ODLUKA

O OSNIVANJU USTANOVE MEĐUOPŠTINSKI ZAVOD ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE SUBOTICA - MEĐUOPŠTINSKI ZAVOD ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE SUBATICA - KÖZSÉGKÖZI MŰEMLÉKVÉDELMI INTÉZET SZABADKA - MEĐUOPĆINSKI ZAVOD ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE SUBOTICA

("Sl. list grada Subotice", br. 53/2012 - prečišćen tekst, 39/2014 i 13/2023)

Član 1

Utvrđuje se da je ustanova Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture osnovana Odlukom o osnivanju Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture Senta - Sombor - Subotica 1. maja 1980. godine.

Član 2

Osnivač Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture Subotica (u daljem tekstu: Ustanova) je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština).

Član 3

Naziv Ustanove je:

Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица - установа културе од националног значаја

Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subatica - ustanova kulture od nacionalnog značaja

Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka - Országos Jelentőségű Kulturális Intézmény

Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica - ustanova kulture od nacionalnog značaja.

Skraćeni naziv Ustanove je:

"МЗЗСК Суботица" установа културе од националног значаја

"MZZSK Subatica" ustanova kulture od nacionalnog značaja

KMI Országos Jelentőségű Kulturális Intézmény, Szabadka

"MZZSK Subotica" ustanova kulture od nacionalnog značaja.

Sedište Ustanove je u Subotici, Trg slobode broj 1.

Član 4

Utvrđuje se da je Ustanova od posebnog značaja za očuvanje, unapređenje i razvoj kulturne posebnosti i očuvanje nacionalnog identiteta mađarske, hrvatske i bunjevačke nacionalne manjine.

Član 5

Ustanova obavlja delatnost zaštite spomenika kulture, prostornih, kulturno-istorijskih celina, arheoloških nalazišta i znamenitih mesta.

U sprovođenju zadataka iz stava 1. ovog člana Ustanova vrši ovlašćenja i obavlja stručne poslove u skladu sa zakonom.

Delatnost Ustanove je:

91.03 Zaštita i održavanje nepokretnih kulturnih dobara, kulturno-istorijskih lokacija, zgrada i sličnih turističkih spomenika, kao pretežna delatnost, a ostale delatnosti su:

18.13 Usluge pripreme za štampu

41.10 Razrada građevinskih projekata

43.11 Rušenje objekata

43.12 Pripremna gradilišta

43.13 Ispitivanje terena bušenjem i sondiranjem

43.31 Malterisanje

43.32 Ugradnja stolarije

43.33 Postavljanje podnih i zidnih obloga

43.34 Bojenje i zastakljivanje

43.39 Ostali završni radovi

43.91 Krovni radovi

43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi

58.11 Izdavanje knjiga

58.12 Izdavanje imenika i adresara

58.13 Izdavanje novina

58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

58.19 Ostala izdavačka delatnost

71.11 Arhitektonska delatnost

71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

71.20 Tehničko ispitivanje i analize

72.19 Istraživanje i razvoj u ostalim prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama

72.20 Istraživanje i razvoj u društvenim i humanističkim naukama

74.20 Fotografske usluge

82.19 Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška

91.01 Delatnosti biblioteka i arhiva

91.02 Delatnosti muzeja galerija i zbirki.

Član 6

Nadležni organ Republike Srbije utvrđuje teritorije opština u kojima Ustanova obavlja poslove zaštite nepokretnih kulturnih dobara.

Član 7

Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koja ima na osnovu zakona i ove odluke.

Za svoje obaveze u pravnom prometu Ustanova odgovara celokupnom svojom imovinom.

Ustanova ima račun kod Uprave za trezor, a pravo raspolaganja sredstvima preko računa Ustanova utvrđuje se statutom Ustanova.

Član 8

Ustanova stiče sredstva za ostvarivanje svoje delatnosti iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodina, budžeta Grada i budžeta opština za koje obavlja poslove zaštite nepokretnih kulturnih dobara, od korisnika i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 9

Skupština ima pravo da:

- direktoru i Upravnom odboru Ustanove predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti;

- u skladu sa zakonom preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za vršenje funkcija i zadataka Ustanove,

- osim godišnjeg traži podnošenje i drugih izveštaja o radu i poslovanju Ustanove.

Član 10

Ustanova je dužna da:

- u ostvarivanju delatnosti postupa po predlozima Skupštine;

- podnosi Skupštini predlog godišnjeg programa rada i predlog finansijskog plana za narednu godinu i projekcijama za naredne dve godine, u skladu sa zakonom;

- na zahtev Skupštine podnosi izveštaje o radu, ostvarivanju delatnosti, poslovanju, a po potrebi druge izveštaje;

- na Statut Ustanove traži saglasnost Skupštine;

- na programe rada Ustanove traži saglasnost Skupštine;

- na godišnji finansijski plan traži saglasnost Skupštine;

- na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove traži saglasnost Gradonačelnika.

Član 11

Organi Ustanove su:

- direktor,

- Upravni odbor i

- Nadzorni odbor.

Član 12

Direktor rukovodi Ustanovom.

Direktora Ustanove, imenuje i razrešava Autonomna Pokrajina Vojvodina, preko svojih organa (u daljem tekstu: nadležni organ), u skladu sa zakonom.

Direktor Ustanove se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa sa Liste kandidata dostavljene od strane Upravnog odbora Ustanove, po postupku utvrđenim zakonom, na mandatni period od 4 godine i može biti ponovo imenovan.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se zakonom i Statutom Ustanove.

U postupku imenovanja direktora Ustanove nacionalni saveti nacionalnih manjina iz člana 4. ove odluke daju mišljenje.

Nadležni organ može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 13

Direktor Ustanove:

1) organizuje i rukovodi radom Ustanove;

2) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;

3) izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;

4) zastupa Ustanovu;

5) stara se o zakonitosti rada Ustanove;

6) odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;

7) odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

Član 14

Dužnost direktora ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Nadležni organ će razrešiti direktora Ustanove pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona;

3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove;

4) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove;

iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove.

Član 15

Ustanovom upravlja Upravni odbor.

Članove Upravnog odbora, imenuje nadležni organ, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.

Upravni odbor ima osam članova, predsednik i tri člana su predstavnici osnivača, po jedan član se imenuje na predlog nacionalnih saveta nacionalnih manjina iz člana 4. ove odluke, a jedan član je iz reda zaposlenih Ustanove.

Predsednika Upravnog odbora imenuje nadležni organ iz reda članova Upravnog odbora. Članovi Upravnog odbora Ustanove imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Član 16

Član Upravnog odbora koji se imenuje iz reda zaposlenih u ustanovi, imenuje se na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora da bude iz reda nosilaca osnovne, tj. programske delatnosti.

Tri člana Upravnog odbora imenuje se na predlog nacionalnih saveta nacionalnih manjina iz člana 4. ove odluke, u skladu sa zakonom.

Nacionalni saveti nacionalnih manjina iz člana 4. ove odluke daju mišljenje o predloženim članovima Upravnog odbora ustanove.

Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost predstavnika manje zastupljenog pola u skladu sa zakonom.

U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njom predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.

Predsedniku i članovima Upravnog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.

Član 17

Nadležni organ može, do imenovanja predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove, da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora.

Nadležni organ može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 18

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi Statut;

2) donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom;

3) utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku;

4) odlučuje o poslovanju Ustanove;

5) donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora;

6) donosi godišnji finansijski plan;

7) usvaja godišnji obračun;

8) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju;

9) daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;

10) daje predlog nadležnom organu o kandidatu za direktora;

11) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj ustanovi kulture na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu;

odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom.

Član 18a

Dužnost člana Upravnog odbora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Nadležni organ će razrešiti člana Upravnog odbora pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona;

3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora Ustanove;

4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili statutom Ustanove.

Član 19

U Ustanovi se obrazuje Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.

Nadzorni odbor ima tri člana, jedan član je predstavnik osnivača, jedan član se imenuje na predlog koji zajednički podnose nacionalni saveti nacionalnih manjina iz člana 4. ove odluke, a jedan član je iz reda zaposlenih Ustanove.

Članove Nadzornog odbora, imenuje nadležni organ.

Predsednika Nadzornog odbora imenuje nadležni organ iz reda članova Nadzornog odbora. Članovi Nadzornog odbora Ustanove imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Član 20

Član Nadzornog odbora koji se imenuje iz reda zaposlenih u ustanovi, imenuje se na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost predstavnika manje zastupljenog pola u skladu sa zakonom.

Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.

U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njom predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.

Predsedniku i članovima Nadzornog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.

Član 21

Nadležni organ može do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora Ustanove da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora.

Nadležni organ može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 21a

Dužnost člana Nadzornog odbora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Skupština će razrešiti člana Nadzornog odbora pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona;

3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora Ustanove;

4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili statutom Ustanove.

Član 22

Nadzorni odbor, najmanje jedanput godišnje, podnosi izveštaj o svom radu Skupštini.

Član 23

Stupanjem na snagu ove Odluke prestala je da važi Odluka o osnivanju Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture Senta - Sombor Subotica ("Sl. list opštine Subotica", br. 19/80) i Odluka o određivanju broja i sastava predstavnika društvene zajednice koji učestvuju u odlučivanju u Međuopštinskom zavodu za zaštitu spomenika kulture ("Sl. list opštine Subotica", br. 22/90).

Član 24

Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица - Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица -Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 39/2014)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица -Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 13/2023)

Član 10

Upravni odbor Ustanove imenovan Rešenjem 127 broj: 022-215/2021 od 24.3.2021. godine ("Službeni list APV", br. 15/21), obavljaće svoju dužnost do imenovanja Upravnog odbora u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 11

Ustanova je dužna da uskladi odredbe Statuta Ustanove sa ovom odlukom roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 12

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица - Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica obuhvata:
1. Odluku o organizaciji ustanove "Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture - Községközi Műemlékvédelmi Intézet" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 8/92), izuzev člana 14. kojim su propisani rokovi za donošenje Statuta i ostalih opštih akata ustanove i člana 20. kojim je uređena objava odluke,
2. Odluku o izmenama Odluke o organizaciji ustanove Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture - Községközi Műemlékvédelmi Intézet Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 43/02), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica - Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka ("Službeni list Opštine Subotica", br. 52/03), izuzev člana 13. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji ustanove Међуопштински завод за заштиту споменика културе Суботица - Međuopćinski zavod za zaštitu spomenika kulture Subotica - Községközi Műemlékvédelmi Intézet Szabadka ("Službeni list Grada Subotice", br. 50/12), izuzev člana 18. kojim je uređeno stupanje na snagu i sačinjenje prečišćenog teksta odluke.