ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU REALIZACIJE PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA ZA 2023. GODINU

("Sl. list grada Čačka", br. 13/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuje se uslovi, način i postupak realizacije programa lokalnog ekonomskog razvoja grada Čačka, kriterijumi za dodelu sredstava iz budžeta grada Čačka, praćenje realizacije programa i projekata za koje su sredstva dodeljena u skladu sa ovom odlukom, kao i druga pitanja od lokalnog značaja, a koja imaju povoljan uticaj na otvaranje novih radnih mesta, prenos novih znanja i tehnologija, privrednom i drugom razvoju grada.

Ovom odlukom se uređuje regionalna investiciona državna pomoć i državna pomoć male vrednosti de minimis pomoć.

Član 2

Ulaganja predstavljaju imovinska prava koja ima ili kontroliše, direktno ili indirektno, strani ili domaći ulagač na teritoriji grada Čačka, a za čije sticanje ulagač angažuje sredstva (ulaganje u zgrade, proizvodne pogone, mašine i opremu, nove proizvodne kapacitete, postojeće proizvodne kapacitete u skladu sa zakonom kojim se uređuju strana ulaganja i drugim propisima).

Ulagač jeste svako pravno ili fizičko lice koje ulaže na teritoriji grada Čačka u skladu sa zakonom.

Pojmovi čije je značenje određeno zakonom i drugim propisima kojima se uređuju ulaganja domaćih i stranih fizičkih lica imaju isto značenje u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja grada Čačka.

II MERE ZA REALIZACIJU PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA

Član 3

Mere realizacije programa lokalnog ekonomskog razvoja:

1. Privlačenje investitora realizuje se na sledeći način:

- Obezbeđivanjem zemljišta koje je infrastrukturno opremljeno i poslovnog prostora koji je u javnoj svojini Grada,

- Obezbeđivanjem zakupa na određeno vreme i opremanjem poslovnog prostora za različite namene,

- Obezbeđivanjem sredstava za nabavku opreme (mašine, alati i ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

2. Podsticanje konkurentnosti realizuje se kroz podršku:

- Proizvodnih inovacija koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda,

- Razvoja kooperativa, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca,

- Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta,

- Obezbeđivanja sredstava za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta,

- Pomoć mikro preduzećima i startapovima, koji nisu u teškoćama i registrovani su na teritoriji grada Čačka, u cilju jačanja konkurentnosti njihovih proizvoda i stvaranja bolje pozicije na tržištu.

III VISINA SREDSTAVA I PRAVO UČEŠĆA U POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA ZA 2023. GODINU

Izvori i namena sredstava

Član 4

Sredstva za realizaciju programa lokalnog ekonomskog razvoja (u daljem tekstu: sredstva) obezbeđuju se u budžetu grada Čačka.

Sredstva se mogu koristiti za finansiranje investicionih projekata i projekata kojima se podstiče konkurentnost u proizvodnom sektoru i sektoru usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava

Član 5

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava imaju investitori - domaći i strani, mala i srednja preduzeća, preduzetnici, mikro preduzeća i startapovi koji imaju investicione projekte i projekte kojima se podstiče konkurentnost u sektorima za koje se u skladu sa programom lokalnog ekonomskog razvoja obezbeđuju sredstva i koji se pre početka realizacije investicionog projekta prijave za dodelu sredstava, na način i pod uslovima predviđenim ovom odlukom i Programom lokalnog ekonomskog razvoja za period 2023-2025. godina.

Izuzimanje od prava na dodelu sredstava

Član 6

Od prava na dodelu sredstava izuzimaju se subjekti koji sredstva ne mogu dobiti iz budžeta Republike u skladu sa zakonom i drugim propisima i to privredni subjekti koji obavljaju delatnost u sektorima čelika, sintetičkih vlakana i uglja, kao i privredni subjekti u teškoćama.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena

Član 7

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Privlačenje investitora određuje se na osnovu opravdanih troškova ulaganja i direktnih i indirektnih efekata ulaganja i u odnosu na visinu investicije, odnosno u skladu sa čl. 8. ove Odluke.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Podsticanje konkurentnosti jednom privrednom subjektu je najviše do 10.000.000,00 dinara u toku tri uzastopne fiskalne godine.

Sredstva se mogu odobriti putem sledećih instrumenata:

- podsticaja,

- infrastrukturnim opremanjem zemljišta sa umanjenjem ili bez naknade,

- kroz odricanje ostalih izvornih prihoda jedinica lokalne samouprave.

Grad Čačak u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu za svaku godinu određuje instrument dodele sredstava.

IV MERA - PRIVLAČENJE INVESTITORA - INVESTICONI PROJEKTI, ROK ZA REALIZACIJU, USLOVI I KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Projekti za koje se mogu dodeliti sredstva

Član 8

Sredstva se mogu dodeliti za:

1) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose najmanje 50.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 20 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja;

2) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje 100.000 eura u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 40 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja;

3) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje 500.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 70 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja,

4) projekte u sektoru usluga čija je minimalna vrednost 25.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta i to do 40% od opravdanih troškova ulaganja.

Ukupan iznos sredstava koja se mogu dodeliti u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja za period 2023-2025. godina i ovom odlukom određuje se u apsolutnom iznosu, uz obezbeđivanje poštovanja maksimalnog dozvoljenog intenziteta u skladu sa propisima koji uređuju dodelu državne pomoći.

Korisnik sredstava dužan je da obezbedi učešće od najmanje 25% opravdanih troškova iz sopstvenih sredstava ili iz drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć.

Uslovi za dodelu sredstava

Član 9

Sredstva mogu biti dodeljena pod sledećim uslovima:

1) da investicija i novootvorena radna mesta povezana sa ovom investicijom moraju opstati u istom području najmanje pet godina, a u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata tri godine, nakon završetka projekta,

2) da se dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava nakon realizacije investicionog projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina, ako je u pitanju veliki privredni subjekt, odnosno u periodu od najmanje tri godine, ako je u pitanju mali i srednji privredni subjekt,

3) da ulaganje mora da rezultira neto povećanjem broja zaposlenih u privrednom subjektu u poređenju sa prosečnim brojem zaposlenih u proteklih 12 meseci, a u slučaju da se radno mesto zatvori u tom periodu, mora se oduzeti od broja novootvorenih radnih mesta, a za relevantan podatak se uzima podatak sa www.croso.gov.rs, odnosno iz centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja,

4) da radno mesto bude neposredno povezano sa početnom investicijom, a otvoreno je u roku od tri godine, od završetka investicije.

Korisnik sredstava, nakon postizanja pune zaposlenosti, prema prethodno utvrđenom broju novozaposlenih, u skladu sa ugovorom o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Ugovor), dužan je da svakom zaposlenom redovno isplaćuje zaradu u skladu sa propisima kojima se uređuju radni odnosi, u iznosu koji je najmanje za 20% veći od minimalne zarade u Republici Srbiji propisane za mesec za koji se isplaćuje zarada, za sve ugovoreno vreme u skladu sa ovom odlukom.

Rok za realizaciju projekta

Član 10

Rok za realizaciju projekta i otvaranje novih radnih mesta je najduže tri godine od dana zaključenja Ugovora, a koji se nakon zaključenja može produžiti najviše na pet godina, po obrazloženom zahtevu korisnika sredstava, ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su okolnosti koje su dovele do potrebe za produženjem roka objektivne i da je produženje roka opravdano i svrsishodno, odnosno da se time na najefikasniji način postižu ciljevi utvrđeni programom lokalnog ekonomskog razvoja.

Ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su potrebe za produženjem roka opravdane i svrsishodne, pristupa se izmenama i dopunama Ugovora u skladu sa obrazloženim zahtevom ili se podnosilac zahteva obaveštava o odbijanju zahteva uz obrazloženje o razlozima za odbijanje.

Kriterijumi za analizu kvaliteta projekata

Član 11

Kriterijumi za analizu kvaliteta investicionog projekta su:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji grada Čačka;

3) broj, odnosno procenat visokokvalifikovanih radnika koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke radnika i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim međunarodnog i ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) uticaj investicionog projekta na povećanje konkurentnosti i izlazak na nova tržišta;

10) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr.);

11) održivost investicionog projekta po svim poslovnim parametrima, uključujući i kredibilnu analizu tržišta plasmana i nabavke.

Podatke iz stava 1. tačka 2. ovog člana Nacionalna služba za zapošljavanje dostavlja Ministarstvu nadležnom za poslove privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) na njegov detaljan i jasno definisan zahtev.

Opravdani troškovi

Član 12

Za realizaciju mere Privlačenje investitora sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove ulaganja u početna investiciona ulaganja (materijalna i nematerijalna imovina) i nova radna mesta povezana sa početnim ulaganjem.

Opravdani troškovi u malim i srednjim privrednim subjektima su i troškovi pripreme studija i konsultantskih usluga koji su povezani sa početnim ulaganjem ako visina državne pomoći iznosi do 50% od stvarno nastalih troškova.

U slučaju kupovine privrednog subjekta, koji je zatvoren ili bi bio zatvoren ukoliko ne bi bio kupljen, opravdani troškovi su troškovi kupovine imovine tog privrednog subjekta od trećeg lica po tržišnim uslovima.

Imovina koja se stiče kupovinom mora biti nova, izuzev u slučaju kada se državna pomoć dodeljuje malim i srednjim privrednim subjektima. U slučaju preuzimanja iznos sredstava za čije je sticanje državna pomoć već bila odobrena pre kupovine, odbija se od ukupnog iznosa.

Troškovi vezani za sticanje imovine koja je pod zakupom, osim zemljišta i zgrada su opravdani samo ako zakup ima oblik finansijskog lizinga i sadrži obavezu kupovine imovine, na kraju perioda zakupa. U slučaju zakupa zemljišta i zgrada, zakup se mora nastaviti najmanje pet godina nakon predviđenog datuma završetka projekta ulaganja, odnosno tri godine za male i srednje privredne subjekte.

Troškovi koji se odnose na nabavku transportnih sredstava i opreme ne smatraju se opravdanim troškovima sa stanovišta regionalne investicione državne pomoći.

V MERA - PODSTICANJE KONKURENTNOSTI

Član 13

Ova mera se realizuje u skladu sa pravilima za dodelu pomoći male vrednosti (de minimis pomoć).

Za realizaciju ove mere sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove: troškove inovacija (troškovi instrumenata, ugovornih istraživanja, tehničkog znanja i patenata koji su kupljeni i licencirani, savetodavnih usluga, operativni i troškovi izrade tehničke studije izvodljivosti), troškove razvoja kooperativa, klastera (ulaganje u opremanje, zgrade, imovinu, troškovi zaposlenih lica i sl.), troškove nastale za dobijanje međunarodnih sertifikata, obezbeđivanje sredstava za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta i troškove uređenja poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda poslovanja (implementacija standarda, sertifikacija, resertifikacija) i obeležavanje proizvoda "CE" znakom, opravdani troškovi testiranja novih proizvoda i opravdani troškovi poboljšanja postojećih i razvoja novih proizvoda.

Član 14

De minimis pomoć ne može da se dodeli za davanje prednosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

VI POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Javni poziv

Član 15

Dodela sredstava sprovodi se u skladu sa javnim pozivom i ovom odlukom.

Javni poziv objavljuje se po odluci Komisije za dodelu sredstava, na predlog Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj.

Tekst javnog poziva objavljuje se i na internet stranici grada Čačka.

Javni poziv naročito sadrži:

1) instrumente dodele koje obezbeđuje Grad, opravdane troškove i uslove koje korisnik treba da ispuni;

2) internet stranicu na kojoj se može izvršiti uvid u odredbe ove odluke i pratećih akata, kojima se definišu način, uslovi i kriterijumi za dodelu sredstava;

3) adresu na kojoj se mogu dobiti obaveštenja u vezi sa učestvovanjem u postupku dodele sredstava i podatke o licu za kontakt;

4) adresu na koju se dostavljaju prijave;

5) trajanje javnog poziva;

6) druge informacije od značaja i interesa za investitore i korisnike sredstava.

Ukoliko javni poziv bude raspisan za meru podsticanje konkurentnosti u njemu mora biti naznačeno da se sredstva dobijaju u skladu sa de minimis pomoći.

Izuzetno, odluka o dodeli sredstava za ulaganja od posebnog značaja, može biti doneta bez javnog poziva i mora se prijaviti Komisiji za kontrolu državne pomoći pre dodele sredstava.

Prijava za dodelu sredstava

Član 16

Obrazac prijave na javni poziv za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom (u daljem tekstu: Obrazac prijave) propisuje Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj, u skladu sa uslovima i kriterijuma za dodelu sredstava utvrđenih ovom odlukom.

Prijavu za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Prijava) čine Obrazac prijave i prateća dokumentacija koja se uz njega podnosi.

Obrazac prijave mora da sadrži podatke kojima se obezbeđuju uslovi za uporedivost podataka koji su u njoj sadržani sa potrebama postupka ocene svih projekata i postupka kontrole ugovornih obaveza koje je korisnik sredstava dužan da izvršava.

Obrazac prijave objavljuje se na internet stranici grada Čačka.

Investitor Prijavu podnosi Gradskoj upravi za lokalni ekonomski razvoj.

Prijava se podnosi na srpskom jeziku.

Prateća dokumentacija koja se podnosi uz Obrazac prijave obavezno obuhvata:

1) projekat - poslovni/biznis plan sa detaljnim opisom elemenata direktne investicije za čiju realizaciju se konkuriše za dodelu sredstava po javnom oglasu, koji je sastavni deo Ugovora;

2) original ili fotokopija registrovanih finansijskih izveštaja investitora za prethodne tri godine poslovanja, sa nalazom ovlašćenog revizora (ako postoji zakonska obaveza pribavljanja nalaza ovlašćenog revizora), a strano pravno lice podnosi original ili overenu fotokopiju i overeni prevod na srpski jezik (uz nalaz ovlašćenog revizora, ako je to u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom stranog predlagača investicionog projekta, ili izjavu investitora da nije obavezan da pribavlja izveštaj ovlašćenog revizora);

3) original ili fotokopija izvoda iz Registra privrednih subjekata, koji podnosi investitor sa sedištem u Republici Srbiji, odnosno izvod iz odgovarajućeg registra države u kojoj strani investitor ima sedište, ne stariji od tri meseca, overen od strane nadležnog organa, kao i overeni prevod izvoda na srpski jezik,

4) pisana izjava da za realizaciju istog investicionog projekta, odnosno za iste opravdane troškove nije dodeljena, a ako jeste, ili ukoliko je aplicirao za sredstva kojima se realizuje mera podsticanje konkurentnosti, obavezuje se da podnese izjavu po kom osnovu i u kom obliku i iznosu mu je dodeljena državna pomoć ili državna pomoć male vrednosti iz budžeta Republika Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave,

5) dokaz o izmirenju obaveza po osnovu poreza i doprinosa u Republici Srbiji, a za strane investitore koji nisu poslovali u Republici Srbiji potpisana izjava da investitor nije poslovao u Republici Srbiji i da nema ni rezidentni ni nerezidentni poreski identifikacioni broj dodeljen u skladu sa propisima kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija,

6) izvod iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja kojim se utvrđuje broj zaposlenih i vrsta radnog angažovanja sa zaposlenima kod Korisnika sredstava u trenutku podnošenja prijave.

Danom podnošenja prijave smatra se dan prijema Prijave od strane pisarnice nadležne Gradske uprave.

Utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova za dodelu sredstava

Član 17

Gradska uprava nadležna za lokalni ekonomski razvoj utvrđuje ispunjenost formalnih uslova za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom i dostavljenom Prijavom.

Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj odbacuje neblagovremene Prijave.

Ako Prijava ne ispunjava uslove iz člana 16. ove Odluke, Gradska uprava odbacuje Prijavu kao nepotpunu i dostavlja je podnosiocu Prijave uz obrazloženje u roku od 30 dana, od dana okončanja javnog poziva.

Ako Prijava ne ispunjava uslove u skladu sa čl. 5. i 8. ove odluke Gradska uprava odbacuje Prijavu kao nedopuštenu i dostavlja obaveštenje sa obrazloženjem podnosiocu Prijave u roku od 30 dana.

Prigovor na odluku Gradske uprave iz st. 2, 3. i 4. ovog člana može se podneti Gradskom veću u roku od osam dana, od dana prijema obaveštenja od nadležne gradske uprave.

Gradsko veće odlučuje o prigovoru iz stava 5. ovog člana, i dostavlja odgovor podnosiocu prijave u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

Prijave koje su blagovremene, potpune i dopuštene nadležna Gradska uprava dostavlja Komisiji za dodelu sredstava, u roku od 15 dana, od dana okončanja javnog poziva.

Analiza podnetog projekta

Član 18

Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj vrši stručnu analizu projekata u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja za period 2023-2025. godina i ovom odlukom na osnovu dostavljenih Prijava, i dostavlja ih Komisiji za dodelu sredstava zajedno sa Prijavom.

Stručna analiza obavezno sadrži analizu mogućeg iznosa sredstava koja se mogu dodeliti.

Stručna analiza se može poveriti stručnom ekspertu ili konsultantu, fizičkom ili pravnom licu koje ima adekvatne međunarodne reference u slučaju izuzetno kompleksnog i složenog projekta.

Gradska uprava može pribaviti i druge potrebne podatke od relevantnih institucija, i zahtevati dodatna objašnjenja od investitora čija je Prijava blagovremena i zadovoljava uslove u skladu sa ovom Odlukom.

Komisija za dodelu sredstava

Član 19

Komisiju za dodelu sredstava obrazuje Gradsko veće.

Komisija ima predsednika i četiri člana.

Gradsko veće donosi odluku o dodeli sredstava u skladu sa ovom odlukom i raspoloživim budžetskim sredstvima na predlog Komisije.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Odluka iz stava 3. ovog člana sadrži naročito podatke o projektu i njegovim elementima bitnim za postupak ugovaranja dodele sredstava, investitoru odnosno korisniku sredstava, o visini dodeljenih sredstava, odnosno razloge zbog kojih sredstva nisu dodeljena.

Predlog mera iz stava 9. ovog člana priprema Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj.

Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj pruža administrativno-tehničku pomoć i predlaže predsedniku, ili ovlašćenom članu Komisije, sazivanje sednice Komisije, priprema materijale za odlučivanje i razmatranje na sednicama Komisije, daje potrebne informacije o statusu investicionih projekata, priprema zapisnike sa sednica, i postupa po odlukama Komisije i Gradskog veća.

Svim učesnicima u postupku dodele sredstava Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj dostavlja obrazloženu odluku Gradskog veća, u roku od 20 dana, od dana okončanja javnog poziva.

Komisija za dodelu sredstava može da predloži izmenu rokova, smanjenje iznosa dodeljenih sredstava srazmerno smanjenju ugovornih obaveza, priznavanje delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, a po obrazloženom predlogu korisnika sredstava, uključujući i predloge za izmene i dopune ili raskid Ugovora o dodeli sredstava i donosi zaključke i preporuke o daljim aktivnostima na otklanjanju eventualnih problema u sprovođenju projekata.

Prigovor na odluku o dodeli sredstava

Član 20

Prigovor na odluku Gradskog veća dostavlja se Gradskoj upravi za lokalni ekonomski razvoj u roku od osam dana od dana prijema odluke, o kome Gradsko veće odlučuje u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

VII UGOVOR I NAČIN ISPLATE SREDSTAVA

Ugovor o dodeli sredstava

Član 21

Sredstva u skladu sa ovom odlukom dodeljuju se Ugovorom kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u vezi sa konačnom odlukom o dodeli sredstava koji zaključuju Grad Čačak i korisnik sredstava.

Investicioni projekat kojim se Investitor prijavljuje za dodelu sredstava po ovoj odluci, čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnik sredstava ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja donela odluku o raskidu.

Kada postoje opravdani razlozi da će negativne posledice neizvršenja ugovorenih obaveza od strane korisnika sredstava nastupiti Gradonačelnik, na predlog Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj i Komisije za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja, može da raskine ugovor, a nadležna Gradska uprava za finansije da naplati sredstava obezbeđenja.

Ugovor o dodeli sredstava za ulaganja

Član 22

Tekst ugovora o dodeli sredstava priprema Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj.

Ugovor iz stava 1. ovog člana naročito sadrži: predmet, visinu i dinamiku ulaganja i broj novih radnih mesta sa dinamikom zapošljavanja, rok za realizaciju investicionog projekta, vrstu i iznos dodeljenih sredstava, dinamiku i način isplate dodeljenih sredstava, odnosno drugih podsticaja, sredstva obezbeđenja u korist grada Čačka - bankarska garancija i druga pitanja od značaja za realizaciju tog ugovora.

Isplata dodeljenih sredstava

Član 23

Isplata dodeljenih sredstava vrši se u skladu sa Ugovorom.

Uz zahtev za isplatu sredstava dostavlja se i dokumentacija kojom se dokazuje izvršenje obaveze za čije se ispunjenje traži isplata sredstava ili čije je ispunjenje uslov za transfer sredstava.

Sredstva obezbeđenja

Član 24

Korisnik sredstava je dužan da priloži bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist Grada Čačka, a na iznos ukupnog podsticaja koji mu je odobren od strane Grada Čačka.

Isplaćena sredstva moraju biti obezbeđena bankarskom garancijom u skladu sa Ugovorom.

Pored bankarske garancije, korisnik sredstava dužan je da priloži dve registrovane i potpisane blanko solo menice sa potpisanim meničnim ovlašćenjem u cilju naplate zakonske zatezne kamate, u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate, a u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza.

Zakonska zatezna kamata obračunava se za period od dana isplate svake pojedinačne rate do dana povraćaja ukupnog iznosa isplaćenih sredstava.

U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza, ili delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, gradska uprava nadležna za finansije, može po osnovu izdate bankarske garancije, i blanko solo menice, da naplati sredstva do visine iznosa isplaćenih sredstava i propisane zakonske zatezne kamate.

VIII IZVEŠTAVANJE O IZVRŠAVANJU UGOVORNIH OBAVEZA I REALIZACIJI PROJEKATA

Komisija za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja

Član 25

Komisiju za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja obrazuje Gradsko veće.

Komisija ima predsednika i četiri člana.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Komisija za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja će vršiti kontrolu svih izveštaja dobijenih od Korisnika sredstava i periodično pratiti realizaciju odobrenih projekata i ispunjenje obaveze od strane korisnika sredstava, a na osnovu izveštaja dobijenih od korisnika sredstava, kao i drugih informacija i podataka koje prikupi u postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza i praćenja.

Predsednik ili član Komisije za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja ne može biti istovremeno i predsednik ili član Komisije za dodelu sredstava, čime se sprečava potencijalni sukob interesa.

Izveštaji koje podnosi korisnik sredstava

Član 26

Korisnik sredstava dužan je da Komisiji za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja i Gradskoj upravi za lokalni ekonomski razvoj dostavi:

1) izveštaj nezavisnog revizora za obveznike revizije o poslovanju na kraju svake godine, uključujući i period iz člana 11. ove odluke koji sadrži poseban nalaz o stepenu ispunjenja obaveza iz Ugovora i Prijave;

2) izveštaj nezavisnog revizora na kraju investicionog perioda o ispunjenosti svih obaveza korisnika sredstava utvrđenih Ugovorom i Prijavom, zajedno sa izveštajem ovlašćenog procenitelja o vrednosti unete polovne opreme;

3) izveštaj ovlašćenog procenitelja o vrednosti druge unete imovine, ako postoji;

4) izveštaj sa podacima o broju zaposlenih, visini isplaćenih zarada, poreza i doprinosa za sve zaposlene, za svaki mesec, u roku od mesec dana nakon isplate poslednje zarade u toku poslovne godine, uključujući i period iz člana 11. stav 1. tačka 2. i člana 11. stav 2. ove odluke, sa dokumentacijom, odnosno ispravama kojima se dokazuju navodi iz tog izveštaja.

Kontrola nad realizacijom projekata

Član 27

Komisija za nadzor u realizaciji programa lokalnog ekonomskog razvoja prati dinamiku realizacije projekta i ispunjavanje ugovornih obaveza korisnika sredstava i o tome sačinjava izveštaj koji dostavlja Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke i informacije o svim elementima projekta, a obavezno sadrži:

1) rezime izveštaja nezavisnog revizora, odnosno procenitelja, sa posebnim osvrtom na podatke relevantne za praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika;

2) informacije o visini ulaganja korisnika sredstava u odnosu na elemente ulaganja navedene u Prijavi na osnovu koje je doneta odluka o dodeli sredstava;

3) informacije o kretanju broja novih radnih mesta otvorenih kod korisnika sredstava i visine isplaćenih zarada;

4) pregled blokada po tekućim računima korisnika sredstava, ako ih je bilo;

5) upozorenje o odstupanjima u izvršenju ugovornih obaveza od strane korisnika sredstava i kritičnim rokovima za izvršenje aktivnosti dodatne kontrole;

6) informacije o problemima sa kojima se investitor, odnosno korisnik sredstava susreće pri realizaciji investicionog projekta, a na osnovu izveštaja koje dostavlja korisnik sredstava;

7) druge informacije od značaja za realizaciju predmetnog projekta i programa lokalnog ekonomskog razvoja koji mogu biti ugroženi postupanjem korisnika sredstava.

Član 28

Obavezuje se Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj da vodi evidenciju ulaganja od lokalnog značaja i potrošnju sredstava u skladu sa Zakonom o ulaganjima i Programom lokalnog ekonomskog razvoja za period 2023-2025. godina.

Stupanje na snagu

Član 29

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".