ODLUKA

O JAVNIM PARKIRALIŠTIMA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 14/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o javnim parkiralištima (u daljem tekstu: Odluka) propisuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, odnosno usluge održavanja javnih parkirališta, uslovi korišćenja javnih parkirališta, kao i vršenje kontrole korišćenja i naplate parkiranja na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Pod upravljanjem javnim parkiralištima u smislu odredaba ove odluke podrazumeva se:

• usluga održavanja javnih parkirališta i prostora za parkiranje na obeleženim mestima (zatvoreni i otvoreni prostori),

• organizacija i vršenje kontrole i naplate parkiranja, usluga uklanjanja nepropisno parkiranih, odbačenih ili ostavljenih vozila,

• premeštanje parkiranih vozila pod uslovima propisanim zakonom,

• postavljanje uređaja kojima se po nalogu nadležnog organa sprečava odvoženje vozila,

• uklanjanje, premeštanje vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila u slučajevima predviđenim ovom odlukom, kao i vršenje naplate ovih usluga.

Član 3

Komunalnu delatnost upravljanja javnim parkiralištima u zoni naplate i kontrole parkiranja na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće Šumadija Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Pojedine komunalne poslove u okviru komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke, Grad može ugovorom, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada, poveriti privrednom društvu, preduzetniku, odnosno drugom privrednom subjektu (u daljem tekstu: vršilac komunalnog posla). U slučaju poveravanja komunalnih poslova odredbe ove odluke koje se odnose na Preduzeće kao vršioca delatnosti odnose se i na vršioca komunalnog posla.

II JAVNA PARKIRALIŠTA

2.1. Pojam javnog parkirališta

Član 4

Javna parkirališta u smislu odredaba ove odluke, su javne saobraćajne površine, posebno izgrađeni objekti ili posebni prostori uređeni saobraćajnom signalizacijom namenjeni za parkiranje motornih vozila, koji su dostupni svim korisnicima pod uslovima koji su određeni aktima nadležnih organa Grada

Javne garaže su stalni ili privremeni objekti za smeštaj i parkiranje vozila (boks garaže, etažne, montažne i druge garaže) određeni za tu namenu i izgrađeni na površinama javne namene ili građevinskom zemljištu određenom za parkiranje vozila (u daljem tekstu: javne garaže).

Javnim parkiralištima, u smislu odredaba ove odluke, ne smatraju se posebni prostori za parkiranje motornih vozila koji pripadaju određenom objektu (poslovni ili stambeni objekat i dr.), kao i prostori određeni za parkiranje određene vrste vozila (taksi stajališta i dr).

2.2. Vrste javnih parkirališta

Član 5

Javna parkirališta mogu biti opšta i posebna.

Opšta parkirališta su delovi kolovoza, trotoara ili površine između kolovoza i trotoara i druge saobraćajne površine, posebno obeležene za parkiranje motornih vozila.

Na opštim parkiralištima Preduzeće može kontrolisati ulazak i izlazak korisnika postavljanjem odgovarajuće opreme, koju obezbeđuje i održava Preduzeće.

Posebna parkirališta su površine koje su posebno uređene ili izgrađene za parkiranje motornih vozila, sa definisanim ulazom i izlazom, postavljanjem rampe i izgradnjom ili postavljanjem objekata za naplatu i unutrašnjom mrežom komunikacija za vozila i pešake isključivo u funkciji parkiranja.

Kontrola ulaska i izlaska vozila sa opšteg ili posebnog parkirališta vrši se postavljanjem rampe i izgradnjom ili postavljanjem objekta za naplatu, postavljanjem potapajućih stubića ili druge saobraćajne opreme, sistemom elektronske kontrole i dr.

Član 6

Opšta i posebna parkirališta mogu biti stalna, privremena i povremena.

Stalna parkirališta su javne garaže, posebno izgrađene površine javne namene za parkiranje vozila i javne saobraćajne površine koje su posebno određene i obeležene za parkiranje vozila.

Privremena parkirališta su privremeno uređene površine javne namene, odnosno građevinsko zemljište, koje su do privođenja nameni utvrđenoj urbanističkim planom, posebno određene i obeležene za parkiranje.

Povremena parkirališta su površine javne namene, odnosno građevinsko zemljište u neposrednoj blizini objekata u kojima se održavaju sportske, kulturne, umetničke, sajamske i druge priredbe i skupovi, za vreme njihovog trajanja, koje su posebno određene za parkiranje aktom gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.

Član 7

U zavisnosti od toga da li se vrši naplata za korišćenje javna parkirališta, mogu biti:

1. opšta parkirališta, za čije korišćenje se ne plaća cena parkiranja,

2. opšta parkirališta, za čije korišćenje se plaća cena parkiranja i

3. posebna parkirališta, za čije korišćenje se plaća cena parkiranja

Član 8

Javna parkirališta i javne garaže na kojima se plaća parkiranje, određuje rešenjem Gradsko veće na predlog gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja ili na osnovu inicijative Preduzeća.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži:

• vrstu parkirališta,

• zone i sektore kontrole i naplate parkiranja,

• naziv ulice, bliži opis lokacije sa brojem parking mesta,

• režim vremenskog ograničenja u zoni kontrole i naplate parkiranja (trajanje parkiranja),

• kategoriju vozila,

• kategoriju korisnika,

• uslovi za korišćenje za kategorije povlašćenih korisnika,

• lokacije za parkiranje bicikala/motocikala i drugih vozila,

• lokacije na javnim parkiralištima na kojima su određena i obeležena posebna parking mesta, namenjena za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom - opšta parking mesta za osobe sa invaliditetom,

• druge elemente koji se odnose na obavljanje ove komunalne delatnosti.

Vreme parkiranja na pojedinim parkiralištima može biti ograničeno ili mogu biti određene zone parkiranja u kojima je vreme parkiranja ograničeno, što se utvrđuje Rešenjem iz stava 2. ovog člana.

Član 9

U zavisnosti od vrste vozila koja se mogu parkirati javna parkirališta, mogu da budu određena za:

1. putnička vozila,

2. autobuse,

3. teretna vozila,

4. motocikle, mopede, lake tricikle, teške tricikle, lake četvorocikle, teške četvorocikle,

5. priključna vozila i

6. bicikle/druga vozila.

Javna parkirališta mogu da budu određena i za parkiranje različitih vrsta vozila iz stava 1. ovog člana.

Član 10

Određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, projektovanje novih, ukidanje i izmenu postojećih parking mesta na javnim parkiralištima i javnim garažama obavlja organ jedinice lokalne samouprave nadležan za poslove saobraćaja i o tome donosi rešenje.

Javna parkirališta obeležavaju se saobraćajnom signalizacijom u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja.

Javna parkirališta koja su obeležena na način propisan stavom 2. ovog člana, na vidnom mestu imaju istaknuto obaveštenje koje sadrži informacije u zavisnosti od vrste parkirališta i to:

• radno vreme javnog parkirališta (vreme naplate parkiranja),

• kategorije vozila koja se mogu parkirati,

• način parkiranja, zone, sektore,

• vremensko ograničenje korišćenja javnog parkirališta,

• cene, način plaćanja i kontrole parkiranja,

• obavezu korisnika da se informiše o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje elektronske dnevne parking karte,

• vreme važenja elektronske dnevne parking karte,

• oznaku sajta, elektronske adrese i telefona preduzeća za informacije i reklamacije.

III UPRAVLJANJE JAVNIM PARKIRALIŠTIMA

Član 11

Javnim parkiralištima u zoni naplate i kontrole parkiranja upravlja Preduzeće, kao i vršilac komunalnog posla iz člana 3. ove odluke, u slučaju poveravanja pojedinih komunalnih poslova.

Lica iz stava 1. ovog člana, dužna su da ispunjavaju uslove u pogledu stručne osposobljenosti kadrova i tehničkog kapaciteta, prema vrsti poslova koje obavljaju u skladu sa uredbom kojom se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.

Preduzeće je dužno da komunalnu delatnost organizuje u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke.

Preduzeće je dužno da uređuje, održava, oprema i obeležava javna parkirališta u zoni naplate i kontrole parkiranja sredstvima koja se obezbeđuju iz cene parkiranja.

Preduzeće je dužno da ima zaključen ugovor sa telekomunikacionim operaterom koji će pružati usluge plaćanja parkiranja slanjem sms poruke putem mobilnog telefona.

Obaveze utvrđene odredbama ove odluke za Preduzeće, odnose se i na vršioca komunalnog posla.

Član 12

Preduzeće je obavezno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja, na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca: www.kragujevac.ls.gov.rs i internet stranici Preduzeća: www.jkpsumadija.rs

Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi gradskoj upravi nadležnoj za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, gradska uprava nadležna za komunalne poslove sačinjava Predlog mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću sa izveštajem iz stava 4. ovog člana.

Radi otklanjanja nedostataka koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, Gradsko veće nalaže Preduzeću preduzimanje mera u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Član 13

Preduzeće, odnosno vršilac komunalnog posla je dužno da korisnicima usluga obezbedi uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt radi dostavljanja pitanja, primedbi i predloga koji se odnose na kvalitet i korišćenje usluga.

Korisnici komunalnih usluga mogu postavljati pitanja, dostavljati primedbe i predloge kontinuirano u toku godine, preko internet stranice Preduzeća, odnosno vršioca komunalnog posla.

Preduzeće, odnosno vršilac komunalnog posla je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od osam dana od dana prijema.

Preduzeće, odnosno vršilac komunalnog posla, obavezan je da istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija korisnika.

Član 14

Ukoliko dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida i to:

• radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima,

• organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima,

• preduzme i druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.

Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika na teret Preduzeća, odnosno vršioca komunalnih poslova.

U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću i kod vršioca komunalnih poslova, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada kojim se propisuje minimum procesa rada.

Član 15

Preduzeće je dužno da, u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima nastalog usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 14. ove odluke, obavesti gradsku upravu nadležnu za komunalne poslove o razlozima poremećaja ili prekida, kao i preduzetim merama.

Kada nadležna gradska uprava primi obaveštenje iz stava 1. ovog člana dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i:

• odredi red prvenstva i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, odnosno komunalnog posla,

• naredi mere za zaštitu komunalnih i drugih objekata i uređaja i imovine Preduzeća koja služi za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima,

• preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere i

• utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.

IV KORIŠĆENJE JAVNIH PARKIRALIŠTA

Član 16

Javna parkirališta i javne garaže se koriste za parkiranje motornih vozila pravnih, fizičkih lica i preduzetnika.

Korisnikom parkirališta u smislu odredaba ove odluke smatra se vozač, vlasnik/korisnik vozila, odnosno poslednji registrovani vlasnik vozila koji je evidentiran u odgovarajućim evidencijama nadležnog državnog organa Republike Srbije, prema registarskoj oznaci vozila, na dan kada je izvršena komunalna usluga parkiranja, ako vozač nije identifikovan (u daljem tekstu: korisnik).

Korisnik je dužan da koristi javno parkiralište u skladu sa saobraćajnom signalizacijom i oznakama iz člana 10. ove odluke.

Korisnikom parkirališta u smislu odredaba ove odluke smatra se i vlasnik/korisnik drugog prevoznog sredstva, ukoliko na javnom parkiralištu postoje obeležena parking mesta za tu vrstu prevoznih sredstava.

Član 17

Osobe sa invaliditetom imaju pravo na korišćenje posebno obeleženog parking mesta na opštim i posebnim parkiralištima, a ukoliko je zauzeto imaju pravo na korišćenje svih parking mesta na opštim parkiralištima uz posedovanje povlašćene karte (posebne nalepnice) koju izdaje Preduzeće.

Pravo i uslove za korišćenje posebno obeleženog parking mesta na opštim i posebnim parkiralištima kao i pravo i uslove za korišćenje svih parking mesta na opštim parkiralištima uz posedovanje povlašćene karte - posebne nalepnice za osobe sa invaliditetom, u smislu odredaba ove odluke, na predlog gradske uprave nadležne za zdravstvenu i socijalnu zaštitu, određuje Gradsko veće posebnim aktom.

Pravo iz stava 1. ovog člana ostvaruju i roditelji dece sa smetnjama u razvoju i roditelji dece obolele od autizma, ukoliko su smetnje/ autizam utvrđeni aktom komisije nadležne za procenu potreba za pružanjem dodatne podrške detetu i učeniku.

Preduzeće je dužno da na javnim parkiralištima, u zavisnosti od kapaciteta i potreba, obeleži određeni broj parking mesta za vozila osoba sa invaliditetom, na osnovu aktom gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.

Član 18

Fizička lica, preduzetnici i pravna lica (vlasnici/zakupci stana, vlasnici / zakupci / korisnici poslovnog prostora i sl.) mogu opšta parkirališta koristiti kao povlašćeni korisnici, pod posebnim uslovima u pogledu cene i utvrđenog vremena parkiranja, koje Gradsko veće utvrdi svojim aktom ili rešenjem iz člana 8. ove odluke.

Pravo povlašćenih korisnika mogu imati i druga lica utvrđena posebnim aktom Gradskog veća, odnosno drugog nadležnog organa ili tela Grada, a za koja se subvencionirani deo cene usluge parkiranja, obezbeđuje u budžetu Grada, odnosno osnivača.

Povlašćenu kartu korisnik može koristiti isključivo za vozilo za koje je ova karta izdata.

Član 19

Povlašćenu kartu iz člana 18. ove odluke izdaje Preduzeće, na zahtev lica koje ostvaruje pravo na povlašćenu kartu, podnetog lično ili elektronskim putem.

Preduzeće, prilikom odlučivanja o podnetom zahtevu može da pribavlja potrebne podatke iz elektronskih i drugih službenih evidencija, samo uz prethodnu saglasnost korisnika, a u skladu sa propisima kojima se uređuje elektronska uprava.

Korisnici iz stava 1. ovog člana povlašćenu kartu mogu kupiti, odnosno produžiti preko prodajne mreže Preduzeća ili elektronskim putem.

Član 20

Vozila policije, vatrogasna vozila, vozila Vojske Srbije i vozila urgentne (hitne) medicinske pomoći, prilikom interventnih akcija izuzeta su od plaćanja usluge parkiranja, u slučaju da u toku intervencije koriste javna parkirališta.

Član 21

Za korišćenje javnih parkirališta i javnih garaža (za koje je rešenjem iz člana 8. ove odluke utvrđen režim naplate) kao i za uslugu uklanjanja vozila, korisnik je dužan da plati odgovarajuću cenu i to za uslugu korišćenja javnih parkirališta i javnih garaža prema vremenu korišćenja, odnosno cenu uklanjanja vozila prema težini vozila, osim ako ovom odlukom nije drugačije propisano.

Cena korišćenja usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuje se cenovnikom Preduzeća na koji saglasnost daje Gradsko veće.

Član 22

Parkiranjem vozila na parking mestu, korisnik započinje korišćenje usluge parkiranja i prihvata uslove propisane ovom odlukom za uslugu korišćenja javnog parkirališta ili javnih garaža.

Preduzeće nema obavezu čuvanja vozila i ne snosi odgovornost za oštećenje ili krađu vozila.

Član 23

Javna parkirališta koja su određena za parkiranje određene vrste vozila, mogu da se koriste samo za tu vrstu vozila.

Izuzetno, od stava 1. ovog člana javna parkirališta za parkiranje putničkih vozila mogu da se koriste i za parkiranje vozila iz člana 9. tačka 4. i 6. ove odluke.

Teretna vozila, autobusi, priključna vozila, kamp prikolice i traktori mogu se parkirati isključivo na javnim parkiralištima koja su određena rešenjem Gradskog veća iz člana 8. ove odluke za tu vrstu vozila.

Javna parkirališta za bicikle, električne trotinete i sl. sadrže odgovarajuću opremu za njihovo odlaganje i mogu da budu ograđena.

Član 24

Posebna parkirališta se mogu, izuzetno, po odobrenju gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja privremeno koristiti za druge namene (za potrebe autoškole, zabavnih i sportskih manifestacija i dr).

V NAPLATA PARKIRANJA

Član 25

Korisnik plaća uslugu korišćenja opšteg parkirališta unapred, kupovinom elektronske parking karte.

Elektronska parking karta se može kupiti kao satna parking karta ili kao zonska dnevna parking karta.

Pod elektronskom parking kartom iz stava 1. ovog člana, podrazumeva se elektronski zapis u sistemu kontrole i naplate parkiranja preduzeća, koji sadrži informacije u vezi sa plaćanjem usluge parkiranja unapred: broj elektronske parking karte, registarsku oznaku vozila, datum, vreme i mesto plaćanja, cenu, datum i vreme važenja, oznaku za zonu uplate, informaciju da se plaćanjem operateru izmiruje dugovanje za elektronsku parking kartu prema preduzeću.

Za korišćenje usluge parkiranja, korisnik kupuje elektronsku parking kartu: slanjem poruke preko mobilnih operatera (SMS poruka), mobilnom aplikacijom za plaćanje instaliranom na mobilnom uređaju (mobilnom telefonu, tabletu ili dr. mobilnom uređaju) ili na odgovarajućim prodajnim mestima.

Smatra se da korisnik nema važeću elektronsku parking kartu ukoliko ne postupi na način propisan stavom 1. ovog člana.

Član 26

Izuzetno od člana 25. ove odluke, korisnik može platiti uslugu parkiranja naknadno, po izdatom elektronskom nalogu za plaćanje elektronske dnevne parking karte (eDPK), na način i pod uslovima propisanim članom 31. ove odluke.

Pod elektronskom dnevnom parking kartom (u daljem tekstu: eDPK) iz stava 1. ovog člana, podrazumeva se elektronski zapis u sistemu kontrole i naplate parkiranja Preduzeća, koji sadrži: broj eDPK, registarsku oznaku vozila, datum, vreme i mesto izdavanja, cenu, rok za plaćanje, vreme važenja, pravni osnov izdavanja i oznaku zone u kojoj je izdata.

Pod elektronskim nalogom za plaćanje eDPK iz stava 1. ovog člana, podrazumeva se elektronski zapis u sistemu kontrole i naplate parkiranja Preduzeća, koji sadrži: eDPK iz stava 2. ovog člana, instrukciju za plaćanje eDPK naknadno i način i mesto prijema reklamacije.

Član 27

Korisnik javnog parkirališta dužan je da:

• plati korišćenje parking mesta na način definisan članom 25. ove odluke (elektronskom parking kartom i dr.),

• koristi elektronsku parking kartu koja odgovara zoni i kategoriji parkirališta i vozilu za koje je kupljena parking karta,

• koristi javno parkiralište u vremenu za koje je plaćeno parkiranje,

• koristi parking mesto u skladu sa saobraćajnom signalizacijom kojom je označeno javno parkiralište,

• postupi u skladu sa uslovima drugih načina plaćanja.

Korisnik javne garaže i posebnog parkirališta dužan je da:

• plati korišćenje parking mesta na način definisan članom 25. ove odluke (elektronskom parking kartom i dr.),

• koristi elektronsku parking kartu koja odgovara zoni i kategoriji parkirališta i vozilu za koje je kupljena parking karta,

• koristi javno parkiralište u vremenu za koje je plaćeno parkiranje,

• koristi parking mesto u skladu sa saobraćajnom signalizacijom kojom je označeno javno parkiralište,

• postupi u skladu sa uslovima drugih načina plaćanja.

Korisnik javne garaže i posebnog parkirališta dužan je da:

• preuzme odgovarajuću ulaznu kartu,

• koristi parking mesto u skladu sa saobraćajnom signalizacijom,

• plati naknadu za korišćenje javne garaže i posebnog parkirališta prema vremenu korišćenja.

Smatra se da korisnik nema važeću parking kartu ukoliko ne postupi na način propisan stavom 1. i 2. ovog člana.

Član 28

Na opštim parkiralištima određenim aktom iz člana 8. ove odluke, naplata parkiranja se vrši po započetom satu ili u dnevnom trajanju, plaćanjem elektronske satne parking karte ili elektronske zonske parking karte.

Elektronska satna parking karta važi za svaki započeti sat parkiranja prema utvrđenom vremenu korišćenja.

Elektronska zonska parking karta se kupuje i važi do kraja dana u kom je kupljena (do 00:00 časova).

U zoniranom području elektronska satna, odnosno elektronska zonska parking karta važi isključivo u okviru određene zone.

Elektronska zonska parking karta ne može se kupiti za parkiranje u zonama sa ograničenim vremenskim parkiranjem.

U slučaju izdavanja eDPK ista važi za sve zone od trenutka izdavanja do istog vremena u prvom sledećem danu u kome se vrši naplata parkiranja (24 sata).

Član 29

Korisnik opšteg parkirališta koji je započeo korišćenje usluge parkiranja shodno članu 28. stav 1. ove odluke koristiti uslugu parkiranja plaćanjem usluge unapred elektronskim putem.

Korisnik opšteg parkirališta koji nije platio uslugu parkiranja unapred elektronskim putem, uslugu plaća naknadno, po osnovu izdatog elektronskog naloga za plaćanje eDPK iz člana 26. ove odluke.

VI KONTROLA KORIŠĆENJA PARKIRALIŠTA

Član 30

Kontrolu korišćenja opštih parkirališta vrše kontrolori Preduzeća elektronskim putem, na osnovu podataka o registarskim tablicama parkiranih vozila dobijenih od strane komunalne milicije, pod uslovima iz člana 43. stav 1. ove odluke.

Kontrola korišćenja opštih parkirališta može se vršiti i neposredno od strane kontrolora Preduzeća:

- u slučajevima kada nije moguće izvršiti kontrolu elektronskim putem,

- kada je to neophodno radi izvršavanja obaveza propisanih odlukom kojom se uređuje održavanje komunalnog reda i

- prilikom zadržavanja vozila na način iz člana 40. ove odluke.

Kontrolori Preduzeća imaju službenu legitimaciju i nose službena obeležja.

Preduzeće izdaje službenu legitimaciju i utvrđuje izgled službenog obeležja.

Član 31

Prilikom vršenja kontrole na način propisan članom 30. ove odluke, kontrolor Preduzeća izdaje elektronski nalog za plaćanje eDPK, ukoliko utvrdi da usluga parkiranja nije unapred plaćena.

Preduzeće je dužno da obaveštenje o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje eDPK po registarskoj oznaci vozila, učini dostupnim korisniku parkirališta počev od momenta izdavanja elektronskog naloga, preko zvaničnog sajta i korisničkog servisa Preduzeća (telefonom, elektronskom poštom ili neposredno na šalterima), a istovremeno će obaveštenje biti dostupno korisniku i slanjem SMS poruke kada za to postoje tehničke mogućnosti.

Obaveštenje o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje eDPK iz stava 2. ovog člana, sadrži: broj eDPK, registarsku oznaku vozila, datum, vreme i mesto izdavanja, cenu, rok za plaćanje, vreme važenja, pravni osnov izdavanja, oznaku za zonu u kojoj je izdata, instrukciju za plaćanje eDPK naknadno i način i mesto prijema reklamacije.

Korisnik koji koristi uslugu parkiranja u dnevnom trajanju u smislu člana 26. ove odluke, obavezan je da se počev od momenta činjenja dostupnim obaveštenja, na jedan od načina iz stava 2. ovog člana, informiše o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje eDPK.

Počev od momenta činjenja dostupnim obaveštenja o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje eDPK korisniku na način utvrđen stavom 2. ovog člana, smatra se da korisnik ima uredno izdatu važeću eDPK i obavezu plaćanja u roku naznačenom na elektronskom nalogu za plaćanje eDPK.

Smatra se da je korisnik parkirališta postupio po elektronskom nalogu za plaćanje eDPK ako je izvršio plaćanje u roku od osam dana od dana isteka važenja eDPK.

Ako korisnik parkirališta ne izvrši plaćanje u roku iz stava 6. ovog člana, Preduzeće će pokrenuti postupak naplate potraživanja.

Član 32

Na javnim parkiralištima zabranjeno je:

1. parkiranje vozila suprotno saobraćajnom znaku, horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji, kao i na drugi način ometanje korišćenja javnih parkirališta,

2. parkiranje vozila koje nije registrovano, odnosno čijoj registracionoj nalepnici je istekao rok važenja i parkiranje vozila na kojima registarske tablice odnosno registracione nalepnice nisu postavljene na propisan način,

3. ostavljanje neispravnog, odbačenog ili havarisanog vozila, odnosno priključnog vozila bez sopstvenog pogona, priključne opreme ili poljoprivredne mašine,

4. samovlasno uređenje parking mesta na javnim parkiralištima u zoni kontrole i naplate,

5. parkiranje vozila na rezervisanom parking mestu drugih korisnika, odnosno na parking mestu rezervisanom za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom ako ne poseduje nalepnicu,

6. zauzimanje parking mesta putem ograđivanja ili na drugi način ometanje parkiranja drugih vozila,

7. druge radnje koje dovode do prljanja, oštećenja ili uništavanja javnog parkirališta.

Vlasnik, odnosno korisnik vozila, obavezan je da, u roku od osam dana, dostavi potpune i tačne podatke o identitetu lica kome je omogućeno upravljanje vozilom i dokaz na osnovu kojeg se na nesporan način može utvrditi da je to lice upravljalo vozilom u određeno vreme.

Vlasnik, odnosno korisnik vozila neće odgovarati ukoliko dokaže neovlašćenu upotrebu vozila, u skladu sa stavom 2. ovog člana.

Dokazom iz stava 2. ovog člana smatraće se pisana izjava overena od strane nadležnog organa kojom lice, čije je podatke dao vlasnik, odnosno korisnik vozila, potvrđuje da je upravljalo vozilom u određeno vreme.

VII REZERVACIJA PARKING MESTA

Član 33

Pod rezervacijom parking mesta podrazumeva se korišćenje određenog, posebno obeleženog ili uređenog parking mesta na javnim parkiralištima u zoni kontrole i naplate parkiranja, u vremenskom periodu do godinu dana, a najmanje 30 dana.

Rezervaciju parking mesta na javnim parkiralištima u zoni kontrole i naplate mogu izvršiti na osnovu podnetog zahteva Preduzeću državni organi, organi jedinice lokalne samouprave, pravna lica, preduzetnici i fizička lica.

Za rezervaciju parking mesta na javnim parkiralištima plaća se cena usluge koju preduzeće utvrđuje cenovnikom iz člana 21. stav 2. ove odluke.

Osobe sa invaliditetom, roditelji dece sa smetnjama u razvoju, kao i roditelji dece obolele od autizma, udruženja osoba sa invaliditetom i sl. mogu ostvariti pravo na rezervaciju parking mesta na javnim parkiralištima, pod povlašćenim uslovima, u skladu sa aktom Gradskog veća iz člana 17. stav 2. ove odluke.

Pored oznake za parking mesto, na lični zahtev osoba sa invaliditetom koje za kretanje koristi invalidska kolica i koje imaju obeležena parking mesta na adresi prebivališta i na adresi radnog mesta, gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja ili Preduzeće može da odobri postavljanje table sa registarskom oznakom za traženo vozilo, a u određenim slučajevima i natpisom do kada je parking mesto rezervisano.

Nalepnicu za korišćenje rezervisanog parking mesta izdaje Preduzeće.

Rezervaciju parking mesta na javnim parkiralištima van zone naplate i kontrole, korisnici mogu izvršiti na osnovu podnetog zahteva gradskoj upravi nadležnoj za poslove saobraćaja.

Član 34

Određivanje lokacije za rezervisana parking mesta, broj mesta i korisnike na javnim parkiralištima u zoni kontrole i naplate i javnim garažama utvrđuje rešenjem Preduzeće, na osnovu podnetog zahteva i ukoliko za to postoje saobraćajno-tehnički uslovi.

Zahtev za rezervaciju treba da sadrži:

• predlog lokacije za rezervisana parking mesta,

• broj mesta za rezervaciju,

• vreme za koje se traži rezervacija,

• dokaz o registraciji delatnosti (pravna lica/preduzetnici),

• fotokopiju lične karte (fizička lica),

• rešenje nadležnog organa (osobe sa invaliditetom, roditelji dece sa smetnjama u razvoju/obolele od autizma i dr).

Obeležavanje rezervisanog parking mesta vrši Preduzeće u skladu sa propisima koji uređuju tehničko regulisanje saobraćaja.

Član 35

Izuzetno, mogu se koristiti posebno obeležena mesta za parkiranje na površinama javne namene, koje nisu određene kao opšta parkirališta van zone naplate parkiranja, ukoliko za to postoje saobraćajno-tehnički uslovi.

Mesta za parkiranje, iz stava 1. ovog člana, cenu usluge i korisnike utvrdiće rešenjem gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja.

VIII ODRŽAVANJE PARKIRALIŠTA

Član 36

Javna parkirališta i javne garaže uređuje obeležava i održava Preduzeće.

Preduzeće je dužno da vodi evidenciju o javnim parkiralištima u skladu sa rešenjem iz člana 8. stav 2. ove odluke.

IX NAČIN I USLOVI ZA OBAVLJANJE POSLOVA PREMEŠTANJA, UKLANJANJA VOZILA I POSTAVLJANJA UREĐAJA KOJIMA SE SPREČAVA ODVOŽENJE VOZILA SA POVRŠINA JAVNE NAMENE

Član 37

Preduzeće obezbeđuje:

- vozilo, opremu i zaposlene za uklanjanje nepropisno parkiranih i napuštenih vozila i postavljanje uređaja kojim se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa (u daljem tekstu: postavljanje uređaja) na području Grada,

- ograđeni prostor za čuvanje vozila,

- dežurnu službu za čuvanje i izdavanje vozila.

Napuštenim vozilima, smatraju se ona vozila:

- na kojima nema vidnih obeležja o vlasništvu i za koje je prema stanju u kome se nalaze očigledno da su napuštena, kao i

- vozila za koja vlasnik nije postupio po nalogu za uklanjanje, a bio je upozoren da će se u slučaju da ih sam ne ukloni, smatrati napuštenim.

Preduzeće će izvršiti premeštanje vozila sa površina javne namene bez plaćanja naknade po nalogu ovlašćenog lica gradske uprave nadležne za poslove inspekcijskog nadzora u sledećim slučajevima:

- radi obavljanja hitnih intervencija na komunalnim objektima ili nesmetanog obavljanja komunalne delatnosti,

- radi oslobađanja površine javne namene za održavanje kulturnih, sportskih i drugih manifestacija čiji je organizator ili pokrovitelj Grad, Republika Srbija, odnosno organ Grada ili Republike Srbije,

- radi otklanjanja posledica od elementarnih ili drugih većih nepogoda.

Član 38

Potrebu uklanjanja odnosno postavljanja uređaja na vozila utvrđuje policijski službenik u skladu sa zakonom ili komunalni inspektor odnosno komunalni milicionar gradske uprave nadležne za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju (u daljem tekstu: ovlašćeno lice), u okviru nadležnosti određene zakonom i drugim propisima.

Ukoliko korisnik vozila, na kome su postavljeni uređaji, ne izvrši plaćanje naknade za postavljanje uređaja do isteka radnog vremena javnih parkirališta, ovlašćeno lice daje nalog Preduzeću da ukloni vozilo na za to predviđeno mesto o trošku korisnika vozila.

Po utvrđenoj potrebi za prinudno uklanjanje odnosno postavljanja uređaja na vozilo, ovlašćeno lice može naknadno, na zahtev korisnika, priložiti fotografiju vozila sa mesta prekršaja i zapisnik o stanju vozila pre uklanjanja.

Štetu na vozilu koje se prinudno uklanja, nastalu u toku uklanjanja odnosno postavljanja uređaja i čuvanja, snosi Preduzeće.

Ukoliko ovlašćeno lice u postupku kontrole putem video nadzora ili foto zapisa utvrdi da je vozilo parkirano ili zaustavljeno suprotno odredbama zakona, doneće rešenje u elektronskoj formi kojim će naložiti prinudno uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od jednog minuta.

Rešenje u elektronskoj formi kojim se nalaže uklanjanje vozila dostavlja se elektronskim putem licu koje vrši uklanjanje vozila i koje postavlja obaveštenje o donetom rešenju u elektronskoj formi na vidno mesto vozila, kojim obaveštava vozača da će vozilo biti uklonjeno na osnovu tog rešenja, čime se smatra da je isto uručeno.

Ukoliko vozač, u roku određenim rešenjem ne ukloni vozilo, ovlašćeno lice će dati nalog Preduzeću, da ukloni vozilo na za to predviđeno mesto, o trošku vlasnika odnosno korisnika vozila.

Član 39

Postupak sa uklonjenim vozilima, postavljanje uređaja za blokiranje vozila ostavljenih na površinama javne namene, kao i uklanjanje blokiranih vozila, uslove pod kojima se vozilo može preuzeti i druga pitanja u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i ovom odlukom, uređuju se posebnim aktom Gradskog veća koji priprema gradska uprava nadležna za komunalne poslove u saradnji sa Preduzećem.

Postupak uklanjanja vozila, odnosno postavljanja uređaja na vozilo, započinje po isteku jednog minuta od momenta utvrđene potrebe za uklanjanjem vozila.

Postupak uklanjanja vozila, odnosno postavljanja uređaja na vozilo, smatra se započetim, kada se na poziv ovlašćenog lica započne sa podizanjem vozila na specijalno vozilo Preduzeća za uklanjanje vozila, odnosno postavljanja uređaja na vozilo.

Za uklanjanje, postavljanje uređaja na vozilo, odvoženje i čuvanje vozila korisnik plaća cenu, koju utvrđuje Preduzeće cenovnikom iz člana 21. stav 2. ove odluke.

Nakon plaćanja cene iz stava 4. ovog člana korisnik može preuzeti vozilo.

Uklonjeno vozilo, stvari i druge predmete korisnik je dužan da preuzme od Preduzeća, najkasnije u roku od 180 dana.

Preduzeće ima pravo da dužnikovo vozilo, stvar i drugi predmet, koji je prinudno uklonjen, zadrži dok potraživanje ne bude isplaćeno.

Po isteku roka od 180 dana, ako vozilo nije preuzeto ima karakter napuštene stvari u smislu zakona kojim se uređuju svojinsko pravni odnosi i Preduzeće ima pravo da namiri troškove odnošenja, ležarine i druge dospele troškove prodajom vozila u skladu sa Zakonom.

Član 40

Izuzetno, Preduzeće može bez naloga nadležnog organa izvršiti zadržavanje vozila postavljanjem uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila ili uklanjanje vozila ako:

• je elektronski nalog za plaćanje eDPK izdat za vozilo povodom koga je utvrđeno da postoje dospela potraživanja prema korisniku komunalne usluge po osnovu najmanje dva izdata elektronska naloga za plaćanje eDPK, da nije moguće identifikovati vozača, odnosno vlasnika vozila preko evidencije nadležnog državnog organa Republike Srbije i da nije moguće pokrenuti postupak za naplatu potraživanja (u navedenim slučajevima Preduzeće je ovlašćeno da, radi naplate dospelih potraživanja, zadrži parkirano vozilo u skladu sa zakonom),

• korisnik vozila koristi parking mesto u javnoj garaži ili na posebnom parkiralištu suprotno saobraćajnoj signalizaciji,

• je parkiranjem vozila na površinama javne namene i oko objekata javne namene (zdravstvene ustanove, obrazovne ustanove, ustanove kulture, obdaništa, pijace, tržni centri i dr.), onemogućen ili otežan prilaz korisnicima ili dostavnim vozilima, pri čemu se postupak blokiranja ili uklanjanja vozila vrši na zahtev ovlašćenih organa pravnih lica koji obavljaju delatnost u tim objektima.

Zadržavanje vozila iz stava 1. ovog člana, vrši se uklanjanjem vozila sa javnog parkirališta na mesto koje je za to određeno ili postavljanjem uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila.

Kada korisnik izmiri sva dospela potraživanja, troškove uklanjanja vozila i ležarine odnosno troškove blokade/deblokade vozila i Preduzeću dostavi dokaz o izvršenom plaćanju, Preduzeće će omogućiti preuzimanje ili izvršiti deblokadu vozila.

Prilikom blokade vozila, Preduzeće će na staklu vozačevih vrata, postaviti nalepnicu sa obaveštenjem da je vozilo privremeno blokirano, sa uputstvom šta vozač treba da učini, kako bi se izvršilo skidanje uređaja i upozorenjem da vozilo može biti uklonjeno. Pre početka blokade, deblokade i uklanjanja vozila, Preduzeće sačinjava fotografiju (foto-zapis), kao dokaz o stanju vozila.

Štetu nastalu na vozilu za vreme blokade, deblokade i prilikom uklanjanja blokiranog vozila, snosi Preduzeće.

X NADZOR

Član 41

Nadzor nad primenom ove odluke vrši gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja i komunalne poslove.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i akata donetih na osnovu ove odluke, kao i komunalno-milicijske poslove vrši gradska uprava nadležna za poslove inspekcijskog nadzora.

Komunalni inspektor saglasno Zakonu i odredbama ove odluke ima pravo i dužnosti da u vršenju inspekcijskog nadzora:

• pregleda akta, evidencije i drugu dokumentaciju Preduzeća,

• sasluša i uzima izjave od odgovornih lica kod Preduzeća,

• pregleda objekte, za obavljanje komunalne delatnosti i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka,

• naloži rešenjem da se komunalna delatnost upravljanja javnim parkiralištima obavlja na način utvrđen zakonom, propisima na osnovu zakona i odredbama ove odluke,

• naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti,

• izda prekršajni nalog za prekršaje za koje su ovom odlukom propisane novčane kazne u fiksnom iznosu,

• naredi uklanjanje vozila i drugih stvari sa javnih parkirališta,

• preduzme druge mere u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 42

Komunalno-milicijske i druge poslove na održavanju komunalnog reda uređenog ovom odlukom i kontrolu primene ove odluke u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i drugim propisima, vrši komunalna milicija.

Član 43

Komunalni milicionar prilikom vršenja komunalno-milicijskih poslova, pruža pomoć kontrolorima Preduzeća u vršenju kontrole parkiranja, ispravnost korišćenja površina javne namene i kontrole naplate komunalnih usluga na javnim parkiralištima.

Komunalni inspektor/komunalni milicionar u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti u skladu sa ovlašćenjima iz Zakona preduzima mere kojima sprečava:

• parkiranje vozila suprotno saobraćajnom znaku, horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji,

• zauzimanje parking mesta ograđivanjem ili na drugi način ometanje parkiranih vozila, parkiranje na rezervisanom parking mestu,

• parkiranje vozila bez registracionih ili važećih registracionih tablica,

• parkiranja vozila na čijoj je registracionoj nalepnici istekao rok važenja ili nalepnica nije postavljena na propisan način,

• ostavljanje neispravnog ili havarisanog vozila odnosno priključnog vozila bez sopstvenog pogona i na bilo koji način ometanje korišćenja parkirališta.

U vršenju nadzora i kontrole parkiranja na javnom parkiralištu, komunalni inspektor/komunalni milicionar je ovlašćen na preduzimanje mera uklanjanja, odnosno premeštanja vozila, kao i postavljanja uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila, radi nesmetanog odvijanja saobraćaja.

Mere i ovlašćenja iz stava 3. ovog člana, komunalni inspektor/komunalni milicionar preduzima kada zatekne vozilo parkirano ili zaustavljeno na mestu na kome nije dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila zatekne odbačeno vozilo.

Kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni inspektor /komunalni milicionar primenjuje odredbe zakona o opštem upravnom postupku ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.

Protiv rešenja iz stava 5. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Kada komunalni inspektor/komunalni milicionar ustanovi povredu odredaba ove odluke, ovlašćen je da:

• izda prekršajni nalog za prekršaje za koje su ovom odlukom propisane novčane kazne u fiksnom iznosu,

• obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 44

Prekršajni nalog komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar izdaje u pisanoj formi u skladu sa zakonom kojim je propisana sadržina prekršajnog naloga.

Prekršajni nalog se sastoji od originala i dve kopije. Original se uručuje licu protiv koga se izdaje prekršajni nalog, a kopije zadržava gradska uprava nadležna za obavljanje inspekcijskih poslova.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog svojim potpisom na odgovarajućem mestu u nalogu potvrđuje njegov prijem.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona koji uređuje opšti upravni postupak.

Ako prisutno lice protiv koga se izdaje prekršajni nalog odbije da primi nalog, komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar će ga upozoriti na posledice odbijanja prijema, uneti u prekršajni nalog zabelešku o odbijanju prijema, dan i čas kada je prijem odbijen čime se smatra da je prekršajni nalog uručen.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

Ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ne plati izrečenu kaznu ili ne podnese zahtev za sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu, smatraće se da je prihvatilo odgovornost propuštanjem, a prekršajni nalog će postati konačan i izvršan.

Prekršajni nalog sa konstatacijom konačnosti i zabeleškom da novčana kazna nije plaćena komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar dostavlja nadležnom prekršajnom sudu radi sprovođenja izvršenja u skladu sa zakonom.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne.

XI KAZNENE ODREDBE

Član 45

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće, odnosno vršilac komunalne usluge ako:

1) postupi suprotno odredbama člana 10. stav 2. i stav 3. alineje od prve do pete i alineja osma ove odluke,

2) postupi suprotno odredbama člana 10. stav 3. alineje šesta i sedma ove odluke,

3) ne ispunjava uslove na način propisan odredbama člana 11. stav 2. i 3. ove odluke,

4) postupi suprotno članu 12. ove odluke,

5) postupi suprotno članu 13. ove odluke,

6) postupi suprotno članu 14. ove odluke,

7) postupi suprotno članu 15. ove odluke,

8) na propisan način ne vrši obaveštavanje korisnika o izdatoj eDPK (član 31. stav 2. Odluke),

9) postupi suprotno odredbama člana 34. stav 3. ove odluke,

10) ne uređuje obeležava i održava javna parkirališta i javne garaže (član 36. stav 1. ove odluke).

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u Preduzeću.

Član 46

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice kao korisnik, ako:

1) postupi suprotno odredbama člana 18. stav 3. ove odluke,

2) postupi suprotno odredbama člana 23. stav 3. ove odluke,

3) postupi suprotno odredbama člana 32. ove odluke.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara, kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara, kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana, preduzetnik kao korisnik.

Član 47

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice, kao korisnik, ako:

1) postupi suprotno odredbama člana 18. stav 3. ove odluke,

2) postupi suprotno odredbama člana 23. stav 3. ove odluke,

3) postupi suprotno odredbama člana 32. ove odluke.

Član 48

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice kao korisnik, ako postupi suprotno odredbama člana 27. stav 1. tačke 1. i 2. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara, kazniće se odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara, kazniće se preduzetnik kao korisnik.

Član 49

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako postupi suprotno odredbama člana 27. stav 1. tačke 1. i 2. ove odluke.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o javnim parkiralištima ("Službeni list grada Kragujevca", broj 29/11, 8/14, 21/15, 29/15, 14/17, 11/18, 27/19, 14/20, 16/21 i 40/21).

Član 51

Obavezuje se Gradsko veće da u roku od 180 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donese akt iz člana 39. stav 1. ove odluke, u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 52

Odredbe člana 10. stav 3. alineje šesta i sedma, člana 26, člana 28. stav 6, člana 29. stav 2, člana 30. stav 1, člana 31, člana 40. stav 1. alineja prva, člana 45. stav 1. tačke 2) i 8) ove odluke (u delu koji se odnosi na eDPK) primenjivaće se počev od 1. juna 2024. godine.

Do početka primene odredaba iz stava 1. ovog člana, odnosno do uspostavljanja sistema za kontrolu i naplatu parkiranja putem mobilnog video nadzora i stvaranja uslova za izdavanje elektronskog naloga za plaćanje (eDPK), kontrolu parkiranja vršiće kontrolori Preduzeća na način što će izdavati i uručivati korisnicima opštu dnevnu parking kartu.

Kada kontrolor nije u mogućnosti da uruči opštu dnevnu parking kartu korisniku, pričvršćuje je na vozilu, na prednjem vetrobranskom staklu.

Dostavljanje opšte dnevne parking karte za plaćanje na način iz stava 3. ovog člana smatra se urednim i njeno kasnije oštećenje ili uništenje nema uticaj na valjanost dostavljanja i ne odlaže plaćanje opšte dnevne parking karte.

Smatra se da je korisnik parkirališta platio opštu dnevnu parking kartu, ako je istu platio u roku od osam dana od dana izdavanja, na način naznačen u nalogu ili elektronskim putem (eBanking).

Ako korisnik parkirališta ne postupi u skladu sa stavom 5. ovog člana, Preduzeće će pokrenuti postupak naplate potraživanja.

U slučaju izdavanja opšte dnevne parking karte ista važi za sve zone od trenutka izdavanja do istog vremena u prvom sledećem danu u kome se vrši naplata parkiranja (24 sata).

Član 53

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".