PRAVILNIKO USLOVIMA OBEZBEĐIVANJA I PRUŽANJA USLUGE DNEVNI BORAVAK ZA DECU I MLADE SA PROBLEMIMA U PONAŠANJU("Sl. list grada Kraljeva", br. 17/2023) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi obezbeđivanja i pružanja usluge dnevni boravak za decu i mlade sa problemima u ponašanju.
Svrha usluge dnevnog boravaka sastoji se u unapređenju kvaliteta života korisnika u vlastitoj socijalnoj sredini kroz održanje i razvijanje socijalnih, psiholoških i fizičkih funkcija i veština, kako bi se u što većoj meri osposobili za samostalan život.
Kroz uslugu dnevnog boravka korisnici u organizovanom okruženju, i uz potrebni nadzor, zadovoljavaju razvojne potrebe, stiču i razvijaju životne veštine, ličnu i društvenu odgovornost radi razvoja samostalnosti, socijalnih, saznajnih i drugih važnih funkcija za samostalan život. Istovremeno usluga obezbeđuje da se kroz razvoj adekvatnih vrednosnih stavova i životnih obrazaca prevenira nastajanje asocijalnih oblika ponašanja kao i da se radi na korigovanju već razvijenih asocijalnih oblika ponašanja.
Usluga dnevnog boravka se realizuje kroz osmišljene programe, u planiranim i ograničenim vremenskim periodima.
Sredstva za finansiranje usluge dnevni boravak obezbeđuju se u visini planiranih sredstava u budžetu grada Kraljeva, učešćem korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, namenskih transfera i drugih izvora.
Usluga dnevnog boravka dostupna je:
- deci i mladima koji su u sukobu sa zakonom, roditeljima, školom ili zajednicom, na način koji ne ometa njihovo školovanje ili odlazak na posao;
- potrebno je da ista imaju prebivalište/boravište na teritoriji grada Kraljeva.
Aktivnosti usluge dnevnog boravka realizuju se na području grada Kraljeva usmerene su ka podsticanju adekvatnog razvoja dece i mladih kroz usmeravanje ka razvoju poželjnih vrednosnih orijentacija i životnih obrazaca tj. pravilnoj socijalizaciji preveniranju socijalno nepoželjnih oblika ponašanja i korigovanju nastalih.
Aktivnosti usluge dnevnog boravka realizuju se u skladu sa svrhom usluge, karakteristikama korisničke grupe, kapacitetima korisnika, individualnim planom i u skladu sa procenom potreba korisnika, obuhvataju jednu ili više sledećih aktivnosti:
1) podrška u izgradnji i održavanju pozitivnih odnosa sa odraslima i decom;
2) podrška u učenju, održavanju i razvijanju kontakata sa nadležnim organima jedinice lokalne samouprave;
3) organizovanje radno- okupacionih odnosno edukativnih aktivnosti, koje podstiču razvoj novih znanja i veština;
4) razvijanje metoda rada koji ohrabruju učestvovanje korisnika u aktivnostima u zajednici;
5) organizovanje slobodnog vremena u skladu sa potrebama i interesovanjima korisnika;
6) organizovanje prigodnih kulturno- zabavnih sadržaja u okviru dnevnog boravka, odnosno omogućavanje korisnicima da prisustvuju aktivnostima u zajednici;
7) razvoj veština za prepoznavanje i rešavanje problema;
8) razvoj komunikacionih veština;
9) razvoj veština za samozaštitu;
10) razvoj veština i znanja potrebnih za život u zajednici i
11) rehabilitacione i terapijske aktivnosti.
Usluga dnevnog boravka dostupna je najviše 8 sati dnevno radnim danima.
Napred navedena usluga mora da ispunjava standarde koji se odnose na minimalni broj stručnih radnika i saradnika neposredno angažovanih u radu sa korisnicima dnevnog boravka.
Za decu i mlade koji su u sukobu sa zakonom, roditeljima, školom ili zajednicom- dva stručna radnika za kapacitet do deset korisnika, a jedan stručni radnik na svakih dodatnih pet korisnika.
Usluga na području grada Kraljeva pruža se u skladu sa važećim zakonskim propisima, uz primenu Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite koji je usvojila Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 42/2013, 89/2018 i 73/2019).
Licencirani pružalac usluge se obezbeđuje putem javne nabavke.
Ugovor o javnoj nabavci usluge zaključuje se između naručioca usluge i odabranog pružaoca usluge socijalne zaštite i njime se obavezno utvrđuje način plaćanja, praćenje i trajanje pružanja usluge socijalne zaštite kao i način izvršenja i uslovi raskida ugovora.
Pružalac usluga socijalne zaštite koji je dobio licencu za pružanje usluga socijalne zaštite i sa kojim je zaključen ugovor o javnoj nabaci usluge ima status ovlašćenog pružaoca usluge socijalne zaštite.
U skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 24/2011 i 117/2022- odluka US), naručilac usluga je dužan da nadležnom ministarstvu dostavi izveštaj o zaključenom ugovoru o javnoj nabavci, koji mora da sadrži:
- nazive ponuđača čije su ponude pribavljene u postupku javne nabavke,
- procenu kvaliteta usluge ponuđača čije su ponude pribavljene u postupku javne nabavke,
- uporedni pregled cena usluga i ponuda,
- nazive ponuđača čije su ponude izabrane kao najpovoljnije i
- ugovorenu vrednost pružanja usluge.
Centar za socijalni rad grada Kraljeva na osnovu podnetog zahteva stranke, odnosno zakonskog zastupnika i procene i zaključka stručnog tima o svrsishodnosti usluge, kao i pravosnažnog rešenja Višeg suda o izrečenom vaspitnom nalogu ili vaspitnoj meri ili rešenja višeg javnog tužilaštva o izrečenom vaspitnom nalogu maloletnom licu ili pravosnažnog rešenja Prekršajnog suda o izrečenoj vaspitnoj meri, donosi rešenje o priznavanju prava na korišćenje usluge, primenom odredaba Zakona o socijalnoj zaštiti, Zakona o opštem upravnom postupku, Odluke o socijalnoj zaštiti grada Kraljeva, i upućuje korisnika na korišćenje usluge koju je obezbedio grad.
Centar će po službenoj dužnosti pribaviti sledeću dokumentaciju neophodnu za donošenje prvostepenog rešenja:
- izvod iz matične knjige rođenih za korisnika,
- rešenje o razvrstavanju korisnika ili o proceni potreba za pružanjem ovog oblika podrške korisniku,
- uverenje MUP-a o prebivalištu i fotokopije ličnih karata podnosioca zahteva i korisnika.
Protiv rešenja kojim se odbija zahtev za korišćenje usluge iz prethodnog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana.
Žalba iz stava 1. ovog člana izjavljuje se Gradskom veću grada Kraljeva.
Odluka o žalbi iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 dana.
Ako ovlašćeni pružalac usluge odbije da korisniku pruži uslugu, dužan je da o tome odmah, pismenim putem, obavesti Centar za socijalni rad grada Kraljeva i korisnika i da za to navede razloge.
Povodom obaveštenja iz stava 1. ovog člana korisnik, u roku od osam dana od prijema tog obaveštenja, može uputiti prigovor Centru za socijalni rad grada Kraljeva.
O odbijanju pružanja usluge Centar za socijalni rad odmah obaveštava nadležni organ i inspekciju socijalne zaštite.
Pružalac usluga obavezan je da vrši naplatu cena koja je dobijena putem postupka javne nabavke i prema utvrđenom nivou sufinansiranja korisnika u ceni usluge.
Pružalac usluga dužan je da grad Kraljevo izveštava pisanim putem mesečno/kvartalno/godišnje o pruženim uslugama i naplati sufinansiranja od strane korisnika.
Pravilnik se dostavlja Centru za socijalni rad, odabranom pružaocu usluge, Odeljenju za društvene delatnosti, Odeljenju za budžet i finansije i arhivi.
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i isti će se objaviti u "Službenom listu grada Kraljeva".