POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA
O IZRADI PROSTORNOG PLANA PODRUČJA POSEBNE NAMENE ZA IZGRADNJU VETROELEKTRANE "SAMOŠ" NA TERITORIJI OPŠTINA ALIBUNAR I KOVAČICA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 45/2023)

Član 1

Pristupa se izradi Prostornog plana područja posebne namene za izgradnju vetroelektrane "Samoš" na teritoriji opština Alibunar i Kovačica (u daljem tekstu: Prostorni plan).

Član 2

Utvrđuje se okvirna granica obuhvata Prostornog plana, a konačna granica obuhvata Prostornog plana definisaće se Nacrtom Prostornog plana.

Područje obuhvaćeno okvirnom granicom Prostornog plana, obuhvata sledeće delove katastarskih opština u sledećim jedinicama lokalne samouprave:

- Opština Alibunar: delove katastarskih opština: Dobrica, Ilandža, Novi Kozjak i Seleuš;

- Opština Kovačica: delove katastarskih opština: Kovačica, Padina, Samoš i Uzdin.

Površina područja obuhvaćenog okvirnom granicom obuhvata Prostornog plana iznosi 174.28 km2.

Početna tačka opisa okvirne granice obuhvata Prostornog plana nalazi se na četvoromeđi katastarskih parcela broj 7916 i 7978 u katastarskoj opštini Uzdin i 5933 i 5494/2 u katastarskoj opštini Tomaševac.

Od ove četvoromeđe granica ide u pravcu jugoistoka prateći granice katastarskih opština Uzdin i Tomaševac do tromeđe katastarskih opština Uzdin, Tomaševac i Jarkovac.

Nakon ove tromeđe granica nastavlja u pravcu jugoistoka prateći granice katastarskih opština Uzdin i Jarkovac do tromeđe katastarskih opština Uzdin Samoš i Jarkovac.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu istoka a potom severoistoka prateći granice katastarskih opština Samoš i Jarkovac do tačke na zapadnoj granici katastarske parcele 2293 u katastarskoj opštini Samoš.

Nakon ove tačke granica skreće u pravcu istoka sekući katastarsku parcelu 2293 a potom prati severnu granicu katastarske parcele broj 2364, skreće u pravcu severa prateći zapadnu granicu katastarske parcele broj 2260 do tačke na zapadnoj granici katastarske parcele 2260 gde se lomi i ide u pravcu istoka sekući katastarsku parcelu 2260 a potom prati severnu granicu katastarske parcele broj 2228, seče katastarske parcele broj 229 i 2230 a potom severnom granicom katastarske parcele broj 2238 dolazi do četvoromeđe katastarskih parcela broj 2238 i 2239 u katastarskoj opštini Samoš i 3648 i 5995/4 u katastarskoj opštini Dobrica.

Od ove četvoromeđe granica skreće u pravcu severoistoka prateći granicu katastarskih opština Samoš i Dobrica do tačke na zapadnoj granici katastarske parcele broj 5995/4 u katastarskoj opštini Dobrica.

Nakon ove tačke granica skreće u pravcu jugoistoka sekući katastarsku parcelu broj 5995/4 a potom prati severoistočnu granicu katastarskih parcela broj 3682/1, 3763, 3836/2, 2899, 3965, 4004/2, seče katastarsku parcelu broj 5995/4 do tromeđe katastarskih parcela broj 5995/4, 4098/2 i 4097.

Od ove tromeđe granica nastavlja u pravcu jugoistoka prateći severoistočnu granicu katastarskih parcela broj 4097, 4096, 4095, seče katastarsku parcelu broj 4471 i nastavlja u pravcu jugoistoka prateći severoistočnu granicu katastarskih parcela broj 1956, 9994, 1772, 1764, 1546/2 i sekući katastarsku parcelu broj 1476/3 skreće u pravcu severoistoka prateći jugoistočnu granicu katastarske parcele broj 1476/3, potom se lomi i ide u pravcu jugoistoka prateći severoistočnu granicu katastarske parcele broj 2633 i sekući katastarske parcele broj 3058 u katastarskoj opštini Dobrica i 740 u katastarskoj opštini Novi Kozjak dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 740, 717 i 716 u katastarskoj opštini Novi Kozjak.

Nakon ove tromeđe granica se lomi i ide u pravcu jugozapada prateći jugoistočnu granicu katastarskih parcela broj 740 i 966 dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 966, 967/36 i 967/37.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu jugoistoka prateći severoistočnu granicu katastarskih parcela broj 967/37, 968, 969, 970/1, 970/2, 970/3, 970/4, 970/5, 970/6, 970/7, 970/8, 970/9, 981, 982/4, 982/2, 982/3, 983/1, 983/2, 984, 985/1, 985/2, 986, 987, 988, 989, 990, seče katastarske parcele broj 948/1, 947/1, 948/2, 932/1 i nastavlja u pravcu jugoistoka prateći severoistočnu granicu katastarske parcele broj 931/15 do tromeđe katastarskih parcela broj 931/15 i 931/14 u katastarskoj opštini Novi Kozjak i 6148/1 u katastarskoj opštini Ilandža.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu severoistoka prateći granicu katastarskih opština Novi Kozjak i Ilandža do tačke na zapadnoj granici katastarske parcele broj 7342 u katastarskoj opštini Ilandža.

Od ove tačke granica skreće u pravcu jugoistoka sekući katastarsku parcelu broj 7342 a potom prati istočnu i severnu granicu katastarske parcele broj 7306 do tromeđe katastarskih parcela broj 7306, 7304 i 3246.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu jugoistoka sekući katastarsku parcelu broj 7306 a potom prati istočnu granicu katastarskih parcela broj 3420 i 3593 do tromeđe katastarskih parcela broj 3593, 3592 i 7308.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu severoistoka prateći severozapadnu granicu katastarske parcele broj 7308 do tromeđe katastarskih parcela broj 7308, 3567 i 3566.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu jugoistoka sekući katastarsku parcelu broj 7308 a potom prati istočnu granicu katastarskih parcela broj 3677, 6033/2, seče katastarsku parcelu broj 7329 i nastavlja u pravcu juga prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 6295, i skući katastarsku parcelu broj 7330 dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 7330, 6320/2 i 6324/1.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu jugozapada prateći južnu granicu katastarske parcele broj 7330, potom skreće u pravcu jugoistoka prateći zapadnu granicu katastarske parcele broj 6336, 6597, i sekući katastarsku parcelu broj 7332 dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 7332, 6667 i 6666/2.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu jugozapada prateći južnu granicu katastarske parcele broj 7332 do tromeđe katastarskih parcela broj 7332, 6695/1 i 6695/2.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu jugoistoka prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 6695/2 i sekući katastarsku parcelu broj 7333 skreće u pravcu jugozapada prateći južnu granicu katastarske parcele broj 7333 do tromeđe katastarskih parcela broj 7333, 6831/2 i 6831/1.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu jugoistoka prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 6831/1, seče katastarsku parcelu broj 7310 nastavlja u pravcu jugoistoka prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 6960 i sekući katastarsku parcelu broj 7344 dolazi do granice katastarskih opština Ilandža i Seleuš.

Od ove tačke granica skreće u pravcu zapada prateći granicu katastarskih opština Ilandža i Seleuš do tromeđe katastarskih parcela broj 7344 u katastarskoj opštini Ilandža i 2102 i 2168 u katastarskoj opštini Seleuš.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu juga prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 2168 u katastarskoj opštini Seleuš do tromeđe katastarskih parcela broj 2168, 2120 i 2121.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu zapada sekući katastarsku parcelu broj 2168 a potom prati južnu granicu katastarske parcele broj 2205 i 2232 do granice katastarskih opština Seleuš i Novi Kozjak.

Nakon ove tačke granica skreće u pravcu juga prateći granicu katastarskih opština Seleuš i Novi Kozjak do tromeđe katastarskih parcela broj 2563 u katastarskoj opštini Seleuš i 1619 i 2034 u katastarskoj opštini Novi Kozjak.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu severozapada u katastarskoj opštini Novi Kozjak, prateći južnu granicu katastarskih parcela broj 1619, 1989, 1583/2, 1582, 1583/1, 1971, 1884, 1969, a potom severnom granicom katastarskih parcela broj 1930/1 i 1910 dolazi do tromeđe katastarskih opština Novi Kozjak, Samoš i Padina.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu juga prateći granicu katastarskih opština Novi Kozjak i Padina do tačke na katastarskoj parceli broj 2365 u katastarskoj opštini Novi Kozjak i 4056 u katastarskoj opštini Padina.

Od ove tačke granica skreće u pravcu severozapada sekući u katastarskoj opštini Padina katastarsku parcelu broj 4056 a potom prateći južnu granicu u katastarske parcele broj 4081 i sekući katastarsku parcelu broj 4357 skreće u pravcu severa prateći zapadnu granicu katastarske parcele broj 4357 do tromeđe katastarskih parcela broj 4357, 4769 i 4770.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu severozapada prateći južnu granicu katastarske parcele broj 4770, potom seče katastarsku parcelu broj 4705 skreće u pravcu severoistoka prateći zapadnu granicu katastarske parcele broj 4705 do tromeđe katastarskih parcela broj 4705, 5021 i 4933/2.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu severozapada prateći jugozapadnu granicu katastarske parcele broj 5021 i sekući katastarsku parcelu broj 5084 dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 5084, 5152 i 5153/1.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu severa prateći zapadnu granicu katastarskih parcela broj 5084, 5835, 5369/2, 5725, 1915 do granice katastarskih opština Padina i Samoš.

Od ove tačke granica skreće u pravcu severozapada prateći granicu katastarskih opština Padina i Samoš do tromeđe katastarskih parcela broj 1967, 2321 i 2176 u katastarskoj opštini Padina.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu jugozapada prateći zapadnu granicu katastarskih parcela broj 1967, 1965, 1955, 1952/10, 1953, potom nastavlja istočnom granicom katastarskih parcela broj 2495, 2738, do granice katastarskih opština Padina i Kovačica.

Od ove tačke granica skreće u pravcu jugoistoka prateći granicu katastarskih opština Padina i Kovačica do tromeđe katastarskih parcela broj 6120/1 u katastarskoj opštini Padina i 8633 i 8634 u katastarskoj opštini Kovačica.

Nakon ove tačke granica skreće u pravcu zapada u katastarskoj opštini Kovačica, prateći južnu granicu katastarske parcele broj 8633 do tromeđe katastarskih parcela broj 8633, 5926 i 6014.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu juga i jugozapada prateći južnu granicu katastarskih parcela broj 5926, 8644 i 8649 do tromeđe katastarskih parcele broj 8649, 6543 i 6544.

Nakon ove tromeđe granica skreće u pravcu severozapada sekući katastarsku parcelu broj 8649 a potom prati zapadnu granicu katastarske parcele broj 6609/8 i južnu granicu katastarske parcele broj 8633, a potom skreće u pravcu severozapada sekući katastarsku parcelu broj 8633 i prateći jugozapadnu granicu katastarske parcele broj 8565 i severnu granicu katastarske parcele broj 3499 do tromeđe katastarskih parcela broj 3499, 4871 i 8606.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu severa prateći zapadnu granicu katastarske parcele broj 8606 do četvoromeđe katastarskih parcela broj 8606 i 4588 u katastarskoj opštini Kovačica i 8060 i 8133 u katastarskoj opštini Uzdin.

Nakon ove četvoromeđe granica nastavlja u pravcu severa prateći u katastarskoj opštini Uzdin zapadnu granicu katastarske parcele broj 8060 a potom granica nastavlja u pravcu severa prateći istočnu granicu katastarskih parcela broj 7932, 7917, 7916 do tačke na južnoj granici katastarske parcele broj 7916.

Od ove tačke granica skreće u pravcu jugoistoka sekući katastarsku parcelu broj 8087 a potom prati severoistočnu granicu katastarske parcele broj 8086 a potom nastavlja u pravcu jugoistoka prateći južnu granicu katastarskih parcela broj 7921, 5817/1, 5818, 5819 i 8088 do tačke na zapadnoj granici katastarske parcele broj 8088.

Nakon ove tačke granica skreće u pravcu istoka sekući katastarsku parcelu broj 8088 a potom skreće u pravcu severa prateći zapadnu granicu katastarskih parcela broj 5941, 5867, 5845, seče katastarsku parcelu broj 8007, prati zapadne granice katastarskih parcela broj 4555, 4556, 4400, 4401, 4378/2, 4380, 4242, 4240 i sekući katastarsku parcelu broj 7984 dolazi do tromeđe katastarskih parcela broj 7984, 4030 i 4029.

Od ove tromeđe granica skreće u pravcu severozapada prateći severoistočnu granicu katastarskih parcela broj 7984 i 8017, potom skreće u pravcu severoistoka prateći istočnu granicu katastarske parcele broj 7916 do četvoromeđe katastarskih parcela broj 7916 i 7978 u katastarskoj opštini Uzdin i 5933 i 5494/2 u katastarskoj opštini Tomaševac, početne tačke opisa okvirne granice obuhvata Plana.

Okvirna granica Prostornog plana data je na grafičkom prikazu, koji čini sastavni deo ove Odluke.

Član 3

Uslovi i smernice od značaja za izradu Prostornog plana, sadržani su u planskim dokumentima višeg reda:

- Zakonu o Prostornom planu Republike Srbije od 2010. do 2020. godine ("Službeni glasnik RS", broj 88/10), gde je u narednom planskom periodu potrebno stimulisati razvoj i korišćenje obnovljivih izvora energije (OIE), čime će se značajno uticati na poboljšanje životnog standarda i zaštitu i očuvanje prirodne životne sredine. U tu svrhu potrebno je unapređenje postojeće i izgradnja nedostajuće infra i suprastrukture za potrebe distribucije i korišćenja obnovljivih izvora energije.

- Odluci o donošenju Regionalnog prostornog plana Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 22/11), kojom je moguće obezbediti potrebnu potencijalnu energiju korišćenjem energije vetra.

Planski dokument od značaja za izradu Prostornog plana je Prostorni plan područja posebne namene mreže koridora saobraćajne infrastrukture na osnovnom pravcu državnog puta I reda br. 24 Subotica-Zrenjanin-Kovin ("Službeni list APV", broj 19/17), kojom područje Prostornog plana ima potencijale u oblasti većine obnovljivih izvora energije, ali s obzirom na značaj procenjenih izvora i mogućnosti brže realizacije, prioritet u planiranju korišćenja obnovljivih izvora treba da imaju kapaciteti za korišćenje energije vetra, geotermalne energije i energije iz malih hidroelektrana.

Prostorni plan će biti zasnovan na planskoj, studijskoj, tehničkoj i drugoj dokumentaciji kao rezultatima dosadašnjih istraživanja.

Za izradu Prostornog plana koristiće se topografske i katastarsko-topografske podloge, digitalni katastarski planovi i digitalni orto foto planovi, kao i druge podloge za koje se ukaže da su neophodne za izradu Prostornog plana.

Član 4

Planiranje, korišćenje, uređenje i zaštita prostora u obuhvatu Prostornog plana zasnivaće se na principima zaštite životne sredine i održivog korišćenja područja, zaštite prirodnih resursa i dobara, biodiverziteta čitavog područja, zaštite zdravlja ljudi. Kvalitetno nadgledanje i upravljanje koje podrazumeva aktivnosti na svim nivoima razvojnih procesa, od planiranja do realizacije.

Član 5

Vizija uređenja planskog područja je stvaranje planskog osnova za izgradnju vetrogeneratorskog postrojenja "Samoš", obezbeđivanje kapaciteta infrastrukture za predmetno područje, definisanje zemljišta javne namene, uređenje i zaštita predmetnog prostora, utvrđivanje mogućnosti i ograničenja za izgradnju planskih sadržaja, definisanje načina i tehničkih karakteristika priključenja na elektroenergetski sistem.

Cilj izrade Plana je definisanje pravila građenja, pravila uređenja za izgradnju kompleksa vetroelektrane "Samoš", stvaranje uslova za izgradnju oko 150 stubova vetrogeneratora, definisanje koridora pristupnih saobraćajnica do pozicija vetrogeneratora uz definisanje promene namene i definisanje nove regulacije, priključaka na državni put, transformatorske stanice, priključno razvodnog postrojenja, kablovskih vodova vetrogeneratora, kao i ostalih objekata u funkciji izgradnje i eksploatacije vetroelektrane (sa detaljnom razradom dela područja posebne namene, odnosno definisanje prostora i stvaranje planskog osnova za direktno sprovođenje).

Član 6

Principi planiranja, korišćenja, uređenja i zaštite prostora u obuhvatu Prostornog plana:

- minimalne intervencije u prostoru u smislu dalje degradacije predmetnog područja,

- zaštita i primena ekoloških principa u projektovanju i izgradnji.

Strukturu osnovnih namena prostora i korišćenja zemljišta u obuhvatu Prostornog plana čine: poljoprivredno zemljište, zemljište namenjeno za kompleks za vetrogeneratorsko polje, kompleks transformatorskog i razvodnog postrojenja i saobraćajnog priključka.

Konceptualni okvir planiranja, korišćenja, uređenja i zaštite planskog područja obuhvata utvrđivanje pravila uređenja i građenja vetrogeneratorskog postrojenja za proizvodnju električne energije, izgradnje oko 150 vetroturbina, izgradnje trafostanice i priključnog dalekovoda.

Planom će se predvideti izgradnja i rekonstrukcija putne infrastrukture u obuhvatu Plana, za potrebe transporta, izgradnje i održavanja vetroelektrane i izgradnja pristupnog puta do planirane trafostanice.

Definisaće se trase i kapaciteti mreže infrastrukture neophodne za funkcionisanje predmetnog vetrogeneratorskog postrojenja(trafostanica, priključni dalekovod do mesta priključenja na elektroenergetski sistem i visokonaponski kablovi u funkciji vetroelektrane). Mesto priključenja na prenosni sistem definisaće se kroz Studiju priključenja, odnosno Tehničke uslove koje će izdati operator prenosnog sistema EMS a.d.

Član 7

Efektivan rok za izradu Nacrta Prostornog plana je 90 (devedeset) radnih dana od dana dostavljanja Obrađivaču Prostornog plana Izveštaja o obavljenom ranom javnom uvidu Prostornog plana, adekvatnih katastarsko-topografskih planova, tehničke dokumentacije, dostavljanja podatka i dokumentacije koji su od značaja za izradu Prostornog plana i Izveštaja o strateškoj proceni uticaja i neophodnih uslova od ovlašćenih organa, organizacija i preduzeća koji su od značaja za izradu Prostornog plana i Izveštaja o strateškoj proceni uticaja.

Član 8

Sredstva za izradu Prostornog plana obezbeđuje AAEC Energy Consulting, DOO, Novi Sad.

Član 9

Nacrt Prostornog plana biće izložen na javni uvid u trajanju od 30 dana u opštinama Alibunar i Kovačica, kao i u Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine, Novi Sad.

Član 10

Sastavni deo ove Odluke je Odluka o izradi strateške procene uticaja Prostornog plana područja posebne namene za izgradnju vetroelektrane "Samoš" na teritoriji opština Alibunar i Kovačica na životnu sredinu.

Izveštaj o strateškoj proceni uticaja Prostornog plana područja posebne namene za izgradnju vetroelektrane "Samoš" na teritoriji opština Alibunar i Kovačica na životnu sredinu je sastavni deo Dokumentacione osnove Prostornog plana.

Član 11

Za Prostorni plan nije potrebno izraditi Studiju zaštite nepokretnih kulturnih dobara.

Član 12

Nosilac izrade Prostornog plana je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16.

Član 13

Obrađivač Prostornog plana je Javno preduzeće za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad, Železnička broj 6/III.

Član 14

Organi, organizacije i javna preduzeća, koji su ovlašćeni da utvrđuju posebne uslove za zaštitu i uređenje prostora i izgradnju objekata u fazi izrade plana, dužni su da po zahtevu nosioca izrade planskog dokumenta, u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, dostave sve tražene podatke, bez naknade. Izuzetno, može se postupiti u roku od 30 dana od dana prijema zahteva, uz obrazloženje nadležnog organa odnosno organizacije za nepostupanje u navedenom roku.

Član 15

Prostorni plan biće sačinjen u 8 (osam) primeraka u analognom i 8 (osam) primeraka u digitalnom obliku. Prostorni plan će se čuvati potpisan u analognoj i u digitalnoj formi, i to: u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (jedan primerak), u Skupštini AP Vojvodine (jedan primerak), u Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine (dva primerka), u Opštini Alibunar (jedan primerak), Opštini Kovačica (jedan primerak) i u arhivi Investitora (jedan primerak) i Obrađivača (jedan primerak).

Član 16

Ova Pokrajinska skupštinska odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

Na osnovu člana 9. stav 1. i 5. Zakona o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu ("Službeni glasnik RS", br. 135/04 i 88/10), člana 39. Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi ("Službeni list APV", broj 37/2014, 54/2014 - drugi propis i 37/2016, 29/2017, 24/2019, 66/2020 i 38/2021), Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine Novi Sad, donosi

ODLUKU
O IZRADI STRATEŠKE PROCENE UTICAJA PROSTORNOG PLANA PODRUČJA POSEBNE NAMENE ZA IZGRADNJU VETROELEKTRANE "SAMOŠ" NA TERITORIJI OPŠTINA ALIBUNAR I KOVAČICA NA ŽIVOTNU SREDINU

Član 1

Pristupa se izradi Strateške procene uticaja Prostornog plana područja posebne namene za izgradnju vetroelektrane "Samoš" na teritoriji opština Alibunar i Kovačica na životnu sredinu (u daljem tekstu: Strateška procena).

Član 2

Razlozi za vršenje Strateške procene su:

- sagledavanje, procena i utvrđivanje mogućih značajnih uticaja na životnu sredinu na prostoru obuhvaćenom Prostornim planom;

- potreba da se u planiranju prostornog razvoja područja obuhvaćenog Prostornim planom sagledaju strateška pitanja zaštite životne sredine, u skladu sa kriterijumima iz člana 6. Zakona o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu, predlože mere koje je potrebno preduzeti kako bi se eventualni značajni uticaji na životnu sredinu sprečili, otklonili ili smanjili na minimum.

Član 3

U okviru Strateške procene razmatraće se sledeća pitanja i problemi u oblasti zaštite životne sredine:

- značaj Prostornog plana sa aspekta zaštite životne sredine u kontekstu održivog razvoja planskog područja;

- definisanje mera za zaštitu i održivo korišćenje prirodnih vrednosti kroz zaštitu predela i zaštićenih područja;

- očuvanje kulturnog i prirodnog nasleđa na području Prostornog plana, kroz definisanje odgovarajućih planskih rešenja;

- uticaj postojećih i planiranih infrastrukturnih objekata i drugih stvorenih vrednosti sa aspekta zaštite životne sredine na planskom području;

- uspostavljanje monitoring sistema za praćenje stanja kvaliteta činilaca životne sredine.

Pored ovih pitanja, strateškom procenom biće obuhvaćena i druga pitanja koja mogu imati uticaj na životnu sredinu posmatranog područja.

Član 4

Izveštaj o strateškoj proceni, kao dokument kojim se opisuju, vrednuju i procenjuju mogući značajni uticaji na životnu sredinu do kojih može doći implementacijom Prostornog plana i određuju mere za smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu, će da sadrži:

1. POLAZNE OSNOVE STRATEŠKE PROCENE

- kratak prikaz sadržaja ciljeva Prostornog plana

- relevantne planske i druge dokumente

- kratka analiza i ocena postojećeg stanja životne sredine

- karakteristike životne sredine u oblastima za koje postoji mogućnost da budu izložene značajnom uticaju

- pitanja i problemi zaštite životne sredine razmatrani u Strateškoj proceni

- prikaz varijantnih rešenja koja se odnose na zaštitu životne sredine u Prostornom planu

- rezultati konsultacija sa zainteresovanim organima i organizacijama

2. OPŠTE I POSEBNE CILJEVI STRATEŠKE PROCENE I IZBOR INDIKATORA

- opšti i posebni ciljevi Strateške procene

- indikatori Strateške procene

3. PROCENU MOGUĆIH UTICAJA PLANSKIH REŠENJA NA ŽIVOTNU SREDINU SA OPISOM MERA PREDVIĐENIH ZA SMANJENJE NEGATIVNIH UTICAJA

- procena uticaja varijantnih rešenja na životnu sredinu

- obrazloženje izbora najpovoljnijeg varijantnog rešenja

- procena uticaja Prostornog plana na životnu sredinu sa opisom mera za smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu

- prikaz načina na koji su pri proceni uticaja uzeti u obzir činioci životne sredine

- procena uticaja planskih rešenja u odnosu na: verovatnoću, intenzitet, složenost/reverzibilnost, vremensku i prostornu dimenziju, kumulativnu i sinergijsku prirodu uticaja

4. SMERNICE ZA IZRADU STRATEŠKIH PROCENA NA NIŽIM HIJERARHIJSKIM NIVOIMA I PROCENE UTICAJA PROJEKTA NA ŽIVOTNU SREDINU

5. PROGRAM PRAĆENJA STANJA ŽIVOTNE SREDINE

- opis ciljeva plana

- indikatori za praćenje stanja životne sredine

- prava i obaveze nadležnih organa

- postupanje u slučaju pojave neočekivanih negativnih uticaja

6. PRIKAZ KORIŠĆENE METODOLOGIJE I TEŠKOĆA PRILIKOM IZRADE STRATEŠKE PROCENE

7. PRIKAZ NAČINA ODLUČIVANJA

8. ZAKLJUČCI (NETEHNIČKI REZIME)

9. DRUGE PODATKE OD ZNAČAJA ZA STRATEŠKU PROCENU

10. LITERATURU

Član 5

Izrada Strateške procene i Izveštaja o strateškoj proceni uticaja Prostornog plana na životnu sredinu pratiće dinamiku izrade Nacrta Prostornog plana.

Član 6

Učešće zainteresovanih organa i organizacija i javnosti u postupku izrade i razmatranja Izveštaja o strateškoj proceni uticaja obezbeđuje Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine Novi Sad.

Oglašavanje izlaganja na javni uvid Izveštaja o strateškoj proceni uticaja sprovodi i obezbeđuje Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine Novi Sad, istovremeno sa oglašavanjem izlaganja na javni uvid Nacrta Prostornog plana, sa podacima o vremenu i mestu izlaganja na javni uvid, načinu na koji zainteresovana pravna i fizička lica mogu dostaviti primedbe, vremenu i mestu održavanja javne rasprave, kao i druge informacije koje su od značaja za javni uvid.

Član 7

Sredstva za izradu Izveštaja o strateškoj proceni uticaja Prostornog plana područja posebne namene za izgradnju vetroelektrane "Samoš" na teritoriji opština Alibunar i Kovačica na životnu sredinu obezbeđuje AAEC Energy Consulting, DOO, Novi Sad..

Član 8

Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".