PRAVILNIK

O DODELI SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE NABAVKE MEHANIZACIJE U SEKTORU VOĆARSTVA I VINOGRADARSTVA I OPREME ZA ZAŠTITU OD VREMENSKIH NEPOGODA I ELEMENATA POTREBNIH ZA PODIZANJE PROIZVODNIH ZASADA VOĆA, VINOVE LOZE I HMELJA U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 12/2023, 16/2023 i 29/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za sufinansiranje nabavke mehanizacije u sektoru voćarstva i vinogradarstva i opreme za zaštitu od vremenskih nepogoda i elemenata potrebnih za podizanje proizvodnih zasada voća, vinove loze i hmelja u 2023. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za konkurs iz programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2023. godini (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2023. godini ("Službeni list APV", br. 54/22).

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno 109,448,852.00 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji će biti objavljen u "Službenom listu AP Vojvodine" i jednim dnevnim novinama sa kojima Pokrajinski sekretarijat ima zaključen ugovor o objavljivanju akata, kao i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).

Konkurs je otvoren do 04.05.2023. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća. Na zahtev podnosioca prijava, koji nisu ostvarili pravo na bespovratna sredstva, moguće je vraćanje dokumentacije, uz dostavljanje overene fotokopije iste.

Sredstva za podršku investicija (prema Pravilniku i po Konkursu) dodeljuju se bespovratno.

Bespovratna sredstva za sufinansiranje za nabavku mehanizacije i opreme za zaštitu od vremenskih nepogoda i elemenata potrebnih za podizanje proizvodnih zasada voćaka, vinove loze i hmelja u 2023. godini po Konkursu utvrđuju se u iznosu do 60% od prihvatljivih troškova investicije.

Za podnosioce prijava: fizička lica, preduzetnike i pravna lica, čija je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žene nosioci registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađe od 40 godina bespovratna sredstva za podršku investicija utvrđuju se u iznosu do 70% od prihvatljivih troškova investicije (u slučaju da pravno lice ima više osnivača i ukoliko je samo jedan osnivač stariji od 40 godini, a drugi mlađi, bespovratna sredstva utvrđuju se u iznosu do 60% od prihvatljivih troškova investicije).

Prilikom obračuna uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može preći 5.850.000,00 dinara. Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 200.000,00 dinara, odnosno u razmatranje će biti uzete prijave čija je vrednost investicije jednaka ili veća od 333.000,00 dinara bez PDV-a.

Pokrajinski sekretarijat putem svog nadležnog sektora može da naloži nadležnoj Poljoprivrednoj stručnoj i savetodavnoj službi da utvrdi činjenično stanje na terenu - NULTA KONTROLA. NULTOM KONTROLOM se smatra utvrđivanje zatečenog činjeničnog stanja na terenu. Investicije iz tačke 1. započete pre nulte kontrole se ne prihvataju.

Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje bespovratnih sredstava, priznavaće se samo investicije realizovane nakon 01.01.2023. godine, kao i one prijave za koje je podnet zahtev za nultu kontrolu počev od obaveštenja 15.11.2022. godine.

Namene bespovratnih sredstava

Član 3

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za:

1. Nabavku opreme za zaštitu od vremenskih nepogoda i elemenata potrebnih za podizanje proizvodnih zasada

I Nabavka elemenata sistema za protivgradnu zaštitu (SAMO MREŽA) Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 500.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške jeste do 550.000,00 dinara po hektaru.

II Nabavka stubova i elemenata potrebnih za podizanje sistema za protivgradnu zaštitu. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 500.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške jeste do 550.000,00 dinara po hektaru.

III Nabavka stubova za podizanje zasada hmelja. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 400.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 440.000,00 dinara po hektaru.

IV Nabavka stubova za podizanje vinograda. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku stubova za podizanje vinograda po jednom hektaru površine iznose najviše 200.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 220.000,00 dinara po hektaru.

V Nabavka stubova i žice za ograđivanje parcela. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku stubova i žice za ogradu po jednom hektaru površine iznose najviše 200.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 220.000,00 dinara po hektaru.

VI Nabavka sistema protiv smrzavanja "anti-frost". Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku anti frost sistema po jednom hektaru površine iznose najviše 400.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 440.000,00 dinara po hektaru.

2. Nabavka mehanizacije:

I Nabavka opreme za orezivanje, drobljenje, sečenje i uklanjanje ostataka nakon rezidbe voćnih vrsta, oprema za orezivanje (sečke, tarupi, mulčeri, kosačice). Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 600.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 700.000,00 dinara.

II Mašine za ubiranje odnosno skidanje useva (tresači, odnosno drugi berači za voće i vinovu lozu; mašine za skupljanje jezgrastog voća; pokretne platforme za berbu). Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 600.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 700.000,00 dinara.

III Mašine za dopunsku obradu zemljišta (rotofreze, međuredni kultivatori). Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 500.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 550.000,00 dinara.

IV Mašine za zaštitu bilja (atomizeri). Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 860.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 1.000.000,00 dinara.

V Mašine za zaštitu od mraza

- (Frostbuster vučni model) - Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 1.100.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 1.160.000,00 dinara.

- (Frostbuster nošeni model) - Maksimalni iznos bespovratnih sredstava iznosi najviše 1.100.000,00 dinara. U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina - maksimalni iznos podrške je do 1.160.000,00 dinara.

Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu po Konkursu. U okviru tačke 1 podnosilac prijave može da aplicira za više investicija, u okviru tačke 2 može da aplicira za jednu investiciju, a do navedenog maksimalnog iznosa.

Sredstva koja se dodeljuju ne mogu se koristiti za:

• poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;

• carinske, uvozne i ostale vrste administrativnih taksi, kao i za naknade za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća;

• troškove bankarske provizije, troškove jemstva i slične naknade;

• kupovinu polovne opreme i materijala;

• sopstveni rad i materijal podnosioca zahteva;

• troškove prevoza, montaže i druge operativne troškove;

• doprinose u naturi (sopstveni rad i materijal);

• nabavke predmetne investicije, lizinga, cesije, kompenzacije, asignacije ili za druge načine koji predstavljaju gašenje obaveze putem prebijanja dugova;

• promet između povezanih lica;

• investicije realizovane pre 01.01.2023. godine.

Pravo učešća na konkursu

Član 4

Pravo na podsticaje ostvaruju lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i to:

1. fizičko lice:

- nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva,

- preduzetnik nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva.

2. pravno lice:

- privredno društvo nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstava;

- zemljoradnička zadruga nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva;

- složena zadruga nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva.

Opšti uslovi za učešće na konkursu

Član 5

Za fizička lica i pravna lica:

1. Podnosilac prijave mora biti upisan u Registar poljoprivrednih gazdinstava i da se nalazi u aktivnom statusu;

2. Podnosilac prijave mora imati prebivalište na teritoriji jedinice lokalne samouprave u AP Vojvodini, odnosno podnosioci prijave - pravna lica moraju imati sedište na teritoriji jedinice lokalne samouprave u AP Vojvodini, s tim što i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave u AP Vojvodini;

3. Podnosilac prijave mora regulisati obaveze po rešenjima o naknadama za odvodnjavanje/navodnjavanje zaključno sa 31.12.2022. godinom;

4. Podnosilac prijave mora regulisati dospele poreske obaveze od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, zaključno sa 31.12.2022. godinom;

5. Podnosilac prijave mora izmiriti dospele obaveze po ugovorima o zakupu poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, zaključno sa 31.12.2022. godinom, ukoliko je korisnik istog;

6. Podnosilac prijave za investiciju za koju podnosi zahtev ne sme koristiti podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije) za istu namenu, odnosno ista investicija ne sme biti predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu s posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

7. Podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, kao ni prema Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, na osnovu ranije potpisanih ugovora;

8. Podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica - u smislu člana 62. Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik", br. 36/11, 99/11, 83/14, 5/15, 44/2018, 95/2018 i 91/2019) i

9. Parcele na kojima se postavlja oprema, koja je predmet investicije konkursa, moraju biti upisane u Registar poljoprivrednih gazdinstava. Ukoliko je parcela u zakupu, potrebno je da je do isteka ugovora o zakupu preostalo najmanje šest godina.

5.1. Dodatni uslovi za preduzetnike i pravna lica:

10. Podnosilac prijave - preduzetnik i pravno lice mora biti upisan u registar privrednih subjekata i mora da se nalazi u aktivnom statusu;

11. Prema podnosiocu prijave - pravnom licu ne sme biti pokrenut postupak stečaja i/ili likvidacije;

12. Podnosilac prijave - pravno lice mora biti razvrstano u mikro i malo pravno lice, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo;

13. Zadruge moraju imati obavljenu zadružnu reviziju.

Specifični uslovi za učešće na konkursu

Član 6

• Podnosilac prijave, u zavisnosti od vrste investicije ostvaruje pravo na sufinansiranje investicije ako u Registru ima upisano voće u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i ako je predmet investicije vezan za proizvodnju tog voća.

• Podnosioci prijava (više njih) čije se parcele naslanjaju jedna na drugu, a imaju ugovor o udruživanju, mogu podneti prijavu tako da se sve parcele ograđuju sa spoljne strane parcele bez deljenja sa ogradom između njih.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs:

Za fizička lica i pravna lica:

1. čitko popunjen obrazac prijave;

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta nosioca registrovanog poljoprivrednog gazdinstva ili ovlašćenog lica u pravnom licu;

3. original Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koji izdaje Uprava za trezor (podaci o poljoprivrednom gazdinstvu, prva strana Izvoda kao i ostale strane izvoda sa podacima o površinama, ne stariji od 30 dana);

4. dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda JVP "Vode Vojvodine") zaključno sa 31.12.2022. godine za podnosioca prijave;

5. dokaz o izmirenim dospelim poreskim obavezama zaključno sa 31.12.2022. godine za podnosioca prijave (izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave prebivališta, odnosno sedišta podnosioca prijave, kao i nadležnog organa lokalne samouprave gde se nalazi predmetna investicija, ukoliko se predmetna investicija nalazi na teritoriji druge lokalne samouprave, u APV);

6. dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini (potvrda nadležnog organa, ili fotokopija ugovora sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i dokaz o izvršenom plaćanju);

7. predračun sa propratnim aktom dobavljača u kome će biti iskazana cena bez PDV-a, iznos PDV-a i cena sa PDV-om, i specifikacija opreme koja sadrži osnovne karakteristike opreme (konačan original račun mora biti identičan predračunu po iznosu, specifikaciji i dobavljaču opreme); za investicije koje su preko 150.000,00 dinara, može se podneti predračun sa specifikacijom opreme, a konačan originalni račun mora biti identičan predračunu po iznosu, specifikaciji i dobavljaču opreme, za investicije do 150.000,00 dinara originalni račun za nabavku predmetne investicije sa specifikacijom opreme koja sadrži osnovne karakteristike konstrukcije i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu); podnosioci prijava koji su podneli zahtev za nultu kontrolu počev od 15.11.2022. godine, dostavljaju original predračun ne stariji od 15.11.2022. godine;

8. za investicije koje su već realizovane:

- a veće su vrednosti od 1.000.000,00 dinara: original e-faktura (za veleprodaje) ili fiskalni račun izdat nakon 01.01.2023. godine sa propratnim aktom dobavljača u kome će biti iskazana cena bez PDV-a, iznos PDV-a i cena sa PDV-om, pojedinačno i specifikacija opreme koja sadrži osnovne karakteristike opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu),

- dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod Korisnika sredstava iz koga jasno proizilazi prenos sredstva na račun dobavljača opreme overen od strane banke;

- za investicije manje vrednosti od 1.000.000,00 dinara, koje su isplaćene gotovinski podnosi samo fiskalni račun izdat nakon 01.01.2023. godine sa propratnim aktom dobavljača;

- original otpremnica za nabavku predmetne investicije izdatu nakon 01.01.2023. godine;

- fotokopija garantnog lista za opremu za koju je to predviđeno važećim propisima;

- fotokopija ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;

- jedinstvena carinska isprava (ukoliko je podnosilac prijave direktni uvoznik) - ne starija od 01.01.2023. godine;

9. fotokopija diplome o stečenom srednjem i visokom obrazovanju iz oblasti poljoprivrede;

10. ako je član zadruge dostaviti potvrdu o članstvu;

11. ukoliko je podnosilac prijave poseduje sertifikate potrebno je dostaviti kopiju sertifikata za organsku proizvodnju ili sertifikat o zaštićenom geografskom poreklu;

12. važeća potvrda o izvršenoj kontroli plodnosti zemljišta koje je predmet investicije;

13. izjave podnosioca prijave u okviru obrasca prijave;

14. izjave dobavljača da može izvršiti isporuku predmetne investicije najkasnije do 15.10.2023. godine.

Dodatna obavezna dokumentacija za preduzetnike i pravna lica:

15. izvod iz Agencije za privredne registre, s poreskim identifikacionim brojem;

16. potvrda Agencije za privredne registre o tome da nad pravnim licem nije pokrenut postupak stečaja i/ili likvidacije;

17. potvrda Agencije za privredne registre o tome da je pravno lice razvrstano u mikro ili malo pravno lice, u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Službeni glasnik RS", broj 73/2019).

18. za zadruge potvrdu ovlašćenog Revizijskog saveza da zadruga posluje u skladu sa Zakonom o zadrugama, pri čemu se potvrda izdaje na osnovu konačnog izveštaja o obavljenoj zadružnog reviziji, ne starijem od dve godine, u skladu sa Zakonom o zadrugama;

Podnosilac prijave treba da se izjasni na obrascu koji je sastavni deo prijave o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 3, 4 i 5 pribaviti sam ili će Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavljati podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak.

Ukoliko se oprema nabavlja iz inostranstva, podnosilac prijave obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik, od strane ovlašćenog sudskog tumača. Ukoliko je račun/ predračun iskazan u stranoj valuti, neophodno je u obrascu prijave uneti vrednost opreme u dinarskoj protivvrednosti, obračunatoj po srednjem kursu NBS, na dan izdavanja računa/ predračuna.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.

Postupak donošenja odluke je u skladu sa Pravilnikom.

Način podnošenja prijave

Član 8

Prijava sa potrebnom dokumentacijom može se dostaviti:

- putem pošte na adresu organa,

- lično u Pisarnici pokrajinskih organa uprave ili

- elektronskim putem AgroSens platforme.

Uputstvo o načinu podnošenja elektronske prijave i elektronskom opštenju između organa i podnosioca prijave sastavni je deo ovog Pravilnika i objavljen je na internet stranici organa.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 9

Za podnosioce nepotpunih prijava, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 10

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

Kriterijum

Odgovor

Bodovi

Godine podnosioca zahteva

Manje od 40 godina

10

Više od 40 godina

0

Podnosilac zahteva je žena

Da

5

Ne

0

Stepen razvijenosti opštine

Iznad republičkog proseka

5

Od 80 do 100% od republičkog proseka

10

Od 60 do 80% od republičkog proseka

15

Ispod 60% od republičkog proseka

20

Prebivalište podnosioca zahteva

Ostala naseljena mesta

20

Sedište opštine

10

Grad

0

Radna aktivnost podnosioca zahteva

Bavi se isključivo poljoprivredom

30

Bavi se poljoprivredom više od 50%

10

Bavi se poljoprivredom manje od 50%

0

Kontrola plodnosti zemljišta

Da

10

Ne

0

Vlasništvo poseda

Vlasništvo

20

Zakup

10

Ustupljeno na korišćenje bez naknade

0

Datum prve registracije poljoprivrednog gazdinstva

Manje od 3 godine

0

Više od 3 godine

5

Članstvo u zemljoradničkoj zadruzi

Da

10

Ne

0

Obrazovanje podnosioca zahteva

Poljoprivredni fakultet

10

Srednja poljoprivredna škola

5

Ne

0

Dosadašnje korišćenje sredstava PSPVŠ

Prvi put

10

Ne

0

Sertifikacija za organsku proizvodnju i/ili proizvodi sirovinu ili gotov proizvod sa geografskim poreklom

Da

10

Ne

0

Način aplikacije podnosioca zahteva

Račun

10

Predračun

0

Digitalna platforma Agrosens

Podnosilac prijave ima korisnički nalog na digitalnoj platformi Agrosens

10

Podnosilac prijave nema korisnički nalog na digitalnoj platformi Agrosens

0

Ocena održivosti investicije

Visoka

30

Srednja

20

Niska

10

Neodrživa

0

Ugovor raskinut sa podnosiocem prijave u prethodnih 5 godina

Odustao od realizacije investicije pre potpisivanja ugovora

-5

Odustao od realizacije investicije nakon potpisivanja ugovora

-10

U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva.

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 11

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

U zapisnik se unosi:

- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,

- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,

- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.

Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.

Član 12

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Pojedinačna rešenja

Član 13

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.

Pravo žalbe

Član 14

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Izmena odluke

Član 15

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 16

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava je u obavezi da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom - dostavi menicu s meničnom izjavom, a za pravna lica registrovanu menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od pet (5) godina, osim za potrošna sredstva.

Rok za realizaciju investicije je 31. oktobar 2023. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 17

Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon realizacije investicije, odnosno nakon stavljanja opreme u funkciju, odnosno nakon kupovine mehanizacije i nakon što korisnik sredstava dostavi Sekretarijatu sledeću dokumentaciju:

• zahtev za isplatu sa izveštajem o namenskom utrošku sredstava;

• originalni račun za nabavku predmetne investicije izdat nakon 01.01.2023. godine. Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike mašina i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);

• original otpremnicu za nabavku predmetne investicije izdatu nakon 01.01.2023. godine za koju je, u skladu sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;

• dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod Korisnika sredstava, overen od strane banke, a za investicije čija vrednost je manja od 1.000.000,00 dinara može se dostaviti samo fiskalni račun, ako je plaćanje izvršeno gotovinski;

• fotokopiju ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;

• fotokopiju garantnog lista za opremu za koju je to predviđeno važećim propisima;

• jedinstvenu carinsku ispravu (ukoliko je podnosilac prijave direktni uvoznik) ne stariju od 01.01.2023. godine;

• original Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koji izdaje Uprava za trezor (podaci o poljoprivrednom gazdinstvu, prva strana Izvoda kao i ostale strane izvoda sa podacima o površinama i broju životinja, ne stariji od 30 dana).

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju. Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede zatraži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a posebno u slučaju računa i predračuna koji su izdati od dobavljača opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su značajno iznad tržišne vrednosti;

U momentu isplate sredstava račun preduzetnika i pravnog lica ne sme biti u blokadi;

Postupak donošenja odluke, kriterijumi i ostala pitanja vezana za konkurs, propisani su Pravilnikom;

Plaćanje mora da se vrši na tekući račun dobavljača ili gotovinski, a plaćanja putem kompenzacije i cesije neće biti priznata;

Plaćanje čiji je iznos veći od 1.000.000,00 sa PDV-om mora da se vrši na tekući račun dobavljača.

Sekretarijat putem nadležnog sektora može da naloži Poljoprivrednoj stručnoj i savetodavnoj službi AP Vojvodine da izvrši činjenično stanje (završnu kontrolu) na terenu, dostavljanjem izveštaja i zapisnika Sekretarijatu.

Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Obaveze korisnika bespovratnih sredstava

Član 18

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, koristi u skladu s predviđenom namenom;

2. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, ne otuđi i/ ili ne daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;

3. svu dokumentaciju u vezi sa investicijom čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja.

Korisnik sredstava po Konkursu za kog se utvrdi da nije postupao u skladu sa odredbama Konkursa i ugovora, korisnik koji je Pokrajinskom sekretarijatu onemogućio da obavi kontrolu odnosno korisnik koji je dostavljao netačne podatke, dužan je da vrati primljeni iznos bespovratnih sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom koja se obračunava od dana isplate bespovratnih sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 19

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.

Provera stanja na terenu obavlja se i u toku pet (5) godina nakon prenosa sredstava, osim za opremu čiji je vek eksploatacije kraći od godinu dana, a prati je ovlašćeni sektor Pokrajinskog sekretarijata, putem izveštaja i zapisnika Poljoprivredne stručne i savetodavne službi AP Vojvodine sa terena.

Kod podnosilaca koji su podneli prijavu za investicije iz tačke 1. podtačka V (Nabavka stubova i žice za ograđivanje parcela), a koji u momentu nulte kontrole nisu imali podignut zasad, završnom kontrolom na prijavljenim parcelama mora biti utvrđena realizovana investicija i podignut zasad.

Završne odredbe

Član 20

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju tačaka u članu 5. ove odluke kako je objavljeno u "Sl. listu AP Vojvodine", br. 12/2023.