PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA U OKVIRU PROJEKTA "ČISTA ENERGIJA I ENERGETSKA EFIKASNOST ZA GRAĐANE U SRBIJI"

("Sl. list grada Čačka", br. 13/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju, način raspodele sredstava podsticaja, uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za izbor domaćinstava; praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Čačka.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se u saradnji sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici usluga i radova su domaćinstva na teritoriji Grada Čačka.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Čačka.

Član 4

Maksimalna visina sredstava za sufinansiranje pojedinačnih mera i paketa mera iz člana 6. ovog Pravilnika, kao i udeo u odnosu na ukupnu vrednost investicije odrediće se u javnom pozivu za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova.

Član 5

Odluku o dodeli podsticajnih sredstava krajnjim korisnicima donosi Gradonačelnik grada Čačka na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Mere energetske efikasnosti:

1) unapređenje termičkog omotača putem:

- zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida,

- postavljanja termičke izolacije zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru,

- postavljanja termičke izolacije ispod krovnog pokrivača. Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova;

2) unapređenje termotehničkih sistema kuća i stanova putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

- zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim,

- zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora,

- ugradnje toplotnih pumpi koje koriste energiju vazduha, vode i zemlje (grejač prostora ili kombinovani grejač),

- opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

3) ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

4) ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnja dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem,

5) i druge mere/paketi mera u skladu sa javnim pozivom.

Kriterijumi energetske efikasnosti i drugi dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja se određuju javnim pozivom za privredne subjekte i javnim pozivom za domaćinstva.

Spoljna stolarija mora ispunjavati sledeće minimalne tehničke karakteristike (U- koeficijent prolaza toplote):

- U ≤ 1.3 W/m2K za ostakljenje prozora i balkonskih vrata;

- U ≤ 1.3 W/m2K za profile prozora i balkonskih vrata;

- U ≤ 1.6 W/m2K za vrata ka negrejanim prostorima.

Sve mere energetske efikasnosti navedene u ovom članu mogu se isključivo realizovati na legalnim objektima (porodičnim kućama i stanovima), s tim što se na porodičnim kućama može realizovati bilo koja mera, a na stanovima je moguće realizovati samo mere zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača, ugradnja toplotnih pumpi, zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim i zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže. Finansijska podsticajna sredstva se neće odobravati za energetsku sanaciju poslovnog prostora ili bilo kakvog drugog nestambenog prostora.

Za meru 1. alineja 1 ovog člana sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju elemenata fasadne stolarije na jednoj ili svim etažama, s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža na kojoj se menja fasadna stolarija, mora biti kompletna, a sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom (na stanovima u stambenim zgradama). Sredstva će se odobravati za zamenu kompletne dotrajale sa čeličnim ili drvenim profilima.

Minimalna debljina termičke izolacije na spoljnim zidovima mora iznositi 10 cm, osim ukoliko ne postoji tehnička mogućnost da se postavi ta debljina izolacije.

Minimalna debljina toplotne izolacije krova ili tavanice iznad grejanog prostora mora iznositi 20 cm, osim ako ne postoji tehnička mogućnost da se postavi ta debljina izolacije.

Za meru 1. alineja 2 ovog člana sredstva se neće odobravati za pojedinačne etaže porodičnih kuća, a sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne mora se termički izolovati.

Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) koji koristi prirodni gas mora biti 90%. Kotao mora biti opremljen propisima predviđenim funkcijama sigurnosti i funkcijom automatske regulacije, kao što je regulacija temperature u razvodnom vodu i sl.

Minimalni stepen korisnosti kotla na biomasu (grejač prostora) (drvni pelet, briket, sečka) mora biti 85%. Kotao mora biti opremljen propisima predviđenim funkcijama sigurnosti i funkcijom automatske regulacije, kao što je regulacija temperature u razvodnom vodu i sl.

Neće se odobravati dodela podsticajnih sredstava za zamenu postojećih grejača prostora (kotao ili peć) na prirodni gas i na biomasu (pelet, briket, sečka).

Minimalni SCOP (sezonski koeficijent grejanja) prema izvoru toplotne energije treba da iznosi:

- Vazduh, više od 3,4;

- Zemlja, više od 4,0;

- Voda, više od 4,5.

Snaga solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do i jednako 10,8 KW.

Za svaku od mera energetske sanacije ograničena su maksimalna ukupna sredstva podsticaja, a krajnji korisnik je dužan da obezbedi razliku finansijskih sredstava do punog iznosa ukupne vrednosti pojedinačnog projekta. Iznos maksimalnih ukupnih sredstava po pojedinačnim merama biće određen u javnom pozivu za krajnje korisnike (građane).

Krajnji korisnici će imati pravo da se prijave za: "Jednu meru" ili za "Paket" koji obuhvata više mera energetske sanacije ili za maksimalno dve pojedinačne mere u zavisnosti da li se one odnose na porodičnu kuću ili stan, a na osnovu detaljnih pravila koja će biti utvrđena javnim pozivom za domaćinstva (građane).

Pakete mera je moguće primeniti samo za porodične kuće, a nije ih moguće primeniti za stanove.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 7

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge i radove u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 8

Krajnji korisnici usluga i radova su građani (domaćinstva) koji žive u porodičnim kućama i stanovima.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 9

Gradsko veće grada Čačka donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu: Komisija).

Javne konkurse za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada Čačka sprovodi Komisija, koja se formira Rešenjem o obrazovanju komisije (u daljem tekstu: Rešenje).

Rešenjem se utvrđuje: neparan broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, zanimanje), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Grad Čačak je dužan da, na zahtev Ministarstva rudarstva i energetike, kao člana Komisije iz stava 1. ovog člana uključi lice koje imenuje Ministarstvo rudarstva i energetike

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na finansijsku naknadu.

Član 10

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i građane (domaćinstva), (javni poziv, obrazac prijave, i drugo);

- oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Čačka;

- prijem i kontrolu prispelih prijava;

- utvrđivanje ispunjenosti uslova za izbor prijavljenih privrednih subjekata na javnom pozivu za direktne korisnike;

- utvrđivanje ispunjenosti uslova za sufinansiranje projekata energetske sanacije u domaćinstvima;

- objavljivanje liste direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Čačka,

- obavezu na polju životne sredine i socijalnih pitanja u skladu sa Planom preuzimanja obaveza iz oblasti životne sredine i socijalnih pitanja (ESCP), objavljenim na internet stranici Ministarstva rudarstva i energetike (https://www.mre.gov.rs),

- razmatranje i odlučivanje o podnetim prigovorima na liste direktnih korisnika i građana (domaćinstava) u prvom stepenu;

- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradonačelniku dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom svakog terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom, kao i da li su u potpunosti izvršene obaveze od strane privrednih subjekata predviđene zaključenim trojnim ugovorima između njih, Grada i građana.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 11

Sredstva iz Budžeta Grada Čačka za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za direktne korisnike, kontrolu formalne ispravnosti, kompletnosti prijave, ispunjenosti uslova za izbor direktnih korisnika i formiranje liste direktnih korisnika, kao i raspisivanje javnog poziva za krajnje korisnike, kontrolu formalne ispravnosti, kompletnosti prijave, ispunjenosti uslova, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 12

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Čačka. Javni poziv se raspisuje za mere iz člana 6. ovog Pravilnika.

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Čačka, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 13

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju naročito sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva ili preduzetnici najmanje dve godine od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- i druge uslove u skladu sa javnim pozivom.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 14

Javni poziv iz člana 12. ovog Pravilnika naročito sadrži:

1. pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2. predmet i kriterijume energetske efikasnosti,

3. uslove za učešće na konkursu,

4. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

5. ispunjenost uslova iz javnog poziva,

6. način i rok podnošenja prijave,

7. način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži naročito:

1. opšte podatke o privrednom subjektu;

2. cenovni pregled roba i usluga;

3. drugu dokumentaciju u skladu sa javnim pozivom.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova za dodelu sredstava

Član 16

Komisija utvrđuje ispunjenost uslova za izbor privrednog subjekta za sprovođenje mera energetske sanacije na osnovu pregleda podnete dokumentacije iz člana 15.

Utvrđivanje liste privrednih subjekata

Član 17

Komisija odlukom utvrđuje ispunjenost uslova i obaveštava privredne subjekte.

Na odluku iz stava 1. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za izbor privrednog subjekta za sprovođenje mera energetske sanacije, privredni subjekat ima pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana, od dana donošenja odluke.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 2. ovog člana u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

U slučaju odbijanja prigovora iz stava 2. ovog člana privredni subjekat ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću u roku od 8 dana, od dana prijema odluke po prigovoru iz stava 2. ovog člana i o tome obavesti Jedinicu za implementaciju Projekta "Čista energija i energetska efikasnosti za građane u Srbiji" obrazovanu od strane Ministarstva rudarstva i energetike (u daljem tekstu: JIP).

Gradsko veće je dužno da odluči po prigovorima iz stava 4. ovog člana u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Komisija formira listu direktnih korisnika koji su na osnovu odluke Komisije ispunili uslove iz Javnog konkursa, kao i direktnih korisnika čiji prigovori budu usvojeni i objavljuje je bez odlaganja (ili u roku od jednog dana) na internet stranici Grada Čačka www.cacak.org.rs.

Izmena i dopuna liste iz stava 7. ovog poglavlja se vrši po potrebi, na osnovu dodatnih pristiglih prijava novih direktnih korisnika ili izmenjenih odnosno korigovanih prijava direktnih korisnika koju su se već našli na listi, a najduže na svakih 15 dana.

Lista iz stava 7. ovog poglavlja može važiti do završetka projekta "Čista energija i energetska efikasnost za građane u Srbiji", o čemu će Komisija blagovremeno obavestiti privredne subjekte i ukoliko oni budu saglasni sa tim rokom.

Domaćinstva koja ostvare pravo na sufinansiranje mogu nabaviti dobra i usluge isključivo od direktnih korisnika navedenih u listi iz stava 7. ovog člana.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (domaćinstvima)

Član 18

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima) za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće.

Javni poziv za dodelu podsticajnih sredstava građanima (domaćinstvima) sprovodi Komisija.

Građani (domaćinstva) - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Grada Čačka i zvaničnoj internet stranici Grada Čačka, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija naročito sadrži:

1) javni poziv,

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 19

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva koja stanuju u porodičnim kućama i stanovima, a koja ispunjavaju uslove u skladu sa javnim pozivom. Javnim pozivom iz člana 18. ovog Pravilnika se može odobriti viši iznos bespovratnih sredstava za socijalno ugrožene kategorije.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike

Član 20

Javni poziv iz člana 18. ovog Pravilnika naročito sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) predmet sufinansiranja,

3) korisnici usluga i radova,

4) visina bespovratnih sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7) način i rok podnošenja prijave,

8) postupak odobravanja sredstava,

9) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike

Član 21

Prijava koju na javni poziv podnosi domaćinstvo sadrži naročito:

1) Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri/paketu mera za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;

3) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom;

4) druga dokumentacija u skladu sa javnim pozivom.

Član 22

Utvrđivanje ispunjenosti uslova za dodelu sredstava

Komisija utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu pregleda podnete dokumentacije iz člana 21. ovog Pravilnika.

Odobravanje bespovratnih sredstava za finansiranje projekata energetske sanacije

Član 23

Komisija odlukom utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu sredstava i obaveštava podnosioca prijave.

Na odluku iz stava 1. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za dodelu bespovratnih sredstava, podnosilac prijave ima pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana, od dana donošenja odluke.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 2. ovog člana u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

U slučaju odbijanja prigovora iz stava 2. ovog člana podnosilac prijave ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću u roku od 8 dana, od dana prijema odluke po prigovoru iz stava 2. ovog člana i o tome obavesti JIP.

Gradsko veće je dužno da odluči po prigovorima iz stava 4. ovog člana u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Komisija formira listu krajnjih korisnika (građana) koji su na osnovu odluke Komisije ispunili uslove iz Javnog konkursa, kao i krajnjih korisnika (građana) čiji prigovori budu usvojeni. Lista građana (domaćinstava) kojima su odobrena sredstva za finansiranje programa biće objavljena na internet stranici: Grada Čačka www.cacak.org.rs.

Gradonačelnik Grada Čačka zaključuje trojne ugovore sa krajnjim korisnicima kojima su odlukom iz stava 6. ovog člana odobrena sredstva i direktnim korisnikom koji će izvoditi radove.

Isplata sredstava

Član 24

Grad Čačak će vršiti prenos sredstava isključivo direktnom korisniku, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku svoje celokupne obaveze i nakon kompletnog završetka realizacije mere.

V PRAĆENJE REALIZACIJE AKTIVNOSTI

Član 25

Komisija iz člana 9. ovog pravilnika, obezbeđuje aktivnu komunikaciju sa JIP i odgovara na zahteve u smislu obezbeđivanja primene standarda Međunarodne banke za obnovu i razvoj u ispunjavanju obaveza jedinice lokalne samouprave definisanih u sledećim dokumentima:

1. "Pravilnik o radu na projektu";

2. "Plan angažovanja zainteresovanih strana";

3. "Plan preuzimanja obaveza iz oblasti životne sredine i socijalnih pitanja (ESCP)";

4. "Okvir za upravljanje zaštitom životne sredine i socijalnim uticajima projekta (ESMF)" i

5. "Kontrolna lista plana za upravljanje životnom sredinom i socijalnim pitanjima (ESMP)".

Sva dokumenta su dostupna na internet stranici Ministarstva: (https://www.mre.gov.rs).

JIP će obezbediti predstavnicima Komisije adekvatan transfer znanja kroz stručnu i tehničku podršku tokom realizacije aktivnosti.

VI IZVEŠTAVANJE

Član 26

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradonačelniku.

Javnost se može informisati o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada Čačka.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradonačelniku i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 27

Podaci i akti koje Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Čačka, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 28

Grad Čačak ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

Član 29

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu grada Čačka" i na zvaničnoj internet stranici Grada Čačka.