PRAVILNIK
O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA DODELU PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA UKLANJANJE DIVLJIH DEPONIJA S POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA U AP VOJVODINI U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 38/2023)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uklanjanje divljih deponija s poljoprivrednog zemljišta, po tački 2.3. Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2023. godini ("Službeni list APV", br. 54/22, 27/23 i 35/23) u daljem tekstu: Program.

Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po ovom konkursu jeste 320.000.000,00 dinara.

Sredstva koja se po ovom konkursu dodeljuju za uklanjanje komunalnog, neopasnog i inertnog otpada u celosti se obezbeđuju iz Budžeta AP Vojvodine.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.

Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", dnevnom listu "Dnevnik" i na internet stranici Sekretarijata.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 3

Sredstva se dodeljuju putem konkursa za uklanjanje, primarnu separaciju ili drugi tretman otpada na mestu divlje deponije radi maksimalnog iskorišćavanja komunalnog otpada, utovar, transport, odlaganje odnosno adekvatno zbrinjavanje komunalnog, neopasnog i inertnog otpada (u daljem tekstu: Otpad) sa divljih deponija formiranih na poljoprivrednom zemljištu u javnoj svojini, na registrovanim deponijama ili lokalitetima, koji su planskim dokumentom jedinice lokalne samouprave namenjeni za odlaganje otpada.

Pravo na učešće

Član 4

Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 5

Iz podnete prijave razmatraće se jedino parcele koje predstavljaju poljoprivredno zemljište u javnoj svojini na kojima se nalaze divlje deponije. Prijave u kojima se navode druge vrste zemljišta ili druga vrsta vlasništva, neće biti razmatrane, odnosno prijava će se delimično prihvatati i samim tim opredeljivati prihvatljivi troškovi.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu

Član 6

Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu:

• Obrazac prijave (preuzima se sa internet stranice Sekretarijata);

• Obaveštenje o deponiji na koju će se odložiti Otpad sakupljen s divljih deponija. Obaveštenje treba da sadrži: naziv deponije, katastarsku opštinu i broj katastarske parcele na kojoj se nalazi deponija na koju će se odložiti Otpad uklonjen s divljih deponija (u daljem tekstu: Deponija), naziv i adresa pravnog lica koje upravlja deponijom na koju će se odložiti otpad;

• Kopija akta koji je doneo organ lokalne samouprave, pokrajinski organ ili republički organ ili izvod iz planskog dokumenta jedinice lokalne samouprave iz kojeg se vidi da je Deponija predviđena za odlaganje Otpada;

• zapisnik nadležnog inspektora o stanju utvrđenom na licu mesta na kojem se nalazi svaka od divljih deponija koja je predmet uklanjanja (ne stariji od dana objavljivanja ovog konkursa) kojim se konstatuje: naziv divlje deponije ili naziv potesa ili toponima na kojem se divlja deponija nalazi, fotografiju divlje deponije, konstataciju inspektora da je reč o komunalnom, neopasnom, inertnom otpadu, naziv katastarske opštine u kojoj se nalazi divlja deponija, broj katastarske parcele na kojoj se nalazi divlja deponija, površina zemljišta koju zauzima divlja deponija u m2, zapremina divlje deponije u m3;

• Tabela 1 - pregled divljih deponija čije se uklanjanje planira; blanko primerak Tabele 1 preuzima se sa internet stranice Sekretarijata;

• Izvod iz katastra iz kojeg se vidi da je katastarska parcela na kojoj se nalazi divlja deponija u javnoj svojini i da je u pitanju poljoprivredno zemljište;

• Elaborat sa predmerom i predračunom radova na uklanjanju divljih deponija navedenih u Tabeli 1, kao i sa procenjenim količinama otpada. Elaborat sačinjava nadležno odeljenje lokalne samouprave ili javnog komunalnog preduzeća. Procenjena količina otpada treba da je usklađena sa procenjenom količinom otpada konstatovanom u zapisniku komunalnog inspektora ili inspektora za zaštitu životne sredine.

Ukoliko bude potrebno, Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Način podnošenja prijave

Član 7

Prijava na konkurs vrši se elektronskim putem preko digitalne platforme AgroSens APV.

Prijave na konkurs podnose zaključno sa 06.10.2023. godine.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 8

Za podnosioce nepotpunih prijava, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Kriterijumi za ocenu prijava

Član 9

Kriterijumi za ocenu prijava:

Kriterijumi

Način bodovanja

Bodovi

Ukupan broj bodova

100

Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave

≤ 4

5

5-9

10

≥ 10

15

Lokacija izvođenja radova

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova

5

Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto

10

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine više od 50% ukupne vrednosti radova

15

Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS" 104/2014)

˃100 %

5

81-100%

10

61-80%

15

˂60 %

20

Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta

Nizak

10

Srednji

20

Visok

50

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 10

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija predlaže listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s Konkursom i Pravilnikom. U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju su pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Donošenje pojedinačnih rešenja

Član 11

Na osnovu odluke, Komisija sačinjava a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene, odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene prijave na osnovu predloga odluke.

Pravo žalbe

Član 12

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Izmena odluke

Član 13

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi, ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava u obavezi je da neposredno nakon zaključenja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom preda kopiju zahteva za registraciju menice, registrovanu menicu i menično ovlašćenje, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje dodeljenih sredstava.

Nakon dostavljanja overene okončane situacije, aneksom ugovora utvrdiće se konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Pokrajinski sekretarijat u slučaju da je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i izvršioca manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava.

Ukoliko je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i Izvršioca veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava.

Korisnik je u obavezi da obezbedi svu neophodnu tehničku dokumentaciju kao i sve neophodne dozvole od nadležnih organa.

Korisnik sredstava dužan je da radove na uklanjanju divljih deponija realizuje do 01.06.2024. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 15

Sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno, u visini do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije, bez PDV-a.

Sredstva u vrednosti 100% dodeljenog iznosa biće isplaćena lokalnim samoupravama nakon zaključenja ugovora nakon dostavljanja menice iz prethodnog člana, a u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Pravdanje ugovorenih sredstava

Član 16

Korisnik sredstva je dužan da Pokrajinskom sekretarijatu dostavi:

• dokumentacija u vezi sa javnim nabavkama i to:

Odluka o pokretanju postupka javne nabavke, javni poziv sa portala UJN, odluka o dodeli ugovora, primerak ugovora sa izvršiocem uklanjanja divljih deponija (u daljem tekstu: Izvršilac) sa dokazom o objavi obaveštenja o zaključenom ugovoru, odnosno, ukoliko nije dužan po Zakonu o javnim nabavkama da sprovodi postupak javne nabavke da podnese osnov po kom je oslobođen uz dokumentaciju kojom to dokazuje,

• Kopija dozvole za transport otpada koja glasi na ime Izvršioca posla,

• Kopiju ugovora o odlaganju otpada između Izvršioca i Operatera koji upravlja deponijom (u daljem tekstu: Operater) na koju se otpad odlaže (ovaj ugovor se ne dostavlja ukoliko je za Izvršioca izabran Operater),

• kopiju važećeg cenovnika Operatera. Cenovnik treba da je važeći na dan zaključenja ugovora između Korisnika sredstava i Izvršioca,

• kopiju ugovora sa nadzornim organom,

• kopiju licence nadzornog organa izdate od strane Inžinjerske komore Srbije,

• Kopiju okončane situacije sa obračunom izvršenih radova. Okončana situacija i obračun izvršenih radova treba da budu overeni šestougaonim pečatom i potpisom nadzornog organa, Izvršioca i nadležnog komunalnog inspektora ili inspektora za zaštitu životne sredine (obavezni elementi situacija treba da budu katastarska opština i broj katastarske parcele sa koje se divlja deponija uklanja, katastarska opština i broj katastarske parcele na koju je otpad odložen, jedinična cena za primarnu separaciju ili drugi tretman otpada, utovar, transport i odlaganje otpada, količina utovarenog, transportovanog i odloženog otpada i ukupna vrednost izvršenog posla),

• Potvrda o primljenoj količini otpada u "tonama" i "M3" na deponiju izdata od strane Operatera

• kopije izvoda promene stanja na računu Korisnika sredstava za izvršeno plaćanje na realizaciji predmeta iz člana 1 ovog ugovora,

• Ostala dokumentacija od značaja za pravdanje sredstava, koja sa dostavlja na zahtev Davaoca sredstava.

Dodeljena sredstva se pravdaju dokumentacijom i radovima koji potiču nakon datuma zaključenja ugovora između Sekretarijata i Korisnika sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 17

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće nadležna budžetska inspekcija, a Korisnik sredstava je dužan da službi nadležne budžetske inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da, pored Budžetske inspekcije, vrši uvid u realizaciju predmeta ovog ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da omogući predstavniku Pokrajinskog sekretarijata uvid u realizaciju ugovora.

Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede zatraži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da službi budžetske inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.

Član 18

U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ili nenamenskog utroška sredstava ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi da vratiti celokupan iznos isplaćenih sredstava, sa zakonskom zateznom kamatom, počevši od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".