ODLUKAO OSNIVANJU "JAVNOG PREDUZEĆA ZA URBANIZAM" ZRENJANIN("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 2/2019 - prečišćen tekst, 32/2019, 34/2021 i 14/2023) |
Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju i uređenja grada Zrenjanina" Zrenjanin upisano u registar Agencije za privredne registre pod matičnim br. 08314659, menja naziv u "Javno preduzeće za urbanizam" Zrenjanin i nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke.
Radi trajnog obavljanja stručnih poslova prostornog i urbanističkog planiranja i projektovanja i izrade planskih dokumenata i obavljanja drugih poslova koji uključuju i pružanje poslovnih i tehničkih usluga u oblasti ispitivanja tržišta u urbanoj izgradnji i ekonomske, organizacione i tehnološke usluge u urbanističkom i prostornom planiranju, projektovanju i urbanom razvoju u skladu sa zakonom, kao i vršenja upravljanja opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima na teritoriji grada Zrenjanina i drugih stručnih poslova, osniva se "Javno preduzeće za urbanizam" Zrenjanin (u daljem tekstu "Preduzeće").
Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Zrenjanin (u daljem tekstu: Osnivač).
Sedište osnivača je u Zrenjaninu, ulica Trg slobode broj 10.
Matični broj Osnivača je 08002266.
Osnivačka prava u ime grada vrši Skupština grada Zrenjanina.
Poslovno ime Preduzeća glasi: "JAVNO PREDUZEĆE ZA URBANIZAM" ZRENJANIN.
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je "JP ZA URBANIZAM" ZRENJANIN.
Preduzeće može promeniti poslovno ime uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu, ulica Gundulićeva 8.
Preduzeće može promeniti sedište uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Pretežna delatnost Preduzeća je:
71.11 Arhitektonska delatnost.
Ostala delatnost preduzeća je
71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.
U okviru delatnosti preduzeće obavlja sledeće poslove:
- analitičko-studijske poslove iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja,
- pripremanje dokumentacije za rani javni uvid pre izrade nacrta planskih dokumenata,
- pripremanje inicijalnih predloga za donošenje planskih dokumenata od strane Skupštine grada,
- pripremanje i izrada prostornih i urbanističkih planova i predlaganje mere za njihovo sprovođenje i drugih akata koji se odnose na planiranje, uređenje i korišćenje prostora,
- izrada strateških procena uticaja planova na životnu sredinu,
- izrada projekata parcelacije i preparcelacije, projekata ispravke granice susednih parcela i urbanističkih projekata,
- izrada pravila uređenja i građenja za pribavljanje lokacijskih uslova,
- davanje mišljenja o mogućnosti ozakonjenja objekata i davanje drugih stručnih mišljenja organima Gradske uprave,
- izrada informacije o lokaciji,
- izrada-izdavanje uslova iz planskih dokumenata za potrebe rešavanja imovinskopravnih odnosa, konverzije neizgrađenog građevinskog zemljišta, izmene granica susednih parcela,
- izrada elaborata o uređenju javnih površina i izrada urbanističkih uslova i saglasnosti,
- obavljanje i drugih stručnih poslova u vezi sa primenom zakona kojim se uređuje oblast planiranja, izgradnje objekata i uređenja građevinskog zemljišta,
- vođenje informacione osnove, odnosno praćenje, obrada i analiziranje podataka i elemenata neophodnih za primenu, donošenje i sprovođenje prostornih i urbanističkih planova - GIS,
- vršenje poslova istraživanja za potrebe planiranja i uređenja prostora,
- evidentiranje i čuvanje dokumentacije koja se odnosi na planiranje i uređenje prostora,
- razvijanje informacionog sistema za potrebe uređenja prostora i racionalnog razvoja delatnosti iz nadležnosti lokalne samouprave,
- predlaganje Skupštini grada kriterijuma za kategorizaciju javnih puteva koji su u nadležnosti grada i njihovu kategorizaciju,
- planiranje, projektovanje, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje (redovno održavanje u letnjem i zimskom periodu, rehabilitaciju i urgentno održavanje) i zaštitu javnog puta,
- vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju (redovnom održavanju u letnjem i zimskom periodu, rehabilitaciji i urgentnom održavanju) i rekonstrukciji javnog puta,
- organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju (redovnom održavanju u letnjem i zimskom periodu, rehabilitaciji i urgentnom održavanju) i zaštiti javnog puta,
- ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju (redovnom održavanju u letnjem i zimskom periodu, rehabilitaciji i urgentnim održavanju), rekonstrukciji i stručnom nadzoru javnog puta,
- organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem (redovnom održavanju u letnjem i zimskom periodu, rehabilitaciji i urgentnom održavanju) i zaštitom javnog puta,
- organizovanje naplate i kontrole naplate naknada za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja,
- praćenje stanja putne mreže,
- zaštitu javnog puta
- označavanje javnog puta i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve,
- upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na javnom putu,
- izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje nekategorisanim putevima u naselju,
- izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnog priključka na javni put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova,
- izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu i zaštitnom pojasu javnog puta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova,
- izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge priredbe na javnom putu,
- izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na javnom putu,
- izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje javnog puta,
- izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i panoa,
- izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu,
- izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja na javni put u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnog puta,
- podnošenje zahteva za upis javnih puteva sa pripadajućim objektima i zemljištem u javne knjige o evidenciji prava na nepokretnostima kao javna svojina grada Zrenjanina,
- vršenje investitorske funkcije, organizovanje stručnog nadzora, izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju/rekonstrukciju/adaptaciju/sanaciju i ustupanje radova i usluga na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciju, unapređenju i održavanju javne rasvete,
- vršenje investitorske funkcije, organizovanje stručnog nadzora, izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju/rekonstrukciju/adaptaciju/sanaciju i ustupanje radova i usluga na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciju, unapređenju i održavanju semaforskih uređaja,
- vršenje investitorske funkcije, organizovanje stručnog nadzora, izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za postavljanje i održavanje i ustupanje radova i usluga na projektovanju, postavljanju i održavanju horizontalne i vertikalne signalizacije,
- na zahtev Osnivača daje mišljenje i pruža stručnu pomoć iz delatnosti koju obavlja,
- vođenje knjige osnovnih sredstava za objekte u vlasništvu grada za koje je vršila investitorske poslove, a koji se ne vode u drugim javnim preduzećima, odnosno u Gradskoj upravi,
- vršenje poslova veštačenja u oblasti građevinarstva i u ekonomsko-finansijskoj oblasti,
- vršenje i drugih poslova koje Preduzeću poveri Osnivač.
Preduzeće može obavljati stručne poslove urbanističkog i prostornog planiranja, kao i druge stručne poslove i za druge korisnike.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ako za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
Preduzeće može promeniti delatnost, uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Osnovni kapital preduzeća koji je u Agenciji za privredne registre upisan kao novčani kapital iznosi 5.947.540,13 dinara, a kao uplaćeni novčani kapital iznosi 5.947.540,13 dinara.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja dobara u javnoj svojini.
Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
V PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeće obezbeđuje se iz budžeta Osnivača, prihoda od prodaje usluga i drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjih, odnosno trogodišnjih programa poslovanja, koje donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Program poslovanja Preduzeće dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Osnivača.
Program poslovanja Preduzeća smatra se donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži naročito:
1. planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2. planirane nabavke;
3. plan investicija;
4. planirani način raspodele dobiti, odnosno, planirani način pokrića gubitka;
5. elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6. plan zarada i zapošljavanja;
7. kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.
Saglasnost na godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja ne može se dati ako Preduzeće izmenama i dopunama predlaže povećanje sredstava za određene namene, a koja je već utrošilo u visini koja prevazilazi visinu sredstava za te namene iz usvojenog godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Preduzeće donosi i dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Preduzeće dužno je da organizuje svoj rad tako da se obezbedi:
1. trajnost, odnosno kontinuitet u obavljanju delatnosti;
2. obim i vrsta proizvoda usluga kojima se postiže potreban nivo u zadovoljavanju potreba korisnika;
3. odgovarajući kvalitet usluga, koji podrazumeva naročito zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, tačnost u pogledu rokova isporuke, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, pouzdanost u pružanju usluga i zaštite životne sredine;
4. razvoj i unapređenje kvaliteta i asortimana usluga kao i unapređivanje organizacije rada, efikasnosti i drugih uslova proizvodnje i pružanja usluga;
5. red prvenstva u snabdevanju i u pružanju usluga u slučaju više sile u skladu sa propisom Osnivača;
6. mere zaštite i obezbeđenja objekata, uređaja i instalacija;
7. stalna funkcionalna sposobnost objekata, održavanjem građevinskih i drugih objekata, postrojenja i opreme koji služe za obavljanje delatnosti.
Osnivač je dužan, u skladu sa zakonom da:
1. obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;
2. ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti;
3. preduzima mere na unapređenju delatnosti.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća u skladu sa zakonom, a naročito:
1. promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,
2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenog organa Preduzeća,
3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i
4. druge mere određene zakonom.
Ukoliko poremećaj u poslovanju Preduzeća dovede do ugrožavanja života i zdravlja ljudi ili imovine, a nadležni organ Osnivača ne preduzme blagovremeno mere iz stava 1. ovog člana, te mere preduzima Vlada.
Organi preduzeća su Nadzorni odbor i Direktor.
Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.
Predsednika i članove Nadzornog odbora, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih, a dva člana su predstavnici Osnivača, imenuje i razrešava Osnivač.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru Preduzeća predlaže se na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.
Nadzorni odbor imenuje se na period od četiri godine.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora Preduzeća prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom i razrešenjem.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz prethodne tačke ovog člana,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1 ovog člana, mora da ispunjava i sledeće uslove:
- da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Preduzeća, u poslednjih pet godina i
- da nije član političke stranke.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
1. preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u roku iz člana 7. stav 3. Odluke;
2. nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Preduzeća deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
3. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
4. u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.
Nadzorni odbor:
1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz prethodne tačke ovog člana;
3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5. usvaja finansijske izveštaje;
6. nadzire rad direktora;
7. donosi Statut;
8. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
9. donosi Odluku o raspodeli dobiti, odnosno način o pokrića gubitka;
10. zaključuje Ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje radni odnos;
11. vrši druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Odluke iz stava 1. tačka 1, 2, 7. i 9. ovog člana nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.
Odluku iz stava 1. tačka 8. ovog člana nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Preduzeća;
4. odgovora za zakonitost rada Preduzeća;
5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6. predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7. predlaže finansijske izveštaje;
8. izvršava Odluke nadzornog odbora,
9. bira izvršne direktore;
10. bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;
11. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje radni odnos;
12. donosi akt o sistematizaciji;
13. vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom Preduzeća.
Direktora Preduzeća imenuje Osnivač, na period od 4 godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Preduzeća može se imenovati lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno na osnovni akademskim studijama u obimu od 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnih studija, specijalističkim akademskim ili specijalističkim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje 5 godina radnog iskustva na poslovima na kojima se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog člana;
4. da ima najmanje 3 godine radnog iskustva koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja;
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora u trajanju od najmanje 6 meseci;
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:
- uređuju obaveznom psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom mogu biti određeni drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi moglo biti imenovano za Direktora Preduzeća.
Direktor Preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Skupština grada može, do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu, da imenuje vršioca dužnosti direktora na period koji ne može biti duži od jedne godine.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća iz člana 18. ove Odluke.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 18. stav 4. tač. 1), 2), 3), 6), 8) i 9) ove odluke.
Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Preduzeću.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.
Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.
Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
Ostavka se u pisanoj formi podnosi Osnivaču.
Predlog za razrešenje direktora podnosi Osnivač.
Predlog za razrešenje direktora može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Osnivača.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Direktor se razrešava pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:
1. u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Preduzeća iz člana 18. Odluke;
2. Preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 7. Odluke;
3. se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Preduzeća, odnosno od plana poslovanja Preduzeća;
4. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
5. izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;
6. u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;
7. u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.
Direktor Preduzeća može biti razrešen pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:
1. Preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja;
2. Preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
3. Preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4. Preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;
5. Preduzeće izvrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;
6. Ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;
7. Preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;
8. ne izvršava odluke nadzornog odbora;
9. u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Osnivač donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.
Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje preduzeća.
Direktor, uz saglasnost Nadzornog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
VII OBEZBEĐIVANJE ZAŠTITE OPŠTEG INTERESA
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, Osnivač daje saglasnost na:
1. Statut;
2. davanje garancije, avala, jemstava i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i sl.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih ovom Odlukom;
5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6. ulaganje kapitala;
7. statusne promene;
8. akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
9. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.
Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
IX PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE IMOVINE
Preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko - tehnoloških unapređenja.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa vrši se uz saglasnost Osnivača.
X USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA PREDUZEĆA
Preduzeće se zadužuje kod dobavljača, kreditora i ostalih poverilaca sa namenom finansiranja tekućeg poslovanja i investicija iz okvira delatnosti od opšteg interesa u skladu sa godišnjim programom poslovanja, odnosno dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja preduzeća.
Odluku o kreditnom zaduženju kod poslovnih banaka i izdavanja hartija od vrednosti za finansiranje tekućeg poslovanja i investicija donosi direktor preduzeća.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se odlukom o budžetu za narednu godinu.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Javno Preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
Vlada može utvrditi i druge elemente poslovanja javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Preduzeće je dužno da uskladi svoj Statut i ostala svoja akta sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Do imenovanja članova Nadzornog odbora preduzeća njegove poslove i ovlašćenja vršiće Upravni odbor preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina", Zrenjanin ("Međuopštinski službeni list Zrenjanin", br. 7/91, "Službeni list opštine Zrenjanin", br. 4/92, 10/93, 2/95, 1/98, 4/98, 8/98, 5/00 - prečišćen tekst, 7/00, 13/06 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 9/10).
Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni članovi Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 32/2019)
Član 2
Preduzeće će uskladiti svoj statut i ostala akta sa ovom odlukom u roku od 60 dana od dana njenog stupanja na snagu.
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin obuhvata:
- Odluku o osnivanju "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin
("Službeni list grada Zrenjanina", br. 22/17 - prečišćen tekst)
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin
("Službeni list grada Zrenjanina", br. 7/18) iz koje su izostavljeni član 2.
kojim je utvrđena obaveza Preduzeća da uskladi svoj Statut i ostala akta sa ovom odlukom
i član 3. kojim je utvrđeno kada ova odluka stupa na snagu i
- Odluku o izmeni Odluke o osnivanju "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin
("Službeni list grada Zrenjanina", br. 29/18) iz koje je izostavljen član 2.
kojim je utvrđeno kada ova odluka stupa na snagu.