POSLOVNIKPRIVREMENOG ORGANA GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 26/2023) |
Ovim poslovnikom uređuje se organizacija i način rada Privremenog organa grada Kragujevca (u daljem tekstu: Privremeni organ), kao i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.
Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Kragujevca.
Sekretar Privremenog organa odgovoran je za upotrebu pečata.
U vršenju svojih prava i dužnosti, Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.
Rad Privremenog organa je dostupan javnosti.
Javnost se može ograničiti i isključiti u slučajevima predviđenim zakonom ili kada to odluči Privremeni organ na predlog predsednika Privremenog organa (u daljem tekstu: predsednik).
Privremeni organ ima predsednika i četiri člana, koje je imenovala Vlada Republike Srbije.
Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa, koji organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama, stara se o pravilnoj primeni odredaba ovog Poslovnika i obavlja i druge poslove koje mu Privremeni organ poveri.
Predsednik Privremenog organa može da ovlasti člana Privremenog organa, koji će mu pomagati u izvršenju složenih poslova, koje obavlja saglasno Odluci Vlade RS i odlukama Privremenog organa i koji će ga zamenjivati u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti.
Privremeni organ imenuje sekretara Privremenog organa.
Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice koje ima završen pravni fakultet i najmanje pet godina radnog iskustva.
Sekretar privremenog organa stara se o obavljanju stručnih i tehničkih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i njegovih radnih tela.
Pored poslova iz stava 3. ovog člana, sekretar Privremenog organa daje instrukcije u vezi sa aktima koje Gradske uprave pripremaju i upućuju privremenom organu na usvajanje, i vrši koordinaciju u vezi ljudskih resursa potrebnih za obavljanje poslova rada Privremenog organa.
Predsednik, članovi i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u gradu Kragujevcu.
Za razmatranje pojedinih pitanja iz svog delokruga, Privremeni organ može obrazovati stalna radna tela.
Stalna radna tela Privremenog organa su Komisije i Savet.
Radno telo čine predsednik i najviše pet članova.
Predsednika i članove radnih tela imenuje Privremeni organ.
Predsednik radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa.
Članovi radnih tela Privremenog organa mogu biti i građani.
Aktom o obrazovanju Radnog tela, određuje se: zadatak, sastav i broj članova radnog tela, vreme na koje se osniva ili rok za završetak zadataka i uređuje obavljanje stručnih i administrativno tehničkih poslova za to radno telo.
Stalna radna tela koje Privremeni organ formira po konstituisanju su:
- Komisija za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose
- Savet za koordinaciju rada sa Javnim preduzećima, javnim službama i privrednim društvima čiji je osnivač Grad Kragujevac.
Komisija za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose ima predsednika, koordinatora i tri člana.
Savet za koordinaciju rada sa Javnim preduzećima, javnim službama i privrednim društvima, čiji je osnivač Grad Kragujevac ima predsednika, savetnika i jednog člana.
Komisija za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose priprema predloge za izbor, imenovanje, postavljenje i razrešenje lica koje bira, imenuje ili postavlja Privremeni organ; predlaže imenovanje i razrešenje članova upravnih i nadzornih odbora i direktora u ustanovama, javnim preduzećima i organizacijama čiji je osnivač Skupština; predlaže imenovanje i razrešenje članova radnih tela Privremenog organa, predlaže Privremenom organu da da saglasnost na imenovanje i razrešenje lica kada je to nekim propisom određeno; predlaže imenovanje predstavnika organa u određene organe kad po zakonu nije predviđen drugi predlagač.
Komisija donosi pojedinačne akte o naknadama, platama i drugim primanjima imenovanih, izabranih i postavljenih lica u Privremenom organu i organima Grada, kao i naknadama i drugim primanjima članova radnih tela Privremenog organa.
Savet za koordinaciju rada između Privremenog organa javnih službi, javnih preduzeća i privrednih društava čiji je osnivač Grad Kragujevac koordinira rad, donosi instrukcije i preporuke za rad, razmatra, predlaže i daje mišljenje na akte koje Privremeni organ usvaja. Predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređenje kvaliteta rada, razmatra i druga pitanja utvrđena ovim poslovnikom.
Privremeni organ, po potrebi, osniva povremena radna tela radi razmatranja određenih pitanja, odnosno za obavljanje određenog zadatka, koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela.
Mandat povremenih radnih tela prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Privremenom organu.
Radna tela razmatraju materijale iz svoje nadležnosti, ocenjuju celishodnost predloženih rešenja i daju mišljenje o dostavljenom materijalu Privremenom organu.
Sastav i nadležnost radnih tela utvrđuje se aktom o njihovom obrazovanju u skladu sa zakonom.
Na način rada radnih tela Privremenog organa shodno se primenjuju odredbe ovog Poslovnika.
Pripremanje sednica Privremenog organa
Pripremanje materijala za sednicu Privremenog organa vrše Gradske uprave grada Kragujevca (u daljem tekstu: Uprava) u okviru svoje nadležnosti odnosno drugi obrađivač za pitanja iz svoje nadležnosti.
Materijal za sednicu Predsedniku i članovima Privremenog organa dostavlja se elektronskim putem.
Nacrt akata iz člana 14. ovog poslovnika Gradske uprave dostavljaju predsedniku Privremenog organa, a u cilju sačinjavanja predloga dnevnog reda za sednice Privremenog organa.
Sazivanje sednica Privremenog organa
Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.
Sednice Privremenog organa saziva predsednik, po potrebi, a najmanje jednom u 15 dana.
Sednicama Privremenog organa predsedava predsednik.
U slučaju odsustva ili sprečenosti predsednika, sednice saziva i njima predsedava član Privremenog organa kojeg on ovlasti (predsedavajući).
Sednica se može održati i telefonskim i elektronskim putem ukoliko za to postoje opravdani razlozi i to samo za razmatranje pitanja iz nadležnosti Gradonačelnika grada Kragujevca i Gradskog veća grada Kragujevca.
O pripremi sednica Privremenog organa stara se predsednik uz pomoć sekretara Privremenog organa.
Predsednik je dužan da sazove sednicu na pismeni zahtev najmanje tri člana Privremenog organa uz predloženi dnevni red u roku od pet dana od dana podnošenja zahteva, tako da održavanje sednice bude najkasnije u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva.
Ako predsednik ne sazove sednicu, u slučajevima iz prethodnog stava, sednicu može sazvati prvopotpisani član Privremenog organa u predlogu za sazivanje sednice, na način utvrđen ovim poslovnikom.
Predlog dnevnog reda sednice Privremenog organa utvrđuje predsednik, na osnovu pripremljenih predloga akata za sednicu Privremenog organa.
Pismeni poziv za sednicu, sa predlogom dnevnog reda dostavlja se svim članovima Privremenog organa najkasnije 24 sata pre održavanja sednice.
Izuzetno, kad postoje opravdani razlozi koji moraju biti obrazloženi, ovaj rok može da bude kraći, a sednica se može sazvati i telefonskim putem.
U pismenom pozivu za sednicu određuje se vreme i mesto održavanja sednice Privremenog organa.
Uz poziv se dostavlja predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice i materijal za sve tačke dnevnog reda, u formi koju je pripremio obrađivač akta sa obrazloženjem, kao i druga dokumentacija.
Ako se sednica saziva telefonskim putem, materijal iz prethodnog stava ovog člana dostavlja se neposredno pre održavanja sednice.
Na sednicu Privremenog organa mogu se pozvati načelnici Gradskih uprava i rukovodioci organizacionih jedinica - obrađivači akata koja se razmatraju na sednici.
Na sednicu Privremenog organa mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova, službi i drugih organa i organizacija za određena pitanja.
Licima iz stava 2. ovog člana dostavljaju se materijali samo za tačke predloženog dnevnog reda za koje su pozvani.
Predsednik otvara sednicu i utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.
Član Privremenog organa koji je sprečen da prisustvuje sednici Privremenog organa ili iz određenih razloga treba da napusti sednicu, dužan je da o tome obavesti predsednika, o čemu predsednik obaveštava Privremeni organ.
Dnevni red se utvrđuje na početku svake sednice Privremenog organa.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda sednice članovi Privremenog organa mogu davati predloge za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, koje moraju obrazložiti.
O predlozima za izmene i dopune predloženog dnevnog reda ne vodi se pretres.
Privremeni organ se izjašnjava o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, kao i predlogu dnevnog reda u celini.
Nakon utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.
Nakon usvajanja zapisnika prelazi se na tačke dnevnog reda po utvrđenom redosledu.
Otvara se pretres po svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja i odlučuje.
Predlagač akta odnosno njegov obrađivač, može na početku pretresa dati dopunsko obrazloženje predloga.
Predlagač akta ima pravo da učestvuje u pretresu sve do zaključenja pretresa predloga akta, da daje objašnjenja i iznosi svoje mišljenje.
Predlagač akta ima pravo da povuče predlog akta sve do završetka pretresa na sednici.
Predsednik određuje pauzu kad utvrdi nedostatak kvoruma na sednici dok se kvorum ne obezbedi, s tim da pauza može trajati najduže 30 minuta. Predsednik prekida sednicu Privremenog organa kada to, na njegov predlog, Privremeni organ odluči.
U slučaju prekida sednice, predsednik će pismenim ili telefonskim putem obavestiti članove Privremenog organa o vremenu održavanja nastavka sednice.
Pretres zaključuje predsednik, kad utvrdi da više nema prijavljenih za učešće u pretresu.
Po završenom pretresu Privremeni organ odlučuje o predloženom aktu.
Odlučivanje na sednici privremenog organa
Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
Privremeni organ odlučuje, po pravilu, javnim glasanjem, ukoliko Poslovnikom ili posebnom odlukom Privremenog organa, nije određeno da se glasa tajno.
Ukoliko je na predlog opšteg akta podnet amandman, prvo se glasa o amandmanu a potom o predlogu akta u celini.
Po izvršenom glasanju, predsednik glasno konstatuje:
- da je odluka doneta jednoglasno;
- da je odluka doneta većinom glasova, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani";
- da odluka nije doneta, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani".
Ukoliko bilo koji član Privremenog organa izrazi sumnju u rezultat glasanja, glasanje će se ponoviti pojedinačnim izjašnjavanjem.
Član Privremenog organa koji je glasao protiv ili se uzdržao od glasanja ima pravo da zahteva da se to konstatuje u zapisniku.
O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik.
Sednice privremenog organa se tonski snimaju.
Zapisnik sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena prisutnih i imena odsutnih članova Privremenog organa, imena prisutnih i odsutnih pozvanih lica, dnevni red sednice, rezultate glasanja po pojedinim tačkama dnevnog reda, nazive akata donetih odnosno usvojenih na sednici, mere izrečene u vezi održavanja reda na sednici, imena učesnika u pretresu i vreme završetka sednice.
Na zahtev člana Privremenog organa koji je na sednici izdvojio mišljenje, bitni delovi njegove diskusije unose se u zapisnik.
Za svaku sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se zapisnik sa prethodne sednice.
Zapisnik sa prethodne sednice usvaja se pre prelaska na dnevni red.
O primedbama na zapisnik odlučuje se bez pretresa.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Privremenog organa.
Originali zapisnika i tonski zapisi sa sednica Privremenog organa čuvaju se u arhivi službe u čijoj su nadležnosti Skupštinski poslovi.
Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.
Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od predsednika.
Predsednik daje reč članovima po redu prijavljivanja.
Vreme izlaganja pojedinog člana traje najduže 10 minuta.
Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsednik daje reč čim je zatraži, a po završenom izlaganju prethodnog govornika.
Član Privremenog organa je dužan da navede koja odredba Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda je povređena, da je citira i obrazloži u čemu se sastoji povreda.
Predsednik Privremenog organa je dužan da nakon toga da objašnjenje.
Ako i posle objašnjenja predsednika, član Privremenog organa ostaje pri tome da su Poslovnik ili dnevni red povređeni, Privremeni organ će bez pretresa odlučiti o tome glasanjem.
Ako član Privremenog organa zatraži reč da bi ispravio navod, koji je po njegovom mišljenju netačan ili uvredljiv i zatraži lično objašnjenje, predsednik mu može dati reč - repliku, čim govor završi lice koje je repliku izazvalo. Replika može trajati najduže tri minuta.
Govornik na čiju izjavu ili govor je data replika ima pravo odgovora na repliku, u trajanju od dva minuta.
Govornik može da govori samo o pitanju koje je na dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od dnevnog reda, predsedavajući će ga na to opomenuti i pozvati da se drži dnevnog reda.
Ako se govornik posle drugog poziva ne bude držao dnevnog reda, predsedavajući će mu oduzeti reč.
O redu na sednici Privremenog organa stara se predsednik.
Za povredu reda na sednici predsednik može izreći meru upozorenja ili meru oduzimanja reči.
Privremeni organ može, na predlog predsednika, da izrekne meru udaljenja sa sednice.
Predsednik u toku sednice, po vlastitoj proceni, određuje pauzu radi odmora i konsultacija.
Mera upozorenja izriče se članu Privremenog organa, koji svojim ponašanjem narušava red na sednici (prekidanjem govornika, uzimanjem reči kad mu nije data i sl.), ili postupa suprotno odredbama ovog Poslovnika.
Mera oduzimanja reči izriče se članu Privremenog organa koji narušava red na sednici, a već je dva puta upozoren na obavezu pridržavanja reda i odredaba Poslovnika.
Mera udaljenja sa sednice izriče se članu Privremenog organa koji i pored izrečene mere upozorenja odnosno mere oduzimanja reči, ometa ili sprečava rad na sednici.
Ako se izrečenim merama ne može održati red na sednici, predsednik će odrediti kraću pauzu.
Odredbe o održavanju reda na sednici primenjuju se i na sva druga lica, koja prisustvuju sednici Privremenog organa.
V POSTUPAK ZA DONOŠENJE AKTA KOJA DONOSI PRIVREMENI ORGAN
Akti koje donosi Privremeni organ
Privremeni organ, iz nadležnosti Skupštine Grada Kragujevca, Gradonačelnika i Gradskog veća Grada Kragujevca donosi: odluke, rešenja, zaključke, naredbe, uputstva, preporuke i druga akta i daje autentična tumačenja akata koje donosi.
Akte Privremenog organa potpisuje predsednik, odnosno član Privremenog organa koji je predsedavao sednicom.
Akti Privremenog organa objavljuju se u "Službenom listu grada Kragujevca".
O objavljivanju akata Privremenog organa stara se sekretar Privremenog organa.
Akti Privremenog organa čuvaju se u arhivi organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za Skupštinske poslove.
Pravo predlaganja odluka ili drugog akta (u daljem tekstu: akt) ima predsednik i članovi Privremenog organa.
Predlog akta podnosi se u obliku u kome se akt donosi i mora biti obrazložen.
Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta.
Ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje sa pribavljenim mišljenjem organizacione jedinice Gradske uprave za finansije.
Nacrt akta koji je dostavljen Privremenom organu predsednik dostavlja svim članovima.
Ako nacrt akta nije pripremljen u skladu sa Poslovnikom, predsednik će naložiti obrađivaču da ga u određenom roku uskladi sa odredbama ovog Poslovnika.
Ukoliko obrađivač ne postupi po nalogu, predsednik će odbaciti nacrt i o tome izvestiti Privremeni organ.
Predlog za izmenu i dopunu predloženog opšteg akta podnosi se u obliku amandmana.
Amandman može da podnese predsednik i članovi Privremenog organa.
Amandman se može podneti sve do početka sednice.
Amandman se podnosi u pisanom obliku i sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, pun tekst izmena odnosno dopuna predloga koji se želi postići amandmanom, obrazloženje sa naznačenim razlozima za podnošenje amandmana i naziv odnosno potpis podnosioca amandmana.
Izuzetno, amandman se može predložiti i obrazložiti usmeno na sednici, a do zaključenja pretresa predloga akta, ukoliko je sednica sazvana telefonskim putem ili u slučaju da se akt donosi po hitnom postupku odnosno na telefonskoj sednici.
Amandman koji podnosi predlagač akta, kao i amandman koji je prihvatio predlagač, postaje sastavni deo predloga akta i o njemu se ne glasa.
Akt se može izuzetno doneti i po hitnom postupku.
Po hitnom postupku može da se donese akt kojim se uređuju samo pitanja i odnosi nastali usled okolnosti koje nisu mogle da se predvide, a nedonošenje akta po hitnom postupku, moglo bi da prouzrokuje štetne posledice kao i akti iz nadležnosti Gradskog veća, o kojima se odlučuje u drugostepenom upravnom postupku.
Predlog da se akt donese po hitnom postupku mora biti obrazložen.
O predlogu da se akt donese po hitnom postupku, Privremeni organ odlučuje kao o prethodnom pitanju, pre utvrđivanja dnevnog reda.
Predlog akta koji se donosi po hitnom postupku, mora se dostaviti članovima Privremenog organa najkasnije do početka sednice.
Predsednik Privremenog organa, na početku sednice, određuje vreme neophodno za upoznavanje sa predlogom akta koji se donosi po hitnom postupku.
Po skraćenom postupku Privremeni organ bez pretresa odlučuje o kadrovskim, upravnim predmetima i drugim pojedinačnim aktima na predlog predsednika.
Predlozi akata o kojima se odlučuje u skraćenom postupku moraju biti grupisani u predlogu dnevnog reda u posebnom odeljku označenom kao "Predlozi o kojima se odlučuje u skraćenom postupku".
Privremeni organ može, na predlog jednog člana Privremenog organa, odlučiti da se pojedini predlozi akata prebace iz dela predloga dnevnog reda o kojem se odlučuje u skraćenom postupku u deo predloga dnevnog reda o kojem se odlučuje u redovnom postupku.
O svim predlozima akata iz skraćenog postupka glasa se u celini - istovremeno.
VI PRAVA, DUŽNOSTI I DGOVORNOSTI ČLANA PRIVREMENOG ORGANA
Član Privremenog organa ima prava i dužnosti u Privremenom organu određene zakonom, Odlukom o raspuštanju Skupštine Grada Kragujevca i obrazovanju Privremenog organa Grada Kragujevca i ovim Poslovnikom.
Član Privremenog organa stiče prava i dužnosti u Privremenom organu po stupanju na snagu Odluke o raspuštanju Skupštine Grada Kragujevca i obrazovanju Privremenog organa Grada Kragujevca i ovim Poslovnikom.
Član Privremenog organa je dužan da prisustvuje sednicama Privremenog organa i učestvuje u njihovom radu i odlučivanju.
Član Privremenog organa ima pravo da bude redovno, blagovremeno i tačno obaveštavan o pitanjima koja se razmatraju i o kojima se odlučuje na sednici Privremenog organa, kao i o drugim pitanjima čije mu je poznavanje potrebno radi vršenja dužnosti.
Predsednik, član i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u Gradu.
Predsednik, član i sekretar Privremenog organa za obavljanje dužnosti u Privremenom organu imaju pravo na platu ili naknadu i druga prava za vreme obavljanja dužnosti, što će se regulisati posebnim aktom Privremenog organa.
VII FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA
Finansiranje poslova Privremenog organa grada Kragujevca vrši se iz budžeta Grada Kragujevca.
Naredbodavac za izvršenje budžeta grada Kragujevca, do konstituisanja Skupštine grada Kragujevca i izbora izvršnih organa, na osnovu odluka Privremenog organa je Predsednik Privremenog organa, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti Predsednik Privremenog organa..
VIII OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE PRIVREMENOG ORGANA
Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe Privremenog organa vrši Gradska uprava.
Gradska uprava je dužna da Privremenom organu, na zahtev predsednika Privremenog organa, dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za njegov rad.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".