ODLUKA
O SOCIJALNOJ ZAŠTITI GRAĐANA GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 4/2013, 13/2013, 13/2021 i 2/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se prava u socijalnoj zaštiti za čije je ostvarivanje u skladu sa zakonom nadležan Grad Požarevac (u daljem tekstu: Grad), uslovi i postupak ostvarivanja ovih prava, način finansiranja i obezbeđivanja sredstava.

Socijalnom zaštitom u smislu ove odluke smatra se organizovana društvena delatnost od javnog interesa čiji je cilj pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.

Prava na socijalnu zaštitu utvrđena ovom odlukom obezbeđuju se građanima koji imaju prebivalište na teritoriji Grada, a izuzetno i licima koja nemaju prebivalište na teritoriji Grada a nađu se u stanju socijalne potrebe na teritoriji Grada.

Stanjem socijalne potrebe smatra se stanje u kojem se pojedinac, odnosno porodica suočava sa preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora.

Član 1a

Stanje socijalne potrebe procenjuje se na osnovu sledećih indikatora:

- broja članova domaćinstva i uzrasta,

- ukupnih prihoda,

- razlike između prihoda pojedinca odnosno porodice i iznosa novčane socijalne pomoći utvrđenog zakonom za pojedinca odnosno porodicu,

- pokretne i nepokretne imovine pojedinca/ porodice, uzimajući u obzir veličinu životnog prostora, tehničke opremljenosti, površinu nepokretnost, posedovanja automobila i mašina za rad,

- broja članova domaćinstva na školovanju,

- radne sposobnosti i zdravstvenog stanja članova porodice,

- procene angažovanja članova porodice, za poboljšanje sopstvenih socio-ekonomskih prilika,

- dodatnih prihoda, po bilo kom osnovu (izdržavanje od srodnika, privremenih i povremenih poslova, naknada za raseljena lica i drugo).

Napred navedeni indikatori se utvrđuju uporednom analizom podataka iz predate/pribavljene dokumentacije i podataka dobijenih drugim metodskim postupcima i na osnovu specifičnih aspekata o opštem utisku o korisniku.

Član 2

Porodicom u smislu ostvarivanja prava iz ove odluke, smatraju se supružnici i vanbračni partneri, deca i srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, kao i srodnici u pobočnoj liniji do drugog stepena srodstva pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu.

Članom porodice smatra se i dete koje ne živi u porodici, a nalazi se na školovanju do kraja roka propisanog za to školovanje, a najkasnije do navršene 26. godine života.

Članom porodice smatra se i supružnik bez obzira gde faktički živi.

Izuzetno, članom porodice ne smatra se izvršilac nasilja u porodici, odnosno njegovi prihodi i imovina ne utiču na pravo žrtava nasilja u porodici da ostvare prava po ovoj odluci, ako ispunjavaju druge uslove propisane ovom odlukom.

Članom porodice staratelja smatraće se lice sa smetnjama u razvoju, koje se u porodici staratelja nalazi na osnovu rešenja organa starateljstva.

Značenje drugih pojmova iz ove odluke, koji nisu posebno precizirani ovom odlukom, utvrđuje se Zakonom o socijalnoj zaštiti i drugim zakonima kojima su regulisane određene oblasti života koje su obuhvaćene ovom odlukom.

Član 3

Prava na socijalnu zaštitu obezbeđuju se pružanjem usluga socijalne zaštite i materijalnom podrškom.

Usluge socijalne zaštite su aktivnosti pružanja podrške pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnicima) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu.

Pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruju se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika.

II USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE I MATERIJALNA PODRŠKA

Član 4

Usluge socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara Grad su:

1. Dnevne usluge u zajednici

a. dnevni boravak

b. pomoć i nega u kući

v. lični pratilac deteta i učenika.

2. Savetodavno-terapijske i savetodavno-edukativne usluge:

a. socio rehabilitacioni klub za decu i mlade sa problemima u ponašanju

b. klub za odrasla i starija lica

v. usluge savetovališta

g. usluga medijacije

3. Usluge smeštaja:

a. privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu

4. Usluga podrške za samostalan život

a. socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

5. Programi unapređenja socijalne zaštite

Oblici materijalne podrške o čijem se obezbeđivanju stara Grad su:

1. Pravo na jednokratnu pomoć

2. Pravo na naknadu troškova sahrane

3. Pravo na korišćenje Narodne kuhinje

4. Pravo na putne troškove i ishranu prolaznika

5. Pravo na opremanje stana štićenika

6. Pravo na naknadu troškova prevoza učenika

III USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE

1. Dnevne usluge u zajednici

Član 5

Dnevne usluge u zajednici obuhvataju aktivnosti koje podržavaju boravak korisnika u porodici i neposrednom okruženju.

1.a. Dnevni boravak

1.a.a. Dnevni boravak za decu i mlade sa smetnjama u razvoju

Član 6

Dnevni boravak za decu i mlade sa smetnjama u razvoju (telesne, intelektualne, mentalne, senzorne, govorno-jezičke, višestruke) obezbeđuje se u trajanju od 10 sati dnevno svakog radnog dana u sedmici, osim subotom i nedeljom.

U okviru usluge dnevnog boravka korisnicima iz stava 1. ovog člana pruža se dnevni boravak, ishrana, zdravstvena zaštita, vaspitno obrazovni rad, osposobljavanje za rad i radne aktivnosti i kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesu kao i prevoz od mesta stanovanja do ustanove preko koje se vrši usluga dnevnog boravka i nazad.

Socijalne, edukativne, zdravstvene i usluge podrške se pružaju osobama kojima je potrebna pomoć i nadzor, ali ne i intenzivan zdravstveni nadzor, rehabilitacione usluge ili stalna pomoć u aktivnostima svakodnevnog života.

Izuzetno, Dnevni boravak za decu i mlade mogu da koriste i odrasla lica sa invaliditetom od navršene 26 godine života pa do navršene 30-te. godine života ukoliko je to u njihovom najboljem interesu, a do osnivanja ustanove socijalne zaštite za uslugu Dnevnog boravka za odrasla i starija lica ili obezbeđivanja pružaoca ove usluge kroz postupak javne nabavke.

Korisnici ostvaruju pravo iz ovog člana u Centru za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju u Požarevcu, ul. Moše Pijade b.b., kao organizacione jedinice Centra za socijalni rad Požarevac, u skladu sa Pravilnikom o prijemu i otpustu korisnika u navedenu organizacionu jedinicu, a do sticanja uslova za osnivanje ustanove ovog tipa kao samostalne ustanove socijalne zaštite.

Ukoliko se utvrdi potreba za pružanjem ove usluge za veći broj korisnika od broja predviđenog Pravilnikom iz prethodnog stava ovog člana, Grad će obezbediti pružaoce ove usluge socijalne zaštite kroz postupak javne nabavke usluge u skladu sa zakonom.

1.a.b. Dnevni boravak za odrasla i starija lica sa invaliditetom

Član 7

Dnevni boravak za odrasla i starija lica sa invaliditetom (telesne, intelektualne, senzorne ili mentalne teškoće ili teškoće u komunikaciji) pruža dnevni boravak, ishranu, zdravstvenu zaštitu, radnu i okupacionu terapiju i kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti, prema njihovim sposobnostima i sklonostima kao i prevoz od mesta stanovanja do ustanove preko koje se vrši usluga dnevnog boravka i nazad.

Usluge Dnevnog boravka za odrasla i starija lica sa invaliditetom korisnici će ostvarivati po osnivanju istog.

1.b. Pomoć i nega u kući

Član 8

Pravo na pomoć i negu u kući obezbeđuje se odraslim i starijim, iznemoglim i hronično obolelim licima kada je porodična podrška nedovoljna ili nije raspoloživa, a u skladu sa identifikovanim individualnim potrebama odraslih i starijih lica koja usled nemoći ili smanjenih funkcionalnih sposobnosti izazvanih invalidnošću, bolešću nisu sposobna da nezavisno žive bez svakodnevne ili redovne podrške.

Usluge pomoći i nege u kući obuhvataju pomoć u obezbeđivanju ishrane, pri čemu po potrebi nabavku namirnica ili gotovih obroka, pripremu lakih obroka i napitaka;pomoć u održavanju lične i higijene stana, pri čemu po potrebi i pomoć u oblačenju i svlačenju, umivanju, kupanju, pranju i češljanju kose, brijanju i drugih higijenskih potreba; pomoć u zagrevanju stambenog prostora - loženje vatre, čišćenje peći i slično; pružanje osnovne zdravstvene nege, kontrola uzimanja lekova, kontrola vitalnih funkcija i druge usluge pomoći i nege u skladu sa kategorijom i potrebama korisnika.

Korisnici ostvaruju usluge na način i pod uslovima predviđenim Pravilnikom o normativima i standardima koji donosi Gradsko Veće Grada Požarevca.

1.v. Lični pratilac deteta i učenika

Član 8a

Lični pratilac dostupan je detetu sa invaliditetom odnosno sa smetnjama u razvoju, kome je potrebna podrška za zadovoljavanje osnovnih potreba u svakodnevnom životu u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, pod uslovom da je uključeno u vaspitno-obrazovnu ustanovu, odnosno školu, do kraja redovnog školovanja, uključujući završetak srednje škole.

Svrha angažovanja ličnog pratioca je pružanje detetu odgovarajuće individualne praktične podrške radi uključivanja u redovno školovanje, i aktivnosti u zajednici, radi uspostavljanja što većeg nivoa samostalnosti.

Programske aktivnosti ličnog pratioca deteta realizuju se kroz akreditovani program, u okviru posebne usluge ličnog pratioca deteta, ili kao programske aktivnosti u okviru usluge dnevnog boravka ili pomoći u kući.

Aktivnosti ličnog pratioca deteta, planiraju se i realizuju u skladu sa individualnim potrebama deteta u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, što uključuje:

1) pomoć kod kuće u oblačenju, održavanju lične higijene (umivanje, češljanje, pranje zuba), pri hranjenju (priprema i serviranje lakših obroka, hranjenje ili pomoć u korišćenju pribora i sl.), pripremu knjiga i opreme za vrtić odnosno školu;

2) pomoć u zajednici, što uključuje:

(1) pomoć u korišćenju prevoza (ulazak i izlazak iz sredstava prevoza, i sl.). U budžetu jedinice lokalne samouprave obezbeđuju se sredstva za prevoz dece i učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i njihovih pratilaca, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od škole.

(2) pomoć u kretanju (orijentacija u prostoru ukoliko je dete sa oštećenjem vida, guranje kolica ili korišćenje drugih pomagala i sl.),

(3) odlazak na igrališta odnosno mesta za provođenje slobodnog vremena (podrška u igri, podrška i posredovanje u komunikaciji i sl.), uključujući kulturne ili sportske aktivnosti i druge servise podrške.

Pružalac usluge, odnosno realizator programskih aktivnosti, ima najmanje jednog stručnog radnika.

Neposrednu uslugu ličnog pratioca pruža saradnik - lični pratilac deteta.

Stručni radnik i saradnik - lični pratilac imaju završenu obuku po akreditovanom programu za pružanje usluge ličnog pratioca.

Saradnik - lični pratilac ne može biti član porodičnog domaćinstva u kome živi korisnik, srodnik u pravoj liniji kao ni brat i sestra, odnosno brat i sestra po ocu ili majci korisnika.

Član 8b

Zahtev za ostvarivanje usluge ličnog pratioca deteta i učenika, podnosi se Centru za socijalni rad Požarevac, preko nadležnog Odeljenja Gradske uprave Grada Požarevca, koje obavlja administrativne poslove za potrebe Interresorne komisije za procenu potreba dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku za teritoriju Grada Požarevca (u daljem tekstu: Interresorna komisija).

Zahtev iz stava 1. ovog člana, dostavlja se Centru za socijali rad Požarevac uz Mišljenje Interresorne komisije, kojim je utvrđena potreba i preporučena mera o potrebi za dodatnom podrškom, koje se odnosi na uslugu ličnog pratioca.

Na osnovu dostavljenog zahteva sa mišljenjem Interresorne komisije, Centar za socijalni rad Požarevac, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zahteva i mišljenja izdaje uput za korišćenje usluge ličnog pratioca ili donosi rešenje o odbijanju zahteva kao neosnovanog ukoliko se na osnovu dostavljenog mišljenja utvrdi da nisu ispunjeni uslovi za izdavanje uputa.

Protiv rešenja kojim je zahtev odbijen, stranka ima pravo žalbe Gradskom veću Grada Požarevca, u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.

Uput, odnosno rešenje dostavljaju se pružaocu usluge i nadležnom Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave Grada Požarevca.

Bliži uslovi o ostvarivanju usluge ličnog pratioca deteta i učenika biće regulisani posebnim pravilnikom koji reguliše tu oblast.

2. Savetodavno-terapijske i socijalno-edukativne usluge

Član 9

Savetodavno terapijske i socijalno edukativne usluge pružaju se kao vid pomoći pojedincima i porodicama, radi unapređenja porodičnih odnosa prevazilaženja kriznih situacija i sticanja veština za samostalan i produktivan život u društvu.

2.a. Sociorehabilitacioni klub za decu i mlade sa problemima u ponašanju

Član 10

Sociorehabilitacioni klub za decu i mlade (u daljem tekstu: Klub) organizuje se kao savetodavna, socijalno-edukativna usluga socijalne zaštite sa ciljem podrške organizovanoj zaštiti i unapređenju položaja dece i mladih sa problemima u ponašanju.

Korisnici Kluba su deca i mladi kojima je usled porodičnih, socijalnih i drugih životnih okolnosti ugroženo zdravlje, bezbednost i razvoj, odnosno ako je izvesno da bez pomoći društvene zajednice ne mogu da postignu optimalni nivo razvoja, a posebno kada su u sukobu sa roditeljima, starateljem ili zajednicom i kada svojim ponašanjem ugrožavaju sebe i okolinu.

Svrha Kluba je da se primenom raznovrsnih aktivnosti omogući korisnicima da preveniraju nastanak ili razvoj određenih problema, da unaprede kompetencije i razviju socijalne i životne veštine za rešavanje problema, kao i da poboljšaju svoje socijalno funkcionisanje.

Korisnici ostvaruju usluge na način i pod uslovima predviđenim Pravilnikom o radu i standardima koji donosi Gradsko Veće Grada Požarevca.

2.b. Klub za odrasla i starija lica

Član 11

Klub za odrasla i starija lica je socijalno-edukativna usluga namenjena odraslim i starijim licima sa svrhom dostizanja pozitivne promene u ponašanju i odnosima i otklanjanje posledica nepovoljnih okolnosti radi uključivanja korisnika u zajednicu, primenom strukturisanog programa rada sa konkretnom korisničkom grupom odnosno vrstom problema.

Uslugama kluba se obezbeđuje zadovoljavanje svakodnevnih životnih potreba a naročito druženje, socijalna integracija i rehabilitacija, razvijanje solidarnosti odnosno samopomoći, razvijanje prijateljstva, i zadovoljenje kulturnih - zabavnih i rekreativnih potreba i omogućava sticanje i održavanje praktičnih veština za svakodnevni život.

Usluge Kluba za odrasla i starija lica korisnici će koristiti po osnivanju istog.

2.v. Usluge savetovališta

Član 12

U savetovalištu se realizuju savetodavno-terapijske, socijalno-edukativne i pravne usluge i to: savetovanje mladih pre stupanja u brak, savetovanje supružnika za prevazilaženje poremećenih odnosa, podrška pojedincu i porodici u krizi, savetovanje i podrška roditelja, staratelja, hranitelja i usvojitelja, podrška porodici koja se stara o svom detetu ili odraslom i/ili starijem članu porodice sa smetnjama u razvoju, održavanje porodičnih odnosa ili ponovno spajanje porodice, savetovanje i podrška u slučaju nasilja, porodična terapija i druge savetodavne usluge i aktivnosti.

Savetovalište se organizuje kao savetovalište za predbračne, bračne i porodične odnose.

Korisnici savetovališta su mladi, odrasli i starija lica kojima su potrebna znanja, saveti i pomoć u okviru stručnih znanja u socijalnoj zaštiti za stupanje u bračne i predbračne odnose i skladnog funkcionisanja bračnih i vanbračnih partnerskih odnosa i odnosa istih sa ostalim članovima uže i šire porodice i zajednice, kao i lica koja bez pomoći savetovališta nisu u stanju sama da rešavaju probleme u odnosima unutar i izvan porodice na socijalno prihvatljiviji način, u cilju dobrobiti pojedinca, partnerskih odnosa i porodice.

Usluge savetovališta korisnici će ostvarivati po osnivanju istog.

2.g. Usluga medijacije

Član 14

Usluga medijacije je usluga posredovanja u konfliktu ili pregovaranju preko prihvatljive, nepristrasne i neutralne treće strane koja nema autoritativnu moć donošenja odluke, već pomaže stranama u konfliktu da svojom voljom postignu vlastiti, obostrano prihvatljiv dogovor i sporazum u slučajevima gde je procenjeno da nema nasilja.

Usluga medijacije namenjena je korisnicima ako su za nju motivisani, gde nema nasilja i imaju potrebu za posredovanju u konfliktu, a u cilju mirnog pregovaranja i rešavanja istog bez pritiska i prisile.

Usluga medijacije se može ostvarivati u okviru savetovališta za brak i porodicu ili kao samostalna organizaciona jedinica a korisnici će pravo ostvarivati po osnivanju istih.

3. Usluge smeštaja

3.a. Smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu

Član 14

Smeštajem u prihvatilište korisniku se obezbeđuje kratkotrajan smeštaj i osigurava bezbednost iznalaženja održivih rešenja za krizne situacije, zadovoljenje njegovih osnovnih potreba i pristup drugim uslugama.

Član 15

Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište za decu i mlade priznaje se deci i mladima bez roditeljskog staranja i deci i mladima čiji je razvoj ometen porodičnim prilikama, kao privremeno zbrinjavanje do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite u trajanju do 30 dana uz mogućnost produženja prava još 30 dana, kada postoje naročito opravdani razlozi (složeniji opservaciono-dijagnostički postupak, objektivna nemogućnost pribavljanja neophodne dokumentacije i sl.).

U prihvatilištu se obezbeđuje smeštaj i ishrana korisnika, opservaciono-dijagnostički postupak sa predlogom uputnom organu o daljem obliku socijalne zaštite korisnika, zdravstvena zaštita korisnika, obrazovno-vaspitne, kulturne i druge potrebe korisnika.

Pravo na smeštaj u prihvatnu stanicu za decu i mlade priznaje se deci i mladima koja se nađu u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban prihvat - kratkotrajni smeštaj, do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite, sa ciljem da se korisnik što brže vrati roditeljima - starateljima, hraniteljskoj porodici ili u ustanovu socijalne zaštite.

U prihvatnoj stanici se obezbeđuje smeštaj i ishrana korisnika, primena zdravstveno-higijenskih mera, utvrđivanje identiteta i prebivališta korisnika, sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju.

Pravo na smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu pod uslovom iz ove odluke obezbeđuje se i odraslim i starim licima koja se nađu u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban prihvat i kratkotrajni smeštaj, do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite.

Usluge prihvatilišta i prihvatne stanice korisnici će ostvarivati po osnivanju istih na teritoriji grada Požarevca a do tada će grad Požarevac snositi troškove za ove namene ostalim prihvatilištima i prihvatnim stanicama na teritoriji Republike Srbije čije usluge građani grada Požarevca budi koristili.

Član 16

Korišćenje usluga socijalne zaštite iz ove Odluke, vrši se na osnovu Uputa Centra za socijalni rad, u skladu sa Zakonom.

Usluge socijalne zaštite iz ove Odluke mogu se koristiti i direktnim ugovaranjem između korisnika i ovlašćenog pružaoca u skladu sa Zakonom.

Grad Požarevac obezbeđuje realizaciju usluga iz ove Odluke osnivanjem odgovarajućih ustanova socijalne zaštite ili putem javne nabavke usluga, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti, Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskim aktima za sprovođenje istih.

4. Usluge podrške za samostalan život

a) Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

Član 17

Uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima mogu da ostvare socijalno ugrožena i stambeno neobezbeđena lica koja imaju prebivalište, odnosno boravište ako se radi o licima raseljenima sa KiM, na teritoriji grada Požarevca pod uslovom da prihodi po članu domaćinstva ne prelaze osnovicu za utvrđivanje novčane socijalne pomoći za pojedinca.

Uslugu iz stava 1. ovog člana ostvaruju pojedinci i porodice ukoliko ispunjavaju i jedan od sledećih uslova.

- da su stariji od 65 godina i da su sposobni za samostalan život;

- da član porodičnog domaćinstva ima utvrđeno telesno oštećenje od 80% do 100% po propisima o penzijskom i invalidskom osiguranju;

- da je član porodičnog domaćinstva dete sa smetnjama u razvoju i da je korisnik dodatka za pomoć i negu drugog lica po bilo kom osnovu;

- da je roditelj koji samostalno vrši roditeljsko pravo;

- da je lice prema kome je izvršeno nasilje u porodici.

Član 18

Pojedincu odnosno porodici koja ostvari uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima obezbeđuje se:

- stanovanje u stanovima namenjenim za ovaj oblik zaštite;

- posebna podrška i odgovarajući oblici pomoći u samostalnom življenju koji se realizuju kroz aktivnosti Centra za socijalni rad i domaćina objekta.

Član 19

Grad Požarevac obezbeđuje objekte i stanove za ostvarivanje usluge iz člana 17. ove odluke u skladu sa mogućnostima.

Objekti i stanovi u tim objektima za ostvarivanje ovog oblika zaštite su u gradskoj svojini.

Korisnici usluge iz člana 17. ove odluke ne mogu steći pravo svojine na stanovima koje koriste.

Član 20

Sredstva za tekuće i investiciono održavanje objekata i sredstva za investiciono održavanje stanova iz člana 18. ove odluke obezbeđuju se u budžetu grada Požarevca.

Član 21

Troškove stanovanja (struja, telefon, voda, grejanje i druge komunalne usluge i naknade), kao i troškove tekućeg održavanja stanova snose korisnici usluge sopstvenim sredstvima.

Izuzetno iz stava 1. ovog člana grad Požarevac u zavisnosti od ukupnih prihoda domaćinstva korisnika usluge, snosi troškove iz stava 1. ovog člana u celini ili delimično u skladu sa normativima i standardima troškova koji se utvrđuju posebnim aktom koji donosi organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.

Član 22

Objekat za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima ima domaćina.

Domaćin objekta je radno sposobno lice koje je istovremeno i korisnik usluge socijalnog stanovanja u tom objektu.

Član 23

O usluzi socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima odlučuje organ, organizaciona jedinica Gradske uprave ili preduzeće osnovano od strane grada Požarevca za poslove izgradnje i održavanja stambenih objekata, a u skladu sa posebnim aktom Gradske uprave o bližim uslovima za ostvarivanje ove usluge.

Član 24

Korisnici ostvaruju usluge na način i pod uslovima predviđenim Pravilnikom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje liste reda prvenstva za izbor korisnika socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima koji donosi Gradsko veće grada Požarevca.

O izboru korisnika, u skladu sa ovim pravilnikom, odlučuje Komisija za sprovođenje postupka za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima koju obrazuje Gradsko veće grada Požarevca.

Član 25

Usluga socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima prestaje ako:

- korisnik usluge prestane da ispunjava uslove utvrđene ovom odlukom i aktom iz člana 24. ove odluke za ostvarivanje usluge;

- korisnik usluge ili član njegovog porodičnog domaćinstva reši stambenu potrebu na drugi način.

Rešenjem o prestanku usluge iz člana 17. ove odluke utvrđuje se rok za primopredaju stana i otkazni rok, koji ne može biti kraći od 90 dana.

5. Programi unapređenja socijalne zaštite

Član 26

Programi unapređenja socijalne zaštite grada Požarevca obuhvataju mere i aktivnosti za podsticaj i razvoj postojećih i novih usluga socijalne zaštite.

Programe iz stava 1. ovog člana utvrđuje Gradsko Veće u skladu sa strategijom razvoja socijalne zaštite koju donosi Vlada Republike Srbije i u skladu sa lokalnim strateškim dokumentima iz oblasti socijalne politike.

IV OBLICI MATERIJALNE PODRŠKE

1. Pravo na jednokratnu pomoć

Član 27

Jednokratna pomoć je pomoć koja se obezbeđuje licu koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe, kao i licu koje se upućuje na domski ili porodični smeštaj, a koje nema sredstava da obezbedi odeću, obuću i troškove prevoza neophodne za realizaciju smeštaja.

Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi.

Član 28

Pravo na jednokratnu pomoć ima pojedinac odnosno porodica kada se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe usled elementarnih nepogoda, bolesti, povratka sa lečenja, povratka sa izdržavanja kazne zatvora, smrtnog slučaja u porodici, ostanka bez zaposlenja ili primanja, prihoda i/ili imovine, bez svoje krivice, kao i usled drugih teških situacija koje ne može samostalno da prevaziđe.

Član 29

U skladu sa članom 28. ove odluke jednokratna pomoć obezbeđuje se pojedincu, odnosno porodici za:

1. Zadovoljenje osnovnih životnih i higijenskih potreba (namirnica za ishranu i sredstva za ličnu higijenu i povremeno opremanje garderobom i obućom)

2. Saniranje posledica elementarnih nepogoda

3. Nabavku lekova koji se nalaze van pozitivne liste

4. Plaćanje troškova lečenja i nabavku pomagala za teško obolela lica, ako ne postoji drugi pravni osnov za nabavku istih

5. Nabavku ogreva

6. Učešće u plaćanju komunalnih usluga, za koje su dugovanja do dana podnošenja zahteva redovno izmirivana

7. Povratnike sa izdržavanja kazne zatvora u cilju socijalizacije

8. Žrtve nasilja i trgovine ljudima po izlasku iz sigurnih kuća i prihvatilišta u cilju integracije

9. Troškova prekida neželjene trudnoće iz socijalnih indikacija

10. Pribavljanje lekarskih uverenja, nalaza i druge medicinske dokumentacije radi ostvarivanja prava i usluga socijalne zaštite

11. Pribavljanje ličnih dokumenata

12. Kupovinu udžbenika i školskog pribora za učenike na redovnom školovanju na osnovnom i srednjem stupnju, ako ne postoji drugi pravni osnov za obezbeđivanje istih

13. Plaćanje praktične nastave za decu i mlade koji se obrazuju za zanate, a u sistemu socijalne zaštite, odnosno u roku od godinu dana od izlaska iz sistema socijalne zaštite

13a. Plaćanje troškova ekskurzije, rekreativne nastave i maturske večeri za učenike na redovnom osnovnom i srednjem stepenu obrazovanja, ako ne postoji drugi pravni osnov za obezbeđivanje istih

13b. (brisana)

14. U drugim kriznim situacijama kada se ne može prevazići stanje socijalne potrebe.

Član 30

Pravo na jednokratnu novčanu pomoć za opremanje korisnika za domski ili porodični smeštaj obuhvata odeću, obuću i troškove za prevoz korisnika do ustanove odnosno porodice.

Pravo na opremu iz stava 1. ovog člana ima lice sa prebivalištem (boravištem) na teritoriji Grada koje se upućuje na domski ili porodični smeštaj na teritoriji Grada ili van Grada, a koje nema opremu niti je može samo obezbediti, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su prema propisima o porodičnim odnosima dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.

Pravo se priznaje za nabavku neophodno potrebnih odevnih i obuvnih stvari, prema stvarnim potrebama u konkretnom slučaju i prema normativima ustanove za smeštaj.

Pravo na troškove prevoza od prebivališta (boravišta) do ustanove odnosno druge porodice ima lice koje se upućuje na smeštaj, ukoliko ispunjava uslove iz stava 2. ovog člana kao i ako koristi javni prevoz.

Troškovi prevoza se priznaju u visini važeće cene autobuske odnosno vozne karte.

Troškovi ishrane korisnika tokom puta priznaju se u visini od 10% od iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca.

Član 31

Iznos jednokratne novčane pomoći ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom u gradu Požarevcu u mesecu koji prethodni mesecu u kome se vrši isplata.

Visina jednokratne novčane pomoći utvrđuje se u zavisnosti od potreba i stanja pojedinca odnosno porodice u svakom konkretnom slučaju - u zavisnosti od svake konkretne situacije a prema proceni Centra za socijalni rad.

Član 32

Pravo na jednokratnu novčanu pomoć lica iz člana 27. i 28. ove Odluke mogu ostvariti najviše tri puta u toku kalendarske godine, osim u izuzetnim slučajevima kada se za to ukaže potreba a prema posebnoj proceni Centra za socijalni rad.

Posebnu procenu sačinjava stručni radnik na poslovima socijalnog rada odnosno voditelj slučaja zadužen predmetom jednokratne novčane pomoći ukoliko je postupak za jednokratnu novčanu pomoć pokrenut u periodu nakon isplaćene treće po redu jednokratne novčane pomoći u tekućoj kalendarskoj godini.

Posebna procena se sačinjava u pisanoj formi, koja je po izgledu i sadržini saobrazna Obrascu broj 1 - Posebna procena.

Obrazac broj 1 - Posebna procena je sastavni deo ove Odluke i nalazi se na kraju teksta Odluke.

Član 33

Jednokratna pomoć u naturi obezbeđuje se licu, odnosno porodici kada se nađu u stanju socijalne potrebe i kada je to najcelishodnije po proceni nadležnog prvostepenog organa, a kroz isporuku prehrambenih i higijenskih paketa u količinama srazmerno broju članova domaćinstva.

Prehrambeni paketi mogu da sadrže osnovne životne namirnice i higijenska sredstva za osnovnu higijenu lica i stambenog prostora.

Jednokratna pomoć u naturi obezbeđuje se najviše tri puta u toku kalendarske godine, u skladu sa obezbeđenim sredstvima u budžetu Grada, prema proceni nadležnog prvostepenog organa o potrebi za ovom vrstom materijalne podrške.

Bliži uslovi, način ostvarivanja ovog prava i nadležni prvostepeni organ, organizacija ili služba za odlučivanje o ovom pravu određuju se posebnim aktom grada Požarevca.

Član 34

Postupak za ostvarivanje i isplatu prava na jednokratnu novčanu pomoć sprovodi Centar za socijalni rad.

Postupak za ostvarivanje i realizaciju prava na jednokratnu pomoć u naturi sprovodi organ, organizacija ili služba određena aktom grada Požarevca.

2. Pravo na naknadu troškova sahrane

Član 35

Pravo na naknadu troškova sahrane, obezbeđuje se za:

1. korisnika novčane socijalne pomoći ili člana njegove porodice, kao i za lica koja su podnela zahtev za ostvarivanje ovog prava ali su u toku postupka umrla a utvrdi sa da su ispunila uslove za ostvarivanje ovog prava

2. lica koja su u momentu smrti imala prebivalište na teritoriji grada Požarevca, a koja nemaju srodnike ili lica koja su bila dužna da ih izdržavaju ili se o njima staraju, ili su ta lica odbila da izvrše sahranjivanje

3. nepoznato lice ili lice nepoznatog prebivališta

4. lice za koje je troškove smeštaja (domskog ili porodičnog) u celosti snosio budžet Republike Srbije

Naknada troškova priznaje se u visini stvarnih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije opreme (sanduk najniže vrednosti, pokrov, krst sa natpisom, prevoz, sahranjivanje, taksa za grobno mesto i naknada troškova za grobno mesto).

Naknada troškova za korišćenje grobnog mesta priznaje se u vremenskom periodu od 10 godina.

Sahranjivanje lica iz stava 1. ovog člana izvršiće JP "Komunalne službe" Požarevac a po nalogu Centra za socijalni rad.

Član 36

Centar za socijalni rad je dužan da pre izdavanja naloga za sahranjivanje, za svako umrlo lice iz člana 25. stav 1. utvrdi da li postoje srodnici ili lica koja su dužna da umrlog za života izdržavaju ili da se staraju o njegovom sahranjivanju, da li umrlo lice ima zaostavštinu, socijalni status porodice umrlog i druge okolnosti koje mogu uticati na sahranjivanje i naknadu troškova sahranjivanja.

Centar za socijalni rad će u slučaju da utvrdi postojanje zaostavštine umrlog lica ili postojanje lica koja su bila dužna da obezbede njegovo sahranjivanje, o tome obavestiti gradsko javno pravobranilaštvo radi pokretanja postupka naknade troškova sahranjivanja u korist Grada.

Član 37

Lica koja se nalaze na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite, a ustanova je izvršila sahranu, grad Požarevac preko ustanove Centra za socijalni rad refundiraće ustanovi neophodne pogrebne troškove po osnovu ispostavljenog računa.

3. Pravo na korišćenje Narodne kuhinje

Član 38

Narodna kuhinja je poseban oblik materijalne podrške u cilju zaštite najugroženijih građana grada Požarevca i podrazumeva pravo na jedan besplatan topli obrok dnevno šest dana u sedmici osim nedeljom.

Pravo na ovu vrstu materijalne pomoći, građani ostvaruju u Narodnoj kuhinji pri organizaciji Crvenog krsta u Požarevcu.

Korisnici ostvaruju ovo pravo na način i pod uslovima predviđenim Pravilnikom o finansiranju, radu i uslovima za ostvarivanje prava na uslugu narodne kuhinje na teritoriji grada Požarevca koji donosi Gradsko Veće Grada Požarevca.

4. Pravo na putne troškove i ishranu prolaznika

Član 39

Pravo za putne troškove i ishranu prolaznika priznaje se licu koje sa nađe na teritoriji grada Požarevca, van svog prebivališta u stanju krizne situacije, za povratak u mesto prebivališta, odnosno boravišta, ili prihvatnu stanicu i/ili prihvatilište.

Licu koje nije u stanju da se samo vrati, određuje se pratilac.

Iznos naknade za ovo pravo određuje se u visini stvarnih troškova javnog prevoza, a za ishranu do 10% od visine nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca, utvrđene zakonom.

Centar za socijalni vodi postupak refundiranja učinjenih troškova od Centra za socijalni rad sa područja na kome lice ima prebivalište, odnosno boravište, u korist grada Požarevca.

5. Pravo na opremanje stana i nabavku osnovnih sredstava za život štićenika

Član 40

Štićenicima Centra za socijalni rad na domskom ili porodičnom smeštaju po prestanku smeštaja priznaje se pravo na troškove opremanja stana i nabavku osnovnih sredstava za život, po proceni Centra za socijalni rad, a najviše do iznosa koji ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom u gradu Požarevcu u mesecu koji prethodi mesecu u kome se vrši isplata.

6. Pravo na naknadu troškova prevoza učenika

Član 41

Pravo na naknadu troškova prevoza učenika imaju deca i mladi na redovnom školovanju na srednjem stepenu obrazovanja pod uslovom da redovno pohađaju srednju školu koja je udaljena najmanje 4 kilometara od mesta njihovog stanovanja. Ovo pravo mogu da koriste:

- deca korisnika novčane socijalne pomoći

- deca na smeštaju u hraniteljskim porodicama

- deca na smeštaju u drugoj porodici

- deca koja se nalaze na školovanju po individualnom obrazovnom programu.

Troškovi prevoza iz stava 1. ovog člana priznaju se u visini cene prevoza u javnom saobraćaju a tokom cele tekuće školske godine.

V POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA I KORIŠĆENJE USLUGA

Član 42

Postupak za priznavanje prava na korišćenje usluga i prava na materijalnu podršku iz ove Odluke, pokreće se na zahtev stranke odnosno njenog zakonskog zastupnika ili po službenoj dužnosti.

Centar za socijalni rad pokreće postupak po službenoj dužnosti na svoju inicijativu ili povodom inicijative građana ili ovlašćenih organa i drugih pravnih i fizičkih lica, kada je to u interesu građana, nekog trećeg lica ili društvene zajednice.

O zahtevima za ostvarivanje prava i usluga, osim prava na jednokratnu pomoć u naturi i usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, odlučuje Centar za socijalni rad, dok postupak za priznavanje prava na jednokratnu pomoć u naturi i usluge stanovanja u zaštićenim uslovima sprovodi organ, organizacija ili služba određena aktom Grada Požarevca.

Član 43

Zahtev za ostvarivanje prava i usluga iz ove odluke, osim prava na jednokratnu pomoć u naturi i usluge stanovanja u zaštićenim uslovima, podnosi se Centru za socijalni rad Požarevac.

Stranka je dužna da unese u zahtev potpune i istinite podatke o sebi i članovima svoje porodice.

Stranka koja nije aktivni korisnik novčane socijalne pomoći, uvećane novčane socijalne pomoći ili drugog prava ili usluge socijalne zaštite, dužna je da podnese sledeću osnovnu dokumentaciju uz zahtev za jednokratnu novčanu pomoć:

- fotokopija lične karte za sve punoletne članove porodice odnosno očitana elektronska lična karta - lična karta sa čipom,

- fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih za decu sa jedinstvenim matičnim brojem građana,

- uverenje Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene,

- potvrda o zaradi zaposlenih članova porodice i penziji penzionera iz tri meseca koja prethode mesecu kada je podnet zahtev,

- potvrda RFZPIO da li su korisnici prava iz PIO i uverenje iz matične evidencije Fonda PIO,

- potvrda o redovnom školovanju za đake i studente do navršene 26 godine života,

- potvrda mesne zajednice/mesne kancelarije o članovima domaćinstva.

Stranka koja je aktivni korisnik prava i usluga iz ovog stava dužna je da podnese uz zahtev za jednokratnu novčanu pomoć sledeću osnovnu dokumentaciju za sebe i članove svoje porodice:

- fotokopiju/očitanu ličnu kartu,

- dokaz o radnom statusu (uverenje o nezaposlenosti/potvrdu o zaradi odnosno penziji).

Ostale dokaze o statusu ovih korisnika Centar za socijalni rad koristi iz dosijea korisnika.

Stranka je dužna da dostavi dodatnu dokumentaciju ukoliko se zahtev za jednokratnu pomoć podnosi:

- za saniranje posledica elementarnih nepogoda, požara i slično - potvrdu nadležnog organa o nastaloj nepogodi, požaru i slično,

- za nabavku lekova koji se nalaze van pozitivne liste - izveštaj lekara sa prepisanom terapijom ne stariji od 3 meseca; potvrdu Apotekarske ustanove Požarevac/Apoteke Kostolac o pojedinačnoj ceni lekova i zbirnoj ceni sa ličnim imenom lica za koje se podnosi zahtev,

- za plaćanje troškova lečenja i nabavku pomagala za teško obolela lica, ako ne postoji drugi pravni osnov za nabavku istih - potvrda RFZO da troškovi lečenja i nabavka pomagala idu na teret pacijenta i izveštaj nadležne zdravstvene ustanove o ceni lečenja i pomagala koji idu na teret pacijenta,

- za učešće u plaćanju komunalnih usluga - poslednji račun sa iskazanim prethodno izmirenim obavezama,

- za povratnike sa izdržavanja kazne zatvora radi socijalizacije - otpusni list iz kazneno popravne ustanove o otpustu sa izdržavanja kazne,

- za troškove prekida neželjene trudnoće - izveštaj lekara specijaliste ginekologije o potrebi prekida trudnoće iz socijalnih indikacija (zdravstvenih i drugih razloga),

- za pribavljanje ličnih dokumenata - potvrda MUP-a, PU da lice ne poseduje ličnu ispravu ili je postojeća oštećena, izgubljena ili joj je istekla važnost,

- druge dokaze po oceni stručnog radnika na poslovima socijalnog rada/voditelja slučaja, a kojima se utvrđuje postojanje uzroka nastanka iznenadnog ili trenutnog stanja socijalne potrebe (izvod iz MK umrlih ili potvrda o smrti za smrtni slučaj u porodici; otpusna lista zdravstvene ustanove po povratku sa lečenja; rešenje o prestanku radnog odnosa i prestanku isplate zarade bez krivice stranke; drugi dokazi o nastanku teške situacije koja se ne može prevazići bez pomoći društvene zajednice).

Postupak za ostvarivanje prava i pružanje usluga iz ove Odluke vodi se po odredbama Zakona o opštem upravnom postupku i odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti, kao i odgovarajućim republičkim i lokalnim podzakonskim aktima, kojima se bliže uređuju ove oblasti.

U postupku odlučivanja o pravima i uslugama iz ove Odluke nadležni prvostepeni organ donosi rešenje o priznavanju prava na materijalnu podršku, odnosno izdaje uput o korišćenju usluge socijalne zaštite, ukoliko su ispunjeni propisani uslovi, odnosno donosi rešenje o odbijanju zahteva ukoliko utvrdi da nisu ispunjeni uslovi propisani ovom Odlukom.

Uput za korišćenje usluge socijalne zaštite je javna isprava kojom se korisnik upućuje na korišćenje usluge iz ove Odluke kod ovlašćenog pružaoca usluge socijalne zaštite.

Ako je procenjeno da korisnik ima potrebu za više usluga, za svaku uslugu izdaje se poseban uput.

Uput za korišćenje usluge sadrži: ime i prezime korisnika, vrstu usluge, pružaoca usluge, cenu usluge, podatke o licu koje učestvuje u plaćanju usluge i iznos učešća u plaćanju usluge, a može da sadrži i druge podatke od značaja za korišćenje usluge.

Izgled i sadržinu uputa za korišćenje usluge propisuje ministar nadležan za socijalnu zaštitu.

Protiv rešenja i zaključka donetog u prvom stepenu, stranka ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja, odnosno zaključka.

Žalba se podnosi organu koji je rešavao u prvom stepenu.

Po žalbama na rešenje Centra za socijalni rad i nadležnog organa za rešavanje o pravu na jednokratnu pomoć u naturi i usluzi stanovanja u zaštićenim uslovima odlučuje u drugom stepenu Gradsko veće Grada Požarevca u roku od 30 dana.

Član 43a

Isplata jednokratne novčane pomoći po rešenju Centra za socijalni rad Požarevac može se vršiti:

1. Poštanskom uputnicom korisniku na kućnu adresu korisnika odnosno njegovog zakonskog zastupnika ili korisniku na adresu ustanove u kojoj se korisnik nalazi na smeštaju ili na tekući račun korisnika ili štednu knjižicu korisnika, u zavisnosti od izjašnjenja korisnika odnosno njegovog zakonskog zastupnika u toku postupka o načinu isplate,

2. U Računovodstvu Centra putem validne priznanice (koja je numerisana i sadrži datum isplate) i to ako:

- korisnik nema ličnu kartu - isplata se vrši u prisustvu stručnog radnika odnosno voditelja slučaja kome je korisnik poznat iz drugog postupka kod Centra;

- korisnik ima ličnu kartu i prijavu prebivališta ali često menja adresu boravka - isplata se vrši korisniku;

- ukoliko je korisnik pod neposrednim starateljstvom Centra ili mu je određen privremeni staratelj iz reda stručnih radnika Centra - isplata se vrši stručnom radniku koji je određen za obavljanje poslova staratelja u ime Centra odnosno za privremenog staratelja. U ovom slučaju rešenjem treba da se precizira obaveza lica kome je izvršena isplata o dostavljanju dokaza o namenskom trošenju sredstava;

- ukoliko korisnik nema staratelja određenog rešenjem, a jednokratna novčana pomoć se odobrava za opremanje korisnika za domski ili porodični smeštaj - isplata se vrši voditelju slučaja zaduženom predmetom, koji je dužan da dostavi dokaze o namenskom trošenju sredstava (račune o kupljenoj odeći i obući i troškovima prevoza i ishrane korisnika tokom puta);

- u situacijama kada se novac iz Pošte vrati Centru za socijalni rad zbog nemogućnosti isplate jednokratne novčane pomoći putem uputnice korisniku na kućnu adresu (korisnik nije nađen na kućnoj adresi, tehničke greške u brojevima i slovima i drugo), a nije moguće ponoviti nalog ka Pošti za isplatu,

3. Na tekući račun ili štednu knjižicu hranitelja, otvorene kod Banke Poštanske štedionice, za decu na smeštaju u hraniteljskoj porodici, ukoliko se jednokratna novčana pomoć odobrava za namenu koja se finansira iz budžeta Republike (za troškove ekskurzije, rekreativne nastave i mature),

4. Isplata jednokratne novčane pomoći za nabavku lekova koji se nalaze van pozitivne liste, plaćanje troškova lečenja i nabavku pomagala za teško obolela lica ako ne postoji drugi pravni osnov za nabavku istih i pribavljanje lekarskih uverenja i druge medicinske dokumentacije radi ostvarivanja prava i usluga socijalne zaštite vrši se uplatom na tekući račun Centra za socijalni rad, sa kojeg je Računovodstvo Centra dužno da izvrši uplatu na tekući/žiro račun odgovarajuće ustanove (Apotekarske, zdravstvene ustanove ili druge).

Član 44

Centar za socijalni rad je dužan da vodi evidenciju o priznatim pravima i izdatim uputima i da o tome dostavlja godišnji izveštaj Gradskom Veću Grada Požarevca.

Član 45

Pružanje usluga vrše ustanove socijalne zaštite i pružaoci usluga socijalne zaštite u skladu sa zakonom.

Pružalac usluge dužan je da uslugu pruža u skladu sa najboljim interesima korisnika i propisanim standardima u socijalnoj zaštiti.

Pružalac usluge je dužan da o sprovođenju usluga podnosi godišnji izveštaj Gradskom Veću Grada Požarevca.

VI OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA I FINANSIRANJE USLUGA

Član 46

Sredstva za ostvarivanje prava i pružanje usluga iz ove odluke obezbeđuju se u budžetu grada Požarevca, učešćem korisnika i lica koja su u skladu sa zakonom dužna da učestvuju u njihovom izdržavanju, sredstvima donatora, sponzora i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 1/10 i 13/12) i Pravilnik o kriterijumima za rad Komisije za socijalna pitanja Skupštine grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 4/09 i 4/10).

Član 48

Grad Požarevac je dužan da u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ove Odluke uskladi postojeće pravilnike sa ovom odlukom, kao i da donese odgovarajuće pravilnike za usluge koje nisu posebnim pravilnicima regulisane.

U skladu sa članom 64. Zakona o socijalnoj zaštiti Grad Požarevac je dužan u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke da obezbedi pružaoce usluga predviđenih ovom Odlukom i to: osnivanjem usluga socijalne zaštite ili putem javnih nabavki usluga socijalne zaštite.

Član 49

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".

Napomene

Obrazac broj 1 - Posebna procena, koji je sastavni deo Odluke o izmenama i dopunama Odluke o socijalnoj zaštiti građana grada Požarevca ("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2023), nije objavljen u "Sl. glasniku grada Požarevca", br. 2/2023.