PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME U 2023. GODINI - STARTAP ZA POČETNIKE I MLADE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 30/2023)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme u 2023. godini - startap za početnike i mlade (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme u 2023. godini - startap za početnike i mlade (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2023. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, mikro, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.

CILJ

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je da se novoosnovanim privrednim subjektima olakša funkcionisanje i poveća stepen opstanka na tržištu i zapošljavanja, poboljšaju uslovi poslovanja i unapredi konkurentnost kao i sveukupni dalji rast i razvoj preduzetništva u AP Vojvodini, sa posebnim osvrtom na mlade početnike.

Član 3

Pod startapom za početnike, u smislu ovog Pravilnika, smatraju se preduzetnici i privredna društva4 koja posluju od 1. januara 2022. godine. Pod mladim početnicima podrazumevaju se osnivači/vlasnici koji su u momentu registrovanja privrednog subjekta bili mlađi od 35 godina.

____________
4 Uključujući i ustanove u privatnoj svojini upisane u odgovarajući Registar APR

NAMENA SREDSTAVA

Član 4

Sredstva su namenjena za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme koja je kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 1. januara 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa. Sredstva se odobravaju po principu refundacije.

Pod nabavkom mašina/opreme podrazumeva se proizvodna i druga oprema koja je u funkciji izrade ili pripreme i dorade finalnog proizvoda i/ili pružanja usluge.

Mašine/oprema mora biti namenjena za profesionalnu upotrebu u okviru delatnosti. Mašine/oprema može biti polovna, ne starija od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave na Javni konkurs dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundiranje troškova za nabavku sledećeg:

- oprema za adaptaciju, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora: ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.), instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.) i opremanje (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, oprema za zaštitu na radu, oružje, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.);

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna, radna i dr.), prikolice i sl.;

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- mašine i oprema za ugostiteljstvo, samousluživanje, sport, zabavu, igre na sreću, kladionice i sl.

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili je namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.

VISINA SREDSTAVA

Član 5

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljene e-fakture/računa ili računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Iznos odobrenih sredstava, uz uslov iz prethodnog stava, može biti od najmanje 200.000,00 do najviše 1.000.000,00 dinara.

Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 100% od fakturne (kupovne) vrednosti sa PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu APV", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs/Konkursi/Javni pozivi.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenje prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 8

I

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju novoosnovani preduzetnici i privredna društva sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) najranije 1. januara 2022. godine i to:

- registrovani na neodređeno vreme i imaju aktivan status i

- razvrstani na mikro ili mala pravna lica5 ili su preduzetnici paušalni poreski obveznici.

___________
5 Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)

II

Prijavu na Javni konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je shodno Zakonu o stečaju6, pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa članom 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći7.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

____________
6 ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018)
7 ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe i 99/2021 - dr. uredba i 20/2023- dr. uredba)

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1. da je registrovan u APR najranije 1. januara 2022. godine;

2.

a) za preduzetnika: da nije u radnom odnosu u drugom privrednom subjektu, odnosno da je prijavljen na obavezno socijalno osiguranje po osnovu obavljanja samostalne delatnosti (u svojstvu preduzetnika) i da vođenje poslovanja i zastupanje obavlja lično;

b) za privredno društvo: da je osnivač/vlasnik zaposlen na neodređeno vreme u tom privrednom društvu i da je istovremeno njegov zakonski zastupnik8;

3. da ima najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vreme (pod zaposlenim licem na neodređeno vreme podrazumeva se i preduzetnik iz tačke 2. pod a));

4. da preduzetnik, odnosno osnivač/vlasnik i/ili odgovorno lice nije direktor/zastupnik, član, osnivač ili član organa upravljanja drugog privrednog subjekta ili zastupnik ogranka drugog privrednog subjekta;

5. da nema utvrđene neizmirene obaveze javnih prihoda koji su u nadležnosti Poreske uprave Ministarstva finansija RS;

6. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

7. da podnosilac prijave nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

8. da nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara (2022-2023 godina);

9. da za iste namene (predmet prijave) u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

10. da nije primio bespovratna sredstva na Javnim konkursima Sekretarijata u 2023. godini, osim subvencija za samozapošljavanje.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za refundaciju troškova za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca (u skladu sa članom 4. Pravilnika).

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatne uslove.

______________
8 Ukoliko postoji više osnivača/vlasnika privrednog društva potrebno je da su svi fizička lica od kojih bar jedan mora biti zaposlen na neodređeno vreme u tom privrednom društvu i biti njegov zakonski zastupnik

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1)

Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2)

Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3)

Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS da nema utvrđene neizmirene obaveze javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa;

4)

Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica (registrovanih prijava na osiguranje) u formatu iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa;

5)

Kopija prijave na obavezno socijalno osiguranje (M obrazac) za preduzetnika odnosno osnivača/vlasnika privrednog društva;

6)

Potvrda APR da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je subjekt prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom, ne stariji od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

7)

(a)

Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:
- zaključni list/bruto bilans za 2023. godinu i
- potvrde svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2023. godini;

 

(b)

Paušalni poreski obveznici:

- kopija obrasca KPO za 2023. godinu;
- potvrde svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2023. godini i
- kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2023. godinu;

8)

Za mašine/opremu iz člana 4. stav 1.: e-faktura/račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 1. januara 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.

Sve fakture moraju glasiti na podnosioca prijave i biti plaćene sa poslovnog računa na poslovni račun dobavljača/prodavca.

9)

Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(9-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(9-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(9-3) o statusu (član 8, glava II Pravilnika);
(9-4) o povezanim licima;
(9-5) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(9-6) o statusu fizičkog lica u privrednim subjektima;
(9-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(9-8) da nisu korišćena sredstava Sekretarijata u 2023. godini;
(9-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(9-10) da se ne vode sudski postupci;
(9-11) o starosti mašine/opreme;
(9-12) o tačnosti i verodostojnosti datih podataka.

Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko učesnik na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja izjavu o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluge u periodu 2022-2023. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu prethodno završio obuku za samozapošljavanje / preduzetništvo u organizaciji NSZ, Regionalne razvojne agencije i sl. priložiti kopiju odgovarajućeg sertifikata.

U slučaju da se podnosi prijava za refundaciju troškova za nabavku polovne mašine/opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (vidi Izjavu broj 9-11).

Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.9

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_____________
9 Učesnik na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 10. stav 1. pod tačkama 2) i 4) pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti

NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA

Član 11

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU I TURIZAM, BULEVAR MIHAJLA PUPINA 16, 21000 NOVI SAD SA NAZNAKOM NA LICU KOVERTE: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME U 2023. GODINI - STARTAP ZA POČETNIKE I MLADE", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 12

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj/zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i donosi Odluku. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 13

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)10;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu iznosi do 200.000,00 dinara sa PDV.

- Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;

- koji su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

______________
10 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača

KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 14

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. b.

KRITERIJUM

BODOVI

1.

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište učesnika Javnog konkursa

40 - 60%

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3.

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju (podrazumeva se da je kumulativno ispunjen uslov: žena je (su)vlasnica i odgovorno lice / zakonska zastupnica)

Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

51 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

4.

Preduzetnik / vlasnik i zakonski zastupnik u momentu registrovanja privrednog subjekta bio je mlađi od 35 godina

Da

15

Ne

0

5.

Broj zaposlenih na neodređeno vreme iz Uverenja CROSO - uključujući preduzetnika prijavljenog na OSO

7 i više

9

4-6

6

1-3

3

6.

Zaposlenost osoba sa invaliditetom (OSI)

Ima

3

Nema

0

7.

Planirani broj novozaposlenih u 2023-2024. godini

1 ili više

3

0

0

8.

Završena obuka za preduzetništvo / samozapošljavanje (NSZ, Regionalna razvojna agencija i sl.)

Da

3

Ne

0

9.

Iskustvo u okviru struke i registrovane delatnosti

Nema, Neznatno, Zadovoljavajuće (primereno), Značajno

0-15

10.

Priznanja i nagrade za kvalitet proizvoda/usluge (2022-2023. god)

Ima

3

Nema

0

11.

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Značajan

15

Zadovoljavajući (primeren)

12

Neznatan

6

Nema

0

12.

Procenjena dobrobit za društvo/lokalnu sredinu

Nema, Neznatna, Zadovoljavajuća (primerena), Značajna

0-15

13.

Održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoka

15

Srednja

12

Nedovoljna

6

Nema

0

 

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 15

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstava;

- da mašinu/opremu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 12 meseci od dana potpisivanja Ugovora.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor, u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanja podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS" br. 11/2023).

Korisnik sredstava obavezan je da u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora, Sekretarijatu dostavi dopis - Izveštaj o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova za predmetnu nabavku (mašine/ oprema) iz člana 4. stav 1, kopije odgovarajuće dokumentacije: knjigovodstvene kartice (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija OS/inventarni broj i sl.)11, fotografije i dr.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Nakon dostavljenog Izveštaja o namenskom korišćenju sredstava, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

_______________
11 Preduzetnici paušalci prilažu overen spisak kupljenih osnovnih sredstava (mašine/oprema)

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 16

Korisnik sredstava dužan je da12:

- mašinu/opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku mašine/opreme učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 12 meseci od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

_____________
12 Korisnik sredstava obavezan je da Sekretarijatu dostavi Rešenje APR o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od datuma izdavanja Izvoda iz APR do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)

PRAĆENJE IZVRŠAVANJA UGOVORA

Član 17

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 12 meseci od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

RAČUNANJE ROKOVA

Član 18

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom13.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

_____________
13 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata

ZAVRŠNE ODREDBE14

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".

_______________
14 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu