POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKAO NAČINU RADA DOMOVA UČENIKA I SREDNJIH ŠKOLA S DOMOM UČENIKA, SA SEDIŠTEM NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 40/2023) |
Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, kao osnivač domova učenika i srednjih škola s domom učenika (u daljem tekstu: dom učenika), sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), ovom odlukom uređuje način rada doma učenika sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine, način korišćenja usluga doma učenika i druga pitanja u vezi sa obavljanjem delatnosti doma učenika.
Pojmovi koji se koriste u ovoj Pokrajinskoj skupštinskoj odluci u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose.
U obavljanju delatnosti utvrđene zakonom, dom učenika:
- stvara povoljne uslove za obrazovanje učenika i razvija kod učenika radne, kulturne i higijenske navike;
- razvija kod učenika smisao za kolektivni život;
- izgrađuje kod učenika navike za kulturno-stvaralačko korišćenje slobodnog vremena i sportsko-rekreativne aktivnosti;
- razvija kod učenika etničku i versku toleranciju i obezbeđuje ustavom zagarantovane ljudske slobode i ljudska prava;
- preduzima mere za jačanje poverenja među učenicima i sprečava ponašanja koja narušavaju međuetničku toleranciju i pravo na razlikovanje;
- organizuje tribine s programima međusobnog upoznavanja, razvoja kreativnosti, takmičenja, edukacije za toleranciju i interkulturalnost, kulturno-zabavni život učenika i sportsko-rekreativne aktivnosti.
Dom učenika organizuje kulturno-zabavnu aktivnost učenika i sportsko-rekreativne aktivnosti učenika samostalno ili u saradnji s drugim ustanovama i organizacijama.
Na osnivanje i rad doma učenika primenjuju se propisi o javnim službama.
Učenici se u dom učenika primaju od 1. septembra do 30. juna naredne godine.
U periodu od 30. juna do 30. avgusta, dom učenika može pružati usluge trećim licima u slučajevima i po cenovniku, koje utvrdi upravni odbor doma učenika - na predlog direktora.
Dom učenika zaključuje ugovor s roditeljem učenika koji je primljen u dom učenika.
Ugovorom se utvrđuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana u korišćenju usluga doma učenika. Ugovor obavezno sadrži vreme korišćenja usluga doma učenika.
U domu učenika zabranjene su aktivnosti kojima se ugrožavaju i omalovažavaju grupe i pojedinci po osnovu rasne, nacionalne, jezičke, verske ili polne pripadnosti i političkog opredeljenja, kao i podsticanje takvih aktivnosti.
U domu učenika zabranjeno je fizičko kažnjavanje i vređanje ličnosti učenika.
Dom učenika ima razvojni plan.
Razvojni plan doma učenika sadrži sledeće: srednjoročni cilj razvoja doma učenika, prioritete u obavljanju delatnosti, plan aktivnosti i nosioce aktivnosti i druga pitanja značajna za razvoj doma učenika.
Razvojni plan donosi upravni odbor, na predlog direktora, za period od četiri godine.
Dom učenika dužan je da razvojni plan dostavi pokrajinskom organu nadležnom za poslove obrazovanja u roku od 15 dana od dana donošenja.
Organi doma učenika jesu: upravni odbor i direktor, u skladu sa zakonom.
Dom učenika, pored organa iz stava 1. ovog člana, imaj i pedagoško veće i druge stručne organe i timove.
Na izbor, prestanak dužnosti i nadležnost upravnog odbora, direktora i pedagoškog veća primenjuju se odredbe zakona kojim se reguliše učenički standard.
Skupština AP Vojvodine, u skladu sa zakonom:
1. donosi akt o mreži domova učenika;
2. daje saglasnost na statusne promene, promenu naziva ili sedišta doma učenika.
Pokrajinska vlada, u skladu sa zakonom:
1. daje saglasnost na statut doma učenika;
2. imenuje i razrešava predsednika i članove upravnog odbora doma učenika;
3. imenuje i razrešava direktora, posle sprovedenog javnog konkursa;
4. daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u domu učenika;
5. daje saglasnost na obavljanje druge delatnosti koja je u funkciji njene osnovne delatnosti.
Pokrajinski organ uprave nadležan za poslove obrazovanja, u skladu sa zakonom:
1. odlučuje o zahtevu za dobijanje dozvole za rad doma učenika;
2. odlučuje o zabrani rada doma učenika i oduzimanju dozvole za rad;
3. vodi evidenciju o domu učenika, u skladu s podacima kojima raspolaže i koje dostavlja dom učenika;
4. vodi evidenciju o dostavljenom razvojnom planu doma učenika;
5. vodi evidenciju o dostavljenom izveštaju o radu doma učenika;
6. vodi evidenciju o dostavljenim evidencijama koje vodi dom učenika;
7. vrši nadzor nad zakonitošću rada doma učenika i inspekcijski nadzor.
Dom učenika ima statut.
Statut je osnovni opšti akt doma učenika, kojim se detaljnije uređuju organizacija, način rada, upravljanje i rukovođenje u domu učenika i druga pitanja, u skladu sa zakonom.
Rok za usklađivanje statuta doma učenika jeste šest meseci od dana stupanja na snagu ove pokrajinske skupštinske odluke.
Danom stupanja na snagu ove pokrajinske skupštinske odluke, prestaje da važi Pokrajinska skupštinska odluka o načinu rada domova učenika i srednjih škola sa domom učenika sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine ("Službeni list AP Vojvodine", br. 10/03 i 8/06).
Ova pokrajinska skupštinska odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".