PRAVILNIK
O USLOVIMA OBEZBEĐIVANJA I PRUŽANJA USLUGE DNEVNI BORAVAK ZA DECU I MLADE SA PROBLEMIMA U PONAŠANJU

("Sl. list grada Kraljeva", br. 17/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi obezbeđivanja i pružanja usluge dnevni boravak za decu i mlade sa problemima u ponašanju.

Član 2

Svrha usluge dnevnog boravaka sastoji se u unapređenju kvaliteta života korisnika u vlastitoj socijalnoj sredini kroz održanje i razvijanje socijalnih, psiholoških i fizičkih funkcija i veština, kako bi se u što većoj meri osposobili za samostalan život.

Kroz uslugu dnevnog boravka korisnici u organizovanom okruženju, i uz potrebni nadzor, zadovoljavaju razvojne potrebe, stiču i razvijaju životne veštine, ličnu i društvenu odgovornost radi razvoja samostalnosti, socijalnih, saznajnih i drugih važnih funkcija za samostalan život. Istovremeno usluga obezbeđuje da se kroz razvoj adekvatnih vrednosnih stavova i životnih obrazaca prevenira nastajanje asocijalnih oblika ponašanja kao i da se radi na korigovanju već razvijenih asocijalnih oblika ponašanja.

Usluga dnevnog boravka se realizuje kroz osmišljene programe, u planiranim i ograničenim vremenskim periodima.

Član 3

Sredstva za finansiranje usluge dnevni boravak obezbeđuju se u visini planiranih sredstava u budžetu grada Kraljeva, učešćem korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, namenskih transfera i drugih izvora.

Član 4

Usluga dnevnog boravka dostupna je:

- deci i mladima koji su u sukobu sa zakonom, roditeljima, školom ili zajednicom, na način koji ne ometa njihovo školovanje ili odlazak na posao;

- potrebno je da ista imaju prebivalište/boravište na teritoriji grada Kraljeva.

Član 5

Aktivnosti usluge dnevnog boravka realizuju se na području grada Kraljeva usmerene su ka podsticanju adekvatnog razvoja dece i mladih kroz usmeravanje ka razvoju poželjnih vrednosnih orijentacija i životnih obrazaca tj. pravilnoj socijalizaciji preveniranju socijalno nepoželjnih oblika ponašanja i korigovanju nastalih.

Aktivnosti usluge dnevnog boravka realizuju se u skladu sa svrhom usluge, karakteristikama korisničke grupe, kapacitetima korisnika, individualnim planom i u skladu sa procenom potreba korisnika, obuhvataju jednu ili više sledećih aktivnosti:

1) podrška u izgradnji i održavanju pozitivnih odnosa sa odraslima i decom;

2) podrška u učenju, održavanju i razvijanju kontakata sa nadležnim organima jedinice lokalne samouprave;

3) organizovanje radno- okupacionih odnosno edukativnih aktivnosti, koje podstiču razvoj novih znanja i veština;

4) razvijanje metoda rada koji ohrabruju učestvovanje korisnika u aktivnostima u zajednici;

5) organizovanje slobodnog vremena u skladu sa potrebama i interesovanjima korisnika;

6) organizovanje prigodnih kulturno- zabavnih sadržaja u okviru dnevnog boravka, odnosno omogućavanje korisnicima da prisustvuju aktivnostima u zajednici;

7) razvoj veština za prepoznavanje i rešavanje problema;

8) razvoj komunikacionih veština;

9) razvoj veština za samozaštitu;

10) razvoj veština i znanja potrebnih za život u zajednici i

11) rehabilitacione i terapijske aktivnosti.

Član 6

Usluga dnevnog boravka dostupna je najviše 8 sati dnevno radnim danima.

Napred navedena usluga mora da ispunjava standarde koji se odnose na minimalni broj stručnih radnika i saradnika neposredno angažovanih u radu sa korisnicima dnevnog boravka.

Za decu i mlade koji su u sukobu sa zakonom, roditeljima, školom ili zajednicom- dva stručna radnika za kapacitet do deset korisnika, a jedan stručni radnik na svakih dodatnih pet korisnika.

Član 7

Usluga na području grada Kraljeva pruža se u skladu sa važećim zakonskim propisima, uz primenu Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite koji je usvojila Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 42/2013, 89/2018 i 73/2019).

Član 8

Licencirani pružalac usluge se obezbeđuje putem javne nabavke.

Ugovor o javnoj nabavci usluge zaključuje se između naručioca usluge i odabranog pružaoca usluge socijalne zaštite i njime se obavezno utvrđuje način plaćanja, praćenje i trajanje pružanja usluge socijalne zaštite kao i način izvršenja i uslovi raskida ugovora.

Pružalac usluga socijalne zaštite koji je dobio licencu za pružanje usluga socijalne zaštite i sa kojim je zaključen ugovor o javnoj nabaci usluge ima status ovlašćenog pružaoca usluge socijalne zaštite.

U skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 24/2011 i 117/2022- odluka US), naručilac usluga je dužan da nadležnom ministarstvu dostavi izveštaj o zaključenom ugovoru o javnoj nabavci, koji mora da sadrži:

- nazive ponuđača čije su ponude pribavljene u postupku javne nabavke,

- procenu kvaliteta usluge ponuđača čije su ponude pribavljene u postupku javne nabavke,

- uporedni pregled cena usluga i ponuda,

- nazive ponuđača čije su ponude izabrane kao najpovoljnije i

- ugovorenu vrednost pružanja usluge.

Član 9

Centar za socijalni rad grada Kraljeva na osnovu podnetog zahteva stranke, odnosno zakonskog zastupnika i procene i zaključka stručnog tima o svrsishodnosti usluge, kao i pravosnažnog rešenja Višeg suda o izrečenom vaspitnom nalogu ili vaspitnoj meri ili rešenja višeg javnog tužilaštva o izrečenom vaspitnom nalogu maloletnom licu ili pravosnažnog rešenja Prekršajnog suda o izrečenoj vaspitnoj meri, donosi rešenje o priznavanju prava na korišćenje usluge, primenom odredaba Zakona o socijalnoj zaštiti, Zakona o opštem upravnom postupku, Odluke o socijalnoj zaštiti grada Kraljeva, i upućuje korisnika na korišćenje usluge koju je obezbedio grad.

Centar će po službenoj dužnosti pribaviti sledeću dokumentaciju neophodnu za donošenje prvostepenog rešenja:

- izvod iz matične knjige rođenih za korisnika,

- rešenje o razvrstavanju korisnika ili o proceni potreba za pružanjem ovog oblika podrške korisniku,

- uverenje MUP-a o prebivalištu i fotokopije ličnih karata podnosioca zahteva i korisnika.

Član 10

Protiv rešenja kojim se odbija zahtev za korišćenje usluge iz prethodnog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana.

Žalba iz stava 1. ovog člana izjavljuje se Gradskom veću grada Kraljeva.

Odluka o žalbi iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 dana.

Član 11

Ako ovlašćeni pružalac usluge odbije da korisniku pruži uslugu, dužan je da o tome odmah, pismenim putem, obavesti Centar za socijalni rad grada Kraljeva i korisnika i da za to navede razloge.

Povodom obaveštenja iz stava 1. ovog člana korisnik, u roku od osam dana od prijema tog obaveštenja, može uputiti prigovor Centru za socijalni rad grada Kraljeva.

O odbijanju pružanja usluge Centar za socijalni rad odmah obaveštava nadležni organ i inspekciju socijalne zaštite.

Član 12

Pružalac usluga obavezan je da vrši naplatu cena koja je dobijena putem postupka javne nabavke i prema utvrđenom nivou sufinansiranja korisnika u ceni usluge.

Član 13

Pružalac usluga dužan je da grad Kraljevo izveštava pisanim putem mesečno/kvartalno/godišnje o pruženim uslugama i naplati sufinansiranja od strane korisnika.

Član 14

Pravilnik se dostavlja Centru za socijalni rad, odabranom pružaocu usluge, Odeljenju za društvene delatnosti, Odeljenju za budžet i finansije i arhivi.

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i isti će se objaviti u "Službenom listu grada Kraljeva".