PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2023. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 38/2023)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2023. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2023. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2023. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1013 - Podrška razvoju kapaciteta socijalnih preduzeća i socijalno preduzetničkih inovacija, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

CILJ

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška razvoju socijalne ekonomije na teritoriji AP Vojvodine kroz finansijsku podršku privrednim subjektima koji zapošljavaju lica kojima je potrebna pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih, materijalnih i životnih teškoća ili koja posluju radi ostvarenja socijalne, ekonomske i radne uključenosti, kao i zadovoljenja drugih srodnih potreba pripadnika društveno ugroženih grupa ili radi zadovoljenja opštih interesa unutar lokalne zajednice.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu refundacije za nabavku osnovnih sredstva (mašina/oprema) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 26. novembar 2022. godine do dana zaključenja Javnog Konkursa.

Pod nabavkom mašina/opreme podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajedno čine jedinstven proizvodni proces.

Mašine i oprema moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine/opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova za:

- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.;

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl;

- sve vrste objekata (hale, hladnjače, skladišta, tezge, rampe i dr.);

- oprema za sport i zabavu;

- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);

- sitan inventar, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat (brusne ploče, burgije, igle i dr.);

- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;

- auto gume.

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema prodavcu/dobavljaču izmirene putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet nabavke kupljen na lizing.

VISINA SREDSTAVA

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se za predmet nabavke iz člana 3. st. 1. na osnovu dostavljenog računa-otpremnice/e-fakture ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 80% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, kao i bez posebno iskazanih troškova usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.

Iznos odobrenih sredstava za refundaciju troškova nabavke mašina/opreme uz uslov iz prethodnog stava, može biti od 250.000,00 dinara do 2.000.000,00 dinara.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju:

(A) pravna lica koja su registrovana za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, sa sedištem odnosno registrovanim ogrankom na teritoriji AP Vojvodine, sa dozvolom za rad od strane nadležnog ministarstva za poslove zapošljavanja, upisan u odgovarajući registar Agencije za privredne registre1;

(B) socijalne zadruge osnovane na teritoriji AP Vojvodine koje posluju radi ostvarenja socijalne, ekonomske i radne uključenosti, kao i zadovoljenja drugih srodnih potreba pripadnika ugroženih, odnosno osetljivih, društvenih grupa ili radi zadovoljenja opštih interesa unutar lokalne zajednice, odnosno koje ulažu sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba društveno osetljivih kategorija i njihovih zajednica, a u skladu sa ciljevima navedenim u svom Osnivačkom aktu2;

(V) Subjekti koji su stekli status socijalnog preduzetništva. Pod subjektom socijalnog preduzetništva u smislu ovog pravilnika član 1. stav 2, smatraju se pravna lica koja obavljaju delatnost socijalnih preduzeća u cilju sticanja dobiti (preduzetnici i privredna društva).

Prijavu na Javni konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa članom 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe i 99/2021 - dr. uredbe).

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021) određeno je značenje povezanih lica.

______
1 Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom jeste pravno lice koje zapošljava i vrši profesionalnu rehabilitaciju osoba sa invaliditetom u skladu sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom ("Sl. glasnik RS", br. 36/09, 32/13 i 14/22 - dr. zakon), a vode se kao aktivna privredna društva (8899 Ostala nepomenuta socijalna zaštita bez smeštaja);
2 Zakon o zadrugama ("Sl. glasnik RS", br. 112/15).

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Član 8

Učesnik Javnog konkursa podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

OPŠTI USLOVI:

1) da je upisan u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR), sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto)na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, najkasnije 30. decembar 2022. godine i ima aktivan status;

2) da nije ostvario neto gubitak u 2022. godini;

3) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2021-2023. godina) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

5) da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja.

POSEBNI USLOVI iz člana 7. stav 1:

(A) da ima dozvolu za rad i status preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

(B) da ostvarenu dobit, odnosno višak prihoda nad rashodima, koju ostvaruju obavljanjem delatnosti ulažu u unapređenje i ostvarivanje postavljenih socijalnih ciljeva, u skladu sa zakonom;

(V) da ostvarenu dobit ulaže u integraciju društveno osetljivih grupa, zaštitu životne sredine, ruralni razvoj, obrazovanje, kulturu, socijalne inovacije i druge oblasti od šireg društvenog interesa i da posluje u skladu sa zakonom.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme).

Prijava se može podneti za refundaciju sredstava:

- za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavca.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS

Član 9

Učesnik konkursa podnosi3:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs/ Konkursi/ Javni pozivi;

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)4;

3) Dokumentacija za učešće:

(A) Kopija dozvole za obavljanje delatnosti u okviru profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba sa invaliditetom za pravna lica za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

(B) Osnivački akt sa svim izmenama i dopunama, objavljen na APR-u, iz kojeg je vidljivo da je socijalna zadruga osnovana i posluje sa ciljem obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba društveno osetljivih grupa i njihovih zajednica5;

(V) Osnivački akt, statut ili drugi opšti akt, u skladu sa zakonom, sa svim izmenama i dopunama, objavljen na APR-u, iz kojeg je vidljivo da privredni subjekt sa statusom socijalnog preduzetništva obavlja poslove u različitim oblastima kojima se doprinosi ostvarenju društvene uloge socijalnog preduzetništva, a naročito obavlja delatnosti kojima se omogućava ostvarenje socijalne, kulturne, ekonomske i radne uključenosti društveno osetljivih grupa i zadovoljenje njihovih drugih specifičnih potreba, kao i ostvarenje drugih identifikovanih opštih interesa unutar lokalne zajednice6;

4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica u formatu iz koga se vidi broj zaposlenih (i vrsta zaposlenja) - podnetih prijava na osiguranje na dan objavljivanja Javnog konkursa;7

5) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenim dospelim obavezama javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overeno kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;

6) Kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2022. godine8 koji je predat APR;

7) Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu/opremu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) ili e-faktura i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 26. novembar 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa;

8) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se sa internet prezentacije Sekretarijata):

(8-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(8-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(8-3) o statusu (član 7. stav 2. i 3. Pravilnika);

(8-4) o povezanim licima;

(8-5) o starosti mašine/opreme;

(8-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(8-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(8-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(8-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(8-10) da se ne vode sudski postupci;

(8-11) o tačnosti i verodostojnosti datih podataka. Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs9.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda u periodu 2021-2023. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

U slučaju da učesnik Javnog konkursa podnosi prijavu za refundaciju troškova nabavke polovne mašine/opreme (ne starije od 5 godina) dostavlja i procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_______
3 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14, 22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
4 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata.
5 U skladu sa Zakonom o zadrugama ("Sl. glasnik RS", br. 112/15)
6 U skladu sa Zakonom o socijalnom preduzetništvu ("Sl. glasnik RS", br. 14/22)
7 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 9. stav 1. tačka 4.
8 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioca prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
9 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 9. stav 1. pod tačkama 2) i 4) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi sekretarijat po službenoj dužnosti.

NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2023. GODINI", poštom ili lično Pisarnici pokrajinskih organa uprave, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, radnim danom od 900 do 1400 sati.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i donosi Odluku. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)10;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatake ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu iznosi do 312.500,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu.

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

_______
10 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

KRITERIJUMI ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma navedenih u tabeli:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište / registrovan ogranak učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

12

Proizvodno-uslužna ili uslužna delatnost

6

Ostale delatnosti

3

3

Broj zaposlenih

0 - 2

0

3 - 5

3

6 - 9

6

10 i više

9

4 - A

Žena - vlasnica privrednog društva 51% - 100% (PRAVILNIK: član 7, stav 1, tačka A)

Ne

0

Da

6

4 - B

Žene čine više od polovine broja zadrugara (PRAVILNIK: član 7, stav 1, tačka B)

Ne

0

Da

6

4 - V

Žena preduzetnica / Žena vlasnica privrednog društva 51% - 100% (PRAVILNIK: član 7, stav 1, tačka V)

Ne

0

Da

6

5

Procenjeni uticaj subvencije na doprinos razvoju socijalne ekonomije

Nedovoljan, dobar, srednji, visok

0 - 15

6

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2021. - 2023. godina

Nije koristio sredstva

6

Koristio je sredstva

0

7

Procenjeno povećanje obima proizvodnje na osnovu odobrene subvencije

Nedovoljno, neznatno, zadovoljavajuće, značajno

0 - 15

8

Procenjeni uticaj subvencije na dobrobit lokalne sredine

Nedovoljna, dobra, srednja, visoka

0 - 15

9

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda/usluga u periodu 2021. - 2023. godina

Da

6

Ne

0

 

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 14

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da mašinu/opremu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 12 meseca od dana potpisivanja Ugovora.

Na osnovu Odluke, a po dostavljenom Izveštaju o namenskom utrošku sredstava, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor, u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanje podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS", br. 11/2023) i da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u propisanom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine/ opreme, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu/opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku mašine/opreme učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 12 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

PRAĆENJE IZVRŠAVANJA UGOVORA

Član 16

Korisnik sredstava obavezan je da nakon donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis - Izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova za nabavku mašine/opreme za predmet nabavke iz člana 3. stav 1 - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača, i analitička kartica mašine/opreme i/ili evidencija/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - u roku od 5 dana.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 12 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

RAČUNANJE ROKOVA

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom11.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

______
11 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2022. godini, broj 144-401-7028/2022-02 od 2. novembar 2022. godine ("Službeni list APV", br. 46/2022).

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".