PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI PO OSNOVU JAVNOG POZIVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA, JP 1/22

("Sl. list grada Čačka", br. 11/2022 i 9/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Čačka.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Čačka.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine, JP 1/22, objavljenim od strane Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Čačka.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu od 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6. ovog Pravilnika.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradonačelnik na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.

Član 6

Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:

1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, nabavke dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom i utvrđenim Opštim uslovima EDB-a neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem. Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.

Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće iznos do:

- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 420.000 dinara i;

- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000 dinara.

Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 11.500.000,00 dinara

2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara po cirkulacionoj pumpi.

(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri - sopstvena merila toplote, delitelji toplote, termostatski ventili) za stanove,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:

- 15.000,00 dinara po kalorimetru (sopstvenom merilu toplote),

- 1.000,00 dinara po delitelju toplote,

- 1.500,00 dinara po termostatskom ventilu.

Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 500.000,00 dinara.

Domaćinstava ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice detaljno su dati u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Čačka su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi,

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.,

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene),

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava,

5) Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Čačka donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju energetske sanacije na teritoriji grada Čačka u 2022. godini (u daljem tekstu: Komisija).

Javne konkurse za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada Čačka sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Čačka formira Rešenjem o obrazovanju Komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na finansijsku naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Čačka;

Prijem i kontrola prispelih zahteva; Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Čačka, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Čačka.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradonačelniku dostavi i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i utvrđivanja verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi o završetku radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju:

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 21 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana, od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva budžeta Grada Čačka za sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Čačka.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije,

- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godine.

Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, delitelja toplote i termostatskih ventila na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) namenu sredstava,

4) uslove za učešće na konkursu,

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

6) ispunjenost uslova iz javnog poziva,

7) način i rok podnošenja prijave,

8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, nabavku dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu potrebno dati po navedenim stavkama, a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;

4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.

Prijavni obrazac privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:

1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3);

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele;

4) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana, od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika, kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradonačelniku na usvajanje.

Gradonačelnik donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradonačelnika o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Grada Čačka i zvaničnoj internet stranici Grada i Grad sa izabranim direktnim subjektima potpisuje ugovore o poslovnoj saradnji.

Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Čačka.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Grada Čačka i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv,

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave:

- vlasnik legalnog objekta (upotrebna dozvola za objekat, dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji, rešenje o legalizaciji objekta, rešenje o ozakonjenju objekta) i da je vlasnik brojila u EDB-u, koje će biti zamenjeno dvosmernim brojilom (uslov vezan za brojilo odnosi se samo na solarne panele),

2) da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopije računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodna tri meseca minimalno 30 kwh mesečno i da podnosilac prijave ima prebivalište u objektu za koji konkuriše,

3) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti,

4) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva.

Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) listu direktnih korisnika preko kojih se će se realizovati radovi na energetskoj sanaciji,

7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

8) način na koji grad Čačak pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih(fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja imaju prebivalište na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;

3) fotokopije računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednja tri meseca, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu o (minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

4) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavilo Grad;

5) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);

6) list nepokretnosti za objekat za koji se podnosi prijava i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Grad može obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti, ukoliko to podnosilac prijave zatraži.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje.

Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.

Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)

Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Maksimalno

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na:

 

Broj bodova

Ugalj/lož ulje,/mazut

 

5

Električna energija

 

10

Drvo

 

15

Prirodni gas/pelet

 

25

 

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

 

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

 

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

 

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

 

15

PVC, aluminijum

 

25

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

20

15≤K<17,5

19,5

17,5≤K<20

19

20≤K<22,5

18,5

22,5≤K<25

18

25≤K≤27,5

17,5

27,5≤K≤30

17

K>30

16

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)

Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

- ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi;
- opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri)

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju
(sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26. ovog Pravilnika, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada Čačka.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana, od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana, od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu grada Čačka.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada Čačka.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana, od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu grada Čačka.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradonačelnik donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.

Isplata sredstava

Član 29

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, a ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupne svoje obaveze i dostavi adekvatan dokaz o izvršenoj uplati, a nakon završetka realizacije mere s tim da neće biti prihvatljive avansne uplate od strane krajnjeg korisnika direktnom korisniku.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Uslovi da Grad prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (direktnom korisniku) su:

1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv, a na osnovu potpisanog izveštaja o izvedenim radovima od strane izabranog direktnog korisnika.

2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.

3) ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca - proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca - proizvođača.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog Pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza po potrebi izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradonačelniku.

Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradonačelniku i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Grad Čačak ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu grada Čačka".