PRAVILNIK
O PODSTICAJIMA ZA INVESTICIJE U FIZIČKU IMOVINU POLJOPRIVREDNOG GAZDINSTVA KROZ PODRŠKU PODIZANJA VIŠEGODIŠNJIH PROIZVODNIH ZASADA VOĆAKA I HMELJA

("Sl. glasnik RS", br. 58/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređenja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva kroz podršku podizanja višegodišnjih proizvodnih zasada voćaka i hmelja (u daljem tekstu: podsticaji), uslovi, način ostvarivanja prava na podsticaje, obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznos podsticaja po korisniku podsticaja i po vrsti pojedine mere.

Značenje pojmova

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:

1) povezana lica jesu nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;

2) površina podignutog proizvodnog zasada jeste površina aktivnog zasada u koju nisu uključeni putevi, prilazi, močvarno zemljište, klizište, vodene akumulacije, kao i drugi objekti privremenog ili trajnog karaktera, a izračunava se množenjem broja sadnica u proizvodnom zasadu sa hranidbenim prostorom jedne biljke izraženim u m2;

3) realizacija investicije jeste izvršenje svih radnji vezanih za nabavku predmeta prihvatljive investicije, i to: promet robe i usluga, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti, kao i stavljanje investicije u funkciju u skladu sa namenom;

4) hranidbeni prostor biljke jeste površina izražena u m2, koju zauzima korenov sistem jedne biljke, a izračunava se množenjem razmaka između redova (m) sa razmakom u redu, odnosno između biljaka (m).

II VRSTE PODSTICAJA I NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI

Vrste podsticaja

Član 3

Podsticaji za podizanje višegodišnjih proizvodnih zasada voćaka i hmelja obuhvataju podsticaje za:

1) nabavku sadnica voćaka i hmelja;

2) nabavku naslona za proizvodne zasade voćaka i hmelja;

3) pripremu, obradu zemljišta, kopanje jamića za sadnju i sadnju (u daljem tekstu: priprema zemljišta), odnosno za nabavku supstrata sa sertifikatom za proizvodne zasade borovnice i/ili maline, sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama, kao i supstrata za klasične zasade borovnica i/ili malina na bankovima;

4) hemijsku analizu zemljišta sa preporukom đubrenja zemljišta za sadnju, odnosno ispitivanje mehaničkog sastava zemljišta (u daljem tekstu: analiza zemljišta).

Podsticaji za nabavku sadnica voćaka i hmelja

Član 4

Podsticaji za nabavku sadnica voćaka i hmelja obuhvataju podršku podizanju novih proizvodnih zasada sa savremenom tehnologijom gajenja voćaka i hmelja bez naslona i sa naslonom, kroz naknadu prihvatljivih troškova nabavke sadnica voćaka i hmelja, u skladu sa ovim pravilnikom.

Prihvatljivi troškovi nabavke sadnica voćaka i hmelja odobravaju se kao naknada dela troškova kupljenih, plaćenih i posađenih sadnica, odnosno postavljenih sadnica borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom, u odgovarajućem procentualnom iznosu bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Prihvatljivi troškovi iz stava 2. ovog člana odnose se na nabavku standardnih i standardnih SA sadnica (u daljem tekstu: standardne sadnice) ili sertifikovanih sadnica voćaka i hmelja, koje su nabavljene od pravnog lica, odnosno preduzetnika upisanih u Registar proizvođača sadnog materijala, odnosno uvezene, u skladu sa zakonom kojim se uređuje sadni materijal voćaka i hmelja, koje su posađene, odnosno postavljene sadnice borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom u odgovarajućoj gustini sadnje po hektaru, i koje su primljene u odgovarajućem procentu na toj površini do prihvatljivih tržišnih troškova po sadnici, u skladu sa ovim pravilnikom.

Podsticaji za zasade sa srpskim domaćim i odomaćenim sortama

Član 5

Radi podsticanja podizanja proizvodnih zasada sa srpskim domaćim i odomaćenim sortama, podsticaji za nabavku sadnica voćaka i hmelja, utvrđeni u skladu sa članom 4. ovog pravilnika, uvećavaju se u odgovarajućem iznosu u skladu sa ovim pravilnikom, i to za: voćne zasade sa domaćim sortama: kajsije (Novosadska kasnocvetna, Novosadska rodna, NS-4, NS-6, Buda i Ruža); višnje (Šumadinka, Ivo 45 i Leda); šljive (Čačanska najbolja, Čačanska lepotica, Čačanska rana, Čačanska rodna, Čačanski šećer, Valjevka, Jelica, Boranka, Mildora, Timočanka, Krina, Pozna plava, Zlatka, Nada, Petra i Divna); kruške (Junsko zlato, Julijana, Anđelija i Ivanino zlato); jabuke (Čačanska pozna, Rani delišes, Čadel, Gordana, Iskra, Ivana, Semendria i Jerina); breskve (Dora, Julija, Lela, Maša i Ivana); maline (Gradina i Krupna dvorodna); kupine (Čačanska bestrna); oraha (Šampion, Srem, Tisa, Bačka i Mire) i odomaćenim sortama: dunje (Leskovačka i Vranjska); jabuke (Budimka i Kolačara); šljive (Ranka i Požegača); višnje (Oblačinska), oraha (selekcija Rasna) i drena (domaći dren krupnoplodna selekcija).

Podsticaji za nabavku naslona

Član 6

Podsticaji za nabavku naslona za proizvodne zasade voćaka i hmelja i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona, obuhvataju podršku podizanju novih zasada sa savremenom tehnologijom gajenja voćaka i hmelja uz naslon, i to kroz naknadu prihvatljivih troškova nabavke drvenih, metalnih, plastičnih ili betonskih stubova, žice i ankera i pripadajućih elementa neophodnih za postavljanje naslona.

Prihvatljivi troškovi nabavke naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona odobravaju se kao naknada dela troškova kupljenih, plaćenih i postavljenih naslona, nabavljenih od pravnih lica, odnosno preduzetnika upisanih u Registar privrednih subjekata, odnosno uvezenih, u odgovarajućem procentualnom iznosu bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Podsticaji za pripremu zemljišta

Član 7

Podsticaji za pripremu zemljišta obuhvataju podršku pripremi zemljišta za podizanje proizvodnih zasada, i to kroz naknadu prihvatljivih troškova za podrivanje, drljanje, tanjiranje, freziranje, rigolovanje (duboka obrada) zemljišta sa minimalnom dubinom obrade zemljišta od 0,6 m (osim na peskovitom zemljištu gde nije potrebno rigolovanje, odnosno podrivanje), odnosno sa minimalnom dubinom obrade (plitka obrada) zemljišta od 0,3 m za proizvodne zasade jagodastih vrsta voćaka, osim za proizvodni zasad borovnice i/ili maline sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom, za klasičan zasad borovnice i/ili maline i/ili jagode na bankovima i postavljanje bankova (gredica) kod borovnice i/ili maline i/ili jagode, kopanje jamića za sadnju, kao i za samu sadnju.

Prihvatljivi troškovi pripreme zemljišta iz stava 1. ovog člana odobravaju se kao naknada dela troškova za pripremu zemljišta, izvršenu mehanizacijom od strane pravnih lica, odnosno preduzetnika upisanih u Registar privrednih subjekata, u odgovarajućem procentualnom iznosu bez uračunatog poreza na dodatu vrednost do prihvatljivih tržišnih troškova za agrotehničke mere koji su dati u Prilogu 1 - Tabela agrotehničkih mera proizvodnog zasada sa prihvatljivim tržišnim troškovima po hektaru/komadu, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, naknada prihvatljivih troškova za proizvodne zasade borovnice i/ili maline sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom, kao i za klasične zasade borovnica i/ili malina na bankovima za koje se koristi supstrat, obuhvata nabavku supstrata sa sertifikatom koji se odobravaju kao naknada dela troškova za pripremu zemljišta u odgovarajućem procentualnom iznosu, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Podsticaji za analizu zemljišta

Član 8

Podsticaji za analizu zemljišta obuhvataju podršku pripremi zemljišta za podizanje proizvodnih zasada, kroz naknadu prihvatljivih troškova hemijske analize sa preporukom đubrenja zemljišta za sadnju, odnosno ispitivanje mehaničkog sastava zemljišta od strane akreditovanih subjekata za obavljanje poslova laboratorijskih analiza zemljišta, i odobravaju se kao naknada dela troškova za izvršenu analizu zemljišta u odgovarajućem procentualnom iznosu bez uračunatog poreza na dodatu vrednost u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Neprihvatljivi troškovi

Član 9

Podsticajima se ne nadoknađuju:

1) porezi, uključujući i porez na dodatu vrednost;

2) carinske, uvozne i ostale administrativne takse, kao i naknada za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća;

3) troškovi bankarske provizije, troškovi jemstva i slično;

4) troškovi prevoza, montaže i drugi operativni troškovi;

5) troškovi kupovine, odnosno zakupa zemljišta;

6) troškovi kupovine polovne opreme, mehanizacije i materijala;

7) doprinos u naturi (sopstveni rad i materijal);

8) nabavka predmetne investicije putem lizinga, cesije, kompenzacije, asignacije ili na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja dugova.

III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE

Opšti i posebni uslovi

Član 10

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako su ispunjeni opšti uslovi, i to ako:

1) podnosilac zahteva za investiciju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

2) podnosilac zahteva nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede (u daljem tekstu: ministarstvo), po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

3) je podnosilac zahteva izmirio dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

4) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica;

5) po redosledu podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru ukupnih sredstava opredeljenih javnim pozivom.

Pravo na podsticaje ostvaruje se i ako su ispunjeni posebni uslovi u skladu sa ovim pravilnikom, i to uslovi u pogledu:

1) lica koja ostvaruju pravo na podsticaje;

2) vremena realizacije investicije i vremena podizanja zasada;

3) zemljišta i načina podizanja zasada;

4) površine proizvodnog zasada;

5) broja posađenih sadnica, odnosno broja postavljenih sadnica borovnice i/ili maline u saksijama/vrećama sa supstratom (u daljem tekstu: gustina sadnje);

6) broja primljenih sadnica i sortne i zdravstvene ispravnosti sadnica.

Uslovi u pogledu lica koja ostvaruju pravo na podsticaje

Član 11

Pravo na podsticaje ostvaruje:

1) fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;

2) preduzetnik;

3) pravno lice, i to:

(1) privredno društvo,

(2) zemljoradnička zadruga,

(3) zadužbina,

(4) srednja škola,

(5) naučnoistraživačka organizacija,

(6) manastir i crkva.

Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako je:

1) upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj (u daljem tekstu: Registar) i nalazi se u aktivnom statusu;

2) u Registru izvršilo obnovu registracije za tekuću godinu, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva.

Lice iz stava 1. tačka 2) i tačka 3) podtač. (1)-(3) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako je upisano u Registar privrednih subjekata i ako u Agenciji za privredne registre:

1) nije registrovano da mu je izrečena pravosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti;

2) nije registrovano da je osuđivano zbog privrednog prestupa;

3) nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Srednja škola iz stava 1. tačka 3) podtačka (4) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako:

1) se nalazi u aktu o mreži srednjih škola, u skladu sa zakonom kojim se uređuju osnovi sistema obrazovanja i vaspitanja;

2) ima rešenje o verifikaciji ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane.

Naučnoistraživačka organizacija iz stava 1. tačka 3) podtačka (5) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako je upisana u Registar naučnoistraživačkih organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost.

Manastir i crkva iz stava 1. tačka 3) podtačka (6) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako je upisana u Registar crkava i verskih zajednica.

Uslovi u pogledu vremena realizacije investicije i vremena podizanja zasada

Član 12

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako je:

1) investicija koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u potpunosti realizovana u periodu od 1. januara prethodne kalendarske godine do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u tekućoj kalendarskoj godini;

2) novi proizvodni zasad koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje podignut u četvrtom kvartalu prethodne kalendarske godine ili u prvom i drugom kvartalu tekuće kalendarske godine u kojoj se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje.

Izuzetno od stava 1. tačka 1) ovog člana, za investiciju u nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona kod proizvodnih zasada kod kojih se naslon ne postavlja u prvoj godini, pravo na podsticaje ostvaruje se i ako se ova investicija u potpunosti realizuje do 30. juna naredne kalendarske godine, u skladu sa ovim pravilnikom.

Izuzetno od stava 1. tačka 2) ovog člana, za proizvodne zasade jagode pravo na podsticaje ostvaruje se ako su ti zasadi podignuti i u trećem kvartalu tekuće kalendarske godine u kojoj se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje.

Uslovi u pogledu zemljišta i načina podizanja zasada

Član 13

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako:

1) su u Registru u strukturi biljne proizvodnje poljoprivrednog gazdinstva podnosioca zahteva prijavljene površine na kojima su podignuti proizvodni zasadi pod odgovarajućim kulturama (odgovarajuća voćna vrsta iz grupe VI - voće i grožđe, za koju podnosi zahtev, odnosno hmelj), u skladu sa Šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela;

2) je katastarska parcela na kojoj je podignut proizvodni zasad u svojini podnosioca zahteva ili ako podnosilac zahteva parcelu koristi na osnovu ugovora o zakupu, odnosno ugovora o korišćenju zaključenog sa fizičkim licem, ministarstvom, jedinicom lokalne samouprave ili crkvom i manastirom, na period od najmanje sedam godina za proizvodne zasade voćaka i hmelja, odnosno na period od najmanje dve godine za proizvodne zasade jagode, računajući godinu za koju se ostvaruje pravo na podsticaje, s tim da:

(1) ako je katastarska parcela u susvojini ili zajedničkoj svojini, pravo na podsticaje se ostvaruje ako podnosilac zahteva ima pisanu saglasnost suvlasnika, odnosno zajedničara, overenu kod nadležnog organa,

(2) ako je katastarska parcela predmet zakupa, odnosno korišćenja ne može u katastru nepokretnosti imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa, odnosno prava korišćenja ili hipoteke uspostavljene u korist namenskog poljoprivrednog kredita za podizanje proizvodnog zasada;

3) je pre podizanja proizvodnog zasada, u toku prethodne ili tekuće godine, na katastarskim parcelama izvršena hemijska analiza zemljišta sa preporukom đubrenja za odgovarajuću voćnu vrstu, odnosno hmelj, osim za proizvodni zasad borovnice i/ili maline sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom;

4) je izvršeno podrivanje, drljanje, tanjiranje, freziranje, rigolovanja (duboka obrada) zemljišta sa minimalnom dubinom obrade zemljišta od 0,6 m (osim na peskovitom zemljištu gde nije potrebno rigolovanje, odnosno podrivanje), odnosno sa minimalnom dubinom obrade (plitka obrada) zemljišta od 0,3 m za proizvodne zasade jagodastih vrsta voćaka.

Ako je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje proizvodni zasad borovnice i/ili maline sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama sa supstratom, odnosno klasični zasadi borovnica i/ili malina na bankovima za koje se koristi supstrat, pravo na podsticaje ostvaruje se ako podnosilac zahteva ima sertifikat supstrata.

Ako je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje proizvodni zasad jagoda, pravo na podsticaje ostvaruje se ako proizvodi zasad nije podignut po sistemu vertikalne tehnologije gajenja.

Ako je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje proizvodni zasad voća podignut u sistemu kombinovane (mešovite) sadnje, podsticaj se može ostvariti samo za jednu voćnu vrstu tog zasada u skladu sa gustinom sadnje propisanom ovim pravilnikom.

Uslovi u pogledu površine proizvodnog zasada

Član 14

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako je površina podignutog proizvodnog zasada:

1) od 0,05 ha do 2 ha - za proizvodne zasade šumske jagode;

2) od 0,1 ha do 5 ha - za proizvodne zasade jagodastog voća, osim šumske jagode, kao i za proizvodne zasade hmelja;

3) od 0,2 ha do 10 ha - za proizvodne zasade jabučastih, koštičavih, jezgrastih i ostalih drvenastih voćaka.

Proizvodni zasad iz stava 1. ovog člana može da se nalazi na jednoj ili više katastarskih parcela, ali katastarske parcele moraju da se nalaze jedna pored druge i da čine jednu celinu.

Uslovi u pogledu gustine sadnje

Član 15

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako proizvodni zasad ispunjava i odgovarajuće uslove u pogledu gustine sadnje za svaku voćnu vrstu i hmelj, koji su dati u Prilogu 2 - Tabela gustine sadnje proizvodnog zasada sa prihvatljivim tržišnim troškovima po sadnici (u daljem tekstu: Tabela), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Uslovi u pogledu broja primljenih sadnica i sortne i zdravstvene ispravnosti sadnica

Član 16

Pravo na podsticaje ostvaruje se ako:

1) je primljeno najmanje 90% od posađenih sadnica, odnosno postavljenih sadnica borovnice i/ili maline u saksijama/vrećama sa supstratom, računajući od ukupnog broja posađenih, odnosno postavljenih sadnica po proizvodnom zasadu iz Tabele;

2) su sorte ili klonovi proizvodnog zasada voćaka i hmelja upisani u Registar sorti poljoprivrednog bilja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje priznavanje sorti poljoprivrednog bilja;

3) su sadnice zdravstveno ispravne.

IV NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PODSTICAJE

Javni poziv za podnošenje zahteva

Član 17

Ministarstvo - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva kroz podršku podizanja višegodišnjih proizvodnih zasada voćaka i hmelja (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na oglasnoj tabli Uprave, kao i na zvaničnoj internet stranici ministarstva, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o visini ukupnih raspoloživih sredstava po javnom pozivu, rokovima za podnošenje zahteva, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.

Uprava opredeljuje sredstva po jednom javnom pozivu u okviru raspoloživih sredstava za ovu namenu opredeljenih posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Uprava može raspisati jedan ili više javnih poziva u toku kalendarske godine.

Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 18

Lice koje ispunjava opšte i posebne uslove za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa ovim pravilnikom pokreće postupak za ostvarivanje prava na podsticaje izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:

1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;

2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;

3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice i sl), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:

(1) kategoriju, odnosno pravnu formu podnosioca zahteva iz člana 11. stav 1. ovog pravilnika,

(2) ime i prezime, odnosno poslovno ime, odnosno naziv,

(3) jedinstveni matični broj građana (JMBG), odnosno matični broj (MB),

(4) adresu (opština, mesto, ulica i broj) prebivališta, odnosno sedišta;

(5) broj telefona,

(6) elektronsku poštu,

(7) broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG),

(8) dodatne podatke o pravnom licu, i to:

- poreski identifikacioni broj (PIB), odnosno jedinstveni broj korisnika javnih sredstava (JBKJS),

- ime i prezime odgovornog lica u pravnom licu,

- jedinstveni matični broj građana odgovornog lica u pravnom licu;

2) podatke o svakom pojedinom proizvodnom zasadu voćaka i hmelja koji su predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, i to:

(1) redni broj zasada,

(2) vreme podizanja zasada (mesec i godina),

(3) mesto podizanja zasada, i to:

- upravni okrug,

- jedinica lokalne samouprave,

- naseljeno mesto,

- katastarska opština,

- broj katastarske parcele,

- površina katastarske parcele,

(4) površina podignutog proizvodnog zasada (površina aktivnog zasada),

(5) podaci o sadnicama, i to:

- naziv voćne vrste,

- sorta/klon,

- podloga,

- broj sadnica;

3) podatke o realizovanoj investiciji i vrsti podsticaja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, i to:

(1) vrsta podsticaja,

(2) opis predmeta investicije,

(3) broj i datum izdavanja računa,

(4) naziv, pravna forma i sedište dobavljača,

(5) iznos u dinarima bez PDV-a;

4) podatke o investiciji u nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona kod proizvodnih zasada kod kojih se naslon ne postavlja u prvoj godini, i to:

(1) opis predmeta investicije,

(2) broj i datum izdavanja predračuna,

(3) naziv, pravna forma i sedište dobavljača,

(4) iznos u dinarima bez PDV-a;

5) izjavu podnosioca zahteva, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:

(1) za investiciju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima,

(2) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita,

(3) je izmirio dospele obaveze po osnovu javnih prihoda,

(4) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica,

(5) su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti;

6) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, osim ako je predmet zahteva proizvodni zasad borovnice, odnosno maline, sa postavljenim sadnicama borovnica, odnosno malina u saksijama/vrećama sa supstratom, da je na katastarskim parcelama na kojima su podignuti proizvodni zasadi u toku prethodne, odnosno tekuće kalendarske godine, u skladu sa uslovima propisanim Pravilnikom:

(1) izvršena hemijska analiza zemljišta sa preporukom đubrenja za odgovarajuću voćnu vrstu odnosno hmelj,

(2) izvršeno rigolovanje odnosno duboka obrada zemljišta kod jabučastih, koštičavih i jezgrastih vrsta voćaka, kao i kod hmelja,

(3) izvršena osnovna obrada zemljišta za jagodaste vrste voćaka;

7) potpis podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata i:

1) izjavu podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i podatke o namenskom računu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno poljoprivrednog gazdinstva; ili

2) izjavu podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.

Dokumentacija koja se prilaže uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 19

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u kome je podnosilac zahteva dao izjavu da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku za odlučivanje po zahtevu, iz člana 18. stav 4. tačka 1) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) račun za nabavku predmeta investicije na ime podnosioca zahteva na kome je jasno iskazana jedinična i osnovna cena koštanja, PDV i ukupna cena plaćenih troškova, odnosno kopija elektronske fakture, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronsko fakturisanje;

2) otpremnica za nabavku predmetne investicije za koju je, u skladu sa posebnim propisima utvrđena obaveza izdavanja otpremnice, odnosno kopija elektronske otpremnice, odnosno kopija otpremnice koja je učitana u sistem elektronskih faktura kao prilog elektronske fakture, odnosno kopija međunarodnog tovarnog lista ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

3) dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije, i to:

(1) kopija potvrde o prenosu sredstava ili izvoda, overenih od strane banke,

(2) kopija potvrde međunarodne finansijske transakcije - swift, overene od strane banke - kada je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije,

(3) fiskalni isečak, odnosno kopija fiskalnog računa u skladu sa zakonom kojim se uređuje fiskalizacija - samo u slučaju kada je fizičko lice izvršilo plaćanje gotovinom;

4) kopija jedinstvene carinske isprave - ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

5) kopija kopije plana katastarske parcele u razmeri 1:1.000, 1:2.500, 1:2.800 ili 1:2.880 - za sve katastarske parcele koje su predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

6) kopija ugovora o zakupu, odnosno ugovora o korišćenju ili aneksa ugovora o zakupu, odnosno ugovora o korišćenju, zaključenog sa zakupodavcem, odnosno ustupiocem: fizičkim licem, ministarstvom, jedinicom lokalne samouprave, crkvom ili manastirom, na period zakupa, odnosno korišćenja od najmanje sedam godina za proizvodne zasade voćaka i hmelja, odnosno na period od najmanje dve godine za proizvodne zasade jagode računajući godinu za koju se ostvaruje pravo na podsticaje, za katastarske parcele na kojima se nalazi proizvodni zasad koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje - ako podnosilac zahteva nije vlasnik katastarskih parcela na kojima se nalazi proizvodni zasad i ako predmetni ugovor, odnosno aneks ugovora sa navedenim periodom zakupa, odnosno korišćenja, nije priložen prilikom upisa, obnove registracije ili promene podataka u Registru;

7) kopija pisane saglasnosti suvlasnika, odnosno zajedničara, overene kod nadležnog organa - ako je podnosilac zahteva suvlasnik ili zajedničar na katastarskoj parceli na kojoj je podignut proizvodni zasad koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

8) kopija ugovora o namenskom poljoprivrednom kreditu za podizanje proizvodnog zasada voćaka i hmelja - ako je katastarska parcela predmet zakupa, odnosno korišćenja, a u katastru nepokretnosti je upisan teret u ime hipoteke uspostavljene u korist tog namenskog poljoprivrednog kredita;

9) ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo, zemljoradnička zadruga ili zadužbina - kopija potvrda Agencije za privredne registre da:

(1) nije registrovano da mu je izrečena pravnosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti,

(2) nije registrovano da je osuđivan zbog privrednog prestupa,

(3) nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom;

10) kopija predračuna za nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona - ako je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje investicija u nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona kod proizvodnih zasada kod kojih se naslon ne postavlja u prvoj godini.

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u kome je podnosilac dao izjavu da će samostalno za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom, iz člana 18. stav 4. tačka 1) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) očitana biometrijska lična karta nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva;

2) original dokumentacije iz stava 1. ovog člana.

Ako se uz elektronski obrazac zahteva iz st. 1. i 2. ovog člana prilaže dokumentacija na stranom jeziku, istovremeno se prilaže i prevod te dokumentacije na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Digitalizaciju dokumenta iz stava 2. tačka 2) ovog člana, za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, pored lica utvrđenih zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, može izvršiti i:

1) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede (u daljem tekstu: poljoprivredni savetodavac);

2) poljoprivredni i fitosanitarni inspektor;

3) organ jedinice lokalne samouprave.

Uprava pribavlja po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak:

1) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti Poreske uprave;

2) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti organa jedinice lokalne samouprave, prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva, odnosno prema mestu u kome se nalazi proizvodni zasad koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

3) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, odnosno prema mestu u kome se nalazi proizvodni zasad koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje - da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja;

4) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog pokrajinskog organa da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja - ako podnosilac zahteva ima prebivalište, odnosno sedište na teritoriji autonomne pokrajine;

5) podatke, odnosno izvod iz katastra nepokretnosti sa podacima o vlasništvu, teretima i ograničenjima (prepis lista nepokretnosti, ako je uspostavljen novi operat, odnosno prepis posedovnog lista, ako nije uspostavljen novi operat), odnosno izvod iz zemljišnih knjiga (gde nije uspostavljen katastar nepokretnosti) za sve katastarske parcele koje su predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

6) podatke o investicionoj saglasnosti, odnosno odobrenju ministarstva za podizanje višegodišnjih proizvodnih zasada voćaka i hmelja na zakupljenom poljoprivrednom zemljištu u državnoj svojini, osim za proizvodne zasade jagoda;

7) podatke o podnosiocu zahteva, odnosno kopiju izvoda iz Registra privrednih subjekata - ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo, zemljoradnička zadruga ili zadužbina;

8) kopije akta o mreži srednjih škola i rešenja o verifikaciji za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane, izdatih od strane ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja - ako je podnosilac zahteva srednja škola;

9) kopiju akta o upisu u Registar naučnoistraživačkih organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost - ako je podnosilac zahteva naučnoistraživačka organizacija;

10) kopiju akta o upisu u Registar crkava i verskih zajednica koji vodi ministarstvo nadležno za poslove pravde - ako je podnosilac zahteva crkva ili verska zajednica.

Elektronska identifikacija

Član 20

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje, autentikuje se.

Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.

U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.

U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.

Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.

Registracija i tehnička podrška

Član 21

Fizičko i pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.

Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.

Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.

Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.

Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog Registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.

Tehničku podršku podnosiocu zahteva, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:

1) ovlašćeno lice Uprave;

2) poljoprivredni savetodavac;

3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva.

Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za ararna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra broj 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.

Razmena dokumenata i podnesaka

Član 22

Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.

Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.

Akta koja u vezi sa postupkom za ostvarivanje prava na podsticaje donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.

Ako se u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.

Za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.

Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.

Preuzimanje podataka iz registara i evidencija u elektronskom obliku

Član 23

Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za vođenje postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.

Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: jedinstveni matični broj građana, jedinstveni broj koji dodeljuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, lični broj osiguranika, matični broj i poreski identifikacioni broj.

Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu ovlašćenog lica (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.

Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1−3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.

Prijem zahteva i podnesaka

Član 24

Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca zahteva iz člana 18. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka u okviru ostvarivanja prava na podsticaje, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.

Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.

Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.

Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.

Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru ostvarivanja prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.

Obrada zahteva

Član 25

Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen, da li je priložena uredna propisana dokumentacija, kao i da li podaci koji su uneti u zahtev odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 23. ovog pravilnika.

Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije pravilno popunjen, ili ako uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije priložena uredna propisana dokumentacija ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 23. ovog pravilnika, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje na koji način da uredi taj zahtev i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje:

1) ako je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz člana 11. ovog pravilnika;

2) ako nije podnet u roku određenom javnim pozivom;

3) ako nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar;

4) uz koji je priložena isključivo dokumentacija koja ne glasi na podnosioca zahteva;

5) ako podnosilac ne uredi svoj zahtev na način iz stava 2. ovog člana;

6) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.

Nakon administrativne provere zahteva iz st. 1. i 2. ovog člana, Uprava nalaže nadležnom inspektoru proveru ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na podsticaje na terenu, kod lica koja su podnela zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.

Nadležna inspekcija pregleda proizvodni zasad i postavljene naslone, vrši uvid u dokumentaciju o poreklu sadnog materijala, odnosno o sortnoj i zdravstvenoj ispravnosti sadnica, utvrđuje gustinu sadnje i broj primljenih sadnica, te sačinjava zapisnik o izvršenom pregledu proizvodnih zasada i postavljenih naslona.

Ako se administrativnom proverom i proverom na terenu u postupku utvrdi da zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje i nalaže isplata na namenski račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke i prijavljen u Registru, osim podsticaja za investiciju u nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona kod proizvodnih zasada sa naslonom kod kojih nasloni nisu postavljeni u prvoj godini.

Podsticaji za nabavku naslona kod proizvodnih zasada sa naslonom kod kojih nasloni nisu postavljeni u prvoj godini

Član 26

Za proizvodne zasade sa naslonom kod kojih nasloni nisu postavljeni u prvoj godini, rešenjem iz člana 25. stav 6. ovog pravilnika, utvrđuje se iznos podsticaja za investiciju u nabavku naslona i pripadajućih elemenata neophodnih za postavljanje naslona i obavezuje korisnik podsticaja da najkasnije do 30. juna naredne godine postavi naslon i dostavi Upravi zahtev za isplatu podsticaja za ovu investiciju, kao i dokumentaciju kojom dokazuje realizaciju ove investicije iz člana 19. stav 1. tač. 1)-3) ovog pravilnika.

Ako korisnik podsticaja ne podnese Upravi zahtev za isplatu podsticaja u roku iz stava 1. ovog člana, gubi pravo na odobreni iznos podsticaja po ovom osnovu utvrđen rešenjem iz člana 25. stav 6. ovog člana.

Nakon administrativne provere zahteva za isplatu podsticaja iz stava 1. ovog člana, Uprava nalaže nadležnom inspektoru proveru ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na podsticaje na terenu, kod lica koja su podnela zahtev za isplatu podsticaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.

Ako se administrativnom proverom i proverom na terenu u postupku utvrdi da zahtev za isplatu podsticaja iz stava 1. ovog člana ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje i nalaže isplata na namenski račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke i prijavljen u Registru.

Ako uz zahtev za isplatu podsticaja iz stava 1. ovog člana korisnik podsticaja dostavi račun u istom ili većem iznosu od iznosa iz predračuna na osnovu kog je utvrđen iznos rešenjem iz člana 25. stav 6. ovog pravilnika, Uprava rešenjem iz stava 4. ovog člana utvrđuje pravo na isplatu podsticaja u iznosu utvrđenom rešenjem iz člana 25. stav 6. ovog pravilnika.

Ako uz zahtev za isplatu podsticaja iz stava 1. ovog člana korisnik podsticaja dostavi račun u manjem iznosu od iznosa iz predračuna na osnovu kog je utvrđen iznos rešenjem iz člana 25. stav 6. ovog pravilnika, Uprava vrši obračun i utvrđuje pravo na isplatu podsticaja u procentualnom iznosu od vrednosti investicije bez poreza na dodatu vrednost iz dostavljenog računa, u skladu sa ovim pravilnikom.

Dostavljanje elektronskog dokumenta

Član 27

Rešenje, zaključak, obaveštenje i drugi elektronski dokument, po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava dostavlja korisniku softverskog rešenja eAgrar elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i ovim pravilnikom.

Na zahtev korisnika iz stava 1. ovog člana dostavljanje dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.

Troškove dostave iz stava 2. ovog člana snosi korisnik koji zahteva dostavu i u papirnom obliku.

Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u Jedinstveni elektronski sandučić korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Sprovođenje agrotehničkih mera i namensko korišćenje predmeta podsticaja

Član 28

Korisnik podsticaja sprovodi agrotehničke mere (nege, održavanja i zaštite proizvodnih zasada), namenski koristi, ne otuđuje i ne omogućava drugom licu korišćenje predmeta podsticaja u periodu od sedam godina od podizanja proizvodnog zasada voćaka i hmelja, odnosno u periodu od dve godine od podizanja proizvodnog zasada jagode.

Otuđenjem predmeta podsticaja iz stava 1. ovog člana ne smatra se gubitak svojstva preduzetnika i nastavak obavljanja delatnosti u formi privrednog društva, u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA PO KORISNIKU PODSTICAJA I PO VRSTI PODSTICAJA

Član 29

Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti prihvatljive investicije, bez poreza na dodatu vrednost i neprihvatljivih troškova, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Vrednost prihvatljive investicije iz stava 1. ovog člana ne može preći vrednost prihvatljivih troškova iz Priloga 1. i Priloga 2. ovog pravilnika.

Ako je korisnik podsticaja sam izvršio uvoz predmeta investicije, vrednost prihvatljive investicije iz stava 1. ovog člana predstavlja statistička vrednost robe u dinarima utvrđena u jedinstvenoj carinskoj ispravi.

Maksimalni iznosi podsticaja po vrsti podsticaja jesu za:

1) nabavku sadnica voćaka i hmelja - 2.500.000 dinara;

2) nabavku naslona za proizvodne zasade voćaka i hmelja - 825.000 dinara;

3) pripremu zemljišta, odnosno za nabavku supstrata sa sertifikatom za proizvodne zasade borovnice i/ili maline sa postavljenim sadnicama borovnica i/ili malina u saksijama/vrećama, odnosno za supstrat za klasične zasade borovnica i/ili malina na bankovima - 375.000 dinara;

4) analizu zemljišta - 100.000 dinara.

Ako se podsticaji odnose na proizvodne zasade sa srpskim domaćim i odomaćenim sortama, podsticaji za nabavku sadnica se uvećavaju za 100.000 dinara po hektaru podignutog proizvodnog zasada, u skladu sa ovim pravilnikom.

Uvećanje maksimalnog iznosa podsticaja za područja određenih upravnih okruga u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju utvrđuje se prema mestu u kome se nalazi proizvodni zasad koji je predmet podsticaja.

Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik podsticaja može da ostvari u jednoj kalendarskoj godini je 3.000.000 dinara.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticajima programima za unapređenje konkurentnosti za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva kroz podršku podizanja višegodišnjih proizvodnih zasada voćaka i hmelja ("Službeni glasnik RS", broj 17/23).

Član 31

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Priloge 1 i 2, koji su sastavni deo ovog pravilnika, možete pogledati OVDE