ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA LOZNICE("Sl. list grada Loznice", br. 3/2021 - prečišćen tekst i 5/2023) |
Ovom odlukom obrazuje se Gradska uprava i uređuje njena organizacija, delokrug i način rada i druga pitanja od značaja za ostvarivanje delokruga rada Gradske uprave grada Loznice (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se organizuje kao jedinstven organ.
Gradska uprava ima svoj pečat.
Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom: "Republika Srbija, Grad Loznica, Gradska uprava grada Loznice" i grbom Republike Srbije u sredini pečata. Tekst pečata ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.
Gradska uprava:
1. priprema propise i druge akte koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
7. dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada po potrebi, a najmanje jednom godišnje.
Pored poslova iz izvornog delokruga grada, kao jedinice lokalne samouprave, Gradska uprava obavlja zakonom poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike.
Gradska uprava obavlja poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Loznice (u daljem tekstu: Statut).
Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa Zakonom i Statutom.
Službenik je dužan da postupa u skladu sa Ustavom, zakonom i drugim propisom, prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.
Niko ne sme vršiti uticaj na službenika da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.
Službenik ne sme na radu da izražava i zastupa svoja politička uverenja.
Službenik je odgovoran za zakonitost, stručnost i delotvornost svog rada.
II OSNOVNA NAČELA ORGANIZACIJE
Osnovna načela organizacije Gradske uprave, obavljanja poslova izvorne i poverene nadležnosti, su:
- da se istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi grupišu u odgovarajuće celine,
- blagovremeno odlučivanje o pravima, obavezama i na zakonu zasnovanim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata,
- stručno, racionalno i ekonomično obavljanje poslova,
- efikasno rukovođenje upravom i stalni nadzor nad izvršenjem poslova,
- primena savremenih metoda i sredstava rada.
U Gradskoj upravi se obrazuju unutrašnje organizacione jedinice prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.
Polazeći od načela utvrđenih članom 9. ove odluke, za obavljanje poslova iz nadležnosti Gradske uprave obrazuju se sledeća odeljenja:
1. Odeljenje za privredu i lokalni ekonomski razvoj,
2. Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju,
3. Odeljenje za planiranje i izgradnju,
4. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove,
5. Odeljenje za inspekcijske poslove,
6. Odeljenje komunalne milicije,
7. Odeljenje za opštu upravu,
8. Odeljenje za društvene delatnosti,
9. Odeljenje za rad organa grada i zajedničke poslove,
10. Odeljenje za nadzorno-operativne poslove, informacione tehnologije i vanredne situacije.
U odeljenjima navedenim u prethodnom članu, mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice: odseci, službe, inspektorati, ekonomati, mesne kancelarije, grupe i druge vrste organizacionih jedinica.
ODELJENJE ZA PRIVREDU I LOKALNI EKONOMSKI RAZVOJ
Obavlja poslove koji se odnose na:
- praćenje, obradu i analiziranje podataka i stanja u oblastima iz delokruga rada Odeljenja,
- poslove poverene Gradu iz oblasti privrede, lokalnog ekonomskog razvoja, javnih preduzeća, saobraćaja, turizma, ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, komunalnih delatnosti, poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i veterinarstva,
- izvršavanje odluka i drugih akata Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika iz oblasti privrede, saobraćaja, turizma, ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, komunalnih delatnosti, poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i veterinarstva,
- rešavanje u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima lica u upravnim stvarima iz nadležnosti Odeljenja,
- upravni nadzor nad izvršavanjem propisa i drugih akata Skupštine grada iz nadležnosti Odeljenja,
- pripremanje analitičko - informativnih materijala, nacrta i predloga akata koje donose Skupština grada, Gradsko veće i gradonačelnik iz nadležnosti Odeljenja,
- praćenje zakonitog i namenskog korišćenja sredstava budžeta grada za funkcije i korisnike koji su u nadležnosti Odeljenja,
- obavljanje i drugih poslova koje utvrdi Skupština grada, Gradsko veće i gradonačelnik iz nadležnosti Odeljenja,
- obavljanje i drugih poslova utvrđenih zakonom, Statutom grada Loznice i drugim aktima.
a) U oblastima privrede, lokalnog ekonomskog razvoja, obavlja sledeće poslove:
- upravne i druge poslove pri neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa čije je neposredno sprovođenje povereno Gradu u oblastima privrede, lokalnog ekonomskog razvoja, javnih preduzeća, saobraćaja, turizma, ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, komunalnih delatnosti,
- učestvuje u izradi predloga godišnjih programa poslovanja javnih preduzeća čiji je osnivač Skupština grada,
- vrši kontrolu i nadzor nad poslovanjem javnih preduzeća čiji je osnivač Skupština grada,
- priprema informacija, analiza i dr. akata za organe Grada i državne organe, a koji se odnose na poslovanje javnih preduzeća,
- donosi planove i programe lokalnog ekonomskog razvoja,
- pripremanje, upravljanje i sprovođenje projekata lokalnog ekonomskog razvoja,
- obezbeđuje unapređenje opšteg okvira za privređivanje u Gradu,
- promoviše ekonomski potencijala Grada,
- privlačenje investicija i institucionalna podrška investitorima,
- inicira usklađivanje obrazovnih profila u školama sa potrebama privrede,
- poboljšava uslove poslovanja postojećih privrednih subjekata i podsticanje osnivanja novih privrednih subjekata i otvaranje novih radnih mesta,
- analiza efekata i predlaganje dugoročne saradnje između javnog i privatnog partnera u okviru javno-privatnog partnerstva,
- promoviše preduzetništva,
- obavlja poverene poslove u vezi sa registracijom preduzetnika,
- tehničko regulisanje saobraćaja, u skladu sa zakonom,
- izrađuje predloge akata u vezi sa uređivanjem i organizacijom auto-taksi prevoza putnika, kao i izdavanje auto-taksi dozvola,
- izrađuje predloge akata u vezi sa uređivanjem i organizacijom gradsko-prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada, kao i registracija i overa redova vožnje na linijama gradsko-prigradskog prevoza,
- analiza aspekata saobraćaja (stacionarni, dinamički, pešački, bezbednost saobraćaja), kao i izrada nacrta i predloga akata iz oblasti saobraćaja koje donose Skupština grada, Gradsko veće i gradonačelnik,
- podstiče razvoj turizma i predlaganje visine boravišne takse,
- razvrstava ugostiteljske objekte za smeštaj u kategorije i vodi evidencije u skladu sa zakonom,
- podstiče razvoj i unapređenje ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, predlaže akte o radnom vremenu, mestima na kojima se mogu obavljati određene delatnosti i druge uslove za njihov rad,
- predlaže uređivanje, kao i načine i uslove za obavljanje komunalnih delatnosti,
- vrši upravni nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti,
- vrši administrativno - tehničke i stručne poslove za potrebe pomoćnika gradonačelnika zaduženog za oblast koju pokriva,
- druge poslove u skladu sa zakonom.
b) U oblastima poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i veterinarstva, obavlja sledeće poslove:
- pripremanje predloga osnova zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i staranje o njihovom sprovođenju,
- pripremanje predloga mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja grada Loznice,
- pripremanje predloga mera u oblasti deratizacije i dezinsekcije, u okviru nadležnosti Grada,
- poslovi u vezi sa promenom namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište,
- organizovanje, u okviru nadležnosti Grada, poslova protivgradne zaštite,
- određivanje erozivnih područja,
- organizovanje procene šteta nastalih usled elementarnih nepogoda i, kroz predloge akata, stvaranje uslova za ublažavanje njihovih posledica,
- utvrđivanje vodoprivrednih uslova, izdavanje vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte od lokalnog značaja,
- predlaganje akata kojima se uređuje i organizuje vršenje poslova u vezi sa držanjem i zaštitom domaćih i egzotičnih životinja,
- organizovanje procene šteta nastalih usled napada pasa nepoznatih vlasnika na ljude i domaće životinje i, kroz predloge akata, stvaranje uslova za ublažavanje njihovih posledica,
- druge poslove u skladu sa zakonom.
v) U oblasti zaštite životne sredine, obavlja poslove koji se odnose na:
- praćenje stanja i analiziranje pojava i kretanja u oblasti zaštite i unapređivanja životne sredine na teritoriji Grada,
- pripremu nacrta i predloga srednjoročnih i godišnjih programa iz oblasti zaštite i unapređenja životne sredine i stara se o njihovoj realizaciji,
- koordinaciju rada Saveta za zaštitu životne sredine i usmeravanje aktivnosti po pitanjima zaštite i unapređivanja životne sredine sa preduzećima, mesnim zajednicama, vaspitno - obrazovnim ustanovama i sredstvima informisanja,
- pripremu izveštaja i informacija o rezultatima merenja i kontrole stepena zagađenosti životne sredine na teritoriji Grada,
- pripremu ekoloških biltena, analitičko informativnih materijala za gradonačelnika i Gradsko veće,
- učešće u izradi nacrta gradskih propisa iz oblasti zaštite i unapređenja životne sredine,
- pripremu rešenja o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu,
- pripremu rešenja o određivanju obima i sadržaja studije,
- pripremu rešenja o davanju saglasnosti ili odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za projekte u oblasti privrede, industrije, saobraćaja i dr.,
- organizaciju i vođenje javne prezentacije i javne rasprave,
- učešće u radu Tehničke komisije za ocenu Studije i saradnju sa naučnim i stručnim organizacijama u postupku procene uticaja na životnu sredinu,
- davanje mišljenja za izradu Izveštaja o Strateškoj proceni uticaja,
- ocenu Izveštaja o Strateškoj proceni uticaja,
- sprovođenje postupka izdavanja integrisane dozvole,
- izdavanje dozvola (za sakupljanje, transport, skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada na teritoriji grada), odobrenja i drugih akata u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom,
- vođenje evidencije i dostavljanje podataka ministarstvu; davanje mišljenja na zahtev ministarstva u postupku izdavanja dozvola u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom,
- i druge poslove vezane za zaštitu životne sredine u skladu sa važećim zakonskim propisima i podzakonskim aktima.
ODELJENJE ZA FINANSIJE I LOKALNU PORESKU ADMINISTRACIJU
Obavlja poslove koji se odnose na:
a) Poslove finansijske službe za organe Grada: Skupštinu grada, gradonačelnika, Gradsko veće, Gradsku upravu i za Gradsko javno pravobranilaštvo, i to:
- bilansiranje javnih sredstava i javnih izdataka budžeta Grada,
- učestvovanje u pripremi odluka za ostvarivanje izvornih javnih prihoda i praćenje njihovog sprovođenja,
- makroekonomsku i fiskalnu analizu javnih sredstava u funkciji finansiranja javnih potreba Grada,
- planiranje, pripremu i izradu budžeta Grada,
- finansijsko računovodstvene poslove direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na učešća u pripremi finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava,
- blagajničko poslovanje, vođenja poslovnih knjiga i drugih evidencija po korisnicima, usaglašavanje potraživanja i obaveze.
b) Poslove trezora Grada i to:
- finansijsko planiranje,
- upravljane sredstvima na konsolidovanom računu trezora Grada,
- upravljanje dugom,
- budžetsko računovodstvo i izveštavanje,
- kontrolu rashoda, koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava.
v) Poslove lokalne poreske administracije:
vodi poreski postupak (utvrđivanje, naplatu i kontrolu) za lokalne javne prihode i stara se o pravima i obavezama poreskih obveznika, a naročito:
- vodi registar obveznika izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi Poreska uprava,
- vrši utvrđivanje izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom,
- vrši kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,
- vrši obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,
- vrši redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom,
- vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku,
- primenjuje jedinstveni informacioni sistem za lokalne javne prihode,
- vodi poresko knjigovodstvo za lokalne javne prihode u skladu sa propisima,
- planira i sprovodi obuku zaposlenih,
- pruža osnovnu stručnu i pravnu pomoć poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizilazi njihova poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa kodeksom ponašanja zaposlenih u lokalnoj samoupravi,
- po službenoj dužnosti dostavlja Poreskoj upravi dokaze o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koji su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju je primenu nadležna Poreska uprava,
- obezbeđuje primenu propisa o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja,
- vrši izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju,
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
U odeljenju se vrše stručni poslovi sprovođenja javnih nabavki za potrebe organa Grada kao i poslovi praćenja, obrade i analiziranja podataka i stanja u oblastima iz delokruga rada Odeljenja i drugi poslovi u skladu sa zakonom i Statutom.
ODELJENJE ZA PLANIRANJE I IZGRADNJU
Obavlja poslove koji se odnose na:
a) U oblasti urbanizma:
- stručne poslove koji se odnose na praćenje, obradu i analiziranje podataka i elemenata koji su neophodni za stručnu pripremu, donošenje i sprovođenje prostornih i urbanističkih planova,
- administrativne i druge poslove za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća, glavnog arhitekte, Komisije za planove, Saveta za urbanizam i komunalne delatnosti, Saveta za zdravlje i zaštitu životne sredine i drugih organa i tela Grada,
- izdavanje informacije o lokaciji,
- odobravanje zauzimanja javnih površina za obavljanje poslovne delatnosti, postavljanje reklamnih panoa i urbanog mobilijara,
- izdavanje potvrde o usklađenosti izgrađenih temelja sa glavnim projektom,
- obavljanje geodetskih poslova u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji,
- vršenje administrativno - tehničkih i stručnih poslova za potrebe pomoćnika gradonačelnika zaduženog za oblast koju pokriva,
- druge poslove u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, Zakonom o ozakonjenju objekata i drugim propisima iz ove oblasti,
- stručne poslove u oblasti rudarstva i energetike.
b) U oblasti građenja:
- izvođenje pripremnih radova,
- izdavanje rešenja o lokacijskoj dozvoli,
- izdavanje građevinske dozvole,
- obaveštenje o završetku izrade temelja,
- tehnički pregled i upotrebnu dozvolu,
- izgradnju pomoćnog objekta,
- adaptaciju objekta,
- sanaciju objekta,
- investiciono održavanje objekta,
- tekuće održavanje objekta,
- promenu namene objekta (dela objekta) bez izvođenja radova,
- rušenje objekta zbog dotrajalosti i oštećenja,
- potvrdu plana posebnog dela zgrade (etažiranje),
- legalizaciju bespravne gradnje,
- vođenje statističkih podataka za potrebe Republičkog zavoda za statistiku,
- vođenje tehničke arhive,
- i druge poslove u skladu sa zakonskim propisima iz ove oblasti.
v) U oblasti urbanizma i u oblasti građenja Odeljenje za planiranje i izgradnju sprovodi objedinjenu proceduru u postupcima za izdavanje akata u ostvarivanju prava na izgradnju i korišćenje objekata i to za:
- pribavljanje uslova za projektovanje i priključenje na infrastrukturnu mrežu od imalaca javnih ovlašćenja i druge isprave, odnosno dokumenata koje imaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izdavanje akata u ostvarivanju prava na izgradnju i korišćenje objekata;
- izdavanje lokacijskih uslova;
- izdavanje građevinske dozvole;
- prijavu radova;
- prijavu završetka izrade temelja i završetka objekta u konstruktivnom smislu;
- priključenje objekta na infrastrukturu;
- izdavanje upotrebne dozvole;
- dostavljanje pravnosnažne upotrebne dozvole organu nadležnom za poslove premera i katastra u cilju uknjižbe objekta i dodelu kućnog broja;
- vođenje registra objedinjenih procedura, odnosno elektronske baze podataka o objedinjenoj proceduri i dostavljanje podataka centralnoj evidenciji objedinjenih procedura.
ODELJENJE ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE
Obavlja poslove koji se odnose na:
- evidenciju i upravljanje imovinom u javnoj svojini Grada; analizu, praćenje i inoviranje podzakonskih akata iz nadležnosti organa Grada u oblasti evidencije i upravljanja imovinom; prikupljanje pravne, tehničke, finansijske i druge dokumentacije u vezi sa imovinom; prikupljanje podataka o fizičkom stanju nepokretnosti; formiranje baze podataka o svakoj pojedinačnoj imovini i njeno ažuriranje; vođenje evidencije o nepokretnostima Grada koje koriste organizacije, javna preduzeća, ustanove, agencije i drugi pravni subjekti čiji je osnivač Grad; izrada nacrta i predloga odluka, ugovora i drugih akata u procesu upravljanja imovinom grada (pribavljanje, raspolaganje nepokretnostima, ostvarivanje svojinskih prava u skladu sa pozitivnim propisima i drugih stvarnih prava), njihovo evidentiranje i čuvanje, obavljanje drugih poslova u vezi sa upravljanjem nepokretnostima,
- otkup stanova u javnoj svojini Grada,
- vođenje Registra stambenih zajednica i organizovanja rada Registra prema svojoj teritorijalnoj nadležnosti i u skladu sa svojim ovlašćenjima,
- sprovođenje po stupka uvođenja prinudne uprave stambene zajednice imenovanjem profesionalnog upravnika,
- rešavanje po zahtevima stranaka za konverziju prava korišćenja u pravo svojine na izgrađenom i neizgrađenom građevinskom zemljištu,
- rešavanje po zahtevima stranaka za donošenje rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele,
- obavljanje stručnih poslova oko određivanja naziva ulica i trgova,
- rešavanje u prvom stepenu i predmetima eksproprijacije i administrativnog prenosa zemljišta,
- rešavanje po zahtevima stranaka za deeksproprijaciju zemljišta ranijih korisnika,
- nacionalizaciju i denacionalizaciju,
- izdavanje uverenja iz oblasti agrarne reforme,
- davanje nepokretnosti u javnoj svojini Grada na korišćenje, odnosno u zakup,
- obavljanje stručnih poslova komisija (vraćanje zemljišta, legalizacija, stambeni odnosi, nazivi ulica i trgova i sl.),
- izdavanje rešenja kojima se odobrava raskopavanje javnih površina,
- ekshumacije i sl,
- postupke vraćanja utrina,
- rešavanje u prvostepenom upravnom postupku iseljenja bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija,
- izdavanje potvrda i uverenja iz evidencije ovog odeljenja u skladu sa važećim zakonskim propisima,
- prijem stranaka po predmetima iz delokruga ovog odeljenja,
- odlučivanje u ponovnom postupku po svim poništenim rešenjima iz delokruga ovog odeljenja,
- pripremanje mesečnih, tromesečnih i godišnjih izveštaja o radu iz svog delokruga,
- izradu programa rada, i druge poslove u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima iz ove oblasti.
ODELJENJE ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE
Obavlja poslove u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru koji se odnose na:
a) Poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje upravnog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa čije je izvršenje povereno Gradu i opštih akata Skupštine grada iz delokruga inspekcijskog nadzora u oblasti:
- građevinarstva
nadzor nad primenom odredaba Zakona o planiranju i izgradnji i drugih propisa donetih na osnovu zakona kojima se uređuju pitanja od značaja za izgradnju objekata,
- komunalne delatnosti
nadzor nad sprovođenjem odredaba zakona i opštih akata Skupštine grada kojima se uređuju komunalne delatnosti individualne i zajedničke komunalne potrošnje,
- saobraćaja
nadzor nad sprovođenjem odredaba Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i odluka Skupštine grada kojima se uređuju putevi (lokalni i nekategorisani), auto taksi prevoz, javni prevoz u linijskom, gradskom i vanlinijskom prevozu putnika i stvari,
- zaštite životne sredine
nadzor nad sprovođenjem odredaba Zakona o zaštiti životne sredine u oblasti zaštite vazduha od zagađenja i zaštite od buke,
nadzor i kontrola mera postupanja sa otpadom u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom,
- turizma
nadzor nad sprovođenjem Zakona o turizmu i drugih propisa donetih na osnovu zakona kojim se uređuju pitanja u oblasti turizma,
- sporta
nadzor nad sprovođenjem Zakona o sportu i drugih propisa donetih na osnovu zakona, kojim se uređuju pitanja u oblasti sporta.
b) (brisana)
Obavlja poslove koji se odnose na:
1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;
2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada;
3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada;
4) zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad;
5) podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;
6) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe Grada i imaoce javnih ovlašćenja;
7) drugi poslovi, u skladu sa zakonom.
a) Obavlja poslove koji se odnose na:
- sprovođenje propisa o lokalnoj samoupravi i unapređenje organizacije rada Gradske uprave, praćenje zakonitosti, efikasnosti i ažurnosti rada Gradske uprave,
- poslove prijemne kancelarije i arhive,
- ažuriranje dela biračkog spiska za teritoriju grada Loznice,
- kancelarijsko poslovanje, otpremanje pošte osim dostave,
- poslove ličnih stanja građana,
- vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana i izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja na osnovu istih,
- pružanje pravne pomoći,
izdavanje uverenja i potvrda na osnovu podataka o kojima vodi službenu evidenciju, kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija kada je izdavanje tih uverenja propisano zakonom ili podzakonskim aktom,
- obavljanje stručnih poslova u vezi sa obrazovanjem mesnih zajednica,
- vođenje analitičkih i sintetičkih finansijskih evidencija za mesne zajednice, kao indirektne korisnike budžetskih sredstva,
- knjiženje i kontiranje knjigovodstvene dokumentacije mesnih zajednica, kao indirektnim korisnicima budžetskih sredstava,
- davanja informacija, prijem podnesaka, davanje obaveštenja o rešavanju predmeta i prijem primedbi,
- i druge poslove u skladu sa zakonom.
b) Odlukom o određivanju matičnih područja na teritoriji grada Loznice, određeno je 7 matičnih područja, sa sedištima matičnih područja.
U sedištima matičnih područja se vode matične knjige.
U okviru Odeljenja za opštu upravu obrazuju se mesne kancelarije, kao posebne organizacione jedinice, u okviru matičnog područja:
1. Loznica
- Mesna kancelarija Lozničko Polje, sa sedištem u naseljenom mestu Lozničko Polje,
- Mesna kancelarija Voćnjak, sa sedištem u naseljenom mestu Voćnjak,
- Me sna kancelarija Zajača, sa sedištem u naseljenom mestu Zajača;
2. Banja Koviljača
- Mesna kancelarija Banja Koviljača, sa sedištem u naseljenom mestu Banja Koviljača, koje je ujedno i sedište matičnog područja Banja Koviljača;
3. Klupci
- Mesna kancelarija Klupci, sa sedištem u naseljenom mestu Klupci, koje je ujedno i sedište matičnog područja Klupci,
- Mesna kancelarija Runjani, sa sedištem u naseljenom mestu Runjani,
- Mesna kancelarija Tršić, sa sedištem u naseljenom mestu Tršić,
- Mesna kancelarija Korenita, sa sedištem u naseljenom mestu Korenita,
- Mesna kancelarija Bradić sa sedištem u naseljenom mestu Bradić,
- Mesna kancelarija Brezjak, sa sedištem u naseljenom mestu Brezjak,
- Mesna kancelarija Stupnica, sa sedištem u naseljenom mestu Stupnica,
4. Lešnica
- Mesna kancelarija Lešnica, sa sedištem u naseljenom mestu Lešnica, koje je ujedno i sedište matičnog područja Lešnica,
- Mesna kancelarija Novo Selo, sa sedištem u naseljenom mestu Novo Selo,
- Mesna kancelarija Donji Dobrić, sa sedištem u naseljenom mestu Donji Dobrić,
- Me sna kancelarija Čokešina, sa sedištem u naseljenom mestu Čokešina;
5. Jadranska Lešnica
- Mesna kancelarija Jadranska Lešnica, sa sedištem u naseljenom mestu Jadranska Lešnica, koje je ujedno i sedište matičnog područja Jadranska Lešnica,
- Mesna kancelarija Joševa, sa sedištem u naseljenom mestu Joševa;
6. Lipnički Šor
- Mesna kancelarija Lipnički Šor, sa sedištem u naseljenom mestu Lipnički Šor, koje je ujedno i sedište matičnog područja Lipnički Šor,
- Mesna kancelarija Lipnica, sa sedištem u naseljenom Lipnica,
- Mesna kancelarija Gornji Dobrić, sa sedištem u naseljenom mestu Gornji Dobrić;
7. Draginac
- Mesna kancelarija Draginac, sa sedištem u naseljenom mestu Draginac, koje je ujedno i sedište matičnog područja Draginac,
- Mesna kancelarija Cikote, sa sedištem u naseljenom mestu Cikote,
- Mesna kancelarija Gornja Badanja, sa sedištem u naseljenom mestu Gornja Badanja,
- Mesna kancelarija Donja Badanja, sa sedištem u naseljenom mestu Donja Badanja,
- Mesna kancelarija Tekeriš, sa sedištem u naseljenom mestu Tekeriš,
- Mesna kancelarija Veliko Selo, sa sedištem u naseljenom mestu Veliko Selo.
Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na:
- prijem podneska za Gradsku upravu i njihovo dostavljanje,
- vođenje matičnih knjiga u skladu sa zakonom,
- dostavu podataka radi ažuriranja biračkih spiskova nadležnim organima,
- overu potpisa, prepisa i rukopisa i uzimanje izjava građana po zamolnicama nadležnih organa,
- izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i izdavanje uverenja o činjenicama o kojima vode službenu evidenciju kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija kod Gradske uprave kada je izdavanje tih uverenja propisano zakonom i podzakonskim aktima,
- prijem, zavođenje i ekspedicija pošte i
- druge poslove u okviru svoje nadležnosti koje im se Zakonom, Statutom ili odlukama Skupštine grada povere.
U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju, mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa drugim organima, stručnim službama i mesnim zajednicama.
ODELJENJE ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI
Obavlja poslove koji se odnose na:
a) U oblasti dečije, socijalne boračko-invalidske i primarne zdravstvene zaštite:
- utvrđivanje prava na dečji dodatak,
- utvrđivanje prava na roditeljski dodatak,
- utvrđivanje prava na podsticaj rađanja,
- utvrđivanje i obračun i isplata porodiljskog prava,
- utvrđivanje prava na boračko-invalidsku zaštitu i zaštitu civilnih invalida rata,
- naknade boračko-invalidskih prava,
- poslove na sticanju statusa energetski ugroženog kupca,
- socijalnu zaštitu i socijalnu politiku,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- organizaciju rada Interresorne komisije,
- poslove savetnika za zaštitu prava pacijenata,
- poslove u vezi statusa izbeglih i prognanih lica,
- poslove nadzora nad radom doma zdravlja, apoteka, trošenje sredstava i održavanje objekata,
- praćenje rada ustanova u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite,
- praćenje rada ustanova u oblasti dečije zaštite čiji je osnivač grad,
- pripremu dokumenta iz oblasti socijalne zaštite i socijalne politike (strategije, lokalne akcione planove i dr),
- praćenje konkursa ministarstava, domaćih i stranih donatora i učestvovanje na pripremi projektne dokumentacije po konkursima,
- sprovođenje konkursa za raspodelu sredstava udruženjima građana u oblasti socijalne zaštite,
- pripremu izveštaja, upitnika ministarstvima, SKGO, zaštitniku građana i drugim subjektima,
- rad sa ugroženim ciljanim grupama i nacionalnim manjinama na poboljšanju položaja,
- obavljanje poslova na organizovanju "Dečije nedelje",
- učestvovanje u radu vladinih i nevladinih radnih tela,
- vršenje administrativno - tehničkih i stručnih poslova za potrebe pomoćnika gradonačelnika zaduženog za oblast koju pokriva;
b) U oblasti obrazovanja i programskog finansiranja:
- poslove praćenja rada, tekućeg održavanja obrazovnih ustanova,
- poslove kapitalnog održavanja obrazovnih ustanova,
- poslove na sprovođenju dodele godišnje gradske nagrade studentima i učenicima i ostale poslove vezane za nagrađivanje studenata i učenika,
- pripremu predloga dopisa, rešenja, odluka i drugih akata,
- pripremu i podnošenje prekršajnih prijava protiv roditelja čija deca ne pohađaju nastavu,
- izdavanje uverenja o proseku primanja za:
- učeničke stipendije,
- studentske kredite,
- smanjenje školarine,
- poslove pružanja stručne pomoći Odeljenju za finansije u pripremi finansijskih planova i planova javnih nabavki obrazovnih ustanova,
- vođenje odgovarajućih evidencija iz oblasti obrazovanja i ažuriranje istih,
- poslove prosvetne inspekcije,
- konkursno finansiranje sportskih organizacija i praćenje njihove realizacije,
- konkursno finansiranje verskih organizacija i praćenje njihove realizacije,
- konkursno finansiranje kulturnog stvaralaštva i praćenje njihove realizacije,
- konkursno finansiranje sredstava javnog informisanja i praćenje njihove realizacije,
- poslove u vezi statusa izbeglih i prognanih lica,
- konkursno finansiranje zbrinjavanja izbeglih i prognanih lica i praćenje njihove realizacije,
- rešavanje po podnetim zahtevima za sve vidove pomoći izbeglim i prognanim licima,
- saradnju sa nevladinim i humanitarnim organizacijama za pomoć izbeglim i prognanim licima;
v) U oblasti rada sa mladima:
- sprovođenje utvrđene politike za mlade i predlaganje mere za njeno unapređenje,
- neposredno vršenje stručnih poslova u domenu unapređenja omladinske politike (priprema predloga akata, predlaganje podsticajnih mera za unapređenje omladinske politike, davanje mišljenja na akte kojima se posredno ili neposredno utiče na unapređenja omladinske politike),
- praćenje stanja vezano za potrebe i probleme mladih u lokalnoj zajednici,
- vođenje baze podataka organizacija mladih (nevladine organizacije, neformalne grupe, podmlatci političkih partija),
- saradnju sa nadležnim ministarstvima, drugim državnim institucijama kao i udruženjima građana i formalnim i neformalnim udruženjima mladih koja se bave pitanjima mladih,
- obezbeđivanje saradnje lokalne zajednice sa školama, sportskim i drugim organizacijama i klubovima;
- vršenje organizovanja kreativnih i edukativnih radionica za mlade,
- organizovanje kulturne manifestacije posvećene afirmaciji kulture i obrazovanja mladih,
- ostvarivanje komunikacije sa odgovarajućim međunarodnim organizacijama i institucijama, kao i predstavnicima organizacija mladih iz dijaspore,
- ažuriranje informacija na sajtu grada vezano za pitanje mladih,
- u saradnji sa gradskim javnim institucijama organizuje izložbe, filmske projekcije i književne večeri kao i sportska takmičenja,
- druge poslove u skladu sa zakonom;
g) U oblasti saradnje sa dijasporom
- izrađivanje baze podataka o građanima Loznice koji žive van Republike Srbije,
- organizovanje susreta i manifestacija i sl. i poboljšavanje veze iseljenika koji žive u inostranstvu i njihovih organizacija sa gradom Loznica,
- informisanje građana Loznice u inostranstvu o radu Skupštine grada i usvojenim dokumentima, ciljevima i strategiji razvoja grada Loznice.
d) Kancelarija za medijaciju - posredovanje obavlja poslove koji se odnose na:
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u posredovanju u spornim odnosima u kojima strane mogu slobodno da raspolažu svojim zahtevima, ako zakonom nije propisana isključiva nadležnost suda ili drugog organa, bez obzira da li se sprovodi pre ili posle pokretanja sudskog ili drugog postupka,
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u posredovanju u imovinsko-pravnim sporovima čiji je predmet ispunjenje obaveze na činidbu, drugim imovinsko-pravnim sporovima, u porodičnim, privrednim sporovima, upravnim stvarima, sporovima iz oblasti zaštite životne sredine, u potrošačkim sporovima, kao i u svim drugim spornim odnosima, u kojima posredovanje odgovara prirodi spornih odnosa i može da pomogne njihovom razrešenju,
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u posredovanju u krivičnim i prekršajnim stvarima u pogledu imovinsko-pravnog zahteva i zahteva za naknadu štete, kao i u radnim sporovima ako posebnim zakonom nije drugačije propisano,
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u međunarodnom posredovanju,
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u posredovanju u spornim odnosima sa stranim elementom-međunarodno posredovanje,
- pružanje administrativno-tehničke pomoći u posredovanju u prekograničnim sporovima.
Odeljenje obavlja poslove praćenja, obrade i analiziranja podataka i stanja u oblastima iz svog delokruga rada, pripremanja analitičko-informativnih materijala, nacrta i predloga akata iz nadležnosti organa Grada, kao i praćenje rada ustanova i organizacija čiji je osnivač grad Loznica.
ODELJENJE ZA RAD ORGANA GRADA ZA ZAJEDNIČKE POSLOVE
Obavlja poslove koji se odnose na:
- stručne i administrativno tehničke poslove za Skupštinu grada, gradonačelnika i Gradsko veće i to: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem sednica Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih radnih tela, poslove obrade i arhiviranja svih izvornih akata o radu Skupštine grada, gradonačelnika, Gradskog veća i njihovih radnih tela,
- blagovremeno otpravljanje odluka, zaključaka i preporuka donetih od strane Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća,
- pripremanje i izrada nacrta i drugih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odeljenja,
- davanje mišljenja o pravno-tehničkoj usaglašenosti nacrta, odnosno predloga opštih pravnih akata koje donosi Skupština grada Loznice,
- vođenje evidencije i zapisnika o održanim sednicama organa grada i njihovih radnih tela,
- uređivanje i izdavanje "Službenog lista grada Loznice" i vođenje registra akata objavljenih u "Službenom listu grada Loznice",
- davanje mišljenja o zakonima kojima se uređuju pitanja od interesa za lokalnu samoupravu i traženja mišljenja o primeni zakona koja nisu u delokrugu drugih odeljenja,
- davanje predloga u pogledu postupanja državnih organa po pitanjima od interesa za lokalnu samoupravu i traženja mišljenja o primeni zakona koja nisu u delokrugu drugih odeljenja,
- marketing i informativne aktivnosti, realizaciju informativnog materijala, brošura, bilborda, lifleta, flajera, prezentacija, elektronskog oglašavanja, online brošura i informatora,
- oblast radnih odnosa izabranih, postavljenih, imenovanih i zaposlenih lica u organima grada i vođenje personalne evidencije,
- efikasno i racionalno funkcionisanje voznog parka, uredno dostavljanje pošte i cirkulisanje dokumentacije, korišćenje i održavanje telefonske centrale, po slove ekonomata, umnožavanje materijala i održavanje kopir aparata, održavanje higijene, otklanjanje svih sitnih kvarova na postojećim elektro, vodovodnim, grejnim i sličnim instalacijama i ostali poslovi za potrebe organa grada,
- i druge poslove u skladu sa zakonom.
ODELJENJE ZA NADZORNO-OPERATIVNE POSLOVE, INFORMACIONE TEHNOLOGIJE I VANREDNE SITUACIJE
Obavlja poslove koji se odnose na:
a) Nadzorno-operativne poslove i poslove informacionih tehnologija i to:
- operativni nadzor i kontrola sistema daljinskog upravljanja,
- elektronsko upravljanje i održavanje javne rasvete,
- praćenje i upravljanje mernih instrumenata kompatibilnih sa sistemom daljinskog upravljanja,
- elektronsko praćenje drugih podataka, opreme i uređaja u sistemu daljinskog upravljanja,
- prikupljanje, obrada podataka i informacija, analiza stanja i predlaganje mera za unapređenje sistema daljinskog upravljanja,
- implementacija projekta tzv. "pametnog grada" kroz uvođenje softverskih aplikacija i rešenja,
- analiza i razvoj informacionog sistema, staranje o radu i proširenju računarske mreže i operativnih sistema,
- programiranje softverskih aplikacija,
- implementacija savremenih rešenja za rad organa grada baziranih na hibridnim i cloud servisima u cilju podizanja efikasnosti,
- organizovanje i uspostavljanje interent i intranet komunikacija,
- vršenje zaštite podataka,
- predlaganje načina stručnog usavršavanja i vršenja stručne obuke zaposlenih u Gradskoj upravi,
- izrada, održavanje i ažuriranje zvaničnog veb sajta grada kao i poslovi unosa kontrole i ažuriranja podataka,
- upravljanje i administriranje sistema e-uprave,
- priprema baza podataka i aplikacija za korišćenje Geografskog informacionog sistema (GIS), koordinacija poslova na kreiranju i održavanju baza podataka korisnika i permanentni razvoj GIS-a,
- i drugi poslovi u skladu sa zakonom.
b) Poslove u oblasti vanrednih situacija i to:
- izrada akata kojima se obezbeđuje preduzimanje i sprovođenje mera za funkcionisanje grada Loznice u ratnom i vanrednom stanju,
- preduzimanje mera za zaštitu i spasavanje od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških i drugih nesreća i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje,
- preventivne mere za sprečavanje izbijanja požara,
- obezbeđivanje uslova za sprovođenje mera zaštite od požara i pružanje pomoći kod otklanjanja odnosno ublažavanja posledica prouzrokovanih požarom,
- donošenje neophodne regulative za grad Loznicu iz oblasti vanrednih situacija,
- donošenje akata o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Loznice u skladu sa sistemom zaštite i spasavanja,
- donošenje planova i programa razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Loznice,
- izrada Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama,
- obavljanje operativno stručnih i administrativno-tehničkih poslova za rad Gradskog štaba za vanredne situacije za teritoriju grada Loznice u skladu sa zakonom i drugim propisima,
- izrada dokumenata sopstvenog Plana odbrane, kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije,
- i drugi poslovi u skladu sa zakonom.
Pojedine poslove u Gradskoj upravi, koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje izvan odeljenja obavljaju:
1. Služba budžetske inspekcije
2. Služba interne revizije
3. Gradski menadžer
4. Glavni urbanista grada Loznice
5. Služba zaštitnika građana
6. Kabinet gradonačelnika.
Sl užba interne revizije i služba budžetske inspekcije obavlja poslove revizije i inspekcije nad:
- direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada,
- javnim preduzećima, osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u Upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima gradska javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda,
- i druge poslove u skladu sa zakonom.
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove koji se odnose na:
- protokol i saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu, prijem domaćih i stranih delegacija i druge poslove iz oblasti protokola i saradnje i informisanja,
- pripremu i organizaciju sastanaka koje zakazuje i njima rukovodi gradonačelnik,
- organizovanje i realizovanje programa vezanih za manifestacije i jubileje od značaja za Grad,
- dostavljanje brzih odgovora na predloge, inicijative, zahteve, molbe i druge akte upućene organima Grada u skladu sa zakonom,
- organizovanje aktivnosti za vršenje poslova koji se ne mogu ili pretežno ne mogu izvršavati u okviru redovnih poslova zaposlenih u organima Grada kao što su planiranje, kontrola i implementacija projekata; iniciranje predloga projekata, izrade i upravljanja projektima; uključivanja Grada u međunarodnu i regionalnu saradnju; saradnja sa državnim razvojnim organizacijama i evropskim pristupnim i drugim fondovima; saradnja sa donatorima i druge aktivnosti u vezi sa projektima od izuzetne važnosti za razvoj Grada
- i druge poslove u skladu sa zakonom.
Radni odnos u kabinetu gradonačelnika zasniva se na određeno vreme najduže dok traje dužnost gradonačelnika.
IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.
Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom i ovom odlukom.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina, većinom od ukupnog broja glasova članova Gradskog veća.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost i obavlja druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.
Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Načelnik Gradske uprave:
1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave,
2. predlaže Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, koji usvaja Gradsko veće,
3. raspoređuje načelnike odeljenja,
4. raspoređuje sekretara i zamenika sekretara Gradskog veća na predlog gradonačelnika,
5. odlučuje o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom,
8. rešava sukob nadležnosti između osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave,
9. odlučuje o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi,
10. podnosi Skupštini grada i Gradskom veću izveštaj o radu Gradske uprave,
11. vrši i druge poslove koji su mu Zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost.
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode načelnici odeljenja.
Načelnika odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica u okviru odeljenja rukovodi šef.
Lica iz stava 3. ovog člana raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Načelnik odeljenja u Gradskoj upravi:
1. rukovodi radom odeljenja, organizuje, usmerava i objedinjava rad organizacionih delova odeljenja,
2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti odeljenja,
3. donosi i potpisuje akta iz nadležnosti odeljenja,
4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih,
5. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.
Načelnik odeljenja za svoj rad i rad odeljenja odgovoran je načelniku Gradske uprave.
Lica iz člana 20. ove odluke za svoj rad odgovaraju gradonačelniku.
U Gradskoj upravi mogu se postaviti tri pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti i to:
1. pomoćnik gradonačelnika za ekonomski razvoj i ulaganja, razvoj preduzetništva i privatne inicijative;
2. pomoćnik gradonačelnika za komunalnu privredu, urbanizam i građevinarstvo;
3. pomoćnik gradonačelnika za društvene delatnosti.
Pomoćnik gradonačelnika pokreće inicijative, predlaže projekte i sačinjava mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koju je postavljen i vrši druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.
Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.
Oblast za koju se pomoćnik gradonačelnika postavlja, nadležnost, prava i obaveze utvrđuje gradonačelnik aktom o postavljenju.
Pomoćnici gradonačelnika postavljaju se na period od četiri godine, a mogu biti razrešeni i pre isteka vremena na koji su postavljeni danom podnošenja ostavke, odnosno danom razrešenja.
Razrešenjem gradonačelnika prestaje mandat pomoćnicima gradonačelnika.
Pomoćnici gradonačelnika ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada u skladu sa zakonom i drugim propisima, kojima se regulišu prava, obaveze, i odgovornosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.
Pomoćnik gradonačelnika prava, obaveze i odgovornosti iz prethodnog stava ovog člana ostvaruje u Gradskoj upravi kao postavljeno lice u skladu sa zakonom.
Sva pitanja vezana za prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada, pomoćnika gradonačelnika rešavaće nadležno radno telo Skupštine grada Loznice.
V ODNOSI GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnosi Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom i Statutom.
Gradska uprava obavezna je da organe Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad organa Grada.
Gradska uprava priprema nacrte akata koje donose gradonačelnik, Skupština grada i Gradsko veće, sprovodi akte koje donose gradonačelnik, Skupština grada i Gradsko veće i vrši druge poslove koje joj ovi organi povere.
Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.
Gradonačelnik, radi sprovođenja odluka i drugih akata Skupštine grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.
Gradsko veće vrši kontrolno-nadzornu funkciju nad radom Gradske uprave, poništava i ukida akta Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima ili odlukom koju donosi Skupština grada.
2. Odnosi Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da građanima omogući nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daje im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža odgovarajuću pravnu pomoć i da pritom sarađuje sa građanima i poštuje dostojanstvo ličnosti građana i čuva ugled Gradske uprave.
Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke i žalbe građana iz nadležnosti Gradske uprave, da postupa po njima u zakonskim rokovima i o tome obaveštava građane.
Odredbe ove odluke o odnosima prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima zasnovanim na zakonu.
U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju s e odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Gradska uprava donosi sledeće pravne akte: pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
Javnost rada Gradske uprave obezbeđuje se davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.
Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.
IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI
Radni odnos, prava i dužnosti zaposlenih u Gradskoj upravi uređuju se u skladu sa Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i podzakonskim aktima donetim u skladu sa zakonom.
Radni odnos u Gradskoj upravi može zasnovati lice koje, pored opštih uslova za rad utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Zaposleni mogu obavljati poslove Gradske uprave ako imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave i kad je to određeno zakonom ili drugim aktom radno iskustvo u odgovarajućoj struci.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom i aktom o sistematizaciji.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
Zvanja i zanimanja zaposlenih i uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih i postavljenih lica utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i Zakonom o sistemu plata zaposlenih u javnom sektoru.
Zaposleni i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenom zakonom.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom iz člana 40. ove odluke.
Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje, arhiviranje i izlučivanje materijala primljenog i nastalog u radu Gradske uprave.
Na kancelarijsko poslovanje u radu Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju.
XI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
1. sredstva za isplatu plata zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica,
2. sredstva za materijalne troškove,
3. sredstva za posebne namene,
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme,
5. sredstva za solidarne pomoći i druge posebne naknade.
Gradska uprava može ostvariti prihode svojom delatnošću u skladu sa zakonom, kada to ne utiče na redovno obavljanje funkcija.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana koriste se za potrebe Gradske uprave.
Sredstva za finansiranje poverenih poslova Gradu utvrđuju se u budžetu Republike.
U budžetu Grada odvojeno se iskazuje i vode sredstva preneta iz budžeta Republike za finansiranje poverenih poslova.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Načelnik Gradske uprave doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i izvršiti raspoređivanje službenika, odnosno zaključiti ugovore sa nameštenicima do 1. decembra 2016. godine (do početka primene Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave).
Dana 20. septembra 2016. godine prestala je da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 20/08, 9/09, 8/10 i 3/15), izuzev odredaba člana 14. Odluke, koje su se primenjivale do 1. januara 2017. godine, odnosno do dana početka primene Odluke o matičnim područjima na teritoriji grada Loznice.
Odluka o Gradskoj upravi grada Loznice stupila je na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", odnosno 20. septembra 2016. godine.
Odredbe člana 17. tačka b) koje se odnose na matična područja primenjuju se od 1. januara 2017. godine, odnosno od dana početka primene Odluke o matičnim područjima na teritoriji grada Loznice.
Odluka o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 25/16) stupila je na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", odnosno 19. decembra 2016. godine.
Odluka o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 13/17) stupila je na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", odnosno 15. septembra 2017. godine.
Odluka o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 23/20) stupila je na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", odnosno 29. septembra 2020. godine.
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice
("Sl. list grada Loznice", br. 5/2023)
Član 5
Načelnik Gradske uprave će u cilju sprovođenja ove odluke doneti odgovarajuća opšta akta iz svoje nadležnosti u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".
Prečišćen tekst Odluke sadrži:
1) Odluku o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 19/16),
2) Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 25/16),
3) Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 13/17) i
4) Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Loznice ("Službeni list grada Loznice", broj 23/20).
Prečišćen tekst Odluke biće objavljen u "Službenom listu grada Loznice".