PRAVILNIKO PODSTICAJIMA ZA UPRAVLJANJE RIZICIMA KROZ PREMIJU OSIGURANJA USEVA, PLODOVA, VIŠEGODIŠNJIH ZASADA, RASADNIKA I ŽIVOTINJA("Sl. glasnik RS", br. 54/2023 i 87/2023) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja programima koji se odnose na unapređenje konkurentnosti koji obuhvataju podsticaje za upravljanje rizicima kroz premiju osiguranja useva, plodova, višegodišnjih zasada, rasadnika i životinja (u daljem tekstu: podsticaji), uslovi, način ostvarivanja prava na podsticaje, obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznosi podsticaja po pojedinoj vrsti podsticaja i po korisniku podsticaja.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:
1) ratarske kulture jesu žitarice i industrijsko bilje u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva, osim hmelja;
2) povrtarske kulture jesu kulture povrća u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva;
3) voćarske kulture jesu kulture voća u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva;
4) vinova loza jeste stono grožđe i grožđe vinskih sorti u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva;
5) (brisana)
6) rasadnik jeste mesto proizvodnje sadnog materijala voća, matičnjaka voćnjaka, sadnog materijala vinove loze i matičnjaka vinove loze, u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva;
7) životinje jesu životinje u skladu sa šifarnikom životinja gajenih na poljoprivrednom gazdinstvu koji čini sastavni deo posebnog propisa kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva.
Vrste podsticaja u skladu sa ovim pravilnikom obuhvataju:
1) podsticaje za osiguranje ratarskih kultura;
2) podsticaje za osiguranje povrtarskih kultura;
3) podsticaji za osiguranje voćarskih kultura, vinove loze i hmelja;
4) podsticaje za osiguranje rasadnika;
5) podsticaje za osiguranje životinja.
Pravo na podsticaje ostvaruje fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, preduzetnik i pravno lice, ako je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: Registar) i nalazi se u aktivnom statusu i ako je u Registru izvršilo obnovu registracije za tekuću godinu, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva.
Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako je u periodu od 16. novembra prethodne do 15. novembra tekuće godine, kod društva za osiguranje, osiguralo od rizika koji su propisani opštim i posebnim uslovima osiguravajućih društava:
1) useve i plodove ratarskih, povrtarskih, voćarskih kultura, vinove loze i hmelja, na površinama poljoprivrednog zemljišta koje je upisano u Registar pod odgovarajućim biljnim kulturama;
2) rasadnike, na površinama poljoprivrednog zemljišta koje je upisano u Registar pod odgovarajućim biljnim kulturama;
3) životinje, za koje u Registru ima prijavljen odgovarajući stočni fond (podatke o vrsti životinja i identifikacionom broju gazdinstva sa životinjama (HID) iz Centralne baze podataka o obeležavanju životinja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo, na kojima se životinje drže ili uzgajaju).
Lice iz stava 1. ovog člana koje ispunjava uslove iz stava 2. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje ako po redosledu podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru ukupnih sredstava opredeljenih javnim pozivom.
Ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava), raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za upravljanje rizicima kroz premiju osiguranja useva, plodova, višegodišnjih zasada, rasadnika i životinja (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na oglasnoj tabli Uprave, kao i na zvaničnoj internet stranici ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.
Javni poziv sadrži podatke o visini ukupnih raspoloživih sredstava po javnom pozivu, rokovima za podnošenje zahteva, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.
Uprava opredeljuje sredstva po jednom javnom pozivu u okviru raspoloživih sredstava za ovu namenu opredeljenih posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.
Lice iz člana 4. ovog pravilnika pokreće postupak za ostvarivanje prava na podsticaje izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:
1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanje prava na podsticaje i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;
2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;
3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice i sl), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:
(1) ime i prezime, odnosno naziv,
(2) jedinstveni matični broj građana (JMBG), odnosno matični broj (MB),
(3) adresu (opština, mesto, ulica i broj) prebivališta, odnosno sedišta,
(4) broj telefona,
(5) elektronsku poštu,
(6) broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG);
2) podatke o premiji osiguranja, i to:
(1) naziv i sedište društva za osiguranje,
(2) broj i datum polise osiguranja,
(3) iznos plaćene premije osiguranja bez poreza,
(4) broj i datum izdavanja potvrde o ukupno plaćenoj premiji osiguranja;
3) podatke o predmetu osiguranja biljnih kultura, i to:
(1) vrsta biljne kulture iz člana 3. tač. 1)-4) ovog pravilnika,
(2) broj katastarske parcele,
(3) katastarska opština,
(4) šifra biljne kulture iz šifarnika biljne proizvodnje i druge namene zemljišnih parcela,
(5) naziv biljne kulture,
(6) površina pod biljnom kulturom (ha/a/m2),
(7) iznos premije osiguranja, bez obračunatog poreza, po površini pod biljnom kulturom na katastarskoj parceli,
(8) ukupan iznos premije osiguranja, bez obračunatog poreza, po vrsti biljne kulture iz člana 3. tač. 1)-4) ovog pravilnika;
4) podatke o osiguranim životinjama, i to:
(1) identifikacioni broj gazdinstva sa životinjama (HID) iz Centralne baze podataka o obeležavanju životinja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo,
(2) šifra grupe životinja iz šifarnika životinja gajenih na poljoprivrednom gazdinstvu,
(3) vrsta životinja,
(4) broj grla iste vrste životinja na istom broju gazdinstva sa životinjama (HID),
(5) iznos premije osiguranja, bez obračunatog poreza, za grla iz podatčke (4) ove tačke,
(6) ukupan broj osiguranih grla životinja,
(7) ukupan iznos premije osiguranja, bez obračunatog poreza, za ukupan broj osiguranih grla životinja;
5) izjavu podnosioca zahteva, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti;
6) potpis podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata i:
1) izjavu podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i podatke o namenskom računu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno poljoprivrednog gazdinstva; ili
2) izjavu podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.
Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, prilažu se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar polisa osiguranja i potvrda o ukupno plaćenoj premiji osiguranja, izdati od strane društva za osiguranje kod koga je podnosilac zahteva osiguran u skladu sa ovim pravilnikom.
Ako je podnosilac zahteva fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, zaključilo ugovor o proizvodnji sa organizatorom proizvodnje koji je osigurao useve, plodove, višegodišnje zasade, rasadnike i životinje u njegovo ime i za njegov račun, uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, prilažu se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar potvrda o osiguranju i potvrda o izvršenom plaćanju ukupne premije osiguranja, izdate od strane društva za osiguranje kod koga je osiguran, u skladu sa ovim pravilnikom.
Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje, autentikuje se.
Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.
U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.
U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.
Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.
Fizičko i pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.
Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.
Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.
Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.
Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.
Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog Registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.
Tehničku podršku podnosiocu zahteva, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:
1) ovlašćeno lice Uprave;
2) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede;
3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva.
Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za ararna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.
Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.
Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.
Akta koja u vezi sa ostvarivanjem prava na podsticaje donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.
Ako se u postupku za ostvarivanje prava dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.
Za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.
Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.
Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za ostvarivanje prava na podsticaje, iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.
Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: jedinstveni matični broj građana, jedinstveni broj koji dodeljuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, lični broj osiguranika, matični broj i poreski identifikacioni broj.
Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu ovlašćenog lica (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.
Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1-3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.
Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca zahteva iz člana 6. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.
Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.
Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.
Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.
Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru ostvarivanja prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.
Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen, da li je priložena uredna propisana dokumentacija, kao i da li podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 11. ovog pravilnika i podacima iz dokumentacije priložene uz zahtev.
Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije pravilno popunjen, ili ako uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije priložena uredna propisana dokumentacija ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 11. ovog pravilnika, odnosno podacima iz dokumentacije priložene uz zahtev, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje na koji način da uredi taj zahtev i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje:
1) koji je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz člana 4. stav 1. ovog pravilnika;
2) koji nije podnet u roku određenom javnim pozivom;
3) nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar;
4) uz koji je priložena dokumentacija koja ne glasi na podnosioca zahteva, odnosno koja je izdata nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;
5) koji podnosilac ne uredi na način iz stava 2. ovog člana;
6) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.
Na osnovu uredno podnetog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje koji ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje u iznosu utvrđenom u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i nalaže isplata na namenski račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke i prijavljen u Registru.
Rešenje, zaključak, obaveštenje i drugi elektronski dokument, po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava dostavlja korisniku softverskog rešenja eAgrar elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i ovim pravilnikom.
Na zahtev korisnika iz stava 1. ovog člana dostavljanje dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.
Troškove dostave iz stava 2. ovog člana snosi korisnik koji zahteva dostavu i u papirnom obliku.
Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u Jedinstveni elektronski sandučić korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti plaćene premije osiguranja, umanjene za iznos sredstava na ime poreza na premiju neživotnog osiguranja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.
Maksimalni iznosi podsticaja po vrsti podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika, jesu:
1) za podsticaje za osiguranje ratarskih kultura - 100.000 dinara;
2) za podsticaje za osiguranje povrtarskih kultura - 500.000 dinara;
3) za osiguranje voćarskih kultura, vinove loze i hmelja - 1.000.000 dinara;
4) za podsticaje za osiguranje rasadnika - 500.000 dinara;
5) za podsticaje za osiguranje životinja - 2.000.000 dinara.
Uvećanje maksimalnog iznosa podsticaja za područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, odnosno za područja određenih upravnih okruga u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju, utvrđuje se prema mestu u kome se nalazi katastarska parcela pod biljnim kulturama, odnosno prema mestu u kome se nalazi objekat (HID) u kome se drže i uzgajaju životinje, koji su predmet podsticaja.
Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik podsticaja može da ostvari u jednoj kalendarskoj godini je 2.500.000 dinara.
Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima, načinu i obrascu zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za premiju osiguranja useva, plodova, višegodišnjih zasada, rasadnika i životinja ("Službeni glasnik RS", br. 61/17 i 44/18 - dr. propis).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".