PRAVILNIK

O BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPAKA NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE ZA JAVNOG NARUČIOCA GRADSKO VEĆE GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 13/2023)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim Pravilnikom se za potrebe javnog naručioca Gradsko veće grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradsko veće), bliže uređuje sprovođenje postupaka nabavki na koje se Zakon ne primenjuje.

Pravilnik je namenjen svim licima koja učestvuju u poslovima nabavki, a koji su dužni da ga primenjuju.

Osnovne odredbe

Član 2

Primena

Ovaj Pravilnik je namenjen Gradskom veću grada Pančeva, odnosno osnovnoj organizacionoj jedinici koja je obrazovana za vršenje srodnih poslova iz određenih oblasti i obavlja poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada Pančeva, te je u skladu sa važećom regulativom i unutrašnjim opštim aktima, uključena u planiranje nabavki, sprovođenje postupaka nabavki, izvršenje ugovora i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: organizaciona jedinica - korisnik nabavke).

Rukovodilac organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana je u obavezi da upozna svoje zaposlene sa obavezama, pravilima i načinom postupanja propisanim Pravilnikom.

Kod nabavki izuzetih iz primene Zakona, odnosno kod nabavki čija je procenjena vrednost ispod pragova do kojih se Zakon ne primenjuje, lice, odnosno lica za sprovođenje postupka odrediće gradonačelnik grada Pančeva, kao predsednik Gradskog veća grada Pančeva, u skladu sa Zakonom.

Pravilnik je namenjen svim licima koja učestvuju u poslovima nabavki, a koji su dužni da ga primenjuju.

Na planiranje nabavki na koje se Zakon ne primenjuje i praćenje izvršenja ugovora o nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje, primenjuju se odredbe pravilnika kojim se bliže uređuje planiranje nabavki, sprovođenje postupka nabavki i praćenje izvršenja ugovora o nabavkama (u daljem tekstu: Pravilnik).

Sprovođenje postupaka nabavki na koje se Zakon ne primenjuje

Član 3

Nabavke na koje se Zakon ne primenjuje, a koje sprovodi Naručilac Gradsko veće, kao javni naručilac su:

- nabavke čija je procenjena vrednost manja od pragova do kojih se Zakon ne primenjuje iz člana 27. Zakona;

- nabavke iz članova 11. 12 i 14. Zakona.

U slučaju nabavki iz člana 15. Zakona, Naručilac je dužan da obezbedi primenu Zakona, ako on sam ne dodeljuje takav ugovor ili ako ugovor dodeljuje u ime i za račun drugog privrednog subjekta.

U slučaju nabavke na koju se Zakon ne primenjuje, primenjuju se načela ovog zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke.

Prilikom sprovođenja nabavki iz člana 11, 12. i 14. Zakona može se objaviti Obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost ili Obaveštenje o zaključenom ugovoru, u skladu sa odredbama Zakona.

Nabavke čija je procenjena vrednost manja od pragova do kojih se Zakon ne primenjuje iz člana 27. Zakona

Član 4

Postupak nabavke inicira se podnošenjem zahteva za nabavku, i to na sledeći način:

- Zahtev za pokretanje postupka javne nabavke

- Zahtev za pokretanje postupka javne nabavke podnosi korisnik nabavke.

Zahtev iz stava 1 ovog člana podnosi se Organizacionoj jedinici nadležnoj za obavljanje poslova javnih nabavki, ukoliko je nabavka predviđena Planom nabavki na koje se zakon ne primenjuje.

Zahtev se podnosi na obrascu koji čini sastavni deo ovog Pravilnika.

Korisnik nabavke dužan je da upiše podatke iz Plana nabavki: predmet javne nabavke i procenjenu vrednost javne nabavke, a da odrede tehničke specifikacije, kvalitet, količinu, uvek kada je moguće i opis dobara, radova i usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta (tražena sredstava finansijskog obezbeđenja i sl.), tehničke propise i standarde koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok, kao i uslov koji se odnose na posedovanje važeće dozvole nadležnog organa i eventualno predloži osnove za isključenje iz člana 112. Zakona i kriterijume za izbor privrednog subjekta, a tako da ne koristi diskriminatorske uslove niti diskriminatorske tehničke specifikacije.

Ako korisnik nabavke namerava da nabavi dobra ili usluge sa specifičnim ekološkim, društvenim ili drugim karakteristikama, može u tehničkim specifikacijama, kriterijumima za dodelu ugovora ili uslovima za izvršenje ugovora, zahtevati određene oznake kao dokaz da dobra, usluge ili radovi odgovaraju traženim karakteristikama pod uslovom da su ispunjeni svi sledeći uslovi:

1. da se zahtev za oznaku isključivo odnosi na kriterijume koji su u vezi sa predmetom javne nabavke i da je odgovarajući za definisanje karakteristika predmeta javne nabavke;

2. da je zahtev za oznaku određen na osnovu objektivno proverljivih i nediskriminatorskih kriterijuma;

3. da su oznake dostupne svim zainteresovanim licima;

4. da su zahtevi za oznakom određeni od strane trećeg lica nad kojim zainteresovano lice, odnosno ponuđač koji se prijavio za dobijanje oznake ne može vršiti odlučujući uticaj.

Ako korisnik nabavke zahteva tačno određenu oznaku, dužan je da prihvati sve oznake koje potvrđuju da dobra, usluge ili radovi ispunjavaju zahteve odgovarajuće oznake.

U situaciji kada zainteresovano lice očigledno nije bilo u mogućnosti da pribavi određenu oznaku koju je naručilac zahtevao u konkursnoj dokumentaciji ili odgovarajuće zahteve, naručilac je dužan da prihvati drugi odgovarajući način dokazivanja koji može obuhvatiti i tehničku dokumentaciju proizvođača pod uslovom da zainteresovano lice dokaže da dobra, usluge ili radovi koje on nudi ispunjavaju zahteve određene oznake ili određene zahteve koje je naručilac predvideo.

Organizaciona jedinica-korisnik nabavke, u slučaju potrebe za bitnim izmenama, može podneti i izmenu/dopunu Zahteva za pokretanje nabavke po istom postupku kao i za podnošenje Zahteva, sa naznakom da se radi o izmeni/dopuni. U slučaju kada izmene nisu bitne, predstavnik korisnika nabavke obaveštava elektronskim putem organizacionu jedinicu nadležnu za obavljanje poslova javnih nabavki o potrebnim izmenama Zahteva za pokretanje nabavke.

Rukovodilac korisnika nabavke može i povući Zahtev za pokretanje javne nabavke uz Obrazloženje koje se dostavlja Rukovodiocu Organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova javnih nabavki.

Rukovodilac organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova javnih nabavki izdaje pisani nalog službeniku radi pristupanju izradi akata po konkretnom Zahtevu za pokretanje.

Službenik naručioca, po dobijenom nalogu rukovodioca organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova javnih nabavki samostalno sprovodi postupak.

Službenik naručioca dužan je da obezbedi primenu načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, da obezbedi konkurenciju i da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene.

Nabavka iz stava 1. ovog člana može da se sprovede u okviru korisnika nabavke što se navodi u Odluci o pokretanju nabavke na koju se Zakon ne primenjuje kada je ta jedinica dužna da obezbedi primenu načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, da obezbedi konkurenciju i da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene.

Službenik naručioca sačinjava predlog Odluke o pokretanju nabavke na koju se Zakon ne primenjuje i ostala propratna akta. Predlog Odluke o pokretanju nabavke na koju se zakon ne primenjuje potpisuju službenik naručioca, rukovodilac organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova javnih nabavki, rukovodilac osnovne organizacione jedinice- korisnika nabavke, rukovodilac organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova finansija, pomoćnik gradonačelnika za oblast javnih nabavki, ukoliko je imenovan, nakon čega se odluka o pokretanju nabavke na koju se Zakon ne primenjuje dostavlja na donošenje/usvajanje predsedniku Gradskog veća. Nakon toga, službenik naručioca priprema poziv za podnošenje ponuda na bazi definisanih tehničkih specifikacija koje čine sastavni deo odobrenog zahteva za nabavku i dužan je da isti uputi na adrese najmanje tri lica koja su sposobna da izvrše nabavku, ukoliko je to moguće. Organizaciona jedinica-korisnik nabavke dostavlja podatke o potencijalnim ponuđačima uz Zahtev za pokretanje nabavke, na osnovu prethodno sprovedenog istraživanja tržišta. Službenik naručioca takođe može istražiti tržište u skladu sa ovim Pravilnikom, te uputiti poziv i na dodatne adrese.

Poziv za podnošenje ponuda najmanje sadrži:

- Rok za podnošenje ponuda;

- Vreme otvaranja ponuda;

- Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude;

- Obrazac ponude;

- Tehničke specifikacije/opis usluge/predmer radova;

- Zahteve u vezi sa nabavkom kao što su garantni rok, reklamacioni rok, mesto izvršenja, ugovorna kazna, uslovi plaćanja, vreme važenja ugovora i drugo.

Po prijemu ponuda, u pozivom određeno vreme, otvaraju se pristigle ponude.

Službenik naručioca sačinjava Zapisnik o otvaranju ponuda koji prosleđuje ponuđačima koji su podneli ponude. Nakon toga, sačinjava Izveštaj o postupku koji najmanje sadrži:

- Predmet nabavke;

- Procenjenu vrednost nabavke;

- Nazive i adrese ponuđača kojima je poslat poziv podnošenje ponuda;

- Nazive i adrese ponuđača koji su podneli ponude;

- Vrednost i druge podatke iz ponuda (garantni rok, reklamacioni rok, mesto izvršenja, ugovorna kazna, uslovi plaćanja, vreme važenja ugovora i drugo);

- Razloge za odbijanje ponuda, ukoliko je to slučaj;

- Izbor najpovoljnije ponude,

- Obustava postupka sa obrazloženjem.

Izveštaj o postupku nabavke potpisuje komisija.

Nakon potpisivanja izveštaja o postupku nabavke, službenik naručioca pristupa izradi predloga ugovora/narudžbenice. Odgovorno lice Naručioca, potpisivanjem teksta ugovora/narudžbenice daje saglasnost da se nabavka može izvršiti.

U slučaju da se izveštajem o postupku ustanovi da nisu stvoreni uslovi za dodelu ugovora/narudžbenice, službenik naručioca elektronskim putem upućuje organizacionoj jedinici-korisniku nabavke dopis u kome je potrebno da se izjasne da li se postupak ponavlja ili ne. U slučaju da se organizaciona jedinica-korisnik nabavke svojim dopisom izjasni da je potrebno ponoviti postupak, službenik naručioca elektronskim putem upućuje potencijalnim ponuđačima drugi poziv za podnošenje ponuda sa kompletnom dokumentacijom i sa novim rokom za podnošenje ponuda. Ukoliko se ni nakon drugog poziva nisu stekli uslovi za zaključenje ugovora/narudžbenice, organizaciona jedinica- korisnik nabavke može uputiti novi dopis službeniku naručioca na osnovu kojeg službenik naručioca elektronskim putem upućuje potencijalnim ponuđačima treći poziv za podnošenje ponuda sa kompletnom dokumentacijom i sa novim rokom za podnošenje ponuda. Ukoliko se ni nakon trećeg poziva ne steknu uslovi za dodelu ugovora/narudžbenice, službenik naručioca će sačiniti službenu belešku i preduzeti potrebne aktivnosti za arhiviranje dokumentacije. U slučaju da se organizaciona jedinica-korisnik nabavke svojim dopisom izjasni da nije potrebno ponoviti postupak nabavke, upućuje dopis službeniku naručioca na osnovu kojeg će službenik naručioca sačiniti službenu belešku i preduzeti potrebne aktivnosti za arhiviranje dokumentacije.

Nabavka čija je procenjena vrednost manja od pragova do kojih se ZJN ne primenjuje, može da se sprovede i tako da službenik naručioca priprema predlog Odluke o pokretanju nabavke na koju se Zakon ne primenjuje, na način utvrđen stavom 5. ovog člana, a koja se nakon donošenja od strane odgovornog lica naručioca realizuje na osnovu dostavljenih računa ili predračuna. U tom slučaju se lice korisnika nabavke zadužuje da obezbedi konkurenciju i da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene. Plaćanje se vrši na osnovu pravila propisanim za postupanje sa ulaznim finansijskim dokumentima.

Postupak nabavke na koje se Zakon ne primenjuje iz ovog člana može sprovesti i Komisija.

Za nabavku uslugu iz člana 27. stav 1. tačka 3. mogu se primeniti i pravila otvorenog postupka javne nabavke, u kom slučaju se isto navodi u zahtevu za unošenje nabavke u plan javnih nabavki.

Ostale nabavke na koje se Zakon ne primenjuje iz članova 11, 12 i 14. Zakona

Član 5

Za potrebe sprovođenja nabavki iz članova 11, 12. i 14. Zakona ne postoji obaveza unošenja ovih nabavki u plan nabavki na koji se Zakon ne primenjuje, te samim tim ne postoji ni obaveza podnošenja Zahteva za pokretanje postupka nabavke. Organizaciona jedinica- korisnik nabavke ove nabavke sprovode samostalno, vodeći računa o načelima Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, uz dokumentovanje svih radnji u postupku i poštovanje propisa iz svojih oblasti.

Organizaciona jedinica- korisnik nabavke je dužan da najkasnije do 10.01. tekuće godine obavesti rukovodioca organizacione jedinice nadležne za obavljanje poslova javnih nabavki o vrsti i vrednosti javnih nabavki iz članova 11, 12. i 14. Zakona iz prethodne godine, i to po svakom osnovu za izuzeće posebno, radi objavljivanja ovih podataka na Portalu javnih nabavki najkasnije do 31.01. tekuće godine za prethodnu godinu, prema uputstvu Kancelarije za javne nabavke. Neobjavljivanje podataka o ovim nabavkama je prekršaj Naručioca, shodno članu 236. Zakona.

Prelazne i završne odredbe

Član 6

Postupci pokrenuti do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika okončaće se po odredbama Pravilnika o bližem uređivanju postupaka javnih nabavki grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 52/2020 i 63/2020). Postupak javne nabavke smatra se pokrenutim slanjem na objavljivanje javnog poziva i drugih oglasa koji se koriste kao javni poziv, osim u slučaju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva kada se postupak smatra pokrenutim danom slanja poziva za podnošenje ponuda. U slučaju sprovođenja postupaka nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, postupak se smatra pokrenutim danom slanja poziva za podnošenje ponuda. Postupak se smatra okončanim kada je objavljeno obaveštenje o zaključenom ugovoru ili okvirnom sporazumu, ili o obustavi postupka, kada su u pitanju javne nabavke, odnosno kada je zaključen ugovor o nabavci, u slučaju sprovođenja nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.

Član 7

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o bližem uređivanju postupaka javnih nabavki Grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 52/2020 i 63/2020).

Član 8

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

Ovaj Pravilnik se objavljuje na internet stranici Grada Pančeva.

 

PLAN NABAVKI
PLAN NABAVKI NA KOJI SE ZAKON NE PRIMENJUJE
PREDLOG PLANA/ IZMENA/DOPUNA PLANA (OZNAČITI)

Naručilac

Gradsko veće grada Pančeva

Godina plana

 

Organizaciona jedinica - podnosilac zahteva za unos podataka u plan/ izmenu/dopunu plana:

Datum:

 

Rbr nabavke

Naziv nabavke

Kratak opis nabavke

Procenjena vrednost nabavke bez PDV-a i sa PDV-om

Planirana sredstva (pozicija u budžetu, redni broj pozicije u finansijskom planu i najmanje šestocifreni konto)

Predlog za izuzeće od primene Zakona- osnov izuzeća sa obrazloženjem

Okvirno vreme pokretanja nabavke

U slučaju potrebe za izmenom postojeće pozicije u planu nabavki na koju se zakon ne primenjuje, navesti razlog izmene

Napomena vezana za sprovedeno istraživanje tržišta (obavezno popuniti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rukovodilac organizacione jedinice

 

 

___________________________

 

ZAHTEV ZA POKRETANJE POSTUPKA NABAVKE

 

REPUBLIKA SRBIJA
AUTONOMNA POKRAJINA VOJVODINA
GRAD PANČEVO
_________________________ (Naziv organizacione
jedinice-korisnika nabavke koja upućuje zahtev)
Interni broj: ___________________
Pančevo, ______________ godine

Sekretarijatu za javne nabavke
- Sekretaru -
PREDMET: Zahtev za pokretanje postupka nabavke

Redni broj nabavke u Planu javnih nabavki Naručioca, odnosno Planu nabavki na koje se ZJN ne primenjuje za tekuću godinu

 

Naziv nabavke (iz plana nabavki)

 

Oblikovanje nabavke po partijama

 

Procenjena vrednost nabavke (ukupna i po partijama u slučaju da je nabavka oblikovana po partijama)

_______________ dinara bez PDV-a
_______________ dinara sa PDV-om

Ako se nabavkom dodeljuje višegodišnji ugovor, navesti vrednost po godinama, bez PDV-a i sa PDV-om, za svaku godinu

 

Obrazloženje u slučaju pokretanja mešovite nabavke (Ukoliko predmet nabavke predstavlja kombinaciju dobara/usluga/radova, navesti razloge za svrsishodnost sprovođenja jednog umesto više postupaka nabavki)

 

Tehnička specifikacija

Potpisana detaljna tehnička specifikacija koja sadrži količine, karakteristike odnosno funkcionalne zahteve predmeta nabavke, obavezan je prilog Zahteva. Ako se zahteva dostavljanje uzoraka/modela za potrebe testiranja - tehnička specifikacija predmeta javne nabavke mora sadržati i sve elemente testiranja, to jest parametre koji se proveravaju pri stručnoj oceni ponuda, odnosno oceni ispunjenosti tehničkih karakteristika)

Napomena: U slučaju da za predmetnu nabavku postoje tehnička dokumentacija i/ili planovi, obavezno se navode u tehničkoj specifikaciji

Zahtevana sredstva finansijskog obezbeđenja (bankarske garancije, polise i/ili menice)

 

Rok izvršenja/isporuke odnosno važenja ugovora ili rok za izvođenje radova

 

Mesto isporuke dobara /izvršenja
usluge/izvođenje radova

 

Garantni rok

 

Reklamacioni rok (rok u kojem je izabrani ponuđač dužan da ispravi uočene nedostatke nastale prilikom izvršenja ugovora)

 

Način i rok plaćanja

 

Kriterijumi za izbor privrednog subjekta iz člana 114. Zakona (ukoliko se isti zahtevaju suprotnom, ostaviti nepopunjeno)
1) ispunjenost uslova za obavljanje profesionalne delatnosti;
2) finansijski i ekonomski kapacitet;
3) tehnički i stručni kapacitet.

 

Ostale specifičnosti u vezi javne nabavke

(U ovom delu je moguće predvideti i uslove za isključenje iz člana 112. ZJN koji nisu obavezni)i

 

Predlog kriterijuma za dodelu ugovora

 

Predlog potencijalnih privrednih subjekata kojima bi se uputio poziv, sa obrazloženjem (ako se sprovodi postupak nabavke dobara i usluga ispod limita definisanim članom 27. Zakona)

 

Predlog članova i zamenika članova komisije za javnu nabavku
(osim službenika za javne nabavke)

 

Lice ili organizaciona jedinica zadužena za praćenje realizacije ugovora

 

 

 

 

Rukovodilac organizacione jedinice - korisnika nabavke

 

 

_____________________________________

Sredstva za predmetnu javnu nabavku obezbeđena su:

Odlukom o budžetu grada Pančeva za _____ godinu, pozicija br. __________ i Finansijskim planom gradskog veća za _____ godinu, redni br. _____ konto __________.

Potvrđujemo da su na
navedenoj poziciji i kontu
obezbeđena finansijska sredstva
Datum: ___________ godine
___________________________
Sekretar Sekretarijata za finansije

Potvrđujemo da je predmetna nabavka
planirana Planom javnih nabavki/nabavki za
_____________ godinu

____________________________________
Sekretar Sekretarijata za javne nabavke

 

 

 

Odobrava

 

 

Gradonačelnik

 

 

Predsednik Gradskog veća grada Pančeva

 

 

___________________________________

NAPOMENA: Obavezan prilog ovog zahteva je potpisana tehnička specifikacija predmeta javne nabavke koja je određena od strane organizacione jedinice-korisnika nabavke, i to na način koji će omogućiti zadovoljenje stvarnih potreba Naručioca i koji će istovremeno omogućiti širokom krugu ponuđača da podnesu odgovarajuće ponude. Korisnik nabavke odgovoran je za tehničku specifikaciju i rukovodilac organizacione jedinice - korisnika nabavke dužan je da potpiše tehničku specifikaciju.

i Član 112 Zakona o javnim nabavkama (Službeni glasnik RS 91/19)

Naručilac može u dokumentaciji o nabavci da predvidi da će da isključi privrednog subjekta iz postupka javne nabavke u svakom trenutku ako:

1)

utvrdi da je privredni subjekt u stečaju, da je nesposoban za plaćanje ili je u postupku likvidacije, da njegovom imovinom upravlja stečajni (likvidacioni) upravnik ili sud, da je u aranžmanu pogodbe sa poveriocima, da je prestao da obavlja poslovnu delatnost ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima;

2)

utvrdi da je pravnosnažnom presudom ili odlukom drugog nadležnog organa, utvrđena odgovornost privrednog subjekta za težak oblik neprofesionalnog postupanja koji dovodi u pitanje njegov integritet, u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda, odnosno prijava, osim ako pravnosnažnom presudom ili odlukom drugog nadležnog organa nije utvrđen drugi period zabrane učešća u postupku javne nabavke;

3)

utvrdi da je odlukom nadležnog organa za zaštitu konkurencije utvrđeno da se privredni subjekt dogovarao sa drugim privrednim subjektima u cilju narušavanja konkurencije, u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda;

4)

utvrdi da postoji narušavanje konkurencije zbog prethodnog učešća privrednog subjekta u pripremi postupka nabavke, u smislu člana 90. ovog zakona, koja ne može da se otkloni drugim merama;

5)

utvrdi da privredni subjekt u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda nije ispunjavao obaveze iz ranije zaključenih ugovora o javnoj nabavci ili ranije zaključenog koncesionog ugovora, čija je posledica bila raskid tog ugovora, naplata sredstva obezbeđenja, naknada štete ili dr;

6)

utvrdi da je privredni subjekt u postupcima javnih nabavki u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda dostavio neistinite podatke potrebne za proveru osnova za isključenje ili kriterijuma za izbor privrednog subjekta ili da nije bio u stanju da dostavi dokaze o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, ukoliko je kao sredstvo dokazivanja koristio izjavu iz člana 118. ovog zakona.

Naručilac može da odustane od isključenja privrednog subjekta u slučaju iz stava 1. tačka 1) ovog člana, ako utvrdi da će taj privredni subjekt biti sposoban da izvrši ugovor o javnoj nabavci, uzimajući u obzir propise i mere za nastavak poslovanja.