PRAVILNIK

ZA UČEŠĆE GRADA KIKINDE U SUFINANSIRANJU MERA INVESTICIJE U FIZIČKU IMOVINU POLJOPRIVREDNIH GAZDINSTAVA

("Sl. list grada Kikinde", br. 9/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se opšti uslovi, kriterijumi, prava i obaveze korisnika, kao i način raspodele sredstava obezbeđenih u budžetu Grada Kikinde za 2023. godinu za mere investicija u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava:

Lista investicija

I

Oprema za mužu, hlađenje i čuvanje mleka na farmi, uključujući sve elemente, materijale i instalacije

II

Podizanje novih ili obnavljanje postojećih (krčenje i podizanje) višegodišnjih zasada voćaka, hmelja i vinove loze

III

Podizanje i opremanje plastenika za proizvodnju povrća, voća, cveća i rasadničku proizvodnju

IV

Mašine, uređaji i oprema za navodnjavanje useva

V

Nabavka novih pčelinjih društava

VI

Nabavka opreme za pčelarstvo

Član 2

Planirana sredstva

Ukupna bespovratna sredstva koja se dodeljuju za ovu meru iznose:

1. Oprema za mužu, hlađenje i čuvanje mleka na farmi, uključujući sve elemente, materijale i instalacije - Ukupno sredstava: 200.000,00 dinara, u maksimalnom iznosu do 50.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

2. Podizanje novih ili obnavljanje postojećih (krčenje i podizanje) višegodišnjih zasada voćaka, hmelja i vinove loze - Ukupno sredstava: 700.000,00 dinara, u maksimalnom iznosu do 100.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

3. Nabavka opreme i/ili materijala za povrtarsku proizvodnju i proizvodnju jagodastog voća, kao i rasadničarsku proizvodnju i cvećarstvo u zaštićenom i poluzaštićenom prostoru (nabavka konstrukcija za plastenike i staklenike, visoko kvalitetnih višegodišnjih, višeslojnih folija za plastenike) - Ukupno sredstava: 600.000,00 dinara - u maksimalnom iznosu do 60.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

4. Mašine, uređaji i oprema za navodnjavanje useva - Ukupno sredstava: 2.000.000,00 dinara, u maksimalnom iznosu do 40.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

5. Nabavka opreme za pčelarstvo - Ukupno sredstava: 800.000,00 dinara, u maksimalnom iznosu do 35.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

6. Nabavka novih pčelinjih društava - Ukupno sredstava: 300.000,00 dinara - u maksimalnom iznosu do 25.000,00 dinara po korisniku, refundacijom 80% od ukupnog iznosa bez PDV-a.

Član 3

Opšti kriterijumi

Pravo na podsticaje iz člana 2. ovog Pravilnika imaju:

1) Fizička lica - nosioci registrovanih poljoprivrednih gazdinstava sa aktivnim statusom i prebivalištem na teritoriji Grada Kikinde;

2) Za investiciju za koju podnosi zahtev, ne sme koristiti podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

3) Da namenski koristi i ne otuđi niti da drugom licu na korišćenje investiciju koja je predmet zahteva u periodu od pet godina od dana nabavke opreme, mašina i mehanizacije;

4) Dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica pri čemu se povezanim licima, u smislu ovog Programa, smatraju: nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica.

Član 4

Specifični kriterijumi

1) Sektor mleko - U sektoru mleko prihvatljivi korisnici su poljoprivredna gazdinstva koja imaju 29 krava na kraju investicije, dok nema posebnih kriterijuma za ulaganje u sektoru mleka za koze i ovce.

2) Sektor voće, grožđe, povrće (uključujući pečurke) i cveće - U sektoru proizvodnje voća, grožđa, povrća, hmelja i cveća, prihvatljivi korisnici treba da: u RPG imaju upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom odgovarajućih biljnih kultura; - imaju: manje od 2 ha jagodičastog voća i hmelja; odnosno manje od 5 ha drugog voća, odnosno 0,1-50 ha cveća, odnosno do 2 ha vinove loze; - imaju manje od 0,5 ha plastenika ili manje od 3 ha proizvodnje povrća na otvorenom prostoru; u slučaju podizanja novih ili obnavljanja postojećih (krčenje i podizanje) proizvodnih (sa naslonom) i matičnih zasada voćaka i vinove loze, imaju, na kraju investicije: 0,1-50 ha jagodastih vrsta voćaka i hmelja, 0,3-100 ha drugog voća, do 2 ha vinove loze; - za investicije vezane za proizvodnju grožđa, budu upisani i u Vinogradarski registar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast vinogradarstva i vinarstva; - za investicije vezane za proizvodnju sadnog materijala, budu upisani i u Registar proizvođača sadnog materijala, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast proizvodnje sadnog materijala.

3) Nabavka opreme za pčelarstvo - U sektoru pčelarstva prihvatljivi korisnici treba da imaju 5-500 košnica prijavljenih u Centralnoj bazi podataka o obeležavanju životinja kod Uprave za veterinu.

4) Nabavka novih pčelinjih društava - U okviru mere, podrazumeva se nabavka kako pčelinjih društava i matica, tako i nabavka selekcionisanih matica.

Član 5

Prihvatljivi troškovi

Prihvatljivi troškovi u okviru investicije Nabavka opreme, mašine i uređaja za navodnjavanje useva su nabavka pumpe za navodnjavanje useva ili kompletnog sistema "kap po kap" sa pratećom opremom ili bušenje bunara dubine do 50 m.

Član 6

Dokumentacija

Za ostvarivanje prava na bespovratna sredstva korisnik dostavlja sledeću dokumentaciju:

- Obrazac zahteva za predmetnu nabavku sa izjavom da nisu korišćeni podsticaji za istu namenu iz drugih javnih izvora finansiranja (preuzeti u Uslužnom centru Gradske uprave)

- Potvrdu o aktivnom statusu registrovanog poljoprivrednog gazdinstva (preuzeti sa eAgrar aplikacije)

- Fotokopija lične karte podnosioca prijave (ukoliko je čipovana - očitati)

- Fotokopiju namenskog računa podnosioca zahteva

- Dokaz o regulisanim poreskim i drugim dospelim obavezama iz javnih prihoda (Pribavlja se po službenoj dužnosti uz prethodno potpisanu saglasnost)

- Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava (izvod iz Registra o strukturi biljne proizvodnje ili izvod o stočnom fondu u zavisnosti za koju meru se podnosi zahtev), (preuzeti sa eAgrar aplikacije)

- Račun sa specifikacijom (Faktura/Gotovinski račun/Kupoprodajni ugovor overen od strane notara) za predmetnu nabavku i dokazom o uplati. Za meru Podizanje novih ili obnavljanje postojećih (krčenje i podizanje) višegodišnjih zasada vinove loze prihvataju se računi od 01.11.2022. godine.

Član 7

Način dostavljanja prijava

Dokumentaciju je neophodno dostaviti na pisarnicu Gradske uprave Kikinda, putem pošte ili lično, svakog radnog dana do 15 časova, ul. Trg srpskih dobrovoljaca br. 12, Kikinda.

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti, sa naznakom naziva mere, za koju se podnosilac zahteva prijavljuje na javni poziv, za dodelu dela sredstava iz Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja Grada Kikinde u 2023. godini.

Član 8

Komisija

Razmatranje podnetih zahteva vršiće Komisija za sprovođenje mera podrške poljoprivredi i ruralnom razvoju za 2023. godinu.

Komisiju iz stava 1. ovog člana posebnim rešenjem obrazuje Gradonačelnik Grada Kikinde u roku od deset dana od stupanja na snagu ovog pravilnika.

Zadaci Komisije bliže će biti određeni navedenim rešenjem iz stava 2. ovog člana.

Komisija ima pravo da utvrdi činjenično stanje na terenu, kao i da traži dodatnu dokumentaciju od podnosioca prijave.

Član 9

Korišćenja sredstava

Sredstva za podršku investicija po ovom pozivu dodeljuju se bespovratno.

Bespovratna sredstva isplaćuju se, na tekući račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke, a nakon realizacije investicije tj. nakon dostavljanja računa sa specifikacijom za nabavljenu investiciju.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se po redosledu podnošenja zahteva, a do utroška planiranih sredstava. Zahtev osnovne škole imaće prednost prilikom razmatranja i isplate sredstava.

Žalbe na rešenje o odbijanju zahteva mogu se izjaviti Gradskom veću Grada Kikinde, pismenim putem, u roku od 15 dana od prijema istog.

Član 10

Rok za podnošenje zahteva

Rok za podnošenje zahteva je od dana objavljivanja Javnog poziva za predmetnu meru podrške u elektronskim i lokalnim medijima, pa do 01.12.2023. godine.

Član 11

Svi oni sa kojima Grad ima loše iskustvo usled neispunjavanja ugovorenih obaveza ili usled nedomaćinskog ponašanja prema investiciji, iz prethodnog perioda, nemaju pravo ostvarivanja finansijske podrške.

Sva pravna i fizička lica za koje Komisija utvrdi da nisu adekvatno iskoristili dobijena sredstva iz budžeta Grada Kikinde, biće u obavezi da dobijena sredstva sa zateznom kamatom vrate u budžet Grada Kikinde.

Član 12

Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu Grada Kikinde".