PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERE SMANJENJA ZAGAĐENJA VAZDUHA KROZ PODRŠKU GRAĐANIMA ZA NABAVKU I ZAMENU KOTLOVA NA EKOLOŠKI PRIHVATLJIVIJI ENERGENT U DOMAĆINSTVIMA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA U 2023. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 30/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mere smanjenja zagađenja vazduha kroz podršku građanima za nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), koji se odnosi na unapređenje termo-tehničkog sistema putem zamene ili ugradnje postojećeg kotla efikasnijim, uređuje se: cilj sprovođenja mere, bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava, učesnici u realizaciji mere, način njihovog učešća i uloge, način obezbeđivanja finansijskih sredstava, udeo sufinansiranja, način i uslovi prijave na Javni poziv za izbor privrednih subjekata i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata, način i uslovi prijave na Javni poziv za podršku građanima i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava), praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mere smanjenja zagađenja vazduha kroz podršku građanima za nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini (u daljem tekstu: mera smanjenja zagađenja vazduha) je smanjenje emisije štetnih gasova poreklom iz individualnih izvora u domaćinstvima, odnosno smanjenje zagađenja vazduha kroz sufinasiranje nabavke i zamene kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada Sada (u daljem tekstu: Grad).

Mera smanjenja zagađenja vazduha predviđena ovim pravilnikom sprovodi se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji će realizovati uslugu nabavke kotlova na ekološki prihvatljivije energente, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani na teritoriji Grada.

Finansijska sredstva

Član 3

Deo sredstava iz člana 6. ovog pravilnika za sufinansiranje mere smanjenja zagađenja vazduha obezbeđena su u budžetu Grada Novog Sada za 2023. godinu, dok je drugi deo obezbeđen u budžetu Republike Srbije za 2023. godinu.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mere smanjenja zagađenja vazduha iz člana 6. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu Javnog poziva za podršku građanima, u maksimalnom iznosu bespovratnih sredstava po pojedinačnoj prijavi koji je definisan u članu 6. ovog pravilnika.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) na predlog Komisije za sprovođenje mere smanjenja zagađenja vazduha u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini (u daljem tekstu: Komisija) koja u ime Grada sprovodi Javne pozive iz čl. 9. i 10. ovog pravilnika.

Član 6

Predmet sufinansiranja je nabavka i zamena kotlova na ekološki prihvatljiviji energent za domaćinstva, osim za domaćinstva koja već imaju mogućnost priključenja na daljinsko grejanje.

Pod kotlovima na ekološki prihvatljiviji energent iz stava 1. ovog člana podrazumevaju se kotlovi na prirodni gas, čiji minimalni stepen korisnosti kotla iznosi 90% i kotlovi na biomasu (drvni pelet, briket, sečka), čiji minimalni stepen korisnosti kotla iznosi 85%.

Udeo sufinansiranja će iznositi maksimalno 100.000,00 dinara po kotlu sa PDV-om. Građani će sami snositi troškove koji budu veći od iznosa subvencije.

Ukoliko cena kotla na predračunu bude manja od iznosa iz stava 3. ovog člana, građaninu će biti odobren iznos u visini iznosa iz predračuna.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za podršku građanima dati su u članu 25. ovog pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre potpisivanja trojnog ugovora između Grada, direktnih korisnika iz člana 9. ovog pravilnika i krajnjih korisnika iz člana 10. ovog pravilnika (u daljem tekstu: Ugovor).

Troškovi koji neće biti sufinansirani su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme (carinski i administrativni troškovi);

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.;

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) Troškovi nabavke kotlova i peći na ekološki neprihvatljive energente (drva, ugalj, mazut i sl.), kao i zamena postojećih dotrajalih kotlova novim, efikasnijim kotlovima, na isti energent (postojeći kotao, koji je predmet zamene, ne može biti dotrajali kotao na gas ili biomasu);

6) Troškovi građevinskih radova, molerskih radova, stolarskih radova, kao i drugih radova koji nisu neophodni za nesmetano funkcionisanje;

7) Troškovi radova koji se odnose na ugradnju kotlova;

8) Troškovi nabavke pratećih instalacija i opreme;

9) Drugi troškovi koji nisu u skladu sa merom smanjenja zagađenja vazduha.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mere smanjenja zagađenja vazduha (u daljem tekstu: direktni korisnici) su privredni subjekti koji su izabrani nakon sprovedenog Javnog poziva za izbor privrednih subjekata u sprovođenju mere smanjenja zagađenja vazduha kroz nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini (u daljem tekstu: Javni poziv za izbor privrednih subjekata).

Direktni korisnici su dužni da krajnjim korisnicima isporuče opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama Ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava za realizaciju mere smanjenja zagađenja vazduha (u daljem tekstu: krajnji korisnici) su građani koji su izabrani nakon sprovedenog Javnog poziva za podršku građanima za nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini (u daljem tekstu: Javni poziv za podršku građanima).

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradonačelnik donosi Rešenje o obrazovanju i imenovanju predsednika, zamenika predsednika, članova i sekretara Komisije za sprovođenje mere smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini, koja u ime Grada sprovodi Javni poziv za izbor privrednih subjekata i Javni poziv za podršku građanima.

Rešenjem o obrazovanju i imenovanju članova Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 12

Rokovi za realizaciju:

- rok za prijavu na Javni poziv za izbor privrednih subjekata je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv za izbor privrednih subjekata i donošenje Preliminarne liste direktnih korisnika ne može biti duža od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv za podršku građanima je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje Preliminarne liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 30 dana;

- donošenje Predloga konačne liste direktnih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora na Preliminarnu listu direktnih korisnika;

- donošenje Konačne liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora na Preliminarnu listu krajnjih korisnika.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 13

Sredstva Budžeta Grada za sufinansiranje mere smanjenja zagađenja vazduha dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje Javnog poziva za izbor privrednih subjekata, prikupljanje i kompletiranje prijava na Javni poziv za izbor privrednih subjekata, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanja Konačne liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i raspisivanje Javnog poziva za podršku građanima, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje prijava građana radi utvrđivanja Konačne liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz Javnog poziva za podršku građanima, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za izbor privrednih subjekata

Član 14

Odluku o raspisivanju Javnog poziva za izbor privrednih subjekata donosi Gradonačelnik.

Prijava na Javni poziv za izbor privrednih subjekata iz stava 1. ovog člana podnosi se Komisiji, u roku i na način koji je utvrđen Javnim pozivom za izbor privrednih subjekata.

Javni poziv za izbor privrednih subjekata iz stava 1. ovog člana se objavljuje na internet stranici Gradske uprave za zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: Gradska uprava), a najava Javnog poziva za izbor privrednih subjekata i u sredstvima javnog informisanja.

Član 15

Na Javnom pozivu za izbor privrednih subjekata mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše nabavku kotlova na ekološki prihvatljivije energente i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a za obavljanje delatnosti koja je predmet Javnog poziva za izbor privrednih subjekata, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci koji prethode danu podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način radno angažovano lice ili registrovanog podizvođača koji vrši ugradnju kotlova na prirodni gas ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka);

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- i druge uslove u skladu sa Javnim pozivom za izbor privrednih subjekata.

Sadržaj Javnog poziva za izbor privrednih subjekata

Član 16

Javni poziv za izbor privrednih subjekata sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva za izbor privrednih subjekata;

2) ciljeve preuzete iz ovog pravilnika;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na Javnom pozivu za izbor privrednih subjekata;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavu na Javni poziv za izbor privrednih subjekata;

7) ispunjenost uslova iz Javnog poziva za izbor privrednih subjekata;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mere smanjenja zagađenja vazduha po Javnom pozivu za izbor privrednih subjekata.

Prijava na Javni poziv za izbor privrednih subjekata

Član 17

Prijava koju na Javni poziv za izbor privrednih subjekata podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu Javnog poziva za izbor privrednih subjekata i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika

Član 18

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cenu kotlova;

2) rok važenja cene iz tačke 1) ovog stava;

3) drugi kriterijumi bliže definisani Javnim pozivom za izbor privrednih subjekata.

Javnim pozivom za izbor privrednih subjekata se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima ne može preći 100.

Ocenjivanje, izbor direktnih korisnika i ugovaranje

Član 19

Ocenjivanje i rangiranje prijava privrednih subjekata vrši Komisija primenom kriterijuma iz člana 18. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave u skladu sa uslovima Javnog poziva za izbor privrednih subjekata, utvrđuje Preliminarnu listu direktnih korisnika i objavljuje je na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.

Na listu iz stava 2. ovog člana učesnici Javnog poziva za izbor privrednih subjekata imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore i da u roku od 15 dana od dana prijema donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne liste direktnih korisnika, koji dostavlja Gradonačelniku na usvajanje.

Gradonačelnik utvrđuje Konačnu listu direktnih korisnika.

Lista iz stava 6. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.

Ugovor o sprovođenju mere smanjenja zagađenja vazduha potpisuje se nakon donošenja odluke o izboru krajnjih korisnika.

Ugovor iz stava 8. ovog člana zaključuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Javni poziv za podršku građanima

Član 20

Odluku o raspisivanju Javnog poziva za podršku građanima donosi Gradonačelnik.

Prijava na Javni poziv za podršku građanima iz stava 1. ovog člana podnosi se Komisiji, u roku i na način koji je utvrđen Javnim pozivom za podršku građanima.

Javni poziv za podršku građanima iz stava 1. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave, a najava Javnog poziva za podršku građanima i u sredstvima javnog informisanja.

Član 21

Pravo učešća na Javnom pozivu za podršku građanima imaju građani koji stanuju u porodičnim kućama ili stanovima na teritoriji Grada i ispunjavaju sledeće uslove:

1) podnosilac prijave je vlasnik objekta za koji se podnosi prijava (prema rešenju za porez). Ukoliko ima više od jednog vlasnika, potrebno je prilikom prijave dostaviti saglasnost ostalih vlasnika overenu kod javnog beležnika;

2) podnosilac prijave nije vlasnik objekta, ali ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu. U tom slučaju, uz prijavu je potrebno dostaviti saglasnost vlasnika objekta overenu kod javnog beležnika;

3) objekat za koji se podnosi prijava je nastanjen. Uz prijavu je potrebno priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh;

4) objekat za koji se nabavlja kotao nije priključen na sistem daljinskog grejanja ili distributivnu mrežu prirodnog gasa i ne postoje tehničke mogućnosti za priključenje - samo za nabavku kotla na biomasu (drvni pelet, briket, sečka);

5) objekat za koji se nabavlja kotao nije priključen na sistem daljinskog grejanja i ne postoji tehnička mogućnost za priključenje, a postoje tehničke mogućnosti za priključenje na distributivnu mrežu prirodnog gasa - samo za nabavku kotla na prirodni gas;

6) i drugi uslovi u skladu sa Javnim pozivom za podršku građanima.

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja su:

- dvojni objekti različitih vlasnika, kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti;

- vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent;

- građani mogu da konkurišu za nabavku i zamenu kotla samo u stambenom objektu, a ne u stambeno-poslovnom objektu.

Sadržaj Javnog poziva za podršku građanima

Član 22

Javni poziv za podršku građanima sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva za podršku građanima;

2) ciljeve preuzete iz ovog pravilnika;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) opis mere za koju građanin može da konkuriše;

6) uslove za učešće na Javnom pozivu za podršku građanima;

7) Konačnu listu direktnih korisnika;

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) način i rok podnošenja prijave;

11) postupak odobravanja sredstava;

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mere smanjenja zagađenja vazduha po Javnom pozivu za podršku građanima.

Prijava na Javni poziv za podršku građanima

Član 23

Dokumentacija koju dostavlja građanin pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac;

2) izjava o prijavljenim licima na adresi;

3) fotokopije ličnih karata sa vidljivom adresom ili očitane lične karte za podnosioca prijave i za sva fizička lica koja žive na adresi objekta za koji se podnosi prijava, a za maloletna lica očitane zdravstvene knjižice;

4) fotokopija rešenja o utvrđivanju poreza na imovinu;

5) fotokopija računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za mesec koji prethodi mesecu u kome se podnosi prijava, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

6) predračun sa cenom kotla na ekološki prihvatljiv energent izdat od strane direktnog korisnika sa Konačne liste direktnih korisnika;

7) izjava podnosioca prijave data pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da su podaci dati u prijavi verodostojni i tačni;

8) druge potrebne dokumente u skladu sa Javnim pozivom za podršku građanima.

Član 24

Pravo učešća na Javnom pozivu za podršku građanima nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnih objekata koji ne služe za stanovanje;

Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika

Član 25

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor krajnjih korisnika vršiće se na osnovu kriterijuma koji će biti definisani Javnim pozivom za podršku građanima.

Javnim pozivom za podršku građanima određuje se maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Tabela: Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika

Nabavka i zamena kotlova na prirodni gas i kotlova na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) za porodične kuće i stanove

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

50

Drvo

40

Električna energija/toplotna pumpa

20

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

PVC, aluminijum

20

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

Spoljni zidovi sa, a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi bez, a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

K faktor zauzetosti površine za stanove

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K<22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

Broj bodova

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K<27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

Korišćenje subvencija (sredstva opštine/Republike)

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedinačnu prijavu ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Kao kriterijum za bodovanje, koristi se K faktor zauzetosti površine za porodične kuće ili stanove, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave ili drugog odgovarajućeg dokumenta ukoliko objekat nije legalizovan) i broja korisnika tog objekta.

Ukoliko dva zahteva budu ocenjena istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je K faktor zauzetosti površine veći.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu za podršku građanima.

Ocenjivanje i izbor krajnjih korisnika

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje prijava građana vrši Komisija, primenom kriterijuma iz člana 25. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave u skladu sa uslovima iz Javnog poziva za podršku građanima, utvrđuje Preliminarnu listu krajnjih korisnika i objavljuje je na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana, kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku, Komisija vodi zapisnik i sačinjava Konačnu listu krajnjih korisnika.

Nakon sačinjavanja Konačne liste krajnjih korisnika, Komisija dostavlja Gradonačelniku Predlog zaključka o izboru krajnjih korisnika sa iznosom odobrenih sredstava za sprovođenje mere smanjenja zagađenja vazduha.

Gradonačelnik donosi Zaključak o izboru krajnjih korisnika, sa iznosom odobrenih sredstava za podršku građanima za nabavku i zamenu kotlova na ekološki prihvatljiviji energent u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada u 2023. godini, na osnovu koga se zaključuju Ugovori.

Zaključak iz stava 7. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.

U slučaju da, nakon donošenja Zaključka iz stava 7. ovog člana, neko od krajnjih korisnika odustane ili iz drugog razloga, krivicom krajnjeg korisnika, ne dođe do realizacije mere, Gradonačelnik, na osnovu prethodno sačinjenog zapisnika Komisije, vrši izmenu akta o izboru krajnjih korisnika i sredstva dodeljuje krajnjem korisniku koji je prvi sledeći po broju bodova na Konačnoj listi krajnjih korisnika.

Član 27

Ukoliko Grad tokom trajanja Javnog poziva za podršku građanima ne primi dovoljan broj važećih prijava i ukoliko se ne utroše planirana sredstva, može se produžiti rok za prijavu ili raspisati drugi Javni poziv za podršku građanima.

Isplata sredstava

Član 28

Grad vrši prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, nakon što krajnji korisnik uplati direktnom korisniku svoju obavezu utvrđenu Ugovorom i nakon završetka realizacije mere smanjenja zagađenja vazduha.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potpisana zajednička izjava direktnog i krajnjeg korisnika da su radovi na ugradnji kotla izvedeni kako je predviđeno Ugovorom.

U slučaju neslaganja između direktnog i krajnjeg korisnika oko kvaliteta i obima izvedenih radova, Komisija će izvršiti terenski obilazak objekta krajnjeg korisnika radi uvida u stanje izvedenih radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisije obavezno je prisustvo krajnjeg korisnika, i tom prilikom sačinjava se zapisnik u dva primerka koji sadrži informacije o izvedenim radovima, pri čemu jedan primerak ostaje krajnjem korisniku, a drugi zadržava Komisija.

Ukoliko Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 4. ovog člana utvrdi nedostatke u pogledu obima i kvaliteta izvedenih radova, daće dodatni rok od 7 dana direktnom korisniku za ispravljanje uočenih nedostataka.

Član 29

Grad vrši prenos sredstava direktnim korisnicima u skladu sa zaključenim Ugovorom. Krajnji korisnik sam snosi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa udela sufinansiranja iz člana 6. stav 3. ovog pravilnika.

Kontrolu izvršenja ugovornih obaveza vrši Komisija.

Ukoliko sredstva nisu namenski utrošena ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predračunom koji je građanin podneo prilikom prijave na Javni poziv za podršku građanima, Grad neće direktnom korisniku uplatiti sredstva dodeljena aktom iz člana 26. stav 7. ovog pravilnika.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa Konačne liste direktnih korisnika i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi novi predračun, s tim da iznos odobrenih sredstava ne može da se poveća.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERE SMANJENJA ZAGAĐENJA VAZDUHA

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke i podnosi ga Gradonačelniku.

Javnost se informiše o realizaciji mere smanjenja zagađenja vazduha preko sredstava javnog informisanja i internet stranice Gradske uprave.

Direktni korisnici sredstava koji vrše nabavku kotlova na ekološki prihvatljive energente dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Čuvanje dokumentacije

Član 31

Gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mere smanjenja zagađenja vazduha u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu Grada Novog Sada", br. 30/2023.