PRAVILNIK
O NAČINU I ROKOVIMA VRŠENJA POPISA IMOVINE I OBAVEZA DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA I USKLAĐIVANJU KNJIGOVODSTVENOG SA STVARNIM STANJEM

("Sl. list grada Kragujevca", br. 33/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o načinu i rokovima vršenja popisa imovine i obaveza direktnih korisnika budžeta grada Kragujevca i usklađivanju knjigovodstvenog sa stvarnim stanjem (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se način i rokovi vršenja popisa imovine i obaveza direktnih korisnika budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu: Budžetski korisnik) i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje se utvrđuje popisom.

Član 2

Popis u smislu odredaba ovog pravilnika, može biti redovan i vanredan.

Redovan popis se vrši na dan 31. decembar odnosno na kraju poslovne godine za koju se sastavlja finansijski izveštaj - završni račun.

Redovan popis može početi 1. decembra tekuće godine, a po potrebi i ranije, s tim da se stanje po popisu svede na stanje na dan 31. decembar tekuće godine.

U toku godine može se vršiti vanredan popis u izuzetnim slučajevima propisanim zakonom (statusne promene, promene oblika organizovanja i dr.).

Izuzetno, popis knjiga, filmova, fotosa i arhivske građe vrši se jednom u pet godina, a popis robe i materijala u magacinu i prodajnim mestima (restoran, bife i dr.) vrši se u toku godine u situacijama promene magacionera, promene odgovornog lica - računopolagača, pojave krađe i pronevera, nastanka štete zbog elementarnih nepogoda i dr.

Član 3

Popis u skladu sa odredbama ovog pravilnika, obavezni su da vrše organi grada Kragujevca, kao direktni korisnici budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu : Budžetski korisnici).

II PREDMET POPISA

Član 4

Predmet popisa je nefinansijska imovina (u stalnim sredstvima i u zalihama), finansijska imovina, plasmani, potraživanja, obaveze i vanbilansna imovina, po svim pozicijama bilansa stanja, u skladu sa pravilnikom koji propisuje klasifikacioni okvir i kontni plan za budžetski sistem, kao i sredstva u javnoj svojini Grada data drugim pravnim licima na korišćenje ili u zakup.

Član 5

Predmet popisa je i imovina koja nije u javnoj svojini Grada koju koriste budžetski korisnici.

Imovina data u zakup ili na korišćenje popisuje se na osnovu raspoložive dokumentacije i pomoćnih evidencija, uz pribavljanje popisnih listi, potpisanih i overenih od strane popisne komisije korisnika te imovine.

Budžetski korisnik može odlučiti da za vršenje popisa imovine iz stava 2. ovog člana uputi Popisnu komisiju koju on obrazuje, da izvrši popis kod pravnog lica koje imovinu koristi ili da sa tim pravnim licem formirati mešovitu Popisnu komisiju.

III PRIPREMA ZA POPIS I OBRAZOVANJE POPISNIH KOMISIJA

Član 6

Pre početka popisa vrši se usklađivanje evidencija i stanja glavne knjige sa dnevnikom i pomoćnih knjiga i evidencija sa glavnom knjigom.

Budžetski korisnici dužni su da popis i usklađivanje stanja nefinansijske imovine vrše na kraju budžetske godine sa stanjem na dan 31. decembar godine za koju se vrši popis.

Član 7

Popis počinje obrazovanjem Centralne komisije za godišnji popis (u daljem tekstu: Centralna komisija).

Centralna komisija se obrazuje rešenjem Gradskog veća, na predlog organa nadležnog za poslove finansija.

Rešenje iz stava 2. ovog člana se dostavlja članovima komisije, rukovodiocima Budžetskih korisnika i Službi interne revizije.

Centralna komisija se obrazuje radi koordinacije rada pojedinačnih popisnih komisija.

Član 8

Rukovodilac Budžetskog korisnika, nakon formiranja Centralne komisije, formira Komisiju za redovan godišnji popis u organu kojim rukovodi (u daljem tekstu: Popisna komisija).

Posebnim rešenjem rukovodioca Budžetskog korisnik:

-obrazuje se Popisna komisija,

-imenuje predsednik i članovi komisije (najmanje tri člana),

-utvrđuje se predmet popisa i

-rok za dostavljanje izveštaja o izvršenom popisu.

Rešenje iz stava 2. ovog člana donosi se najkasnije do 15. decembra tekuće godine, i dostavlja se svim članovima Popisne komisije i Službi interne revizije.

Za vanredan popis, rukovodilac Budžetskog korisnika posebnim aktom obrazuje Komisiju za vanredni popis. Sve odredbe ovog pravilnika koje se odnose na Popisnu komisiju shodno se primenjuju i na Komisiju za vanredni popis.

U popisnu komisiju na mogu biti imenovana lica koja rukuju imovinom, odnosno koja su zadužena za imovinu koja je predmet popisa, niti rukovodioci tih lica, kao ni lica koja vode analitičku evidenciju te imovine.

Popisna komisija je dužna da pre početka popisa sastavi plan rada po kome će se vršiti popis, koji obavezno sadrži sve radnje koje će se vršiti pre i posle popisa. Plan rada popisne komisije dostavlja se Centralnoj komisiji i Službi interne revizije.

Komisija može angažovati veštaka za procenu kvaliteta i vrednosti pojedinih oblika imovine i obaveza.

IV NAČIN VRŠENJA POPISA

Član 9

Lica koja rukuju imovinom i njihovi neposredni rukovodioci dužni su da, najkasnije do dana određenog za početak popisa, izvrše sve neophodne pripreme za sprovođenje popisa.

Popisnoj komisiji, može se, pre početka popisa obezbediti vodič u smislu liste sa nomenklaturnim brojevima, nazivima, vrstama i jedinicama mere imovine koja se popisuje.

Podaci iz knjigovodstva, odnosno iz odgovarajućih evidencija o količinama, ne mogu se davati Popisnoj komisiji pre utvrđivanja stvarnog stanja u popisne liste i pre nego što članovi popisnih komisija te liste sa popisanim stvarnim stanjem potpišu.

Član 10

Popis obuhvata sledeće radnje i aktivnosti:

- utvrđivanje stvarnih količina merenjem, brojanjem, procenom i sličnim postupcima, bliže opisivanje popisane imovine, kao i unošenje podataka o popisanom naturalnom stanju u popisne liste;

- upisivanje u popisne liste naturalnih promena nastalih u periodu vršenja popisa radi svođenja stanja na dan 31. decembar godine za koju se popis sprovodi;

- unošenje knjigovodstvenog količinskog stanja imovine u popisne liste;

- utvrđivanje količinskih razlika između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja;

- određivanje knjigovodstvene vrednosti popisane imovine;

- određivanje knjigovodstvene vrednosti utvrđenih razlika popisom (višak, manjak i rashod);

- sastavljanje izveštaja o izvršenom popisu;

- druge provere neophodne za pravilno utvrđivanje stvarnog stanja i razlika u odnosu na knjigovodstveno stanje.

Utvrđivanje razlika i vrednosno obračunavanje tih razlika može se vršiti na računaru, uz štampanje popisnih lista sa podacima o vrednosti koje potpisuju članovi Popisne komisije.

Imovina drugih pravnih subjekata koja se u trenutku popisa, a u skladu sa validnom dokumentacijom, nalazi na korišćenju kod Budžetskih korisnika evidentira se na posebnim popisnim listama koje se dostavljaju pravnim subjektima u čijoj je svojini imovina koja se popisuje.

Član 11

Imovina koja na dan popisa nije zatečena kod Budžetskog korisnika unosi se u posebne popisne liste na osnovu verodostojne dokumentacije, ako do dana završetka popisa nisu primljene popisne liste od pravnog lica kod koga se ta imovina nalazi.

U posebne popisne liste unose se podaci o izvršenom popisu za imovinu čija je vrednost umanjena zbog neispravnosti, zastarelosti, oštećenja i slično, kao i imovina koja je dotrajala i za koju se predlaže rashod, odnosno imovina za koju se predlaže otpis.

Član 12

Utvrđivanje stanja imovine i obaveza u skladu sa Pravilnikom o kontnom planu, vrši se u okviru sledećih klasa:

• Klasa 000000 - Nefinansijska imovina,

• Klasa 100000 - Finansijska imovina,

• Klasa 200000 - Obaveze,

• Klasa 300000 - Izvori kapitala, utvrđivanje rezultata poslovanja i vanbilansna evidencija.

Član 13

Konto 011100 - Zgrade i građevinski objekti, obuhvataju građevinske objekte, a u okviru ovog konta, na posebnim kontima obuhvataju se stanovi i stambene zgrade.

Popisnoj komisiji daju se pripremljene popisne liste koje mogu sadržati sledeće podatke: broj nomenklature sredstava za amortizaciju, naziv i adresu građevinskog objekta.

Popisna komisija utvrđuje stvarno stanje na licu mesta i u popisne liste upisuje stanje po popisu. Posle toga unosi knjigovodstveno stanje količinski i vrednosno i to na osnovu podataka na dan 31. decembar godine za koju se vrši popis.

Ako Popisna komisija utvrdi da su pojedini objekti neupotrebljivi, popisaće ih u posebne liste i dati predlog za rashodovanje ili prodaju. Za pojedine građevinske objekte koji su oštećeni, a koji nisu još za rashodovanje, popisna komisija daje predlog za njihovo saniranje.

Popisna komisija treba da utvrdi da li je bilo dodatnih ulaganja na postojećim objektima, odnosno da li je vršena rekonstrukcija, adaptacija i modernizacija ili druga dogradnja radi povećanja kapaciteta, poboljšanja kvaliteta ili promene namene.

Ako građevinski objekat pripada većem broju pravnih lica, u popisne liste unosi se samo deo objekta koji pripada korisniku.

Član 14

Konto 011200 - Oprema, popisom se obuhvata oprema koja se smatra osnovnim sredstvom, shodno Pravilniku o nomenklaturi nematerijalnih ulaganja i osnovnih sredstava sa stopama amortizacije.

Pribavljanje opreme vrši se kupovinom, izradom u sopstvenoj režiji ili prenosom bez naknade.

Osnovicu za otpisivanje opreme čini nabavna vrednost ili cena koštanja.

Popisna komisija treba da utvrdi da li su vršena dodatna ulaganja u opremu, odnosno da li je nastala promena kapaciteta i druge izmene koje imaju tretman investicija i kao takve povećavaju vrednost opreme.

Oprema za koju postoji dokumentacija da se nalazi kod drugog pravnog lica popisuje se na osnovu te dokumentacije ili na osnovu dostavljene popisne liste od pravnog lica kod koga se oprema nalazi.

Oprema koja nije više za upotrebu unosi se u posebne popisne liste i predlaže se za rashodovanje.

U posebne popisne liste popisuju se i osnovna sredstva koja su trajno van upotrebe.

Pod osnovnim sredstvima koja su trajno van upotrebe, podrazumevaju se osnovna sredstva koja se ne koriste u dužem periodu neprekidno zbog fizičke dotrajalosti, tehničke zastarelosti i sl.

Tuđa oprema se unosi u posebne popisne liste, a jedan primerak popisne liste dostavlja se pravnom licu čija je oprema.

Član 15

Konto 014100 - Zemljište i konto 014300 - Šuma i voda, u popisne liste se upisuju podaci o veličini zemljišta (hektar, ar, kvadratni metar) i vrednosti koja je iskazana u knjigovodstvu, jer se ne vrši obračun amortizacije.

Za zemljište koje je uzeto u zakup popis se vrši na isti način, s tim što se u posebne popisne liste upisuju podaci koji se obezbeđuju iz ugovora o zakupu zaključenim sa drugim pravnim licem.

Član 16

Konto 015100 - Nefinansijska imovina u pripremi obuhvata ulaganja u sve oblike osnovnih sredstava od dana ulaganja do dana početka korišćenja.

Popis osnovnih sredstava u pripremi vrši se pojedinačno po osnovnom sredstvu.

Za investicije koje su dovršene i za investicije koje su delimično aktivirane utvrđuje se dan kada su završene, odnosno kada je počela njihova upotreba, i prenose se na odgovarajuća konta osnovnih sredstava.

Na način iz stava 3. ovog člana, popisuju se i eventualno obustavljene investicije, s obzirom na to da se knjiže na kontima osnovnih sredstava u pripremi.

Popisna komisija utvrđuje i konstatuje razloge obustavljanja i daje predloge za mogućnosti dovršavanja ili eventualne likvidacije investicija iz stava 4. ovog člana.

U toku popisa investicija iz stava 4. ovog člana, Popisna komisija utvrđuje da li postoji akt nadležnog organa o obustavljanju investicije za koju se oceni da više ne može da se koristi.

Obustavljene investicije se popisuju u posebne popisne liste.

Član 17

Konto 015200 - Avansi za nefinansijsku imovinu, popisuju se dati avansi za sticanje svih oblika osnovnih sredstava.

Popis avansa za osnovna sredstva vrši se na isti način kao i za druga potraživanja.

Popisna komisija treba da utvrdi da li je pre popisa izvršeno usaglašavanje potraživanja po osnovu datih avansa sa dužnicima, kao i da li o tome postoji odgovarajuća isprava - Obrazac IOS-Izvod otvorenih stavki.

Kamata na date avanse na osnovna sredstva obračunava se samo ako je ugovorena.

Član 18

Kontom 022100 - obuhvataju se zalihe sitnog inventara čiji je vek trajanja po pravilu kraći od jedne godine.

Popisna komisija prvo utvrđuje da li su određena osnovna sredstva pravilno svrstana u sitan inventar.

U sitan inventar spada i povratna ambalaža i auto gume.

Kod popisa auto guma u popisne liste ne upisuju se auto gume nabavljene zajedno sa vozilom, već samo naknadno nabavljene auto gume koje treba da budu posebno obeležene.

Auto gume koje nisu više za upotrebu popisuju se u posebne popisne liste i daje se predlog za rashodovanje.

Član 19

Popis materijala obuhvata materijal evidentiran na kontima 021211 - Materijal i022200 - Zalihe potrošnog materijala.

Popis materijala vrši se po vrstama materijala onako kako se vode u knjigovodstvu.

Nazivi pojedinih materijala unose se u popisne liste prema nazivima po kojima se vode u materijalnom knjigovodstvu uz oznaku nomenklaturnog broja. Ove podatke Popisna komisija uzima sa kartica ili iz druge dokumentacije u magacinu.

Popis materijala vrši se brojanjem i merenjem.

Materijal koji se nalazi kod drugog pravnog lica popisuje se na osnovu popisnih lista koje je to pravno lice dostavilo, a ukoliko se liste ne dostave, popis će se izvršiti na osnovu dokumentacije o otpremi zaliha kod drugog pravnog lica.

Tuđ materijal koji se nalazi u magacinu u momentu popisa, popisuje se u posebne popisne liste, od kojih se jedan primerak dostavlja vlasniku materijala.

Materijal kome je smanjena vrednost zbog oštećenja, proteka roka upotrebljivosti i sl. komisija popisuje u posebne popisne liste, sa predlogom za smanjenje njegove vrednosti.

Materijal koji je neupotrebljiv, komisija popisuje u posebne popisne liste, a u izveštaju daje predlog za njegovo rashodovanje, prodaju ili uništenje.

Vrednost popisanog materijala komisija unosi po cenama po kojima se materijal vodi u knjigovodstvu.

Zalihe materijala procenjuju se po nabavnoj vrednosti. Nabavnu cenu čine neto fakturna vrednost i zavisni troškovi nabavke.

Obračun izlaza zaliha vrši se po ponderisanoj prosečnoj ceni.

Član 20

Popis zaliha robe obuhvata robu evidentiranu na kontima 021110 - Robne rezerve i kontu 021310 - Roba za dalju prodaju.

Pre početka popisa potrebno je izvršiti ažuriranje evidencije o zalihama robe po vrsti, količini i vrednosti (analitička evidencija) i njihovo usklađivanje sa odgovarajućim kontima u glavnoj knjizi. Na popisnim mestima treba izvršiti klasifikaciju robe po vrstama, dimenzijama i kvalitetu robe.

Pre početka popisa daju se liste sa nomenklaturnim brojevima, nazivima, vrstom i jedinicama mere robe koja se popisuje, dok se podaci iz knjigovodstva ne mogu dati Popisnik komisiji pre upisivanja stvarnog stanja u popisne liste i pre nego što članovi Popisna komisija potpišu te liste.

Popis robe u magacinu vrši se tako što se posebno popisuju:

- ispravna roba,

- neispravna roba, oštećena roba, roba sa greškama, neupotrebljiva roba, roba kojoj je istekao vek trajanja, odnosno upotrebe i dr.

- tuđa roba se popisuje u posebnim popisnim listama, po vrstama robe i vlasnicima robe, s tim što se jedan primerak popisne liste dostavlja njihovim vlasnicima,

- roba na putu (roba otpremljena do 31. decembra, a koju kupac do tog roka nije primio, odnosno za koju nije nastao dužničko - poverilački odnos),

- roba za koju se predlaže smanjenje vrednosti.

Razlika između stanja utvrđenog popisom i stanja u robnom knjigovodstvu utvrđenog na napred naveden način iskazuje se u popisnim listama kao manjak, odnosno višak.

Manjak se utvrđuje u slučaju kada je stvarno stanje manje od knjigovodstvenog stanja, a višak se utvrđuje u slučaju kada je stvarno stanje veće od knjigovodstvenog.

Podaci o cenama robe unose se u popisne liste posle unošenja podataka o količinama, tj. posle izvršenog naturalnog popisa robe.

Član 21

Popis akcija i učešća u kapitalu vrši se na osnovu izvoda iz zvaničnih registara, Centralnog registra hartija od vrednosti i Agencije za privredne registre, odnosno ukoliko učešće nije predmet zvaničnog registra, na osnovu potvrde izdavaoca.

Popis gotovinskih ekvivalenata i gotovine u blagajni, hartija od vrednosti i stranih sredstava plaćanja vrši se brojanjem prema apoenima i upisivanjem utvrđenih iznosa u posebne popisne liste.

Novčana sredstva na podračunima uključenim u konsolidovani račun trezora, novčana sredstva na deviznim računima i hartije od vrednosti koje se nalaze na računima i depo-računima u zvaničnim registrima, popisuju se na osnovu izvoda stanja tih računa na dan 31. decembar godine za koju se vrši popis. Popis deviznih novčanih sredstava vrši se na isti način kao i popis dinarskih sredstava.

Popis čekova se vrši tako što se posebno popisuju čekovi poslati na naplatu, a posebno čekovi koji još nisu poslati na naplatu. Popisna komisija proverava da li su čekovi poslati na naplatu i da li su naplaćeni u propisanim rokovima. Čekovi se popisuju po nominalnim vrednostima.

Popisna lista za popis gotovine i gotovinskih ekvivalenata sadrži: redni broj, konto, naziv konta, stanje po popisu, stanje po knjigama i razliku.

Popis sredstava u blagajni vrši se prvog radnog dana naredne godine u odnosu na godinu za koju se popis vrši.

Član 22

Popis finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza vrši se prema stanju u poslovnim knjigama, pod uslovom da je njihovo usklađivanje sa dužnicima i poveriocima izvršeno najmanje jednom godišnje i da o tome postoji verodostojna isprava.

Potraživanja se popisuju u tri grupe posebnih popisnih listi i to:

- potraživanja u dinarima čiji rok za naplatu nije istekao i koja nisu sporna,

- potraživanja u devizama čiji rok za naplatu nije istekao i koja nisu sporna,

- potraživanja koja su sumnjiva, odnosno sporna ili čiji je rok za naplatu istekao.

Potraživanja za koja ne postoji uredna dokumentacija Popisna komisija iskazuje u posebnim popisnim listama.

Ispravka vrednosti finansijskih plasmana i potraživanja, kao i otpis finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza moraju se posebno obrazložiti i dokumentovati.

Popisna komisija je dužna da proveri da li je potraživanje sumnjivo, sporno ili nenaplativo i iz kojih razloga.

Član 23

Popis obaveza vrši se u odvojenim popisnim listama za:

- obaveze u dinarima,

- obaveze u stranoj valuti,

- obaveze za koje ne postoje uredne isprave.

Odredbe ovog pravilnika kojim je definisan popis potraživanja odnose se i na popis obaveza, kao i obavezu Popisne komisije da proveri da li je izvršeno usaglašavanje obaveza sa stanjem na dan 31. decembar godine za koju se vrši popis.

V IZVEŠTAJ O IZVRŠENOM POPISU

Član 24

O izvršenom popisu sastavlja se Izveštaj o izvršenom popisu imovine i obaveza budžetskog korisnika (u daljem tekstu: Izveštaj) koji sadrži:

- stvarno i knjigovodstveno stanje imovine;

- razlike između stvarnog stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja sa uzrocima neslaganja;

- predloge za likvidaciju utvrđenih razlika (prebijanje manjkova i viškova nastalih po osnovu zamena, način naknađivanja manjkova i prihodovanja viškova, otpisivanja zastarelih potraživanja, prihodovanja zastarelih obaveza i dr.);

- kao i druge primedbe i predloge Popisne komisije.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana, kome se prilažu popisne liste sa izvornim materijalom koji je služio za sastavljanje popisa, Popisna komisija dostavlja rukovodiocu Budžetskog korisnika, Centralnoj komisiji i Službi interne revizije u roku utvrđenom planom rada popisne komisije.

Član 25

Rukovodilac Budžetskog korisnika u prisustvu predsednika Popisne komisije razmatra Izveštaj i donosi akt o usvajanju Izveštaja.

Akt o usvajanju Izveštaja dostavlja se Centralnoj komisiji radi kontrole i objedinjavanja i Službi interne revizije.

Član 26

Akt o usvajanju Izveštaja, pored podataka o vrednosti popisanog stvarnog stanja, obavezno sadrži odredbe o:

- postupanju sa utvrđenim manjkom,

- postupanju sa utvrđenim viškom,

- rashodovanju imovine koja je dotrajala ili više nije upotrebljiva, sa predlogom načina njenog otuđenja,

- otpisu potraživanja i obaveza,

- pokretanju sudskog i izvršnog postupka,

- poreskim obavezama u vezi sa utvrđenim manjkom, viškom, rashodom ili otpisom,

- odgovornosti i obavezama lica kojima su manjkovi stavljeni na teret i

- druge odredbe koje su neophodne za računovodstveno evidentiranje rezultata popisa.

Član 27

Izveštaj iz člana 24. ovog pravilnika, Popisna komisija dostavlja Centralnoj komisiji i Službi interne revizije najkasnije do 15. februara naredne godine.

Centralna komisija sačinjava konačan Izveštaj o izvršenom popisu sa predlogom rešenja i dostavlja najkasnije do 25. februara naredne godine Gradskom veću, radi usvajanja i odlučivanja po utvrđenim odstupanjima.

Gradsko veće razmatra Izveštaj o izvršenom popisu i donosi akt o usvajanju popisa, najkasnije do 28. februara. Ukoliko Izveštaj o izvršenom popisu sadrži nepravilnosti, isti se vraća Centralnoj komisiji, odnosno Popisnoj komisiji na doradu i određuje privremeni rok za dostavljanje novog izveštaja.

Izveštaj o izvršenom popisu i akt o usvajanju izveštaja dostavlja se na knjiženje organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove finansija, radi usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem najkasnije u roku od dva dana od dana donošenja akta o usvajanju Izveštaja o popisu i rezultatima popisa

VI ROKOVI POPISNIH AKTIVNOSTI

Član 28

Popis može početi najranije 1. novembra, odnosno najkasnije 1. decembra godine za koju se popis vrši, s tim što se mora izvršiti svođenje popisanog stanja na stanje na dan 31. decembar te godine.

Rok za formiranje pojedinačnih Popisnih komisija Budžetskih korisnika i donošenje plana rada po kome će se vršiti popis je najkasnije 15. decembar godine za koju se vrši popis.

Popisne liste nefinansijske imovine potpisane od strane članova komisije dostavljaju se odeljenju za knjigovodstvo osnovnih sredstava najkasnije do 25. januara.

Zahtev za usaglašavanje stanja potraživanja i obaveza Budžetski korisnik je dužan da uputi svom dužniku, odnosno poveriocu ukoliko od njega nije dobio zahtev za usaglašavanje stanja, najkasnije do 25. januara sledeće budžetske godine u odnosu na godinu za koju se sastavlja završni račun.

Rok za dostavljanje Izveštaja, kao i za donošenje akta o usvajanju Izveštaja i rezultatima godišnjeg popisa imovine za Budžetske korisnike je 15. februar naredne godine u odnosu na godinu za koju je popis izvršen.

VII ODGOVORNOST

Član 29

Za organizaciju i pravilnost popisa odgovoran je rukovodilac Budžetskog korisnika.

Za tačnost utvrđenog stanja po popisu, za uredno sastavljanje popisnih lista i iskazivanje u naturalnom i vrednosnom obliku, kao i za blagovremeno vršenje popisa i donošenje Izveštaja odgovorni su članovi komisije i njihovi zamenici.

Za pravilno sprovođenje usaglašavanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem, odnosno računovodstveno evidentiranje akta o usvajanju Izveštaja i rezultatima popisa, odgovoran je rukovodilac organa nadležnog za poslove finansija.

Za dostavljanje dokumentacije vezane za sprovedeni popis, odgovoran je predsednik Centralne komisije.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i rokovima vršenja popisa imovine i obaveza korisnika Budžetskih sredstava i usklađivanja knjigovodstvenog sa stvarnim stanjem ("Službeni list grada Kragujevca", broj 37/15).

Član 31

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".