ODLUKA
O ODRŽAVANJU ZELENIH POVRŠINA

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 5/2022, 21/2022 i 14/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti - održavanje javnih zelenih površina (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Jagodine (u daljem tekstu: Grad), obaveze privrednog subjekta koji obavlja komunalnu delatnost i korisnika usluge, zaštita javnih zelenih površina, finansiranje, obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih i planiranih prekida u obavljanju komunalne delatnosti, nadzor, kaznene odredbe, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.

Član 2

Komunalna delatnost iz člana 1. ove Odluke obuhvata uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukciju i sanaciju zelenih, rekreativnih površina i priobalja.

Član 3

Komunalnu delatnost na teritoriji grada obavlja Javno preduzeće "Standard" Jagodina (u daljem tekstu: Preduzeće) koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom, a istu može da obavlja i drugo privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt, u skladu sa zakonom.

Član 4

Javne zelene površine, u smislu odredaba ove Odluke, čije je održavanje u nadležnosti Preduzeća, su sve zelene površine na teritoriji Grada na kojima je izvršeno ozelenjavanje, sadnja sadnica, podizanje travnjaka, cvetnjaka, ružičnjaka i drugog zelenila i na kojima su izgrađene pešačke komunikacije, dečja igrališta i drugi elementi koji služe upotrebi tih površina, zemljišta koja su u skladu sa planskom dokumentacijom namenjena za podizanje javnih zelenih površina, kao i neuređene javne zelene površine pod parložnom travom u javnoj svojini Grada, i to:

1. Zelenilo pored puteva, ulični travnjaci, parkovi, spomen obeležja, skverovi, trgovi, drvoredi, park-šume, kružni tokovi i druge zelene površine;

2. Zelenilo između i oko zgrada (blokovsko zelenilo);

3. Zelenilo rekreacionih površina (sportskih, zabavnih terena, izletišta i sl.);

4. Zelenilo koje služi za zaštitu od buke, vetra, izduvnih gasova i prašine (zaštitno zelenilo);

5. Zelene površine u javnoj svojini Grada duž obala reka i drugih vodenih površina;

6. Zelene površine zaštićenih prirodnih dobara;

7. Urbanističkim planovima predviđeni zeleni pojasevi.

Član 5

Uređenje i tekuće održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove Odluke, obuhvata:

1. Održavanje elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaka, cvetnih partera, žardinijera i dr.), a naročito:

1) Kontinuirano košenje postojećih travnjaka i seču zelenila sa odvoženjem otpada;

2) Podizanje travnih površina od odgovarajućih smeša trava za date uslove, uz redovno navodnjavanje i prihranjivanje;

3) Formiranje ružičnjaka ili cvetnjaka od perena i sezonskog cveća uz smenu sezonskog cveća;

4) Prihranjivanje, zalivanje i popunjavanje predviđenim biljnim materijalom, zamena oštećenog ili osušenog materijala u žardinjerama;

5) Višekratno orezivanje žive ograde i puzavica, u skladu sa minimalno-tehničkim i tehnološkim uslovima održavanja;

6) Nega drvorednih sadnica;

7) Uklanjanje otpalog granja, lišća i otpadaka;

8) Druge neophodne radnje (orezivanje, uklanjanje, odnosno vađenje drveća i sl.) radi zaštite elemenata zelenila, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja;

9) Održavanje platoa i staza u parkovima (behaton ploče, štampani beton i sl.) i njihovo tretiranje, tj. čišćenje i odnošenje snega i posipanje odgovarajućim sredstvima u zimskom periodu;

2. Održavanje elemenata uređivanja i opremanja javnih zelenih površina (klupa, žardinijera i drugog urbanog mobilijara);

3. Preduzimanje mera za zaštitu bilja, u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast zaštite bilja;

4. Održavanje javnih zelenih površina u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja i zaštiti PTT i električnih vodova (po nalogu i za račun nalogodavca);

5. Dovođenje javnih zelenih površina u prvobitno stanje kao i njihova zaštita, u slučaju njihovog narušavanja iz bilo kog razloga.

Investiciono održavanje, rekonstrukcija i sanacija javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove Odluke, obuhvata projektovanje i izgradnju novih, kao i rekonstrukciju i sanaciju postojećih javnih zelenih i rekreacionih površina.

II NAČIN I USLOVI OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 6

Postojeće javne zelene površine se mogu koristiti isključivo u skladu sa namenom određenom planskim dokumentom.

Izuzetno, javne zelene površine mogu se privremeno ili povremeno koristiti i na drugi način, na osnovu Programa privremenog i povremenog korišćenja.

Program održavanja javnih zelenih površina donose: JP "Standard" Jagodina i Gradska uprava nadležna za komunalne poslove za period od godinu dana i mora biti donet najkasnije od kraja tekuće godine za narednu godinu. Programom se precizira obaveza održavanja javnih zelenih površina iz stava 1. i 2. ovog člana i to tako da se obim održavanja može povećati ili smanjiti za period od godinu dana zavisno od finansijskih sredstava koje obezbedi osnivač.

Na Program iz stava 3. ovog člana, saglasnost daje osnivač.

Finansiranje izvršenja Programa vrši se iz budžeta grada Jagodina, a stručni nadzor nad izvršenjem Programa vrši JP "Uređenje i javno osvetljenje".

Promena namene trajnog karaktera vrši se na osnovu planskog dokumenta.

Član 7

Uređenje i tekuće održavanje javnih zelenih površina vrši se prema zaključenim ugovorima između grada i preduzeća i odlukama Skupštine grada Jagodina (u daljem tekstu: Skupština grada).

Član 8

Investiciono održavanje, rekonstrukcija i sanacija javnih zelenih površina vrši se u skladu sa planskim dokumentom na osnovu projektne dokumentacije i odobrenja Gradske uprave nadležnog za poslove urbanizma i izgradnje.

Član 9

Grad kao investitor, za obavljanje poslova iz člana 5. ove Odluke zaključuje godišnje ugovore sa Preduzećem.

Preduzeće može, po nalogu komunalne inspekcije Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor, obavljati poslove za kojima se ukaže potreba, a koji nisu ugovoreni.

Član 10

Nadzor nad obavljenim radovima iz člana 5. ove Odluke u nadležnosti je Grada.

Član 11

O održavanju zelenih površina u krugu privrednih subjekata kao i stambenih zajednica (osim u delovima koji se predviđeni Programom održavanja) staraju se sami privredni subjekti.

Poslove iz stava 1. ovog člana privredni subjekti mogu poveriti Preduzeću, o čemu zaključuju ugovor.

Član 12

Javne zelene površine mogu se koristiti samo u svrhe za koje su namenjene.

Izuzetno, na javnim zelenim površinama na teritoriji Grada mogu se održavati sportske priredbe, vežbe, izložbe i slično, na osnovu odobrenja komunalne inspekcije.

Po završetku priredbe ili druge manifestacije, organizator je dužan da dovede javnu zelenu površinu u prvobitno stanje.

Ako se javna zelena površina koristi protivno odobrenju iz stava 2. ovog člana, komunalni inspektor zabraniće korišćenje te površine.

Član 13

Javne zelene površine ili druge površine predviđene za tu svrhu zabranjeno je koristiti za skladištenje ili smeštaj građevinskog i drugog materijala.

Komunalni inspektor narediće licu, koje javnu zelenu površinu koristi za skladištenje i smeštaj građevinskog i drugog materijala, da isti ukloni o svom trošku i površinu vrati u prvobitno stanje.

Član 14

Na javnim zelenim površinama, kao i površinama na kojima se planira podizanje i uređenje novih javnih zelenih površina, instalacije (TT vodovi, elektro-vodovi, toplovod, gasovod, vodovod, kanalizacija i slično) se mogu polagati samo podzemno.

Ako na javnim zelenim površinama iz stava 1. ovog člana već postoje sadnice, instalacije se postavljaju na propisnoj udaljenosti, kako ne bi ometale njihov rast.

Izuzetno, ako ne postoje druge tehničke mogućnosti ili iz drugih važnih razloga, u parkovima, šumama i na pošumljenim terenima mogu se postavljati nadzemni vodovi, na osnovu plana i programa, saglasnosti distributivnih preduzeća i organizacija koje upravljaju pojedinim instalacijama i odobrenja Gradske uprave nadležnog za poslove urbanizma i izgradnje, s tim da zasad ne sme ometati korišćenje tih vodova.

Član 15

Zabranjeno je postavljanje drvorednih sadnica na način koji može prouzrokovati oštećenje na zgradama, ugroziti ili ometati korišćenje podzemnih i nadzemnih instalacija, narušavati vidik, zaklanjati svetlo i ometati prolaz pešaka i motornih vozila.

Ukoliko se sadnica postavlja na trotoarima na kojima već postoji drvored, ista se postavlja u već postojeće sadno mesto sa odgovarajućom zaštitom, kako bi se sprečilo njeno lomljenje, savijanje i drugo oštećenje.

Ako se planira postavljanje novog drvoreda, u podlozi je potrebno ostaviti otvore prečnika najmanje 1,20 metara koji će biti izloženi suncu, radi okopavanja i zalivanja sadnica i iste zaštititi odgovarajućom rešetkom.

Prilikom sadnje uzeti u obzir prečnik biljke u punoj snazi i prema tom parametru vršiti udaljenje od građevinskog objekta.

Ukoliko u postupku inspekcijskog nadzora komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor uoči nepravilnosti u smislu stava 1. ovog člana, naložiće uklanjanje ovako postavljene sadnice.

Član 16

Preduzeće je dužno da redovno održavanje stabala vrši po nalogu komunalne inspekcije, kao i da bez posebnog naloga komunalne inspekcije, uklanja stabla, grane, delove stabala i drugog rastinja koje je oštećeno usled elementarnih nepogoda ili drugih nepredviđenih događaja.

Član 17

Uklanjanje zdravih stabala sa javnih zelenih površina koja ugrožavaju život ljudi, odvijanje saobraćaja, koje svojim korenom ugrožavaju vodovodne i kanalizacione instalacije, vrše izdignuće trotoara i ugrožavaju stabilnost građevinskih objekata, vrši se na osnovu naloga komunalne inspekcije Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor, uz pribavljeno mišljenje stručne komisije.

Komisiju iz stava 1. ovog člana obrazuje gradonačelnik, a čine je zaposleni u Preduzeću i gradskim upravama nadležnim za komunalne, inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine.

Ukoliko se uklanjanje stabala sa javnih zelenih površina vrši po zahtevu stranke, u slučaju da se zdrava stabla moraju ukloniti radi izgradnje građevinskih objekata ili izvođenja drugih radova, stranka je dužna da uplati naknadu za nabavku tri nove sadnice umesto svake posečene u korist budžeta Grada, po važećem cenovniku Preduzeća.

Odobrenje za seču stabala iz stava 3. ovog člana izdaje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, uz pribavljeno mišljenje stručne komisije iz stava 1. ovog člana i dokaza o izvršenoj uplati naknade.

Nove sadnice se postavljaju po planu i programu Preduzeća.

III OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGE

Član 18

Preduzeće je dužno da:

1. Održavanje javnih zelenih površina obavlja prema ugovoru zaključenom sa Gradom;

2. Prilikom seče i orezivanja drvoreda, oblikovanja kruna, uređenja travnjaka i sličnih radova, prikupljeni materijal i otpatke odmah ukloni, a javnu zelenu površinu vrati u pređašnje stanje;

3. Izvrši seču grana, ako iste predstavljaju opasnost po život, zdravlje ili imovinu korisnika javne zelene površine, kao i na osnovu podnetih i evidentiranih prijava, uz odobrenje komunalne inspekcije;

4. Izvrši seču grana ili stabala, odnosno vađenje stabala sa javnih zelenih površina ukoliko su ista bolesna, suva, oštećena elementarnom nepogodom, saobraćajnim udesom, odnosno zaražena štetočinama i bolestima, a ne mogu se spasiti drugim zaštitnim merama, po nalogu stručne komisije;

5. Javne zelene površine dovede u ispravno stanje po nalogu komunalne inspekcije kada kao posledica prekršajne ili druge radnje nastupi promena ili oštećenje na javnoj površini;

6. Vrši postavljanje i održavanje žardinjera i klupa, po prethodno pribavljenom urbanističkom mišljenju nadležne gradske uprave;

7. Postupa po nalozima komunalne inspekcije.

Član 19

Održavanje javnih zelenih površina neposredno ispred ulaza u poslovne, trgovinske, ugostiteljske, zanatske i druge slične objekte, kao i održavanje zelenih površina ispred svih izgrađenih i neizgrađenih parcela obavljaju vlasnici, odnosno korisnici istih sve do regulacione linije.

Ukoliko se Stambene zajednice odluče za uređenje površina ispred zgrada (sadnja sadnica, obnova travnatih podloga i sl.), a površina je deo Programa održavanja definisanog ugovorom, u obavezi su da pribave saglasnost Gradske uprave nadležne za komunalne poslove. Stambene zajednice mogu zaključiti ugovor o održavanju ovih površina sa Preduzećem.

Član 20

Korisnik javne zelene površine dužan je da:

1. Javne zelene površine koristi u skladu sa njihovom namenom i odredbama ove Odluke;

2. U pisanoj formi obavesti komunalnu inspekciju da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu;

3. Održava zelenilo, u skladu sa odredbama ove Odluke;

4. Ne ometa druge korisnike i ne ugrožava životnu sredinu i

5. Ne ugrožava objekte i opremu koji su u funkciji obavljanja komunalne delatnosti.

IV ZAŠTITA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 21

Na javnim zelenim površinama zabranjeno je:

1. Korišćenje javnih zelenih površina van okvira njihove planirane namene, bez odobrenja nadležnog organa;

2. Kretanje van obeleženih staza, sedenje i ležanje na uređenim travnjacima, osim u park- šumama i izletištima;

3. Kretanje, zaustavljanje, parkiranje, pranje i popravka vozila, cisterni, atomizera, prskalica i drugih priključnih mašina;

4. Upotreba otvorenog plamena bez posebnog odobrenja nadležnog organa;

5. Stajanje i ležanje na klupama, stolicama i stolovima;

6. Penjanje na drveće i ograde, kao i sedenje na njima;

7. Premeštanje, oštećenje i odnošenje postavljenog urbanog mobilijara (klupa, stolica, stolova, žardinijera, korpi za otpatke, tabli sa obaveštenjima i upozorenjima, sprava za dečju igru i slično);

8. Oštećenje zasada javnih zelenih površina (sečom, lomljenjem sadnica, drveća, granja, čupanjem lišća, ukrasnog i drugog šiblja, branjem cveća, istezanjem armature i slično);

9. Oštećenje ograda, stubova, površine izgrađenih staza, instalacija i drugih objekata;

10. Istovar i smeštaj stvari bez odobrenja nadležnog organa;

11. Izlivanje otpadnih i drugih tečnosti, osim zalivanja;

12. Izlaganje robe prodaji bez odobrenja nadležnog organa;

13. Kopanje i nasipanje zemlje i drugog sličnog materijala bez odobrenja nadležnog organa;

14. Uništavanje ptica, ptičijih staništa, gnezda i hranilica za ptice i drugu divljač;

15. Postavljanje pokretnih objekata i uređaja (košnica, panoa, stolova, klupa, kolica, prikolica, kamp-prikolica i slično) bez odobrenja nadležnog organa;

16. Šetnja i slobodno kretanje pasa bez odgovarajućih zaštitnih sredstava (korpi, povodnika i slično) i bez nadzora vlasnika, osim na javnim zelenim površinama koje su određene, obeležene i obezbeđene za tu svrhu, kao i ostavljanje nepočišćenog izmeta;

17. Napasanje, puštanje i čuvanje domaćih životinja;

18. Neovlašćeno zasađivanje i podizanje zasada;

19. Ostavljanje, parkiranje ili zaustavljanje havarisanog, neregistrovanog ili odbačenog vozila;

20. Preduzimanje drugih radnji kojima se nanosi šteta javnim zelenim površinama.

U dvorišnim prostorima zabranjeno je držati zapušteno rastinje, saditi zasade koji mogu da prouzrokuju oštećenja na zgradama, instalacijama, narušavaju vidik ili zaklanjaju svetlo. u tom slučaju nadležna gradska uprava za poslove inspekcijskog nadzora može dati nalog preduzeću da izvrši uređenje zemljišta na teret vlasnika odnosno korisnika.

Na teritoriji grada, prema površini javne namene i površini u javnom korišćenju, zabranjeno je postavljanje ograda (od bodljikave žice, ruža puzavica, rastinja sa trnjem i slično) na način koji može dovesti do povređivanja prolaznika, nastanka materijalne štete, ili njenog povezivanja na elektroinstalaciju.

Ograde od rastinja, tzv. "žive ograde", moraju da se orezuju, tako da ne prelaze regulacionu liniju, ne ugrožavaju površinu javne namene i površinu u javnom korišćenju, instalacije i ne ometaju prolaz pešaka.

Član 22

Nadzor nad sprovođenjem odredaba iz člana 21. ove Odluke vrši komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor.

U slučaju neovlašćenog korišćenja javnih zelenih površina iz člana 21. stav 1. tačaka 3, 7, 10, 12, 13, 15. i 19. komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor naložiće prinudno uklanjanje predmeta, uređaja i objekata sa zauzetih delova javnih zelenih površina.

U slučaju postupanja suprotno odredbama člana 21. stavova 2., 3. i 4. ove Odluke, komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor, naložiće vlasnicima, korisnicima, odnosno zakupcima tih površina da ih o svom trošku urede.

Ukoliko lica iz stavova 2. i 3. ovog člana ne izvrše dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.

V FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 23

Izvori sredstava za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:

1. Prihoda od pružanja komunalnih usluga;

2. Prihoda budžeta Grada;

3. Namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

4. Drugih izvora, u skladu sa zakonom.

VI OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI U SLUČAJU NEPLANIRANIH I PLANIRANIH PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 24

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju godišnjeg programa poslovanja obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i pozitivnopravnim propisima.

Član 25

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, i to:

1. Radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u vršenju komunalne delatnosti;

2. Izvrši hitnu popravku i zamenu sredstava za rad kojima se obezbeđuje obavljanje poslova, kao i zaštitu komunalnih objekata i uređaja od daljih kvarova ili havarija;

3. Odredi red prvenstva i način pružanja komunalnih usluga usled čijeg neobavljanja bi nastala opasnost po život i rad, ili značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

4. Preduzme i druge mere koje utvrdi komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor.

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere propisane zakonom i propisima Skupštine grada.

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 26

U Preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.

U slučaju štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom, i to:

1. Obavljanje poslova i zadataka na održavanju javnih zelenih površina koji se odnose na interventno uklanjanje ili orezivanje stabala, zalivanje i hemijsku zaštitu zelenila;

2. Održavanje platoa i staza u parkovima i njihovo tretiranje, tj. čišćenje i odnošenje snega i posipanje odgovarajućim sredstvima u zimskom periodu.

Član 27

Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.

Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Preduzeće iz tačke 1. ovog člana, dužno je da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom preduzeća iz stava 1. ovog člana, Gradska uprava nadležna za komunalne poslove preispituje rad predmetnog preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.

Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže preduzeću iz stava 4. ovog člana, da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Preduzeće iz tačke 1. ovog člana, dužno je da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja usluga.

Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javnih zelenih površina mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice Preduzeća iz tačke 1. ovog člana, a isti su dužni da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovore u roku od 5 dana.

VII NADZOR

Član 28

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši Gradska uprava nadležna za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši komunalna inspekcija Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.

Član 29

Fizička lica, pravna lica i preduzetnici dužni su da službenim licima iz člana 28. ove Odluke, u vršenju nadzora nad primenom odredaba ove Odluke, omoguće nesmetano vršenje pregleda objekata, prostorija i uređaja, da pruže potrebna obaveštenja, kao i da postupaju po nalogu nadležnih inspektora i komunalnih milicionara.

U svim slučajevima postupanja ili nepostupanja suprotno odredbama ove Odluke, kao i u slučajevima kada se aktom nadležnog odeljenja, odnosno službenih lica iz člana 28. ove Odluke, nalaže ispunjenje određene obaveze, pa nosilac obaveze ne izvrši dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.

VIII NADLEŽNOST ORGANA ZA REŠAVANJE PO ŽALBI

Član 30

Za rešavanje u drugom stepenu po žalbi na pravne akte Gradske uprave nadležne za komunalne poslove i Gradske uprave nadležne za inspekcijski nadzor kao prvostepenog organa u sprovođenju odredaba ove Odluke nadležno je Gradsko veće, sem ako je zakonom drukčije predviđeno.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 31

Novčanom kaznom kazniće se za prekršaj, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 12. stav 1, 13. stav 1, 20. i člana 21. stav 1. tačaka 2, 4, 7, 8, 10, 12, 16. i 19. i stavova 2, 3. i 4. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 80.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.

Član 32

Novčanom kaznom kazniće se za prekršaj zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 6, 14, 15, 17. i člana 21. stav 1. tačaka 1, 3, 9, 11, 13, 14, 15, 17, 18. i 19. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 80.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 30.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.

Član 33

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama člana: 11. stav 1, 12. stav 3, 16.i 18. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 80.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 30.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara.

Član 34

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama člana 21. stav 1. tačaka 5. i 6. ove Odluke, i to:

- fizičko lice u iznosu od 10.000 dinara.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoje poslovanje uskladi sa zakonom, podzakonskim aktima i odredbama ove Odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 36

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važnost članova 37-49. Odluke o opštem uređenju naselja i prostora ("Službeni glasnik grada Jagodine", br. 3/2000, 5/2002-drugi propis, 16/2005-drugi propis i 15/2021).

Član 37

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o održavanju zelenih površina

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 21/2022)

Član 15

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine", a primenjivaće se od 01.01.2023. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o održavanju zelenih površina

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 14/2023)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".