POSLOVNIKGRADSKOG VEĆA GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 55/2016 - prečišćen tekst i 7/2023) |
Ovim poslovnikom Gradskog veća Grada Subotice (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Rad Gradskog veća je dostupan javnosti.
Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu objavljivanjem akata i predloga akata utvrđenih na sednici Gradskog veća na zvaničnoj internet stranici Grada, davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija sa predstavnicima sredstava javnog informisanja, davanjem saopštenja i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje javnosti sa radom Gradskog veća i njegovim odlukama.
Gradsko veće ima pečat za otisak okruglog oblika, prečnika 50 mm, na kome je tekst upisan na srpskom jeziku - ćiriličkim pismom, i na bunjevačkom, mađarskom i hrvatskom jeziku i pismu i sadrži mali grb Republike Srbije i tekst: "Republika Srbija - Autonomna pokrajina Vojvodina - Grad Subotica - Gradsko veće".
Sedište organa je ispisano na dnu pečata: "Subotica".
Tekst pečata se ispisuje u koncentričnim krugovima oko malog grba Republike Srbije i obeležen je rednim brojem, rimskom cifrom, koja se stavlja između malog grba Republike Srbije i sedišta organa, u skladu sa zakonom.
Gradsko veće radi i odlučuje o poslovima iz delokruga na sednicama.
1. Pripremanje i sazivanje sednice
Sednice Gradskog veća saziva Gradonačelnik.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, sednicu Gradskog veća saziva zamenik Gradonačelnika ili drugi član Gradskog veća koga ovlasti Gradonačelnik.
Sednicu Gradskog veća saziva Gradonačelnik po svojoj inicijativi.
Sednica se saziva najkasnije tri dana pre njenog održavanja.
Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje posebni razlozi.
Uz poziv na sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal po tačkama dnevnog reda.
Predlog dnevnog reda utvrđuje Gradonačelnik.
Materijali koji se dostavljaju Gradskom veću radi razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti Gradskog veća, odnosno radi predlaganja i upućivanja na donošenje Skupštini grada, pripremaju organizacione jedinice Gradske uprave u čijem delokrugu su pitanja na koja se materijal odnosi.
Materijale mogu pripremati i ustanove, javna preduzeća, druge organizacije čiji je osnivač Grad i drugi subjekti određeni opštim aktom Skupštine grada.
Materijali iz stava 2. ovog člana podnose se preko resorno nadležne organizacione jedinice Gradske uprave, koja ih dostavlja Gradskom veću u formi i na način utvrđen ovim poslovnikom.
Nacrt ili predlog odluke, drugog opšteg ili pojedinačnog akta podnosi se Gradskom veću zajedno sa dopisom overenim i potpisanim od strane:
1. rukovodioca organizacione jedinice Gradske uprave koja je pripremila materijal kojim iskazuje nameru dostave materijala,
2. načelnika Gradske uprave i
3. rukovodioca organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za propise o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom.
Nacrt ili predlog odluke, drugog opšteg ili pojedinačnog akta podnosi se Gradskom veću u obliku u kome se akt donosi i mora biti obrazložen.
Ukoliko se nacrt ili predlog odluke, drugog opšteg ili pojedinačnog akta mora doneti u određenom roku, rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave koja je pripremila materijal dužan je da rok donošenja obavezno navede u dopisu iz stava 1. ovog člana.
Organizaciona jedinica Gradske uprave koja je pripremila materijal dužna je da uz nacrt ili predlog odluke, drugog opšteg ili pojedinačnog akta dostavi Gradskom veću:
1. mišljenje sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove finansija u pogledu obezbeđenja finansijskih sredstava,
2. ispunjen obrazac PFE - Obrazac standardne metodologije za procenu finansijskih efekata akta (u daljem tekstu: Obrazac).
Obrazac popunjava ovlašćeno lice iz organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za pripremu akta.
Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za pripremu akta je odgovorna za istovetnost materijala koji se dostavlja u pisanom i elektronskom obliku.
Na sednicu Gradskog veća, osim članova Gradskog veća, pozivaju se i predsednik Skupštine grada, zamenik predsednika Skupštine grada i sekretar Skupštine grada, načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave u čiju nadležnost spada pitanje koje je u predlogu dnevnog reda sednice kao i druga lica, po potrebi.
Sednicom Gradskog veća predsedava Gradonačelnik.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, sednicom Gradskog veća predsedava zamenik Gradonačelnika ili drugi član Gradskog veća koga ovlasti Gradonačelnik.
Gradonačelnik otvara sednicu Gradskog veća i utvrđuje da li postoji većina potrebna za rad Gradskog veća (kvorum).
Sednica Gradskog veća se može održati ako je prisutna većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
U hitnim i opravdanim situacijama, kada ne postoje uslovi za održavanje sednice, po nalogu Gradonačelnika odnosno člana Gradskog veća koga Gradonačelnik ovlasti, može se održati telefonska sednica.
Na telefonskoj sednici, članovi Gradskog veća izjašnjavaju se putem telefona o konkretno, precizno formulisanom pitanju, odnosno aktu koji je ranije dostavljen članovima Gradskog veća.
Sednici Gradskog veća mogu da prisustvuju samo lica koja su pozvana.
Na sednici mogu učestvovati u raspravi bez prava odlučivanja obrađivači materijala i druga lica pozvana na sednicu Gradskog veća.
Nakon otvaranja sednice utvrđuje se dnevni red sednice.
Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene ili dopune dnevnog reda.
Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.
U slučaju održavanja sednice Gradskog veća na način iz člana 13. ove odluke, dnevni red sednice Gradskog veća unapred utvrđuje Gradonačelnik i o tako utvrđenom dnevnom redu se ne glasa i on se ne može menjati.
Pre prelaska na rad po dnevnom redu, usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.
O primedbama na zapisnik odlučuje se bez rasprave.
U dnevni red se unose i pitanja koja predlaže Skupština grada, njena radna tela ili predsednik Skupštine grada, uz prethodno izjašnjavanje Gradskog veća.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova, izuzev o pitanjima za koja je statutom predviđeno da se donose drugom većinom.
Odlučivanje se vrši po tačkama dnevnog reda.
Po pretresanju pitanja Gradsko veće odlučuje, odnosno donosi odgovarajuću odluku ili drugi akt.
Glasanje je javno.
O radu na sednici Gradskog veća vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i zapisničar.
Gradsko veće donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, poslovnik i druga akta, u skladu sa zakonom i Statutom.
Akta koje donosi Gradsko veće potpisuje Gradonačelnik ili, u njegovom odsustvu ili po njegovom ovlašćenju, zamenik Gradonačelnika.
Odluke i druga akta koja Gradsko veće predlaže Skupštini grada na razmatranje i donošenje, Gradsko veće dostavlja u formi predloga akta.
Predlozi akta koje Gradsko veće predlaže Skupštini grada i koje donosi sadrže pravno formulisanu sadržinu u obliku u kome se donose, osnov za donošenje i obrazloženje.
Za razmatranje, pripremanje i davanje predloga o pitanjima iz nadležnosti Gradskog veće, preduzimanje odgovarajućih mera na usklađivanju rada organa i organizacija u procesu pripreme akata i materijala za sednicu Gradskog veća, i praćenja izvršenja svojih akata, zaključaka i programa rada, Gradsko veće može obrazovati stalna i povremena radna tela.
Zadaci, sastav i način rada stalnih i povremenih radnih tela određuje se aktom o njihovom obrazovanju.
IV PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA GRADSKOG VEĆA
Članovi Gradskog veća imaju prava i dužnosti:
- da predlažu pretresanje pojedinih pitanja iz delokruga Gradskog veća i da učestvuju u odlučivanju o pitanjima koja se raspravljaju na sednicama Gradskog veća,
- da daju inicijative za pripremanje odluka i drugih propisa koje donosi Skupština grada i Gradsko veće,
- da učestvuju u radu radnih tela Gradskog veća čiji su članovi i
- da učestvuju u obavljanju drugih poslova iz nadležnosti.
Stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za Gradsko veće obavlja nadležna služba Gradske uprave, u skladu sa Odlukom o Gradskoj upravi.
Davanje informacije članovima Gradskog veća o pripremljenim materijalima za sednice Gradskog veća, pribavljanje potrebnih informacija za članove Gradskog veća i održavanje komunikacije izme u Gradonačelnika i članova Gradskog veća vrši Izvršilac za poslove Gradskog veća ili drugo lice koje odredi Gradonačelnik.
Prečišćeni tekst Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice
("Sl. list grada Subotice", br. 7/2023)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice obuhvata:
1. Poslovnik Gradskog veća Grada Subotice broj: I-02-27/2008 od 17. jula 2008.
godine, izuzev člana 26. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke i objava
na oglasnoj tabli,
2. Odluku o dopunama Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice ("Službeni
list Grada Subotice", br. 42/12) izuzev člana 4. kojim je uređeno
stupanje na snagu odluke,
3. Odluku o izmenama i dopunama Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice
("Službeni list Grada Subotice", br. 52/16) izuzev člana 8. kojim
je uređeno stupanje na snagu odluke i sačinjenje prečišćenog teksta i
4. Ispravku Odluke o izmenama i dopunama Poslovnika Gradskog veća Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 53/16).