POSLOVNIK
O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA BORA

("Sl. list grada Bora", br. 9/2018 i 16/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom bliže se uređuje organizacija i način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Bora (u daljem tekstu: Gradsko veće) i radnih tela Gradskog veća kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Ako neko pitanje u vezi sa organizacijom i radom Gradskog veća nije uređeno ovim poslovnikom, Gradsko veće uređuje to pitanje posebnom odlukom.

Član 2

Gradsko veće je izvršni organ grada Bora koje obavlja poslove lokalne samouprave utvrđene zakonom, Statutom grada Bora, odlukama i drugim aktima Skupštine grada Bora.

Član 3

Gradsko veće čini gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i devet članova Gradskog veća, koje bira Skupština grada na period od četiri godine.

Član 4

Gradsko veće predstavlja i zastupa gradonačelnik.

Član 5

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Zamenik gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Član 6

Gradonačelnik (u daljem tekstu: predsednik Gradskog veća) saziva i predsedava sednicama Gradskog veća, odgovoran je za zakonitost rada Gradskog veća, potpisuje akta Gradskog veća, daje članovima Gradskog veća posebna zaduženja, zastupa stavove Gradskog veća na sednicama Skupštine grada Bora, stara se o javnosti rada Gradskog veća i vrši druge poslove u skladu sa Statutom grada Bora, odlukama i drugim aktima Skupštine grada Bora i ovim poslovnikom.

Predsednik Gradskog veća može da organizuje radne sastanke Gradskog veća radi načelnih razmatranja i zauzimanja stavova o pojedinim pitanjima iz delokruga rada Gradskog veća.

Član 7

Članovi Gradskog veća mogu biti zaduženi za određenu oblast (razvoj javne uprave i javnih službi, energetika i komunalni sistemi, privatno preduzetništvo, obrazovanje, sport i omladina, kultura, informisanje, mesne zajednice i drugi oblici mesne samouprave, i dr.)

Pojedinačna zaduženja za određenu oblast utvrđuju se rešenjem Gradskog veća, u pravilu na prvoj sednici nakon izvršenog izbora.

Članovi Gradskog veća odgovorni su za praćenje i sprovođenje stavova Gradskog veća u oblastima za koje su zaduženi, kao i za blagovremeno pokretanje inicijativa pred Gradskim većem za razmatranje pitanja iz nadležnosti Gradskog veća u odgovarajućoj oblasti.

Prilikom obavljanja poslova u okviru oblasti za koju su zaduženi članovi Gradskog veća mogu da organizuju stalne i povremene radne sastanke i konsultacije sa predstavnicima Gradske uprave grada Bora, ustanova, javnih preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač grad.

Članovi Gradskog veća, po svojoj inicijativi ili na zahtev Gradskog veća, obaveštavaju Gradsko veće o izvršenju zaključaka Gradskog veća i realizaciji drugih zadataka koje im poveri Gradsko veće.

Članovi Gradskog veća za svoj rad odgovorni su predsedniku Gradskog veća i Skupštini grada.

II RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 8

Gradsko veće za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (komisije, radne grupe, saveti i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća na period od četiri godine.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Rešenjem o obrazovanju povremenih radnih tela utvrđuje se njihova nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadatka i broj članova.

Član 9

Sednici radnog tela mogu prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i članovi Gradskog veća kada nisu članovi radnog tela.

Član 10

Stalno radno telo Gradskog veća čine predsednik, zamenik predsednika i 3 člana.

Predsednik i zamenik predsednika stalnog radnog tela Gradskog veća određuju se iz reda članova Gradskog veća.

Članovi radnog tela ne moraju da budu članovi Gradskog veća.

Član 11

Stalna radna tela su:

- Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu;

- Komisija za rešavanje sukoba nadležnosti.

Član 12

Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu razmatra žalbe u upravnom postupku o kojima odlučuje Gradsko veće u drugom stepenu i predlaže rešenja po ovim žalbama.

Komisija razmatra i vanredna pravna sredstva u upravnom postupku o kojima odlučuje Gradsko veće u okviru nadzora nad radom Gradske uprave i predlaže rešenja po istima.

Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika i 3 člana koji se imenuju iz reda diplomiranih pravnika.

Član 13

Komisija za rešavanje sukoba nadležnosti razmatra zahtev za rešavanje sukoba nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova i predlaže rešenja za njihovo prevazilaženje.

Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika i 3 člana.

Član 14

Radno telo Gradskog veća radi u sednicama.

Predsednik radnog tela stara se o organizovanju i pripremi sednice, o izvršavanju zaključaka radnog tela i o primeni odredaba ovog poslovnika koje se odnose na rad radnih tela, predsedava i predlaže dnevni red.

Član 15

Sednica radnog tela može se održati ako sednici prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova.

Radna tela iz svog delokruga donose zaključke, preporuke i druga akta.

Akta radnih tela potpisuje predsednik radnog tela Gradskog veća, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika.

Član 16

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela, po svojoj inicijativi ili na inicijativu većine članova radnih tela, a dužan je sednicu sazvati na zahtev gradonačelnika.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika radnog tela sednicu saziva zamenik predsednika radnog tela.

Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda i materijalom obavezno se dostavlja članovima Gradskog veća, članovima radnog tela i predlagačima, odnosno obrađivačima materijala najkasnije 2 dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Poziv za sednicu može se dostaviti i u kraćem roku, u naročito hitnim i vanrednim okolnostima.

Član 17

Radno telo određuje izvestioca koji po potrebi na sednici Gradskog veća obrazlaže izveštaj radnog tela.

Član 18

O toku sednice radnog tela sastavlja se zapisnik.

Član 19

Sednici je dužan da prisustvuje obrađivač materijala čiji se materijal razmatra.

Radno telo može da razmatra materijal i bez prisustva predstavnika obrađivača ako je predstavnik obrađivača uredno pozvan da prisustvuje sednici.

O svom stavu po pitanjima koje je razmatralo radno telo podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.

III SEDNICE GRADSKOG VEĆA

Član 20

Gradsko veće radi u sednicama.

Sednice Gradskog veća (u daljem tekstu: sednica) održavaju se po potrebi, a obavezno jednom mesečno.

Sednicu saziva predsednik Gradskog veća po sopstvenoj inicijativi.

Sednica se može sazvati i na pisani zahtev, većine od ukupnog broja članova Gradskog veća i predsednika Skupštine grada Bora.

Predsednik Gradskog veća je dužan da najkasnije u roku od 3 dana sazove sednicu na zahtev većine od ukupnog broja članova Gradskog veća ili predsednika Skupštine grada Bora, ako se sazivanje sednice traži zbog utvrđivanja predloga odluke o budžetu.

O pripremanju sednice Gradskog veća stara se predsednik Gradskog veća uz pomoć Gradske uprave - Službe za skupštinske poslove (u daljem tekstu: Služba za skupštinske poslove).

Član 21

Predsednik Gradskog veća saziva, predlaže dnevni red sednica i predsedava sednicama Gradskog veća.

Predsednik Gradskog veća saziva sednicu po pravilu pisanim putem.

Predsednik Gradskog veća sednicu može sazvati i na drugi pogodan način.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Gradskog veća da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana, zamenjivaće ga zamenik gradonačelnika.

Član 22

Sednica se saziva najkasnije 2 dana pre njenog održavanja.

Predsednik Gradskog veća po sopstvenoj oceni može sazvati sednicu i u kraćim rokovima.

Članovima Gradskog veća, uz poziv za sednicu, dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijali za razmatranje i odlučivanje.

Ukoliko je sednica sazvana u rokovima kraćim od dva dana, materijali za razmatranje se mogu dostaviti i na samoj sednici, a mogu biti i usmeno izloženi.

Na sednicu se obavezno pozivaju članovi Gradskog veća, a mogu biti pozvani predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada Bora, predsednici odborničkih grupa, odbornici, načelnik Gradske uprave grada Bora, načelnici odeljenja Gradske uprave grada Bora, predstavnici preduzeća, organizacija, ustanova, privrednih društava čiji je osnivač grad, predstavnici sredstava javnog informisanja kao i predstavnici drugih subjekata.

Član 23

Predlog dnevnog reda, na osnovu izveštaja Službe za skupštinske poslove o pristiglim materijalima utvrđuje predsednik Gradskog veća odnosno, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik gradonačelnika.

Član 24

U predlog dnevnog reda mogu se uvrstiti samo materijali koji su pripremljeni u skladu sa odredbama ovog poslovnika, odnosno drugog akta Gradskog veća kojim se uređuje način pripremanja i dostavljanja akata Gradskom veću.

Materijale za sednice pripremaju Gradska uprava grada Bora, javna preduzeća, ustanove, organizacije, privredna društva čiji je osnivač grad, kao i drugi ovlašćeni predlagači u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama organa grada i drugim propisima (u daljem tekstu: obrađivač).

Javna preduzeća, ustanove, udruženja i druge organizacije dostavljaju materijal Gradskom veću preko Gradske uprave grada Bora, koja priprema predloge akata i upućuju Gradskom veću.

Materijal za sednicu obavezno se dostavlja u formi u kojoj ga Gradsko veće donosi, sa obrazloženjem.

Materijal iz stava 2. i 4. ovog člana obavezno se dostavlja uz dopis ovlašćenog obrađivača iz koga se jasno vidi ko je sačinio materijal, na osnovu kog propisa i koje lice je određeno za predstavnika obrađivača na sednici Gradskog veća.

Materijali iz stava 2. i 4. ovog člana obavezno se dostavlja Gradskom veću u dva pisana primerka i u elektronskom obliku.

Član 24a

Sekretar Veća pomaže predsedniku Veća u pripremanju sednica, stara se o zakonitosti pravnih akata koje Veće donosi ili predlaže Skupštini grada da ih usvoji, učestvuje u izradi najsloženijih akata koje donosi Veće ili predlaže Skupštini grada Bora da ih usvoji, obavlja poslove koordinacije između članova Gradskog veća i Gradske uprave, stara se o izradi zapisnika sa sednica Gradskog veća i vrši druge poslove koje mu odredi Gradsko veće.

Član 24b

Sekretara Veća postavlja Gradsko veće na četiri godine, na predlog gradonačelnika, i može biti ponovo postavljen.

Član 24v

Za sekretara Veća može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine.

Član 24g

Sekretar Veća je dužan da blagovremeno obaveštava nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave o aktima koja Gradska uprava treba da pripremi za potrebe Veća i Gradonačelnika.

Član 24d

Stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za potrebe Veća organizuje i za njih odgovara sekretar Veća.

Član 25

Nacrti, odnosno predlozi opštih akata koji se kao materijali upućuju na sednicu obavezno sadrže:

- pravno formulisan tekst u obliku u kome akt treba da bude donet,

- obrazloženje koje mora da sadrži zakonski osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja, procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i dokaz o raspoloživim sredstvima u budžetu grada,

- pregled odredaba odluke koje se menjaju, odnosno dopunjuju ako se predlože odluke o izmenama odnosno dopunama.

Uz predloge ugovora, obavezno se dostavlja i mišljenje, odnosno saglasnost Gradskog pravobranilaštva ukoliko ono nije predlagač ugovora.

Član 26

Predsednik Gradskog veća, odnosno u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, zamenik gradonačelnika otvara sednicu i utvrđuje da postoji kvorum za rad i odlučivanje (u daljem tekstu: kvorum).

Kvorum postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 27

Sednici mogu da prisustvuju samo lica koja su pozvana. O pozivanju lica da prisustvuju sednici odlučuje predsednik Gradskog veća.

Član 28

Ako se utvrdi da ne postoji kvorum, predsednik Gradskog veća odnosno zamenik gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat. O odlaganju sednice pisano se obaveštavaju samo odsutni članovi Gradskog veća.

Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju, kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.

Član 29

Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Gradskog veća.

Članovi Opštinskog Gradskog veća imaju pravo da stave primedbe na zapisnik.

O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave. Usvojene primedbe postaju sastavni deo zapisnika.

Član 30

Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.

Pre utvrđivanja dnevnog reda predsednik Gradskog veća i svaki član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene ili dopune dnevnog reda.

Predsednik Gradskog veća i član Gradskog veća dužni su da obrazlože razloge zbog kojih predlažu izmene i dopune dnevnog reda.

Ako se predlaže dopuna dnevnog reda članovima Gradskog veća se uz predlog za dopunu dnevnog reda obavezno daje i materijal po predloženoj dopuni.

Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.

Nove tačke koje su unete u dnevni red na osnovu predloga za dopunu dnevnog reda, uvršćuju se u dnevni red po redosledu predlaganja, posle zadnje tačke dnevnog reda, osim ako je član Gradskog veća predložio drugi redosled razmatranja, o čemu se Gradskog veće izjašnjava bez pretresa.

Gradskog veće može, u toku sednice, bez rasprave, izvršiti izmene u redosledu razmatranja pojedinih tačaka dnevnog reda.

Član 31

Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Na početku razmatranja predstavnik predlagača može obrazložiti predlog.

U toku rasprave Gradskog veće može odlučiti da se određena tačka skine sa dnevnog reda, ili da se materijal po određenoj tački vrati obrađivaču na doradu.

O predlozima za izmene ili dopune materijala, datim na sednici izjašnjava se predstavnik obrađivača. Ako Gradskog veće smatra da treba utvrditi predlog akta ili doneti odgovarajući akt ili prihvatiti odgovarajući materijal u izmenjenom ili dopunjenom tekstu u odnosu na predloženi, o tome se izjašnjava predstavnik obrađivača, koji je dužan da ove izmene ili dopune formuliše pre odlučivanja.

Gradsko veće može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.

Član 32

Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradskog veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi.

Član 33

O radu na sednici Gradskog veća vodi se zapisnik.

Za vođenje i izradu zapisnika nadležna je Služba za skupštinske poslove.

Zapisnik sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg i zapisničara, imena prisutnih članova Gradskog veća, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova veća, imena drugih lica koja su prisutna na sednici, kratak tok sednice sa naznakom pitanja koja su razmatrana na sednici i imenom govornika, rezultat glasanja i naziv odluka i zaključaka donetih na sednici.

Zapisnik sa sednice Gradskog veća potpisuje predsednik Gradskog veća i zapisničar.

Zapisnik sa sednice čuva se kao trajni dokument.

IV ODLUČIVANJE

Član 34

Po zaključenju rasprave Gradsko veće prelazi na odlučivanje.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Gradsko veće odlučuje većinom od ukupnog broja članova kada utvrđuje predlog Statuta grada i predlog odluke o budžetu.

Član 35

Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.

Kada se glasa, predsednik Gradskog veća prvo poziva članove da se izjasne koji su "za", a zatim koji su "protiv" i na kraju oni koji su uzdržani od glasanja.

Nakon obavljenog glasanja predsednik Gradskog veća zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.

V AKTA GRADSKOG VEĆA

Član 36

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga predlaže Statut grada, budžet grada i druge odluke koje donosi Skupština grada, donosi rešenja, zaključke, preporuke, poslovnik i druga akta i daje mišljenja.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća.

Član 37

Akta Gradskog veća potpisuje predsednik Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Gradskog veća akta potpisuje zamenik gradonačelnika, a tačnost prepisa overava načelnik Službe za skupštinske poslove.

Član 38

Akta Gradskog veća objavljuju se "Službenom listu grada Bora".

Pojedina akta koja donosi Gradsko veće objavljuju se i na oglasnoj tabli, kad je to tim aktima predviđeno.

VI JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 39

Rad Gradskog veća je javan.

Za javnost rada Gradskog veća, odgovoran je predsednik Gradskog veća.

Javnost rada obezbeđuje se pozivanjem predstavnika sredstava javnog informisanja na sednice Gradskog veća, izdavanjem saopštenja za javnost sa održanih sednica, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način kojim se obezbeđuje da rad Gradskog veća bude dostupan javnosti.

Gradsko veće može dati službeno saopštenje za štampu i druga sredstva javnog informisanja sa održanih sednica ili povodom pitanja vezanih za rad i odlučivanje Gradskog veća koja se odnose na konkretne slučajeve, odnosno situacije.

Tekst službenog saopštenja sastavlja Služba za skupštinske poslove (poslovi informisanja), a odobrava ga predsednik Gradskog veća.

VII SLUŽBA ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA

Član 40

Stručne i druge poslove za potrebe Gradskog veća obavlja Služba za skupštinske poslove.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Opštinskog veća opštine Bor ("Službeni list opštine Bor" broj: 29/14).

Član 42

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".