PRAVILNIKO POSTUPKU ODOBRAVANJA PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU NIŠU("Sl. list grada Niša", br. 95/2018 i 85/2023) |
Ovim Pravilnikom bliže se uređuju: merila, kriterijumi i način odobravanja programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) u Gradu Nišu (u daljem tekstu: Grad) i dodele sredstava; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstava iz budžeta Grada, kao i prioriteti za odobravanje termina za korišćenje sportskih objekata koji su u vlasništvu Grada, bez naknade, sportskim organizacijama.
Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstava za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa, vodiće se u skladu sa Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", br.64/2016), podzakonskim aktima ministarstva Republike Srbije nadležnog za poslove sporta, Odlukom o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 83/2012, 67/2013 i 115/2016) (u daljem tekstu: Odluka) i ovim Pravilnikom.
II VREDNOVANJE I OCENA PROGRAMA
1. Prva faza-administrativna provera
Pre dostavljanja predloga programa sekretarijatu nadležnom za poslove sporta (u daljem tekstu: Sekretarijat), koji obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za potrebe Komisije za ocenu programa u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu (u daljem tekstu: Komisija) ovlašćeni predlagač, odnosno teritorijalni sportski savez, utvrđuje rok do koga mu sportske organizacije sa teritorije Grada dostavljaju svoje predloge programa i o tome ih obaveštava u pisanom obliku.
Teritorijalni sportski savez rok iz stava 1. ovog člana utvrđuje na osnovu roka za prijavljivanje programa sportskih organizacija koji utvrđuje radna grupa sastavljena od predstavnika Uprave, Komisije i teritorijalnog sportskog saveza.
Ukoliko teritorijalnom sportskom savezu sportska organizacija ne dostavi svoj predlog programa izrađen u skladu sa ovim pravilnikom, u utvrđenom roku iz stava 1. ovog člana, ostaviće joj se, u opravdanim slučajevima, naknadni rok do 8 dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta sportska organizacija odustala od predlaganja svojih programa.
Teritorijalni sportski savez može od nosioca programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama, pojašnjenjima, korigovanjima ili dopunama, da traži dodatno objašnjenje, korigovanje ili dopunu predloga programa. Ukoliko sportska organizacija ne pruži dodatno objašnjenje, ne iskoriguje predlog programa u skladu sa primedbama predlagača ili ne dostavi nedostajuću obaveznu dokumentaciju do roka za dostavljanje predloga programa Sekretarijatu, smatraće se da je ta sportska organizacija odustala od predloga svog programa.
Po dobijanju predloga programa od ovlašćenog predlagača, Sekretarijat u prvoj fazi vrednovanja programa vrši administrativnu (formalnu) proveru predloženih programa i ocenu ispunjenosti uslova i kriterijuma propisanih Zakonom i Odlukom, u pogledu organizacije nosioca programa, forme i finansiranja programa.
Samo programi koji ispunjavaju propisane uslove biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u drugoj i trećoj fazi.
2. Druga faza-ocena programa po Tabeli vrednovanja
U drugoj fazi Komisija vrši ocenu programa na osnovu sledeće Tabele vrednovanja, propisane u skladu sa Pravilnikom o odobravanju i sufinansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta:
Sekcija |
Maks. |
Ocena |
1. Finansijski i operativni kapacitet |
20 |
|
1.1 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa? |
5 |
|
1.2 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, (imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom)? |
5 |
|
1.3 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete (uključujući osoblje, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa)? |
5 |
|
1.4 Da li nosilac programa ima dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja? |
5 |
|
2. Relevantnost |
25 |
|
2.1 Konzistentnost programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u Gradu Nišu utvrđenim Zakonom o sportu i Strategijom razvoja sporta |
5 |
|
2.2 U kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Nišu? |
5 |
|
2.3 Koliko su jasno definisani i strateški odabrani subjekti koji su vezani za program, odnosno posrednici, krajnji korisnici, ciljne grupe? - U kojoj kategoriji sporta se godišnji program realizuje? |
5 |
|
2.4 Da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene i da li im program prilazi na pravi način? |
5 |
|
2.5 Da li program poseduje dodatne kvalitete, kao što su: originalnost i inventivnost, zastupanje unapređenja bavljenja sportom u svim segmentima stanovništva, uvođenje strukturnih promena u oblasti sporta, briga o perspektivnim sportistima, omogućavanje dostizanja vrhunskih sportskih rezultata, omasovljenje ženskih sportskih organizacija? |
5 |
|
3. Metodologija |
30 |
|
3.1 Da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima? |
5 |
|
3.2 Koliko je kompaktan celokupan plan programa? |
5 |
|
3.3 Da li je jasno definisan plan za praćenje i procenu ostvarivanja ciljeva i za procenu rezultata programa? |
5 |
|
3.4 Da li je učešće partnera, ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno? |
5 |
|
3.5 Da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv? |
5 |
|
3.6 Da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati? |
5 |
|
4. Održivost programa |
15 |
|
4.1 Da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, dugoročno unapređenje rada nosioca programa i razvoj sporta u Gradu Nišu? |
5 |
|
4.2 Da li će program imati višestruki uticaj, uključujući mogućnost multiplikovanja i produžavanja rezultata aktivnosti kao i daljeg prenošenja pozitivnih iskustava? |
5 |
|
4.3 Da li su očekivani rezultati programa razvojno, institucionalno i finansijski održivi? |
5 |
|
5. Budžet i racionalnost troškova |
10 |
|
5.1 Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući? |
5 |
|
5.2 Da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa? |
5 |
|
Maksimalni ukupni rezultat |
100 |
|
Ocena programa u skladu sa Tabelom vrednovanja se vrši tako što svaki Član Komisije daje ocenu po svakom kriterijumu pojedinačno, a kao ocena programa se uzima prosečna ocena.
Predlog programa može se vrednovati sa najviše 100 bodova.
Samo predlozi programa koji budu vrednovani sa 60 i više bodova po Tabeli vrednovanja, biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u pogledu ispunjenosti bližih i posebnih kriterijuma.
3. Treća faza-ocena programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu po bližim i posebnim kriterijumima
U trećoj fazi se vrši ocena godišnjih programa prema bližim i posebnim merilima i kriterijumima za programe iz člana 2. tačke 5. i 8. i člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke kao i posebnih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Odluke.
A) BLIŽI KRITERIJUMI ZA VREDNOVANJE PROGRAMA IZ ČLANA 2. TAČKE 5) I 8) ODLUKE
Bliži kriterijumi i merila za ocenu programa sportskih organizacija kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu iz člana 2. tačke 5) i 8) Odluke, utvrđuju se za olimpijske i neolimpijske sportove razvrstane Pravilnikom o sportskim granama od posebnog značaja za Republiku Srbiju, a koji su, u skladu sa Pravilnikom o nacionalnoj kategorizaciji sportova razvrstani u pet kategorija sportova.
Propise navedene u stavu 1. ovog člana donosi ministarstvo Republike Srbije nadležno za poslove sporta.
Komisija vrši ocenu godišnjih programa sportskih organizacija iz člana 2. tačke 5) i 8) Odluke prema sledećim bližim kriterijumima:
1. status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu;
2. tradicija sportske organizacije u Gradu;
3. rang takmičenja;
4. postignuti rezultati;
5. broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja;
6. broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem.
Ocena programa vrši se po sistemu bodovanja za svaki navedeni kriterijum i to posebno za olimpijske sportove, a posebno za neolimpijske sportove.
Maksimalan broj bodova za grupu olimpijskih sportova je 100, a za grupu neolimpijskih sportova je 75.
Bodovanje se vrši na sledeći način:
Red. br. |
Kriterijumi |
Maksimalan broj bodova |
|
Olimpijski sportovi |
Neolimpijski sportovi |
||
1 |
Status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu |
8 |
4 |
2 |
Tradicija sportske organizacije u Gradu |
8 |
8 |
3 |
Rang takmičenja |
10 |
10 |
4 |
Postignuti rezultati |
59 |
38 |
5 |
Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja |
10 |
10 |
6 |
Broj angažovanih sportskih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem |
5 |
5 |
|
UKUPNO |
100 |
75 |
Kriterijum "Status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu", boduje se za sportske organizacije iz grupe olimpijskih sportova i iz grupe neolimpijskih sportova u zavisnosti od razvrstanosti u kategoriju sportova u skladu sa aktom o nacionalnoj kategorizaciji sportova, na sledeći način:
Red. |
Kriterijum |
Broj |
Maks. broj |
|
Sportska udruženja iz grupe olim. sportova |
8 |
|
1. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u I kategoriju |
8 |
|
2. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u II kategoriju |
6 |
|
3. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u III kategoriju |
4 |
|
4. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u IV kategoriju |
2 |
|
5. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u V kategoriju |
1 |
|
|
Sportska udruženja iz grupe neolimpijskih sportova |
4 |
|
1. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u I kategoriju |
4 |
|
2. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u II kategoriju |
3 |
|
3. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u III kategoriju |
2 |
|
4. |
Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u IV i V kategoriju |
1 |
|
Kriterijum "Tradicija sportske organizacije u Gradu" boduje se tako što se za određeni broj godina aktivnog postojanja i takmičenja sportske organizacije dodeljuju bodovi po skali od 1 do 8, na sledeći način:
Red. br. |
Kriterijum |
Maks. br. bodova |
1. |
Sportske organizacije osnovane pre 50 godina i više |
8 |
2. |
Sportske organizacije od 25 do 49 godina tradicije |
6 |
3. |
Sportske organizacije od 15 do 24 godine tradicije |
4 |
4. |
Sportske organizacije od 5 do 14 godina tradicije |
2 |
5. |
Sportske organizacije od 3 do 4 godine tradicije |
1 |
Kriterijum "Rang takmičenja" boduje se posebno za sportove sa ekipnim sistemom takmičenja, posebno za sportove sa pojedinačnim sistemom takmičenja, kako za seniore tako i za juniore, s tim što sportska organizacija može da prijavi samo jednu ekipu ili pojedince iz najvišeg ranga takmičenja u kome se trenutno takmiče u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji za koju se sama opredeli.
Prilikom apliciranja programom sportska organizacija je u obavezi da priloži potvrdu nacionalnog granskog saveza na propisanom obrascu (koji je sastavni deo pravilnika) i koja mora da sadrži podatke o ukupnom broju rangova i o rangu u kome se takmičila sportska organizacija za koju se izdaje potvrda.
Bodovanje se vrši na sledeći način:
Red. br. |
Ekipni sportovi |
Pojedinačni sportovi |
||||
|
|
seniori |
juniori |
|
seniori |
juniori |
1. |
I nivo |
10 |
6 |
I nivo |
10 |
6 |
2. |
II nivo |
8 |
5 |
|
|
|
3. |
III nivo |
6 |
4 |
II nivo |
6 |
4 |
4. |
IV nivo |
4 |
3 |
|
|
|
5. |
V nivo |
3 |
2 |
III nivo |
3 |
2 |
6. |
VI nivo |
2 |
1 |
|
|
|
U slučaju da u ekipnom sportu postoje samo četiri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 10%, a ukoliko postoje tri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova se umanjuje za narednih 10% i td.
U pojedinačnim sportovima, ukoliko postoje dva nivoa takmičenja, maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 20%, a ukoliko postoji samo jedan nivo takmičenja maksimalni broj bodova se umanjuje za 40%.
Kriterijum "Postignuti rezultati" boduje se u ukupnom zbiru za olimpijske sportove maksimalno sa 59 bodova, a za neolimpijske sportove maksimalno sa 38 bodova. Sportska organizacija može da prijavi rezultat iz prethodne takmičarske sezone samo jedne ekipe ili pojedinaca iz najvišeg ranga takmičenja u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji za koju se sama opredeli (sa prvenstva ili kupa Srbije).
Boduju se najviši postignuti rezultati u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji i to za olimpijske i za neolimpijske sportove, sa ekipnim ili pojedinačnim sistemom takmičenja.
Prilikom apliciranja programom sportska organizacija je u obavezi da priloži, uz potvrdu nacionalnog granskog saveza koja sadrži podatke o prijavljenim postignutim rezultatima, i dokumentaciju o rezultatima sa takmičenja objavljenu na zvaničnom sajtu - linku granskog saveza (žrebnu, odnosno, startnu listu i završni bilten takmičenja).
Kod pojedinačnih sportova bodovaće se ekipni plasman ukoliko su ostvareni rezultati sa ekipnog takmičenja ili lige predviđenih propisima nacionalnog granskog saveza, i ukoliko je takmičenje održano u konkurenciji minimalno 8 ekipa tog nivoa, seniorske ili juniorske kategorije.
Ostvareni rezultati u pojedinačnim sportovima će se priznati samo ako u kategoriji, (disciplini, težinskoj kategoriji, klasi) na takmičenju učestvuje 6 i više sportista iz 3 kluba.
U pojedinačnim sportovima u grupnim disciplinama (štafeta, timske trke i sl.) ostvareni rezultati će se priznati samo ako na takmičenju učestvuje 4 i više tima iz 3 kluba.
Kod pojedinačnih olimpijskih sportova u obzir će se uzimati rezultati samo u olimpijskim disciplinama.
Bodovanje se vrši na sledeći način:
Ekipni olimpijski sportovi
Red. br. |
Nivoi |
Seniori |
Juniori |
||||||
I mesto ili osvajač kupa |
1/3 |
2/3 |
3/3 |
I mesto ili osvajač kupa |
1/3 |
2/3 |
3/3 |
||
1 |
I nivo |
54 |
45 |
40 |
35 |
38 |
32 |
28 |
24 |
2 |
II nivo |
44 |
35 |
30 |
25 |
28 |
22 |
18 |
14 |
3 |
III nivo |
34 |
25 |
20 |
15 |
18 |
12 |
8 |
4 |
4 |
IV nivo |
24 |
15 |
10 |
5 |
|
|
|
|
5 |
V nivo |
20 |
11 |
6 |
2 |
|
|
|
|
Titula prvaka države ili kupa u seniorskoj/junior. konkurenciji u poslednje četiri godine |
5 |
5 |
U slučaju da u ekipnom sportu (olimpijskom i neolimpijskom) postoje samo četiri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 10%, ukoliko postoje tri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 10% i td.
Pojedinačni olimpijski sportovi
Red. br. |
Nivoi |
Seniori |
Juniori |
||||||
I mesto |
1/3 |
2/3 |
3/3 |
I mesto |
1/3 |
2/3 |
3/3 |
||
1 |
I nivo |
54 |
45 |
40 |
35 |
38 |
32 |
28 |
24 |
2 |
II nivo |
34 |
25 |
20 |
15 |
18 |
12 |
8 |
4 |
Medalja sa: BP, EP, EK, EYOF CUP,COMEN CUP,SP i SK u seniorskoj/juniorsko j konkurenciji u poslednje četiri god. |
5 |
5 |
U slučaju da u pojedinačnim sportovima (olimpijskim i neolimpijskim) postoje samo dva nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 20%, a ukoliko postoji samo jedan nivo takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 40%.
Ekipni neolimpijski sportovi
Red. |
|
Seniori |
Juniori |
||||
I mesto ili osvajač kupa |
Plasman u I polovinu |
Plasman u II polovinu |
I mesto ili osvajač kupa |
Plasman u I polovinu |
Plasman u II polovinu |
||
1 |
I nivo |
33 |
25 |
20 |
21 |
15 |
10 |
2 |
II nivo |
20 |
15 |
10 |
15 |
10 |
5 |
3 |
III nivo |
5 |
|
|
|
|
|
Titula prvaka države ili kupa u seniorskoj/juniorskoj konkurenciji u poslednje četiri godine |
5 |
5 |
Pojedinačni neolimpijski sportovi
Red. br. |
Pojedinačni neolimpijski sportovi |
Seniori |
Juniori |
||||||
I mesto, 4 medalje - 2. zlatne |
1/3 tabele, 3 medalje - 1. zlatna |
2/3 tabele, 4 medalje - bez zlatnih |
3/3 tabele, 3 medalje - bez zlatnih |
I mesto 4 medalje - 2. zlatne |
1/3 tabele, 3 medalje - 1. zlatna |
2/3 tabele,4 medalje bez zlatnih |
3/3 tabele, 3 medalje - bez zlatnih |
||
1 |
I nivo |
33 |
26 |
20 |
15 |
23 |
15 |
10 |
6 |
2 |
II nivo |
23 |
18 |
15 |
10 |
10 |
8 |
5 |
3 |
Medalja sa: BP, EP, EK, SP i SK u senioratskoj/juniorskoj konkurenciji u poslednje četiri godine |
5 |
5 |
Kriterijum "Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja" boduje se od 2 do 10 bodova u zavisnosti od broja prijavljenih ekipa ili pojedinaca u redovnom sistemu takmičenja nacionalnog granskog saveza.
Boduje se ukupan broj ekipa koje učestvuju u zvaničnom sistemu takmičenja i to zbirno muške i ženske ekipe seniora, juniora, kadeta i pionira.
Bodovanje se vrši na sledeći način:
Red. br. |
broj ekipa |
bodovi |
1. |
5 i više ekipa |
10 |
2. |
4 ekipe |
8 |
3. |
3 ekipe |
6 |
4. |
2 ekipe |
4 |
5. |
1 ekipa |
2 |
Kriterijum "Broj angažovanih sportskih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem" boduje se od 1 do 5 bodova i to prema priloženoj tabeli:
Red. br. |
broj angažovanih trenera |
bodovi |
1. |
5 i više trenera |
5 |
2. |
4 trenera |
4 |
3. |
3 trenera |
3 |
4. |
2 trenera |
2 |
5. |
1 trenera |
1 |
Pod adekvatnim obrazovanjem sportskog stručnjaka podrazumeva se obrazovanje predviđeno Zakonom i drugim propisima, o čemu sportska organizacija prilikom apliciranja prilaže važeću dozvolu za rad izdatu od republičkog granskog saveza, odnosno trenersku licencu.
Angažovanje trenera u skladu sa važećim Zakonom i drugim propisima podrazumeva angažovanje u sportskoj organizaciji, o čemu sportska organizacija prilikom apliciranja prilaže kao dokaz adekvatan ugovor.
Maksimalan broj sportskih stručnjaka po uzrasnoj kategoriji koji se boduju je dva.
Sportski stručnjak koji se boduje može biti prijavljen samo u jednoj sportskoj organizaciji.
B) POSEBNI KRITERIJUMI ZA VREDNOVANJE PROGRAMA IZ ČLANA 2. TAČKE 5) I 8) ODLUKE
Komisija će prilikom ocene programa iz člana 2. tačka 5) i 8) Odluke, osim broja bodova koje je sportska organizacija ostvarila primenom bližih kriterijuma i merila za ocenu sportskih organizacija, uzeti u obzir i sledeće posebne kriterijume i merila:
• broj neophodnih takmičenja koje propisuje nadležni granski savez;
• obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza, i
• visina sredstava za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani.
Kriterijum "Broj neophodnih takmičenja koje propisuje nadležni granski savez" ocenjuje se tako što se za svako takmičenje dobijaju bodovi:
• za utakmicu ili takmičenje u najvišem nivou 2 boda,
• za utakmicu ili takmičenje u drugom nivou po 1 bod, i
• za utakmicu ili takmičenje u trećem nivou 0,5 bodova.
Kriterijum "Obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza" ocenjuje se tako što se dodeljuju:
• za svakog takmičara u najvišem nivou takmičenja po 2 boda,
• za svakog takmičara u drugom nivou po 1, i
• za svakog takmičara u trećem nivou 0,5 bodova.
Kriterijum "Visina sredstva za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani" ocenjuje se tako što se dodeljuju:
• za svakog takmičara koji je nastupio na takmičenju u najvišem nivou po 2 boda,
• za svakog takmičara koji je nastupio na takmičenju u drugom nivou po 1 bod, i
• za svakog takmičara koji je nastupio u trećem nivou takmičenja 0,5 bodova.
V) DODATNI KRITERIJUMI ZA VREDNOVANJE PROGRAMA IZ ČLANA 2. TAČKE 8) ODLUKE
Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačka 8) Odluke, odnosno programa onih sportskih organizacija koje su rešenjem Gradskog veća Grada Niša, na predlog Komisije, određene kao sportske organizacije od posebnog značaja za unapređivanje i razvoj sporta na teritoriji, pored bližih i posebnih kriterijuma za programe iz člana 2. tačke 5) i 8) Odluke, i prema sledećim dodatnim kriterijumima:
1. popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu;
2. masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu;
3. doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu;
4. broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem;
5. postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti.
Bodovanje po dodatnim kriterijumima se vrši na sledeći način:
Za ekipne sportove
Red. br. |
Kriterijumi |
Maks. br. |
1. |
Popularnost sporta na: |
|
gradskom planu |
15 |
|
nacionalnom planu |
10 |
|
međunarodnom planu |
10 |
|
2. |
Masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu; |
20 |
3. |
Doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu |
10 |
4. |
Broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem |
15 |
5. |
Postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti |
20 |
|
UKUPNO |
100 |
Za pojedinačne sportove
Red. br. |
Kriterijumi |
Maks. br. bodova |
1. |
Popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarednom planu |
10 |
2. |
Masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu |
10 |
3. |
Doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu |
10 |
4. |
Broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem |
10 |
5. |
Postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti |
10 |
|
UKUPNO |
50 |
G) BLIŽI KRITERIJUMI ZA VREDNOVANJE PROGRAMA IZ ČLANA 2. TAČKE 1), 2), 3), 6) 12), 13) i 14) ODLUKE
Bliži kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u Gradu, iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6),12), 13) i 14) Odluke su:
• kvalitet programa;
• mogućnost kvalitetne realizacije programa;
• uticaj programa na razvoj, afirmaciju i unapređenje sporta u Gradu;
• mogućnost realizacije programa u toku jedne budžetske godine;
• usaglašenost ciljeva sa strateškim dokumentima i
• srazmera između moguće realizacije ciljeva programa i troškova njegove realizacije.
D) POSEBNI KRITERIJUMI ZA VREDNOVANJE PROGRAMA IZ ČLANA 2. TAČKE 1), 2), 3), 6) 12), 13) i 14) ODLUKE
Posebni kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke utvrđuju se, s obzirom na njihovu specifičnost, pojedinačno za svaku vrstu programa i to za:
1) - Član 2. tačka 1. Odluke - Podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom, na osnovu:
• doprinosa stvaranju uslova za zadovoljenje potreba građana za fizičkom aktivnošću, bez obzira na pol, uzrast, rasnu i versku pripadnost, ili invaliditet;
• doprinosa afirmaciji rekreativnog sporta i značaja redovne fizičke aktivnosti;
• broju učesnika koji su obuhvaćeni programom;
• realizacije programa izvan redovnog sistema takmičenja;
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka za rad sa decom predškolskog i školskog uzrasta i studentima, ženama i invalidima;
• primene telesnih vežbi kojima se ostvaruje pozitivan uticaj na zdravstveni status učesnika programa;
• pozitivnog uticaj programa na socijalizaciju učesnika programa;
• pozitivnog uticaj programa na zainteresovanost učesnika programa za učešće u sportskim aktivnostima, i
• afirmacije značaja bavljenja sportom učesnika programa i stvaranje uslova za njihovo ravnopravno učešće u sportskim takmičenjima.
2) - Član 2. tačka 2. Odluke - Izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada,a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita, s obzirom:
• da li za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
• da li je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;
• da li sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;
• da li je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji Grada, naročito s obzirom na multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika;
• da li je sportski objekat kategorisan u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;
• da li je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;
• da li je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);
• da li su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;
• da li je predmer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;
• da li je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;
• da li je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);
• da li nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema i uknjižbe;
• da li se izgradnja, održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo, i
• da li su ugovorom regulisana sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.
3) - Član 2. tačka 3. Odluke - Organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad, na osnovu:
• kapaciteta organizatora za kvalitetnu organizaciju sportskog takmičenja;
• pozitivnog uticaja na razvoj i širenje grane sporta u kojoj se takmičenje organizuje;
• ekonomske opravdanosti;
• zanimljivosti za gledaoce i medijske prenose;
• uticaja na razvoj i afirmaciju vrednosti razvoja sporta u Gradu, i
• postojanja adekvatnog sportskog objekta.
4) - Član 2. tačka 6. Odluke - Fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.), na osnovu:
• mogućnosti kvalitetne organizacije i realizacije predškolskih i školskih sportskih takmičenja na bezbedan način, u granama sporta koje su utvrđene propozicijama nadležnog sportskog saveza i nadležnog ministarstva u skladu sa Zakonom;
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da realizuju predškolska i školska sportska takmičenja;
• mogućnosti učešća na svim nivoima školskih sportskih takmičenja u skladu sa kalendarom ministarstva nadležnog za poslove prosvete i propozicijama Saveza za školski sport Srbije, i
• postojanja adekvatnog sportskog objekta.
5) - Član 2. tačka 12. Odluke - Edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima, na osnovu:
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju programa;
• doprinosa prikupljanju, evidentiranju, obradi i publikovanju podataka o postignutim sportskim rezultatima, značajnim sportskim događajima i o sportskim stručnjacima u okviru grane sporta na teritoriji Grada;
• doprinosa razvoju i unapređenju organizovanosti sportskih organizacija u okviru grana sporta na teritoriji Grada;
• podizanja kvaliteta organizovanja redovnih takmičarskih aktivnosti sportskih organizacija u okviru grane sporta;
• mogućnosti afirmacije i podsticanja stručnog rada u sportu;
• broja učesnika koji je obuhvaćen programom, i
• obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana.
6) - Član 2. tačka 13. Odluke - Periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta u Gradu, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija, na osnovu:
- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;
• broja učesnika koji je obuhvaćen programom;
• unapređenja programa koji omogućavaju formiranje baze podataka koje omogućavaju dalja istraživanja, i
• doprinosa prikupljanju, evidentiranju, obradi i publikovanju podataka.
7) - Član 2. tačka 14. Odluke - Unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista, na osnovu:
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;
• doprinosa razvoju i unapređenju stručnog rada sportskih organizacija u okviru grana sporta na teritoriji Grada;
• stvaranja uslova za sveukupni razvoj sporta u Gradu, i
• mogućnosti afirmacije i podsticanja stručnog rada u sportu.
U postupku ocene programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke, vrši se pored procena kvaliteta i finansijsko vrednovanje.
U postupku ocene programa iz člana 2. tačke 5) i 8), kao i programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke, Komisija može predlog programa obeležiti komentarom "Zahteva dodatne pregovore", u kom slučaju Komisija ustanovljava okvir za pregovore.
Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan.
Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.
Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2. tačke 5) i 8), kao i programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke, Komisija sačinjava predlog odobravanja programa i dostavlja ga Gradskom veću Grada Niša, koje zaključkom predlaže Gradonačelniku Grada Niša donošenje rešenja o odobravanju ili neodobravanju programa.
Predlog iz stava 1. ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 5) i 8) Odluke, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa", kao i listu ostvarenih bodova po bližim, listu ostvarenih bodova po posebnim i listu ostvarenih bodova po dopunskim kriterijumima, kao i pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Odluke, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa" sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa.
Na javni poziv za sufinansiranje posebnih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Odluke, nosilac programa može podneti samo po jedan predlog programa za svaku od oblasti propisanih Odlukom.
Posebni kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Odluke, utvrđuju se, s obzirom na njihovu specifičnost, pojedinačno za svaku vrstu programa i to:
1) - Član 2. tačka 4. Odluke - Obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima, na osnovu:
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;
• usmerenosti ka povećanju obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima uzrasta do 20 godina;
• broja talentovanih sportista koji je uključen u sportske aktivnosti, i
• postojanja adekvatnog sportskog objekta.
2) - Član 2. tačka 9. Odluke - Unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje, na osnovu:
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju program;
• broja učesnika koji je obuhvaćen programom;
• obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana;
• uticaja programa na podizanje nivoa svesti o potrebi unapređenja zaštite zdravlja sportista, i
• uticaja na povećanje obuhvata sportista adekvatnim sportsko zdravstvenim obrazovanjem.
3) - Član 2. tačka 11. Odluke - Sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.), na osnovu:
• znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju program;
• afirmacije pravih vrednosti u sportu;
• uticaja programa na sprečavanje negativnih pojava u sportu i
• obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana.
Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Odluke, Komisija sačinjava predlog odobravanja posebnih programa i dostavlja ga Gradskom veću Grada Niša, koje zaključkom predlaže Gradonačelniku Grada Niša donošenje rešenja o odobravanju ili neodobravanju programa. Predlog iz stava 1. ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Odluke, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa" sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa.
Sastavni deo ovog Pravilnika su:
Prilog 1: |
|
|
Obrazac 1 |
Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu, koji predlaže teritorijalni sportski savez; |
|
Obrazac 2 |
Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu - učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u evropskim klupskim takmičenjima; |
|
Obrazac 3 |
Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu, kroz izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita; |
|
Obrazac 4 |
Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu, u vidu organizovanja sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad; |
|
Obrazac 5 |
Predlog posebnih programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu; |
|
Obrazac 6 |
Predlog posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu kroz organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista; |
|
Obrazac 7 |
Predlog kandidata za dodelu stipendija talentovanim sportistima. |
|
Prilog 2: |
|
|
|
Tabela vrednovanja programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu; |
|
|
Potvrda granskog nacionalnog saveza; |
|
|
Potvrda granskog nacionalnog saveza za stipendije; |
|
|
Izjava o partnerstvu. |
|
Prilog 3: |
|
|
Obrazac 8 |
Završni izveštaj o realizaciji programa; |
|
Obrazac 9 |
Završni izveštaj o realizaciji programa izgradnje, održavanja i opremanja sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita; |
|
Obrazac 10 |
Završni izveštaj o realizaciji programa kampa |
|
Obrazac 11 |
Periodični izveštaj o realizaciji programa. |
|
Prilog 4: |
|
|
Obrazac 12 |
Evaluacija predloženog programa. |
III PRIORITETI ZA DODELU TERMINA ZA KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA
U skladu sa članom 46. Odluke, kao vid pomoći sportskim organizacijama, Uprava odobrava termine za korišćenje sportskih objekata koji su u vlasništvu Grada, bez naknade, po zahtevu sportskih organizacija za održavanje sportskih priredbi, u koje spadaju sportske manifestacije i takmičarske aktivnosti, kao i za trenažne aktivnosti, pri čemu prioritet imaju:
• sportske priredbe republičkog ili međunarodnog ranga u odnosu na sportske priredbe nižeg ranga;
• sportske priredbe od značaja za Grad u odnosu na ostale sportske priredbe, osim priredbi republičkog ili međunarodnog ranga;
• sportske manifestacije u odnosu na sportska takmičenja, osim ukoliko su ona republičkog ili međunarodnog ranga;
• sportska takmičenja u odnosu na trenažne aktivnosti sportskih organizacija;
• olimpijske u odnosu na neolimpijske grane sporta;
• sportske aktivnosti starijih uzrasnih kategorija u odnosu na mlađe uzrasne kategorije sportista.
Sportski objekti i prostori namenjeni za sport i fizičku kulturu, koji su u vlasništvu Grada Niša, a koji su povereni na upravljanje Ustanovi za fizičku kulturu Sportski centar "Čair", u kojima sportske organizacije i udruženja obavljaju svoje trenažne i takmičarske aktivnosti su:
- Sportska hala "Čair" (velika i mala sala);
- Kompleks bazena;
- Sportska sala u OŠ "Dušan Radović";
- Sportska sala u OŠ "Miroslav Antić - Mika";
- Stonoteniski dom;
- Sala za borilačke sportove, ul. Strahinjića Bana 2a;
- Streljana;
- Kuglana;
- Fitnes sala i
- Teretana na kompleksu zatvorenih bazena.
Termini za trenažne aktivnosti u navedenim objektima odobravaju se u trajanju do 90 minuta.
Prioritet u dodeli termina u pojedinim sportskim objektima i prostorima iz člana 29a. ovog Pravilnika, imaju sportske organizacije od posebnog značaja za unapređenje i razvoj sporta na teritoriji Grada.
Ove sportske organizacije imaju pravo na svakodnevno korišćenje termina za sprovođenje trenažnih i takmičarskih aktivnosti.
Preduslov za dobijanje termina za sportske organizacije koje nisu od posebnog značaja za unapređenje i razvoj sporta na teritoriji Grada je da su takmičarski (redovni) programi tih organizacija pozitivno ocenjeni od Komisije, odnosno da su ostvarili dovoljan broj bodova za sufinansiranje tih programa od strane Grada.
Sportske organizacije koje se takmiče u olimpijskim granama sporta imaju pravo na korišćenje termina za sprovođenje trenažnih i takmičarskih aktivnosti i to:
- za I rang takmičenja - 5 dana nedeljno, 2 termina dnevno;
- za II i III rang takmičenja - 4 termina nedeljno, prednost ima viši rang takmičenja.
Sportske organizacije koje se takmiče u neolimpijskim granama sporta imaju pravo na korišćenje termina za sprovođenje trenažnih i takmičarskih aktivnosti i to:
- za I rang takmičenja - 4 termina nedeljno i
- za II rang takmičenja - 3 termina nedeljno.
Dodeljene termine sportske organizacije mogu koristiti isključivo i samo za trenažne i takmičarske aktivnosti u okviru odobrenih, odnosno sufinansiranih godišnjih programa.
Sportska organizacija koja dodeljene termine koristi u druge svrhe, biće sankcionisana oduzimanjem termina.
Sportske organizacije koje za svoje trenažne i takmičarske aktivnosti koriste bazene Sportskog centra "Čair", a čiji su takmičarski programi od strane Komisije pozitivno ocenjeni i sufinansiraju se od strane Grada, zbog specifičnosti, odnosno većeg broja klubova koji istovremeno održavaju treninge u istom prostoru (bazenu), zadržavaju termine koje su i do sada koristili.
Pravo na korišćenje termina za održavanje takmičarskih aktivnosti osnovnih i srednjih škola, u objektima i prostorima iz člana 29a. ovog Pravilnika, ima Savez za školski sport Grada Niša. Pravo na jedan termin nedeljno ima i Reprezentativni sindikat Gradske uprave Grada Niša.
Sportske organizacije koje u skladu sa odredbama ovog Pravilnika, nisu ostvarile pravo na korišćenje objekata za trenažne aktivnosti, imaju pravo na sprovođenje takmičarskih aktivnosti, ukoliko postoje slobodni termini.
Slobodni termini u sportskim objektima i prostorima iz člana 29a. ovog Pravilnika, mogu se izdavati komercijalno, po cenovniku Ustanove za fizičku kulturu Sportski centar "Čair".
Na ovaj pravilnik saglasnost daje Gradonačelnik Grada Niša, na predlog Gradskog veća.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o postupku odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša" broj 130/2016).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Priloge 1-4, koji su sastavni deo ovog Pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Niša", br. 95/2018, možete pogledati OVDE
Redakcija je zadržala numeraciju članova kako je objavljena u "Sl. listu grada Niša", br. 85/2023.