ODLUKA
O GRADSKOM VEĆU GRADA LESKOVCA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 11/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se: nadležnost, organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća, odnos Gradskog veća prema Skupštini grada Leskovca (u daljem tekstu: Skupština grada) i Gradskoj upravi, radna tela Gradskog veća, akti Gradskog veća i njegovih radnih tela, obavljanje stručnih i drugih poslova za potrebe Gradskog veća i javnost rada Gradskog veća.

II NADLEŽNOST

Član 2

Gradsko veće:

1) predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;

2) neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

3) usvaja izveštaje o izvršenju budžeta Grada i dostavlja ih Skupštini grada;

4) donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;

5) osniva budžetski fond, utvrđuje program i usvaja izveštaj korišćenja sredstava fonda;

6) odlučuje rešenjem o upotrebi sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve;

7) vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada;

8) rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

9) donosi programe i sprovodi projekte lokalnog ekonomskog razvoja i stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;

10) odlučuje o organizovanju i sprovođenju javnih radova;

11) propisuje posebne elemente procene rizika i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika iz izvorne nadležnosti Grada, kao i posebne elemente plana određenog inspekcijskog nadzora iz izvorne nadležnosti Grada;

12) prati realizaciju programa poslovanja i vrši koordinaciju rada javnih preduzeća čiji je osnivač Grad;

13) podnosi tromesečni izveštaj o radu javnih preduzeća Skupštini grada, radi daljeg izveštavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća;

14) predlaže akta koje donosi Skupština grada radi zaštite opšteg interesa u javnom preduzeću i društvu kapitala čiji je osnivač Grad;

15) stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;

16) postavlja i razrešava načelnika Gradske uprave i zamenika načelnika;

17) usvaja Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, posebnih organa, službi i organizacija;

18) odlučuje o pribavljanju i otuđenju nepokretnosti u javnoj svojini Grada, zasnivanju hipoteke na nepokretnostima u javnoj svojini Grada, kao i o prenosu prava svojine na drugog nosioca prava javne svojine;

19) odlučuje o davanju u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u javnoj svojini Grada, u skladu sa zakonom i propisom Grada;

20) odlučuje o otuđenju građevinskog zemljišta u skladu sa zakonom i propisom Grada;

21) odlučuje o ulaganju prava i stvari u javnoj svojini Grada u kapital javnog preduzeća i društva kapitala čiji je osnivač u skladu sa zakonom;

22) odlučuje o prenosu prava korišćenja na stvarima u svojini Grada, ustanovama, javnim agencijama i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad;

23) donosi rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada u skladu sa zakonom, drugim propisima i programom korišćenja građevinskog zemljišta;

24) daje prethodnu saglasnost nosiocima prava korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada (mesnim zajednicama, ustanovama i drugim organizacijama) za davanje u zakup tih stvari;

25) uređuje visinu zakupnine poslovnog prostora i vrši druge poslove u vezi sa korišćenjem poslovnog prostora, u skladu sa zakonom i drugim aktima Grada;

26) odlučuje o pribavljanju i raspolaganju pokretnim stvarima u javnoj svojini Grada;

27) vrši raspored službenih zgrada i poslovnih prostorija u javnoj svojini Grada;

28) utvrđuje naknadu za komunalne usluge i daje saglasnost na odluku o promeni cena komunalnih usluga, u skladu sa zakonom;

29) predlaže Vladi Republike Srbije utvrđivanje javnog interesa za eksproprijaciju u korist Grada;

30) donosi program zaštite, korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta i stara se o njihovom sprovođenju;

31) usvaja program korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta na teritoriji grada Leskovca i Program mera za unapređenje uslova života lokalne zajednice na teritoriji grada Leskovca;

32) donosi i usvaja program mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Leskovac;

33) donosi Plan odbrane Grada koji je sastavni deo Plana odbrane Republike Srbije, usklađuje pripreme za odbranu pravnih lica u delatnostima iz nadležnosti Grada sa Planom odbrane Republike Srbije, donosi odluku o organizovanju i funkcionisanju civilne zaštite i jedinica opšte namene;

34) donosi Procenu ugroženosti i Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama i Plan zaštite od udesa;

35) obrazuje Žalbenu komisiju;

36) obrazuje stručna savetodavna radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;

37) informiše javnost o svom radu;

38) donosi Poslovnik o radu na predlog gradonačelnika;

39) vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom.

III ORGANIZACIJA, NAČIN RADA I ODLUČIVANJA

Član 3

Gradsko veće čine gradonačelnik, zamenik gradonačelnika, kao i 11 članova Gradskog veća.

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Zamenik gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Kandidate za članove Gradskog veća predlaže kandidat za gradonačelnika. Kada odlučuje o izboru gradonačelnika, Skupština grada istovremeno i objedinjeno odlučuje o izboru zamenika gradonačelnika i članova Gradskog veća.

Članove Gradskog veća bira Skupština grada, na period od četiri godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.

Član 4

Članovi Gradskog veća ne mogu istovremeno biti i odbornici, a mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz nadležnosti grada.

Odborniku koji bude izabran za člana Gradskog veća prestaje odbornički mandat.

Član 5

Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Članovi Gradskog veća mogu biti zaduženi za određene oblasti i to:

- oblast finansija i budžeta;

- oblast planiranja, izgradnje i vanrednih situacija;

- oblast privrede i investicija;

- oblast omladine i sporta;

- oblast zdravstva;

- oblast turizma i kulture;

- oblast obrazovanja;

- oblast ekologije i zaštite životne sredine;

- oblast komunalnih delatnosti;

- oblast socijalne zaštite i brige o porodici i deci;

- oblast poljoprivrede i ruralnog razvoja.

Član 6

Gradonačelnik može članove Gradskog veća zadužiti za obavljanje određenih poslova i zadataka i izvan oblasti za koju su zaduženi, ako je to potrebno za realizaciju projekata od značaja za Grad, za izvršenje odluka Skupštine grada, kao i kada Gradsko veće proceni da je to od značaja za sprovođenje politike u određenoj oblasti.

Član 7

Gradsko veće radi i odlučuje o poslovima iz svog delokruga na sednicama.

Gradonačelnik, kao predsednik Gradskog veća, predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice. Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća. Gradonačelnik je dužan da obustavi od primene odluku Gradskog veća za koju smatra da nije saglasna zakonu.

Gradsko veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova ako zakonom ili Statutom za pojedina pitanja nije predviđena druga većina.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti gradonačelnika da ostvaruje svoje funkcije u Gradskom veću, njega će zamenjivati zamenik gradonačelnika.

Organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća, detaljnije se uređuju Poslovnikom o radu Gradskog veća u skladu za zakonom i Statutom.

Član 8

Razrešenjem odnosno ostavkom gradonačelnika prestaje mandat zamenika gradonačelnika i Gradskog veća.

Zamenik gradonačelnika, odnosno član Gradskog veća, može biti razrešen pre isteka vremena na koje je biran, na predlog gradonačelnika ili najmanje jedne trećine odbornika, na isti način na koji je izabran.

Istovremeno sa predlogom za razrešenje zamenika gradonačelnika ili člana Gradskog veća, gradonačelnik je dužan da Skupštini grada podnese predlog za izbor novog zamenika gradonačelnika ili člana Gradskog veća, koja istovremeno donosi odluku o razrešenju i o izboru.

U slučaju da Skupština grada razreši zamenika gradonačelnika ili člana Gradskog veća na predlog jedne trećine odbornika, gradonačelnik je dužan da na prvoj narednoj sednici Skupštine grada podnese predlog za iz bor novog zamenika gradonačelnika, odnosno člana Gradskog veća.

O podnetoj ostavci zamenika gradonačelnika ili člana Gradskog veća, predsednik Skupštine grada obaveštava odbornike na početku prve naredne sednice Skupštine grada.

Gradonačelnik, zamenik gradonačelnika ili član Gradskog veća koji su razrešeni ili su podneli ostavku, ostaju na dužnosti i vrše tekuće poslove, do izbora novog gradonačelnika, zamenika gradonačelnika ili člana Gradskog veća.

IV ODNOS GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA I GRADSKOJ UPRAVI

Član 9

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom grada i Gradskom upravom.

Član 10

Gradsko veće je dužno da redovno, po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev, izveštava Skupštinu grada o izvršavanju njenih odluka i drugih akata.

Član 11

Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće, u okviru svoje nadležnosti, može naložiti Gradskoj upravi, da u određenom roku pripremi analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donese određeni akt ili preduzme radnju za koju je nadležna.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave Gradsko veće utvrdi da akt Gradske uprave nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom ili drugim opštim aktom Skupštine grada, Gradsko veće takav akt poništava ili ukida.

Član 12

Gradsko veće postavlja načelnika Gradske uprave, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje od 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Gradsko veće može razrešiti načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika i pre isteka vremena na koje je postavljen, na osnovu obrazloženog predloga gradonačelnika ili najmanje dve trećine članova Gradskog veća.

Predlog za razrešenje načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika može podneti i najmanje trećina odbornika Skupštine grada.

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Gradskom veću.

V RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 13

Za razmatranje i davanje predloga o pitanjima iz svoje nadležnosti, kao i za obavljanje određenih zadataka iz svoje nadležnosti, Gradsko veće obrazuje komisije kao stalna radna tela.

Predsednik i zamenik predsednika stalnog radnog tela Gradskog veća određuju se iz reda članova Gradskog veća.

Gradsko veće može obrazovati povremena radna tela radi obavljanja određenog zadatka. Mandat povremenog radnog tela prestaje izvršenjem zadatka i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Stalna i povremena radna tela obrazuju se aktom Gradskog veća kojim se određuju zadaci, utvrđuje broj i sastav članova kao i vreme na koje se imenuju.

Sednici radnog tela mogu prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja, predsednik Gradskog veća i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.

Organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe radnih tela Gradskog veća obavljaju odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave grada Leskovca.

Član 14

Gradsko veće obrazuje Privredni savet.

Privredni savet daje inicijative, sugestije i mišljenja vezana za ekonomski razvoj, razmatra strategije, planove, programe i odluke od značaja za privredu i prati njihovo sprovođenje.

Sastav, zadaci, način rada i odlučivanja Privrednog saveta bliže se uređuje Poslovnikom i posebnom odlukom Gradskog veća.

Član 15

Gradsko veće obrazuje Komisiju za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu i za rešavanje sukoba nadležnosti.

Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu i za rešavanje sukoba nadležnosti: razmatra žalbe u upravnom postupku o kojima odlučuje Gradsko veće u drugom stepenu i predlaže rešenja po ovim žalbama, razmatra zahteve za rešavanje sukoba nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka i predlaže rešenja za njihovo prevazilaženje.

Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika, koji su članovi Gradskog veća po funkciji i pet članova koji se imenuju iz reda diplomiranih pravnika.

O svom stavu po pitanjima koja je razmatrala, Komisija podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.

Sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica rešava načelnik Gradske uprave.

Član 16

Gradsko veće obrazuje Komisiju za odlučivanje o žalbama službenika u drugom stepenu (u daljem tekstu: Žalbena komisija).

Zadatak Žalbene komisije je da odlučuje o žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa.

Žalbena komisija je u svom radu samostalna i radi u sastavu od tri člana.

Žalbena komisija donosi Poslovnik o radu.

Žalbena komisija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću.

VI AKTI GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 17

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje Predlog Odluke o budžetu grada, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, Poslovnik i druge akte, u skladu sa zakonom i Statutom.

Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga donose: Poslovnik, zaključke, preporuke i druge akte.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća, odnosno radnih tela.

Član 18

Akte Gradskog veća potpisuje gradonačelnik, odnosno zamenik gradonačelnika ako je on predsedavao sednici Gradskog veća na kojoj je akt donet, a tačnost prepisa overava šef odseka za poslove Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti gradonačelnika, akte potpisuje zamenik gradonačelnika.

Akte radnih tela Gradskog veća potpisuje predsednik radnog tela Gradskog veća, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika.

Izvornik potpisan od strane predsedavajućeg sednicom i overen pečatom Gradskog veća čuva se u dokumentaciji koju vodi Odeljenje za poslove Skupštine grada i Gradskog veća.

VII OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE GRADSKOG VEĆA

Član 19

Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe Gradskog veća vrši Gradska uprava - Odeljenje za poslove Skupštine grada i Gradskog veća, dok za potrebe radnih tela Gradskog veća navedene poslove vrše odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

Šef odseka za poslove Gradskog veća stara se o obavljanju stručnih poslova u vezi sa pripremanjem, sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća, njegovih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima vezanim za njihov rad.

VIII JAVNOST RADA

Član 20

Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu, objavljivanjem informacija putem interneta i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje građana sa radom i donetim aktima Gradskog veća.

Gradsko veće posebnom odlukom određuje koji se podaci i materijali moraju čuvati kao tajna, odnosno koji se podaci i materijali mogu objaviti ili na drugi način staviti na raspolaganje javnosti po isteku određenog roka.

Način obezbeđivanja javnosti rada Gradskog veća detaljnije se uređuje Poslovnikom o radu Gradskog veća.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskom veću ("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 15/2008).

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".