PRAVILNIK
O DODELI SREDSTAVA ZA UNAPREĐENJE I RAZVOJ RURALNE INFRASTRUKTURE I USLUGA U AP VOJVODINI U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 37/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, korisnici, visina i način dodele sredstava, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem Konkurs za dodelu sredstava za unapređenje i razvoj ruralne infrastrukture i usluga u AP Vojvodini u 2023. godini, po Programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine u 2023. godini ("Službeni list APV", broj 54/22, 27/23 i 35/23).

Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Za realizaciju Konkursa za dodelu sredstava za unapređenje i razvoj ruralne infrastrukture i usluga u AP Vojvodini u 2023. godini predviđeno je ukupno 35.000.000,00 dinara.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 80% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.

Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 3.000.000,00 dinara.

Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 500.000,00 dinara.

Namena za koje se mogu koristiti sredstva

Član 3

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za:

1. Investicije u uspostavljanje, unapređenje ili proširenje osnovnih usluga lokalnom stanovništvu vezanih za odmor i kulturu, uključujući i prateću infrastrukturu

2. Investicije u rekreativnu infrastrukturu za javnu upotrebu, turističke info centre i turističku infrastrukturu manjeg obima

Sredstva se mogu koristiti za sufinansiranje izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije, investiciono i tekuće održavanje objekata kao i opremanje objekata za javnu upotrebu.

Pravo učešća na konkursu

Član 4

Pravo učešća na Konkursu imaju lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Lokalne samouprave koje imaju status grada (Novi Sad, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Vršac, Sremska Mitrovica, Kikinda, Sombor - Zakon o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 129/2007, 18/2016 i 47/2018) imaju pravo da konkurišu za naseljena mesta koja se ne nalaze u sedištu grada.

Potrebna dokumentacija

Član 5

Potrebna dokumentacija;

1. Čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim pečatom i potpisom odgovornog lica;

2. Popunjena, potpisana i pečatom overena izjava podnosioca zahteva koja je sastavni deo prijave;

3. Kopija izvoda iz katastra nepokretnosti za parcelu i/ ili objekat (pribavlja se u katastru nepokretnosti u lokalnoj samoupravi), ne stariji od šest meseci u kome se vidi da je objekat koji je predmet radova legalan i u javnoj svojini;

4. Fotodokumentacija predmetnog objekta

5. Izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća; ukoliko navedena sredstva nisu obezbeđena, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će se ista obezbediti najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora;

A) za sufinansiranje izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investiciono održavanje objekata dostavlja se:

• kopija tehničke dokumentacije na osnovu koje je organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole izdao rešenje o odobrenju izvođenja radova;

• kopija rešenja o odobrenju za izvođenje radova koje izdaje organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole;

• predmer i predračun radova potpisan i overen od strane odgovornog projektanta (dokument ne stariji od šest meseci s numerisanim stranama, obavezno da sadrži datum izrade);

B) za sufinansiranje tekućeg održavanja objekata dostavlja se:

• fotokopija akta izdatog od strane organa nadležnog za izdavanje građevinske dozvole, kojim se potvrđuje da je predmetna vrsta radova, u priloženom predmeru i predračunu radova, tekuće održavanje objekta odnosno radovi za koje se ne izdaje rešenje o odobrenju za izvođenje radova prema Zakonu o planiranju i izgradnji ("Sl. Glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispr., 64/10 - odluka US, 24/11, 121/12, 42/13 - odluka US, 50/13 - odluka US, 98/13 - odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 - dr. zakon, 9/20 i 52/2021);

• predmer i predračun radova potpisan i overen od strane odgovornog projektanta (dokument ne stariji od šest meseci s numerisanim stranama, obavezno da sadrži datum izrade);

C) za sufinansiranje opremanja objekata dostavlja se:

• Specifikacija opreme odnosno overenih ponuda od prodavaca opreme;

Sve kopije dokumenata moraju da budu overene i potpisane od strane ovlašćenog lica Podnosioca prijave.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.

Postupak donošenja odluke je u skladu sa Pravilnikom o sprovođenju konkursa koje raspisuje Sekretarijat.

Postupanje s nepotpunim prijavama

Član 6

Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Komisija će odbaciti.

1. neblagovremene prijave,

2. nedozvoljene prijave,

3. prijave podnete od strane neovlašćenog lica

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 7

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

Redni broj

Tip kriterijuma za izbor

Bodovi

1.

Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave do 20%

5

2.

Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 21%-50 %

10

3.

Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 51-80%

15

4.

Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 81%

20

5.

ocena održivosti investicije - visoka

30

6.

ocena održivosti investicije - niska

10

7.

ocena održivosti investicije - srednja

20

8.

Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka

5

9.

Stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka

10

10.

Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

15

11.

Stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka

20

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 8

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanim u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

U zapisnik se unosi:

- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,

- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,

- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.

Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije za sprovođenje Konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.

Član 9

Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.

Pravo žalbe

Član 10

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Izmena odluke

Član 11

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 12

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Jedinica lokalne samouprave u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava.

Rok za realizaciju investicije je 13. septembar 2024. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 13

1. Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

2. Korisnik sredstava dužan je da primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 91/2019).

3. Rok za pokretanje postupka javnih nabavki ne može biti duži od 15 dana od dana potpisivanja ugovora.

4. Korisnik sredstava obavezuje se da na kraju investicije dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava, koji treba da sadrži: Okončanu situaciju sa obračunom izvršenih radova overenu od strane nadzornog organa investitora i izvođača radova i izvod o izvršenom plaćanju a ukoliko je vršeno opremanje objekta dostavlja se overena fotokopija računa, izvod o izvršenom plaćanju, otpremnica i fotokopija garantnog lista.

5. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo zadržava pravo da od korisnika sredstava zatraži dodatnu dokumentaciju.

U momentu isplate sredstava račun korisnika sredstava ne sme biti u blokadi.

Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 14

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.

Provera stanja na terenu obavlja se i u toku pet (5) godina nakon prenosa sredstava, putem izveštaja Poljoprivredne stručne i savetodavne službi AP Vojvodine sa terena ili terenskom kontrolom (vanredni monitoring).

Završne odredbe

Član 15

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".