ODLUKA
O OSTVARIVANJU POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU VRANJU

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 10/2023)

 

I OPŠTA ODREDBA

Član 1

Ovom odlukom uređuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, (u daljem tekstu: programi) i dodele sredstava iz budžeta Grada Vranja (u daljem tekstu: Grad), način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa, izveštavanje i kontrola realizacije programa, stipendiranje i nagrađivanje sportista, održavanje sportskih priredbi od značaja za Grad, korišćenje sportskih objekata i prostora namenjenih za sportske aktivnosti, kao i druga pitanja u oblasti sporta.

II OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA

Član 2

U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu, u skladu sa Zakonom o sportu, ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj 10/2016), (u daljem tekstu: Zakon) i to za:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavku sportske opreme i rekvizita;

3) organizaciju sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukaciju, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analizu i distribuciju relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojne projekte i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Član 3

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 2. ove odluke ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i to:

1. Za tačke 1), 2), 3), 5), 6) 8), 10), 12) 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2. Za tačke 4), 9),11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu raspoređuju se programom raspodele sredstava po namenama.

Program raspodele sredstava iz stava 2. ovog člana može doneti gradonačelnik Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradonačelnik) na predlog Gradskog veća Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Korisnici sredstava iz stava 1. ovog člana ostvaruju prihode i iz donacija, sponzorstava, sopstvenih prihoda i drugih izvora u skladu sa zakonom.

III USLOVI, KRITERIJUMI, NAČIN I POSTUPAK ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA ZA GODIŠNJE I POSEBNE PROGRAME

Član 4

Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstava za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa, vodiće se u skladu sa Zakonom, Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", br. 64/2016, 18/2020 i 77/2022) i drugim podzakonskim aktima ministarstva nadležnog za poslove sporta i ovom Odlukom.

Pravilnikom o postupku odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju(u daljem tekstu: Pravilnik), koji donosi Gradsko veće grada Vranja detaljnije se razrađuju bliža merila, kriterijumi i način odobravanja programa i dodele sredstava; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstava iz budžeta Grada.

Član 5

Predlog svog godišnjeg i posebnog programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada, podnosi teritorijalni sportski savez.

Predlog godišnjeg programa iz člana 2. tačka 2. ove odluke podnosi vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predloge posebnih programa po javnom pozivu mogu da podnesu teritorijalni sportski savez i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 3. stav 1. ove odluke.

Član 6

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge posebnih programa preko teritorijalnog sportskog saveza, samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Partneri organizacija koji učestvuju u realizaciji programa i njihovi troškovi, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za nosioce programa, osim da ima sedište na teritoriji Grada Vranja.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija koja je nosilac programa, biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

Član 7

U javnom pozivu za predloge posebnih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, koji raspisuje Gradonačelnik, navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa i organ kome se podnose, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, i druga pitanja u vezi sa javnim pozivom.

Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ove Odluke objavljuju se na zvaničnom sajtu Grada i oglasnoj tabli Grada.

Član 8

Nosilac programa mora da:

1. bude upisan u odgovarajući registar i nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

2. isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drugačije određeno;

3. ima sedište na teritoriji Grada;

4. je član nacionalnog granskog sportskog saveza, a ukoliko ima više nacionalnih granskih sportskih saveza za tu oblast sporta, onda mora biti član nadležnog granskog sportskog saveza;

5. je direktno odgovoran za realizaciju programa;

6. je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana;

7. je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe;

8. ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom i

9. raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.

Nosilac programa ne može da:

1. bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2. ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja budžetskih sredstava na račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja i

3. bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 9

Predlog programa mora da zadovoljava sledeće opšte kriterijume:

1. da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

2. da je u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i aktima Grada;

3. da je od značaja za Grad;

4. da je u skladu sa sportskim pravilima i principima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza;

5. da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6. da se realizuje na teritoriji Grada Vranja, osim programa priprema i učešća na takmičenjima;

7. da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;

8. da će se realizovati u tekućoj godini;

9. da je predviđeno fazno (u ratama) sufinansiranje programa, koji se realizuju u dužem vremenskom periodu.

Član 10

PROGRAMSKI KALENDAR

Godišnji program izvršava se prema sledećoj dinamici:

• Obaveštenje sportskim organizacijama o prijavljivanju za finansiranje godišnjih programa u oblasti sporta objavljuje se do 15. aprila.

• Sportski savez grada Vranja do 1. juna dostavlja Odseku za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje (u daljem tekstu Odsek) sve prispele godišnje programe sportskih organizacija.

• Odsek vrši pregled godišnjih programa i, ukoliko je dokumentacija nepotpuna, obaveštava sportske organizacije da u roku od 3 dana od dana obaveštavanja dostave potrebnu dokumentaciju ili dodatno objašnjenje.

• Odsek dostavlja godišnje programe Komisiji do 1. jula, sa izveštajem o ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije nosioca programa i forme programa za svaki godišnji program pojedinačno.

• Gradsko veće do 15. jula donosi preliminarnu odluku o dodeli sredstava sportskim organizacijama, na osnovu predloga Komisije.

• Godišnje finansijske i narativne izveštaje sportske organizacije dostavljaju Odseku do 20. decembra. Ukoliko je nakon tog datuma sportskim organizacijama vršen transfer sredstava od strane Trezora, dopuna izveštaja se dostavlja Odseku najkasnije do 30. decembra.

• Konačnu odluku o dodeli sredstava sportskim organizacijama Gradsko veće donosi u roku od 10 dana od usvajanja Odluke o budžetu, na predlog Komisije.

Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok u programskom kalendaru.

Član 11

U prvoj fazi Odsek za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu vrši administrativnu (formalnu) proveru predloženih programa i ocenu ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije nosioca programa i forme programa.

Po izvršenoj proveri i oceni predloženih programa, Odsek dostavlja Komisiji izveštaj za svaki predlog programa na dalje razmatranje i vrednovanje u drugoj i trećoj fazi.

Član 12

U drugoj fazi se vrši ocena programa na osnovu Tabele vrednovanja propisane pravilnikom iz člana 4. stav 2. ove Odluke, saglasno Pravilniku o odobravanju i sufinansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta.

Predlog programa može se vrednovati sa najviše 100 bodova.

Samo predlozi programa koji budu vrednovani sa više od 60 bodova po Tabeli vrednovanja, biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u pogledu ispunjenosti bližih kriterijuma.

U trećoj fazi se vrši ocena programa prema bližim i posebnim merilima i kriterijumima, detaljnije razrađenim i utvrđenim Pravilnikom za programe iz člana 2. tačka 5)ove odluke i člana 2. tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 12), 13) i 14) ove odluke

Član 13

Za ocenu godišnjih i posebnih programa u drugoj i trećoj fazi, Gradsko veće grada Vranja, obrazuje Komisiju za ocenu programa u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu, (u daljem tekstu: Komisija), čije članove imenuje iz reda teritorijalnih sportskih saveza, istaknutih sportskih stručnjaka ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta.

Komisija ima predsednika i osam članova.

Rešenjem o imenovanju članova Komisije određuje se njen delokrug rada, predsednik i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Komisija može, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, da traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može u postupku ocenjivanja programa pregovarati sa nosiocima programa.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Odsek.

Član 14

Programi se sufinansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Pri odobravanju programa, prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga.

Jednoj sportskoj organizaciji ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.

Potrebe građana iz člana 2. tačke 1), 2) i 6) ove odluke imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz člana 2. tačke 1), 2) i 6) ove odluke.

Pri odobravanju programa iz člana 2. tačka 2) ove odluke prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte koji su od značaja za Grad, odnosno sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportske objekte kojima se obezbeđuje bolja regionalna pokrivenost ili sportske objekte potrebne za organizaciju velikog međunarodnog sportskog takmičenja.

Član 15

Finansijski plan (Budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1. ostvariv - u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife) i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa;

2. obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3. strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4. uravnotežen - u odnosu na planirane troškove i

5. tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa, odnosno projekta u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa, odnosno projekta (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Član 16

Programe iz člana 2. tačka 5. i 8. ove Odluke, Komisija ocenjuje prema sledećim bližim kriterijumima:

1. status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu;

2. tradicija sportske organizacije u Gradu;

3. rang takmičenja;

4. postignuti rezultati;

5. broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja i

6. broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem.

Komisija će prilikom ocene programa, osim broja bodova koje je sportska organizacija ostvarila primenom kriterijuma i merila iz stava 1. ovog člana, uzeti u obzir i sledeće posebne kriterijume i merila:

1. broj neophodnih takmičenja koje propisuje nadležni granski savez;

2. obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza i

3. visina sredstva za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani.

Član 17

Programe iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 5), 6), 10), 12), 13) i 14) ove Odluke, Komisija ocenjuje prema sledećim bližim kriterijumima:

1. kvalitet programa;

2. mogućnost kvalitetne realizacije programa;

3. uticaj programa na razvoj, afirmaciju i unapređenje sporta u Gradu;

4. mogućnost realizacije programa u toku jedne budžetske godine i

5. srazmera između moguće realizacije ciljeva programa i troškova njegove realizacije.

Ukoliko budžet programa nije odgovarajući, može se korigovati u postupku pregovaranja.

Član 18

Primenom kriterijuma iz člana 16. i 17. ove Odluke, Komisija ocenjuje program ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa".

Član 19

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1. bio u konfliktu interesa;

2. namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3. pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju ili Odsek, tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u slučajevima da:

1. program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i ostvarivanja ciljeva utvrđenih Strategijom razvoja sporta;

2. finansijske i operativne mogućnosti nosioca programa nisu dovoljne;

3. je program dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa;

4. rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod;

5. drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 14. stav 2. ove odluke.

Član 20

Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2. tačka 5 i 8. ove Odluke, primenom kriterijuma iz člana 16. ove Odluke, u skladu sa pravilnikom iz člana 4. stav 2. ove Odluke, Komisija sačinjava predlog odobravanja programa i dostavlja ga Gradskom veću, radi donošenja Rešenja kojim se odobrava program.

Predlog iz stava 1. ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa", listu ostvarenih bodova po bližim i listu ostvarenih bodova po posebnim kriterijumima.

Aktom kojim predlaže odobravanje programa Gradskom veću, predlaže se i iznos sredstava kojim će se sufinansirati programi, a u skladu sa programom raspodele sredstava iz člana 3. stav 2. ove Odluke.

Član 21

Vrednost boda određuje se tako što se iznos sredstava opredeljenih programom raspodele sredstava iz člana 3. stav 2. ove Odluke za namenu iz stava 1. ovog člana, deli ukupnim brojem bodova koji su ostvarili nosioci programa.

Član 22

Po izvršenoj oceni programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 5), 6), 10), 12), 13) i 14). ove Odluke, Komisija, primenom kriterijuma iz člana 17. ove Odluke, u skladu sa pravilnikom iz člana 4. stav 2. ove Odluke, sačinjava predlog programa koji se odobravaju ili ne odobravaju sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa i dostavlja ga Gradskom veću.

Član 23

O odobrenju godišnjih i posebnih programa i visini iznosa sredstava koja se dodeljuju nosiocima programa, Gradsko veće odlučuje rešenjem.

Rešenje o odobrenju programa donosi se za svakog nosioca programa posebno.

Ukoliko su rešenjem iz stava 2. ovog člana nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi plan realizacije programa sa visinom dodeljenih sredstava i da dostavi Odseku i Komisiji dopunu, odnosno izmenu predloženog, u roku od 5 dana od dana dostave rešenja, a u protivnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.

Gradsko veće, na predlog Komisije, svake godine može rešenjem odrediti sportske organizacije od posebnog značaja za unapređivanje i razvoj sporta na teritoriji Grada.

Kriterijumi na osnovu kojih Komisija predlaže sportske organizacije iz stava 4. ovog člana su: popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu; masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu; doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu; tradicija sportske organizacije u Gradu; broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja; broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem i postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima.

Samo sportske organizacije iz stava 4. ovog člana mogu aplicirati za sufinansiranje aktivnosti iz člana 2. tačka 8) ove odluke.

Za sufinansiranje aktivnosti sportskih organizacija iz stava 4. ovog člana može se opredeliti najviše 70% od ukupne sume sredstava opredeljene budžetom Grada za finansiranje programa iz oblasti sporta.

Član 24

Sa nosiocem odobrenog programa, Gradonačelnik, ili lice koje on ovlasti, zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Poziv za zaključenje ugovora nosiocima programa upućuje Odsek putem mejla.

Član 25

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada, a prema likvidnoj mogućnosti budžeta.

Član 26

Izuzetno, nosilac godišnjeg programa može u toku godine da podnese zahtev za izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa, uključujući i budžet (finansijski plan) programa, ukoliko to objektivne okolnosti zahtevaju, sa opisom razloga usled kojih zahteva izmenu i /ili dopunu odobrenog godišnjeg programa.

Pod objektivnim okolnostima iz stava 1. ovog člana naročito se podrazumevaju: novonastale aktivnosti koje nisu mogle biti planirane pri predlaganju godišnjeg programa, uopšte ili na odgovarajući način, a koje utiču na kvalitet realizacije ciljeva i efekata godišnjeg programa, povećanje broja učesnika u realizaciji godišnjeg programa koji su neophodni za uspešnu realizaciju ciljeva i efekata odobrenog godišnjeg programa, obezbeđenje neophodnih uslova za realizaciju godišnjeg programa (smeštaj, zakup, prevoz, medicinska zaštita i dr.), nužnost dodatnog angažovanja partnerskih organizacija na realizaciji godišnjeg programa, vreme realizacije godišnjeg programa i dinamiku realizacije, obuhvat lica koja su korisnici efekata godišnjeg programa, finansijski plan programa (po izvorima i vrstama troškova) i dinamički plan korišćenja sredstava, kao i druge okolnosti koje su od značaja za uspešno realizovanje ciljeva i postizanje planiranih rezultata odobrenog godišnjeg programa.

Član 27

Izuzetno, sportskoj, odnosno drugoj organizaciji, mogu da se dodele sredstva za realizaciju određenog programa i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u rokovima utvrđenim Zakonom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

O dodeli sredstava iz stava 1. ovog člana, rešenjem odlučuje Gradonačelnik na predlog Odseka.

IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 28

Nosilac odobrenog programa je u obavezi da Odseku, na zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostavi izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.

Periodični izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onom nosiocu programa koji ne dostavi periodični izveštaj iz stava 2. ovog člana.

Grad može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa, ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenim ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 30 dana od završetka realizacije programa, a najkasnije do 20. decembra, dostavi Odseku završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom, procenom postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija) i sa izveštajem revizora o ispunjenosti ugovornih obaveza.

Ukoliko je nakon ostavljenog roka na račun nosioca programa izvršena uplata sredstava iz Trezora, nosilac programa Odseku dostavlja dopunu izveštaja i dokumentacije o utrošku tih sredstava.

Član 29

Odsek vrši, na sredini ciklusa realizacije programa, procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava i da li je obezbeđena održivost.

Član 30

Nosilac programa koji ne utroši odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužan je da u periodičnom izveštaju obrazloži razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traži odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj sredstava u budžet Grada.

Izuzetno, nosilac odobrenog programa može podneti zahtev da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste za avansne uplate programskih aktivnosti za narednu godinu za iste namene, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju.

Pod objektivnim okolnostima iz stava 3. ovog člana naročito se podrazumevaju: vremenska nemogućnost okončanja obaveznih zakonskih postupaka do kraja tekuće godine (javnih nabavki i sl.), dokaziva nemogućnost regulisanja novčanih obaveza u tekućoj godini za aktivnosti koje su realizovane, dokaziva potreba regulisanja obaveza za aktivnosti koje su u prvom kvartalu naredne godine i dr.

Član 31

Nosilac odobrenih programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaj o svom radu, odnosno obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava, koji mora biti dostupan javnosti tokom cele godine, a može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana dostavljaju se i Odseku.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

V KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 32

Nosilac odobrenog programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Odseku sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava, u obavezi je da Odseku omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa i podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Član 33

Nosilac odobrenog programa dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara ili usluga u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim Zakonom.

Član 34

Teritorijalni sportski savez, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih organizacija, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Odseku o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Krajnji rok za dostavljanje izveštaja o ostvarivanju ciljeva i efekata programa nosioca programa, teritorijalni sportski savez dostavlja Odseku najkasnije do 20. decembra.

Sportske organizacije su u obavezi da teritorijalnom sportskom savezu, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da mu dostavljaju, u isto vreme kad i Odseku, primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 35

Odsek, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.

Ako program nije uspešno realizovan, nosilac programa obaveštava Odsek o merama koje su preduzete radi utvrđivanja odgovornosti zbog neuspešnog realizovanja odobrenog programa.

Član 36

Izmene finansijskog plana raspodele odobrenih sredstava za realizaciju programa, koji su navedeni u specifikaciji rashoda za realizaciju programa mogu se izvršiti bez saglasnosti Komisije ako se:

1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti Komisiju.

Izmene finansijskog plana raspodele odobrenih sredstava za realizaciju programa van slučajeva iz stava 1. ovog člana nosilac godišnjeg programa može da izvrši samo ukoliko pre realizacije promene podnese Komisiji revidirani finansijski plan programa i dobije prethodnu saglasnost Komisije.

VI STIPENDIRANJE SPORTISTA

Član 37

U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za stipendije za sportsko usavršavanje sportista amatera koji su kategorisani u skladu sa Zakonom i Nacionalnom kategorizacijom sportista, posebno kao perspektivni sportisti, osim vrhunskih sportista i sportista sa posebnim zaslugama za razvoj sporta u Republici Srbiji koji su ostvarili pravo na stipendiju sredstvima iz budžeta republike Srbije.

Kandidat za dodelu stipendija mora da ispunjava i opšte uslove i to:

1. da ima prebivalište ili boravište, ukoliko su izbegla ili interno raseljena lica, na teritoriji Grada najmanje godinu dana;

2. da je član sportske organizacije čije je sedište na teritoriji Grada;

3. da nije korisnik stipendije po drugom osnovu;

4. da nije u radnom odnosu;

5. da nema profesionalni ugovor sa sportskom organizacijom (klubom) i

6. da nema više od 26 godina.

Član 38

Pravo na stipendiranje sredstvima iz budžeta Grada ostvaruju i nekategorisani sportisti.

Kandidat, pored pored opštih uslova iz člana 37. ove Odluke, mora da ispunjava i posebne uslove i to:

1. da je reprezentativac u svojoj kategoriji, sa nastupom za nacionalnu selekciju, ukoliko se radi o sportisti sportskih igara (ekipni sportovi);

2. da je na zvaničnim prvenstvima ili kupovima Republike Srbije ili na međunarodnim takmičenjima, osvojio jedno od prva tri mesta u prvoj kategoriji sportova, jedno od prva dva mesta u drugoj kategoriji sportova ili prvo mesto u trećoj ili četvrtoj kategoriji sportova po kategorizaciji Sportskog saveza Srbije, ukoliko se radi o sportisti koji se bavi pojedinačnim sportom i

3. da je uzrasta od 15 do 20 godina.

Član 39

Pravo na stipendiranje sredstvima iz budžeta Grada ostvaruje se putem javnog poziva koji raspisuje Komisija.

Javni poziv sadrži: opšte i posebne uslove koje kandidati moraju da ispune, dokumentaciju koju podnose, rok za podnošenje prijava, organ preko koga se podnosi i obrazac prijave, način objavljivanja rezultata javnog poziva, rok za ulaganje prigovora na odluku o stipendiranju, slučajeve u kojima se gubi pravo na stipendiju i druga pitanja od značaja za postupak stipendiranja.

Komisija može u javnom pozivu da propiše i druge posebne uslove.

Javni poziv i odluka Komisije o izboru kandidata koji ostvaruju pravo na stipendiju objavljuju se na zvaničnom sajtu Grada i oglasnoj tabli Grada.

Član 40

Predloge za dodelu stipendija može podneti teritorijalni sportski savez ili nadležni granski savez.

Član 41

Komisija može u postupku izbora kandidata koji ostvaruju pravo na dodelu stipendija zatražiti stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih institucija ili organizacija u oblasti sporta.

Odluku o iznosu stipendija i izboru kandidata koji ostvaruju pravo na dodelu stipendija po utvrđivanju ispunjenosti uslova iz ove Odluke, donosi Komisija.

Član 42

Učesnik Javnog poziva koji nije zadovoljan Odlukom Komisije može podneti prigovor Gradskom veću preko Odseka, u roku od 15 dana od dana objavljivanja Odluke.

Član 43

Gradonačelnik sa izabranim kandidatima potpisuje ugovore o stipendiranju, kojima se bliže uređuju prava i obaveze ugovornih strana.

Poslove praćenja realizacije ugovora iz stava 1. ovog člana obavlja Odsek.

Član 44

Korisnik gubi pravo na stipendiju u slučaju:

1. kada se utvrdi da podaci koji su uslov za dodelu stipendije ne odgovaraju činjeničnom stanju;

2. da prestane da ispunjava opšte uslove iz člana 37. ove Odluke;

3. da prestane da se bavi sportom u grani sporta za koju je dobio stipendiju;

4. da svojim ponašanjem ili učešćem u aktivnostima koje nisu u skladu sa zakonom, sportskim pravilima ili drugim opštim aktima organizacija u oblasti sporta šteti ugledu sporta i na taj način ugledu sportske organizacije i Grada;

5. da se registruje i ostvari pravo nastupa i takmičenja u sportskoj organizaciji čije sedište nije na teritoriji Grada.

Korisnik je u obavezi da o nastalim promenama ili nepravilnostima obavesti Odsek u roku od 5 dana.

U slučaju iz stava 1. tačka 1), 4) i 5) ovog člana korisnik je u obavezi da vrati do tada primljene stipendije

VII ORGANIZACIJA I ODRŽAVANJE SPORTSKIH PRIREDBI OD ZNAČAJA ZA GRAD

Član 45

Sportske priredbe organizuju se u obliku sportskih manifestacija (festivali, susreti, smotre, igre i sl.) i sportskih takmičenja.

Organizovanjem sportskih priredaba mogu se baviti sportske organizacije, savezi i druga lica pod uslovima utvrđenim Zakonom i sportskim pravilima.

Član 46

Sportska organizacija sa sedištem na teritoriji Grada, kojoj je nacionalni strukovni savez poverio tehničku ili drugu vrstu organizacije zvanične republičke i međunarodne sportske priredbe, može da ostvari pravo na sufinansiranje njene organizacije ukoliko je Grad prihvatio pokroviteljstvo i dao garancije nadležnoj sportskoj federaciji da će ispuniti sve potrebne uslove za održavanje takmičenja.

Za potrebe sufinansiranja i organizacije manifestacije Grad imenuje organizacioni odbor.

VIII KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA

Član 47

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čije je korisnik Grad, odnosno koji su u javnoj svojini grada, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini, ako ispunjavaju opšte uslove.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina u satima, po pojedinim sportskim objektima i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima iz stava 1. ovog člana.

Član 48

Deo škole namenjen za ostvarivanje nastavnog plana i programa fizičkog vaspitanja učenika (školska sportska sala, školski sportski teren i sl.) ima položaj sportskog objekta, u smislu ove Odluke.

Gradsko veće utvrđuje minimalnu cenu izdavanja sportskih objekata iz stava 1. ovog člana, propisuje način kontrole sredstava i izdavanja prostora.

Školski sportski objekti mogu se, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, davati na korišćenje drugim licima samo kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih sportskih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole.

IX NAGRADE I PRIZNANJA

Član 49

Grad dodeljuje nagrade i priznanja za postignute rezultate i doprinos razvoju sporta kojima se afirmiše Grad i to:

I U kategoriji takmičarskog sporta:

- najbolja sportistkinja i sportista,

- najbolji sportski kolektiv,

- sportska nada (od 12 do 16 godina), po jedna nagrada za svaki sport u muškoj i ženskoj konkurenciji,

- laureat za životno delo u oblasti sporta.

II U kategoriji školskog sporta:

- najbolja ekipa u osnovnim i srednjim školama u ženskoj i muškoj konkurenciji

- najbolji pojedinac u osnovnim i srednjim školama u ženskoj i muškoj konkurenciji.

III Priznanja i nagrade mogu biti dodeljene za angažovanje u rekreativnom sportu i masovnoj fizičkoj kulturi.

IV Priznanja i nagrade mogu biti dodeljene za:

- sportsko iznenađenje godine,

- najboljeg sportskog radnika,

- sportskog stručnjaka,

- najboljeg stručnjaka u oblasti sporta.

V Priznanja i nagrade mogu biti dodeljene i posthumno.

Član 50

Predlog za dodelu nagrada i priznanja iz člana 49. mogu podneti: sportske organizacije, nadležni granski savezi i sva pravna i fizička lica.

Javni poziv za dodelu nagrada i priznanja objavljuje se na zvaničnom sajtu grada Vranja.

Član 51

Predlog za dodelu nagrada Gradonačelniku podnosi Komisija za dodelu nagrada najboljim sportistima, po sprovedenom postupku u skladu sa pravilnikom koji donosi Komisija.

Član 52

Nagrade se sastoje od diplome o dodeli nagrade i novčanog iznosa, a rešenja o dodeli nagrada i visini novčanog dela nagrada donosi Gradonačelnik, koji ih i svečano uručuje.

Član 53

Pored nagrada iz člana 49. ove Odluke, Grad može dodeliti i nagrade ekipi ili pojedincu za postignute rezultate na zvaničnim takmičenjima od izuzetnog značaja.

Predlog za dodelu nagrada iz stava 1. ovog člana mogu podneti teritorijalni granski sportski savezi.

Član 54

Rešenje o dodeli nagrade i iznosu nagrade iz člana 53. ove Odluke na predlog Gradskog veća donosi Gradonačelnik, koji i uručuje nagradu.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Vranju ("Službeni glasnik Grada Vranja", broj 15/2018).

Član 56

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".