PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA UDRUŽENJIMA GRAĐANA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, ZA FINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE - MANIFESTACIJE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 37/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava udruženjima građana sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, za finansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine - manifestacije (u daljem tekstu: Pravilnik) se uređuju ciljevi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine, Program - uređenje i razvoj u oblasti turizma, Programska aktivnost razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, Ekonomska klasifikacija - Dotacije nevladinim organizacijama, Dotacije ostalim neprofitnim institucijama iz izvora finansiranja - Prihodi iz budžeta, u cilju podsticanja rada udruženja građana sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, koja:

- unapređuju turističku ponudu Autonomne pokrajine Vojvodine kroz organizovanje turističko-privrednih manifestacija od pokrajinskog, republičkog i međunarodnog značaja, kao i kroz učestvovanja na manifestacijama od pokrajinskog, republičkog i međunarodnog značaja (u daljem tekstu: Manifestacija);

- afirmišu manifestacioni turizam kao značajni faktor razvoja turizma AP Vojvodine;

- unapređuju kvalitet postojećih manifestacija i povećanje broja učesnika;

- doprinose povećanju ukupne turističke ponude AP Vojvodine kroz unapređenje manifestacionog turizma;

- doprinose promociji turističke ponude AP Vojvodine na manifestacijama od pokrajinskog, republičkog i međunarodnog značaja;

- doprinose unapređenju turističke ponude Autonomne pokrajine Vojvodine kroz očuvanje i unapređenje kulturne baštine;

- afirmišu turizam kao značajni faktor razvoja privrede AP Vojvodine;

- doprinose turističkoj diferencijaciji urbanih središta AP Vojvodine.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena udruženjima građana i drugim nedobitnim organizacijama sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine i dodeljuju se najmanje jednom godišnje na osnovu Konkursa (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, na portalu e-Uprava, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva mogu biti namenjena za:1

1. organizovanje Manifestacije

2. učešće na Manifestaciji.

Prihvatljivi troškovi za tačku 1. Namene sredstava:

a) troškovi obezbeđenja logistike Manifestacije - materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, usluge iznajmljivanja bine, štandova, stolova, klupa, stolica, mobilnih toaleta; usluge pružanja profesionalnog obezbeđenja za vreme manifestacije; iznajmljivanje prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi za mesec u kojem se održava manifestacija (struja, voda, internet i sl).

Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Manifestacije;

b) troškovi kupovine pehara i medalja ukoliko manifestacija ima takmičarski karakter i troškovi kupovine vinskih čaša ukoliko je manifestacija vinskog karaktera;

v) troškovi informisanja javnosti i vidljivosti Manifestacije: troškovi priprema propagandnog materijala za Manifestaciju (troškovi izrade štampanog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali), troškovi medijskog oglašavanja (izrada spotova, reklama, oglašavanja u medijima i slično);

g) administrativni troškovi za pribavljanje komunalnih dozvola za organizovanje Manifestacije.

Iznos troškova informisanja javnosti i vidljivosti Manifestacije prihvata se najviše do 50% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Manifestacije.

Iznos troškova profesionalnog obezbeđenja za vreme manifestacije prihvata se najviše do 30% od prihvatljivih troškova organizovanja Manifestacije pod tačkom a).

Iznos troškova kupovine pehara i medalja i iznos troškova vinskih čaša za Manifestaciju prihvata se najviše do 10% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Manifestacije.

Pored navedenih prihvatljivih troškova, konkursom mogu biti definisane i dodatne vrste prihvatljivih troškova.

______
1Konkursom će se bliže odrediti namena sredstava iz stava 4.

Prihvatljivi troškovi za tačku 2. Namene sredstava:

a) Troškovi obezbeđenja logistike učešća na Manifestaciji - materijalni troškovi: usluge iznajmljivanja štandova, stolova, klupa, stolica, iznajmljivanje prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme.

Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Manifestacije;

b) putni troškovi: troškovi organizovanog autobuskog prevoza učesnika na manifestaciji, jedan odlazak i jedan povratak.

v) troškovi informisanja javnosti i vidljivosti učešća na Manifestaciji: troškovi pripreme i izrade propagandnog materijala za učešće na Manifestaciji.

Iznos troškova informisanja javnosti i vidljivosti učešća na Manifestaciji prihvata se najviše do 50% od ukupnih (a+b+v) prihvatljivih troškova učešća na Manifestaciji.

Pored navedenih prihvatljivih troškova, konkursom mogu biti definisane i dodatne vrste prihvatljivih troškova.

Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazana na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) sa poslovnog računa Podnosioca prijave.

Pravo učešća na Konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju udruženja i/ili druge nedobitne organizacije sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, upisane u registar Agencije za privredne registre sa aktivnim statusom, koje svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Bespovratna sredstva ne dodeljuju se: fizičkim licima, indirektnim korisnicima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, privrednim subjektima i drugim korisnicima čije je finansiranje uređeno aktima koje donose ili na njih daju saglasnost Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine ili Pokrajinska vlada.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

Podnosilac prijave učestvuje na Konkursu, pod sledećim uslovima:

1. da je Manifestacija sa kojom se konkuriše ubeležena u Kalendar manifestacija i festivala Turističke organizacije Vojvodine (za organizovanje Manifestacije ili za učešće na Manifestaciji koja se održava na teritoriji AP Vojvodine);

2. da Manifestacija sa kojom se konkuriše ima preporuku za održavanje od strane Turističke organizacije Vojvodine za organizovanje Manifestacije van teritorije AP Vojvodine;

3. da ima priloženo pozivno pismo organizatora Manifestacije ili potvrdu od strane organizatora Manifestacije da se podnosilac prijave nalazi na spisku učesnika Manifestacije (za učešće na Manifestaciji);

4. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

5. da aplicira samo s jednim projektom;

6. da organizator Manifestacije poseduje program Manifestacije sa utvrđenim datumom, vremenom i mestom (lokacijom) održavanja;

7. da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom.

Pored navedenih uslova, konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi2:

1. u potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz registra nadležnog organa, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. uverenja:

- Republičke Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

4. fotokopija dela Kalendara manifestacija i festivala Turističke organizacije Vojvodine (za organizaciju Manifestacije ili za učešće na Manifestaciji koja se održava na teritoriji AP Vojvodine);

5. preporuka za održavanje od strane Turističke organizacije Vojvodine za organizaciju Manifestacije van teritorije AP Vojvodine;

6. program Manifestacije (datum, vreme, mesto, satnica dešavanja) potpisan od strane Podnosioca prijave (samo za organizatore manifestacija);

7. dokumentacija sa kojom se dokazuje (rešenje, ugovor i sl.) da je organizator obezbedio održavanje Manifestacije na lokaciji navedenoj u Programu manifestacije (samo za organizatore manifestacija);

8. pozivno pismo organizatora Manifestacije ili potvrda od strane organizatora Manifestacije da se određeno udruženje nalazi na spisku učesnika Manifestacije (za učešće na Manifestaciji);

9. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

10. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o tačnosti podataka navedenih u prijavi na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

11. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o broju posetilaca na Manifestaciji (samo za organizatore manifestacija - preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

12. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o prikupljanju podataka (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

13. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave da se ne vode sudski postupci (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

14. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o saglasnosti za korišćenje datih podataka (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

15. izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o nepostojanju neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs).

Pored obavezne dokumentacije, za tačke 1. i 2. Namene sredstava potrebna dokumentacija za bodovanje i odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. preporuka za održavanje manifestacije dobijena od grada, opštine ili mesne zajednice ili turističke organizacije lokalne samouprave sa teritorije sedišta Podnosioca prijave ili Turističke organizacije Vojvodine (za organizaciju Manifestacije na teritoriji AP Vojvodine);

2. dokaz o finansijskoj podršci suorganizatora ili donatora - Potvrda o sufinansiranju (za organizaciju Manifestacije);

3. dokaz o finansijskoj podršci od strane grada, opštine ili mesne zajednice ili turističke organizacije lokalne samouprave ili drugog donatora - Potvrda o sufinansiranju (za učešće na Manifestaciji);

4. preporuka turističke organizacije lokalne samouprave sa teritorije sedišta Podnosioca prijave za učešće na Manifestaciji;

5. dokumentacija kojom se dokazuje višegodišnji kontinuitet i/ili jubilej održavanja Manifestacije (izjava, isečci iz novina i sl);

6. dokaz o medijskoj propraćenosti održane ili najavljene manifestacije (internet, društvene mreže, štampani mediji, radio i televizija i dr).

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je da podnosilac prijave izričito napomene u prijavi na Konkurs.3

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dokumentacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

______
2 Shodno Zakonu o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari).
3 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2. i 3. obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretarijat će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj/zapisnik.

Komisija će odbaciti sledeće prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja odluke.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

za organizovanje turističko-privrednih manifestacija:

 

 

BOD

 

da

ne

1. Usklađenost teme i lokacije Manifestacije sa definisanim pozicioniranjem destinacija i ključnih doživljaja/proizvoda u Programu razvoja turizma AP Vojvodine

10

0

2. Preporuku za održavanje manifestacije od grada, opštine ili mesne zajednice ili turističke organizacije lokalne samouprave sa teritorije sedišta Podnosioca prijave ili Turističke organizacije Vojvodine za organizaciju manifestacije na teritoriji AP Vojvodine ili preporuku od Turističke organizacije Vojvodine za organizovanje Manifestacije van teritorije AP Vojvodine

10

0

3. Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa (za navedene namene iz Pravilnika)

0

10

4. Finansijska podrška za održavanje manifestacije

10

0

5. Jubilarnost Manifestacije (10,20,30 i više godina)

5

0

6. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (po mestu održavanja manifestacije)

 

- Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka i od 80% do 100% republičkog proseka

5

- Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

7

- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka

10

7. Značaj manifestacije

 

- pokrajinski

5

- republički

7

- međunarodni

10

8. Kontinuitet održavanja manifestacije više godina:

 

- Do dve godine

5

- Od tri do četiri godine

7

- Od pet i više godina

10

za organizovanje turističko-privrednih manifestacija:

 

 

BOD

 

da

ne

9. Uticaj održavanja manifestacije na prepoznatljivost APV kao turističke destinacije

0-30

10. Uticaj održavanja manifestacije na promociju proizvoda koji su osnov - tema manifestacije

0-30

11. Organizacija manifestacije vinskog karaktera

10

0

12. Originalnost i autentičnost manifestacije

10

0

13. Medijska propraćenost ili medijska najava manifestacije (bodovi se sabiraju)

0-15

- Internet, društvene mreže

5

0

- Štampani mediji, radio i televizija

5

0

- Objava o manifestaciji u stranim medijima

5

0

 

KRITERIJUM

BOD

za učešće na turističko-privrednim manifestacijama

da

ne

1. Usklađenost teme i lokacije Manifestacije sa definisanim pozicioniranjem destinacija i ključnih doživljaja/proizvoda u Programu razvoja turizma AP Vojvodine

10

0

2. Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa (za navedene namene iz Pravilnika)

0

15

3. Finansijska podrška grada, opštine, mesne zajednica, turističke organizacija lokalne samouprave sa teritorije sedišta Podnosioca prijave ili drugih donatora

10

0

4. Značaj manifestacije

 

- pokrajinski

5

- republički

10

- međunarodni

15

5. Kontinuitet održavanja manifestacije:

 

- Do dve godine

5

- Od tri do četiri godine

7

- Od pet i više godina

10

7. Efekti učešća na manifestaciji

0-30

8. Uticaj na promociju proizvoda koji su osnov - tema manifestacije na kojoj se učestvuje

0-30

Pored navedenih kriterijuma, konkursom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 2. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Sekretarijat donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 8. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Odluka iz stava 8. ovog člana je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva može izvršiti reviziju budžeta projekta u skladu sa odobrenim iznosom i prihvatljivim troškovima iz člana 4. ovog pravilnika.

Korisnik sredstava je dužan da nakon donošenja Odluke dostavi:4

• Izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz registra nadležnog organa (original ili fotokopija overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava) u slučaju da je registrovana promena nakon datuma izdavanja Izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz registra nadležnog organa dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji.

• potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• potpisanu i overenu Izjavu o nepostojanju sukoba interesa;

• potpisanu i overenu Izjavu o posedovanju internog akta o antikorupcijskoj politici;

• Fotokopija OP obrasca;

• Fotokopija lične karte odgovorne osobe podnosioca prijave;

• Fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

_______
4 Rok za dostavljanje navedene dokumentacije utvrdiće se Odlukom.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Ugovori sa Korisnicima sredstava će se zaključiti nakon podnošenja izveštaja o realizovanom projektu i/ili pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu.

Način zaključivanja ugovora bliže će se urediti Konkursom.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Način isplate Sredstava

Član 12

Isplata Sredstava se može vršiti:

1. po principu refundacije, nakon realizacije projekta i zaključenja Ugovora i/ili

2. pre realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Način isplate Sredstava bliže će se urediti Konkursom, kao i instrumenti obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Isplata Sredstava se vrši u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.

Korisnicima sredstava kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana donošenja Odluke do dana isplate Sredstava, neće biti isplaćena Sredstva.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 13

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu najkasnije:5

- 15 dana od dana donošenja Odluke (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);

- 15 dana nakon realizacije projekta (za projekte koji se realizuju posle dana donošenja Odluke).

Izveštaj o realizovanom projektu treba da sadrži:6

• narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;

• foto-dokumenaciju realizovanog projekta;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta projekta;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta;

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

_______
5 U slučaju kada se isplata sredstava vrši u skladu sa članom 12. stav 1. tačka 1. Pravilnika.
6 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 14

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 15

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.7

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

_______
7 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.

Završna odredba

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".