ODLUKAO UREĐENJU GRADA("Sl. list grada Kruševca", br. 10/2023 - prečišćen tekst i 14/2023) |
Ovom Odlukom se propisuju opšti uslovi uređenja grada Kruševca (u daljem tekstu: Grad) uslovi i način postavljanja i uklanjanja urbanih, manjih montažnih i drugih pokretnih objekata i uređaja na javnim površinama i površina vidljivih sa javnih površina.
Urbani pokretni objekti u smislu ove Odluke su: javni časovnici, klupe i korpe za smeće, ukrasne žardinjere i stubovi, kugle, ograde, kandelaberi i druge vrste zapreka na javnim površinama i pokretni objekti za rekreaciju kao i nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu i zaštitne ograde na javnim površinama za sport i rekreaciju.
Manji montažni objekti koji se mogu postaviti na javnim površinama u smislu ove Odluke su: kiosci, pokretne tezge, rashladni uređaji, tipski aparati i pokretni aparati za igru i zabavu.
Drugi pokretni objekti koji se mogu postaviti na javnim površinama u smislu ove Odluke su: otvorene i zatvorene bašte, tende i perde, izložbeni pultovi, reklamne oznake, i pokretni objekti za izvođenje zabavnih programa, prevozna sredstva prilagođena obavljanju trgovinske delatnosti i kamioni mikseri, kranovi i zaštitne ograde na javnim površinama u funkciji gradilišta.
Javna površina, u smislu ove Odluke, je izgrađeno građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi:
- kolovoz, trotoari, pešačke i biciklističke staze i trake, pešačka i razdelna ostrva, nadvožnjaci, stepeništa koja povezuju površine javnog saobraćaja, mostovi,
- autobuska stajališta, parkirališta i taksi stajališta,
- površine oko autobuskih i železničkih stanica, benzinskih stanica, TNG stanice,
- javne zelene površine između i oko zgrada, ulični travnjaci, parkovi, skverovi,
- prolazi, dečja igrališta,
- druge izgrađene površine namenjene za javno korišćenje.
Na javnim površinama na kojima su postavljene taktilne staze, zabranjuje se postavljanje objekata iz člana 2. ove Odluke.
Javni časovnici se postavljaju na javnim površinama i na drugim površinama vidljivih sa javnih površina. Javne časovnike mogu postavljati pravna i fizička lica prema urbanističkoj dokumentaciji koju izrađuje ovlašćeni projektant, a na koju saglasnost daje Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Časovnike na javnim površinama održava JKP "Kruševac", a na objektima i površinama na kojima su vlasnici ili korisnici pravna ili fizička lica - ta lica.
Klupe i korpe za smeće se postavljaju na javnim površinama u skladu sa programom JKP "Kruševac", koje se stara o njihovom održavanju.
Ukrasne žardinjere mogu da se postave na trgovima, u pešačkoj zoni i trotoarima pod uslovom da se obezbedi slobodno kretanje pešaka i vozila kojim je dozvoljeno prolaženje i zaustavljanje.
Ukrasne žardinjere se mogu postavljati ispred poslovnog prostora odnosno objekata (radnji, prodavnica i sl.) na zahtev pravnog ili fizičkog lica koje je vlasnik odnosno korisnik.
Rešenje za postavljanje ukrasnih žardinjera, po zahtevu pravnog ili fizičkog lica donosi Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Podnosilac zahteva je dužan da priloži rešenje APR Registar privrednih subjekata i skicu zauzeća.
Tipske ukrasne žardinjere iz stava 1. postavlja JKP "Kruševac" održava ih u urednom stanju, a kada je postavljanje izvršeno po zahtevu pravnog ili fizičkog lica, ta lica snose sve troškove postavljanja žardinjera i dužna su da ih održavaju i neguju biljne zasade u njima.
Stubovi, kugle, ograde i druge vrste zapreka na javnim površinama su fizičke prepreke kojima se utvrđuje režim saobraćaja i mogu se postavljati na saobraćajnim površinama, oko parkova, na trotoarima, trgovima oko poslovnih i stambenih zgrada, sportskih terena i sl.
Objekti iz stava 1. ovog člana postavljaju se na mestima koje odredi Odeljenje za stambeno- komunalne i imovinsko pravne poslove Gradske uprave.
Kada je postavljanje zapreka na javnoj površini izvršeno po zahtevu fizičkog ili pravnog lica troškove postavljanja snosi podnosilac zahteva, koji je takođe dužan da ih održava.
Pokretni objekti za rekreaciju su ljuljaške, klackalice, tobogani i druge sprave koji se postavljaju na javnim površinama (u parkovima, na igralištima, između zgrada i sl.) u skladu sa programom JKP "Kruševac" koje ih postavlja i stara se o njihovom održavanju.
Nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu postavljaju se u skladu sa Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Kruševca.
Poslove održavanja i popravki nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu i zaštitne ograde na javnim površinama za sport i rekreaciju vrši JKP "Kruševac" Kruševac.
U slučaju donacije urbanog pokretnog mobilijara (javni časovnici, klupe, korpe za smeće, ukrasne žardinjere, uključujući i nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu i dr.) od strane pravnog ili fizičkog lica, radi njegovog postavljanja na lokaciji koju odredi ovlašćeni pravni subjekt, na predmetnim objektima urbanog pokretnog mobilijara donator može postaviti svoje reklamne oznake u periodu i pod uslovima koje odredi Gradsko veće grada Kruševca.
Poslove održavanja urbanog pokretnog mobilijara iz st. 1. vrši JKP "Kruševac", osim u slučaju donacija nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu, gde za period postavljanja reklamnih oznaka donatora, isti vrši poslove održavanja nadstrešnica.
Kiosk je montažno demontažni objekat za obavljanje delatnosti određenih zakonom i drugim propisima.
Kiosk se može postaviti na javnoj površini u skladu sa uslovima utvrđenim ovom Odlukom i Planom razmeštaja kioska na javnim površinama (u daljem tekstu: Plan).
Plan sadrži:
1. Akt o urbanističkim uslovima sa grafičkim prikazima koji pored ostalog određuju površinu svake pojedine lokacije za kiosk, mesto za postavljanje kioska sa uslovima za priključenje na infrastrukturu (u daljem tekstu: lokacija za kiosk),
2. Delatnosti koje se mogu obavljati u kiosku na određenoj lokaciji i
3. Tip i veličinu kioska koji se može postaviti na svakoj pojedinoj lokaciji.
Plan donosi Skupština grada i objavljuje se u "Službenom listu grada Kruševca".
Stručne poslove izrade plana obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac, koje je dužno da od nadležnih javnih i drugih preduzeća pribavi svu potrebnu dokumentaciju za izradu Plana.
Lokacija za kiosk se daje u zakup u postupku javnog nadmetanja.
Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup lokacije za kiosk javnim nadmetanjem donosi Gradsko veće, na predlog Odeljenja za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave.
Oglas se objavljuje u sredstvima javnog informisanja i na oglasnoj tabli Gradske uprave.
Oglas sadrži:
1. Lokaciju za kiosk,
2. Tip i površinu kioska koji se može postaviti,
3. Delatnost koja se može obavljati u kiosku,
4. Vreme za koje se daje lokacija za kiosk,
5. Rok i način podnošenja prijava za javno nadmetanje,
6. Početni iznos zakupnine,
7. Visinu garantnog iznosa za učešće na oglasu,
8. Mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,
9. Rok i način objavljivanja rezultata oglasa i
10. Naznačenje da učesnik oglasa koji je dobio lokaciju u slučaju odustanka gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.
Lokacija za kiosk se daje u zakup na vreme od 3 do 5 godina. Ovaj rok se ne može produžiti, već se sprovodi novi postupak dodele.
Izuzetno, ovaj rok se može produžiti, po zahtevu zakupca, ukoliko je uredno izmirivao sve dospele obaveze po osnovu zakupa, na rok od još 5 godina, na osnovu odluke Gradskog veća.
Početni iznos zakupnine utvrđuje se planom na mesečnom nivou, u zavisnosti od mesta postavljanja - zone i površine lokacije.
Početni i izlicitirani iznos zakupnine usklađuje se na početku kalendarske godine sa rastom potrošačkih cena za prethodnu godinu.
Garantni iznos se utvrđuje u visini petostrukog početnog iznosa zakupnine koji je utvrđen planom.
Obavezna sadržina prijave je:
1. Naziv i sedište učesnika oglasa,
2. Naznaka lokacije za kiosk za koju se podnosi prijava,
3. Dokaz o uplaćenom garantnom iznosu,
4. Dokaz o obavljanju delatnosti, predviđene za tu lokaciju,
5. Potvrda o izmirenim obavezama po ranije zaključenim ugovorima.
Postupak po oglasu sprovodi Komisija za davanje građevinskog zemljišta u zakup.
Pravo učešća na javnom nadmetanju imaju pravna lica i preduzetnici.
Prijave za javno nadmetanje podnose se Komisiji sa naznakom:
"Prijava za javno nadmetanje za davanje lokacije za kiosk u zakup".
O održanom javnom nadmetanju Komisija vodi zapisnik.
Neblagovremene, nepotpune i neuredne prijave se ne razmatraju.
U zapisnik sa održavanja javnog nadmetanja Komisija unosi posebno za svaku lokaciju za kiosk:
1. Broj urednih, potpunih i blagovremeno podnetih prijava za javno nadmetanje,
2. Dokaz o uplaćenom garantnom iznosu,
3. Najveći postignuti iznos zakupnine.
Javno nadmetanje se može održati ako su prijavljena i prisutna najmanje dva učesnika koji su uredno podneli prijavu.
Javno nadmetanje se održava u mestu i u vreme koje je određeno oglasom.
Javno nadmetanje počinje objavljivanjem početnog iznosa zakupnine za lokaciju. Komisija zatim poziva učesnike na nadmetanje o visini zakupnine.
Prvi korak i svi naredni koraci za javno nadmetanje iznose 5% od početnog iznosa zakupnine za konkretnu lokaciju.
Javno nadmetanje se završava kada se posle najvišeg postignutog iznosa, po trećem pozivu Komisije, ne javi učesnik javnog nadmetanja sa većim iznosom.
Pravo na davanje lokacije za kiosk u zakup stiče učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najveći iznos zakupnine za lokaciju.
Obaveštenje o rezultatima oglasa ističe se na oglasnoj tabli Gradske uprave.
Učesniku oglasa kome nije dodeljena lokacija za kiosk u zakup vraća se uplaćeni garantni iznos u roku od 8 dana od dana konačnosti rešenja o davanju lokacije za kiosk u zakup, a licu koje je dobilo lokaciju za kiosk u zakup uračunava se garantni iznos u zakupninu.
Na osnovu predloga Komisije Gradsko veće donosi rešenje o davanju lokacije za kiosk u zakup.
Rešenje Gradskog veća je konačno.
Rešenje o davanju lokacije prestaje da važi ukoliko lice koje je dobilo lokaciju u zakup u propisanom roku ne zaključi ugovor o zakupu.
Učesnik oglasa kome je konačnim rešenjem data lokacija za kiosk u zakup dužan je da zaključi Ugovor o davanju lokacije u zakup u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
Ugovor o davanju lokacije u zakup zaključuje Gradska uprava, a stručne poslove pripreme ugovora vrši Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave.
Ugovor o davanju lokacije u zakup sadrži: Ugovorne strane, datum i mesto zaključenja ugovora, podatke o lokaciji, vreme korišćenja lokacije, visinu zakupnine za korišćenje lokacije, rok i način njenog plaćanja - po rešenju Odeljenja za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda, na uplatni račun: prihod od zakupnine građevinskog zemljišta u javnoj svojini, obavezu lica koje je dobilo lokaciju u zakup da podnese zahtev za odobrenje za postavljanje kioska, zabranu davanja u podzakup i odredbe u slučajevima za raskid Ugovora.
Ukoliko lice koje je dobilo lokaciju za kiosk ne zaključi ugovor u propisanom roku, gubi pravo na lokaciju za kiosk i pravo na povraćaj garantnog iznosa.
Ugovor o davanju lokacije u zakup može se raskinuti i pre isteka roka na koji je zaključen ukoliko zakupac tri meseca uzastopno ne plaća zakupninu, ukoliko izda lokaciju u podzakup i ako prestane da važi odobrenje za postavljanje kioska.
Ugovor o zakupu prestaje da važi pre isteka roka zakupa i u slučaju izvođenja hitnih i neodložnih radova na održavanju i rekonstrukciji objekata komunalne infrastrukture i same javne površine kao i izvođenje radova na Programu razvoja grada Kruševca.
O nastupanju ovih uslova Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo je dužno da obavesti Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave koje će obavestiti zakupca da u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja ukloni objekat o svom trošku.
Na osnovu konačnog rešenja o davanju lokacije za kiosk u zakup i zaključenog ugovora, Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo Gradske uprave izdaje odobrenje za postavljanje kioska sa rokom važenja određenim rešenjem o davanju lokacije.
Odobrenje se izdaje na zahtev lica koje je dobilo lokaciju za kiosk u zakup, uz obavezno dostavljanje rešenja o obavljanju delatnosti predviđenu za tu lokaciju.
Po dobijanju odobrenja zakupac lokacije je dužan da u roku od 5 dana podnese zahtev Odeljenju za urbanizam i građevinarstvo Gradske uprave za obeležavanje lokacije.
Lice kome je izdato rešenje za davanje lokacije u zakup za postavljanje kioska je dužno da postavi kiosk u skladu sa uslovima iz rešenja i da kiosk koristi u skladu sa odobrenom namenom.
Odobrenje za postavljanje kioska prestaje da važi:
1. istekom vremena na koje je izdato,
2. ako se kiosk ne postavi u roku od 3 meseca od dana prijema odobrenja,
3. ako se obavlja delatnost suprotno planu i odobrenju,
4. ukoliko se lokacija izda u podzakup i
5. ukoliko dođe do raskida ugovora o zakupu.
Rešenje o prestanku važenja odobrenja iz tačke 2. donosi Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo.
2.2. Pokretne tezge, rashladni uređaji, tipski aparati i pokretni aparati za zabavne igre
Pokretna tezga je montažna konstrukcija, tipski, otvoreni, lako pokretni objekat za izlaganje, reklamiranje i prodaju robe čija površina ne može biti veća od 2 m2.
Na tezgama se mogu prodavati samo naočari za sunce, knjige, stare novine, bižuterija, DVD, CD- ovi, kasete, slike, grafike, skulpture i druge publikacije.
Idejno rešenje izgleda tezge predlaže Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Rashladni uređaji su rashladne komore i aparati.
Rashladna komora je tipski pokretni objekat za konzerviranje i prodaju industrijski pakovanih sladoleda i napitaka, čija površina ne može biti veća od 2 m2.
Aparat je tipski lako pokretni objekat, za pripremu i prodaju sladoleda i napitaka čija površina sa kućištem aparata ne može biti veća od 2m2.
Tipski aparati su lako pokretni objekti za pripremu i distribuciju kokica, kestenja, kukuruza, kikirikija, semenki, aparati za tople napitke i slično, čija površina sa kućištem aparata ne može biti veća od 2 m2.
Pokretni aparati su aparati za igru i zabavu dece, osim video igara, bilijara, tombole i sl.
Nije dozvoljeno postavljanje nikakvih ograda, prepreka ili bilo kojih elemenata kojim bi se ograničilo nesmetano kretanje pešaka.
Pokretni objekti mogu imati suncobran u okviru mesta postavljanja objekta pod uslovom da sa objektom i okolinom čine estetsku i funkcionalnu celinu, a uklanjaju se zajedno sa objektom.
Mesto, broj, vrstu, tip veličinu, period korišćenja, početna zakupnina za lokaciju određuje se Planom razmeštaja pokretnih objekata na javnim površinama koje donosi Skupština grada.
Stručne poslove izrade Plana obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Plan se donosi na određeno vreme koje ne može biti duže od četiri godine.
Plan se objavljuje u "Službenom listu grada Kruševca".
Lokacija za pokretni objekat se daje u zakup u postupku javnog nadmetanja, a za vreme do dve godine.
Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup lokacije za pokretne objekte javnim nadmetanjem donosi Gradsko veće, na predlog Odeljenja za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave, a postupak javnog nadmetanja sprovodi Komisija za davanje građevinskog zemljišta u zakup.
Oglas se objavljuje u lokalnim sredstvima javnog informisanja i na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Kruševca.
Oglas sadrži: popis lokacija za postavljanje, vrstu, namenu pokretnih objekata, period korišćenja, početni iznos mesečne zakupnine za lokaciju, visinu garantnog iznosa za učešće u javnom nadmetanju, vreme i mesto njegovog održavanja i označenje da učesnik nadmetanja koji odustane od licitirane lokacije gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.
Početni garantni iznos i način usklađivanja utvrđuje se u smislu čl. 16. ove Odluke.
Na postupak davanja lokacije za postavljanje pokretnih objekata u zakup, donošenja rešenja, zaključivanje i raskid ugovora, davanje odobrenja i prestanak njegovog važenja, kao i u pogledu mogućnosti produžetka roka zakupa, shodno se primenjuju odredbe ove Odluke koje se odnose i na kioske.
Odobrenje sadrži: lokaciju postavljenog privremenog objekta, njegovu vrstu, veličinu i namenu, površinu koju zauzima, vreme korišćenja lokacije i rok u kom je zakupac dužan da otpočne sa obavljanjem delatnosti, a koji ne može biti duži od 30 dana i obavezu uklanjanja objekta po isteku određenog perioda korišćenja lokacije.
Podnosiocima zahteva za zauzimanje javne površine postavljanjem drugih pokretnih objekata nadležno Odeljenje ne može izdati odobrenje za korišćenje javne površine ukoliko nisu izmirili obaveze po osnovu korišćenja javne površine iz prethodnog perioda i drugih javnih prihoda grada Kruševca, sve dok te obaveze ne izmiri, o čemu je dužan da dostavi dokaz.
Otvorene bašte su pokretni objekti koje čini odgovarajući broj stolova i stolica koji se postavljaju na javnim površinama ispred poslovnog objekta ili prostorije u kojoj se delatnost obavlja.
Otvorene bašte se mogu postavljati na trotoarima, trgovima, prolazima i drugim javnim površinama u skladu sa uslovima propisanim ovom Odlukom.
Ako u jednom objektu ima više ugostiteljskih lokala, vlasnici odnosno korisnici lokala mogu postaviti otvorene bašte srazmerno dužini strane objekta.
Otvorena bašta se može postaviti van granice lokala i to u produžetku, ispred susednog objekta, ili u neposrednoj blizini, uz overenu pismenu saglasnost vlasnika - korisnika tog objekta u skladu sa uslovima propisanim ovom Odlukom, koje utvrđuje službeno lice izlaskom na lice mesta.
Saglasnost vlasnika ili korisnika drugog objekta u smislu prethodnog stava nije potrebna, ukoliko je udaljenost otvorene bašte najmanje 4 m od predmetnog objekta.
Izuzetno, ukoliko ispred poslovnog objekta ili prostorija u kojima se ugostiteljska delatnost obavlja ne postoji odgovarajuća površina u smislu st. 1. i 4. ovog člana, otvorena bašta se može postaviti i na drugoj javnoj površini ukoliko su za to ispunjeni ostali uslovi predviđeni ovom Odlukom i obezbeđeno nesmetano normalno obavljanje delatnosti.
Kada u istom objektu - tržnom centru postoji više korisnika koji su podneli zahtev za zauzeće javne površine, odobriće im se najbliža slobodna javna površina, ravnopravno podeljena u odnosu na broj korisnika koji na istu pretenduju.
Otvorene bašte se ne mogu postavljati na javnim površinama iznad priključaka komunalne infrastrukture.
Otvorene bašte se ne mogu postavljati na zelenim površinama i travnjacima, parkiralištima i stepeništima koja povezuju javne površine.
Izuzetno iz stava 2. ovog člana otvorena bašta se može postaviti na kolovozima i u zonama u kojima je zabranjeno kretanje vozila (pešačke zone) pod uslovom da se obezbedi minimalna širina kolovoza od najmanje tri metra za kretanje vozila kojima je dozvoljen prolazak i zaustavljanje.
Otvorene bašte se, izuzetno, u slučaju nepostojanja odgovarajuće javne površine u smislu člana 42. ove Odluke, mogu postavljati sa druge strane ulice u odnosu na objekat gde se delatnost obavlja, po prethodno pribavljenom mišljenju Saveta za bezbednost saobraćaja na putevima na teritoriji grada Kruševca, koje je obavezujuće za Odeljenje prilikom odlučivanja po zahtevu.
U otvorenoj bašti mogu se postaviti suncobrani i posude sa biljnom dekoracijom.
U otvorenoj bašti ne mogu se postavljati roštilj, ražanj i bar.
Zabranjeno je zatvaranje strana otvorene bašte i formiranje objekta.
U otvorenoj bašti zabranjeno je postavljanje panela izrađenih od čvrstih, neprozirnih, potpuno prozirnih i bilo kakvih materijala ili elemenata kojima se zatvara obod bašte.
Na javnim površinama na kojima se mogu postavljati otvorene bašte dozvoljeno je izdizanje nivelete dodavanjem novog zastora, u maksimalnoj visini od 10 cm, s tim što je denivelacija terena jedne strane maksimalno 10 cm, a druga se koriguje u odnosu na podlogu.
Podijum iz st. 1. mora biti ravan i zabranjeno je formiranje kaskada, osim kada nivelacija terena to zahteva.
Podijum se mora ukloniti istekom roka postavljanja otvorene bašte.
Nivelete se ne mogu postaviti u BID i Ekstra zoni.
Otvorena bašta može se postaviti na trotoaru ako se obezbedi:
1. Minimalna širina trotoara od 1,6 metara odnosno 2,4 metara na mestima gde je povećana frekvencija pešaka.
Otvorene bašte ne mogu se postavljati u trouglu preglednosti na raskrsnicama.
Izuzetno, otvorena bašta se može postaviti u trouglu preglednosti na raskrsnicama ukoliko je režim saobraćaja u raskrsnicama uređen tako da se postavljanjem bašte ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Ispunjenost uslova iz ovog člana utvrđuje Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove po prethodno pribavljenom mišljenju Saveta za bezbednost saobraćaja na putevima na teritoriji grada Kruševca, koje je obavezujuće za Odeljenje prilikom odlučivanja po zahtevu.
Odobrenje za postavljanje otvorene bašte izdaje Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove na zahtev stranke.
U zahtevu se mora precizirati lokacija, površina koja se zauzima, vreme na koje se zauzima i skica objekta sa tačnim merama i kotama koje definišu položaj otvorene bašte.
Uz zahtev se dostavlja dokaz o registraciji delatnosti koja uključuje i ugostiteljsku delatnost i PIB.
Ukoliko se otvorena bašta postavlja u prostoru od kulturno-istorijskog značaja ili ispred objekta koji predstavlja kulturno dobro, odnosno spomenik kulture, potrebna je prethodna saglasnost nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Odobrenje za postavljanje otvorene bašte izdaje se za period do jedne godine.
Rešenjem se određuje lokacija, vreme korišćenja zauzetog prostora, površina koja se može zauzeti, visina naknade za korišćenje javnih površina po metru kvadratnom zauzete javne površine.
Korisnicima otvorenih bašti naknada za korišćenje javnih površina naplaćivaće se shodno Odluci o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina.
Lice koje je dobilo odobrenje za postavljanje otvorene bašte dužno je da:
1. Otvorenu baštu postavi u skladu sa izdatim odobrenjem,
2. Otvorenu baštu ukloni pre isteka vremena važenja odobrenja, ako se izmeni namena javne površine, ako se izvode neophodni radovi na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju komunalnih objekata i uređaja ili same javne površine i
3. Otvorenu baštu ukloni narednog dana posle isteka roka za koje je dato odobrenje za postavljanje otvorene bašte.
Odobrenje za postavljanje otvorene bašte prestaje da važi pre isteka vremena za koje je izdato:
1. Ako se ne postavi otvorena bašta u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju i drugim propisanim uslovima,
2. Ako korisnik kome je dato odobrenje prestane da obavlja delatnost u poslovnom objektu, ili prostoriji ispred koje je postavljena otvorena bašta,
3. U slučaju izvođenja hitnih i neophodnih radova na rekonstrukciji i održavanju komunalne infrastrukture i same javne površine, kao i izvođenje radova po Programu razvoja grada Kruševca.
Ako odobrenje prestane u slučajevima određenim članom 51. stav. 1. tačka 3. lice koje je dobilo odobrenje, a isplatilo naknadu za korišćenje javnih površina u celosti ima pravo na povraćaj sredstava za vreme za koje nije koristilo javnu površinu.
Odobrenje za postavljanje plovnih objekata (splavova) na rekama izdaje Odeljenje za stambeno- komunalne i imovinsko-pravne poslove u skladu sa odredbama Zakona.
3.1.2. Zatvorene bašte
Zatvorene bašte su zatvoreni montažno-demontažni objekti koji se koriste u ugostiteljske svrhe i koji se mogu postavljati i koristiti u periodu od 15. oktobra do 1. aprila.
Izuzetno, zatvorena bašta se može koristiti na javnoj površini i u periodu od 1. aprila do 15. oktobra, na osnovu posebnog odobrenja Odeljenja za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Zatvorene bašte čine stolovi i stolice i montažno-demontažni elementi od pleksiglasa, stakla ili leksana koji zatvaraju prostor bašte i mogu da sadrže uređaje za zagrevanje i ventilaciju. Uklanjanjem stranica bašte bez uklanjanja konstruktivnih elemenata ne smatra se pretvaranjem u otvorenu baštu.
Montažno-demontažni elementi moraju da obezbede brzu montažu, demontažu i transportovanje i ne oštećuju javnu površinu, komunalne i druge objekte, i zelenilo fiksiranjem ili na drugi način.
Zatvorene bašte mogu se postavljati ispred, bočno ili u zaleđu ugostiteljskog objekta, u dužini ugostiteljskog objekta. Samo izuzetno dužina bašte može biti veća od dužine ugostiteljskog objekta, pod uslovom da se pribavi pismena overena saglasnost vlasnika, odnosno korisnika susednog prostora ispred kog se postavlja zatvorena bašta.
Na uslove i način postavljanja i uklanjanja zatvorene bašte shodno se primenjuju odredbe čl. 43. st. 1, 2. i 3. član 44. stav 1, 2, 3, 4 i 5. čl. 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51. i 52. ove Odluke.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja je dužan da uz zahtev za postavljanje zatvorene bašte, priloži i glavni projekat sa izvršenom tehničkom kontrolom projekta i saglasnost Javnog preduzeća za urbanizam i projektovanje Kruševac na projekat.
Lice iz prethodnog stava kome je privremenim rešenjem odobreno postavljanje zatvorene bašte dužno je da u roku ne dužem od petnaest dana dostavi izjavu ovlašćenog lica sa odgovarajućom licencom da je objekat postavljen u svemu prema projektu i da je bezbedan za upotrebu, kada nadležno Odeljenje donosi konačno rešenje o podnetom zahtevu.
Prilikom podnošenja zahteva za produžetak korišćenja zatvorene bašte podnosilac zahteva je dužan da dostavi izjavu iz prethodnog stava ne stariju od godinu dana.
Zatvorena bašta se ne može postaviti u BID zoni, na trotoarima u Vidovdanskoj ulici, na platou ispred zgrade Doma sindikata i na platou ispred Bioskopa Kruševac.
Tenda je slobodno stojeća, pokretna konstrukcija sa odgovarajućim zastorom koja se postavlja na javnoj površini kao samostalni objekat tj., nije fiksirana za druge objekte.
Izuzetno, tende mogu biti fiksirane za objekat ispred koga se postavljaju, uz saglasnost vlasnika objekta ili Skupštine zgrade.
Zabranjeno je dodavanje zastora na obode tende i zatvaranje strana: roletnama, zavesama, prozirnim, neprozirnim materijalima i bilo kakvim materijalima ili elementima.
Tenda se može postaviti na javnim površinama u gabaritima otvorene bašte pod uslovom da se obezbedi pogodna visina od nivelete pešačkog trotoara najmanje 2,50 m.
Tenda se mora ukloniti istekom roka za postavljanje otvorene bašte i odobrenje za njeno postavljanje može se izdati samo sa rokom važenja odobrenja za postavljanje otvorene bašte.
Izuzetno tenda se može zadržati na javnoj površini po isteku roka za postavljanje otvorene bašte, u sklopljenom ili punom obimu, najduže na period do šest meseci, za koju se naknada plaća u visini predviđenoj za otvorene bašte Odlukom o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja je dužan da priloži overeni projekat koji sadrži skicu sa tehničkim opisom, statičkim proračunom i uslovima za bezbedno korišćenje tende i tehničku kontrolu projekata.
Lice iz prethodnog stava kome je privremenim rešenjem odobreno postavljanje tende dužno je da u roku ne dužem od petnaest dana dostavi izjavu ovlašćenog lica sa odgovarajućom licencom da je objekat postavljen u svemu prema projektu i da je bezbedan za upotrebu, kada nadležno Odeljenje donosi konačno rešenje o podnetom zahtevu.
Prilikom podnošenja zahteva za produžetak korišćenja tende podnosilac zahteva je dužan da dostavi izjavu iz prethodnog stava ne stariju od godinu dana.
Odobrenje za postavljanje tende izdaje Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Postavljanje tende se odobrava samo licu koje ima odobrenje za postavljanje otvorene bašte i odobrenje za postavljanje otvorene bašte je podnosilac zahteva dužan da priloži pri podnošenju zahteva za postavljanje tende.
Tenda se ne može postaviti na trotoarima u Vidovdanskoj ulici.
Perda je konstrukcija sa odgovarajućim zastorom koja se postavlja na fasadu zgrade iznad zidnog otvora sa namenom zaštite od atmosferskih uticaja.
Perde se mogu postavljati ispred poslovnog prostora odnosno objekata na zahtev vlasnika odnosno korisnika tih objekata.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje perde je lice koje je vlasnik odnosno korisnik zgrade, ili poslovnog prostora u zgradi na čijoj se fasadi postavlja perda.
U slučaju postavljanja perde potrebno je obezbediti minimalnu visinu od 2,5 m za nesmetano kretanje pešaka.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja je dužan da priloži overeni projekat koji sadrži skicu sa tehničkim opisom, statičkim proračunom i uslovima za bezbedno korišćenje perde i tehničku kontrolu projekta i overena pismena saglasnost vlasnika objekta na koji se postavlja perda.
Odobrenje za postavljanje perde izdaje Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Ako se tenda postavlja u prostoru od kulturno istorijskog značaja, ili ispred objekata koji predstavljaju kulturno dobro odnosno, spomenik kulture, a perda na objektima koji su proglašeni za kulturno dobro odnosno spomenik kulture, potrebna je saglasnost nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture koju je subjekat dužan da priloži prilikom podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje.
Odobrenje za postavljanje perde i tende prestaje da važi pod uslovima propisanim članom 51. ove Odluke.
Ispred poslovnih prostorija odnosno objekata (radnji, prodavnica i sl.) mogu se postavljati izložbeni pultovi - tezge, rashladni uređaji i drugi pokretni objekti kao i montažne police radi reklamiranja robe i delatnosti.
Zauzimanje javne površine može biti srazmerno dužini strane poslovne prostorije odnosno objekta do javne površine koja se zauzima i maksimalne širine od 1,4 m pod uslovom da ostaje slobodan prostor u širini od 1,6 m za nesmetano kretanje pešaka, odnosno 2,4 m na mestima gde je povećana frekvencija pešaka.
Zahtevom se mora precizirati lokacija, površina koja se zauzima i vreme na koje se zauzimanje vrši, kao i dokaz o registraciji radnje ili preduzeća.
Odobrenje za postavljanje predmetnih objekata iz st. 1. ovog člana izdaje Odeljenje za stambeno- komunalne i imovinsko pravne poslove za vreme koje nije duže od jedne godine.
Korisnicima javne površine iz stava 1. ovog člana naknada za korišćenje javnih površina naplaćivaće se shodno Odluci o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina.
Reklamne oznake u smislu ove Odluke su:
- reklamni panoi - bilbordi, led bilbordi i reklamne table na stubovima javnog osvetljenja i reklamne table na nadstrešnicama za sklanjanje ljudi u javnom prevozu.
- reklamne table, pojedinačno slovo, transparenti i druge specifične reklamne oznake postavljene na fasadi, krovu i drugoj površini vidljivoj sa javnih površina.
Reklamni panoi - bilbordi su objekti na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina, za pružanje usluga reklamiranja, izdavanjem oglasnog prostora radi izlaganja reklamnih postera trećih lica.
Led bilbordi su samostojeći objekti na javnim površinama za pružanje usluga oglašavanja, čije su Led jedinice povezane u reklamno informacioni sistem.
Reklamnim panoima smatraju se i reklamne table koje se postavljaju na stubovima javne rasvete i reklamne table na nadstrešnicama za sklanjanje ljudi u javnom prevozu.
Plan razmeštaja reklamnih panoa na javnim površinama donosi Skupština grada.
Plan razmeštaja reklamnih panoa na javnim površinama objavljuje se u "Službenom listu grada Kruševca".
Plan iz stava 1. ovog člana sadrži: izgled reklamnog panoa i reklamne table, nazive ulica, trgova i drugih javnih površina i bliže naznačena mesta njihovog rasporeda.
Stručne poslove izrade Plana obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Davanje lokacija za postavljanje reklamnih panoa u zakup vrši se putem oglasa, javnim nadmetanjem za period do 5 godina.
Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup lokacije za postavljanje reklamnih panoa javnim nadmetanjem donosi Gradsko veće, na predlog Odeljenja za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave, a postupak javnog nadmetanja sprovodi Komisija za davanje građevinskog zemljišta u zakup.
Oglas se objavljuje u sredstvima javnog informisanja i na oglasnoj tabli Skupštine grada.
Oglas sadrži: lokaciju za reklamni pano, vreme na koje se daje lokacija, rok i način podnošenja prijava za javno nadmetanje, početni iznos zakupnine za lokaciju, visinu garantnog iznosa za učešće na oglasu, vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, rok i način objavljivanja rezultata oglasa i naznačenje da učesnik oglasa koji dobije lokaciju u slučaju odustanka gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.
Na postupak davanja lokacije za postavljanje reklamnih panoa u zakup shodno se primenjuju odredbe ove Odluke koje se odnose na kioske.
Učesnik oglasa kome je rešenjem data lokacija za reklamni pano u zakup dužan je da u roku od 3 dana od dana prijema Odluke zaključi ugovor o davanju lokacije u zakup sa Gradskom upravom, a stručne poslove pripreme ugovora vrši Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave.
Na postupak dobijanja odobrenja shodno se primenjuju odredbe čl. 28. ove Odluke.
Panoi za reklamiranje i oglašavanje mogu biti osvetljeni i neosvetljeni.
Početna cena zakupnine za postavljanje reklamnih panoa utvrđuje se shodno čl. 16. ove Odluke.
Troškove postavljanja panoa za reklamiranje i oglašavanje, kao i njihovo održavanje snosi lice koje je dobilo lokaciju za postavljanje reklamnih panoa u zakup.
Za osvetljenje panoa za reklamiranje i oglašavanje, troškove priključka na elektro mrežu snosi lice kome je data lokacija za postavljanje reklamnih panoa u zakup, a utrošak električne energije snosi grad Kruševac, preko troškova javne rasvete.
Za led bilborde sve troškove priključka koji omogućavaju nesmetano korišćenje snosi zakupac lokacije, kao i utrošak električne energije.
Odobrenje za postavljanje reklamnih panoa prestaje da važi pre isteka roka na koji je izdato:
1. Ako se reklamni pano ne postavi u skladu sa odobrenjem,
2. Ako lice kome je dato odobrenje ne plati utvrđeni iznos zakupnine do petog u mesecu za prethodni mesec i
3. Ako lice kome je izdato odobrenje za postavljanje reklamnih panoa iste ne održava u ispravnom i urednom stanju pod uslovima propisanim Planom.
Povodom različitih manifestacija iznad javne površine, između stubova za javno osvetljenje, mogu se postaviti transparenti.
Odobrenje za postavljanje transparenata, na zahtev zainteresovanog lica izdaje Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Reklamne table se mogu postavljati na stubovima javnog osvetljenja i dimenzija su približno oko 0,5 x 0, 8m, a postavljaju se na visini od najmanje 4,0 m od kote kolovoza.
Plan razmeštaja (opis mesta: ulice duž kojih se planira postavljanje reklamnih tabli) donosi Skupština grada Kruševca, a stručne poslove izrade plana obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Za svaku osvetljenu reklamnu tablu zakupa zakupac snosi troškove priključka na niskonaponsku mrežu kao i utrošak električne energije.
Reklamne table se osvetljavaju.
Ukoliko se ukaže potreba postavljanja reklamnih tabli na javnim površinama koje nisu predviđene Planom razmeštaja iz st. 2. ovog člana izvršiće se dopuna predmetnog Plana.
Lokacije za postavljanje reklamnih tabli daju se na period do 5 godina u postupku javnog nadmetanja koji se sprovodi na način shodno odredbama ove Odluke koje se odnose na kioske.
Reklamna oznaka može da bude svetleća ili neosvetljena i ne može imati za sebe izvore osvetljenja van gabarita reklamne oznake.
Reklamna oznaka ne može sadržati zvučne poruke.
Led bilbordi se mogu postaviti tako da ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja.
Pravno ili fizičko lice koje postavlja reklamnu oznaku na fasadi, krovu i drugim površinama vidljivih sa javnih površina dužno je da pre postavljanja reklamne oznake poseduje statički proračun, proračun i šemu instalacija i odgovarajuće konstruktivno rešenje nosača koje izrađuje ovlašćena projektna organizacija i tehničku kontrolu projekta.
Pravno i fizičko lice iz stava 1. ovog člana pribavlja saglasnost Javnog preduzeća za urbanizam i projektovanje na projekat za postavljanje reklamne oznake i njen vizuelni izgled koji ne sme da narušava spoljašnji izgled zgrade i ambijenta u kome se nalazi.
Rešenje za postavljanje reklamne oznake iz ovog člana donosi Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo.
Podnosilac zahteva je dužan da zahtevu priloži statički proračun, proračun i šemu instalacija i odgovarajuće konstruktivno rešenje nosača, tehničku kontrolu projekta i saglasnost Javnog preduzeća za urbanizam i projektovanje iz st. 2. ovog člana kao i overenu pismenu saglasnost vlasnika nepokretnosti na kojoj se reklamna oznaka postavlja.
Za reklamne oznake koje se postavljaju na objektima pod posebnim režimom zaštite podnosilac zahteva je dužan da priloži i saglasnost nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Na stubovima javnog osvetljenja, koji nisu obuhvaćeni Planom razmeštaja iz čl. 62. ove Odluke mogu se postavljati ostale reklamne oznake i to isključivo kao neosvetljene.
Uslove (lokaciju, izgled, visina na kojoj se postavlja - grafičko rešenje) za postavljanje reklamnih oznaka iz st. 1. ovog člana izdaje ovlašćena projektna organizacija, na koje saglasnost daje Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac, a rešenje o postavljanju reklamne oznake na stubu javnog osvetljenja donosi Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo.
Vlasnicima reklamnih oznaka visina naknade za isticanje reklamnih oznaka, naplaćivaće se shodno Odluci o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina.
Podnosilac zahteva za postavljanje ostalih reklamnih oznaka iz st. 1. ovog člana može biti pravno ili fizičko lice koje je dužno da priloži APR Registar privrednih subjekata.
Izuzetno, po zahtevu vlasnika, reklamne oznake se mogu postavljati kao samostojeće na putnom zemljištu pored opštinskih puteva na način kojim se ne ometa bezbedno odvijanje saobraćaja. Zahtevi se podnose Javnom preduzeću za urbanizam i projektovanje Kruševac, koje određuje uslove za postavljanje, na osnovu čega podnosilac zahteva prilaže statički proračun, proračun i šemu instalacija i odgovarajuće konstruktivno rešenje nosača koje izrađuje ovlašćena projektna organizacija i tehničku kontrolu projekta. Ugovor o postavljanju reklamne oznake zaključuje Gradska uprava, a stručne poslove pripreme izrade ugovora vrši Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave.
Vlasnik postavljene reklamne oznake dužan je da istu održava u ispravnom i urednom stanju.
Neispravnim se smatraju reklamne oznake na kojima je boja izbledela, slova nečitljiva, koji ne svetle u celini ili delimično, koji su skloni padu.
Sve druge vidove reklamnih oznaka koji nisu propisani odredbama ove Odluke (npr. pokretne samostojeće table na trotoarima, reklamne table fiksirane na trotoarima, trgovima, parkovima, na saobraćajnim znacima i sl.) nije moguće postavljati.
3.5. Pokretni objekti za izvođenje zabavnog programa
Pokretni objekti za izvođenje zabavnih programa su cirkus, zabavni i luna park, pokretna klizališta, montažne pozornice i sl.
Objekti iz st. 1. ovog člana mogu se postavljati i na javnoj zelenoj površini pod uslovom da podnosilac zahteva prethodno zaključi ugovor sa JKP "Kruševac" o vraćanju te površine u prethodno stanje.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje objekata za izvođenje zabavnog programa na javnoj površini na kojoj se postavlja pozornica ili drugi montažno - demontažni objekat privremenog karaktera, dužan je da priloži i projekat konstrukcije i izveštaj o tehničkoj kontroli koji je izradilo lice ovlašćeno za projektovanje.
Lice iz prethodnog stava kome je privremenim rešenjem odobreno postavljanje objekta iz prethodnog stava dužno je da u roku ne dužem od petnaest dana dostavi izjavu ovlašćenog lica sa odgovarajućom licencom da je objekat postavljen u svemu prema projektu i da je bezbedan za upotrebu, kada nadležno Odeljenje donosi konačno rešenje o podnetom zahtevu.
Za postavljanje objekata iz člana 76. ove Odluke kao i za postavljanje drugih aparata i uređaja - tezgi i sl. povodom obeležavanja državnih i drugih praznika, sportskih, kulturnih i drugih manifestacija i promocija u gradu, Gradonačelnik svojim rešenjem na zahtev zainteresovanog lica određuje javnu površinu koja se može zauzeti.
Rešenje iz stava 1. mora sadržati period na koji se objekat može postaviti, naziv organa kome se podnosi zahtev za izdavanje odobrenja, bliži opis javne površine, broj pokretnih objekata - tezgi i bliže označenje mesta njihovog rasporeda kao i način napajanja električnom energijom.
Odobrenje za postavljanje pokretnih objekata za izvođenje zabavnog programa na lokaciji utvrđenoj rešenjem Gradonačelnika, donosi Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove.
Odobrenje sadrži: period u kome se postavljaju objekti, precizan opis javne površine koja se zauzima i obavezu uklanjanja po okončanju te manifestacije.
Korisnicima javne površine iz čl. 76. st. 1. naknada za korišćenje javnih površina naplaćivaće se shodno Odluci o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina.
Izuzetno, povodom Nove godine i 8. marta na lokaciji koju je odredilo Gradsko veće svojim rešenjem, a koje sadrži vreme, lokaciju i broj tezgi, vrstu robe koja se može prodavati kao i način napajanja električnom energijom, tezge se daju u zakup na osnovu sprovedenog postupka javnog nadmetanja.
Na postupak javnog nadmetanja shodno se primenjuju odredbe koje se odnose na postupak dodele lokacije za kiosk.
Po uplati izlicitiranog iznosa najpovoljnijeg ponuđača, Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove donosi odobrenje iz čl. 79. st. 1.
3.6. Prevozna sredstva prilagođena za obavljanje trgovinske delatnosti
Prevozna sredstva prilagođena za obavljanje odgovarajuće trgovinske delatnosti (automobili, kombi vozila i sl.).
Rešenje za postavljanje objekta iz ovog člana izdaje Odeljenje za stambeno komunalne i imovinsko pravne poslove po zahtevu zainteresovanog lica na rok od jednog dana.
Podnosilac zahteva je dužan da priloži rešenje o obavljanju delatnosti, naznači lokaciju i površinu koja se zauzima (skica zauzeća - površina vozila), mesto zauzeća javne površine i dokaz o uplati naknade za korišćenje javne površine.
3.7. Kamioni mikseri, kranovi i zaštitna ograda na javnim površinama u funkciji gradilišta
Rešenje o zauzimanju javne površine za postavljanje kamiona-miksera, kranova i zaštitnih ograda donosi Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo.
Investitor je dužan da podnetom zahtevu priloži Potvrdu o početku izvođenja radova i da se izjasni o roku zauzeća javne površine.
Investitor iz prethodnog člana je obavezan da po potrebi postavi odgovarajuću zaštitnu mrežu i omogući nesmetan i bezbedan prelaz pešaka.
Za sva oštećenja koja se uzrokuju kranovima i kamionima - mikserima na javnoj površini troškove dovođenja u prvobitno stanje snosi investitor.
4. Ostala zauzeća javnih površina
4.1. Osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje grada
Radi isticanja silueta, trajnim osvetljenjem se osvetljavaju objekti i ambijentalne celine koje imaju istorijski, kulturni, arhitektonski, administrativni, privredni ili drugi značaj.
Gradonačelnik donosi rešenje kojim se određuje koji se objekti i ambijentalne celine osvetljavaju, u smislu st. 1. ovog člana.
Osvetljavanje objekta i ambijentalne celine vrši se na osnovu projekta osvetljenja koje izrađuje Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac, koje vrši nadzor nad realizacijom projekta.
Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija Grad se svečano ukrašava prema posebnom projektu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada.
Projekat iz st. 1. ovog člana izrađuje JKP "Kruševac".
Instalacije i uređaji za osvetljavanje objekata i ambijentalne celine kao i svečano ukrašavanje i osvetljavanje Grada sastavni su deo sistema javne rasvete i održavaju se na način predviđen za javnu rasvetu.
Instalacija i uređaji iz st. 1. ovog člana uklanjaju se u roku od 3 dana posle praznika, priredbi ili manifestacija povodom kojih se postavlja osim za novogodišnje praznike kada može da ostane i duži period, najkasnije do 1. februara.
Natpisi, oglasi, obaveštenja, politički i drugi plakati (u daljem tekstu: plakati) ističu se na oglasnim stubovima, vitrinama, tablama, panoima i drugim objektima koji su za to određeni (u daljem tekstu: objekti za postavljanje plakata).
Postavljanje objekata za postavljanje plakata vrši se na osnovu Plana razmeštaja pokretnih objekata na javnim površinama.
Stručne poslove izrade Plana razmeštaja koji sadrži lokacije, vrstu i izgled objekta za postavljanje plakata obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.
Postavljanje i održavanje objekata iz ovog člana vrši JKP "Kruševac".
Pravna i fizička lica koja su postavila plakat dužna su da ga uklone odmah po prestanku svrhe isticanja i dovedu površinu i objekat u prvobitno stanje.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove Odluke vrši Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kruševca preko komunalnog inspektora i Komunalna policija Gradske uprave grada Kruševca preko komunalnog milicionara.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je nadležan da rešenjem naredi uklanjanje objekta iz čl. 2. ove Odluke u sledećim slučajevima:
- ako ih postavi ili koristi lice bez odobrenja,
- ako korisnik postavi objekat suprotno odobrenju na javnoj površini koja mu nije odobrena rešenjem,
- ako se pre isteka važenja odobrenja promeni namena te javne površine, ili ako se izvode neophodni radovi na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju komunalnih objekata ili uređaja ili same javne površine,
- ako po prestanku važenja odobrenja korisnik odmah ne ukloni objekat,
- ako istekne rok na koji je zaključen ugovor o davanju lokacije u zakup ili se isti raskine.
Ako korisnik ne postupi po rešenju iz čl. 91. ove Odluke, i sam ne ukloni objekat sa javne površine i sa površine vidljive sa javne površine, odrediće se njegovo uklanjanje i izmeštanje na mesto određeno za te namene, o trošku korisnika, a preko javnog preduzeća kome su povereni ovi poslovi.
Ako vlasnik, odnosno korisnik ne preuzme uklonjen objekat u roku od 15 dana i ne plati troškove uklanjanja i čuvanja, objekat se može prodati na javnoj licitaciji, a sredstva od prodaje se koriste za podmirenje troškova uklanjanja i čuvanja.
Ukoliko sredstva iz st. 2. ovog člana nisu dovoljna, razlika do punog iznosa troškova naplaćuje se od vlasnika odnosno korisnika po cenovniku javnog preduzeća koje je izvršilo ovo uklanjanje.
Komunalni milicionar je ovlašćen da u vršenju komunalno milicijskih poslova prisustvom na licu mesta:
- sprečava narušavanje komunalnog reda propisanog ovom odlukom;
- uspostavlja narušeni red, primenom svojih ovlašćenja utvrđenih zakonom;
- izdaje prekršajni nalog;
- obavesti druge nadležne organe da preduzmu mere iz svoje nadležnosti.
Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove i Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo Gradske uprave grada Kruševca su dužni da izdata odobrenja primenom odredaba ove odluke dostavljaju Odeljenju za inspekcijske poslove danom dostavljanja podnosiocu zahteva.
Nadležno Odeljenje je dužno da rešenja o prestanku odobrenja dostavi Odeljenju za inspekcijske poslove danom donošenja.
Odeljenje za inspekcijske poslove je dužno da zapisnike o utvrđenim nepravilnostima u roku od 3 dana dostavlja Odeljenju za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove i Odeljenju za urbanizam i građevinarstvo.
Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. Postavi objekte iz člana 2. ove Odluke bez odobrenja, suprotno odobrenju ili urbane pokretne objekte ne održava u ispravnom i urednom stanju (suprotno čl. 4 do 10. ove Odluke).
2. Postavljene objekte iz člana 2. ove Odluke ošteti ili ih neovlašćeno ukloni sa javne površine.
3. Postavi manji montažni objekat i drugi pokretni objekat bez odobrenja i suprotno odobrenju.
4. Koristi manji montažni objekat i drugi pokretni objekat suprotno odobrenju i nastavi sa zauzećem javne površine navedenim objektima i po isteku odobrenog roka.
5. manji montažni objekat i drugi pokretni objekat daje u zakup.
6. Postavljene uređaje i instalacije iz člana 84. ove Odluke ošteti ili ih neovlašćeno ukloni sa javne površine.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o uređenju grada
("Sl. list grada Kruševca", br. 14/2023)
Član 8
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".
Prečišćen tekst Odluke o uređenju grada obuhvata: Odluku o uređenju grada (Prečišćen tekst) objavljenu u"Sl. listu grada Kruševca", br. 5/17 i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o uređenju grada ("Sl. list grada Kruševca", br. 8/18, 14/18 i 4/23)
Prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Kruševca".