ODLUKA
O NAČINU KORIŠĆENJA I RASPOLAGANJA STANOVIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA LESKOVCA I PRUŽANJU STAMBENE PODRŠKE

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 11/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način korišćenja i raspolaganja stanovima na kojima grad Leskovac (u daljem tekstu - Grad) ima pravo javne svojine, pružanje stambene podrške, uslovi i način dodele stambene podrške, kriterijumi za utvrđivanje reda prvenstva za dodelu stambene podrške, postupak dodele, vid stambene podrške, finansiranje stambene podrške, upravljanje i održavanje stanova grada i druga pitanja vezana za korišćenje i raspolaganje stanovima u javnoj svojini Grada i pružanje stambene podrške.

Član 2

Stanovima u smislu ove odluke smatraju se stambene jedinice, stanovi, kuće i stambene zgrade na kojima grad Leskovac ima pravo javne svojine ili je nosilac posebnih svojinskih ovlašćenja, koje je kao investitor izgradio, kupio ili po drugom osnovu stekao, stanovi koji su izgrađeni iz sredstava programa solidarne stambene izgradnje kao i stanovi koji su izgrađeni ili na drugi način pribavljeni za potrebe socijalnog stanovanja (u daljem tekstu: stanovi grada).

II NAČIN KORIŠĆENJA I RASPOLAGANJA STANOVIMA

Član 3

Stanovi grada koriste se kao komercijalne nepokretnosti i za pružanje stambene podrške.

Stanovi grada mogu se poveriti u cilju ostvarivanja prihoda javnom preduzeću osnovanom za namenu upravljanja i održavanja nepokretnosti u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu - upravljač stanova).

Odluku kojom se stanovi poveravaju na upravljanje i održavanje donosi Gradsko veće grada Leskovca (u daljem tekstu - Gradsko veće) i njome se opredeljuje namena stanova a prihodi ostvareni po ovom osnovu pripadaju budžetu Grada.

Pravni odnos između upravljača stanova i Grada kao vlasnika i način održavanja stanova uređuje se posebnim ugovorom u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 4

Stanovi iz člana 2. ove Odluke mogu se otuđiti iz javne svojine Grada a sve u skladu sa odlukom Skupštine grada Leskovca (u daljem tekstu - Skupština grada) kojom se uređuje korišćenje i raspolaganje stvarima u javnoj svojini Grada, uredbom Vlade i odredbama zakona kojim se uređuje javna svojina.

Stanovi grada pribavljeni u vidu donacije ili izgrađeni iz sredstava donacija koriste se, daju u zakup odnosno prodaju, prema uslovima predviđenim ugovorom o donaciji i u skladu sa ovom Odlukom.

Član 5

Stanovi grada koji se koriste za pružanje stambene podrške daju se u zakup pod uslovima neprofitnog zakupa (u daljem tekstu: neprofitni zakup), prodaju pod neprofitnim uslovima i koriste za stambeno zbrinjavanje u skladu sa odredbama Zakona o stanovanju i održavanju zgrada (u daljem tekstu: Zakon) i propisima kojima se uređuje socijalna zaštita, na način i pod uslovima predviđenim ovom Odlukom.

Način raspolaganja stanovima grada koji se koriste za pružanje stambene podrške utvrđuje se Programom stambene podrške (u daljem tekstu - Program) koji donosi Skupština grada, u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Programom se obavezno utvrđuje svrha i cilj programa, broj stanova iz člana 2. ove Odluke koji se opredeljuju za pružanje stambene podrške, specifikacija stanova, ko može biti korisnik stambene podrške, postupak izbora korisnika kao i nadležnost za sprovođenje programa.

Programom se mogu urediti i druga pitanja od značaja za pružanje stambene podrške, a sve u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

III USLOVI I NAČIN DODELE STANA KAO VIDA STAMBENE PODRŠKE

Korisnici stambene podrške

Član 6

Korisnici stambene podrške su državljani Republike Srbije sa prijavom prebivališta na teritoriji grada Leskovca u periodu koji ne može biti kraći od 1 godine, koji su bez stana, odnosno bez stana odgovarajućeg standarda i koji ne mogu sopstvenim sredstvima da reše stambenu potrebu za sebe i svoje porodično domaćinstvo po tržišnim uslovima.

Član 7

Smatra se da je lice bez stana ako:

1. ono ili član njegovog porodičnog domaćinstva nema u svojini na teritoriji Republike Srbije useljiv stan, odnosno porodičnu stambenu zgradu;

2. koristi stan u javnoj svojini na osnovu zakupa na određeno vreme bez prava na kupovinu ili ima pravo zakupa na neodređeno vreme stana u svojini građana, odnosno zadužbina ili fondacija.

Smatra se da je lice bez odgovarajućeg stana ako ima u svojini stan ili porodičnu stambenu zgradu koji ne ispunjavaju bar jedan od uslova iz člana 8. ove Odluke.

Lice koje ne može sopstvenim sredstvima da reši stambenu potrebu pod tržišnim uslovima jeste lice čiji prihodi zajedno sa prihodima članova njegovog porodičnog domaćinstva ne prelaze granice utvrđene članom 9. ove Odluke.

Stan odgovarajućeg standarda

Član 8

Odgovarajući stan u smislu Zakona i ove Odluke jeste stan koji ispunjava uslove prema kriterijumu prostornih uslova, opremljenosti stana osnovnim instalacijama, konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, kao i zaštite od spoljnih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja.

Prema kriterijumu prostornih uslova, u smislu stava 1. ovog člana, u zavisnosti od broja članova porodičnog domaćinstva, odgovarajući stan je:

1. za jednočlano domaćinstvo - garsonjera ili jednosoban stan, neto korisne stambene površine od 22 m2 do 30 m2;

2. za dvočlano domaćinstvo - jednosoban, jednoiposoban ili dvosoban stan, neto korisne stambene površine od 30 m2 do 48 m2;

3. za tročlano domaćinstvo - jednoiposoban, dvosoban ili dvoiposoban stan, neto korisne stambene površine od 40 m2 do 56 m2;

4. za četvoročlano domaćinstvo - dvosoban, dvoiposoban ili trosoban stan, neto korisne stambene površine od 50 m2 do 64 m2;

5. za petočlano domaćinstvo - dvoiposoban, trosoban ili troiposoban stan, neto korisne stambene površine od 56 m2 do 77 m2;

6. za šestočlano i veće domaćinstvo - trosoban, troiposoban ili četvorosoban stan, neto korisne stambene površine od 64 m2 do 86 m2.

Prema kriterijumu opremljenosti stana osnovnim instalacijama, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je opremljen osnovnim vodovodnim, električnim i sanitarnim instalacijama, a kojima se obezbeđuju snabdevanje vodom za piće i električnom energijom i odvođenje otpadnih voda.

Prema kriterijumu konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji ne predstavlja opasnost za život i zdravlje ljudi, odnosno nije sklon padu i nisu mu ugroženi konstruktivni elementi u smislu zakona kojim se uređuje izgradnja objekata.

Prema kriterijumu zaštite od spoljašnjih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je zaštićen od uticaja hladnoće, kiše, vetra i drugih nepovoljnih klimatskih uticaja, kao i stan koji je snabdeven dotokom prirodne svetlosti i zaštićen od vlage.

Odgovarajući stan za lice sa invaliditetom mora ispunjavati uslove u pogledu kriterijuma pristupačnosti s obzirom na vrstu i stepen invaliditeta.

Granice prihoda kao uslov za ostvarivanje prava na stambenu podršku

Član 9

Pravo na rešavanje stambene potrebe ima jednočlano domaćinstvo čiji maksimalan prihod ne prelazi iznos od 1,2 prosečne zarade ostvarene na teritoriji grada Leskovca, bez poreza i doprinosa, za koju postoji najnoviji raspoloživi podatak u skladu sa propisima kojima se uređuje statistika.

Maksimalan prihod za višečlana domaćinstva obračunava se množenjem maksimalnog prihoda jednočlanog domaćinstva sa koeficijentom (K) koji se izračunava po formuli K=1+ Ox0,7 + Dx0,5, gde je: 1 - lice koje ostvaruje pravo na stambenu podršku, O - broj članova domaćinstva starosti preko 14 godina, a D - broj dece starosti do 14 godina (na primer, 1 odrasla osoba: K=1,0; 1 odrasla i 1 dete: K=1,5; 2 odrasle osobe: K=1,7; 2 odrasle osobe i 1 dete: K=2,2).

Prilikom utvrđivanja maksimalnih prihoda porodičnog domaćinstva osobama sa invaliditetom koeficijent se uvećava za dodatnih 0,5.

Ukupni najveći prihodi domaćinstva za ostvarivanje prava na stambenu podršku ne mogu biti veći od 2,5 prosečne mesečne zarade ostvarene na teritoriji grada Leskovca, bez obzira na broj članova porodičnog domaćinstva.

Najveća granica prihoda iz stava 4. ovog člana može da bude određena i na nižem nivou u skladu sa Programom.

Prihodima iz stava 1. ovog člana smatraju se:

1. primanja i prihodi koji se ostvaruju u mesečnim iznosima, i to zarada, odnosno plata ili naknada zarade, odnosno naknada plate, naknada po ugovoru o delu, penzija;

2. prihod od registrovanog poljoprivrednog gazdinstva;

3. prihod na osnovu obavljanja registrovane preduzetničke delatnosti;

4. prihodi u vidu dobiti ili dividendi kroz članstvo u privrednom društvu;

5. drugi prihodi u skladu sa zakonom.

Prihodima iz stava 1. ovog člana ne smatraju se primanja koja se ostvaruju na osnovu invaliditeta.

Prilikom utvrđivanja granice prihoda kao uslova za ostvarivanje prava na stambenu podršku uzima se prosečan mesečni prihod porodičnog domaćinstva ostvaren u periodu od šest meseci koji prethode mesecu u kom je raspisan javni poziv za dodelu stambene podrške.

Kategorije korisnika stambene podrške

Član 10

Pravo na rešavanje stambenih potreba naročito imaju:

1. beskućnik;

2. privremeni beskućnik, odnosno lice koje je ostalo bez stana ili su mu značajno narušeni uslovi stanovanja usled konstruktivne nestabilnosti objekta, odnosno usled elementarne ili druge nepogode, a koje nema dovoljno sredstava da samostalno reši stambenu potrebu;

3. žrtva porodičnog nasilja bez stana ili odgovarajućeg stana, koja nema dovoljno sredstava da samostalno reši stambenu potrebu;

4. lica koja zbog izuzetno teških zdravstvenih, stambenih, ekonomskih i porodičnih razloga nisu u stanju da sama svojim sredstvima reše svoju stambenu potrebu;

5. lice bez stana koje je korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć u smislu zakona koji uređuje socijalnu zaštitu;

6. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje ima svojstvo borca I kategorije, kao i korisnik prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;

7. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje nema dovoljno sredstava da obezbedi stan na tržištu za sebe ili za sebe i svoje porodično domaćinstvo, odnosno da unapredi svoje uslove stanovanja;

8. lice sa zanimanjem koje je nedostajuće zanimanje i od interesa za lokalnu samoupravu, odnosno organ državne uprave;

9. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje je osoba sa invaliditetom.

Beskućnicima se smatraju lica koja borave u javnom prostoru, lica u privremenom smeštaju, u nesigurnom stambenom statusu (kratkotrajni boravak kod prijatelja, rođaka, nelegalno stanovanje ili stanovanje pod pretnjom iseljenja) ili žive u objektima koji ne odgovaraju standardima kvalitetnog stanovanja, nehigijenskim naseljima i slično.

Lica sa invaliditetom su lica sa utvrđenim procentom telesnog oštećenja od 30% do 100%.

Kategorija korisnika stambene podrške kojoj se rešavaju stambene potrebe određuje se Programom.

IV KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE REDA PRVENSTVA

Utvrđivanje reda prvenstva za dodelu stambene podrške

Član 11

Za utvrđivanje reda prvenstva za rešavanje stambene potrebe određuju se merila prema sledećim kriterijumima:

1. stambeni status odnosno uslovi stanovanja,

2. zdravstveno stanje,

3. invalidnost i telesno oštećenje,

4. broj članova porodičnog domaćinstva

5. dužina prebivališta na teritoriji grada Leskovca.

Stambeni status i uslovi stanovanja

Član 12

Za stambeni status utvrđuje se do 190 bodova, i to:

- podstanar do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

- stanovanje u kolektivnom smeštaju do 3 godine 130 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

- korisnik sobe ili ležaja u samačkom hotelu do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

- stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora manja od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva 120 bodova

- stanovanje kod bliskih srodnika 115 bodova

- stanovanje u zajedničkim prostorijama u stambenoj zgradi koje lice koristi u skladu sa odgovarajućim pravnim osnovom do 3 godine 115 bodova + po 1 bod za svaku sledeću navršenu godinu

- stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora veća od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva 110 bodova

- korišćenje stana ili zajedničkih prostorija bez pravnog osnova 100 bodova

- drugi stambeni status 100 bodova.

Član 13

Za uslove stanovanja, odnosno neodgovarajući stan utvrđuje se do 130 bodova, i to:

- neuslovno u pogledu konstruktivne bezbednosti 130 bodova

- neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija i nezadovoljavajući higijenski uslovi 120 bodova

- stan koji je neodgovarajući sa stanovišta pristupačnosti 120 bodova

- neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija 110 bodova

- neodgovarajuća stambena površina 100 bodova

Za utvrđivanje perioda trajanja određenog stambenog statusa računaju se samo celi godišnji periodi tog statusa od dana njegovog nastanka do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu smatra se stanovanje sa svojim roditeljima ili roditeljima svog supružnika ili vanbračnog partnera ili stanovanje kod srodnika u pravoj liniji.

Stanovanje kod svojih roditelja ili roditelja svog supružnika ili vanbračnog partnera i srodnika u pravoj liniji ne smatra se stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu ukoliko ta lica imaju u svojini još jedan ili više stanova ili porodičnih kuća na teritoriji Republike Srbije.

Bliskim srodnicima u smislu ove Odluke smatraju se rođeni brat i sestra, braća i sestre roditelja oba supružnika ili vanbračnog partnera i njihova deca.

Korišćenjem stana bez pravnog osnova smatra se bespravno stanovanje u tuđem stanu ili zajedničkoj prostoriji stambene zgrade ili stanovanje za koje je prestao da važi pravni osnov.

Status podstanara koji je kraći od godinu dana ne boduje se, već se u tom slučaju boduje prethodni stambeni status.

Vrednuje se samo stambeni status ostvaren na teritoriji grada Leskovca.

Vrednuje se samo poslednji stambeni status koji je u kontinuitetu ostvaren do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Ako je stan neodgovarajući po više osnova, vrednuje se onaj osnov koji je povoljniji za lice čiji se uslovi stanovanja boduju.

Član 14

Stambeni status dokazuje se:

- ugovorom o podstanarskom odnosu,

- ugovorom i drugim overenim dokumentom o pravu korišćenja,

- overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana,

- dokazom o svojini stanodavca na stanu,

- overenom izjavom o stanodavcima, periodima i adresama na kojima je lice stanovalo, prijavom prebivališta, odnosno boravka,

- potvrdom organa upravljanja stambenom zgradom potpisanom od ovlašćenog lica i overenom pečatom stambene zgrade,

- uverenjem organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za javne prihode da se lice ne duži porezom na stan, porodičnu stambenu zgradu ili kuću za odmor na teritoriji grada Leskovca,

- uverenjem službi javnih prihoda iz mesta rođenja odnosno mesta prethodnih prebivališta van teritorije grada Leskovca,

- potvrdom preduzeća, ustanove, državnog organa odnosno gradske i opštinske službe da lice koje konkuriše i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu dobili stan odnosno stambeni kredit,

- pravnosnažnom odlukom kojom je raspravljena zajednička imovina razvedenih supružnika i vanbračnih partnera,

- dokazom o vlasništvu na stanu svog roditelja ili roditelja supružnika i potvrdom o prijavi prebivališta odnosno boravišta roditelja na stanu,

- pravosnažnom odlukom kojom je okončan ostavinski postupak,

- drugim dokumentima kojima se dokazuje način korišćenja stana.

U postupku utvrđivanja da li je lice bez stana, pored dokaznih sredstava predviđenih zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak, dostavlja se i izjava da podnosilac zahteva za stambenu podršku kao i članovi njegovog domaćinstva nemaju u svojini stan na teritoriji Republike Srbije, koja se daje pod krivičnom i materijalnom odgovornošću i na kojoj se potpis podnosioca zahteva overava u skladu sa zakonom kojim se vrši overa potpisa.

Član 15

Uslovi stanovanja dokazuju se aktom nadležnog organa odnosno ovlašćenog veštaka.

Zdravstveno stanje

Član 16

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu zdravstvenog stanja utvrđuje se samo za lica sa teškom bolešću koja nemaju status osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog zdravstvenog stanja ili zdravstvenog stanja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova.

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku ispunjava uslove na osnovu kriterijuma zdravstvenog stanja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Kao dokaz ispunjenosti ovog kriterijuma dostavljaju se izveštaj lekarske komisije ili nalaz konzilijuma lekara ili drugi dokazi predviđeni uslovima javnog poziva.

Teškom bolešću, u smislu ove odluke, smatraju se: maligne bolesti i intrakranijalni tumori; hemofilija, teške bolesti krvi koje imaju progresivan tok; insulin zavisni dijabetes melitus (sa sekundarnim komplikacijama - retinopatija, nefropatija, neuropatija); multirezistentna tuberkuloza; sistemske autoimune bolesti u odmakloj fazi i/ili sa multisistemskom disfunkcijom; genetske bolesti koje imaju progresivni tok i/ili uzrokuju težak poremećaj metabolizma; hronične psihoze sa nepotpunim remisijama i trajnim izmenama ličnosti; epilepsija sa teškim psihičkim promenama; terminalna bubrežna insuficijencija, na dijalizi i posle transplantacije; progresivna neuromišićna oboljenja; teško trajno oštećenje plućne ventilacije sa hroničnom respiratornom insuficijencijom koja ispunjava kriterijume za dugotrajnu oksigenoterapiju; teške urođene i stečene srčane mane sa teškim oštećenjem srčane funkcije (ehokardiografski ili drugim metodama utvrđena EF manje od 30% ili 40%, druge bolesti srca sa teškim oštećenjem srčane funkcije - EF manje od 30%); bolesti koje dovode do trajnog oštećenja funkcije jetre teškog stepena (portalna hipertenzija, ascites, variksni ezofagusa) i stanja posle transplantacije jetre; težak oblik bronhijalne astme, koja je nekontrolisana, perzistentna i pored redovne terapije; drugi teški oblici bolesti koji dovode do trajno narušenog zdravstvenog stanja.

Invalidnost i telesno oštećenje

Član 17

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu invalidnosti i telesnog oštećenja utvrđuje se samo za lica sa statusom osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegove invalidnosti ili invalidnosti člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova kada je status invalidnosti utvrđen na osnovu mentalnih, intelektualnih oštećenja ili oštećenja vida i sluha, kao i na osnovu teške i trajne bolesti.

Član 18

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog telesnog oštećenja ili telesnog oštećenja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada određen broj bodova u zavisnosti od stepena telesnog oštećenja, i to:

- za telesno oštećenje 100% 10 bodova

- za telesno oštećenje 90% 9 bodova

- za telesno oštećenje 80% 8 bodova

- za telesno oštećenje 70% 7 bodova

- za telesno oštećenje 60% 6 bodova

- za telesno oštećenje 50% 5 bodova

- za telesno oštećenje 40% 4 boda

- za telesno oštećenje 30% i manje 3 boda.

Član 19

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku, ispunjava uslove na osnovu kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Ispunjenost kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja dokazuje se na osnovu dostavljenog pravnosnažnog rešenja nadležnog organa.

Član 20

Kriterijum invalidnosti i telesnog oštećenja i zdravstvenog stanja nemaju kumulativni efekat te prijavljenom licu i članu njegovog porodičnog domaćinstva pripadaju pojedinačno bodovi samo po jednom osnovu.

Članovi porodičnog domaćinstva

Član 21

Za svakog člana porodičnog domaćinstva licu pripada po pet bodova.

Članovima porodičnog domaćinstva u smislu ove odluke smatraju se:

1. supružnik i vanbračni partner;

2. deca rođena u braku ili van braka, usvojena ili pastorčad;

3. roditelji lica ili njegovog supružnika ili vanbračnog partnera koji nemaju rešenu stambenu potrebu u skladu ovom Odlukom;

4. druga lica koja su lice ili njegov supružnik ili vanbračni partner dužni po zakonu da izdržavaju, a imaju prijavljeno prebivalište na istoj adresi najmanje 2 godine pre objavljivanja javnog poziva, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu; zajedničko domaćinstvo jeste zajednica življenja, privređivanja i trošenja sredstava.

Član 22

Vanbračna zajednica dokazuje se na osnovu:

1. uverenja o zajedničkom prebivalištu na istoj adresi za period od 3 godine unazad računajući od dana podnošenja zahteva, koje izdaje nadležni organ Policijske uprave ili

2. rešenja o dokazivanju vanbračne zajednice u vanparničnom postupku.

Član 23

Roditelju koji sam vrši roditeljsko pravo pripada dodatnih pet bodova.

Jedan roditelj sam vrši roditeljsko pravo:

- kada je drugi roditelj nepoznat ili je umro ili je potpuno lišen roditeljskog prava, odnosno poslovne sposobnosti;

- kada samo on živi sa detetom, a sud još nije doneo odluku o vršenju roditeljskog prava;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a nisu zaključili sporazum o vršenju roditeljskog prava;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a zaključili su sporazum o zajedničkom ili samostalnom vršenju roditeljskog prava ili sud proceni da taj sporazum nije u najboljem interesu deteta;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, ako zaključe sporazum o samostalnom vršenju roditeljskog prava i ako sud proceni da je taj sporazum u najboljem interesu deteta.

Status roditelja koji sam vrši roditeljsko pravo dokazuje se izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog organa o proglašenju nestalog lica za umrlo, odnosno odlukom nadležnog organa o vršenju roditeljskog prava i izvodom iz matične knjige rođenih za dete.

Član 24

Roditelju iz člana 23. ove odluke koji je žrtva porodičnog nasilja pripada dodatnih 5 bodova.

Porodično nasilje se dokazuje pravosnažnom presudom.

Dužina prebivališta na teritoriji grada Leskovca

Član 25

Za svaku godinu prebivališta na teritoriji grada Leskovca u neprekidnom trajanju podnosiocu zahteva pripada po 1 bod, a najviše 20 bodova.

Dužina prebivališta se dokazuje uverenjem o prebivalištu.

V POSTUPAK DODELE STAMBENE PODRŠKE

Nadležnost za sprovođenje postupka

Stambena komisija

Član 26

Postupak dodele stambene podrške sprovodi Stambena komisija grada Leskovca (u daljem tekstu: Komisija), koju obrazuje Gradsko veće.

Komisiju čine predsednik i četiri člana, s tim da je obavezno da u sastav komisije uđe predstavnik Gradskog veća grada Leskovca kao i predstavnik organa socijalnog staranja (Centra za socijalni rad).

Komisija sprovodi postupke po javnim pozivima za pružanje stambene podrške, utvrđuje tekst javnog poziva za dodelu stambene podrške, raspisuje javni poziv, sačinjava predlog liste reda prvenstva, utvrđuje listu reda prvenstva po isteku roka za prigovore i dostavlja Skupštini grada na odlučivanje, odlučuje o privremenom korišćenju i upotrebi stanova u skladu sa članom 48. ove Odluke i vrši druge poslove utvrđene rešenjem o obrazovanju.

Za punovažan rad Komisije potrebno je da sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova a odluke donosi većinom glasova prisutnih članova.

Komisija može bliže urediti svoj rad donošenjem poslovnika o radu Komisije, u skladu sa ovom Odlukom.

Izveštaj o radu za prethodnu godinu Komisija dostavlja Gradskom veću najkasnije do 31. marta tekuće godine.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije vrši Gradska uprava grada Leskovca (u daljem tekstu-Gradaska uprava), Odeljenje za komunalno stambene poslove, saobraćaj i infrastrukturu i Odeljenje za imovinu i imovinsko-pravne poslove.

Pokretanje postupka

Član 27

Postupak dodele stambene podrške pokreće se na osnovu javnog poziva koji se objavljuje u lokalnom javnom glasilu i na zvaničnoj internet stranici grada Leskovca.

Javni poziv raspisuje Komisija u skladu sa Programom i poziva zainteresovana lica da u propisanom roku podnesu pisani zahtev i odgovarajuće dokaze predviđene uslovima javnog poziva koji su od značaja za utvrđivanje liste reda prvenstva za ostvarivanje stambene podrške.

Tekst javnog poziva utvrđuje Komisija i dostavlja Gradskom veću na saglasnost.

Razmatranje prijava

Član 28

Po isteku roka iz javnog poziva, Komisija obrađuje podatke po podnetim prijavama i, u slučaju sumnje u verodostojnost dokumenata, proverava ih uvidom na licu mesta ili na drugi način.

Utvrđeno stanje konstatuje se zapisnički, odnosno službenom beleškom.

Nepotpune prijave se mogu dopuniti u roku od 15 dana od dana prijema poziva za dopunu dokumentacije.

Ako se prijava ne dopuni u roku iz prethodnog stava bodovanje se neće vršiti po osnovama za koje nisu priloženi odgovarajući dokazi a ukoliko nisu priloženi dokazi koji se odnose na dokazivanje stambenog statusa, prijava se neće razmatrati.

Utvrđivanje reda prvenstva

Član 29

Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim kriterijumima utvrđenim ovom Odlukom, sačinjava se lista reda prvenstva.

Ako se programom predviđa rešavanje stambenih potreba više kategorija korisnika, podnosilac prijave na javni poziv i članovi njegovog porodičnog domaćinstva mogu se prijaviti i biti pojedinačno bodovani u više kategorija, ali će na konačnoj listi reda prvenstva biti rangiran samo jedan podnosilac prijave iz porodičnog domaćinstva i to samo u jednoj kategoriji, po najboljoj poziciji.

Broj bodova na listi reda prvenstva utvrđuje se sa stanjem na dan isteka roka za podnošenje prijave na javni poziv.

Član 30

Ako dva ili više lica imaju isti broj bodova, prednost na listi reda prvenstva ima lice koje ima veći broj bodova po jednom od kriterijuma po redosledu utvrđenom ovom Odlukom.

U slučaju da su isti bodovi po svim kriterijumima, prednost ima lice koje ima duži podstanarski status, a u slučaju istog trajanja podstanarskog statusa ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja podstanarskog statusa ili u slučaju istog stambenog statusa, prednost će imati lice sa dužim trajanjem prebivališta na teritoriji grada Leskovca računajući godine, mesece i dane.

Član 31

Na osnovu utvrđenog broja bodova, Komisija sačinjava predlog liste reda prvenstva prema strukturi odgovarajućeg stana iz člana 8. ove odluke i listu podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu reda prvenstva, kao sastavni deo predloga liste.

Predlog liste reda prvenstva sadrži: naziv komisije, pravni osnov na osnovu koga je pripremljen predlog, redni broj, ime i prezime podnosioca prijave, broj bodova po svakom osnovu, ukupan zbir bodova po svim kriterijumima, datum utvrđivanja predloga, rok i način podnošenja prigovora.

Lista podnosilaca prijava koji nisu uvršteni u predlog liste reda prvenstva sadrži: ime i prezime podnosioca prijave, broj prijave i razloge zbog kojeg nije uvršten na listu.

Član 32

Podnosilac prijave ne može biti uvršten u predlog liste reda prvenstva:

1. ako se ne može smatrati da je lice bez stana u skladu sa ovom Odlukom,

2. ako nije prijavljen na teritoriji grada Leskovca najmanje godinu dana neprekidno pre objavljivanja javnog poziva,

3. ako nije državljanin Republike Srbije,

4. ako maksimalni prihodi njegovog porodičnog domaćinstva prelaze iznos iz člana 9. ove Odluke,

5. ako nije dostavio dokumentaciju koja se odnosi na stambeni status.

Član 33

Komisija predlog liste reda prvenstva čini dostupnim svim zainteresovanim licima, tako što ga objavljuje na isti način kao i javni poziv za dodelu stambene podrške.

Prigovor na predlog liste reda prvenstva podnosioci prijava mogu izjaviti Gradskom veću preko Komisije u roku od 15 dana od dana objavljivanja.

Po donošenju odluke o svim prigovorima uloženim na predlog liste reda prvenstva, Komisija utvrđuje listu reda prvenstva, koju dostavlja Skupštini grada i objavljuje na način utvrđen u stavu 1. ovog člana.

Član 34

Na osnovu liste reda prvenstva Skupština grada donosi odluku o dodeli stambene podrške koja naročito sadrži:

1) spisak lica koja ostvaruju pravo na stambenu podršku sa svim ličnim podacima bitnim za zaključenje ugovora o dodeli stambene podrške (ime i prezime i JMBG lica koja su korisnici stambene podrške);

2) vid stambene podrške koja se dodeljuje;

3) naznačenje organa koji će biti nadležan za zaključenje ugovora o dodeli stambene podrške i praćenje njegove realizacije, kao i kontrolu ispunjenosti uslova za dodelu tog vida stambene podrške za sve vreme dok on traje.

Odluka o dodeli stambene podrške objavljuje se na način kako se objavljuje javni poziv za dodelu stambene podrške.

Lista reda prvenstva utvrđena je za period do donošenja novog programa iz člana 5. ove Odluke, odnosno najduže na dve godine.

Član 35

Komisija poziva podnosioca prijave prema redosledu koji je ostvario na listi reda prvenstva da se opredeli za odgovarajući stan na osnovu kataloga stanova ili neposrednim pregledom ponuđenih stanova i potpiše izjavu koja sadrži podatke o stanu za koji se opredelio.

Ako se podnosilac ne opredeli za stan u postupku iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od dodele stana.

Gradska uprava nakon potpisivanja izjava iz stava 1. ovog člana priprema predlog odluke o dodeli stana koju donosi Gradsko veće.

Odluka iz stava 3. ovog člana sadrži naročito: ime i prezime lica kome se stan dodeljuje; podatke o uslovima dodele stana; podatke o stanu (adresa, sprat, broj stana, struktura stana, površina, katastarski podaci); rok za zaključenje ugovora koji ne može biti kraći od 30 dana kao i Predlog ugovora.

Na osnovu Odluke iz stava 3. ovog člana zaključuje se ugovor između grada Leskovca i lica koje je steklo pravo na dodelu stana, koji u ime Grada zaključuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Ako lice iz stava 1. ovog člana ne zaključi ugovor o zakupu stana bez opravdanog razloga u roku predviđenom Odlukom iz stava 3. ovog člana, Komisija će stan ponuditi sledećem licu na listi reda prvenstva i predložiti Gradskom veću donošenje odluke o stavljanju van snage ranije donetog akta, kao i donošenje novog akta o dodeli stana.

VI VID STAMBENE PODRŠKE

Neprofitni zakup

Član 36

Neprofitni zakup predstavlja davanje u zakup stana u javnoj svojini na određeno vreme od 5 godina sa mogućnošću produženja, bez mogućnosti prodaje, odnosno u skladu sa odredbama ugovora o donaciji, pri čemu zakupac plaća zakupninu pod neprofitnim uslovima (u daljem tekstu: neprofitna zakupnina), pod uslovima i na način koji su određeni ugovorom o neprofitnom zakupu, a u skladu sa odredbama Zakona i ove Odluke.

Zaključenje ugovora o neprofitnom zakupu

Član 37

Ugovor o neprofitnom zakupu stana zaključuje se u pisanoj formi i sadrži naročito: podatke o ugovornim stranama, mesto i datum zaključenja ugovora, broj i datum odluke o dodeli stambene podrške, podatke o stanu koji je predmet zakupa, vreme trajanja zakupa, prava i obaveze ugovornih strana u korišćenju i održavanju stana, visinu zakupnine, način i rokove plaćanja zakupnine, uslove i rokove za otkaz ugovora i imena lica koja će koristiti stan.

Zakup počinje da teče od dana primopredaje stana, a zakupodavac i zakupac dužni su da sačine zapisnik o primopredaji stana, koji treba da sadrži podatke o stanu, uređajima i opremi koji se izdaju u zakup i opis stanja u kome se nalaze u trenutku primopredaje.

U slučaju smrti zakupca, članovi porodičnog domaćinstva koji su sa zakupcem stanovali u istom stanu nastavljaju sa korišćenjem tog stana, s tim što ugovor o zakupu zaključuje lice koje oni sporazumno odrede.

Otkaz ugovora

Član 38

Zakupodavac može dati otkaz ugovora o zakupu stana:

1. ako zakupac bez saglasnosti zakupodavca koristi stan za obavljanje poslovne delatnosti, izdaje stan u podzakup ili dozvoli korišćenje stana licima koja nisu predviđena ugovorom o zakupu, u roku dužem od 60 dana;

2. ako zakupac ne plati zakupninu za najmanje tri meseca uzastopno ili četiri meseca u toku godine;

3. ako zakupac, osobe koje sa njim stanuju ili lica kojima dozvoli ulazak u stan izazovu veću štetu u stanu ili zajedničkim delovima zgrade;

4. ako zakupac, osobe koje sa njim stanuju ili lica kojima dozvoli ulazak u stan načinom korišćenja stana grubo krše osnovna pravila susedskog suživota utvrđena kućnim redom ili načinom korišćenja ometaju druge stanovnike u njihovom mirnom korišćenju stana;

5. ako zakupac prestane da koristi stan u periodu dužem od tri meseca;

6. ako zakupac ili neko od članova porodičnog domaćinstva stekne u svojinu stan ili kuću;

7. ako zakupac vrši ili izvrši u stanu i ugrađenoj opremi prepravke bez prethodno pribavljene saglasnosti zakupodavca.

Zakupodavac ne može raskinuti ugovor o zakupu ukoliko prethodno nije pismeno opomenuo zakupca o kršenju ugovora o zakupu.

Opomena mora da sadrži: vid kršenja ugovora o zakupu, kao i način otklanjanja razloga za raskid i rok za otklanjanje, koji ne može biti kraći od 10 dana.

Član 39

Zakupodavac može raskinuti ugovor o zakupu i bez pismene opomene, ukoliko je to ponovljeno kršenje ugovora o zakupu, a od prethodne opomene nije proteklo više od godinu dana.

Objektivne okolnosti koje sprečavaju otkaz

Član 40

Zakupodavac ne može raskinuti ugovor o zakupu stana, iako zakupac nije isplatio zakupninu, ukoliko se zakupac ili članovi porodičnog domaćinstva koji sa njim koriste stan nađu u izuzetnim okolnostima koje se nisu mogle predvideti i na koje nisu mogli uticati (smrt u porodici, teža bolest, teža povreda, gubitak posla i drugo).

U slučaju iz stava 1. ovog člana, zakupac je dužan da, u roku ne dužem od 30 dana, pismeno obavesti zakupodavca o nastanku nepredviđenih okolnosti i da zatraži sporazum o reprogramu duga.

Ukoliko zakupodavac proceni da objektivne okolnosti ukazuju na dugotrajnu nemogućnost plaćanja zakupa i ostalih dažbina u vezi sa korišćenjem stana, zakupca može preseliti u drugi stan namenjen za privremeno rešavanje stambenih potreba odnosno stambeno zbrinjavanje.

Produžetak ugovora o zakupu

Član 41

Zakup se može produžiti ukoliko postoji saglasnost volje obe ugovorne strane i ukoliko su ispunjeni uslovi za produžetak ugovora.

Zakupac zainteresovan za produžetak ugovora o zakupu dužan je da, u roku od 30 dana pre isteka tog ugovora, zakupodavcu dostavi pismeni zahtev za produžetak ugovora o zakupu, uz sledeću dokumentaciju:

1. potvrdu o primanjima članova domaćinstva;

2. potvrdu organizacione jedinice Gradske uprave, nadležne za javne prihode, o imovini svih članova domaćinstva.

Ukoliko se utvrdi da je zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva u međuvremenu postao vlasnik stana ili porodične kuće na teritoriji Republike Srbije ili su se prihodi domaćinstva povećali iznad najvećih prihoda utvrđenih u članu 9. ove Odluke, zakupodavac neće produžiti ugovor.

Dozvola ulaska zakupodavca u stan

Član 42

Zakupac se obavezuje da će licima koje ovlasti zakupodavac dozvoliti ulazak radi utvrđivanja potrebe i izvođenja neophodnih radova na održavanju stanova, zajedničkih delova i uređaja, instalacije i opreme u zgradi.

Zakupodavac ima pravo da najmanje jednom mesečno, a po potrebi i češće, obiđe stan, proveri da li se stan koristi u skladu sa ugovorom o zakupu i proveri da li je zakupac platio račune za komunalne usluge.

Prepravke i rekonstrukcije stana

Član 43

Zakupac nije ovlašćen da u stanu vrši bilo kakve prepravke i rekonstrukcije bez pismene saglasnosti zakupodavca.

Zahtev za davanje saglasnosti za prepravke, rekonstrukciju i investiciono ulaganje podnosi se upravljaču stanova koji, sa svojim mišljenjem, dostavlja zahtev Komisiji.

Komisija, u saradnji sa nadležnim odeljenjem gradske uprave, priprema akt o davanju saglasnosti i upućuje ga Gradskom veću.

Gradsko veće donosi odluku o davanju, odnosno odbijanju da se da saglasnost, i o tome preko upravljača stanova obaveštava zakupca, odnosno podnosioca zahteva.

Obračun neprofitne zakupnine

Član 44

Neprofitnu zakupninu čine: troškovi održavanja stana i zajedničkih delova zgrade, troškovi upravljanja zgradom i amortizacija stana.

Neprofitna zakupnina se obračunava na godišnjem nivou u odnosu na vrednost stana na dan 31. decembra godine koja prethodi godini obračuna zakupnine, utvrđene u skladu sa zakonom i drugim propisima koji uređuju porez na imovinu za lica koja ne vode poslovne knjige na osnovu člana 4. Pravilnika o jedinstvenoj metodologiji obračuna neprofitne zakupnine ("Sl. glasnik RS", broj 90/2017), pri čemu se zakupnina utvrđuje prema formuli Z = K x C / 100 / 12 x P, gde K predstavlja koeficijent 2,90427, C predstavlja tržišnu vrednost po m2 nepokretnosti, a P predstavlja površinu nepokretnosti.

Kupovina stana po neprofitnim uslovima

Kupoprodajna cena

Član 45

Za stanove grada koji se prodaju po neprofitnim uslovima kupoprodajna cena utvrđuje se na osnovu cene izgradnje, po metru kvadratnom (m2) neto korisne površine, uračunavanjem svih finansijskih i nefinansijskih učešća za izgradnju.

Za stanove grada za koje se ne može utvrditi kupoprodajna cena u skladu sa stavom 1. ovog člana, ova cena se određuje u visini tržišne vrednosti stana koju je utvrdila Poreska uprava, na način na koji se utvrđuje osnovica za prenos apsolutnih prava u periodu koji prethodi zaključenju ugovora ne dužem od godinu dana, s tim da se ova vrednost može umanjiti za 1,5% za svaku godinu starosti stana a najviše do 30%.

Uslovi kupoprodaje

Član 46

Ugovor o kupovini stana po neprofitnim uslovima zaključuje se u pisanoj formi i sadrži naročito: mesto i datum zaključenja ugovora i podatke o ugovornim stranama, broj i datum odluke o dodeli stambene podrške, odredbe o međusobnim pravima i obavezama ugovornih strana, podatke o stanu koji je predmet ugovora, kupoprodajnu cenu, način i rokove isplate kupoprodajne cene kao i uslove i rokove za raskid ugovora, a sve u skladu sa odgovarajućim uslovima iz Programa, odluke o dodeli stambene podrške i ove Odluke.

U slučaju kada je ugovorena otplata kupoprodajne cene na rate a u toku otplate kupac stana ne plati tri uzastopne dospele rate, odnosno ukupno četiri rate od zaključivanja kupoprodajnog ugovora, ugovor se raskida, a kupac stiče susvojinu sa udelom koji je srazmeran udelu isplaćenog dela kupoprodajne cene stana.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, korisnik stambene podrške nastavlja da koristi stan u svojstvu zakupca dela stana na kojem nije stekao svojinu, o čemu se zaključuje ugovor o zakupu.

Član 47

Lice koje je ostvarilo pravo na kupovinu stana po neprofitnim uslovima nema pravo da otuđi predmetni stan u periodu od pet godina od dana isplate stana u celosti.

Stambeno zbrinjavanje

Član 48

Stambeno zbrinjavanje predstavlja privremeni smeštaj lica iz člana 10. tačka 1)-4) ove Odluke do rešavanja njegove stambene potrebe.

Stambeno zbrinjavanje lica iz stava 1. ovog člana vrši se po hitnom postupku, bez sprovođenja postupka za dodelu stambene podrške propisanog ovom Odlukom.

Zahtev za stambeno zbrinjavanje se podnosi Komisiji.

Zahtev podnose lica iz stava 1. ovog člana, organ socijalnog staranja ili druge ustanove u sistemu socijalne zaštite, kao i udruženja i organi koji imaju saznanja o licima koja imaju potrebu za stambenim zbrinjavanjem.

Uz zahtev se podnose dokazi o ispunjavanju uslova u skladu sa ovom Odlukom.

Komisija donosi akt o davanju stana za privremeni smeštaj i dostavlja Gradskom veću predlog za davanje saglasnosti na zaključenje ugovora o privremenom smeštaju.

Ukoliko na raspolaganju nema slobodnih stanova u javnoj svojini grada Komisija može izvršiti privremeni smeštaj lica u objektu koji je u privatnoj svojini i dostaviti Gradskom veću predlog za davanje saglasnosti na zaključenje ugovora o zakupu na određeno vreme do 120 dana, po komercijalnim uslovima, a troškovi zakupa padaju na teret Grada.

VII FINANSIRANJE STAMBENE PODRŠKE

Član 49

Prihodi ostvareni od prodaje i davanja u zakup po neprofitnim uslovima, kao i prihodi od prodaje i davanja u zakup po komercijalnim uslovima, stanova iz člana 2. ove Odluke pripadaju budžetu grada Leskovca.

Finansijska sredstva koja su obezbeđena od prodaje i zakupa stanova po neprofitnim uslovima koriste se za održavanje istih i dalje pružanje stambene podrške, na osnovu godišnjeg programa investicionog održavanja koji na predlog Gradske uprave donosi Gradsko veće.

Sredstva iz stava 1. i 2. ovog člana mogu se dodeliti upravljaču stanova na ime učešća u izmirenju stalnih troškova koji nastaju upotrebom stanova kao i održavanja stanova koji se koriste za pružanje stambene podrške, a sve na osnovu ugovora iz člana 3. ove Odluke.

Za finansiranje stambene podrške mogu se koristiti i transferi od drugih nivoa vlasti (javni pozivi i sl.), donacije, fondovi Evropske unije i drugi međunarodni fondovi, komercijalni krediti, dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica i druga sredstva u skladu sa zakonom.

VIII UPRAVLJANJE I ODRŽAVANJE STANOVA GRADA

Član 50

Upravljanjem stanovima grada i održavanjem tih stanova, u smislu ove odluke, smatra se sledeće:

1. odlučivanje o korišćenju i održavanju stanova i zajedničkih delova zgrada;

2. obezbeđivanje i korišćenje finansijskih sredstava za održavanje stanova i zajedničkih delova zgrada;

3. vođenje svih potrebnih evidencija o stanovima, kao i podataka o kupcima i zakupcima koji su bitni za korišćenje i efikasno održavanje;

4. obračun i naplata zakupnine, odnosno kupoprodajne cene;

5. učestvovanje u troškovima održavanja i upotrebe zajedničkih delova zgrade u stambenoj zgradi u kojoj je formirana stambena zajednica;

6. zaključivanje ugovora sa pravnim licem, odnosno trećim licem, koje se angažuje u svrhu održavanja stambenih zgrada, stanova i zajedničkih delova;

7. izrada procedura za sprovođenje održavanja i izbora ovlašćenog predstavnika zakupaca na nivou ulaza ili zgrade, za zgrade u vlasništvu Grada;

8. druga pitanja značajna za korišćenje i održavanje stanova.

Zakupac ima obavezu da učestvuje u upravljanju stambenom zgradom preko ovlašćenog predstavnika u skladu sa procedurom iz stava 1. tačka 7. ovog člana.

Zakupac je u obavezi da u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora podnese zahtev za promenu nosioca prava na stanu u smislu izmirenja komunalnih usluga.

Član 51

Upravljač stanova obavlja sledeće zadatke:

1. priprema godišnji program investicionog održavanja, koji donosi Gradsko veće;

2. organizuje naplatu zakupnine utvrđene ugovorom o zakupu, odnosno dospelih rata utvrđenih kupoprodajnim ugovorom kojim je utvrđena prodaja na rate;

3. vrši kontrolu i preduzima mere potrebne za realizaciju ugovornih obaveza iz ugovora o zakupu, odnosno ugovora o kupoprodaji i preduzima mere u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza u skladu sa zakonom i ovom Odlukom;

4. angažuje treća lica za potrebe održavanja stanova;

5. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Stanovi grada za koje je zaključen ugovor o zakupu na neodređeno vreme koriste se i otkupljuju u skladu sa članom 139. Zakona.

Član 53

Korisnici stanova grada koji su u faktičkom posedu stanova a ne mogu da dokažu pravni osnov korišćenja istih, a pri tom nemaju (oni ili članovi njihovog porodičnog domaćinstva) u svojini na teritoriji Republike Srbije useljiv stan, odnosno porodičnu stambenu zgradu, biće pozvani da zaključe novi ugovor o zakupu u skladu sa odredbama ove Odluke.

Korisnicima stanova koji ne mogu da dokažu pravni osnov korišćenja istih a u stanu žive duže od deset godina, a pritom su savesno upravljali objektom i značajno unapredili njegova građevinska svojstva, biće omogućeno pravo preče kupovine po neprofitnim uslovima u skladu sa ovom Odlukom, ukoliko je takav stan određen Programom za prodaju po neprofitnim uslovima.

Zakupci stanova grada kojima je prestao osnov korišćenja, a još uvek se nalaze u faktičkom posedu stana, biće pozvani da zaključe ugovor o zakupu u skladu sa stavom 1. ovog člana, pod uslovom da sporazumom sa zakupodavcem regulišu obaveze po osnovu faktičkog korišćenja stana koje su nastale od momenta prestanka osnova za korišćenje.

Prilikom zaključivanja ugovora o zakupu, lica iz stava 1, 2. i 3. ovog člana dužna su da pribave dokaz da su u prethodnih godinu dana uredno izmirili račune za tekuće komunalne usluge.

Član 54

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o načinu i uslovima davanja na korišćenje stanova kojima raspolaže grad Leskovac ("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 5/2015).

Član 55

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".