PRAVILNIK
O PODSTICAJIMA ZA INVESTICIJE U FIZIČKU IMOVINU POLJOPRIVREDNOG GAZDINSTVA ZA NABAVKU NOVIH MAŠINA I OPREME ZA UNAPREĐENJE PRIMARNE POLJOPRIVREDNE PROIZVODNJE U STOČARSTVU

("Sl. glasnik RS", br. 73/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje u stočarstvu (u daljem tekstu: podsticaji), uslovi i način ostvarivanja prava na podsticaje, obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznos podsticaja po korisniku.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:

1) primarna poljoprivredna proizvodnja u stočarstvu jeste proizvodnja kravljeg, ovčijeg i kozijeg mleka, proizvodnja mesa (tov junadi, proizvodnja junećeg/goveđeg mesa u sistemu "krava - tele", proizvodnja prasadi za tov, tov svinja, uzgoj ovaca, koza, brojlera i tovnih ćurki u svrhu proizvodnje mesa), proizvodnja konzumnih kokošijih jaja, proizvodnja meda i drugih pčelinjih proizvoda, kao i priprema, distribucija i skladištenje koncentrovane i kabaste stočne hrane;

2) krava jeste žensko grlo goveda uzrasta od 24 meseca;

3) živina jesu: brojleri, tovne ćurke i kokoške nosilje;

4) dobavljač jeste lice koje ima svojstvo trgovca u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina i koje podnosiocu zahteva izdaje račun za nabavku predmeta investicije;

5) mašine jesu mašine i mehanizacija sa kardanskim vratilom, odnosno drugom pripadajućom opremom neophodnom za njihovu redovnu upotrebu u primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji u stočarstvu;

6) nova mašina i oprema jeste mašina, oprema i mehanizacija koja se prvi put stavlja u upotrebu i čiji su svi sastavni delovi novi;

7) povezana lica jesu: nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;

8) realizacija investicije jeste izvršenje svih radnji vezanih za nabavku predmeta prihvatljive investicije (zaključenje kupoprodajnog ugovora, promet robe, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti), kao i stavljanje investicije u funkciju u skladu sa namenom.

II VRSTE PODSTICAJA

Član 3

Podsticaji iz člana 1. ovog pravilnika obuhvataju podsticaje za investicije u nabavku novih mašina i opreme:

1) za pripremu, distribuciju i skladištenje koncentrovane i kabaste stočne hrane;

2) za manipulaciju i distribuciju čvrstog, polutečnog i tečnog stajnjaka;

3) kojom se štiti dobrobit životinja;

4) za vaganje, usmeravanje i obuzdavanje životinja;

5) za proizvodnju konzumnih kokošijih jaja;

6) za pčelarstvo;

7) za mužu;

8) za držanje, odgoj i tov živine.

Investicije za koje se odobravaju podsticaji iz stava 1. ovog člana date su u Prilogu - Tabela: Podsticaji i prihvatljive investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje u stočarstvu (u daljem tekstu: Tabela), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 4

Podsticajima se ne nadoknađuju:

1) porezi, uključujući i porez na dodatu vrednost;

2) carinske, uvozne i ostale administrativne takse, kao i naknada za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća;

3) troškovi bankarske provizije, troškovi jemstva i slično;

4) troškovi prevoza, montaže i drugi operativni troškovi;

5) troškovi kupovine, odnosno zakupa zemljišta, kao i objekata;

6) troškovi kupovine polovne opreme, mehanizacije i materijala;

7) doprinos u naturi (sopstveni rad i materijal);

8) nabavka predmetne investicije iz Tabele putem lizinga, cesije, kompenzacije, asignacije ili na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja dugova.

III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE

Član 5

Pravo na podsticaje ostvaruje:

1) fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;

2) preduzetnik;

3) privredno društvo;

4) zemljoradnička zadruga;

5) srednja škola;

6) naučnoistraživačka organizacija;

7) manastir i crkva.

Lice iz stava 1. ostvaruje pravo na podsticaje ako je:

1) upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj (u daljem tekstu: Registar) i nalazi se u aktivnom statusu;

2) u Registru ima prijavljeno gajenje odgovarajuće vrste životinja (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se životinje drže ili uzgajaju);

3) u Registru izvršilo obnovu registracije za tekuću godinu, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva.

Preduzetnik, privredno društvo i zemljoradnička zadruga iz stava 1. tač. 2)-4) i stava 2. ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje i ako:

1) su upisani u Registar privrednih subjekata,

2) u Agenciji za privredne registre:

(1) nije registrovano da im je izrečena pravosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti,

(2) nije registrovano da su osuđivani zbog privrednog prestupa,

(3) nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Privredno društvo i zemljoradnička zadruga iz stava 3. ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje i ako:

1) su razvrstani u mikro, malo ili srednje pravno lice, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo;

2) nisu u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Zemljoradnička zadruga iz stava 4. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu.

Srednja škola iz stava 1. tačka 5) i stava 2. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) se nalazi u aktu o mreži srednjih škola, u skladu sa zakonom kojim se uređuju osnovi sistema obrazovanja i vaspitanja;

2) ima rešenje o verifikaciji ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane.

Naučnoistraživačka organizacija iz stava 1. tačka 6) i stava 2. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) je upisana u Registar naučnoistraživačkih organizacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost;

2) se naučnoistraživačka delatnost obavlja u oblasti poljoprivrede.

Manastir i crkva iz stava 1. tačka 7) i stava 2. ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje i ako su upisani u Registar crkava i verskih zajednica u skladu sa zakonom kojim se uređuju crkve i verske zajednice.

Član 6

Lice iz člana 5. ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje ako:

1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

2) je izmirilo dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

3) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

4) je investiciju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u potpunosti realizovalo u periodu od 1. januara tekuće kalendarske godine u kojoj podnosi zahtev, a najkasnije do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

5) je ukupna vrednost investicija za koje se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje jednaka ili veća od 80.000 dinara, odnosno ako je vrednost investicija za pčelarstvo za koje se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje jednaka ili veća od 50.000 dinara;

6) je iznos pojedinačnog računa jednak ili veći od 25.000 dinara i ako je na računu iznos za svaku pojedinačnu investiciju iz Tabele jednak ili veći od 25.000 dinara, odnosno ako je za investicije za pčelarstvo iznos pojedinačnog računa jednak ili veći od 20.000 dinara;

7) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica;

8) po redosledu podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje postoje raspoloživa finansijska sredstva za utvrđivanje prava na podsticaje opredeljena javnim pozivom, u okviru ukupnih sredstava raspodeljenih za ovu namenu posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Član 7

Lice iz člana 5. ovog pravilnika, koje ispunjava opšte uslove iz člana 6. ovog pravilnika, ostvaruje pravo na odgovarajuću vrstu podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika ako ispunjava posebne uslove u zavisnosti od vrste proizvodnje i predmeta zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, odnosno ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima:

1) za investicije koje se odnose na proizvodnju kravljeg mleka, do najviše 19 krava mlečnih i kombinovanih rasa prijavljenih u Centralnoj bazi podataka o obeležavanju životinja u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo (u daljem tekstu: Centralna baza);

2) za investicije koje se odnose na proizvodnju ovčijeg i kozijeg mleka, objekat upisan u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo;

3) za investicije koje se odnose na pčelarstvo, od pet do 1.000 košnica pčela prijavljenih u Centralnoj bazi;

4) za investicije koje se odnose na proizvodnju mesa, ukupni kapacitet objekta upisanog u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo, i to: do najviše 19 goveda i/ili do najviše 149 ovaca i koza i/ili do najviše 29 krmača i/ili do najviše 99 tovnih svinja po turnusu i/ili do najviše 3.999 brojlera po turnusu i/ili do najviše 399 tovnih ćurki po turnusu,

5) za investicije koje se odnose na proizvodnju konzumnih kokošijih jaja, ukupni kapacitet objekta za držanje kokošaka nosilja u eksploataciji do 4.999, upisan u Registar odobrenih objekata u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo.

IV NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PODSTICAJE

Član 8

Ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje u stočarstvu (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na oglasnoj tabli Uprave, kao i na zvaničnoj internet stranici ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o: vrstama podsticaja za koje se raspisuje poziv u skladu sa ovim pravilnikom, rokovima za podnošenje zahteva, visini raspoloživih sredstava po javnom pozivu, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.

Uprava može raspisati jedan ili više javnih poziva u toku kalendarske godine, za jednu ili više vrsta podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika.

Podnosilac zahteva podnosi samo jedan zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje po istom javnom pozivu, koji može obuhvatiti jednu ili više vrsta podsticaja, odnosno jednu ili više investicija u okviru odgovarajuće vrste podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika, u skladu sa javnim pozivom.

Član 9

Lice koje ispunjava opšte i posebne uslove za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa ovim pravilnikom započinje ostvarivanje prava na podsticaje izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:

1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;

2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;

3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za ostvarivanja prava, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice, i sl.), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.

U okviru elektronskog obrasca zahteva za ostvarivanje prava na pojedinu vrstu podsticaja u skladu sa ovim pravilnikom, podnosilac zahteva, odnosno odgovorno lice podnosioca zahteva, vrši izbor jedne od sledeće dve izjave, i to:

1) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po ovom zahtevu može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i podatke o namenskom računu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno poljoprivrednog gazdinstva

ili

2) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka po ovom zahtevu pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:

(1) kategorija podnosioca zahteva iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika,

(2) ime i prezime, odnosno naziv,

(3) jedinstveni matični broj građana (JMBG), odnosno matični broj (MB),

(4) adresu (opština, mesto, ulica i broj) prebivališta, odnosno sedišta,

(5) broj telefona,

(6) elektronsku poštu,

(7) broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG),

(8) identifikacioni broj gazdinstva sa životinjama (HID) iz Centralne baze;

2) podatke o pojedinačnom predmetu prihvatljive investicije iz Tabele, koji je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, i to:

(1) vrsta podsticaja iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika,

(2) naziv investicije iz Tabele,

(3) naziv predmeta investicije iz računa,

(4) godina proizvodnje i serijski, odnosno fabrički broj - ako je predmet investicije nabavka mašine ili mehanizacije,

(5) broj i datum izdavanja računa,

(6) naziv, pravna forma i mesto sedišta dobavljača,

(7) vrednost predmeta investicije bez poreza na dodatu vrednost,

(8) naziv, broj i datum dokumenta kojim je izvršeno plaćanje predmeta investicije u skladu sa ovim pravilnikom;

3) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:

(1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita,

(2) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima,

(3) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica,

(4) su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti;

4) potpis podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 10

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u kome je podnosilac zahteva dao izjavu da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku za odlučivanje po zahtevu, iz člana 9. stav 3. tačka 1) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) račun za nabavku predmeta investicije iz Tabele, odnosno kopija elektronske fakture, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronsko fakturisanje;

2) otpremnica za nabavku predmeta investicije iz Tabele za koju je, u skladu sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice, odnosno kopija elektronske otpremnice, odnosno kopija otpremnice koja je učitana u sistem elektronskih faktura kao prilog elektronske fakture, odnosno kopija međunarodnog tovarnog lista ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

3) dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije, i to:

(1) kopija potvrde o prenosu sredstava ili izvoda, overenih od strane banke,

(2) kopija potvrde međunarodne finansijske transakcije - swift, overene od strane banke - kada je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije,

(3) fiskalni isečak, odnosno kopija fiskalnog računa u skladu sa zakonom kojim se uređuje fiskalizacija, a koji se mogu dostaviti samo u slučaju kada je fizičko lice izvršilo plaćanje gotovinom;

4) kopija jedinstvene carinske isprave - ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

5) kopija garantnog lista, odnosno izjave o saobraznosti za izvršenu nabavku predmetne opreme, mašina i mehanizacije za koju je u skladu sa posebnim propisima utvrđena obaveza izdavanja garantnog lista, odnosno izjave o saobraznosti, odnosno kopija izjave dobavljača da predmetna oprema, mašina ili mehanizacija ne podleže obavezi izdavanja garantnog lista, niti izjave o saobraznosti;

6) kopija popunjenog Priloga 2 - Tabela članova zadruge, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo - ako je podnosilac zahteva zemljoradnička zadruga;

7) ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo ili zemljoradnička zadruga - kopija potvrda Agencije za privredne registre da za podnosioca zahteva nije:

(1) registrovano da mu je izrečena pravnosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti,

(2) registrovano da je osuđivan zbog privrednog prestupa,

(3) registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u kome je podnosilac dao izjavu da će samostalno za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom, iz člana 9. stav 3. tačka 2) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) očitana biometrijska lična karta nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva;

2) original dokumentacije iz stava 1. ovog člana.

Ako se uz elektronski obrazac zahteva iz st. 1. i 2. ovog člana prilaže dokumentacija na stranom jeziku, istovremeno se prilaže i prevod te dokumentacije na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Digitalizaciju dokumenta iz stava 2. tačka 2) ovog člana, za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, pored lica utvrđenih zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, može izvršiti i:

1) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede (u daljem tekstu: poljoprivredni savetodavac);

2) poljoprivredni i veterinarski inspektor;

3) organ jedinice lokalne samouprave.

Član 11

Uprava pribavlja po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak:

1) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti Poreske uprave;

2) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti organa jedinice lokalne samouprave;

3) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja;

4) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog pokrajinskog organa da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja - ako podnosilac zahteva ima prebivalište, odnosno sedište na teritoriji autonomne pokrajine;

5) podatke o podnosiocu zahteva, odnosno kopiju izvoda iz Registra privrednih subjekata - ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo ili zemljoradnička zadruga;

6) podatke o razvrstavanju pravnog lica u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo - ako je podnosilac zahteva privredno društvo ili zemljoradnička zadruga;

7) kopije akta o mreži srednjih škola i rešenja o verifikaciji za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane, izdatih od strane ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja - ako je podnosilac zahteva srednja škola;

8) kopiju akta o upisu u Registar naučnoistraživačkih organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost - ako je podnosilac zahteva naučnoistraživačka organizacija;

9) kopiju akta o upisu u Registar crkava i verskih zajednica koji vodi ministarstvo nadležno za poslove pravde - ako je podnosilac zahteva manastir ili crkva;

10) kopiju rešenja o upisu u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo - ako podnosilac zahteva obavlja proizvodnju ovčijeg i kozijeg mleka, proizvodnju mesa ili konzumnih kokošijih jaja.

Član 12

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje, autentikuje se.

Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.

U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.

U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.

Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku u ostvarivanju prava na podsticaje, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.

Član 13

Fizičko i pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.

Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.

Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.

Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.

Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog Registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.

Tehničku podršku podnosiocu zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:

1) ovlašćeno lice Uprave;

2) poljoprivredni savetodavac;

3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje.

Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za agrarna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.

Član 14

Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.

Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.

Akta koja u vezi sa postupkom za ostvarivanje prava na podsticaje donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.

Ako se u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.

Za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.

Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.

Član 15

Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za vođenje postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.

Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: jedinstveni matični broj građana, jedinstveni broj koji dodeljuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, lični broj osiguranika, matični broj i poreski identifikacioni broj.

Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu ovlašćenog lica (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.

Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1−3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.

Član 16

Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca zahteva iz člana 9. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka u okviru ostvarivanja prava na podsticaje, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.

Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.

Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.

Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.

Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru ostvarivanja prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.

Član 17

Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen, da li je priložena uredna propisana dokumentacija, kao i da li podaci koji su uneti u zahtev odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 15. ovog pravilnika.

Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije pravilno popunjen, ili ako uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije priložena uredna propisana dokumentacija ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 15. ovog pravilnika, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje na koji način da uredi taj zahtev i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje:

1) ako je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz člana 5. ovog pravilnika;

2) ako nije podnet u roku određenom javnim pozivom;

3) ako nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar;

4) ako podnosilac ne uredi svoj zahtev na način iz stava 2. ovog člana;

5) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.

Ako se proverom podataka iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 15. ovog pravilnika utvrdi da podnosilac zahteva ima dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita, ili ima neizmirene dospele obaveze po osnovu javnih prihoda, ili da objekat u kome obavlja proizvodnju ovčijeg i kozijeg mleka, proizvodnju mesa ili konzumnih kokošijih jaja nije upisan u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo, Uprava o tome obaveštava podnosioca zahteva i omogućava mu da u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, izmiri dugovanja, odnosno obaveze, odnosno otkloni druge nedostatke, uz upozorenje na pravne posledice ako ne ispuni uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak i ovim pravilnikom.

Ako je administrativnom proverom utvrđeno da zahtev ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje i ako po redosledu podnošenja zahteva postoje raspoloživa finansijska sredstva opredeljena javnim pozivom, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje u iznosu utvrđenom u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i nalaže isplata na namenski račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke i prijavljen u Registru.

Član 18

Rešenje, zaključak, obaveštenje i drugi elektronski dokument, po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava dostavlja korisniku softverskog rešenja eAgrar elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i ovim pravilnikom.

Na zahtev korisnika iz stava 1. ovog člana dostavljanje dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.

Troškove dostave iz stava 2. ovog člana snosi korisnik koji zahteva dostavu i u papirnom obliku.

Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u Jedinstveni elektronski sandučić korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Član 19

Korisnik podsticaja je dužan da namenski koristi, ne otuđi i ne omogući drugom licu korišćenje predmeta podsticaja u roku od tri godine od dana nabavke opreme, odnosno pet godina od dana nabavke mašina i mehanizacije, kao i da se pridržava drugih obaveza korisnika podsticaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Otuđenjem predmeta podsticaja iz stava 1. ovog člana ne smatra se gubitak svojstva preduzetnika i nastavak obavljanja delatnosti u formi privrednog društva, u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA PO KORISNIKU PODSTICAJA I PO VRSTI PODSTICAJA

Član 20

Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti realizovane prihvatljive investicije, umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost i drugih neprihvatljivih troškova iz člana 4. ovog pravilnika, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Ako je korisnik podsticaja izvršio uvoz predmeta investicije, vrednost realizovane prihvatljive investicije iz stava 1. ovog člana predstavlja statistička vrednost robe u dinarima utvrđena u jedinstvenoj carinskoj ispravi.

Procentualni iznos podsticaja za područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi utvrđuje se prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuju područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi.

Uvećanje maksimalnog iznosa podsticaja za područja određenih upravnih okruga u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju utvrđuje se prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva.

Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik može da ostvari po zahtevu za jednu kalendarsku godinu iznosi 800.000 dinara.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Izuzetno od člana 6. tačka 4) ovog pravilnika, u 2023. godini lice iz člana 5. ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje ako je investiciju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u potpunosti realizovalo u periodu od 1. marta 2022. godine, a najkasnije do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje.

Član 22

Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.

Član 23

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje u stočarstvu ("Službeni glasnik RS", br. 48/18, 23/19, 78/20 i 119/21).

Član 24

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

TABELA - PODSTICAJI I PRIHVATLJIVE INVESTICIJE U FIZIČKU IMOVINU POLJOPRIVREDNOG GAZDINSTVA ZA NABAVKU NOVIH MAŠINA I OPREME ZA UNAPREĐENJE PRIMARNE POLJOPRIVREDNE PROIZVODNJE U STOČARSTVU

 

Red. br.

VRSTA PODSTICAJA

PRIHVATLJIVE INVESTICIJE

1)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme za pripremu, distribuciju i skladištenje koncentrovane i kabaste stočne hrane

1) Balirke i rolbalirke;
2) Mašine za sabijanje odnosno pakovanje kabaste stočne hrane;
3) Samoutovarne prikolice za prikupljanje, prevoz i istovaranje sena;
4) Elevatori za utovar bala na prikolice;
5) Pužni transporteri;
6) Priključne traktorske mašine za pripremu silaže - silažni kombajn;
7) Priključne i samohodne kosačice, trimeri;
8) Priključni sakupljači i rasturači sena;
9) Miks prikolice;
10) Mešaone za pripremu koncentrovane stočne hrane;
11) Ekstruderi;
12) Električne ograde (za gajenje na pašnjacima);
13) Termo-pojilice za pašnjački način držanja životinja;
14) Mobilni solarni agregati (za gajenje na pašnjacima).

2)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme za manipulaciju i distribuciju čvrstog, polutečnog i tečnog stajnjaka

1) Prikolice za distribuciju čvrstog stajnjaka;
2) Cisterne za distribuciju tečnog stajnjaka;
3) Prednji i zadnji traktorski utovarivači (priključna mašina);
4) Kompaktni samohodni utovarivač stajnjaka.

3)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme kojom se štiti dobrobit životinja

1) Mašinice za šišanje ovaca;
2) Oprema za orezivanje papaka;
3) Boksovi za orezivanje papaka;
4) Noževi - levi i desni;
5) Klešta, velika i mala;
6) Mašina za oštrenje noževa;
7) Brusilica.

4)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme za vaganje, usmeravanje i obuzdavanje životinja

1) Stočne vage;
2) Rampe za utovar i istovar;
3) Torovi za usmeravanje i obuzdavanje životinja.

5)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme za proizvodnju konzumnih kokošijih jaja

1) Oprema za sortiranje jaja;
2) Oprema za pakovanje jaja;
3) Oprema za čuvanje jaja;
4) Oprema za uzgoj i držanje koka nosilja za proizvodnju konzumnih jaja;
5) Oprema za obeležavanje jaja.

6)

Podsticaji za investicije u nabavku novih mašina i opreme za pčelarstvo

Oprema za pčelarstvo:
1) Košnice i delovi košnica;
2) Satne osnove proizvedene od pčelinjeg voska (maksimalno 0,75 kg po obeleženoj košnici);
3) Centrifuge;
4) Električni otklapač saća;
5) Kade za otklapanje saća;
6) Električne pumpe i punilice za med;
7) Prohromska ambalaža za med;
8) Topionici za vosak;
9) Električni dekristalizator;
10) Automatski sto za pakovanje meda;
11) Sušara za polen;
12) Stresač pčela i izduvač pčela (tzv. ručni duvač za lišće);
13) Pčelarske vage za merenje košnica;
14) Kontejneri za držanje i transport pčela;
15) Duplikatori za med, sa ili bez mešača;
16) Kontejneri i platforme za držanje i transport pčela;
17) Sve vrste prikolica za motorna vozila za prevoz košnica, kontejnera i platformi;
18) Mlin za šećer i mašine za izradu testa (pogača) za dohranu pčela;
19) Ručna presa za satne osnove.

7)

Podsticaji za investicije u nabavku nove opreme za mužu

1) Muzni aparati.

8)

Podsticaji za investicije u nabavku nove opreme za držanje, odgoj i tov živine

1) Oprema za objekte za držanje, odgoj i tov živine, uključujući specijalizovane plastenike za držanje, odgoj i tov živine.

 

Prilog 2

TABELA ČLANOVA ZADRUGE

Naziv i sedište zemljoradničke zadruge:
__________________________________

Broj poljoprivrednog gazdinstva zemljoradničke zadruge:
__________________________________

Podaci o najmanje pet članova zemljoradničke zadruge koji su upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu:

Redni broj

Ime i prezime člana zadruge

Broj poljoprivrednog gazdinstva

Potpis

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

 

Mesto i datum:

 

Potpis odgovornog lica