrebne za nabavku fascikle, olovke i sveske. Trošak je utvrđen na bazi sledeće formule:
Trošak fascikle po komadu+Trošak olovke po komadu+Trošak sveske po komadu
Trošak promo seta iskazan je po osobi.
Tabela 47. Obračun troškova promo seta
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Promo set (fascikla, olovka, sveska) |
po osobi |
|
|
Fascikla |
po komadu |
|
|
Olovka |
po komadu |
|
|
Sveska |
po komadu |
|
|
Baner predstavlja reklamni pano koji se sastoji od konstrukcije i platna. Trošak je iskazan po komadu.
Tabela 48. Trošak kupovine banera
Naziv troška |
Jedinica mere |
Cena, RSD |
Cena, EUR |
Baneri |
po komadu |
|
|
LISTA STANDARDNIH CENA/TROŠKOVA ZA IZRADU PLANSKIH DOKUMENATA I PROPISA
Vrsta troškova |
Jedinica mere |
Cena, u RSD |
Cena, u EUR |
Plate državnih službenika |
|||
Državni službenici na položaju |
Prosečna bruto mesečna plata i troškovi prevoza |
|
|
Državni službenici sa visokim obrazovanjem |
Prosečna bruto mesečna plata i troškovi prevoza |
|
|
Državni službenici sa srednjim obrazovanjem i nameštenici |
Prosečna bruto mesečna plata i troškovi prevoza |
|
|
Obuke |
|||
U zemlji (bez putovanja) |
Osoba / obuka / dan |
|
|
U zemlji (sa putovanjem) |
Osoba / obuka / dan |
|
|
Troškovi obuka bez putovanja |
|
|
|
Najam prostora |
Po danu |
|
|
Naknada za rad realizatora programa obuka |
Po satu |
|
|
Priprema obuke i sprovođenje testiranja |
Po obuci |
|
|
Priprema i štampa materijala |
Po strani |
|
|
Posluženje (hrana i piće) |
Po osobi |
|
|
Troškovi putovanja u zemlji |
|
|
|
Put (prevoz) |
Po osobi |
|
|
Smeštaj |
Osoba/dan |
|
|
Dnevnice |
Po danu |
|
|
U inostranstvu |
Osoba / obuka |
|
|
Kotizacija |
Po osobi |
|
|
Troškovi putovanja u inostranstvo |
|
|
|
Put (prevoz) |
Po osobi |
|
|
Smeštaj |
Osoba/dan |
|
|
Dnevnice |
Po danu |
|
|
Troškovi konsultantskih usluga |
|||
Domaći junior ekspert |
Po danu |
|
|
Domaći senior ekspert |
Po danu |
|
|
Međunarodni junior ekspert |
Po danu |
|
|
Međunarodni senior ekspert |
Po danu |
|
|
Troškovi kancelarijskog materijala i opreme |
|||
Kancelarijski materijal |
Zaposlen/godišnje |
|
|
Kancelarijska oprema |
Zaposlen/godišnje |
|
|
Komunalne usluge |
Zaposlen/godišnje |
|
|
Zakup prostorija |
Zaposlen/godišnje |
|
|
Troškovi kompjuterske opreme |
|
|
|
Kompjuter (za kancelarijsko poslovanje) |
Komad |
|
|
Prosečan iznos amortizacije (održavanje kompjutera) |
Komad/godišnje |
|
|
Troškovi nabavke automobila (prikazane cene uključuju i PDV) |
|||
Putnički automobil, po klasama |
|
|
|
Viša srednja klasa |
Vozilo |
|
|
Srednja klasa |
Vozilo |
|
|
Niža srednja klasa |
Vozilo |
|
|
Niža klasa |
Vozilo |
|
|
Putnički kombi |
Vozilo |
|
|
Troškovi publikacija |
|||
Priprema za štampu i dizajna |
Po strani |
|
|
Štampa |
Po strani |
|
|
Prevod |
Po strani |
|
|
Angažovanje grafičkog dizajnera |
Ekspert / sat |
|
|
Lektura i korektura teksta |
Po strani |
|
|
Troškovi promocije |
|||
Promotivni spotovi |
Prosečno po 1 sekundi (cenovnik EPP JMU RTS) |
|
|
Organizacija konferencija, javnih rasprava i drugih događaja |
|||
Najam prostorija |
Po danu |
|
|
Posluženje (hrana i piće) |
Po osobi |
|
|
Simultatni prevod |
Po danu |
|
|
Ozvučenje |
Po danu |
|
|
Prezentaciona oprema |
Po danu |
|
|
Promo set (fascikla, olovka, sveska) |
Po osobi |
|
|
Baneri |
Komad |
|
|