UPUTSTVOO RADU TREZORA GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 51/2023 i 63/2023) |
Uputstvom o radu trezora Grada Beograda (u daljem tekstu: Uputstvo) se reguliše postupak izvršenja budžeta Grada Beograda, kontrola finansijskih transakcija, vođenje evidencija korisnika sredstava i sistema računa konsolidovanog računa trezora (u daljem tekstu: KRT) Grada Beograda i način obavljanja dinarskog i deviznog platnog prometa.
Izvršenje budžeta obuhvata postupke i uslove za određivanje i promenu kvota kao ograničenja potrošnje, saglasno zakonu kojim se uređuje budžetski sistem, procedure plaćanja koje su uređene posebnim aplikativnim rešenjem - SAP sistem i čine elektronsku komunikaciju direktnih budžetskih korisnika Grada Beograda sa Sektorom trezora, a kojima se izvršavaju rashodi i izdaci utvrđeni Odlukom o budžetu Grada Beograda, kao i rashodi i izdaci u periodu privremenog finansiranja.
Budžetski izvršioci u sistemu izvršenja budžeta Grada Beograda su:
1. kod direktnih korisnika budžetskih sredstava (u daljem tekstu: DBK):
- zamenici načelnika Gradske uprave - sekretari sekretarijata, rukovodioci organa i direktori službi Grada Beograda i podsekretari odnosno zamenici rukovodioca i zamenici direktora;
- lica koja vrše kontrolu i overavanje tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje;
- lica koja vrše pripremu zahteva za plaćanje.
2. kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava (u daljem tekstu: IBK):
- direktor ili lice koje on ovlasti i zamenik direktora;
- lica koja vrše funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava;
- lica koja vrše pripremu zahteva za plaćanje.
3. u Sekretarijatu za finansije:
- zamenik načelnika Gradske uprave - sekretar Sekretarijata i podsekretar Sekretarijata, rukovodilac Sektora trezora;
- lica koja vrše poslove kontrole zahteva za plaćanje;
- lica koja neposredno vrše poslove izvršenja (plaćanja).
Postupak za određivanje kvota i uslovi za promenu kvota
Kvote se utvrđuju na mesečnom nivou do kraja budžetske godine, najkasnije poslednjeg radnog dana u mesecu za naredni mesec, na trećem nivou ekonomske klasifikacije za izvor finansiranja 01 - opšti prihodi i primanja budžeta.
U slučaju nepredviđenih okolnosti koje dovode do ugrožavanja tekuće likvidnosti budžeta Grada, kvote se mogu definisati i za ostale izvore finansiranja na mesečnom nivou.
DBK podnose svoje predloge mesečnih kvota Sektoru trezora, kroz SAP sistem i u elektronskoj formi sa obrazloženjem, koje preciznije objašnjava predložene tj. potrebne iznose.
Visina kvote utvrđuje se Rešenjem o utvrđivanju sredstava i određivanju visine kvota za izvršenje rashoda i izdataka budžeta Grada Beograda, od strane sekretara odnosno podsekretara Sekretarijata za finansije.
Prilikom određivanja mesečnih kvota uzima se u obzir visina sredstava planirana Odlukom o budžetu Grada Beograda za DBK i likvidna mogućnost budžeta. Utvrđivanje mesečnih kvota vrši se na osnovu procenjenih prihoda za naredni mesec i podnetih predloga od strane DBK. Procedura za evidentiranje prvobitnih kvota propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo (Prilog 1).
Promene mesečnih kvota vrše se izmenom Rešenja o utvrđivanju visine kvota kada se javi potreba za korekcijom visine ukupno utvrđenog iznosa kvota, u skladu sa nivoom ostvarenih prihoda.
Pojedinačne promene kvota u okviru DBK-a vrše se po potrebi u toku meseca. Zahteve za promenu dodeljenih kvota DBK dostavljaju kroz SAP sistem i u elektronskoj formi. Pri odlučivanju po zahtevu za promenu kvota Sektor trezora se rukovodi projekcijom prihoda i primanja budžeta, izvršenjem budžeta korisnika iz prethodnog perioda i ocene uspešnosti finansijskog planiranja, kao i dostavljenog obrazloženja. Nakon obavljene kontrole vrši se odoboravanje ili odbijanje predloženih izmena. Procedura za evidentiranje promena kvota, kao i Obrazac zahteva za promenu kvota propisani su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo (Prilog 2 i 2a).
Matematički obračun raspoložive mesečne kvote vrši se automatski kroz SAP sistem. Plaćanja mogu da se vrše do visine utvrđenih mesečnih prihoda i primanja odnosno rashoda i izdataka.
III PLAĆANJA IZ BUDŽETA GRADA BEOGRADA
Plaćanja predstavljaju izdavanje naloga za plaćanje obaveza, na osnovu zahteva za plaćanje i transfer sredstava.
Na osnovu izvršenog plaćanja evidentiraju se rashodi i izdaci i smanjuje se saldo na podračunima KRT-a.
Izuzetno, plaćanje u postupku sprovođenja prinudne naplate, označava direktno zaduženje aproprijacije nadležnog budžetskog korisnika.
Plaćanja iz budžeta se zasnivaju na ispravnoj računovodstvenoj i drugoj dokumentaciji (zaključci, zapisnici, izveštaji i dr). Pravni osnov u skladu sa zakonom i iznos preuzetih obaveza, koji proističu iz izvorne računovodstvene dokumentacije, moraju biti sačinjeni i potvrđeni pre plaćanja obaveze, na način propisan zakonom.
U slučaju izvršenja većeg ili pogrešnog plaćanja, korisnik je obavezan da odmah izvrši povraćaj sredstava u budžet.
Rukovodilac DBK je odgovoran za zakonitu, namensku i ekonomičnu upotrebu sredstava.
Planirana sredstva za rashode i izdatke, utvrđena Odlukom o budžetu Grada Beograda, izvršavaju se na osnovu donetih finansijskih planova, utvrđenih mesečnih kvota, a srazmerno ostvarenim prihodima budžeta.
Plaćanja Grada Beograda sa redovnog podračuna Izvršenja budžeta Grada Beograda, kao i sa ostalih podračuna Grada Beograda, obavljaju se preko Uprave za trezor Ministarstva finansija RS, putem servisa za elektronsko plaćanje, do 14 časova. Kada su u pitanju plaćanja čiji rok izmirenja novčanih obaveza može da ima za posledicu obustavu dela prihoda od poreza na zarade, odnosno u ostalim izuzetnim situacijama, plaćanja se obavljaju u skladu sa dozvoljenim vremenom plaćanja utvrđenim od strane Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor kroz servis za elektronsko plaćanje.
Korisnici budžetskih sredstava su u obavezi da zahteve za plaćanje sa dokumentacijom dostave Sekretarijatu za finansije - Sektoru trezora, najmanje tri radna dana pre isteka zakonskog roka za izmirenje novčanih obaveza.
Plaćanja se ne vrše prvog radnog dana u mesecu.
Proces plaćanja se ne sprovodi tokom učitavanja Odluke o budžetu Grada Beograda, ili Odluke o izmenama Odluke o budžetu Grada Beograda, u programsko rešenje Ministarstva finansija RS.
Obrasci zahteva za plaćanje propisani su ovim uputstvom, i to:
- Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom - koristi se za vršenje plaćanja kada postoji prethodno odobrena preuzeta obaveza, evidentirana kroz aplikativno rešenje (Prilog 3);
- Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze - koristi se za vršenje plaćanja kada ne postoji prethodno odobrena preuzeta obaveza (Prilog 4);
- Zahtev za transfer sredstava - koristi se za plaćanje tj. transfer sredstava IBK i korisnicima drugih nivoa vlasti (Prilog 5) i
- Zahtev za plaćanje sa ostalih podračuna Grada Beograda - koristi se kada se vrši plaćanje sa ostalih podračuna Grada Beograda koji se vode kod Uprave za trezor Ministarstva finansija RS - ne kreira se u SAP sistemu (Prilog 6).
Vrste zahteva za plaćanje i transfer sredstava su povezane sa odgovarajućim tipom dokumenta kroz SAP sistem.
Forme zahteva za plaćanje čine sastavni deo ovog uputstva.
Zahtevi za plaćanje (sa preuzetom/bez preuzete obaveze) i Rešenje o rasporedu sredstava se podnose u dva primerka zajedno sa pratećom originalnom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (ugovor, zaključak gradonačelnika, predračun, faktura/elektronska faktura registrovana u aplikativnom rešenju Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor koje se odnosi na evidenciju faktura, otpremnica, obračun kamate, zapisnik, sredstva obezbeđenja i druga dokumentacija u zavisnosti od vrste plaćanja).
Zahtevi za transfer sredstava i Rešenje o rasporedu sredstava - transfer sredstava - podnose se u dva primerka zajedno sa pratećom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni - kopije dokumentacije indirektnih korisnika.
Zahtevi za plaćanje sadrže osnovne elemente:
- podatke o DBK (naziv, JBKJS);
- broj zahteva, datum kreiranja zahteva;
- podatke o poveriocu (naziv, PIB, matični broj, broj računa na koji se plaća);
- iznos koji se plaća;
- opis namene sredstava;
- slovnu oznaku (za formiranje poziva na broj zaduženja);
- podatke iz finansijskog plana (ekonomska klasifikacija, funkcionalna klasifikacija, izvor finansiranja, naziv programa/projekta/programske aktivnosti, računovodstveni dokument);
- potpise odgovornih lica za odobrenje zahteva za plaćanje od strane DBK i
- potpise odgovornih lica za odobrenje plaćanja od strane Sekretarijata za finansije.
Rešenje o rasporedu sredstava je dokument na osnovu koga se vrši isplata, koje donosi odgovorno lice DBK.
Rešenje o rasporedu sredstava je jednoobrazno i sadrži relevantne podatke na osnovu kojih treba da se realizuje plaćanje. Preambula rešenja mora biti usklađena sa važećim propisima, a rešenje potpisano i overeno od strane odgovornog lica DBK. Forme Rešenja o rasporedu sredstava propisane su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo (Prilog 7, 8. i 9).
DBK su u obavezi da prate realizaciju podnetih zahteva za plaćanje kroz SAP sistem i odgovorni su za istinitost, tačnost i zakonitost podnetih zahteva. Razdvajanje dužnosti u sistemu plaćanja propisano je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo (Prilog 10).
Rukovodilac DBK-a ne može ovlašćenjem da prenese na druga lica odobravanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava.
Izuzetno, kada je podnosilac zahteva iz stava 1. ovog člana Sekretarijat za finansije, smatra se da je zahtev za plaćanje odobren, potpisom i overom polja V.
U Sektoru trezora vrši se kontrola zahteva za plaćanje, rešenja o rasporedu sredstava i prateće dokumentacije, a u cilju odobravanja plaćanja do visine utvrđene aproprijacije.
Zahtevi odobreni za plaćanje, realizuju se po planu plaćanja na dnevnom nivou, a na osnovu potpisane saglasnosti na određeni dan, od strane naredbodavca za izvršenje budžeta grada, gradonačelnika Grada Beograda.
U slučaju utvrđivanja nepravilnosti kod predmetnog zahteva za plaćanje i zahteva za transfer sredstava, odnosno nedostataka kada je prateća dokumentacija u pitanju (rok za dopunu dokumentacije je 3 radna dana, nakon isteka istog zahtev se odbija kroz SAP sistem), kontrolor uz napomenu na samom zahtevu i kroz aplikativno rešenje, evidentira razlog vraćanja zahteva i isti sa dokumentacijom vraća DBK-u radi otklanjanja nedostataka.
Nakon izvršene kontrole, sekretar ili podsekretar Sekretarijata za finansije ili rukovodilac Sektora trezora, potpisivanjem odobrava zahtev za plaćanje, čime potvrđuje da je stanje likvidnosti grada Beograda pozitivno i da se na računu Grada Beograda nalazi iznos sredstava dovoljan za izmirenje konkretne obaveze.
DBK, u slučaju hitnosti plaćanja, šalje urgenciju elektronskim putem sekretaru, i po sekretaru Sekretarijata za finansije, kao i rukovodiocu Sektora trezora.
Grad Beograd učestvuje u deviznom platnom prometu preko deviznih podračuna koji se vode kod Ministarstva finansija - Uprave za trezor, odnosno sva plaćanja i uplate u devizama se vrše preko računa sistema KRT-a trezora za devizna sredstva u Narodnoj banci Srbije.
Plaćanja se vrše ispostavljanjem naloga platnog prometa sa inostranstvom Upravi za trezor Ministarstva finansija RS, preko servisa za elektronsko plaćanje do 11 časova, na dan plaćanja obaveze.
Devizna plaćanja se zasnivaju i sprovode na osnovu ispravne i kompletne dokumentacije koja je definisana od strane Uprave za trezor Ministarstva finansija RS, odnosno Narodne banke Srbije.
Procedura za plaćanje obaveza prema inostranstvu propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo (Prilog 11). Takođe, sastavni deo ovog uputstva je Instrukcija za konverziju sredstava sa deviznog podračuna (Prilog 11a).
Sektor trezora, na osnovu dnevnih izvoda podračuna izvršenja budžeta Grada Beograda i podataka iskazanih tabelarno na dnevnom i mesečnom nivou, dobijenih od strane Sektora za budžetsko računovodstvo i finansijsko izveštavanje na nivou grada i obračun ličnih primanja, prati i odobrava zahteve za povraćaj sredstava i zahteve sa sprovođenje prinudnih naplata, u korist odnosno na teret KRT-a.
Povraćaj sredstava iz člana 6. stav 2. u tekućoj fiskalnoj godini, u kojoj je i izvršen prenos korisniku, vrši se na podračun budžeta Grada Beograda, broj 840-147640-13, po modelu 97 i sa pozivom na broj odobrenja koji je isti kao poziv na broj zaduženja kada su sredstva preneta korisniku. Za iznos vraćenih sredstava umanjuje se realizacija odgovarajuće aproprijacije ekonomske klasifikacije korisnika budžetskih sredstava kome je izvršen povraćaj (minusni zahtev).
Procedura za povraćaj sredstava (Prilog 12), Obrazac zahteva za povraćaj sredstava (ZP) (Prilog 12a) i Rešenje za povraćaj sredstava (Prilog 12b) propisani su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Povraćaj sredstava iz prethodne i ranijih fiskalnih godina, vrši se na uplatni račun 840-745141843-30 - Ostali prihodi u korist nivoa gradova ili 840-772113843-72 - Memorandumske stavke za refundaciju rashoda budžeta Grada iz prethodne godine (ukoliko je povraćaj refundiranih sredstava) i uvećava se opšti prihod budžeta.
Sektor trezora vrši povraćaj deviznih neutrošenih sredstava. Sastavni deo ovog uputstva je Procedura za povraćaj neutrošenih deviznih sredstava (Prilog 13) sa propisanim obrascem - Nalog za povraćaj neutrošenih deviznih sredstava (Prilog 13a).
Procedura za sprovođenje prinudnih naplata (Prilog 14), Obrazac zahteva za plaćanje bez preuzete obaveze - prinudna naplata (PL) (Prilog 14a) i Rešenje o rasporedu sredstava - prinudna naplata (Prilog 14b) propisani su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Preknjižavanje se vrši samo kada su plaćanja već izvršena. Zahtev za preknjižavanje kreira DBK na osnovu finansijske dokumentacije i dostavlja ga Sektoru trezora, gde se nakon formalne i suštinske kontrole isti odobrava i prosleđuje dalje na preknjižavanje.
Preknjižavanjem rashoda i izdataka mogu se menjati: funkcionalna, ekonomska i programska klasifikacija, pozicija finansijskog plana, izvor finansiranja i iznos u slučaju da plaćeni iznos treba podeliti na više budžetskih linija.
Procedura za preknjižavanje rashoda i izdataka (Prilog 15), Obrazac zahteva za korekciju knjiženja - odobrenje (KO) (Prilog 15a), Obrazac zahteva za korekciju knjiženja - zaduženje (KZ) (Prilog 15b), Rešenje za korekciju knjiženja - odobrenje (Prilog 15v) i Rešenje za korekciju knjiženja - zaduženje (Prilog 15g) propisani su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.
Ako se u toku godine prihodi i primanja ne ostvaruju u skladu sa planom, rashodi i izdaci iz budžeta će se realizovati po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou, minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava i osnovni rashodi za zaposlene.
Ukoliko se ne ostvare prihodi i primanja iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda i primanja budžeta.
DBK je obavezan da izmirenje rashoda i izdataka prvo vrši iz drugih izvora finansiranja, tj. iz prihoda prenetih iz prethodne i ranijih godina i iz sopstvenih prihoda, ukoliko su planirana Odlukom o budžetu, a nakon što potroši sredstva iz navedenih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši prenos sredstava iz izvora 01 - opšti prihodi i primanja budžeta.
Sektor trezora vrši dnevno planiranje likvidnosti budžeta Grada Beograda i priprema plan dnevnih plaćanja za naredni radni dan.
Ukoliko je zakonski rok plaćanja faktura, registrovanih u aplikativnom rešenju Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor koje se odnosi na evidenciju faktura, istekao, a isto ima za posledicu obustavu, od strane Ministarstva finansija RS, prenosa pripadajućeg dela poreza na zarade Gradu Beogradu, u tom slučaju Sektor trezora može da vrši izmirenje novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama koje nisu obuhvaćene planom dnevnih plaćanja.
Sektor trezora vrši kontrolu nad rokovima izmirenja registrovanih faktura i drugih knjigovodstvenih dokumenata za isplatu u komercijalnim transakcijama korisnika sredstava budžeta Grada Beograda i sačinjava izveštaje o izvršenoj kontroli. Izveštaje dostavlja DBK Grada Beograda.
Kontrola se vrši uvidom u aplikaciju Uprave za trezor Ministarstva finansija RS.
Sektor trezora prati stanje i vrši isplate sa ostalih podračuna Grada Beograda (bolovanja, depoziti, jemstva...).
Za sve vrste isplata sa ostalih podračuna Grada Beograda, koristi se obrazac zahteva za plaćanje iz člana 8. stav 1. alineja 4.
Procedura za isplate sa ostalih podračuna Grada Beograda (Prilog 16) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Sektor trezora vrši ažuriranje, održavanje i čuvanje jedinstvene elektronske baze matičnih podataka za ostala aplikativna rešenja koja koristi u radu prilikom realizacije povraćaja depozita, povraćaja više odbijenih sredstava od plata i naknada, isplate poverilaca po osnovu raznih vrsta obustava od zarada, kao i plasiranja viška likvidnih sredstava.
Sektor trezora vrši obračun i isplatu naknade dela troškova boravka dece u predškolskim ustanovama, u skladu sa Odlukom o pravu na naknadu dela troškova boravka dece u predškolskoj ustanovi čiji je osnivač drugo pravno ili fizičko lice na teritoriji grada Beograda.
Procedura za obračun i isplatu navedene naknade propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo (Prilog 17).
IV ZADUŽIVANJE, INVESTIRANJE, AKTIVIRANJE SREDSTAVA OBEZBEĐENJA
Zaduživanje Grada Beograda podrazumeva uzimanje kredita ili emitovanje dugoročnih hartija od vrednosti (municipalnih obveznica), koje mogu kupovati domaća i strana pravna i fizička lica, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala.
Zaduživanje može da se vrši u zemlji i inostranstvu, odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.
Zaduživanje Grada Beograda vrši se nakon usvajanja Odluke o zaduženju, po prethodno dobijenoj saglasnosti za zaduživanje od Ministarstva finansija RS.
Dugoročno zaduživanje predstavlja zaduživanje za kapitalne investicione rashode čiji je rok otplate, ne računajući period mirovanja, najmanje pet godina.
Dug je novčana obaveza ili obaveza otplaćivanja novčanog zaduživanja.
Procedura za dugoročno zaduživanje grada Beograda (Prilog 18) i Procedura za zaduživanje kod domaćih poslovnih banaka (Prilog 18a) i Procedura za zaduživanje kod inokreditora (Prilog 18b) propisane su ovim uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Sektor trezora vrši servisiranje javnog duga.
Procedura za povlačenje tranši kredita i realizaciju kredita, sa formama dokumenata (Prilog 19) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
U cilju smanjenja troškova zaduživanja vrši se plasiranje sredstava, nakon redovnog dnevnog izvršenja budžeta Grada Beograda, po kamatnoj stopi koja nije niža od referentne kamatne stope Narodne banke Srbije.
Procedura plasiranja viška likvidnih sredstava (Prilog 20) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Za projekte u nadležnosti DBK, u zavisnosti od uslova sprovođenja projekta, za čije finansiranje se zahteva menica, kao sredstvo finansijskog obezbeđenja, grad Beograd vrši izdavanje menica, u skladu sa Procedurom za postupanje prilikom zahteva DBK za izdavanje menica (Prilog 21), koja je propisanom ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
U slučaju neispunjenja neke od ugovornih obaveza, DBK dostavljaju Sekretarijatu za finansije zahtev da se instrument obezbeđenja podnese na aktiviranje/naplatu.
Procedura za postupanje prilikom zahteva DBK za aktiviranje/naplatu instrumenata obezbeđenja (Prilog 22) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
DBK su dužni da postupaju u skladu sa Uredbom o jedinstvenoj tarifi po kojoj Ministarstvo finansija RS - Uprava za trezor naplaćuje naknade za izvršene usluge po važećem tarifniku koji je sastavni deo uredbe.
U Sektoru trezora pripremaju se sledeći izveštaji:
1. Dnevni izveštaj o izvršenim plaćanjima sa računa izvršenja budžeta Grada Beograda;
2. Dnevni izveštaj o stanju na podračunima KRT-a trezora Grada Beograda;
3. Dnevni izveštaj likvidnosti budžeta Grada Beograda;
4. Dnevni, nedeljni i mesečni izveštaj o izvršenoj kontroli zakonskih rokova izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama korisnika sredstava budžeta grada Beograda, kroz aplikativno rešenje Ministarstva finansija RS;
5. Izveštaj o kreditnoj zaduženosti;
6. Dnevni, nedeljni i mesečni izveštaj o stanju javnog duga, sa promenama o povlačenjima i plaćanjima obaveza po kreditima;
7. Mesečni izveštaj o investiranju novčanih sredstava na KRT-u Grada Beograda i
8. Ostali finansijski izveštaji po zahtevu menadžmenta Grada i za potrebe informisanja javnosti.
DBK su dužni da na zahtev Sekretarijata za finansije dostave dodatne podatke koji su neophodni za izradu izveštaja.
VI KORISNICI SREDSTAVA I DINARSKI I DEVIZNI PODRAČUNI KRT-a GRADA BEOGRADA
Evidencija korisnika javnih sredstava, svih statusnih i drugih promena, dinarskih i deviznih podračuna KRT-a, odnosno otvaranja/ukidanja istih, vrši se u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i o uslovima i načinu za otvaranje i ukidanje podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor.
Sektor trezora vodi evidenciju DBK I IBK i ostalih korisnika u nadležnosti DBK.
U cilju pripreme predloga za utvrđivanje i objavljivanje spiska korisnika javnih sredstava Republike Srbije, Sektor trezora vrši ažuriranje, verifikaciju i održavanje podataka o korisnicima javnih sredstava koji pripadaju javnom sektoru u okviru Grada Beograda.
Verifikacija baze podataka korisnika javnih sredstava se vrši jednom godišnje.
Procedura verifikacije korisnika javnih sredstava (Prilog 23) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Utvrđivanje i evidentiranje (upis, brisanje i promena podataka) korisnika javnih sredstava, kao i pravnih lica i drugih subjekata koji ne pripadaju javnom sektoru, a kojima se vrši prenos sredstava iz budžeta u evidenciju korisnika javnih sredstava kod Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor, propisano je Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i o uslovima i načinu za otvaranje i ukidanje podračuna KRT-a kod Uprave za trezor, a na lokalnom nivou vodi se u Sektoru trezora Sekretarijata za finansije.
Procedura za evidentiranje korisnika javnih sredstava u evidenciju KJS (Prilog 24) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Sektor trezora odobrava otvaranje i/ili ukidanje dinarskih podračuna u okviru KRT-a Grada Beograda, kao i otvaranje i/ili ukidanje deviznih podračuna u okviru deviznog KRT-a Grada Beograda, u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i o uslovima i načinu za otvaranje i ukidanje podračuna KRT-a kod Uprave za trezor.
Otvaranje i/ili ukidanje dinarskih i deviznih podračuna se odobrava na osnovu dostavljenog pisanog zahteva DBK, sa dokumentacijom propisanom od strane Uprave za trezor Ministarstva finansija RS i odgovarajućeg akta Grada Beograda kojim se nalaže otvaranje i/ili ukidanje podračuna.
Sektor trezora dostavlja nalog za otvaranje i/ili ukidanje podračuna sa dokumentacijom Upravi za trezor Ministarstva finansija RS.
Procedura za otvaranje i/ili ukidanje dinarskih i deviznih podračuna KRT-a Grada Beograda (Prilog 25) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Prilikom učešća (apliciranja) Grada Beograda na konkursu za dodelu finansijskih sredstava iz fondova Evropske unije, nadležan DBK se obraća Sekretarijatu za finansije sa zahtevom za izdavanje obrasca finansijske identifikacije (FIF obrazac) koji je sastavni deo dokumentacije za učešće na konkursu za dodelu finansijskih sredstava finansiranih iz fondova Evropske unije. Sekretarijat za finansije popunjava navedeni obrazac na osnovu instrukcija Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor.
Na konkursu za dodelu finansijskih sredstava iz fondova EU, u skladu sa članom 68. Zakona o budžetskom sistemu, može da učestvuje DBK za projekte iz svoje nadležnosti, kao i DBK za projekte IBK u nadležnosti konkretnog DBK. Prilikom apliciranja na navedenim konkursima koristi se opšti devizni račun grada Beograda.
Ukoliko se DBK po završetku konkursa opredele sredstva iz fondova Evropske unije, za sopstveni projekat ili za projekat IBK u nadležnosti DBK, a pre zaključenja ugovora (korisnik donacije DBK), odnosno trojnog ugovora kada je projekat IBK u pitanju (korisnik donacije IBK, prenosom sredstava preko nadležnog DBK), DBK pristupa otvaranju namenskog deviznog podračuna, koji glasi na grad Beograd, za konkretan projekat koji se po završetku projekta gasi, a u skladu sa navedenom procedurom iz stava 4. ovog člana.
Sektor trezora upućuje zahtev Upravi za trezor Ministarstva finansija RS za otvaranje i/ili ukidanje evidenicionih podračuna KRT-a Grada Beograda.
Procedura za otvaranje i/ili ukidanje evidencionih podračuna KRT-a Grada Beograda (Prilog 25a) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Sektor trezora učestvuje u izboru brokersko-dilerskog društva, dok po nalogu gradonačelnika uzima učešće pri prometu hartija od vrednosti Grada Beograda.
Procedura izbora brokersko-dilerskog društva i postupanje pri prometu hartija od vrednosti (Prilog 26) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Sektor trezora u slučaju proglašenja vanrednog ili ratnog stanja u skladu sa Ustavom Republike Srbije, obavlja poslove iz svojih redovnih aktivnosti po prioritetima, a u skladu sa donetim merama.
Radi očuvanja likvidnosti Grada Beograda u vreme trajanja vanrednog ili ratnog stanja prioritet u plaćanjima imaju:
- rashodi za zaposlene;
- stalni troškovi za redovno funkcionisanje organa, službi, ustanova i ostalih korisnika budžeta Grada Beograda;
- izmirenje obaveza u rokovima predviđenim zakonom;
- izmirenje registrovanih ugovorenih novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama u zakonskim rokovima plaćanja i
- izmirenje ugovorenih obaveza po osnovu kredita.
Obaveze Grada Beograda po prioritetima će se realizovati dnevnom dinamikom po rokovima dospeća.
Plaćanja se vrše redovnom procedurom i zasnivaju se na ispravnoj knjigovodstvenoj dokumentaciji.
Plaćanja se mogu obaviti na osnovu dostavljenih, elektronskim putem, overenih, potpisanih i skeniranih zahteva za plaćanje, zahteva za transfer sredstava, rešenja o rasporedu sredstava i prateće dokumentacije (fakture, zaključci, ugovori, i dr).
Procedura za plaćanje obaveza kod dokumentacije dostavljene elektronskim putem (Prilog 27) propisana je ovim uputstvom i čini njegov sastavni deo.
Nakon prestanka vanrednog ili ratnog stanja, za realizovane predmete dostavljene elektronskim putem, Sekretarijatu za finansije je potrebno dostaviti originalnu knjigovodstvenu dokumentaciju radi njenog kompletiranja, složenu hronološki po datumima realizacije.
Plaćanja se obavljaju u skladu sa obaveštenjima donetim od strane Ministarstva finansija RS - Uprave za trezor.
U zavisnosti od trajanja vanrednog ili ratnog stanja, a u cilju očuvanja stabilnosti budžeta Grada Beograda može doći do primene člana 62. Zakona o budžetskom sistemu.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ovog uputstva, prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 8/22 i 40/22).
Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Ovo uputstvo je sastavni deo Uputstva o radu u oblasti planiranja, pripreme i izvršenja budžeta, budžetskog računovodstva i izveštavanja.
Sastavni deo Uputstva čine prilozi, i to:
Prilog 1 Procedura za evidentiranje prvobitnih kvota;
Prilog 2 Procedura za evidentiranje promena kvota;
Prilog 2a Obrazac - Zahtev za promenu kvote;
Prilog 3 Obrazac - Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom;
Prilog 4 Obrazac - Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze;
Prilog 5 Obrazac - Zahtev za transfer sredstava;
Prilog 6 Obrazac - Zahtev za plaćanje sa ostalih podračuna Grada Beograda;
Prilog 7 Rešenje o rasporedu sredstava;
Prilog 8 Rešenje o rasporedu sredstava - transfer sredstava;
Prilog 9 Rešenje o rasporedu sredstava - povraćaj depozita, isplata bolovanja i dr;
Prilog 10 Razdvajanje dužnosti u sistemu plaćanja;
Prilog 11 Procedura za plaćanje obaveza prema inostranstvu (i nerezidentima);
Prilog 11a Instrukcija za konverziju sredstava sa deviznog podračuna;
Prilog 12 Procedura za povraćaj sredstava iz tekuće godine;
Prilog 12a Obrazac - Zahtev za povraćaj sredstava (ZP);
Prilog 12b Rešenje za povraćaj sredstava;
Prilog 13 Procedura za povraćaj neutrošenih deviznih sredstava;
Prilog 13a Nalog za povraćaj neutrošenih deviznih sredstava;
Prilog 14 Procedura za sprovođenje prinudnih naplata;
Prilog 14a Obrazac - Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze - prinudna naplata (PL);
Prilog 14b Rešenje o rasporedu sredstava - prinudna naplata;
Prilog 15 Procedura za preknjižavanje rashoda i izdataka;
Prilog 15a Obrazac - Zahtev za korekciju knjiženja - odobrenje (KO);
Prilog 15b Obrazac - Zahtev za korekciju knjiženja - zaduženje (KZ);
Prilog 15v Rešenje za korekciju knjiženja - odobrenje;
Prilog 15g Rešenje za korekciju knjiženja - zaduženje;
Prilog 16 Procedura za isplatu sredstava sa ostalih podračuna grada Beograda;
Prilog 17 Procedura za obračun i isplatu dela troškova za boravak dece u predškolskoj ustanovi čiji je osnivač drugo pravno ili fizičko lice na teritoriji grada Beograda;
Prilog 18 Procedura za dugoročno zaduživanje Grada Beograda;
Prilog 18a Procedura za zaduživanje kod domaćih poslovnih banaka;
Prilog 18b Procedura za zaduživanje kod inokreditora;
Prilog 19 Procedura za povlačenje tranši kredita i realizaciju kredita, sa formama dokumenata;
Prilog 20 Procedura plasiranja viška likvidnih sredstava;
Prilog 21 Procedura za postupanje prilikom zahteva DBK za izdavanje/brisanje menica;
Prilog 22 Procedura za postupanje prilikom zahteva DBK za aktiviranje/naplatu instrumenata obezbeđenja;
Prilog 23 Procedura verifikacije korisnika javnih sredstava;
Prilog 24 Procedura za evidentiranje korisnika javnih sredstava u evidenciju KJS;
Prilog 25 Procedura za otvaranje i/ili ukidanje dinarskih i deviznih podračuna KRT-a Grada Beograda;
Prilog 25a Procedura za otvaranje i/ili ukidanje evidencionih podračuna KRT-a Grada Beograda;
Prilog 26 Procedura izbora brokersko-dilerskog društva;
Prilog 27 Procedura za plaćanje obaveza kod dokumentacije dostavljene elektronskim putem.
Priloge 1-27, koji su sastavni deo ovog uputstva, objavljene u "Sl. listu grada Beograda", br. 51/2023, možete pogledati OVDE
Izmenjene priloge 7, 8, 9, 12b, 14b, 15v i 15g, koji su sastavni deo ovog uputstva, objavljene u "Sl. listu grada Beograda", br. 63/2023, možete pogledati OVDE