ODLUKA
O DONOŠENJU AKCIONOG PLANA IMPLEMENTACIJE MERA I AKTIVNOSTI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI UPRAVLJANJA KOMUNALNIM OTPADOM NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 22/2023)

Član 1

Donosi se Akcioni plan implementacije mera i aktivnosti za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice, koji se nalazi u prilogu ove odluke i čini njen sastavni deo.

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

AKCIONI PLAN
IMPLEMENTACIJE MERA I AKTIVNOSTI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI UPRAVLJANJA KOMUNALNIM OTPADOM NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

 

UVOD

Donošenje Akcionog plana implementacije mera i aktivnosti za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Akcioni plan) propisano je članom 69. Odluke o obavljanju komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom ("Službeni list Grada Subotice", br. 16/2021 i 34/2022).

Akcionim planom se utvrđuju obaveze, nosioci obaveza, dinamika i rokovi obezbeđivanja uslova neophodnih za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji Grada.

Upravljanje komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice obavlja se u skladu sa propisima kojima se uređuje obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom i propisima kojima se uređuje upravljanje otpadom, kao i u skladu sa Regionalnim planom upravljanja otpadom za Grad Suboticu i Opštine Bačka Topola, Mali Iđoš, Senta, Čoka, Kanjiža i Novi Kneževac za period od 2018. do 2028. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 14/18) (u daljem tekstu: Regionalni plan), Lokalnim planom upravljanja otpadom za teritoriju Grada Subotice za period od 2018. do 2028. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 17/18) (u daljem tekstu: Lokalni plan) i Odlukom o obavljanju komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom ("Službeni list Grada Subotice", br. 16/21 i 34/22).

PLANIRANE MERE I AKTIVNOSTI

Akcionim planom predviđene su sledeće mere i aktivnosti:

1. Revizija i usaglašavanje opštih akata lokalne samouprave sa Lokalnim i Regionalnom planom upravljanja otpadom

2. Revidiranje plana postavljanja kontejnera u skladu sa uvođenjem primarne selekcije i regionalnog koncepta (zeleni, plavi, žuti kontejneri)

3. Nabavka posuda za sakupljanje otpada sa ciljem pokrivanja cele teritorije organizovanim sakupljanjem i odvoženjem

4. Nabavka dodatne opreme za proširenje tehničkih kapaciteta Javno komunalnog preduzeća (JKP)

5. Pokrivanje cele teritorije lokalne samouprave organizovanim sakupljanjem i odvoženjem otpada

6. Definisanje i preispitivanje dinamike pražnjenja zelenih, plavih i žutih posuda

7. Poboljšanje saobraćajne infrastrukture u okviru Regionalnog centra za sakupljanje otpada (RSUO) - proširenje Bikovačkog puta

8. Podizanje svesti građana o važnosti uspostavljanja selekcije otpada na mestu nastanka

9. Promovisanje i podsticanje izdvajanja biorazgradivog otpada na mestu nastanka, kao i kompostiranja na licu mesta tamo gde za to postoje uslovi

10. Izrada plana organizovanja akcija intenzivnijeg sakupljanja zelenog biorazgradivog otpada (lišće, trava, grane) u periodu kada se generiše veća količina ove vrste otpada

11. Izrada plana organizovanja akcija sakupljanja otpada po naseljenim mestima za otpad koji se ne može ili ne sme odlagati u posude za sakupljanje

12. Proširenje mreže centara za sakupljanje otpada (CZSO) tako da se oni nalaze na mestima koja su lako dostupna građanima

13. Snimanje stanja divljih deponija i neuređenih odlagališta i utvrđivanje liste prioriteta za sanaciju

14. Sanacija divljih deponija i unapređenje preventivnih mera

15. Prestanak odlaganja komunalnog otpada na smetlište "Aleksandrovačka bara" (prestanak odlaganja otpada)

16. Realizacija projekta sanacije i remedijacije smetlišta "Aleksandrovačka bara"

17. Revizija Lokalnog plana upravljanja otpadom (LPUO) i usklađivanje sa nacionalnim propisima i

18. Izrada novog LPUO

NOSIOCI MERA I AKTIVNOSTI

Akcionim planom identifikuju se sledeći nosioci mera i aktivnosti:

1. Gradska uprava, sekretarijati nadležni za komunalne poslove i zaštitu životne sredine, koji su, u smislu ovog plana, zaduženi za reviziju i usaglašavanje opštih akata lokalne samouprave sa Lokalnim i Regionalnom planom upravljanja otpadom i, u okviru svojih aproprijacija u budžetu Grada, za planiranje sredstava za nabavku dela dodatne opreme za proširenje tehničkih kapaciteta JKP radi stvaranja uslova za prestanak odlaganja komunalnog otpada na smetlište "Aleksandrovačka bara" (prestanak odlaganja otpada), realizaciju projekta sanacije i remedijacije smetlišta "Aleksandrovačka bara", nabavku posuda za sakupljanje otpada sa ciljem pokrivanja cele teritorije organizovanim sakupljanjem i odvoženjem, promovisanje i podsticanje izdvajanja biorazgradivog otpada na mestu nastanka, kao i kompostiranja na licu mesta tamo gde za to postoje uslovi, snimanje stanja divljih deponija i neuređenih odlagališta i utvrđivanje liste prioriteta za sanaciju, sanaciju divljih deponija i unapređenje preventivnih mera, podizanje svesti građana o važnosti uspostavljanja selekcije otpada na mestu nastanka, kao i za koordinaciju aktivnosti u reviziji LPUO i usklađivanja sa nacionalnim propisima i izradi novog LPUO. Sekretarijat nadležan za inspekcijsko - nadzorne poslove koji je, u smislu ovog plana, zadužen za reviziju i usaglašavanje opštih akata lokalne samouprave u delu nadzora i kaznenih odredbi sa zakonima koji regulišu ovu oblast,

2. Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Subotica koje obavlja poslove sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada na teritoriji Grada Subotice,

3. "Regionalna deponija" d.o.o. Subotica koje obavlja poslove tretmana preuzetog komunalnog otpada i bezbedno odlaganje, uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponije i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman i

4. "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica koje je, u smislu ovog plana, zaduženo za poboljšanje saobraćajne infrastrukture u okviru Regionalnog centra za sakupljanje otpada (RSUO) - proširenje Bikovačkog puta, kao i za revidiranje plana postavljanja kontejnera u skladu sa uvođenjem primarne selekcije i regionalnog koncepta (zeleni, plavi, žuti kontejneri).

DINAMIKA I ROKOVI

Dinamika i rokovi implementacije mera i aktivnosti za obavljanje komunalne delatnosti upravljanje komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice dati su u narednom tabelarnom pregledu:

ROKOVI ZA IZVRŠENJE PLANIRANIH MERA I AKTIVNOSTI

Planirane mere i aktivnosti

Nosilac

2023

2024

2025

2026

2027

2028

Napomene

Revizija i usaglašavanje opštih akata lokalne samouprave sa Lokalnim i Regionalnom planom upravljanja otpadom

LS

x

 

 

 

 

 

Odluka o obavljanju komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom je donešena 2021. godine. Odlukom je definisan način obavljanja delatnosti usaglašen sa Lokalnim i Regionalnim planom upravljanja otpadom. Primena pojedinih članova ove odluke je u prelaznim i završnim odredbama prolongirana do 1.1.2024. godine, a uslov je da se do tada implementiraju sve druge planirane mere i aktivnosti navedene u Regionalnom planu, a naročito Pokrivanje cele teritorije lokalne samouprave organizovanim sakupljanjem i odvoženjem otpada, Nabavka posuda za sakupljanje otpada sa ciljem pokrivanja cele teritorije organizovanim sakupljanjem i odvoženjem,
Nabavka dodatne opreme za proširenje tehničkih kapaciteta JKP, Definisanje i preispitivanje dinamike pražnjenja zelenih, plavih i žutih posuda i Revidiranje plana postavljanja kontejnera u skladu sa uvođenjem primarne selekcije i regionalnog koncepta (zeleni, plavi, žuti kontejneri).
Potrebno je izvršiti reviziju predmetne odluke u delu VII Nadzor i delu VIII Kaznene odredbe.

Revidiranje plana postavljanja kontejnera u skladu sa uvođenjem primarne selekcije i regionalnog koncepta (zeleni, plavi, žuti kontejneri)

PZUP

x

 

 

 

 

 

Izdavanje naloga preduzeću za izradu plana. Procena potrebnog broja svih vrsta kontejnera, obilazak postojećih lokacija, utvrđivanje da li su lokacije odgovarajuće za sistem primarne selekcije, pronalaženje dodatnih lokacija, ukoliko je potrebno, unošenje u plan uključujući i uslove njihovog postavljanja u skladu sa regionalnim konceptom.

Nabavka posuda za sakupljanje otpada sa ciljem pokrivanja cele teritorije organizovanim sakupljanjem i odvoženjem

LS/JKP

x

x

 

 

 

 

Budžetom Grada Subotice, u okviru aproprijacija koje se odnose na Sekretarijat za poljoprivredu i zaštitu životne sredine (Funkcija 560), obezbeđena su sredstva u iznosu od 30 miliona dinara za ove namene u 2023. godini. Preostali iznos potreban za nabavku nedostajućeg broja posuda za sakupljanje otpada procenjuje se na 49,6 miliona dinara i potrebno ga je planirati u budžetu Grada Subotice za 2024. godinu.

Nabavka dodatne opreme za proširenje tehničkih kapaciteta JKP

LS/JKP

x

x

x

 

 

 

U skladu sa izvršenom procenom nedostajućih količina opreme i, u skladu sa tim, procenom potrebnih finansijskih sredstava za njihovu nabavku, izvršiće se planiranje sredstava za njihovu nabavku i sprovođenje postupka nabavke

Pokrivanje cele teritorije lokalne samouprave organizovanim sakupljanjem i odvoženjem otpada

JKP

x

x

x

 

 

 

- Nabavka dodatnih količina tipskih posuda(kanti i kontejnera) za komunalni otpad
- Nabavka 8 autosmećara zapremine tovarnog sanduka V=22m3
- Angažovanje dodatne radne snage:
5 vozača
13 iznosača smeća
2 mehaničara

Definisanje i preispitivanje dinamike pražnjenja zelenih, plavih i žutih posuda

JKP

x

x

x

 

 

 

Potrebno je prethodno sprovesti nabavku nedostajućih tipskih posuda za komunalnih otpad (plavih kanti i plavih, žutih i zelenih kontejnera od 1,1 m3), izvršiti izmenu Plana postavljanja kontejnera gde će se precizirati lokacije plavih i žutih kontejnera od 1,1 m3 i izvršiti revizija postojećih lokacija zelenih kontejnera i izvršiti podela i postavljanje tipskih posuda za komunalni otpad na planirane lokacije. Time će se stvoriti preduslovi za preciznije planiranje dinamike pražnjenja posuda za komunalni otpad.

Poboljšanje saobraćajne infrastrukture u okviru RSUO (proširenje Bikovačkog puta)

PZUP

x

x

x

x

x

x

Procena i obezbeđivanje finansijskih sredstava, izrada projektne dokumentacije, sprovođenje postupka eksproprijacije ukoliko je potrebna, plan izvođenja radova na način da se omogući nesmetano odlaganje otpada na regionalnu deponiju.

Podizanje svesti građana o važnosti uspostavljanja selekcije otpada na mestu nastanka

LS/JKP/ RD

X

X

X

X

X

X

Realizovati projekat edukacije o važnosti primarne selekcije putem medija, bilborda, i pisane štampe:
Regionalna deponija doo Subotica poseduje priručnik i filmove za prikaz regionalnog sistema rada i primarne selekcije predviđeno institucijama i privrednim subjektima, dok su za domaćinstva
pripremljeni leci sa uputstvom za pravilno postupanje tokom primarne selekcije u domaćinstvima.
Grad Subotica u 2023. godini po treći put raspisuje konkurs namenjen udruženjima građana, kod koga je jedna od tema promovisanje
i podsticanje izdvajanja biorazgradivog otpada na mestu nastanka, kao i kompostiranja na licu mesta tamo gde za to postoje uslovi. Za 2023. su planirana sredstva u iznosu od 3 miliona dinara.

Promovisanje i podsticanje izdvajanja biorazgradivog otpada na mestu nastanka, kao i kompostiranja na licu mesta tamo gde za to postoje uslovi

LS/RD/ JKP

x

x

x

x

x

x

U cilju postizanja datih kvota za reciklaciju biorazgradivog otpada pored kompostiranja u industrijskim uslovima (Regionalna deponija doo Subotica, do 20 hiljada tona god.) potrebno je:
a. u prvoj fazi izvršiti kućno kompostiranje (30% do 2025);
b. u drugoj fazi povećati obim kućnog kompostiranja i uvoditi mala postrojenja za biološki tretman (500 do 5000 t/god. i u lokalu i u regiji) do 2030. god.
c. Izvršiti kompostiranje zatvorenog tipa (komposteri) na mestu prikupljanja-nastajanja - transfer stanicama i/ili centrima za sakupljanje otpada (CZSO) za dobijanje biološkog produkta
d. Vršiti kontinualnu edukaciju stanovništva sa aspekta upravljanja biološkim otpadom.
Grad Subotica u 2023. godini po treći put raspisuje konkurs
namenjen udruženjima građana, kod koga je jedna od tema promovisanje i podsticanje izdvajanja biorazgradivog otpada na mestu nastanka, kao i kompostiranja na licu mesta tamo gde za to postoje uslovi. Za 2023. su planirana sredstva u iznosu od 3 miliona dinara.

Izrada plana organizovanja akcija intenzivnijeg sakupljanja zelenog biorazgradivog otpada (lišće, trava, grane) u periodu kada se generiše veća količina ove vrste otpada.

JKP

x

x

x

x

 

 

Nabavka novih vozila i angažovanje novih radnika. Izrada plana u saradnji sa Gradskom upravom. Procena potrebnih sredstava iz budžeta Grada, edukacija stanovništva u pogledu namene akcije i pravila odlaganja biorazgradivog otpada u kontejnere i obuka Komunalnih milicionera i inspektora za kontrolu sprovođenja akcije (postupanja građana).

Izrada plana organizovanja akcija sakupljanja otpada po naseljenim mestima za otpad koji se ne može ili ne sme odlagati u posude za sakupljanje.

JKP

x

 

 

 

 

 

Ovi planovi postoje godinama unazad i sprovode se dva puta godišnje (kabasti otpad) Pokrivanjem cele teritorije lokalne samouprave organizovanim sakupljanjem i odvoženjem otpada i organizovanjem akcija intenzivnijeg sakupljanja zelenog biorazgradivog otpada (lišće, trava, grane) ne sme se više dozvoliti odlaganje bilo koje druge vrste otpada, kao što je to sada slučaj, prilikom sprovođenja ovih akcija. Zbog toga je neophodno angažovanje Komunalnih milicionera i inspektora za kontrolu sprovođenja akcije (postupanja građana).

Proširenje mreže centara za sakupljanje otpada (CZSO) tako da se oni nalaze na mestima koja su lako dostupna građanima.

RD/JKP

X

X

X

X

X

X

U cilju izrade nacrta Akcionog plana radi obezbeđivanja neophodnih uslova za obavljanje komunalne delatnosti, na osnovu dosadašnjeg iskustva razmatranja efikasnog i održivog sistema upravljanja otpadom predlog Regionalne deponije d.o.o. je potreba izgradnje, radi racionalizacije troškova transporta komunalnog otpada sa teritorije grada, 2. transfer stanice (TS) sa centrima za sakupljanje otpada (CZSO) i posebno izgrađena 2 centra za sakupljanje otpada (CZSO). Ovo se odnosi na sakupljanje otpada sa teritorije grada Subotice (2023-2028 god). Za rešavanje problematike posebnih tokova otpada sa strane prigradskih-vangradskih mesnih zajednica potrebno je minimalno 5 centara za sakupljanje otpada (CZSO) koji bi bili raspoređeni na teritoriji grada. Pored toga potrebno je 2 mobilna centra za sakupljanje otpada usmerenih na poboljšanje uslova za sakupljanje i reciklažu različitih tokova otpada sve u cilju postizanja datih kvota recikliranja (35% do 2030.god) komunalnog otpada po Programu upravljanja otpadom u Republici Srbiji za period 2022-2031 god) i ostalim regionalnim i lokalnim planovima upravljanja otpadom. Konkursom su obezbeđena sredstva za opremanje mobilnog CZSO u iznosu od 4.5 miliona dinara. Nosilac RD.

Snimanje stanja divljih deponija i neuređenih odlagališta i utvrđivanje liste prioriteta za sanaciju

LS

x

x

x

x

x

x

Evidencija se ažurira svake godine i podaci dostavljaju Agenciji za zaštitu životne sredine

Sanacija divljih deponija i unapređenje preventivnih mera

LS/JKP

X

X

X

X

X

X

Aktivnosti se odvijaju kontinualno. Broj divljih deponija se smanjuje, ali ne prestaje praksa nelegalnog odlaganja otpada. Praksa je pokazala da dosadašnje preventivne mere nisu dovoljne i da je neophodno sprovoditi rigorozniju politiku sankcionisanja prekršilaca.

Prestanak odlaganja komunalnog otpada na smetlište "Aleksandrovačka bara" (prestanak odlaganja otpada)

LS/JKP

x

x

 

 

 

 

Pokrivanje cele teritorije lokalne samouprave organizovanim sakupljanjem i odvoženjem otpada i njegovo odvoženje na Regionalnu deponiju u celokupnom obimu.

Realizacija projekta sanacije i remedijacije smetlišta "Aleksandrovačka bara"

JKP/LS

x

x

x

x

x

x

Potpuni prestanak odlaganja otpada na smetlište "Aleksandrovačka bara" i obezbeđivanje neophodnih sredstava za realizaciju Idejnog projekta sanacije i rekultivacije smetlišta "Aleksandrovačka bara" u Subotici.

Revizija LPUO i usklađivanje sa nacionalnim propisima

LS

X

X

 

 

 

 

Uzimajući u obzbir nove zakonske obaveze propisane Uredbom o učešću javnosti koji su vrlo zahtevni i veoma slabe kapacitete kojima trenutno raspolažemo, proces neće moći da bude završen u 2023. godini (https://www.pravno-informacioni- sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2021/117/2/reg)

Izrada novog LPUO

LS

 

 

 

 

X

X

Predvideti da se sa izradom novog plana krene u 2027. godini, kako bi novi plan bio usvojen do kraja 2028, zbog dodatnih obaveza kada je u pitanju Zakon o planskom sistemu i pomenuta uredba (https://www.pravno-informacioni- sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2021/117/2/reg)

Objašnjenje skraćenica iz tabele:
LS - Lokalna samouprava
JKP - JKP Čistoća i zelenilo
RD - Regionalna deponija doo
PZUP - Preduzeće za upravljanje putevima

FINANSIJSKA SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE AKCIONOG PLANA

Finansijska sredstva za sprovođenje akcionog plana u delu za koji je nadležno JKP "Čistoća i zelenilo" Subotica (izvor: JKP):

POSUDE ZA SELEKCIJU OTPADA

Vrsta

Trenutno stanje posuda

Potrebno je nabaviti

Potrebna finansijska sredstva (dinara bez

Plava kanta 120 litara

14.500

24.000

57.600.000,00

Plavi kontejner 1.100 lit.

125

500

10.000.000,00

Žuti kontejner 1.100 lit.

250

300

6.000.000,00

Zeleni kontejner 1.100 lit.

155

300

6.000.000,00

UKUPNO

 

 

79.600.000,00

NABAVKA VOZILA I RADNIH MAŠINA

Vrsta

Potrebno je nabaviti (komada)

Potrebna finansijska sredstva
(dinara bez PDV-a)

Autosmećari sa sandukom V=22 m3

8

252.000.000,00

Kamion sa promenljivim sandukom-"navlakač" sa rolo-kontejnerom V=30 m3

2

49.000.000,00

Kombi vozilo za radionicu

1

8.300.000,00

Kamion-kiper "putarac"

2

15.200.000,00

Autopodizač za kontejnere V=5 m³

3

48.000.000,00

UKUPNO

 

372.500.000,00

ULAGANJE U OBJEKTE

Opis

Potrebna finansijska sredstva
(dinara bez PDV-a)

Plato za pretovar malih kamiona i kontejnera od 5 m3 (betonski plato: 20 m x 30 m - 2 kom. sa obodnim zidovima) i pristupni put u

20.000.000,00

UKUPNO

20.000.000,00

RADNA SNAGA - NOVA - POTREBAN BROJ IZVRŠILACA - 20 (10 + 10)

U 2023. godini je potrebno zaposliti 10 radnika (3 vozača + 7 iznosača otpada) + za 2024. godinu će biti potrebno još 10 novih radnika (odvoženje plave kante (vreće) iz prigradskih mesnih zajednica).

UKUPNO: 100% pokrivenost:

472.100.000,00 din. bez PDV-a

Finansijska sredstva za sprovođenje akcionog plana u delu za koji je nadležno DOO "Regionalna deponija" Subotica (izvor: RD):

OPREMA:

RADNA SNAGA:

Opis

Kol.

JC [Eur]

ukupno [Eur]

napomena

AB roll container 32m3 za transfer stanice

3

12.000,00

36.000,00

 

AB roll container 28m3

4

8.500,00

34.000,00

 

AB roll container 14m3

4

6.500,00

26.000,00

 

Kontejner od 5 do 7m3

20

2.000,00

40.000,00

 

Autopodizač za prevoz kontejnera 5 do 7m3

2

130.000,00

260.000,00

 

Tegljač za prevoz AB roll kontejnera

1

195.000,00

195.000,00

 

Prikolica za prevoz AB roll kontejnera

1

60.000,00

60.000,00

 

Utovarivač

3

60.000,00

180.000,00

 

Projekat II faze izgradnje sanitarne kasete za odlaganje krajnjeg otpada

2

80.000,00

160.000,00

 

Izgradnja 2. sanitarne kasete

2

1.400.000,00

2.800.000,00

 

Industrijski kompresor za otprašivanje MRFa

2

8.000,00

16.000,00

 

Drobilica za beton mobilnog karaktera sa separatorom za gvožđe i odvajanjem frakcija

1

350.000,00

350.000,00

 

SVEGA:

 

 

4.157.000,00

 

II smena 25 zaposlenih (od kojih će 4 radnika da se angažuje u avgustu mesecu, nakon dobijanja saglasnosti nadležnog ministarstva).

Ostali troškovi

Procenjeni troškovi sanacije i rekultivacije smetlišta u skladu sa Idejnim projektom sanacije i rekultivacije nesanitarne deponije - smetlišta "Aleksandrovačka bara", iznose 6.451.179,00 EUR.

U vremenskom okviru koji obuhvata ovaj akcioni plan biće potrebno obezbediti i sredstva i za projekat Poboljšanja saobraćajne infrastrukture u okviru RSUO (proširenje Bikovačkog puta), kojim će se detaljnije definisati sve potrebne radnje za njegovu realizaciju, kao i procena finansijskih troškova realizacije projekta.

Sredstva za realizaciju biće obezbeđena od naplate komunalne usluge građanima, u budžetu Grada Subotice (putem Fonda za zaštitu životne sredine i iz drugih izvora), putem konkursa i donacija, kao i drugih izvora u skladu sa zakonom.

ZAKLJUČNA RAZMATRANJA

Ciljevi implementacije mera i aktivnosti za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice

Ciljevi utvrđeni Programom upravljanja otpadom u Republici Srbiji za period 2022-2031. godine:

Ciljevi do 2025. godine (Poseban cilj 1):

• povećanje stope reciklaže komunalnog otpada na ukupnih 25% po masi do 2025. godine

• povećanje stope priprem za ponovnu upotrebu i reciklažu komunalnog otpada na minimalno 55% po težini

• povećanje reciklaže biootpada na 20%

• povećanje reciklaže papira i kartona na 25%

Ciljevi do 2028. godine (Poseban cilj 1):

• smanjenje odlaganja biorazgradivog otpada na deponije na 75% ukupne količine biorazgradivog otpada stvorenog 2008. godine

Ciljne vrednosti utvrđene Akcionim planom za period 2022 - 2024. godine za sprovođenje Programa upravljanja otpadom u Republici Srbiji za period 2022 - 2031. godine:

• Stepen odvojeno sakupljenog komunalnog otpada:

• ciljna vrednost u 2023. godini: 18%

• ciljna vrednost u 2024. godini: 19%

• Stopa reciklaže biootpada:

• ciljna vrednost u 2023. godini: 1%

• ciljna vrednost u 2024. godini: 3%

• Stopa biorazgradivog otpada odloženog na deponije u odnosu na količinu iz 2008.:

• ciljna vrednost u 2023. godini: 87%

• ciljna vrednost u 2024. godini: 80%

Grad Subotica je, zahvaljujući uspostavljanju regionalnog sistema za upravljanje otpadom na njegovoj teritoriji, obezbedio tehničke uslove za realizaciju ciljnih vrednosti koje se tiču upravljanja otpadom na nacionalnom nivou.

Punom implementacijom regionalnog sistema za upravljanje otpadom stvoriće se uslovi da se pojedini ciljevi definisani Programom upravljanja otpadom u Republici Srbiji do 2028. godine i premaše.

Revizija Akcionog plana

Monitoring i revizija su osnovni delovi implementacije Akcionog plana.

Sprovođenje Akcionog plana prate svi nosioci aktivnosti definisani Akcionim planom.

Ukoliko se utvrdi da postoji potreba za izmenom i/ili dopunom mera i aktivnosti predviđenih Akcionim planom, i/ili izmenom rokova i dinamike mera i aktivnosti planiranih Akcionim planom, nosioci aktivnosti mogu inicirati njegovu reviziju.