ODLUKA

O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 23/2017, 5/2021 i 3/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se organizacija, delokrug način rada i druga pitanja od značaja za ostvarivanje funkcije Gradske uprave grada Šapca (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obavlja izvorne poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Šapca.

Pored poslova iz izvorne nadležnosti grada kao jedinice lokalne samouprave, Gradska uprava vrši i zakonom poverene poslove državne uprave.

Član 3

Rad Gradske uprave je javan.

Gradska uprava je dužna da javnosti omogući uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Član 4

Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana.

Gradska uprava je dužna da svakom građaninu obezbedi jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava, obaveza i interesa.

Član 5

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi (službenici i nameštenici) dužni su da svoje poslove obavljaju savesno, odgovorno i nepristrasno, čuvajući ugled Gradske uprave, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju svojih poslova mogu izražavati i zastupati.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, usta nova i drugih organizacija iz nadležnosti grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 8

Gradska uprava u obavljanju upravnog nadzora može:

1. naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;

2. izreći mandatnu kaznu;

3. podneti prijavu nadležnom organu za krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4. izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;

5. obavestiti drugi organ ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;

6. preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom i opštim aktom.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 9

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.

Član 10

Za vršenje srodnih upravnih, stručnih i drugih poslova u Gradskoj upravi obrazuju se odeljenja kao osnovne organizacione jedinice i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.

Član 11

Odeljenja se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim vršenjem se obezbeđuje efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju. Odeljenje se obrazuje za najmanje osam zaposlenih.

Član 12

Radi obavljanja istih ili sličnih poslova, koji su međusobno povezani, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga osnovnih organizacionih jedinica, mogu se u okviru odeljenja obrazovati uže organizacione jedinice - odseci a unutar odseka mogu se obrazovati - grupe.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana i realizacije politike za mlade, mogu se unutar osnovne organizacione jedinice obrazovati kancelarije.

Odsek se obrazuje radi obavljanja srodnih po slova koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje pet zaposlenih.

Grupa se obrazuje za obavljanje međusobno povezanih poslova koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.

Član 13

Zbog prirode poslova koje obavljaju, uže organizacione jedinice mogu imati i druge nazive, kao što su: pisarnica, računovodstvo i dr.

Član 14

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi utvrđuje se aktom koji usvaja Gradsko veće na predlog načelnika Gradske uprave.

Osnovne organizacione jedinice

Član 15

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave su:

1. Odeljenje za opštu upravu,

2. Odeljenje za društvene delatnosti,

3. Odeljenje za budžet i finansije,

4. Odeljenje za urbanizam,

5. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju,

6. Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj,

7. Odeljenje za poljoprivredu,

8. Odeljenje za inspekcijske i komunalno-stambene poslove,

9. Odeljenje komunalne milicije,

10. Odeljenje za skupštinske, zajedničke poslove i IT.

Član 16

Odeljenje za opštu upravu obavlja sledeće poslove:

naknadni upis u matičnu knjigu rođenih; naknadni upis u matičnu knjigu umrlih; ispravka greške u matičnim knjigama; promena ličnog imena za puno letno lice; promena ličnog imena za maloletno lice; promena prezimena supružnika nakon razvoda braka; donošenje rešenja o odobrenju za zaključenje braka van za to naročito određene službene pro storije; osnovni upis u matičnu knjigu rođenih lica rođenih u zdravstvenoj ustanovi - postupak prijave u zdravstvenoj ustanovi; osnovni upis u matičnu knjigu rođenih, lica rođenih u zdravstvenoj ustanovi - postupak prijave od strane roditelja u matičnoj službi; upis u matične knjige činjenica koje su se dogodile u inostranstvu; osnovni upis u matičnu knjigu umrlih - lica umrlih u zdravstvenoj ustanovi i lica umrlih van zdravstvene ustanove (kući); osnovni upis u matičnu knjigu umrlih - lica umrlih u inostranstvu - dokumenta za upis dostavljena od strane ambasade ili konzularnih odeljenja; upis u matičnu knjigu venčanih brakova zaključenih u ino stranstvu - dokumenta za upis dostavljena od strane ambasade ili konzularnih odeljenja; zaključenje braka; priznanje očinstva; prijem i sprovođenje rešenja o prijemu u državljanstvo Republike Srbije; prijem i sprovođenje rešenja o otpustu iz državljanstva Republike Srbije; prijem i sprovo đenje odluka pravosudnih organa (odluke o razvodu braka, rešenje Višeg suda o verifikaciji odluke inostranog suda o razvodu braka, odluku Višeg suda o priznanju odn. osporavanju očinstva); prijem i sprovođenje rešenja o promeni ličnog imena done tog od strane nadležne opštinske/gradske uprave; prijem i sprovođenje rešenja o ispravci greške, dopuni podataka, poništenju pogrešno upisanih konstatacija, o upisu i poništenju upisa u: matičnoj knjizi rođenih, matičnoj knjizi venčanih, matičnoj knjizi umrlih i knjizi državljana, dobijena od nadležne opštinske/gradske uprave; prijem i sprovo đenje izveštaja o smrti, kao i druge vrste izveštaja dobijenih od strane matičnih službi drugih gradova/opština odnosno šefova mesnih kancelarija; prijem i sprovođenje akata Centra za socijalni rad (rešenja o stavljanju pod starateljstvo, prestanku starateljstva i lišavanju poslovne sposobnosti); izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i knjiga državljana na zahtev stranke; dostavljanje izvoda iz matičnih knjiga (na domaćem ili međunarodnom obrascu) i uverenja o državljanstvu, licima koja su zahtev za izdavanje ovih dokumenata, dostavila putem telefona ili interneta; izdavanje uverenja o slobodnom bračnom stanju; izdavanje opšteg uverenja o činjenicama upisanim u matičnu knjigu rođenih, venčanih, umrlih ili knjigu državljana; izdavanje uverenja da lice nije upisano u matičnu knjigu rođe nih, matičnu knjigu venčanih, matičnu knjigu umrlih kao i knjigu državljana; izdavanje potvrda da predmet ne postoji u arhivi Pisarnice; utvrđivanje naknade za obavljanje poslova mrtvozornika; izrada izveštaja o radu Gradske uprave na rešavanju upravnih i vanupravnih predmeta; izrada izveštaja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija; upis lica u birački spisak na osnovu izveštaja MUP-a o promeni prebivališta lica; upis lica u birački spisak na osnovu izveštaja MUP-a za punoletna lica; upis lica u birački spisak na zahtev stranke; upis raseljenih lica u birački spisak na osnovu zahteva stranke; upis lica u birački spisak na osnovu izveštaja Mesne kancelarije; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu nedeljnog izveštaja MUP-a; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu rešenja MUP-a o otpustu iz državljanstva Republike Srbije; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja Mesne kancela rije po osnovu odjave prebivališta; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja matične službe o umrlim licima; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja o smrti; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja Mesne kancelarije o umrlim licima; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja MUP-a; brisanje lica iz biračkog spiska na osnovu izveštaja Centra za socijalni rad o licima kojima je oduzeta poslovna sposobnost; sprovođenje promena u biračkom spisku koje su nastale po osnovu sklapanja braka; promena podataka u biračkom spisku na za htev stranke; promena podataka u biračkom spisku na osnovu nedeljnog izveštaja MUP-a; promena podataka u biračkom spisku na osnovu izveštaja Mesne kancelarije; promena podataka u biračkom spisku na osnovu pravnosnažnog rešenja Odeljenja za opštu upravu o promeni ličnog imena građana; izdavanje uverenja i potvrda o izbornom pravu; kontrola rada mesnih kancelarija; priprema izveštaja, informacija i drugih materijala o radu mesnih kancelarija; predlaganje mera za poboljšanje uslova za rad i unapređenje rada mesnih kancelarija; opšti poslovi organizacije i sprovođenja izbora; uvođenje samodoprinosa u mesnoj zajednici ili delu mesne zajednice; tehnička pomoć Savetima mesnih zajednica u administrativnim poslovima; analiza prikupljenih činjenica od strane gradskih povere nika i predsednika mesnih zajednica i izrada mesečnih i šestomesečnih izveštaja o potrebama mesnih zajednica; poslovi sačinjavanja zahteva i prijava građana u ime mesnih zajednica, za nadležne komunalno inspekcijske službe u cilju zaštite životne sredine; pomoć oko izrade planova i pro grama rada i finansijskih planova mesnih zajednica i praćenje realizacije istih; poslovi pružanja pomoći i tehničke podrške mesnim zajednicama pri organizovanju edukativnih, obrazovnih programa i programa kulture u mesnim zajednicama; poslovi na izradi normativnopravnih akata mesnih zajednica; pru žanje pravne pomoći građanima; pripremanje i sprovođenje anketa o kvalitetu pruženih usluga i zadovoljstvu korisnika; poslovi upravljanja uslugama; izrada informatora o uslugama iz delatnosti lokalne samouprave; informisanje i obaveštavanje građana o pravima; prijem zahteva stranke na Jedinstvenom šalteru i prosleđivanje Pisarnici na dalju obradu; proces postupanja sa primljenim zahtevom/podneskom stranke dostavljenog preko Jedinstvenog šaltera; prijem i postupanje sa poštom primljenom preko poštanske službe; prijem i postupanje sa pošiljkom primljenom preko kurirske službe; prijem i postupanje sa poštom / pošiljkom označenom kao državna, vojna ili službena tajna, koja ima poverljiv ili strogo poverljiv karakter; prijem i postupanje sa poštom u formi novčanih pisama i drugim vrednosnim pošiljkama; prijem i postupanje sa poštom u vezi sa licitacijom, konku rsom za radove i drugom sličnom poštom; prijem i postupanje sa poštom adresiranom na određenog radnika u organu; prijem i postupanje sa poštom / pošiljkom primljenom van radnog vremena; prijem pošte primljene elektronskim putem-objedinjena procedura; ekspedicija pošte (preko poštanske službe ili preko dostavljača kurira); ekspedicija pošte mesnim kancelarijama, ustanovama, odbornicima, javnim preduzećima; vođenje evidencije po dosijeima; vođenje evidencije predmeta kao popisa akata; vođenje rokovnika predmeta; prijem i arhiviranje rešenih predmeta u pisarnici; izdavanje arhivske građe iz Arhivskih depoa pisarnice, po zahtevu službenog lica; izdavanje arhivske građe iz Arhivskih depoa pisarnice, po zahtevu stranke; evidencija (i selektovanje) registraturskog materijala i arhivske građe; izlučivanje bezvrednog registra turskog materijala i arhivske građe i predaja nadležnom arhivu; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 17

U okviru Odeljenja za opštu upravu, za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija Bela Reka za naseljeno mesto Bela Reka,

2. Mesna kancelarija Bogosavac za naseljeno mesto Bogosavac,

3. Mesna kancelarija Bukor za naseljeno mesto Bukor,

4. Mesna kancelarija Varna za naseljena mesta Varna i Slatina,

5. Mesna kancelarija Volujac za naseljena mesta Volujac, Bojić i Dvorište,

6. Mesna kancelarija Gornja Vranjska za naseljeno mesto Gornja Vranjska,

7. Mesna kancelarija Grušić za naseljeno mesto Grušić,

8. Mesna kancelarija Desić za naseljena mesta Desić i Miloševac,

9. Mesna kancelarija Dobrić za naseljeno mesto Dobrić,

10. Mesna kancelarija Drenovac za naseljeno mesto Drenovac,

11. Mesna kancelarija Duvanište za naseljeno mesto Duvanište,

12. Mesna kancelarija Zablaće za naseljeno mesto Zablaće,

13. Mesna kancelarija Zminjak za naseljeno mesto Zminjak,

14. Mesna kancelarija Jevremovac za naseljeno mesto Jevremovac,

15. Mesna kancelarija Jelenča za naseljeno mesto Jelenča,

16. Mesna kancelarija Krivaja za naseljeno mesto Krivaja,

17. Mesna kancelarija Lipolist za naseljeno mesto Lipolist,

18. Mesna kancelarija Majur za naseljeno mesto Majur,

19. Mesna kancelarija Maovi za naseljeno mesto Maovi,

20. Mesna kancelarija Mačvanski Pričinović za naseljeno mesto Mačvanski Pričinović,

21. Mesna kancelarija Metlić za naseljeno mesto Metlić,

22. Mesna kancelarija Mišar za naseljeno mesto Mišar,

23. Mesna kancelarija Nakučani za naseljeno mesto Nakučani,

24. Mesna kancelarija Orid za naseljena mesta Korman, Miokus, Mrđenovac, Orašac, Orid i Predvorica,

25. Mesna kancelarija Petkovica za naseljeno mesto Petkovica,

26. Mesna kancelarija Petlovača za naseljeno mesto Petlovača,

27. Mesna kancelarija Pocerski Metković za naseljeno mesto Pocerski Metković,

28. Mesna kancelarija Pocerski Pričinović za naseljeno mesto Pocerski Pričinović,

29. Mesna kancelarija Prnjavor za naseljeno mesto Prnjavor,

30. Mesna kancelarija Ribari za naseljeno mesto Ribari,

31. Mesna kancelarija Rumska za naseljena mesta Gornja Rumska i Donja Rumska,

32. Mesna kancelarija Sinošević za naseljeno mesto Sinošević,

33. Mesna kancelarija Slepčević za naseljeno mesto Slepčević,

34. Mesna kancelarija Tabanović za naseljeno mesto Tabanović,

35. Mesna kancelarija Cerovac za naseljena mesta Cerovac, Mala Vranjska i Žabar,

36. Mesna kancelarija Culjković za naseljena mesta Culjković i Radovašnica,

37. Mesna kancelarija Ševarice za naseljeno mesto Ševarice,

38. Mesna kancelarija Štitar za naseljeno mesto Štitar.

Član 18

Mesne kancelarije obavljaju sledeće poslove:

prijem podnesaka za Gradsku upravu i organe grada Šapca i dostavljanje istih tim organima; poslove vezane za ažuriranje biračkog spiska; izdavanje uverenja o činjenicama o kojima se u mesnim kancelarijama vodi službena evidencija, kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija kada je dokazivanje činjenica propisano zakonom; vrše i stručne administrativno tehničke poslove za potrebe mesnih zajednica; vođenje matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih i knjige državljana; upisivanje činjenica o rođe nju, braku, smrti i drugih činjenica predviđenih zakonom, kao i promena u vezi sa ovim činjenicama u matičnim knjigama; vođenje odgovarajućih registara za matične knjige; unos podataka iz matičnih knjiga u Centralni sistem za elektronsku obradu i skladištenje podataka i čuvanje drugog primerka matičnih knjiga; izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja o činjenicama upisanim u matične knjige; izdavanje uverenja o državljanstvu; obavljanje matičnih poslova u vezi sa zaključenjem braka; dostavljanje izvoda iz knjige umrlih nadležnim organima; prijem stranaka i pružanje stručne pomoći u vezi sa matičarskom delatnošću; staranje o formiranju i čuvanju dokumentacije i matične arhive; sastavljanje statističkih izveštaje; dostavljanje potrebnih izveštaja nadležnim matičarima i drugim organima i organizacijama; saradnja sa drugim matičarima, državnim organima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama; sačinjavanje izveštaja, analiza i dostavljanje istih nadležnim organima; priprema biračkog mesta za održavanje izbora, pružanje pomoći biračkim odborima u opremanju biračkog mesta (obezbeđivanje glasačkih kutija, paravana, grejanja i sl.) i druge poslove vezane za sprovođenje izbornog postupka; poslove prijema i podnošenja prijava za kršenje propisa iz saobraćajne, ekološke i komunalne delatnosti nadležnom odeljenju; prikupljanje potrebnih podatka nadležnim službama, odeljenjima, ustanovama i preduzećima čiji je osnivač grad; informisanje javnih preduzeća koji komunalnu delatnost obavljaju u naseljenim mestima o komunalnoj infrastrukturi u selu, sportskoj infrastrukturi; informisanje stanovnika mesnih zajednica sa područja sela o svim pravima i obavezama iz delatnosti ustanova i javnih preduzeća čiji je osnivač Grad; poslove anketiranje meštana mesnih zajednica sa područja sela o potrebama i pravima iz oblasti dečije, socijalne, zdravstvene zaštite i imovinskog statusa; saradnja sa mesnim zajednicama u naseljenim mestima radi realizacije mera podrške za omogućavanje bržeg razvoja sela, zadrugarstva; informisanje stanovništva o stanju poreskog duga i prijem poreskih prijava; pružanje informacija poljoprivrednim proizvođačima o subvencijama; poslove evidentira staračkih samačkih domaćinstva i dostavljanje izveštaja nadležnim organima i obavljanje drugih poslova po nalogu rukovodioca Odseka i Odeljenja.

Član 19

U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju, mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa nadležnim odeljenjima Gradske uprave i mesnim zajednicama.

Mesne kancelarije obavljaju stručne i administrativno-tehničke poslove (osim finansijskih), za potrebe mesnih zajednica na svom području, ako im vršenje tih poslova bude povereno od strane mesnih zajednica.

Član 20

Odeljenje za društvene delatnosti obavlja sledeće poslove:

Stručne i administrativne poslove za Komisije iz nadležnosti Odeljenja; administrativne po slovi za Savet za rodnu ravnopravnost grada Šapca i Savet za zdravlje; predlaganje odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja; utvrđivanje prava na studentske nagradne stipendije u skladu sa Odlukom o godišnjim nagradnim studentskim stipendijama; utvrđivanje prava na studentske stipendije za deficitarna zanimanja u skladu sa Odlukom o godišnjim studentskim stipendijama za deficitarna zanimanja; administriranje zahteva za izdavanje uverenja o prosečnim primanjima po članu domaćinstva u cilju regulisanja učeničkih stipendija i smeštaja u učenički dom, i u cilju regulisanja studentskih kredita, stipendija i smeštaja u studentski dom; priprema predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza koji se usvajaju od strane nadležnih organa Grada; priprema predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza u cilju izveštavanja organa Grada; sprovođenje konkursa za finansiranje/sufinansiranje udruženja građana u oblasti kulture i praćenje realizacije projekata u skladu sa zaključenim ugovorima; sprovođenje konkursa za finansiranje/sufinansiranje udruženja građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite i praćenje realizacije projekata u skladu sa zaključenim ugovorima; sprovođenje konkursa za finansiranje/sufinansiranje udruženja građana u oblasti sporta i praćenje realizacije projekata u skladu sa zaključenim ugovorima; sprovođenje javnog poziva za ostvarivanje prava na uplatu doprinosa za penzijsko, invalidsko i zdravstveno osiguranje licima koja su stekla status lica koja samostalno obavljaju umetničku ili drugu delatnost u oblasti kulture; izrada predloga odluke o budžetu Grada u delu koji se odnosi na oblast društvenih delatnosti; priprema i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti predškolskog obrazovanja; priprema i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti osnovnog obrazovanja; priprema i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti srednjeg obrazovanja; priprema i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti kulture; priprema i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti socijalne i zdravstvene zaštite; kontrola pojedinačnih zahteva za plaćanje od ustanova predškolskog obrazovanja; kontrola pojedinačnih zahteva za plaćanje od ustanova osnovnoškolskog obrazovanja; kontrola pojedinačnih zahteva za plaćanje od ustanova srednjoškolskog obrazovanja; kontrola pojedinačnih zahteva za plaćanje od ustanova iz oblasti kulture; kontrola pojedinačnih zahteva za plaćanje od ustanova iz oblasti socijalne i zdravstvene zaštite; obrada zahteva za kategorizaciju objekata za smeštaj turista u domaćoj radinosti; izdavanje potvrda i uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija; vođenje upravnog postupka o pravu na dečiji dodatak; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu zarade za vreme odsustva sa posla radi nege deteta; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu zarade za vreme odsustva sa posla radi posebne nege deteta; vođenje upravnog postupka o pravu na novčanu naknadu za prvo, drugo i svako naredno dete; vođenje upravnog postupka o pravu na roditeljski dodatak; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu ometenu u razvoju; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu iz socijalno ugroženih porodica; poslovi prosvetne inspekcije po službenoj dužnosti; poslovi prosvetne inspekcije po zahtevu; vođenje upravnog postupka o pravu na ličnu invalidninu i priznavanje svojstva vojnog invalida i civilnog invalida rata; vođenje upravnog postupaka o pravu na porodičnu invalidninu (po umrlom ratnom vojnom invalidu); vođenje upravnog postupka o pravu na porodičnu invalidninu (po palom borcu); vođenje upravnog postupka o pravu na borački dodatak; vođenje upravnog postupka o pravu za izdavanje naloga za izradu ortopedskog pomagala (izdavanje pomagala, zanavljanje i zamena); vođenje upravnog postupka o pravu na ortopedska pomagala; vođenje upravnog postupka o pravu na pomoć u slučaju smrti ratnog vojnog invalida; vođenje upravnog postupka o pravu na naknadu pogrebnih troškova (korisnika mesečnog novčanog primanja); vođenje upravnog postupka o prestanku prava iz oblasti boračko invalidske zaštite usled smrti korisnika; vođenje upravnog postupka o pravu na dodatak za negu i pomoć; vođenje upravnog postupka o pravu na novčanu naknadu za vreme nezaposlenosti; poslovi investicija u građevinarstvu; poslovi poverenika za izbeglice - priznavanje statusa izbeglom licu; poslovi poverenika za izbeglice - rešavanje po zahtevu za promenu mesta boravka izbeglom licu; poslovi poverenika za izbeglice - nadoknada troškova sahrane za preminulo izbeglo lice; poslovi poverenika za izbeglice - ukidanje statusa izbeglog lica; poslovi poverenika za izbeglice - primanje zahteva za izdavanje duplikata legitimacije interno raseljenom licu; vođenje drugostepenog postupka po žalbi na rešenja Centra za socijalni rad "Šabac" o pravima iz okvira prava i dužnosti Grada; poslovi Interresorne komisije; vođenje upravnog postupka o pravu na besplatno korišćenje posebno obeleženih parking mesta na javnim parkiralištima za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom; odlučivanje po zahtevu za sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne energije ili prirodnog gasa; odlučivanje po zahtevu za sticanje statusa energetski ugroženog kupca zbog zdravstvenog stanja; vođenje upravnog postupka o pravu na besplatnu mesečnu kartu; Poslovi koordinatora kancelarije za mlade; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

U okviru Odeljenja za društvene delatnosti obrazuje se Kancelarija za mlade koja je zadužena da sprovodi i prati lokalnu omladinsku politiku - inicira izradu i prati sprovođenje LAP lokalne strategije za mlade; uspostavlja saradnju sa svim relevantnim partnerima omladinske politike koja se odnosi na umrežavanje, komunikaciju i koordinaciju.

Član 21

Odeljenje za budžet i finansije obavlja sledeće poslove:

Priprema predloga Odluke o budžetu grada Šapca; organizovanje javne rasprave; priprema Odluke o dopunskom budžetu grada Šapca (Rebalans); utvrđivanje kvota za izvršenje budžeta; izrada izveštaja o izvršenju prihoda i rashoda budžeta; promena i preusmeravanje aproprijacija budžeta; priprema predloga rešenja o odobravanju tekuće i stalne budžetske rezerve; transfer sredstava korisnicima budžeta; priprema predloga Završnog računa grada i konsolidovanog Završnog računa budžeta grada Šapca; izrada mesečnih, tromesečnih i godišnjih izveštaja za Ministarstva; istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; priprema i izrada plana nabavki; obezbeđivanje ulova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje zajedničkih javnih nabavki sa ostalim budžetskim korisnicima, po ovlašćenju drugih budžetskih korisnika i sprovođenje javnih nabavki za sopstvene potrebe; poslovi objavljivanja dokumenata na portalu javnih nabavki i internet stranici u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava grada; priprema i izrada kvartalnih izveštaja o postupcima javnih nabavki i zaključenim Ugovorima o javnim nabavkama i dostavljanje istih Upravi za javne nabavke; vođenje posebne evidencije o nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje; priprema i sastavljanje Ugovora o javnim nabavkama; praćenje realizacije zaključenih Ugovora o javnim nabavkama u Gradskoj upravi grada, kao i druge poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast; postupak utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta; zaključivanje ugovora o otkupu stanova u javnoj svojini grada; utvrđivanje prava korišćenja u korist vlasnika nezakonito izgrađenog objekta; postupak potpune eksproprijacije; postupak deeksproprijacije; administrativni prenos nepokretnosti; uspostavljanje prava službenosti; postupak zaključivanja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost i administrativni prenos nepokretnosti; otuđenje i davanje u zakup neizgrađenog građevinskog zemljišta u javnoj svojini neposrednom pogodbom; otuđenje i davanje u zakup neizgrađenog građevinskog zemljišta u javnoj svojini javnim oglašavanjem; pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu; zasnivanje prava zakupa na građevinskom zemljištu koje podleže primeni Zakona o pretvaranju prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu; postupak pribavljanja neizgrađenog građevinskog zemljišta u javnu svojina na osnovu sporazuma sa vlasnikom zemljišta; otuđenje nepokretnosti u javnoj svojini shodno Zakonu o javnoj svojini; sastavljanje i podnošenje izveštaja iz oblasti imovinsko pravnih poslova; vođenje evidencije i unos podataka o nepokretnostima u javnoj svojini grada u jedinstvenu evidenciju Republičke direkcije za imovinu; kontrola programa poslovanja i rebalansa programa poslovanja javnih preduzeća; izveštavanje ministarstava; kontrola godišnjih izveštaja o poslovanju javnih preduzeća; kontrola zahteva za povećanje cena javnih preduzeća; kontrola zarada javnih preduzeća; subvencionisanje zapošljavanja starijih; otvaranje i zatvaranje dinarskih i deviznih podračuna; upravljanje gotovinskim sredstvima, plasmanom i finansijskim obavezama; plasiranje slobodnih novčanih sredstava; analiza zaduženosti budžeta; vođenje glavne knjige trezora; kontrola i izvršavanje zahteva za plaćanje; obračun i isplata zarada i naknada; refundacija bolovanja; likvidatura; blagajničko poslovanje; popis imovine, prava i obaveza direktnih korisnika; izrada finansijskih planova za direktne korisnike; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 22

Odeljenje za urbanizam obavlja sledeće poslove:

izdavanje informacije o lokaciji; sprovođenje postupaka usvajanja planskih dokumenata; potvrđivanje urbanističkih projekata; potvrđivanje projekata parcelacije i preparcelacije; izdavanje uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija; izdavanje uverenja o starosti objekta; izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekta ili njegovog dela po službenoj dužnosti; izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekta ili njegovog dela na zahtev zainteresovanog lica; izdavanje rešenja o dozvoli uklanjanja objekta ili njegovog dela na zahtev stranke; ozakonjenje objekata; izdavanje lokacijskih uslova; izdavanje izmenjenih lokacijskih uslova; izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli; postupanje po prijavi radova; postupanje po izjavi o završetku izrade temelja; postupanje po izjavi o završetku objekta u konstruktivnom smislu; podnošenje zahteva za davanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara nadležnom organu MUP-a u ime i za račun investitora; izdavanje rešenja o upotrebnoj dozvoli; postupanje po prijemu zahteva za priključenje objekta na infrastrukturu; izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova u skladu sa članom 145. Zakona o planiranju i izgradnji; izdavanje rešenja o izmeni građevinske dozvole usled promene investitora; izdavanje rešenja o izmeni građevinske dozvole usled izmena u toku građenja; izdavanje privremene građevinske dozvole; izrada godišnjeg plana inspekcijskog nadzora; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 176. stav 1. tačka 1. i l.a Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti bez predstavke; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 176. stav 1. tačka 1. i l.a Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti po predstavci; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 176. stav 1. tačka 2. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti bez predstavke; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 176. stav 1. tačka 2. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti po predstavci; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 177. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti bez predstavke; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 177. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti po predstavci; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 178. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti bez predstavke; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 178. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti po predstavci; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 179. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti bez predstavke; inspekcijski nadzor u skladu sa članom 179. Zakona o planiranju i izgradnji po službenoj dužnosti po predstavci; inspekcijski nadzor po prijemu izjave o završetku izrade temelja; inspekcijski nadzor po prijemu izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu; inspekcijski nadzor u skladu sa Zakonom o ozakonjenju objekata; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 23

Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja sledeće poslove:

prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava obveznika lokalnih javnih prihoda; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije; knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; kancelarijske poreske kontrole, odnosno provere tačnosti, potpunosti i usklađenosti podataka iz poreskih prijava sa zakonom; terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze od strane poreskih obveznika; postupanje po informaciji o poreskom obvezniku i njegovom poreskom zaduženju iniciran od strane trećeg lica; obezbeđenje naplate poreske obaveze; redovne naplate poreza; prinudne naplate poreza; odlaganje plaćanja poreskog duga; podnošenje predloga u vezi stečajnog postupka nad poreskim obveznikom; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; postupanje prvostepenog organa po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; davanje informacija iz poreskih evidencija drugim državnim organima; izdavanje uverenja o podacima iz poreskog knjigovodstva; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 24

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj obavlja sledeće poslove:

izrada, sprovođenje, nadzor, kontrola i evaluacija Strategije lokalnog održivog razvoja grada Šapca; izrada, sprovođenje, nadzor, kontrola i evaluacija Programa lokalnih podsticajnih mera za privlačenje ulaganja u gradu Šapcu; izrada, sprovođenje, nadzor, kontrola i evaluacija Godišnjeg Programa promotivnih aktivnosti o investicionim potencijalima grada Šapca; sprovođenje, nadzor, kontrola i evaluacija standarda povoljnog poslovnog okruženja - BFC SEE; izrada Lokalnog akcionog plana zapošljavanja; sprovođenje, nadzor, kontrola i evaluacija Lokalnog akcionog plana zapošljavanja i saradnje sa Nacionalnom službom za zapošljavanje; izrada liste potencijalnih projekata za JPP; poslove izbora privatnog partnera u ponuđenom projektu JPP; poslove realizacije ugovorenog projekta javno privatnog partnerstva; nadzor i kontrolu povezanosti SLOR grada Šapca, Odluke o budžetu za budžetsku godinu i Odluke o završnom računu budžeta; unapređenje i razvoj instrumenata lokalne razvojne politike kojima se podstiče privlačenje ulaganja; priprema i izrada štampanih promotivnih materijala o investicionim potencijalima grada Šapca, priprema i izrada elektronskih (digitalnih) promotivnih materijala o investicionim potencijalima grada Šapca; poslove predstavljanja investicionih potencijala grada Šapca na domaćim i međunarodnim sajmovima i skupovima; kontinuirano praćenje zvaničnih veb stranica domaćih i međunarodnih organizacija, državnih subvencija, kredita i donatora u vezi sa javnim pozivima za podnošenje projekta na koji se mogu javiti JLS i/ili druga zainteresovana lica sa sedištem na teritoriji JLS a u cilju obezbeđenja sredstava za finansiranje lokalnih razvojnih programa; poslove prijave na konkurse i javne pozive objavljenim od strane domaćih i međunarodnih organizacija u cilju obezbeđivanja sredstava za finansiranje lokalnih razvojnih programa; obavljanje administrativnih poslova za Agenciju za privredne registre; informisanje privrednih subjekata o promenama u zakonskoj regulativi za osnivanje preduzetničkih radnji; pružanje pomoći lokalnim privrednicima u registraciji, preregistraciji i brisanju iz registra svojih firmi; pravljenje liste baze podataka; poslove formiranja i administriranja baze podataka o broju privrednih društava i preduzetnika, predstavništva stranih privrednih društava, kao i osnovnim i izvornim podacima iz finansijskih izveštaja za privredna društva i preduzetnike na teritoriji Grada Šapca; administriranje baze podataka o postojećim ulaganjima - domaćim i stranim investitorima, visini i tipu investicije i broju zaposlenih; poslove formiranja i administriranja baze podataka o infrastrukturnoj opremljenosti parcela koje se nude na prodaju potencijalnim investitorima; poslove formiranja i administriranja baze podataka o brovmfield lokacijama; poslove formiranja i administriranja baze podataka o lokalnim komunalnim taksama, porezu na imovinu i doprinosima; poslove formiranja i administriranja baze podataka o prodatim parcelama u Severozapadnoj radnoj zoni; poslove formiranja i administriranja baze podataka o zaposlenima na teritoriji Grada Šapca; poslove formiranja i administriranja baze podataka o nezaposlenima na teritoriji Grada Šapca; poslove formiranja i administriranja baze podataka o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada i javnih preduzeća koji se mogu ponuditi u zakup/prodaju; poslove formiranja i administriranja baze podataka o poslovnom prostoru i zemljištu u privatnom vlasništvu na teritoriji Grada Šapca; poslove formiranja i administriranja baze podataka o poslovnom prostoru i zemljištu u okviru kompleksa "Zorka Šabac"; poslove formiranja i administriranja baze podataka o podnetim prijavama po osnovu objavljenih konkursa i javnih poziva, njihovom statusu i iznosu sredstava za koji su podnete prijave; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 25

Odeljenje za poljoprivredu obavlja sledeće poslove:

Izrađuje i implementira Strategiju razvoja poljoprivrede i ruralnih područja grada Šapca; izrađuje Program podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja grada Šapca; dodeljuje podsticaje za bušenje bunara; dodeljuje regrese za veštačko osemenjavanje krava; dodeljuje podsticaje za nabavku kvalitetnih priplodnih ovaca, koza i svinja; učešće u izradi plana javnih nabavki; unapređuje kozarstvo kroz gradski revolving fond; unapređuje ovčarstvo kroz gradski revolving fond; unapređuje rasni sastav ovaca-kvaliteta i priplodni ovnovi, gradski revolving fond; obavlja administrativne poslove za potrebe Komisije za procenu štete od elementarnih nepogoda; vodi evidenciju o obrađenim i neobrađenim površinama poljoprivrednog zemljišta kao i ostvarenim prinosima po kulturama; izrađuje potvrdu o šteti na strnim žitima od elementarne nepogode - suše u 2003.god.; izrađuje potvrdu o korišćenju podsticajnih sredstava; utvrđuje visinu naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta; izdaje vodne uslove; izdaje vodnu saglasnost; izdaje vodnu dozvolu; izdaje uverenja o bavljenju poljoprivredom; unapređuje rad postojećih i uspostavlja nova udruženja iz oblasti poljoprivredne proizvodnje; unapređuje rad postojećih i uspostavlja nove zemljoradničke zadruge; subvencioniše održivo upravljanje zemljištem - hemijska analiza iznad V klase zemljišta; organizuje edukacije poljoprivrednih proizvođača; organizuje studijska putovanja i posete poljoprivrednika iz različitih oblasti poljoprivredne proizvodnje, sajmovima, farmama i manifestacijama u državi; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 26

Odeljenje za inspekcijske i komunalne stambene poslove obavlja sledeće poslove:

izradu godišnjeg plana inspekcijskog nadzora za izvorne poslove; izradu godišnjeg plana inspekcijskog nadzora za poverene poslove; inspekcijski nadzor - redovan nadzor; inspekcijski nadzor - vanredan nadzor po zahtevu nadziranog subjekta; inspekcijski nadzor - vanredan nadzor po predstavci zainteresovanog lica; službeno savetodavne posete - po zahtevu nadziranog subjekta; službeno savetodavna poseta - po službenoj dužnosti; priprema predloga odluka iz nadležnosti Odeljenja; administriranje zahteva za raskopavanje površine javne namene; administriranje zahteva za iskopavanje i prenošenje posmrtnih ostataka; administriranje zahteva za davanje saglasnosti Stambene komisije za adaptaciju - rekonstrukciju - nadogradnju - legalizaciju stambenog ili stambeno-poslovnog objekta na katastarskoj parceli na kojoj su podnosilac zahteva i Grad Šabac suvlasnici; administriranja zahteva za određivanje naziva ulica i trgova; iseljenje iz stana lica koje se uselilo u stan bez pravnog osnova; davanje stana u javnoj svojini u zakup na osnovu javnog poziva; zaključivanje ugovora o zakupu stana; obnavljanje ugovora o zakupu stana na određeno vreme; administriranje zahteva za upis stambene zajednice u Registar stambenih zajednica; administriranje zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje tende, nadstrešnice, reklamnog panoa, klima uređaja, natpisa na objektu i svetleće reklame; administriranje zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje plovnog objekta; administriranje zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje pokretnih reklamnih panoa za lokale u pasažu, za korišćenje površine javne namene (bašte, kokice, sladoled, cveće, bostan, građevinski materijal, građ. skela i dr.); administriranje zahteva za izdavanje mišljenja o mogućnosti za postavljanje plovnog objekta; administriranje zahteva za davanje mišljenja o postupku odlučivanja o proceni uticaja na životnu sredinu; administriranje zahteva za izdavanje rešenja o potrebi procene uticaja na životnu sredinu; administriranje zahteva za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu; administriranje zahteva za davanje mišljenja o postupku odlučivanja o izradi strateške procene; administriranje zahteva za ocenu izveštaja o strateškoj proceni; administriranje zahteva za izuzimanje od obaveze pribavljanja dozvole za skladištenje otpada; administriranje zahteva za izdavanje dozvole za upravljanje otpadom; administriranje zahteva za izdavanje dozvole za rad u pogledu ispunjenosti uslova o zaštiti vazduha; administriranje zahteva za izdavanje dozvole za korišćenje naročito opasnih hemikalija; administriranje zahteva za izdavanje odobrenja za korišćenje lokacije za tretman u mobilnom postrojenju; pripremu predloga Programa korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Šapca; administriranje zahteva za izdavanje rešenja kojim se odobrava obavljanje taksi prevoza na teritoriji grada Šapca; administriranje zahteva za izdavanje rešenja kojim se odobrava obavljanje poslova taksi vozača; administriranje zahteva za izdavanje rešenja o pregledu taksi vozila; administriranje zahteva za izdavanje saglasnosti za postavljanje reklamnog panoa na krovu taksi vozila; administriranje zahteva za izdavanje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja; administriranje zahteva za izdavanje rešenja o registraciji reda vožnje; administriranje zahteva za izdavanje rešenja kojim se odobrava kretanje teretnim vozilom zonom zabranjenom za kretanje teretnih vozila; administriranje zahteva za izdavanje rešenja kojim se odobrava ulazak vozilom u Pešačku zonu; administriranje zahteva za izdavanje rešenja kojim se odobrava ulazak vozilom na Trg šabačkih žrtava; pripremu predloga Programa o optimalnom organizovanju taksi prevoza na teritoriji grada Šapca; pripremu i donošenje predloga godišnjeg programa održavanja zelenih površina i javne higijene; nadzor na poslovima javne higijene; nadzor na poslovima održavanja zelenih površina; overe i kontrola građevinskog dnevnika; kontrola specifikacija i računa; priprema dokumentacije za javne nabavke usluga i radova u okviru referata; administriranje zahteva građana; izrada naloga izvođačima radova; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Član 27

Odeljenje komunalne milicije na teritoriji grada Šapca obavlja poslove koji se odnose na:

1. održavanje komunalnog i drugog zakonom utvrđenog reda od značaja za komunalnu delatnost;

2. vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;

3. ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugim lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima jedinice lokalne samouprave;

4. zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za jedinicu lokalne samouprave;

5. podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u jedinici lokalne samouprave, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;

6. vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinice lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja; i

7. izvršavanje drugih poslova, u skladu sa zakonom.

Održavanjem reda iz stava 1. ovog člana smatra se održavanje reda, naročito u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.

Poslovi iz stava 1. tačka 2) i stava 2. ovog člana ne odnose se na nadležnosti inspekcije utvrđene zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i zakonom kojim se uređuju putevi.

Član 27a

Odeljenje komunalne milicije u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom drugih jedinica lokalne samouprave, razmenjuje podatke i obaveštenja i ostvaruje druge oblike zajedničkog rada u okviru uzajamnog pružanja stručne pomoći.

U obavljanju poslova i primeni ovlašćenja Odeljenje komunalne milicije sarađuje sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove. Kada je to potrebno radi izvršavanja poslova iz nadležnosti komunalne milicije, na obrazložen zahtev, ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove dostavlja lične podatke o građanima, vozilima i druge podatke iz evidencija koje vodi u skladu sa zakonom.

Evidenciju o traženim podacima iz stava 2. ovog člana vodi komunalna milicija i obezbeđuje obradu tih podataka u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Radi razvijanja međusobne saradnje komunalne milicije i ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, predsednik opštine, odnosno gradonačelnik može sporazumno sa ministrom nadležnim za unutrašnje poslove da donosi odgovarajuće akte o saradnji i osniva koordinaciona tela od značaja za ostvarivanje zajedničkih ciljeva.

Član 27b

Odeljenje komunalne milicije u obavljanju poslova sarađuje sa građanima u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave.

Građani mogu komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom pisanim putem, a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu komunalna milicija pravi službenu zabelešku.

Komunalna milicija dužna je da građane, na njihov zahtev, obavesti o ishodu postupanja.

Član 27v

Skupština grada Šapca daje saglasnost na strateški i godišnje planove rada Odeljenja komunalne milicije, propisuje oblike i način ostvarivanja saradnje između Odeljenja komunalne milicije i inspekcijskih službi grada, obrazuje Komisiju za rešavanje pritužbi na rad komunalne milicije, donosi odluku o uniformi i oznakama komunalne milicije po prethodno dobijenoj saglasnosti ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave i donosi odluku o boji i načinu označavanja vozila i plovila komunalne milicije, kao i o opremi komunalne milicije, po prethodno dobijenoj saglasnosti ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave.

Član 27g

Poslovi Odeljenja komunalne milicije obavljaju se u unutrašnjim organizacionim jedinicama, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji.

Područnim organizacionim jedinicama rukovode šefovi tih jedinica, koji za svoj rad i rad organizacione jedinice odgovaraju načelniku komunalne milicije.

U Odeljenju komunalne milicije obrazuju se područne organizacione jedinice za sledeća područja:

1. Prva područna organizaciona jedinica za područje gradskih mesnih zajednica;

2. Druga područna organizaciona jedinica za područje seoskih mesnih zajednica.

Član 27d

U Odeljenju komunalne milicije može biti najviše 25 komunalnih milicionara.

Član 28

Odeljenje za skupštinske, zajedničke poslove i IT obavlja sledeće poslove:

Izrada nacrta opštih normativnih akata koje donosi Skupština (odluke) koji nisu u nadležnosti drugih odeljenja; izrada nacrta pojedinačnih akata koje donose Skupština; izrada nacrta pojedinačnih akata koje donose Gradsko veće (rešenja, zaključci i sl); davanje stručnih mišljenja i pomoć odeljenjima u postupku izrade normativnih akata iz njihove nadležnosti; objavljivanje akata u Službenom listu grada Šapca; vođenje registra odluka koje su objavljene u Službenom listu grada Šapca; stručni i administrativno tehnički poslovi pripreme sednice Skupštine; stručni i administrativno tehnički poslove pripreme sednice Gradskog veća; stručni i administrativno tehnički poslove pripreme sednice radnih tela Skupštine; razvoj aplikativnog softvera za Gradsku upravu; održavanje (izmene) aplikativnog softvera za Gradsku upravu; administriranje i održavanje baza podataka koje koristi aplikativni softver razvijen u GU; održavanje računarske mreže; upravljanje hardverskim resursima u informacionom sistemu Gradske uprave grada Šapca; administracija GIS-a; održavanje GIS hardvera; održavanje GIS softvera; održavanje GIS baza podataka; priprema, upiti, analize i izveštavanje; spoljna saradnja i razmena podataka; administrativno tehnički poslovi za potrebe izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada; prevoz putničkim vozilom sa vozačem za potrebe organa grada; staranje o održavanju vozila; poslovi prevođenja; upravljanje Gradskom kućom (Dunjića kućom) i sprovođenje aktivnosti o okviru organizacije različitih vrsta prijema, konferencija i seminara koji se održavaju u Gradskoj kući; stručni poslovi za popunjavanje radnih mesta u Gradskoj upravi; prijava zaposlenih na obavezno penziono, socijalno i zdravstveno osiguranje; izrada nacrta predloga kadrovskog plana zaposlenih; izrada predloga pojedinačnih akata iz oblasti radnih odnosa u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i aktima Gradske uprave; izrada predloga pojedinačnih akata iz oblasti radnih odnosa po zahtevu zaposlenih; vođenje kadrovske evidencije u personalnim dosijeima zaposlenih; izrada nacrta akata o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih; izrada predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja zaposlenih i predloga finansijskog plana za izvršenje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja zaposlenih; poslovi savetnika za zaštitu prava pacijenta; izrada planova za tekuće i investiciono održavanje zgrade Gradske uprave, opreme i ostalih prostorija koje koriste odeljenja Gradske uprave; održavanje zgrade Gradske uprave, opreme i ostalih prostorija koje koriste odeljenja Gradske uprave; organizovanje protivpožarne zaštite; organizovanje poslova bezbednosti i zdravlja na radu u Gradskoj upravi; poslovi odbrane; poslovi fizičkog obezbeđenja zgrade Gradske uprave; umnožavanje radnih materijala; priprema i posluženje toplih i hladnih napitaka za potrebe Gradske uprave i ostalih organa Grada; i druge poslove iz delokruga rada Odeljenja.

Kabinet gradonačelnika

Član 29

U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.

Kabinet gradonačelnika obavlja poslove koji se odnose na: stručno-administrativne i organizacione poslove za potrebe gradonačelnika, protokolarne poslove za potrebe gradonačelnika, pripremu i organizovanje svih protokolarnih susreta, sastanaka, prijema, dočeka zvaničnika iz zemlje i inostranstva, organizovanje međunarodne saradnje za potrebe svih organa grada, učestvovanje u pripremi javnih i medijskih nastupa gradonačelnika, njegovog zamenika, organizovanje manifestacija, prijema stranaka koje se obraćanju gradonačelniku, informisanje javnosti o radu gradonačelnika, druge stručne, administrativne i tehničke poslove iz delokruga rada Kabineta koje mu poveri gradonačelnik, i dr.

Zaposleni u Kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme dok traje dužnost gradonačelnika.

Pomoćnici gradonačelnika

Član 30

U Gradskoj upravi se mogu postaviti pet pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti.

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove koje im poveri gradonačelnik.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

Služba za internu reviziju

Član 31

Poslove interne revizije obavlja Služba za internu reviziju, koja svoje nadležnosti obavlja samostalno i nepristrasno i koja je funkcionalno i organizaciono nezavisna od ostalih organizacionih delova Gradske uprave.

O svojim aktivnostima Služba za internu reviziju, izveštava gradonačelnika.

IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 32

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa na pet godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Član 33

Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Član 32

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost, a po ovlašćenju obavlja i druge poslove koje mu poveri načelnik Gradske uprave.

Ako nije postavljen zamenik načelnika Gradske uprave, u slučaju odsutnosti ili sprečenosti načelnika Gradske uprave da obavlja svoju dužnost, zamenjuje ga lice koje on odredi.

Član 33

Radom odeljenja rukovodi rukovodilac odeljenja.

Rukovodioca odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 34

Rukovodilac odeljenja organizuje rad i obezbeđuje efikasno i zakonito obavljanje poslova iz delokruga odeljenja, pruža stručnu pomoć zaposlenima i vrši najsloženije poslove iz delokruga odeljenja, stara se o pravilnom rasporedu poslova, punoj zaposlenosti i ispunjavanju radnih obaveza radnika i vrši druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 35

Rukovodilac odeljenja odgovoran je za zakonito, pravilno i blagovremeno vršenje poslova u odeljenju kojim rukovodi.

Za svoj rad i rad odeljenja kojim rukovodi rukovodilac odeljenja odgovara načelniku Gradske uprave.

Rukovodilac odeljenja je dužan da se pridržava naloga i uputstava načelnika Gradske uprave.

Član 36

Odsekom rukovodi šef odseka, a grupom rukovodilac grupe.

Radom kancelarije rukovodi koordinator kancelarije koji za svoj rad i rad kancelarije odgovara rukovodiocu odeljenja u čijem sastavu je kancelarija.

Rukovodioce užih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 37

Radom Kabineta gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef Kabineta.

Šef Kabineta za svoj rad odgovara gradonačelniku.

V ODNOSI GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću

Član 37

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je obavezna da organe iz stava 1. ovog člana izveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad organa Grada.

Član 38

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje akata organa Grada.

Član 39

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava i ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.

2. Odnos prema građanima, preduzećima n ustanovama

Član 40

Gradska uprava je dužna da građanima omogući efikasno ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da daje potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža pravnu pomoć, sarađuje sa građanima i poštuje ličnost građana.

Član 41

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupa po njima i da o tome obaveštava građane.

Član 42

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim subjektima kada odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i drugih propisa.

3. Odnosi u Gradskoj upravi

Član 43

Odeljenja Gradske uprave dužna su da međusobno sarađuju, kada to zahteva priroda posla, da međusobno razmenjuju podatke i obaveštenja neophodna za rad i da ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

VI JAVNOST RADA

Član 44

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, davanjem službenih saopštenja i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.

Član 45

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo zaposleno lice u Gradskoj upravi da to učini.

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica daju sredstvima javnog informisanja informacije oradu organizacionih jedinica kojima rukovode.

Član 46

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, odnosno u slučajevima predviđenim zakonom.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.

VII PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 47

Gradska uprava donosi pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i davati objašnjenja.

Član 48

Akta iz prethodnog člana ove odluke donosi načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.

VIII ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 49

Po žalbi u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada rešava Gradsko veće.

Po žalbi protiv prvostepenog akta Gradske uprave, kada vrši poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike, rešava nadležni organ u skladu sa zakonom.

IX IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 50

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave. O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

X SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 51

Sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, rešava Gradsko veće.

Sukob nadležnosti izmeću organizacionih jedinica Gradske uprave rešava načelnik Gradske uprave.

XI RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

1. Prijem u radni odnos

Član 52

Radni odnos u Gradskoj upravi može zasnovati lice koje, pored opštih uslova za rad utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 53

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati službenici koja imaju propisanu školsku spremu, položen državni stručni ispit i odgovarajuće radno iskustvo u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 54

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti službenika i nameštenika u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i kolektivnog ugovora.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 55

U Gradskoj upravi mogu se primati u radni odnos na određeno vreme pripravnici, radi osposobljavanja za samostalan rad u struci, odnosno samostalno obavljanje posla pod uslovima određenim zakonom.

Radi stručnog osposobljavanja, pripravnici se mogu primati i u svojstvu volontera.

2. Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 56

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja i zanimanja pod uslovima utvrđenim zakonom.

U skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, načelnik Gradske uprave utvrđuje zvanja, zanimanja i koeficijente za obračun plata zaposlenih u Gradskoj upravi.

3. Odgovornost zaposlenih

Član 57

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju materijalno i disciplinski na način i po postupku utvrđenom zakonom i kolektivnim ugovorom.

Član 58

Zaposleni u Gradskoj upravi ne mogu raditi u drugim organima, odnosno kod drugog poslodavca niti mogu obavljati samostalno profesionalnu delatnost koja nije spojiva sa njihovim statusom u Gradskoj upravi.

4. Prestanak radnog odnosa

Član 59

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom.

5. Raspored radnog vremena

Član 60

Raspored radnog vremena Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 61

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa zakonom.

Član 62

Gradska uprava svojom delatnošću ostvaruje prihode, u skladu sa zakonom, koji se unose u budžet Grada.

Član 63

Za zakonito korišćenje sredstva namenjenih za finansiranje Gradske uprave odgovoran je načelnik Gradske uprave.

Član 64

Plate i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava Gradske uprave potpisuje načelnik Gradske uprave.

Član 65

Gradska uprava može vršiti usluge trećim licima uz naknadu, s tim što je dužna da osigura trajno i efikasno obavljanje redovnih zadataka i poslova iz svog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet Grada.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 66

Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 67

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Šapca ("Sl. list grada Šapca", broj 40/08, 20/09, 22/14, 4/16, 24/16 i 30/16).

Član 68

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako je objavljeno u “Sl. listu grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 23/2017.